Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový územní plán nic neřeší, zlobí se starostové

Na webu kraje visí po třech letech návrh na nový „územní plán“. Někteří starostové se však zlobí, že ta nejproblematičtější místa stejně neřeší. Mezi nimi například spojnice dálnice D1 s R43 nebo R52, které mají mimo jiné odvést dopravu z Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46a15v58e51l 15H38o36u10s42k97a 3651235180818

Opravdu není důvod vést rychlovlak přes hustě osídlené území, kde stejně nebude zastavovat, když je možnost jej vést přes oblasti s řídkým osídlením.

0/−3
9.4.2015 13:27

P98a11v39e27l 11M76o65r67a87v14e11c 3172449112138

A to je kudy?

Ukažte mi, kudy vést v Česku obecně rychlovlak dle vašich podmínek. Kde není hustě obydlené území. Leda tak někde na Šumavě..

+3/0
9.4.2015 16:26

P28a66v26e69l 11H74o69u40s41k36a 3661605450288

Tak snad zvítězí zdravý rozum a ani dálnice ani vlak nepovedou hustěji osídlenými oblastmi.

0/−8
8.4.2015 21:56

D20a34v90i23d 15K86r21e18j24č33í 9482700696494

Přesně tak. Přece nebudeme stavět železnici v místech, kde někdo bydlí a následně by hrozilo, že by tím vlakem i někdo jezdil.

+13/0
8.4.2015 23:13

P90a62v11e36l 28H64o40u94s47k56a 3911225960358

Rychlovlak že by zastavoval každých pět minut? :-P

0/−1
9.4.2015 13:04

P68a85v68e50l 98O16d52r84a90z82i53l 6874979407540

To nebude nádraží jen pro rychlovlak, ne?

+1/0
10.4.2015 10:11

Š17t54ě76p36á98n 70V91a45n13ě59k 3193109547937

Koukám, že přímý odkaz na mapu už byl nad síly redaktora.

+3/0
8.4.2015 21:55

D94a74n57i94e98l 21D87r64n61e12c 6291499836202

Vést R43 Boskovickou brázdou je dopravně nevýhodné, dopravní přínos by nevykompenzoval vzniklé škody na životním prostředí tak dobře jako varianta přes přehradu. Využilo by ji méně lidí, takže by byly více zatížené silnice v Brně, navíc je citelně delší, což v důsledku znamená i více emisí.

Co se týká Jihovýchodní tangenty, tak ta by se podle těch "rádoby za lepší svět bijců" neměla stavět asi vůbe.

Problém s emisemi ze současné D1 bych osobně řešil podobně, jako navrhuje ŘSD u MÚK u Běchovic na Pražském okruhu (tam se to ale týká hluku) - až 10 m vysoké valy a 50 m široký vegetační pás se stromy apod. V Běchovicích to místním "bojovníkům za lepší zítřky" nestačí, jestli by to stačilo tady nevím, ale dost možná budou chtít tunel nebo omezení provozu na D1...

Myslím, že by bylo vhodné vyvlastnění "postižených nemovitostí". Nejdříve bych jim předložil návrh opatření (např. PHS), kdyby se jim nelíbil, zlepšil bych opatření (třeba ty valy s vegetačním pásem), a pokud by i tak bránili dostavbě významné komunikace, tak vyvlastnit domy a odstěhovat je někam do pustiny, kde budou mít navždy klid. Kdoví, kolik lidí by se najednou rádo spokojilo s nabízeným řešením (valy). Ještě by to chtělo nějak pořešit, aby všechny možné rádoby ekospolky platili za ekonomické škody vzniklé zdržování staveb.

Kterou významnou stavbu někdo neblokuje nebo neblokoval?

Do zekologičtšní vozidel se investují obrovksé sumy peněz, auta jsou stále ekologičtější. Také jich přibývá, jezdit se bude stále více (alespoň v blízké době to tak vypadá), ať už auty, vlaky, autobusy nebo letadly. Musí se s tím počítat a nelze omezovat stvající nedostatečnou kapacitu komunikací. Podle těch spolků bychom se měli pomalu ale jistě stěhovat do jeskyní a na stromy, ale pozor na netopýry a ptáky, nesmí si nás všimnout a opovažte se někdo zašlápnou mravence!

+5/−2
8.4.2015 21:01

Š26t45ě45p21á51n 96V16a11n83ě66k 3303989697257

O to ani asi v tuto chvíli nejde. Na R43 nemá nikdo peníze a jsou důležitější komunikace, než je tato. Ale jinak s vámi souhlasím do puntíku.

0/−1
8.4.2015 21:56

R76o14m94a56n 42J84e45s87c58h23k49e 9458555957665

Pro je důležitá R 43 a je smutné, že se nestaví. Nikdo nevymyslel lepší trasu než "Skopčáci".

0/−1
10.4.2015 9:32

P21e74t96r 51B51á61č92a 8425736635435

Se te R43 nedoziju ;-(

To budou furt nejaci pomateni starostove a eko postizenci furt neco mlet, stat to necha tak jak to je a do smrti budeme jezdit do a z Svitav do Brna 60 km/h auto za autem.

+12/−1
8.4.2015 19:49

Š51t96ě67p56á20n 42V89a88n93ě45k 3343249547367

60km/h jsem tam nejel hodně dlouho. Stačí si cestu naplánovat ;-)

+1/−1
8.4.2015 21:43

P76e41t98r 57K62u38n57c 7702551871986

Ja jsem jel z Lipuvky do Svitav v sobotu pruměr 56 km/h. V tydnu to musí být vyrazně horší a o pátku se nemá cenu bavyt vubec. Na této cestě nemá význam něco plánovat;-(

+3/0
9.4.2015 6:56

P18a33v72e73l 34O52d11r24a68z30i11l 6454609547920

Tak si kupte auto místo mopeda.

0/0
10.4.2015 10:12

P34e22t15r 77B27á38č71a 8365956355255

Pokud nejedete ve dve rano, tak tech 60 km/h tam proste jedete chte nechte.

+1/0
9.4.2015 17:12

P11a73v16e80l 23O49d96r10a32z42i80l 6644319717100

Leda na kole.;-D

0/0
10.4.2015 10:12

P70a53v21e18l 20M96o21r11a83v64e45c 3432819312908

Hlavním viníkem zde ale nejsou ekoteroristi ani starostové dotčených obcí, ale kraj s Haškem v čele. První plán byl fakt zmetek (soud tomu dal za pravdu), za tři roky kraj zvládl udělat jednu klikací mapu s nezávaznými podklady. Trochu málo, ne???

Rozvoj kraje stojí, protože bez ÚP se nedá nic většího postavit. Ale Haška to zjevně nezajímá..RvRvRv

+4/0
9.4.2015 13:13

P93a11v46e37l 27O84d23r94a24z30i32l 6214569917120

Ten má jiný starosti, jako třeba jak si nechat těch 30 mega na GP.

+2/0
10.4.2015 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.