Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mimořádná stavba. Nová železnice spojí přímo Boskovice s Brnem

Lidé z Boskovic se dočkali, budou mít přímé železniční spojení s Brnem. Po devíti letech příprav ministerstvo dopravy posvětilo stavbu takzvané Boskovické spojky, díky které už cestující nebudou muset zajíždět do Skalice nad Svitavou a tam přestupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R45o67m21a82n 42J30e74s45c72h76k61e 9738415557115

Napadá mne, jestli není lepší dát peníze na zaměstnanost do Boskovic. Aby nemuseli nikam dojíždět. Všechno tam je - nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

Raději ať se dodělá " Dolfova" dálnice místo prokleté R 43.

+4/0
22.3.2015 7:20

I86v96a25n 14H30o77l44a35s 5727667928697

> nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

No někteří lidé potřebují například divadla, koncerty, sport ...

0/0
22.3.2015 7:48

J41o88s46e58f 31M88i31k76i12n 5583454115484

Ale na ně musí mít peníze. Do divadla, na sport a koncerty nechodím každý den jak do práce. Tam mě jednou za čas ž minut navíc nezabije

+3/0
22.3.2015 8:29

H44o97n21z49a 60K84a24r78á22s55e50k 1685221632508

Je paradoxní, že Boskovická spojka by za určitých okolností mohla mít zajímavý přínos ve zlepšení cestování DO Boskovic (zdůrazňuji: nikoliv Z Boskovic do Brna - tam bude vždy nejvýhodnější jet "čímkoliv - např. autobusem - do Skalice a dál rychlíkem do Brna"; ale z okolních obcí a městeček DO Boskovic). Těmi "určitými okolnostmi" ale je, že by nesměly Os vlaky jedoucí od Brna končit v Boskovicích, ale pokračovat odtud právě do Letovic. Takto: http://www.mapy.cz/s/gETi. Předpokladem k realizaci je (kromě výstavby té elektrizované spojky) i elektrizace celé stávající trati Skalice - Boskovice. Jenže jak vyplývá z materiálů k této věci, tak elektrizace tratě od Skalice směrem na Boskovice (po odbočku trati vedoucí ze spojky) se nepředpokládá...

+3/0
22.3.2015 12:11

J19o44s44e76f 80M14i31k78i18n 5423794175884

Kdysi existoval okres Boskovice, který se potom z politickémoci transformoval na okres Blansko. Tato stavba je úplně zbytečná a jedná se opolitické rozhodnutí. Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupování. Ano lidé se dostanou všude, ale musí i několikrátza cestu přestupovat.

Tady se bude stavět třetí trať v údolí LhotyRapotiny, dojde ke zhoršení odtoku řeky Svitavy při povodnich a to vše kvůlicca 6 minutám. Dojde ke zhoršení dopravní obslužnosti regionu od Skalice dál,protože do Skalice pojede méně vlaků (doposud do Skalice jezdil vlak v půlhodinovýchintervalech ve špičkách). Místo jednoho motoráčku (s obsluhou) pendlujíícíhomezi Boskovicemi a Skalicí bude muset být k dispozici více souprav pro traťBoskovice Brno, které budou dieselové, tudíž krok zpět  aa několikanásobné náklady.

Bylo by dobré dát ekonomická data a marketing akce lidem k dispozicia ne postavit zbytečnou trať se slovy“ uvidíme, jaká bude poptávka, až se traťpostaví.“ To je vrchol arogance, nekompetentnosti , rozhazování peněz.

Ony o něčem svědčí i cilklostezky z Boskovic doMladkova a paralelně s nimi postavené cesty pro zemědělce.

+9/−1
21.3.2015 8:11

H80o37n13z42a 77K73a48r59á13s62e83k 1505881182828

Ta spojka je (nebo doposud se to vždy tvrdilo) projektována jako elektrizovaná (včetně elektrizace až odo Boskovic), tzn. nepůjde o dieselové soupravy.

Ve všech ostatních bodech ovšem souhlas.

+4/0
21.3.2015 11:56

M41i22l48a14n 81P85o25l18á98č64e74k 3177707552315

naopak, násep spojky je projektován současně jako protipovodńový val..

0/0
21.3.2015 15:11

J39o33s44e70f 21M97i69k23i28n 5143404675554

Protipovodňový val  to ano, ale pro Rájec potažmo Blansko nikoli Skalici či Svitávku atd

+1/0
21.3.2015 18:21

I88v81a36n 63H33o43l79a94s 5197707708647

> . Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupován

Takže díky odstranění zbytečných souběhů zbude spousta peněz na další spoje. Za garantovaný minimální počet spojů do každé "Horní Dolní" (včetně víkendů) by lidé v jiných krajích byli hodně vděční.

Holt peníze nerostou na stromech, takže buď budu mít bezpřestupové spojení skoro odkudkoliv kamkoliv, ale pak jen vždy v úterý 29. února, nebo za cenu určitého nepohodlí při přestupu dostanu plně funkční dopravní systém, který je dlouhodobě hodnocen jako nejlepší v republice.

+2/0
22.3.2015 7:44

J94i97ř40í 72K24o36c16u75r49e43k 6375424385778

Smysl by to mělo. A to pro ty soupravy, které dneska končí v Rájci-Jestřebí nebo ve Skalici. Ono je dobré si vzít jízdní řád: http://www.idsjmk.cz/jrady/S2.pdf

Sice jich není co půl hodiny kus, ale pořád něco. A pak je otázka, kde ukončit vlak. V obci s 6 stovkami obyvatel nebo městě o 11 tisíc větším?

Přičemž si vlak zajede 2x3 minuty, po které stejně toho fíru a provůdčího platíme, protože souprava stojí a čeká na vlak zpátky. Případně lokomotiva objíždí soupravu - v roce 2015  není dostatek řidících vozů.

+2/0
21.3.2015 1:29

H69o42n29z29a 40K47a96r66á98s12e40k 1955881602228

Ta úvaha s "ukončit vlaky ve městě o 11 tis. větším" je pravdivá jen ve chvíli, kdy do toho města (tedy Boskovic) budete vést jen ty "dosud v Rájci/Skalici končící vlaky". Tedy 1 pár Os vlaků za hodinu v pracovní dny; o víkendech pak vůbec nic !!

0/−1
21.3.2015 2:22

H42o93n35z50a 34K29a39r15á79s35e40k 1725911222238

... a jestli je "využití soupravy, která by jinak dlouho stála" tak výhodné, tak proč to dnes v pracovních dnech dopoledne bývá tak, že posilové osobáky končí už v Rájci-Jestřebí, kde prostojí 33 minut? Proč nedojedou (stejně jako odpoledne) do Skalice, kde by měly prostoj jen 17minutový? Stejně tak by potom mohly "boskovické" Regionovy učinit jeden obrat do Boskovic (aspoň by neprostály 42 minut z každé hodiny ve Skalici tak, jak tomu dnes dopoledne bývá) navíc a tím zajistit i dopoledne 30minutový interval spojení Boskovic s Blanskem/Brnem.

Proč tomu tak není? Tady něco nehraje...

+3/−1
21.3.2015 2:36

J20a78n 31Z31ř29í82d76k34a98v69e21s41e32l83ý 5836562147

Sice nejsem místní, ale podle mě zbytečnost a vyhozené peníze. Radši by měli co nejdřív zrychlit a zkrátit koridor Břeclav-Brno-Praha (Z Břeclavi do Prahy to tvá věčnost) než řešit vedlejší trať o délce 1km...8-o ;-O !!

+5/−4
20.3.2015 23:02

R27a66d38e91k 59J26a11n50a63t17a 9965816944502

Srovnáváte nesrovnatelné.

Je nepochybné, že VRT Praha-Brno by pomohla železnici v ČR mnohem více, než krátká spojka a rekonstrukce lokálky u Boskovic.

Ale nestálo by to v nákladech 1 mld. ale podle různých odhadů 140-200 mld.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

+5/0
20.3.2015 23:48

J27a72n 53Z96ř97í58d50k68a84v45e82s71e98l11ý 5476472897

No právě, že to stojí tolik,  proto nevyhazovat zbytečně prachy- jak se říká korunka ke korunce, tady miliarda k miliardě a šetříme na něco pořádného....;-D !!

+1/−1
21.3.2015 0:02

J61i31ř31í 53K25o72c92u60r39e57k 6875554105358

No jistě. Za 200 let budete mít našetřeno.

0/−1
21.3.2015 0:58

J45a37n 44Z80ř94í22d10k31a11v31e30s80e30l77ý 5516342137

Já určitě ne ani za 300 let, ale jak píše pan Janata peníze jsou, ale nikomu se nechce nic dělat...

+1/0
21.3.2015 11:30

R70a84d94e64k 51J32a52n82a85t56a 9185556874942

Vy máte ale dneska šetřivou náladu.

Důvod, proč se toho u nás na železnici staví tak málo, není nedostatek peněz (těch je ve fondech EU dost), ale neschopnost politiků dát připravit projekty. A taky obava politiků, že by pak byls jejich oblíbená limuzína pomalejší než "vlak pro socky"

0/0
21.3.2015 10:28

J55a74n 96Z63ř69í40d30k98a33v43e52s24e18l14ý 5536262707

Za vším hledej politiku, to je fakt. Peníze jsou, ale makat se nechce a nebo hodně pomalu..:-) Kdyby jen limuzína, často lítají i vrtulníky, zadarmo samozřejmně...

+1/0
21.3.2015 11:36

P15a69v93e15l 90M97a19r65e90š 2743238361141

je vidět že nejste nejen místní, ale ani z regionu.

Boskovice jsou poměrně velké město SZ od Brna, centrum regionu.

Silniční spojení na Brno za moc nestojí ( stará úzká a zatáčkovitá silnice podél Svitavy, nebo věčně ucpaná  taktéž pomalá Třiačtyřicítka s velmi silným provozem - nová rychlosní silnice ve stopě Hitlerovi dálnice je v nedohlednu).

Tahle krátká železniční spojka může dost významně zrychlit dopravu do Brna ( odpadá přestup), což je pro denně dojíždějící požehnáním.

+4/−6
21.3.2015 0:50

H81o53n75z41a 78K37a72r30á34s33e30k 1325291482438

"SZ" jako severozápadně? Aha. ;-D

No tím hůř - jestliže t-260 supluje roli chybějícího kapacitního silničního spojení, tak o to hůř to dopadne, až se zhorší spojení do Brna z Letovic nebo Skalice a okolí (kvůli tomu, že Os vlaky dosud jedoucí do Skalice/Letovic uhnou do Boskovic).

+1/−1
21.3.2015 2:21

R42o10m50a43n 77J55e92s15c16h14k63e 9768875977785

IDS se udělala právě s myšlenkou přestupů. Raději dát lidem práci v Boskovicích aby nemuseli dojíždět. Kde je cena nových souprav, které budou zapotřebí ?

+2/0
22.3.2015 7:32

R64o17m71a28n 60J97e47s75c35h25k52e 9498795467735

Ono moc míst na zkrácení na trati Praha - Břeclav není. Tunel Brno - Blansko.

Problém je úsek Praha - Kolín, kde jedou vlaky za sebou a to pomalu. Je tam rovina ale není kapacita. Tlačí se tam ČD, Jančurák a Paštikář.

0/0
22.3.2015 7:24

J81i71r58i 75J32o90n34á78š 2583589887471

6 minut 1,1 miliardy. a to za to stoji Rv

+6/−1
20.3.2015 21:57

R69a37d24e60k 84J31a55n67a23t60a 9105876444932

Za prvé, má to být až 10 minut (oprava trati, zkrácení trati, odstranění úvratě, odstranění přejezdů, výstavba vyšších nástupišť), zda druhé, silniční stavby, který by podobným způsobem zkrátily cestu, by byly mnohem dražší.

+1/−2
20.3.2015 22:14

J33i25r27i 34J15o22n68á42š 2313919277211

10 minut je jedno cigo. nechapu proc se tohle resi.

+2/−4
20.3.2015 22:17

R69a70d59e77k 48J20a63n66a27t33a 9775596314702

10 minut může být klidně jedna ušetřená souprava a dva pracovníci ve dvousměnném provozu. Navíc každá minuta znamená nějaké cestující navíc, což také zlepšuje ekonomiku provozu.

+5/−2
20.3.2015 22:53

H70o41n38z67a 18K61a33r52á75s77e36k 1155321432738

Souprava ušetřená oproti jakému stavu? Takovému, kdy do Boskovic žádné elektrické vlaky nejezdí? Oproti takovému stavu ušetříme po zavedení elektrického provozu jednu soupravu? Naprosto chybná úvaha. O nesmyslnosti oné "10minutové úspory" viz jiný můj komentář.

+1/−1
21.3.2015 2:19

J56i67ř36í 84H46o40v26o83r25k83a 8147626662865

10 minut x 225 dní (práce po odečtení dovolené) je tedy roční úspora 2250 minut, tedy 37,5 hod. Tedy v podstatě jedna směna. A to je úspora na jednoho člověka. Využije-li toho cca 1000 lidí a hodinu oceníme na 100 Kč, tak tato úspora činí 3,75 mil./ročně. K tomu úspory v autobusech, které nebudou do Skalice zajíždět tak často a máme další úspory

0/0
2.4.2015 15:25

L87a90d81i10s30l56a79v 45H29r31ů75z88a 8271946800516

Myslím, že vaše strefování do silničních staveb je dost mimo, vychází to zhruba stejně jak cenou (i když ta je v tuto dobu u silnic spíš nižší, 5 km čtyřpruhu by dnes miliardu nestálo), tak ušetřeným časem (ale třeba při výstavbě obchvatu bude často znatelnější u silnice). Zároveň je také potřeba vzít v úvahu, že intenzita cestujících bude spíš vyšší na dálnici, než na železnici.

Takže nějaké "silničářsko - železničářské války" mi přijdou trochu zbytečné, zejména, když se jinak snažíte působit seriózně.

0/−2
20.3.2015 22:45

R43a87d30e92k 70J65a50n73a83t40a 9535566234822

5 km čtyřpruhu, i kdyby se vám ho povedlo za miliardu postavit, vám nezkrátí jízdni dobu o 10 minut. Kromě toho, každou silniční radiálou jeden problém vyřešíte, ale druhý vyrobíte, budete muset řešit, co pak s těmi auty v Brně.

Jinak násep této trať má prý sloužit i jako protipovodňové opatření.

+2/0
20.3.2015 22:58

L14a97d66i64s86l86a53v 15H12r86ů93z20a 8481156190576

I kdyby se mi povedlo ho postavit? Aha... Zjistěte si prosím aktuální ceny. Poslední, co si pamatuji, je zrovna taky 5 km rychlostní silnice R4 za méně než 500 milionů, předpokládaná byla asi 800, takže ani ta nebyla přes miliardu. Ta železnice je přitom dokonce jednokolejná...

O deset minut ji za miliardu zkrátit může, pokud vede původní trasa alespoň částečně intravilánem, což je ale nejčastější důvod výstavby silnic. Při dnešních cenách se zkrátí o dvě minuty už jen díky zvýšení rychlosti z 90 na 130. Velmi důležité je i to, kolika lidem to těch 10 minut ušetří. Mluvím obecně, nikoliv o Brně - to neznám.

0/0
20.3.2015 23:27

P22a31v13e73l 50M26a42r73e25š 2323498181251

jenže rozumné silniční spojení s Brnem je kvůli aktivistům a zahrádkářům ve hvězdách ( myslím samozřejmě novou R43 ve stopě Hitlerovi transteritoriální dálnice). Takže alespoň ta železnice lidem z regionu dost pomůže

+1/−1
21.3.2015 0:54

J88o12s33e32f 45T27r76ö32g61l 8179932966376

Rozumné spojení (tj. R43) neexistuje hlavně kvůli neschopnosti rozdělit projekt na dva resp. tři podprojekty: úsek R35-cca Letovice, úsek Letovice-Kuřim včetně obchvatu a úsek Kuřim-D1.

Nejhorší situace na I/43 je před Kuřimí, kde začíná čtyřproudovka. Provoz je tu téměř 20 000 aut za den, což je dvojnásobek rozumné únosnosti dvouproudovky a dělá to z I/43 jednu z nejvytíženějších dvouproudovek u nás, ne nadarmo přezdívanou silnice smrti. Nutně je potřeba čtyřproudovku prodloužit, tj. postavit čtyřproudový jižní obchvat Kuřimi (severní má být jen dvouproudový) a pak pokračovat severně v plánované trase R43 cca k Letovicím. Odtud už je provoz na I/43 akceptovatelný na pouhý dvoupruh a další pokračování není priotirní minimálně do doby, než tu bude stát R35, na kterou se R43 připojí.

Většina dopravy po I/43 ze severu dle statistik končí v Brně, tranzit je malý (cca. 10% dopravy, v budoucnu po dostavění R35 a D11 do Polska to bude asi více, ale to bude za mnoho let). Z tohoto pohledu je pokračování R43 okolo Brna v současné době v podstatě zbytečná investice, provoz tu těžko překročí těch 10 000 aut/den. Tento úsek je ale nejkontroverznější, má nejvíc diskutovaných variant a díky němu vázne realizace daleko důležitějšího (už skoro nezbytného) středního úseku.

Odpovědní si toto ale neuvědomují a místo tohoto rozdělení navrhují přednostní realizaci nejsevernější části (tam nejsou rozpory a lze stavět téměř okamžitě), které sama o sobě ale nic nevyřeší a situaci u Brna nakonec spíše zhorší.

0/0
3.4.2015 11:43

P85a43v98e60l 26M45a64r36e28š 2323538481411

právě tu střední část včetně obchvatu Kuřimi nelze stavět, aniž bychom věděli, kudy povede jižní část. těžko postavíte dnes severní obchvat Kuřimi abyste za pár let zjistil, že jižní část R43 povede jižně od města...

A co se týče jihu, ty uvažované varianty mám prostudované všechny.

jediný smysluplný protinávrh je komínská varianta.Tedy místo po hrázi přehrady silnici stočit prudce na SV, podejít tunelem Kohoutoické sídliště a protáhnout silnici úzkým hrdlem mezi Komínským síldištěm a bystrcí a řadou zářezů a estakád podél Z okraje Řečkovic, Ivanovic  a České připojit JV od Kuřimi na stávající I/43.

Náklady kvůli tunelu pod Kohoutovicem a potřebné dálniční křižovatce v úzkém koridoru řeky Svratky a u České ohromné, o tom, že místo pár zahrádkářů v Kníničkách začnou řvát desetitisíce obyvatel zmíněných sídliš´t nemluvě. navíc technicky velmi složité a neřešící obchvat Kuřimi.

Varianty s posunutím trasy R43 východně a řešení s dlouhým mostem přes přehradu, nebo až kolem Bytíšky ( a likvidaci doposud civilizací moc nezasažených lesů na Západním okraji Brna ) s nutnou křižovatkou s D1 někde u Troubska, pokládám jen za špatný vtip. celková délka trasy by byla tak dlouhá, že by všichni stejně jeli po VMO.

A teoreticky ideální varianta s dlouhým městským tunelem od severního konce dálnice D2 až do prostoru portálů královopolských tunelů a pokračování po stávající I/43 je technicky  a finančně absolutně mimo možnosti. Ten tunel by byl  delší než Blanka, v nestabilním podloží. Náklady astronomické, délka výstavby tak jednu generaci....

0/0
3.4.2015 16:12

J87o65s92e48f 63T46r45ö88g22l 8839692866126

Stejně jako jsou varianty trasy, tak by se mohly udělat i varianty napojení.

Severní obchvat Kuřimi je ptákovna, protože se nevejde ve čtyřpruhu. Kapacitní problém by se tak nevyřešil a vzniklo by úzké hrdlo.

Některé varianty R43 okolo Brna nejsou úplně nesmyslné (třeba Boskovická brázda), ale vyžadovaly by jinou konfiguraci zbytku sítě (zejména trasu do Vídně přes Břeclav, což je neprůchodné kvůli zásahům do lužních oblastí v Rakousku). Stará trasa hitlerovské dálnice, navíc už vlastně částečně postavená, je asi nejvhodnější kompromis.

0/0
3.4.2015 22:40

P86a41v35e59l 23M18a75r22e39š 2973738641161

varianty jsou v podstatě čtyři.

 Původní německá průsečná ( V Bystrci hluboký zakrytý zářez, dálniční most přes přehradu zavěšený v tubusu pod korunou hráze, při pohledu z hladiny nerušící panorama), kterž využívá stopu původní dálnice, v Kníničkách zřejmě krátký tunel

Východní varianta ( Komínská a její podvarianty),

Západní a superzápadní varianta ( dlouhý šikmý most cca v polovině přehradního jezera, nebo přes Žěbětínské lesy až kolem Bytíšky - technicky a funkčně pitomost. vyžaduje novou složitou dálniční křižovatku s D1 a R52, které kříží v nevhodném úhlu, zplanýrování velké plochy dosud téměř nedotčených žebětínských lesů, a navíc varianta s cca půl kilometru dlouhým visutým mostem přes přehradu je pitomost, to nikdo neschválí.

A nulová varianta - Jižní a střední část R43 nestavět, ukončit jí na severním okraji širšího centra na konci dnešní Svitavské radiály, napojení na jih přes VMO a D2.

O Boskovickou brázdu vůbec nejde, trasování od Kuřimi na sever je celkem jasné a z většiny se drží původní německé varianty..

0/0
3.4.2015 23:37

H14o53n88z70a 78K79a83r13á38s21e39k 1235521562618

Za třetí: při potenciální návaznosti vlaků na rychlíky (návaznost je nyní zajištěna autobusy, ale ať se to lépe srovnává:) - R z Brna do Skalice dojede za 32 minut; 4 minuty (záměrně uvažuji nepřestup hrana-hrana, ale nadchodem, abych si to "neulehčil") na přestup a 7 minut jízdní doba ze Skalice do Boskovic. Výsledek: cestovní doba 43 minut. No a pro srovnání přímý Os vlak: z Brna do Doubravice n. S. dojede za 42 minut (pokud není v Blansku či jinde předjížděn; je jasné že u některých Os vlaků to předjíždění vlakem EC bude muset být) a k tomu přičtěte jízdní dobu z Doubravice do Boskovic. I kdyby činila 8 minut, tak jste na 51 minutách. Tedy o 8 minut VÍCE než s přestupem ve Skalici.

+2/0
21.3.2015 2:17

R48o72m58a38n 73J23e57s32c10h67k18e 9448725297575

Škoda že ty vyšší nástupiště nepostavili v Rájci, Letovicích, Blansku, Adamově na hlavní trati. Na lokálce je to přínos. To je ten pokrok ?

+1/0
22.3.2015 7:27

I83v57a42n 91H10o51l15a89s 5127987588307

V Blansku přece jsou.

0/0
22.3.2015 7:32

R95o46m70a61n 24J73e66s49c45h90k92e 9558305877135

V Blansku 1 a 2 nástupiště jsou utopené, na městě je také jedna strana utopená.

+1/0
22.3.2015 7:35

L83a80d53i20s39l94a23v 69H47r31ů53z48a 8701246980126

Kolik byste si těch minut představoval, aby vám to za to stálo? By mě zajímal názor neznalého...

0/−1
20.3.2015 22:46

J14i30r47i 81J57o54n90á26š 2823929647861

nevedel jsem, ze se muzou vyjadrovat jen nadrazaci. Omlouvam se.

0/0
20.3.2015 23:56

L70a21d47i44s54l90a24v 76H75r84ů17z75a 8481536350456

Nejsem nádražák a pochybuji, že má průměrný nádražák o něco větší znalosti než Vy. :-)

Jako neznalého jsem vás označil kvůli tomu, že evidentně nemáte moc přehled v cenách takových staveb. A naopak, vyjadřujte se - já se vás přímo zeptal, ale nějak jste tu otázku, ke které se máte tu čest vyjádřit i jako nenádražák, asi přehlédl.

+1/0
21.3.2015 0:07

J77i56ř28í 82J82o32z62a 3628393890361

Taky se mohlo v clanku uvest, ze koordinator KORID JMK zvazuje moznost nahradit vlaky v useku Boskovice - Velke Opatovice autobusovou dopravou :-(

+1/0
20.3.2015 20:29

J37i45ř40í 36J97o35z82a 3198923780101

Pro uplnost dodam, ze takovych tratovych useku, kde muze byt vlak nahrazen autobusem je vice a to Oslavany - Ivancice a Cejc - Hodonin. Zdroj: kniha 10 let IDS JMK, vydano:2014.

+2/0
20.3.2015 20:33

J31o35s29e22f 71M43i14k28i54n 5303844725854

Není něco špatně? Nejdříve postavit trať a potom řešit poptávku. Co když nebude?

+4/0
20.3.2015 20:10

H40o51n38z64a 21K91a38r83á86s48e56k 1705451222548

Výhrady k údajům v článku:

Lidi jedoucí z Boskovic do Brna nebudou muset přestupovat (pokud na Boskovické nádraží dojdou i z odlehlejších částí Boskovic pěšky, žeáno). A do Brna se budou kodrcat zastávkovým courákem (zatímco dnes lze jet busem z Boskovic do Skalice + pak rychlíkem ze Skalice do Brna).

Mluvčí SŽDC má poněkud velké oči. Tohle není nová trať, to je spíše kolejová spojka o délce odpovídající středně velké koridorové přeložce.

Regionova nebude moci jet 85 km/h, protože její maximální rychlost je 80 km/h.

"Vlaky spojkou projedou za 2,5 minuty, vynecháním přestupu ve Skalici se ale dosáhne úspora minimálně 6 minut" 1,1 km za 2,5 minuty? Pěkně pomalé. Úspora 6 minut (a to jen pokud jako dnešní stav považujeme přestup z Os-260 na Os-262) pro Boskovice, zato navýšení cestovní doby pro Skalici, Letovice a jejich okolí - ? Jo aha, to už se nám nehodí do krámu, psát o zhoršeních.

No podchod, ten strašně, strašně moc v Boskovicích chyběl. A samozřejmě že ty cca 2 minuty, které normy uvažují pro cestu podchodem, nikdo z těch údajně uspořených 6 minut jízdních dob neodečte, že. To už by pak zbyly jen 4 minuty úspory a nevypadalo by to tak pěkně.

"Uvidíme, jaká bude poptávka, až se trať postaví" - cože? Budoucí poptávka (ze které vyplývají uspořené "osobominuty" a z toho vyplývající společenské přínosy jako protiváha nákladům v cost-benefit analýze) není v tuto chvíli známa??

Nikde se nepíše, jaký že má být cílový stav. 30minutový interval Os vlaků ve špičce do Boskovic a zároveň 30minutový do Letovic, takže mezi Brnem a Lhotou Rapotinou 15minutový interval Os vlaků (+ k tomu navíc EC, R, Sp? To se tam všechno vejde; stejně jako se to vejde do brněnského uzlu?). A copak třeba o víkendech. Každou hodinu do Letovic jako dnes. A do Boskovic taky každou hodinu? (na méně časté spojení je málokdo zvědavý) Takže po celý víkend platit 30min. interval Os vlaků mezi Brnem a Lhotou Rapotinou?

Otázek je více než dost a odpovědí se v těch oslavných článcích poněkud nedostává...

+11/0
20.3.2015 19:19

J10o62s85e13f 50M77i34k91i63n 5693604295584

Naprostý souhlas. Ale víte odkud vítr fouká? Od Sivery http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/302-frantisek-sivera

On totiž za realizaci tohoto svého nápadu dostane nemalé autorské poplatky.

Opravdu stavět v dnešní době trať pro cca 50-100 lidí je luxus.

+8/0
20.3.2015 19:44

R21o44m16a51n 72J53e94s55c96h27k96e 9108505257445

To je ten pan bývalý starosta co nebyl schopen označit ulice podle zákona ?

Ta jeho kancelář poslance na neoznačené křižovatce v Boskovicích. Na můj podnět nereagoval. Asi bych toho chtěl po zákonodárci moc. Dodržovat zákony.

0/0
22.3.2015 14:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.