- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
„Řidič osobního auta nepřizpůsobil rychlost a kvůli neopatrné jízdě si nevšiml na silnici neosvětleného traktoru,“
To je nějaký sarkastický výrok opilého policejního mluvčího?
Dedek s neosvetlenym "traktorem" a odnese to ridic, to by jeden blil tady z toho bananistanu.
Odnesli to oba řidiči, to tak u nehod bývá, ať už si "vinu" přehazují jakkoliv.
"to je dost, že jsi nás taky jednou vyvez!"
řidič nepřizpůsobil rychlost? Krásná fráze, co se pravidelně používá.
Podle fotek vidím, že ten traktor nesplňoval technické předpisy pro provoz na veřejné komunikaci. Nikde nevidím světla, odrazky, blatníky atp. Kdo ví, zda měl vůbec rz a platnou stk (což dost pochybuji).
Takže i kdyby ten řidič octavie překročil rychlost, je jednoznačně viník řidič traktoru. Bez světel a neopovídajícím schváleném tech. stavu na silnici nemá prostě co dělat!
Řidič nepřizpůsobil rychlost tzn. že nepřekročil maximálně povolenou rychlost, nicméně povinností každého řidiče je přizpůsobit rychlost podminkám na komunikaci, tak aby řidič mohl předvídat jakoukoliv překážku či událost, která se může stát. Jinými slovy, řidič je vždy vinen. Bez ohledu na to jestli druhá strana porušila předpiny nebo ne, protože nehodou řidič porušuje vždy předpisy. Možná se Vám to nelíbí, ale při této situaci je opravdu lepší z místa odjet a jako v pokru hodit All-in, protože pojišťvna nic nezaplatí a ještě dostane podmínku a uhradí soudní výlohy.
Podle reakcí mnohých tady, je vždy vinen ten, kdo má lepší vozidlo a z nehody vyvázne bez větší újmy. Ach ten úpadek v logickém myšlení v českém národě je vskutku katastrofální.
Kdo si bere do úst národ a zevšeobecňuje, nezaslouží nic než lítost a lékaře.
Vozovka na fotkach se mi zda sucha a rovna. Pokud jela oktavka na tlumeny a mel osvetleno cca 50m pred sebe, mohl to ubrzdit cca z rychlosti 75km/h. Pokud jel na dalky, musel videt daleko dal a klidne mohl jet povolenych 90 km/h. Pokud jel rychleji (pripadne nevenoval se rizeni), asi bude mit ridic problem nehlede na trestuhodnost jednani "traktoristy".
ve vesnici je povolenych 50kmh.
Neviditelnost na silnici se stává standardem.
U lidi na kole je to 8 z 10 co nesvítí a ještě jsou oblečeni do tmavého a kličkují mezi auty a šalinama.
Stále více lidí nesvití ani za mlhy na dálnici, mají jen denní svícení a že nejsou vidět je nazajímá. Za to by policajti měli dávat mastné pokuty. Tito lidé nejsou schopni pochopit na co je určeno tzv. denní svícení a nebo šetří halířky na spotřebě za cenu hromadné nehody
Dělal jsem autoškolu v 70. letech a instruktor říkal: "Můžete jet maximálně takovou rychlostí, abyste byli schopni zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte". A je to logické, jedu do zatáčky, může za ní být přes cestu strom nebo nepojízdné auto nebo chodec s kolem a já musím bezpečně auto ubrzdit. A platí to pořád, viz: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396155713-besipky/213563230400014-dohledna-vzdalenost/
Pak nám ještě tloukli do hlavy, že musíme myslet pokud možno za všechny účastníky provozu, které vidíme nebo tušíme do vzdálenosti 100m. Těmito dvěma základními pravidly se řídím, jezdím už 38 roků a nejen žádná nehoda, ale ani pokuta ani stržený bod. Tyto pravidla asi řidič octávie nedodržel.
Nyní k malotraktoru. Téměř jistě spoluviník, neosvětlený, určitě bez schválení pro provoz na pozemních komunikacích, bez STK, bez pojištění odpovědnosti. Prostě hospodský "geroj" na samodomo sestaveném klumpru. Smutné je, že kdyby alespoň jeden z účastníků nehody dodržel své povinnosti, tak by se nic takového nemuselo stát. Tak alespoň, že nikdo nezemřel.
Zajímalo mne, zda toto výše uvedené pravidlo je v zákonu a ono je !!! Cituji
Zákon o silničním provozu (zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích)
§ 18
Rychlost jízdy
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
.....
Prosím všechny, kteří zpochybňují nutnost jet maximálně takovou rychlostí, aby bylo možno zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou vidím, aby si tento paragraf několikrát přečetli a řídili se jím, vyhnou se mnoha nehodám a ubude lidské bolesti. Prosím.
Traktůrek měl být v noci osvětlen. Navíc tenhle vypadá amatérsky, tudíž "traktor" vysoce pravděpodobně bez RZ. Na silnici neměl co pohledávat. Traktorista si tu svoji nehodu zavinil víceméně sám.
člověk nemá reflexy stavěné na to aby v osmdesáti stačil zareagovat na nenadálou překážku,to by si měli někteří"závodníci"uvědomit.
O reflexy tady nejde, ale pokud už traktůrek nesplňoval podmínky k provozu na veřejných komunikcích, měl být alespoň osvětlen. Jezdit v noci po silnici na neosvětleném vozidle (jakémkoliv) je dohromady sebevražda a vražda.