Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mimořádná stavba. Nová železnice spojí přímo Boskovice s Brnem

Lidé z Boskovic se dočkali, budou mít přímé železniční spojení s Brnem. Po devíti letech příprav ministerstvo dopravy posvětilo stavbu takzvané Boskovické spojky, díky které už cestující nebudou muset zajíždět do Skalice nad Svitavou a tam přestupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51o73m43a44n 16J70e55s46c23h89k96e 9758925357485

Napadá mne, jestli není lepší dát peníze na zaměstnanost do Boskovic. Aby nemuseli nikam dojíždět. Všechno tam je - nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

Raději ať se dodělá " Dolfova" dálnice místo prokleté R 43.

+4/0
22.3.2015 7:20

I59v48a62n 61H16o67l13a65s 5797397408987

> nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

No někteří lidé potřebují například divadla, koncerty, sport ...

0/0
22.3.2015 7:48

J65o42s79e25f 52M73i23k71i66n 5103494445374

Ale na ně musí mít peníze. Do divadla, na sport a koncerty nechodím každý den jak do práce. Tam mě jednou za čas ž minut navíc nezabije

+3/0
22.3.2015 8:29

H14o65n66z70a 34K14a77r17á12s50e63k 1685821722358

Je paradoxní, že Boskovická spojka by za určitých okolností mohla mít zajímavý přínos ve zlepšení cestování DO Boskovic (zdůrazňuji: nikoliv Z Boskovic do Brna - tam bude vždy nejvýhodnější jet "čímkoliv - např. autobusem - do Skalice a dál rychlíkem do Brna"; ale z okolních obcí a městeček DO Boskovic). Těmi "určitými okolnostmi" ale je, že by nesměly Os vlaky jedoucí od Brna končit v Boskovicích, ale pokračovat odtud právě do Letovic. Takto: http://www.mapy.cz/s/gETi. Předpokladem k realizaci je (kromě výstavby té elektrizované spojky) i elektrizace celé stávající trati Skalice - Boskovice. Jenže jak vyplývá z materiálů k této věci, tak elektrizace tratě od Skalice směrem na Boskovice (po odbočku trati vedoucí ze spojky) se nepředpokládá...

+3/0
22.3.2015 12:11

J70o44s13e44f 49M37i74k31i69n 5263834135364

Kdysi existoval okres Boskovice, který se potom z politickémoci transformoval na okres Blansko. Tato stavba je úplně zbytečná a jedná se opolitické rozhodnutí. Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupování. Ano lidé se dostanou všude, ale musí i několikrátza cestu přestupovat.

Tady se bude stavět třetí trať v údolí LhotyRapotiny, dojde ke zhoršení odtoku řeky Svitavy při povodnich a to vše kvůlicca 6 minutám. Dojde ke zhoršení dopravní obslužnosti regionu od Skalice dál,protože do Skalice pojede méně vlaků (doposud do Skalice jezdil vlak v půlhodinovýchintervalech ve špičkách). Místo jednoho motoráčku (s obsluhou) pendlujíícíhomezi Boskovicemi a Skalicí bude muset být k dispozici více souprav pro traťBoskovice Brno, které budou dieselové, tudíž krok zpět  aa několikanásobné náklady.

Bylo by dobré dát ekonomická data a marketing akce lidem k dispozicia ne postavit zbytečnou trať se slovy“ uvidíme, jaká bude poptávka, až se traťpostaví.“ To je vrchol arogance, nekompetentnosti , rozhazování peněz.

Ony o něčem svědčí i cilklostezky z Boskovic doMladkova a paralelně s nimi postavené cesty pro zemědělce.

+9/−1
21.3.2015 8:11

H35o98n24z21a 58K95a48r96á77s60e12k 1315371572128

Ta spojka je (nebo doposud se to vždy tvrdilo) projektována jako elektrizovaná (včetně elektrizace až odo Boskovic), tzn. nepůjde o dieselové soupravy.

Ve všech ostatních bodech ovšem souhlas.

+4/0
21.3.2015 11:56

M96i51l26a12n 78P68o31l59á22č69e16k 3437487822665

naopak, násep spojky je projektován současně jako protipovodńový val..

0/0
21.3.2015 15:11

J96o78s78e92f 90M91i66k29i84n 5943744685224

Protipovodňový val  to ano, ale pro Rájec potažmo Blansko nikoli Skalici či Svitávku atd

+1/0
21.3.2015 18:21

I74v86a47n 63H77o78l53a24s 5147447158747

> . Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupován

Takže díky odstranění zbytečných souběhů zbude spousta peněz na další spoje. Za garantovaný minimální počet spojů do každé "Horní Dolní" (včetně víkendů) by lidé v jiných krajích byli hodně vděční.

Holt peníze nerostou na stromech, takže buď budu mít bezpřestupové spojení skoro odkudkoliv kamkoliv, ale pak jen vždy v úterý 29. února, nebo za cenu určitého nepohodlí při přestupu dostanu plně funkční dopravní systém, který je dlouhodobě hodnocen jako nejlepší v republice.

+2/0
22.3.2015 7:44

J85i53ř14í 24K56o65c39u80r80e33k 6385464655448

Smysl by to mělo. A to pro ty soupravy, které dneska končí v Rájci-Jestřebí nebo ve Skalici. Ono je dobré si vzít jízdní řád: http://www.idsjmk.cz/jrady/S2.pdf

Sice jich není co půl hodiny kus, ale pořád něco. A pak je otázka, kde ukončit vlak. V obci s 6 stovkami obyvatel nebo městě o 11 tisíc větším?

Přičemž si vlak zajede 2x3 minuty, po které stejně toho fíru a provůdčího platíme, protože souprava stojí a čeká na vlak zpátky. Případně lokomotiva objíždí soupravu - v roce 2015  není dostatek řidících vozů.

+2/0
21.3.2015 1:29

H53o21n56z50a 42K66a92r44á22s58e90k 1365891332788

Ta úvaha s "ukončit vlaky ve městě o 11 tis. větším" je pravdivá jen ve chvíli, kdy do toho města (tedy Boskovic) budete vést jen ty "dosud v Rájci/Skalici končící vlaky". Tedy 1 pár Os vlaků za hodinu v pracovní dny; o víkendech pak vůbec nic !!

0/−1
21.3.2015 2:22

H31o91n13z91a 48K85a77r20á63s55e23k 1925451832388

... a jestli je "využití soupravy, která by jinak dlouho stála" tak výhodné, tak proč to dnes v pracovních dnech dopoledne bývá tak, že posilové osobáky končí už v Rájci-Jestřebí, kde prostojí 33 minut? Proč nedojedou (stejně jako odpoledne) do Skalice, kde by měly prostoj jen 17minutový? Stejně tak by potom mohly "boskovické" Regionovy učinit jeden obrat do Boskovic (aspoň by neprostály 42 minut z každé hodiny ve Skalici tak, jak tomu dnes dopoledne bývá) navíc a tím zajistit i dopoledne 30minutový interval spojení Boskovic s Blanskem/Brnem.

Proč tomu tak není? Tady něco nehraje...

+3/−1
21.3.2015 2:36

J30a12n 19Z65ř31í12d81k47a51v69e62s37e62l76ý 5336322867

Sice nejsem místní, ale podle mě zbytečnost a vyhozené peníze. Radši by měli co nejdřív zrychlit a zkrátit koridor Břeclav-Brno-Praha (Z Břeclavi do Prahy to tvá věčnost) než řešit vedlejší trať o délce 1km...8-o ;-O !!

+5/−4
20.3.2015 23:02

R17a88d77e40k 88J59a87n34a89t65a 9435576954822

Srovnáváte nesrovnatelné.

Je nepochybné, že VRT Praha-Brno by pomohla železnici v ČR mnohem více, než krátká spojka a rekonstrukce lokálky u Boskovic.

Ale nestálo by to v nákladech 1 mld. ale podle různých odhadů 140-200 mld.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

+5/0
20.3.2015 23:48

J63a23n 19Z48ř34í14d87k51a40v79e31s49e63l85ý 5186532867

No právě, že to stojí tolik,  proto nevyhazovat zbytečně prachy- jak se říká korunka ke korunce, tady miliarda k miliardě a šetříme na něco pořádného....;-D !!

+1/−1
21.3.2015 0:02

J76i47ř34í 25K15o93c78u42r77e29k 6105874535858

No jistě. Za 200 let budete mít našetřeno.

0/−1
21.3.2015 0:58

J64a86n 56Z53ř88í37d71k45a80v55e37s67e37l76ý 5126502437

Já určitě ne ani za 300 let, ale jak píše pan Janata peníze jsou, ale nikomu se nechce nic dělat...

+1/0
21.3.2015 11:30

R47a23d28e18k 42J90a87n84a79t40a 9295346264432

Vy máte ale dneska šetřivou náladu.

Důvod, proč se toho u nás na železnici staví tak málo, není nedostatek peněz (těch je ve fondech EU dost), ale neschopnost politiků dát připravit projekty. A taky obava politiků, že by pak byls jejich oblíbená limuzína pomalejší než "vlak pro socky"

0/0
21.3.2015 10:28

J65a75n 91Z73ř95í74d58k45a17v15e30s19e65l86ý 5376902377

Za vším hledej politiku, to je fakt. Peníze jsou, ale makat se nechce a nebo hodně pomalu..:-) Kdyby jen limuzína, často lítají i vrtulníky, zadarmo samozřejmně...

+1/0
21.3.2015 11:36

P97a40v16e81l 78M21a93r76e11š 2753228681121

je vidět že nejste nejen místní, ale ani z regionu.

Boskovice jsou poměrně velké město SZ od Brna, centrum regionu.

Silniční spojení na Brno za moc nestojí ( stará úzká a zatáčkovitá silnice podél Svitavy, nebo věčně ucpaná  taktéž pomalá Třiačtyřicítka s velmi silným provozem - nová rychlosní silnice ve stopě Hitlerovi dálnice je v nedohlednu).

Tahle krátká železniční spojka může dost významně zrychlit dopravu do Brna ( odpadá přestup), což je pro denně dojíždějící požehnáním.

+4/−6
21.3.2015 0:50

H55o12n25z79a 44K92a41r12á53s14e36k 1415911182528

"SZ" jako severozápadně? Aha. ;-D

No tím hůř - jestliže t-260 supluje roli chybějícího kapacitního silničního spojení, tak o to hůř to dopadne, až se zhorší spojení do Brna z Letovic nebo Skalice a okolí (kvůli tomu, že Os vlaky dosud jedoucí do Skalice/Letovic uhnou do Boskovic).

+1/−1
21.3.2015 2:21

R54o62m95a57n 80J10e23s52c46h31k70e 9988905967825

IDS se udělala právě s myšlenkou přestupů. Raději dát lidem práci v Boskovicích aby nemuseli dojíždět. Kde je cena nových souprav, které budou zapotřebí ?

+2/0
22.3.2015 7:32

R15o55m88a14n 88J50e74s72c54h35k47e 9328715977235

Ono moc míst na zkrácení na trati Praha - Břeclav není. Tunel Brno - Blansko.

Problém je úsek Praha - Kolín, kde jedou vlaky za sebou a to pomalu. Je tam rovina ale není kapacita. Tlačí se tam ČD, Jančurák a Paštikář.

0/0
22.3.2015 7:24

J72i36r65i 41J79o53n94á22š 2553599197791

6 minut 1,1 miliardy. a to za to stoji Rv

+6/−1
20.3.2015 21:57

R54a79d53e94k 58J95a96n24a31t52a 9505436794982

Za prvé, má to být až 10 minut (oprava trati, zkrácení trati, odstranění úvratě, odstranění přejezdů, výstavba vyšších nástupišť), zda druhé, silniční stavby, který by podobným způsobem zkrátily cestu, by byly mnohem dražší.

+1/−2
20.3.2015 22:14

J36i57r35i 19J11o98n78á19š 2643399287461

10 minut je jedno cigo. nechapu proc se tohle resi.

+2/−4
20.3.2015 22:17

R12a70d58e94k 79J34a44n70a30t76a 9955386494172

10 minut může být klidně jedna ušetřená souprava a dva pracovníci ve dvousměnném provozu. Navíc každá minuta znamená nějaké cestující navíc, což také zlepšuje ekonomiku provozu.

+5/−2
20.3.2015 22:53

H49o55n72z39a 56K66a14r31á28s85e20k 1565791102248

Souprava ušetřená oproti jakému stavu? Takovému, kdy do Boskovic žádné elektrické vlaky nejezdí? Oproti takovému stavu ušetříme po zavedení elektrického provozu jednu soupravu? Naprosto chybná úvaha. O nesmyslnosti oné "10minutové úspory" viz jiný můj komentář.

+1/−1
21.3.2015 2:19

J25i60ř16í 92H87o47v12o44r96k18a 8797226132135

10 minut x 225 dní (práce po odečtení dovolené) je tedy roční úspora 2250 minut, tedy 37,5 hod. Tedy v podstatě jedna směna. A to je úspora na jednoho člověka. Využije-li toho cca 1000 lidí a hodinu oceníme na 100 Kč, tak tato úspora činí 3,75 mil./ročně. K tomu úspory v autobusech, které nebudou do Skalice zajíždět tak často a máme další úspory

0/0
2.4.2015 15:25

L97a18d27i68s55l35a49v 61H97r35ů96z28a 8261596120246

Myslím, že vaše strefování do silničních staveb je dost mimo, vychází to zhruba stejně jak cenou (i když ta je v tuto dobu u silnic spíš nižší, 5 km čtyřpruhu by dnes miliardu nestálo), tak ušetřeným časem (ale třeba při výstavbě obchvatu bude často znatelnější u silnice). Zároveň je také potřeba vzít v úvahu, že intenzita cestujících bude spíš vyšší na dálnici, než na železnici.

Takže nějaké "silničářsko - železničářské války" mi přijdou trochu zbytečné, zejména, když se jinak snažíte působit seriózně.

0/−2
20.3.2015 22:45

R78a19d28e19k 23J82a18n90a47t71a 9525476924262

5 km čtyřpruhu, i kdyby se vám ho povedlo za miliardu postavit, vám nezkrátí jízdni dobu o 10 minut. Kromě toho, každou silniční radiálou jeden problém vyřešíte, ale druhý vyrobíte, budete muset řešit, co pak s těmi auty v Brně.

Jinak násep této trať má prý sloužit i jako protipovodňové opatření.

+2/0
20.3.2015 22:58

L53a62d16i23s10l26a64v 30H40r47ů26z88a 8631876760376

I kdyby se mi povedlo ho postavit? Aha... Zjistěte si prosím aktuální ceny. Poslední, co si pamatuji, je zrovna taky 5 km rychlostní silnice R4 za méně než 500 milionů, předpokládaná byla asi 800, takže ani ta nebyla přes miliardu. Ta železnice je přitom dokonce jednokolejná...

O deset minut ji za miliardu zkrátit může, pokud vede původní trasa alespoň částečně intravilánem, což je ale nejčastější důvod výstavby silnic. Při dnešních cenách se zkrátí o dvě minuty už jen díky zvýšení rychlosti z 90 na 130. Velmi důležité je i to, kolika lidem to těch 10 minut ušetří. Mluvím obecně, nikoliv o Brně - to neznám.

0/0
20.3.2015 23:27

P44a86v64e86l 88M70a97r29e93š 2163708551261

jenže rozumné silniční spojení s Brnem je kvůli aktivistům a zahrádkářům ve hvězdách ( myslím samozřejmě novou R43 ve stopě Hitlerovi transteritoriální dálnice). Takže alespoň ta železnice lidem z regionu dost pomůže

+1/−1
21.3.2015 0:54

J17o42s33e18f 44T29r82ö28g98l 8949802836416

Rozumné spojení (tj. R43) neexistuje hlavně kvůli neschopnosti rozdělit projekt na dva resp. tři podprojekty: úsek R35-cca Letovice, úsek Letovice-Kuřim včetně obchvatu a úsek Kuřim-D1.

Nejhorší situace na I/43 je před Kuřimí, kde začíná čtyřproudovka. Provoz je tu téměř 20 000 aut za den, což je dvojnásobek rozumné únosnosti dvouproudovky a dělá to z I/43 jednu z nejvytíženějších dvouproudovek u nás, ne nadarmo přezdívanou silnice smrti. Nutně je potřeba čtyřproudovku prodloužit, tj. postavit čtyřproudový jižní obchvat Kuřimi (severní má být jen dvouproudový) a pak pokračovat severně v plánované trase R43 cca k Letovicím. Odtud už je provoz na I/43 akceptovatelný na pouhý dvoupruh a další pokračování není priotirní minimálně do doby, než tu bude stát R35, na kterou se R43 připojí.

Většina dopravy po I/43 ze severu dle statistik končí v Brně, tranzit je malý (cca. 10% dopravy, v budoucnu po dostavění R35 a D11 do Polska to bude asi více, ale to bude za mnoho let). Z tohoto pohledu je pokračování R43 okolo Brna v současné době v podstatě zbytečná investice, provoz tu těžko překročí těch 10 000 aut/den. Tento úsek je ale nejkontroverznější, má nejvíc diskutovaných variant a díky němu vázne realizace daleko důležitějšího (už skoro nezbytného) středního úseku.

Odpovědní si toto ale neuvědomují a místo tohoto rozdělení navrhují přednostní realizaci nejsevernější části (tam nejsou rozpory a lze stavět téměř okamžitě), které sama o sobě ale nic nevyřeší a situaci u Brna nakonec spíše zhorší.

0/0
3.4.2015 11:43

P91a38v54e35l 16M79a55r60e16š 2643588311271

právě tu střední část včetně obchvatu Kuřimi nelze stavět, aniž bychom věděli, kudy povede jižní část. těžko postavíte dnes severní obchvat Kuřimi abyste za pár let zjistil, že jižní část R43 povede jižně od města...

A co se týče jihu, ty uvažované varianty mám prostudované všechny.

jediný smysluplný protinávrh je komínská varianta.Tedy místo po hrázi přehrady silnici stočit prudce na SV, podejít tunelem Kohoutoické sídliště a protáhnout silnici úzkým hrdlem mezi Komínským síldištěm a bystrcí a řadou zářezů a estakád podél Z okraje Řečkovic, Ivanovic  a České připojit JV od Kuřimi na stávající I/43.

Náklady kvůli tunelu pod Kohoutovicem a potřebné dálniční křižovatce v úzkém koridoru řeky Svratky a u České ohromné, o tom, že místo pár zahrádkářů v Kníničkách začnou řvát desetitisíce obyvatel zmíněných sídliš´t nemluvě. navíc technicky velmi složité a neřešící obchvat Kuřimi.

Varianty s posunutím trasy R43 východně a řešení s dlouhým mostem přes přehradu, nebo až kolem Bytíšky ( a likvidaci doposud civilizací moc nezasažených lesů na Západním okraji Brna ) s nutnou křižovatkou s D1 někde u Troubska, pokládám jen za špatný vtip. celková délka trasy by byla tak dlouhá, že by všichni stejně jeli po VMO.

A teoreticky ideální varianta s dlouhým městským tunelem od severního konce dálnice D2 až do prostoru portálů královopolských tunelů a pokračování po stávající I/43 je technicky  a finančně absolutně mimo možnosti. Ten tunel by byl  delší než Blanka, v nestabilním podloží. Náklady astronomické, délka výstavby tak jednu generaci....

0/0
3.4.2015 16:12

J33o67s98e52f 53T10r56ö86g17l 8389802696806

Stejně jako jsou varianty trasy, tak by se mohly udělat i varianty napojení.

Severní obchvat Kuřimi je ptákovna, protože se nevejde ve čtyřpruhu. Kapacitní problém by se tak nevyřešil a vzniklo by úzké hrdlo.

Některé varianty R43 okolo Brna nejsou úplně nesmyslné (třeba Boskovická brázda), ale vyžadovaly by jinou konfiguraci zbytku sítě (zejména trasu do Vídně přes Břeclav, což je neprůchodné kvůli zásahům do lužních oblastí v Rakousku). Stará trasa hitlerovské dálnice, navíc už vlastně částečně postavená, je asi nejvhodnější kompromis.

0/0
3.4.2015 22:40

P68a76v42e63l 12M33a93r59e26š 2723238231591

varianty jsou v podstatě čtyři.

 Původní německá průsečná ( V Bystrci hluboký zakrytý zářez, dálniční most přes přehradu zavěšený v tubusu pod korunou hráze, při pohledu z hladiny nerušící panorama), kterž využívá stopu původní dálnice, v Kníničkách zřejmě krátký tunel

Východní varianta ( Komínská a její podvarianty),

Západní a superzápadní varianta ( dlouhý šikmý most cca v polovině přehradního jezera, nebo přes Žěbětínské lesy až kolem Bytíšky - technicky a funkčně pitomost. vyžaduje novou složitou dálniční křižovatku s D1 a R52, které kříží v nevhodném úhlu, zplanýrování velké plochy dosud téměř nedotčených žebětínských lesů, a navíc varianta s cca půl kilometru dlouhým visutým mostem přes přehradu je pitomost, to nikdo neschválí.

A nulová varianta - Jižní a střední část R43 nestavět, ukončit jí na severním okraji širšího centra na konci dnešní Svitavské radiály, napojení na jih přes VMO a D2.

O Boskovickou brázdu vůbec nejde, trasování od Kuřimi na sever je celkem jasné a z většiny se drží původní německé varianty..

0/0
3.4.2015 23:37

H19o48n60z58a 21K16a83r75á29s40e73k 1985471922768

Za třetí: při potenciální návaznosti vlaků na rychlíky (návaznost je nyní zajištěna autobusy, ale ať se to lépe srovnává:) - R z Brna do Skalice dojede za 32 minut; 4 minuty (záměrně uvažuji nepřestup hrana-hrana, ale nadchodem, abych si to "neulehčil") na přestup a 7 minut jízdní doba ze Skalice do Boskovic. Výsledek: cestovní doba 43 minut. No a pro srovnání přímý Os vlak: z Brna do Doubravice n. S. dojede za 42 minut (pokud není v Blansku či jinde předjížděn; je jasné že u některých Os vlaků to předjíždění vlakem EC bude muset být) a k tomu přičtěte jízdní dobu z Doubravice do Boskovic. I kdyby činila 8 minut, tak jste na 51 minutách. Tedy o 8 minut VÍCE než s přestupem ve Skalici.

+2/0
21.3.2015 2:17

R12o21m68a72n 65J38e47s91c57h82k69e 9988155537205

Škoda že ty vyšší nástupiště nepostavili v Rájci, Letovicích, Blansku, Adamově na hlavní trati. Na lokálce je to přínos. To je ten pokrok ?

+1/0
22.3.2015 7:27

I53v49a42n 15H48o97l75a10s 5547147508497

V Blansku přece jsou.

0/0
22.3.2015 7:32

R94o76m93a69n 35J30e82s90c52h16k84e 9748665617645

V Blansku 1 a 2 nástupiště jsou utopené, na městě je také jedna strana utopená.

+1/0
22.3.2015 7:35

L90a59d15i61s73l32a79v 97H67r60ů49z27a 8751576170276

Kolik byste si těch minut představoval, aby vám to za to stálo? By mě zajímal názor neznalého...

0/−1
20.3.2015 22:46

J33i70r60i 53J32o32n61á85š 2173629477341

nevedel jsem, ze se muzou vyjadrovat jen nadrazaci. Omlouvam se.

0/0
20.3.2015 23:56

L77a81d79i49s56l48a70v 48H79r81ů70z51a 8361266540526

Nejsem nádražák a pochybuji, že má průměrný nádražák o něco větší znalosti než Vy. :-)

Jako neznalého jsem vás označil kvůli tomu, že evidentně nemáte moc přehled v cenách takových staveb. A naopak, vyjadřujte se - já se vás přímo zeptal, ale nějak jste tu otázku, ke které se máte tu čest vyjádřit i jako nenádražák, asi přehlédl.

+1/0
21.3.2015 0:07

J58i72ř75í 72J29o44z33a 3318443390131

Taky se mohlo v clanku uvest, ze koordinator KORID JMK zvazuje moznost nahradit vlaky v useku Boskovice - Velke Opatovice autobusovou dopravou :-(

+1/0
20.3.2015 20:29

J14i51ř52í 23J48o53z96a 3278283130111

Pro uplnost dodam, ze takovych tratovych useku, kde muze byt vlak nahrazen autobusem je vice a to Oslavany - Ivancice a Cejc - Hodonin. Zdroj: kniha 10 let IDS JMK, vydano:2014.

+2/0
20.3.2015 20:33

J55o36s76e34f 56M81i44k44i98n 5793724885204

Není něco špatně? Nejdříve postavit trať a potom řešit poptávku. Co když nebude?

+4/0
20.3.2015 20:10

H44o42n12z11a 56K47a50r46á52s95e27k 1355401382728

Výhrady k údajům v článku:

Lidi jedoucí z Boskovic do Brna nebudou muset přestupovat (pokud na Boskovické nádraží dojdou i z odlehlejších částí Boskovic pěšky, žeáno). A do Brna se budou kodrcat zastávkovým courákem (zatímco dnes lze jet busem z Boskovic do Skalice + pak rychlíkem ze Skalice do Brna).

Mluvčí SŽDC má poněkud velké oči. Tohle není nová trať, to je spíše kolejová spojka o délce odpovídající středně velké koridorové přeložce.

Regionova nebude moci jet 85 km/h, protože její maximální rychlost je 80 km/h.

"Vlaky spojkou projedou za 2,5 minuty, vynecháním přestupu ve Skalici se ale dosáhne úspora minimálně 6 minut" 1,1 km za 2,5 minuty? Pěkně pomalé. Úspora 6 minut (a to jen pokud jako dnešní stav považujeme přestup z Os-260 na Os-262) pro Boskovice, zato navýšení cestovní doby pro Skalici, Letovice a jejich okolí - ? Jo aha, to už se nám nehodí do krámu, psát o zhoršeních.

No podchod, ten strašně, strašně moc v Boskovicích chyběl. A samozřejmě že ty cca 2 minuty, které normy uvažují pro cestu podchodem, nikdo z těch údajně uspořených 6 minut jízdních dob neodečte, že. To už by pak zbyly jen 4 minuty úspory a nevypadalo by to tak pěkně.

"Uvidíme, jaká bude poptávka, až se trať postaví" - cože? Budoucí poptávka (ze které vyplývají uspořené "osobominuty" a z toho vyplývající společenské přínosy jako protiváha nákladům v cost-benefit analýze) není v tuto chvíli známa??

Nikde se nepíše, jaký že má být cílový stav. 30minutový interval Os vlaků ve špičce do Boskovic a zároveň 30minutový do Letovic, takže mezi Brnem a Lhotou Rapotinou 15minutový interval Os vlaků (+ k tomu navíc EC, R, Sp? To se tam všechno vejde; stejně jako se to vejde do brněnského uzlu?). A copak třeba o víkendech. Každou hodinu do Letovic jako dnes. A do Boskovic taky každou hodinu? (na méně časté spojení je málokdo zvědavý) Takže po celý víkend platit 30min. interval Os vlaků mezi Brnem a Lhotou Rapotinou?

Otázek je více než dost a odpovědí se v těch oslavných článcích poněkud nedostává...

+11/0
20.3.2015 19:19

J33o18s23e52f 95M32i94k50i25n 5463104885314

Naprostý souhlas. Ale víte odkud vítr fouká? Od Sivery http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/302-frantisek-sivera

On totiž za realizaci tohoto svého nápadu dostane nemalé autorské poplatky.

Opravdu stavět v dnešní době trať pro cca 50-100 lidí je luxus.

+8/0
20.3.2015 19:44

R64o65m24a93n 16J19e20s47c95h59k76e 9808605147385

To je ten pan bývalý starosta co nebyl schopen označit ulice podle zákona ?

Ta jeho kancelář poslance na neoznačené křižovatce v Boskovicích. Na můj podnět nereagoval. Asi bych toho chtěl po zákonodárci moc. Dodržovat zákony.

0/0
22.3.2015 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.