Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mimořádná stavba. Nová železnice spojí přímo Boskovice s Brnem

Lidé z Boskovic se dočkali, budou mít přímé železniční spojení s Brnem. Po devíti letech příprav ministerstvo dopravy posvětilo stavbu takzvané Boskovické spojky, díky které už cestující nebudou muset zajíždět do Skalice nad Svitavou a tam přestupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R19o71m74a79n 69J57e79s88c62h98k51e 9908905157405

Napadá mne, jestli není lepší dát peníze na zaměstnanost do Boskovic. Aby nemuseli nikam dojíždět. Všechno tam je - nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

Raději ať se dodělá " Dolfova" dálnice místo prokleté R 43.

+4/0
22.3.2015 7:20

I77v23a48n 14H59o96l90a54s 5247927478557

> nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

No někteří lidé potřebují například divadla, koncerty, sport ...

0/0
22.3.2015 7:48

J46o19s39e92f 61M19i36k12i43n 5473124475744

Ale na ně musí mít peníze. Do divadla, na sport a koncerty nechodím každý den jak do práce. Tam mě jednou za čas ž minut navíc nezabije

+3/0
22.3.2015 8:29

H45o52n42z62a 77K19a65r11á66s31e88k 1485151452558

Je paradoxní, že Boskovická spojka by za určitých okolností mohla mít zajímavý přínos ve zlepšení cestování DO Boskovic (zdůrazňuji: nikoliv Z Boskovic do Brna - tam bude vždy nejvýhodnější jet "čímkoliv - např. autobusem - do Skalice a dál rychlíkem do Brna"; ale z okolních obcí a městeček DO Boskovic). Těmi "určitými okolnostmi" ale je, že by nesměly Os vlaky jedoucí od Brna končit v Boskovicích, ale pokračovat odtud právě do Letovic. Takto: http://www.mapy.cz/s/gETi. Předpokladem k realizaci je (kromě výstavby té elektrizované spojky) i elektrizace celé stávající trati Skalice - Boskovice. Jenže jak vyplývá z materiálů k této věci, tak elektrizace tratě od Skalice směrem na Boskovice (po odbočku trati vedoucí ze spojky) se nepředpokládá...

+3/0
22.3.2015 12:11

J59o73s83e34f 54M64i42k42i25n 5883224975384

Kdysi existoval okres Boskovice, který se potom z politickémoci transformoval na okres Blansko. Tato stavba je úplně zbytečná a jedná se opolitické rozhodnutí. Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupování. Ano lidé se dostanou všude, ale musí i několikrátza cestu přestupovat.

Tady se bude stavět třetí trať v údolí LhotyRapotiny, dojde ke zhoršení odtoku řeky Svitavy při povodnich a to vše kvůlicca 6 minutám. Dojde ke zhoršení dopravní obslužnosti regionu od Skalice dál,protože do Skalice pojede méně vlaků (doposud do Skalice jezdil vlak v půlhodinovýchintervalech ve špičkách). Místo jednoho motoráčku (s obsluhou) pendlujíícíhomezi Boskovicemi a Skalicí bude muset být k dispozici více souprav pro traťBoskovice Brno, které budou dieselové, tudíž krok zpět  aa několikanásobné náklady.

Bylo by dobré dát ekonomická data a marketing akce lidem k dispozicia ne postavit zbytečnou trať se slovy“ uvidíme, jaká bude poptávka, až se traťpostaví.“ To je vrchol arogance, nekompetentnosti , rozhazování peněz.

Ony o něčem svědčí i cilklostezky z Boskovic doMladkova a paralelně s nimi postavené cesty pro zemědělce.

+9/−1
21.3.2015 8:11

H94o13n75z78a 10K11a22r32á54s12e81k 1395691452808

Ta spojka je (nebo doposud se to vždy tvrdilo) projektována jako elektrizovaná (včetně elektrizace až odo Boskovic), tzn. nepůjde o dieselové soupravy.

Ve všech ostatních bodech ovšem souhlas.

+4/0
21.3.2015 11:56

M18i71l70a71n 69P31o65l87á87č38e62k 3507897872985

naopak, násep spojky je projektován současně jako protipovodńový val..

0/0
21.3.2015 15:11

J29o61s30e53f 13M38i35k85i72n 5363444535474

Protipovodňový val  to ano, ale pro Rájec potažmo Blansko nikoli Skalici či Svitávku atd

+1/0
21.3.2015 18:21

I51v38a32n 72H34o72l96a44s 5807507368657

> . Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupován

Takže díky odstranění zbytečných souběhů zbude spousta peněz na další spoje. Za garantovaný minimální počet spojů do každé "Horní Dolní" (včetně víkendů) by lidé v jiných krajích byli hodně vděční.

Holt peníze nerostou na stromech, takže buď budu mít bezpřestupové spojení skoro odkudkoliv kamkoliv, ale pak jen vždy v úterý 29. února, nebo za cenu určitého nepohodlí při přestupu dostanu plně funkční dopravní systém, který je dlouhodobě hodnocen jako nejlepší v republice.

+2/0
22.3.2015 7:44

J35i81ř19í 90K22o72c58u80r63e23k 6815194175248

Smysl by to mělo. A to pro ty soupravy, které dneska končí v Rájci-Jestřebí nebo ve Skalici. Ono je dobré si vzít jízdní řád: http://www.idsjmk.cz/jrady/S2.pdf

Sice jich není co půl hodiny kus, ale pořád něco. A pak je otázka, kde ukončit vlak. V obci s 6 stovkami obyvatel nebo městě o 11 tisíc větším?

Přičemž si vlak zajede 2x3 minuty, po které stejně toho fíru a provůdčího platíme, protože souprava stojí a čeká na vlak zpátky. Případně lokomotiva objíždí soupravu - v roce 2015  není dostatek řidících vozů.

+2/0
21.3.2015 1:29

H37o14n43z45a 85K95a94r31á43s49e85k 1335281272628

Ta úvaha s "ukončit vlaky ve městě o 11 tis. větším" je pravdivá jen ve chvíli, kdy do toho města (tedy Boskovic) budete vést jen ty "dosud v Rájci/Skalici končící vlaky". Tedy 1 pár Os vlaků za hodinu v pracovní dny; o víkendech pak vůbec nic !!

0/−1
21.3.2015 2:22

H36o32n27z49a 12K76a71r98á13s62e44k 1325791872698

... a jestli je "využití soupravy, která by jinak dlouho stála" tak výhodné, tak proč to dnes v pracovních dnech dopoledne bývá tak, že posilové osobáky končí už v Rájci-Jestřebí, kde prostojí 33 minut? Proč nedojedou (stejně jako odpoledne) do Skalice, kde by měly prostoj jen 17minutový? Stejně tak by potom mohly "boskovické" Regionovy učinit jeden obrat do Boskovic (aspoň by neprostály 42 minut z každé hodiny ve Skalici tak, jak tomu dnes dopoledne bývá) navíc a tím zajistit i dopoledne 30minutový interval spojení Boskovic s Blanskem/Brnem.

Proč tomu tak není? Tady něco nehraje...

+3/−1
21.3.2015 2:36

J73a18n 89Z25ř64í81d17k75a16v90e78s38e86l87ý 5566712867

Sice nejsem místní, ale podle mě zbytečnost a vyhozené peníze. Radši by měli co nejdřív zrychlit a zkrátit koridor Břeclav-Brno-Praha (Z Břeclavi do Prahy to tvá věčnost) než řešit vedlejší trať o délce 1km...8-o ;-O !!

+5/−4
20.3.2015 23:02

R34a62d46e60k 55J85a89n74a34t37a 9715456824422

Srovnáváte nesrovnatelné.

Je nepochybné, že VRT Praha-Brno by pomohla železnici v ČR mnohem více, než krátká spojka a rekonstrukce lokálky u Boskovic.

Ale nestálo by to v nákladech 1 mld. ale podle různých odhadů 140-200 mld.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

+5/0
20.3.2015 23:48

J59a97n 62Z61ř25í58d19k36a47v71e50s19e72l95ý 5846912697

No právě, že to stojí tolik,  proto nevyhazovat zbytečně prachy- jak se říká korunka ke korunce, tady miliarda k miliardě a šetříme na něco pořádného....;-D !!

+1/−1
21.3.2015 0:02

J26i74ř87í 60K92o62c17u37r57e44k 6385734165828

No jistě. Za 200 let budete mít našetřeno.

0/−1
21.3.2015 0:58

J48a44n 55Z95ř95í37d89k92a20v70e74s53e19l23ý 5836452807

Já určitě ne ani za 300 let, ale jak píše pan Janata peníze jsou, ale nikomu se nechce nic dělat...

+1/0
21.3.2015 11:30

R12a38d51e78k 74J66a67n71a47t68a 9975186314612

Vy máte ale dneska šetřivou náladu.

Důvod, proč se toho u nás na železnici staví tak málo, není nedostatek peněz (těch je ve fondech EU dost), ale neschopnost politiků dát připravit projekty. A taky obava politiků, že by pak byls jejich oblíbená limuzína pomalejší než "vlak pro socky"

0/0
21.3.2015 10:28

J91a18n 96Z43ř36í33d60k39a94v73e87s84e93l49ý 5326872637

Za vším hledej politiku, to je fakt. Peníze jsou, ale makat se nechce a nebo hodně pomalu..:-) Kdyby jen limuzína, často lítají i vrtulníky, zadarmo samozřejmně...

+1/0
21.3.2015 11:36

P27a43v60e91l 92M14a54r96e65š 2793398371651

je vidět že nejste nejen místní, ale ani z regionu.

Boskovice jsou poměrně velké město SZ od Brna, centrum regionu.

Silniční spojení na Brno za moc nestojí ( stará úzká a zatáčkovitá silnice podél Svitavy, nebo věčně ucpaná  taktéž pomalá Třiačtyřicítka s velmi silným provozem - nová rychlosní silnice ve stopě Hitlerovi dálnice je v nedohlednu).

Tahle krátká železniční spojka může dost významně zrychlit dopravu do Brna ( odpadá přestup), což je pro denně dojíždějící požehnáním.

+4/−6
21.3.2015 0:50

H51o34n22z61a 53K90a27r14á85s11e53k 1775761212828

"SZ" jako severozápadně? Aha. ;-D

No tím hůř - jestliže t-260 supluje roli chybějícího kapacitního silničního spojení, tak o to hůř to dopadne, až se zhorší spojení do Brna z Letovic nebo Skalice a okolí (kvůli tomu, že Os vlaky dosud jedoucí do Skalice/Letovic uhnou do Boskovic).

+1/−1
21.3.2015 2:21

R10o77m82a76n 96J46e20s54c13h27k40e 9258135397815

IDS se udělala právě s myšlenkou přestupů. Raději dát lidem práci v Boskovicích aby nemuseli dojíždět. Kde je cena nových souprav, které budou zapotřebí ?

+2/0
22.3.2015 7:32

R36o94m59a65n 46J32e42s69c37h69k43e 9718105397745

Ono moc míst na zkrácení na trati Praha - Břeclav není. Tunel Brno - Blansko.

Problém je úsek Praha - Kolín, kde jedou vlaky za sebou a to pomalu. Je tam rovina ale není kapacita. Tlačí se tam ČD, Jančurák a Paštikář.

0/0
22.3.2015 7:24

J89i48r35i 76J84o81n79á60š 2543879537861

6 minut 1,1 miliardy. a to za to stoji Rv

+6/−1
20.3.2015 21:57

R11a17d49e73k 85J88a81n71a71t51a 9815616274632

Za prvé, má to být až 10 minut (oprava trati, zkrácení trati, odstranění úvratě, odstranění přejezdů, výstavba vyšších nástupišť), zda druhé, silniční stavby, který by podobným způsobem zkrátily cestu, by byly mnohem dražší.

+1/−2
20.3.2015 22:14

J54i49r17i 68J75o75n82á13š 2873659347641

10 minut je jedno cigo. nechapu proc se tohle resi.

+2/−4
20.3.2015 22:17

R14a14d50e22k 78J14a90n44a87t81a 9355626934962

10 minut může být klidně jedna ušetřená souprava a dva pracovníci ve dvousměnném provozu. Navíc každá minuta znamená nějaké cestující navíc, což také zlepšuje ekonomiku provozu.

+5/−2
20.3.2015 22:53

H23o50n91z28a 75K83a93r33á63s25e16k 1155791842218

Souprava ušetřená oproti jakému stavu? Takovému, kdy do Boskovic žádné elektrické vlaky nejezdí? Oproti takovému stavu ušetříme po zavedení elektrického provozu jednu soupravu? Naprosto chybná úvaha. O nesmyslnosti oné "10minutové úspory" viz jiný můj komentář.

+1/−1
21.3.2015 2:19

J35i34ř45í 85H30o63v27o67r67k10a 8687816222725

10 minut x 225 dní (práce po odečtení dovolené) je tedy roční úspora 2250 minut, tedy 37,5 hod. Tedy v podstatě jedna směna. A to je úspora na jednoho člověka. Využije-li toho cca 1000 lidí a hodinu oceníme na 100 Kč, tak tato úspora činí 3,75 mil./ročně. K tomu úspory v autobusech, které nebudou do Skalice zajíždět tak často a máme další úspory

0/0
2.4.2015 15:25

L20a60d35i42s22l80a84v 89H46r73ů16z87a 8301196270576

Myslím, že vaše strefování do silničních staveb je dost mimo, vychází to zhruba stejně jak cenou (i když ta je v tuto dobu u silnic spíš nižší, 5 km čtyřpruhu by dnes miliardu nestálo), tak ušetřeným časem (ale třeba při výstavbě obchvatu bude často znatelnější u silnice). Zároveň je také potřeba vzít v úvahu, že intenzita cestujících bude spíš vyšší na dálnici, než na železnici.

Takže nějaké "silničářsko - železničářské války" mi přijdou trochu zbytečné, zejména, když se jinak snažíte působit seriózně.

0/−2
20.3.2015 22:45

R63a97d84e63k 13J69a10n38a58t20a 9915866734602

5 km čtyřpruhu, i kdyby se vám ho povedlo za miliardu postavit, vám nezkrátí jízdni dobu o 10 minut. Kromě toho, každou silniční radiálou jeden problém vyřešíte, ale druhý vyrobíte, budete muset řešit, co pak s těmi auty v Brně.

Jinak násep této trať má prý sloužit i jako protipovodňové opatření.

+2/0
20.3.2015 22:58

L18a82d34i51s51l52a94v 54H54r51ů97z54a 8481546480566

I kdyby se mi povedlo ho postavit? Aha... Zjistěte si prosím aktuální ceny. Poslední, co si pamatuji, je zrovna taky 5 km rychlostní silnice R4 za méně než 500 milionů, předpokládaná byla asi 800, takže ani ta nebyla přes miliardu. Ta železnice je přitom dokonce jednokolejná...

O deset minut ji za miliardu zkrátit může, pokud vede původní trasa alespoň částečně intravilánem, což je ale nejčastější důvod výstavby silnic. Při dnešních cenách se zkrátí o dvě minuty už jen díky zvýšení rychlosti z 90 na 130. Velmi důležité je i to, kolika lidem to těch 10 minut ušetří. Mluvím obecně, nikoliv o Brně - to neznám.

0/0
20.3.2015 23:27

P56a39v47e57l 82M20a28r24e86š 2553568641421

jenže rozumné silniční spojení s Brnem je kvůli aktivistům a zahrádkářům ve hvězdách ( myslím samozřejmě novou R43 ve stopě Hitlerovi transteritoriální dálnice). Takže alespoň ta železnice lidem z regionu dost pomůže

+1/−1
21.3.2015 0:54

J83o32s73e96f 59T98r55ö78g46l 8839752166206

Rozumné spojení (tj. R43) neexistuje hlavně kvůli neschopnosti rozdělit projekt na dva resp. tři podprojekty: úsek R35-cca Letovice, úsek Letovice-Kuřim včetně obchvatu a úsek Kuřim-D1.

Nejhorší situace na I/43 je před Kuřimí, kde začíná čtyřproudovka. Provoz je tu téměř 20 000 aut za den, což je dvojnásobek rozumné únosnosti dvouproudovky a dělá to z I/43 jednu z nejvytíženějších dvouproudovek u nás, ne nadarmo přezdívanou silnice smrti. Nutně je potřeba čtyřproudovku prodloužit, tj. postavit čtyřproudový jižní obchvat Kuřimi (severní má být jen dvouproudový) a pak pokračovat severně v plánované trase R43 cca k Letovicím. Odtud už je provoz na I/43 akceptovatelný na pouhý dvoupruh a další pokračování není priotirní minimálně do doby, než tu bude stát R35, na kterou se R43 připojí.

Většina dopravy po I/43 ze severu dle statistik končí v Brně, tranzit je malý (cca. 10% dopravy, v budoucnu po dostavění R35 a D11 do Polska to bude asi více, ale to bude za mnoho let). Z tohoto pohledu je pokračování R43 okolo Brna v současné době v podstatě zbytečná investice, provoz tu těžko překročí těch 10 000 aut/den. Tento úsek je ale nejkontroverznější, má nejvíc diskutovaných variant a díky němu vázne realizace daleko důležitějšího (už skoro nezbytného) středního úseku.

Odpovědní si toto ale neuvědomují a místo tohoto rozdělení navrhují přednostní realizaci nejsevernější části (tam nejsou rozpory a lze stavět téměř okamžitě), které sama o sobě ale nic nevyřeší a situaci u Brna nakonec spíše zhorší.

0/0
3.4.2015 11:43

P12a40v18e60l 71M54a88r13e70š 2453398441221

právě tu střední část včetně obchvatu Kuřimi nelze stavět, aniž bychom věděli, kudy povede jižní část. těžko postavíte dnes severní obchvat Kuřimi abyste za pár let zjistil, že jižní část R43 povede jižně od města...

A co se týče jihu, ty uvažované varianty mám prostudované všechny.

jediný smysluplný protinávrh je komínská varianta.Tedy místo po hrázi přehrady silnici stočit prudce na SV, podejít tunelem Kohoutoické sídliště a protáhnout silnici úzkým hrdlem mezi Komínským síldištěm a bystrcí a řadou zářezů a estakád podél Z okraje Řečkovic, Ivanovic  a České připojit JV od Kuřimi na stávající I/43.

Náklady kvůli tunelu pod Kohoutovicem a potřebné dálniční křižovatce v úzkém koridoru řeky Svratky a u České ohromné, o tom, že místo pár zahrádkářů v Kníničkách začnou řvát desetitisíce obyvatel zmíněných sídliš´t nemluvě. navíc technicky velmi složité a neřešící obchvat Kuřimi.

Varianty s posunutím trasy R43 východně a řešení s dlouhým mostem přes přehradu, nebo až kolem Bytíšky ( a likvidaci doposud civilizací moc nezasažených lesů na Západním okraji Brna ) s nutnou křižovatkou s D1 někde u Troubska, pokládám jen za špatný vtip. celková délka trasy by byla tak dlouhá, že by všichni stejně jeli po VMO.

A teoreticky ideální varianta s dlouhým městským tunelem od severního konce dálnice D2 až do prostoru portálů královopolských tunelů a pokračování po stávající I/43 je technicky  a finančně absolutně mimo možnosti. Ten tunel by byl  delší než Blanka, v nestabilním podloží. Náklady astronomické, délka výstavby tak jednu generaci....

0/0
3.4.2015 16:12

J60o10s24e32f 36T64r49ö96g89l 8199242326736

Stejně jako jsou varianty trasy, tak by se mohly udělat i varianty napojení.

Severní obchvat Kuřimi je ptákovna, protože se nevejde ve čtyřpruhu. Kapacitní problém by se tak nevyřešil a vzniklo by úzké hrdlo.

Některé varianty R43 okolo Brna nejsou úplně nesmyslné (třeba Boskovická brázda), ale vyžadovaly by jinou konfiguraci zbytku sítě (zejména trasu do Vídně přes Břeclav, což je neprůchodné kvůli zásahům do lužních oblastí v Rakousku). Stará trasa hitlerovské dálnice, navíc už vlastně částečně postavená, je asi nejvhodnější kompromis.

0/0
3.4.2015 22:40

P56a87v57e11l 59M10a72r16e14š 2173218561471

varianty jsou v podstatě čtyři.

 Původní německá průsečná ( V Bystrci hluboký zakrytý zářez, dálniční most přes přehradu zavěšený v tubusu pod korunou hráze, při pohledu z hladiny nerušící panorama), kterž využívá stopu původní dálnice, v Kníničkách zřejmě krátký tunel

Východní varianta ( Komínská a její podvarianty),

Západní a superzápadní varianta ( dlouhý šikmý most cca v polovině přehradního jezera, nebo přes Žěbětínské lesy až kolem Bytíšky - technicky a funkčně pitomost. vyžaduje novou složitou dálniční křižovatku s D1 a R52, které kříží v nevhodném úhlu, zplanýrování velké plochy dosud téměř nedotčených žebětínských lesů, a navíc varianta s cca půl kilometru dlouhým visutým mostem přes přehradu je pitomost, to nikdo neschválí.

A nulová varianta - Jižní a střední část R43 nestavět, ukončit jí na severním okraji širšího centra na konci dnešní Svitavské radiály, napojení na jih přes VMO a D2.

O Boskovickou brázdu vůbec nejde, trasování od Kuřimi na sever je celkem jasné a z většiny se drží původní německé varianty..

0/0
3.4.2015 23:37

H94o92n86z93a 28K13a61r30á63s42e28k 1465691522798

Za třetí: při potenciální návaznosti vlaků na rychlíky (návaznost je nyní zajištěna autobusy, ale ať se to lépe srovnává:) - R z Brna do Skalice dojede za 32 minut; 4 minuty (záměrně uvažuji nepřestup hrana-hrana, ale nadchodem, abych si to "neulehčil") na přestup a 7 minut jízdní doba ze Skalice do Boskovic. Výsledek: cestovní doba 43 minut. No a pro srovnání přímý Os vlak: z Brna do Doubravice n. S. dojede za 42 minut (pokud není v Blansku či jinde předjížděn; je jasné že u některých Os vlaků to předjíždění vlakem EC bude muset být) a k tomu přičtěte jízdní dobu z Doubravice do Boskovic. I kdyby činila 8 minut, tak jste na 51 minutách. Tedy o 8 minut VÍCE než s přestupem ve Skalici.

+2/0
21.3.2015 2:17

R54o62m43a27n 51J56e32s25c55h81k87e 9388845227865

Škoda že ty vyšší nástupiště nepostavili v Rájci, Letovicích, Blansku, Adamově na hlavní trati. Na lokálce je to přínos. To je ten pokrok ?

+1/0
22.3.2015 7:27

I92v20a25n 24H18o11l11a96s 5317297138707

V Blansku přece jsou.

0/0
22.3.2015 7:32

R94o67m92a67n 41J63e12s63c33h61k58e 9228295537455

V Blansku 1 a 2 nástupiště jsou utopené, na městě je také jedna strana utopená.

+1/0
22.3.2015 7:35

L64a78d72i30s73l91a78v 30H40r52ů59z37a 8641456600416

Kolik byste si těch minut představoval, aby vám to za to stálo? By mě zajímal názor neznalého...

0/−1
20.3.2015 22:46

J30i30r36i 29J53o60n24á93š 2693529577831

nevedel jsem, ze se muzou vyjadrovat jen nadrazaci. Omlouvam se.

0/0
20.3.2015 23:56

L39a85d62i65s95l81a57v 60H66r50ů39z50a 8301756240466

Nejsem nádražák a pochybuji, že má průměrný nádražák o něco větší znalosti než Vy. :-)

Jako neznalého jsem vás označil kvůli tomu, že evidentně nemáte moc přehled v cenách takových staveb. A naopak, vyjadřujte se - já se vás přímo zeptal, ale nějak jste tu otázku, ke které se máte tu čest vyjádřit i jako nenádražák, asi přehlédl.

+1/0
21.3.2015 0:07

J10i21ř52í 36J68o26z96a 3808983320181

Taky se mohlo v clanku uvest, ze koordinator KORID JMK zvazuje moznost nahradit vlaky v useku Boskovice - Velke Opatovice autobusovou dopravou :-(

+1/0
20.3.2015 20:29

J44i34ř22í 15J79o31z35a 3728553230731

Pro uplnost dodam, ze takovych tratovych useku, kde muze byt vlak nahrazen autobusem je vice a to Oslavany - Ivancice a Cejc - Hodonin. Zdroj: kniha 10 let IDS JMK, vydano:2014.

+2/0
20.3.2015 20:33

J73o97s49e78f 83M68i63k85i88n 5133394485784

Není něco špatně? Nejdříve postavit trať a potom řešit poptávku. Co když nebude?

+4/0
20.3.2015 20:10

H32o51n46z41a 12K26a46r67á24s82e34k 1515311262278

Výhrady k údajům v článku:

Lidi jedoucí z Boskovic do Brna nebudou muset přestupovat (pokud na Boskovické nádraží dojdou i z odlehlejších částí Boskovic pěšky, žeáno). A do Brna se budou kodrcat zastávkovým courákem (zatímco dnes lze jet busem z Boskovic do Skalice + pak rychlíkem ze Skalice do Brna).

Mluvčí SŽDC má poněkud velké oči. Tohle není nová trať, to je spíše kolejová spojka o délce odpovídající středně velké koridorové přeložce.

Regionova nebude moci jet 85 km/h, protože její maximální rychlost je 80 km/h.

"Vlaky spojkou projedou za 2,5 minuty, vynecháním přestupu ve Skalici se ale dosáhne úspora minimálně 6 minut" 1,1 km za 2,5 minuty? Pěkně pomalé. Úspora 6 minut (a to jen pokud jako dnešní stav považujeme přestup z Os-260 na Os-262) pro Boskovice, zato navýšení cestovní doby pro Skalici, Letovice a jejich okolí - ? Jo aha, to už se nám nehodí do krámu, psát o zhoršeních.

No podchod, ten strašně, strašně moc v Boskovicích chyběl. A samozřejmě že ty cca 2 minuty, které normy uvažují pro cestu podchodem, nikdo z těch údajně uspořených 6 minut jízdních dob neodečte, že. To už by pak zbyly jen 4 minuty úspory a nevypadalo by to tak pěkně.

"Uvidíme, jaká bude poptávka, až se trať postaví" - cože? Budoucí poptávka (ze které vyplývají uspořené "osobominuty" a z toho vyplývající společenské přínosy jako protiváha nákladům v cost-benefit analýze) není v tuto chvíli známa??

Nikde se nepíše, jaký že má být cílový stav. 30minutový interval Os vlaků ve špičce do Boskovic a zároveň 30minutový do Letovic, takže mezi Brnem a Lhotou Rapotinou 15minutový interval Os vlaků (+ k tomu navíc EC, R, Sp? To se tam všechno vejde; stejně jako se to vejde do brněnského uzlu?). A copak třeba o víkendech. Každou hodinu do Letovic jako dnes. A do Boskovic taky každou hodinu? (na méně časté spojení je málokdo zvědavý) Takže po celý víkend platit 30min. interval Os vlaků mezi Brnem a Lhotou Rapotinou?

Otázek je více než dost a odpovědí se v těch oslavných článcích poněkud nedostává...

+11/0
20.3.2015 19:19

J44o50s53e88f 73M54i96k77i61n 5693754285954

Naprostý souhlas. Ale víte odkud vítr fouká? Od Sivery http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/302-frantisek-sivera

On totiž za realizaci tohoto svého nápadu dostane nemalé autorské poplatky.

Opravdu stavět v dnešní době trať pro cca 50-100 lidí je luxus.

+8/0
20.3.2015 19:44

R39o68m32a55n 31J81e66s10c97h82k36e 9238205567365

To je ten pan bývalý starosta co nebyl schopen označit ulice podle zákona ?

Ta jeho kancelář poslance na neoznačené křižovatce v Boskovicích. Na můj podnět nereagoval. Asi bych toho chtěl po zákonodárci moc. Dodržovat zákony.

0/0
22.3.2015 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.