Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový územní plán nic neřeší, zlobí se starostové

Na webu kraje visí po třech letech návrh na nový „územní plán“. Někteří starostové se však zlobí, že ta nejproblematičtější místa stejně neřeší. Mezi nimi například spojnice dálnice D1 s R43 nebo R52, které mají mimo jiné odvést dopravu z Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18a93v78e16l 22H59o56u31s84k19a 3431385270678

Opravdu není důvod vést rychlovlak přes hustě osídlené území, kde stejně nebude zastavovat, když je možnost jej vést přes oblasti s řídkým osídlením.

0/−3
9.4.2015 13:27

P56a72v88e22l 58M77o82r77a62v82e23c 3692549252798

A to je kudy?

Ukažte mi, kudy vést v Česku obecně rychlovlak dle vašich podmínek. Kde není hustě obydlené území. Leda tak někde na Šumavě..

+3/0
9.4.2015 16:26

P59a53v85e57l 41H38o30u96s21k53a 3321945300778

Tak snad zvítězí zdravý rozum a ani dálnice ani vlak nepovedou hustěji osídlenými oblastmi.

0/−8
8.4.2015 21:56

D95a38v33i86d 30K38r61e60j38č80í 9412220546204

Přesně tak. Přece nebudeme stavět železnici v místech, kde někdo bydlí a následně by hrozilo, že by tím vlakem i někdo jezdil.

+13/0
8.4.2015 23:13

P65a45v66e44l 75H70o41u32s85k96a 3881475590608

Rychlovlak že by zastavoval každých pět minut? :-P

0/−1
9.4.2015 13:04

P44a89v62e57l 14O80d33r59a35z48i25l 6634299317710

To nebude nádraží jen pro rychlovlak, ne?

+1/0
10.4.2015 10:11

Š53t45ě85p27á64n 60V54a19n55ě33k 3873549207417

Koukám, že přímý odkaz na mapu už byl nad síly redaktora.

+3/0
8.4.2015 21:55

D43a49n70i77e26l 70D74r33n37e41c 6301609396952

Vést R43 Boskovickou brázdou je dopravně nevýhodné, dopravní přínos by nevykompenzoval vzniklé škody na životním prostředí tak dobře jako varianta přes přehradu. Využilo by ji méně lidí, takže by byly více zatížené silnice v Brně, navíc je citelně delší, což v důsledku znamená i více emisí.

Co se týká Jihovýchodní tangenty, tak ta by se podle těch "rádoby za lepší svět bijců" neměla stavět asi vůbe.

Problém s emisemi ze současné D1 bych osobně řešil podobně, jako navrhuje ŘSD u MÚK u Běchovic na Pražském okruhu (tam se to ale týká hluku) - až 10 m vysoké valy a 50 m široký vegetační pás se stromy apod. V Běchovicích to místním "bojovníkům za lepší zítřky" nestačí, jestli by to stačilo tady nevím, ale dost možná budou chtít tunel nebo omezení provozu na D1...

Myslím, že by bylo vhodné vyvlastnění "postižených nemovitostí". Nejdříve bych jim předložil návrh opatření (např. PHS), kdyby se jim nelíbil, zlepšil bych opatření (třeba ty valy s vegetačním pásem), a pokud by i tak bránili dostavbě významné komunikace, tak vyvlastnit domy a odstěhovat je někam do pustiny, kde budou mít navždy klid. Kdoví, kolik lidí by se najednou rádo spokojilo s nabízeným řešením (valy). Ještě by to chtělo nějak pořešit, aby všechny možné rádoby ekospolky platili za ekonomické škody vzniklé zdržování staveb.

Kterou významnou stavbu někdo neblokuje nebo neblokoval?

Do zekologičtšní vozidel se investují obrovksé sumy peněz, auta jsou stále ekologičtější. Také jich přibývá, jezdit se bude stále více (alespoň v blízké době to tak vypadá), ať už auty, vlaky, autobusy nebo letadly. Musí se s tím počítat a nelze omezovat stvající nedostatečnou kapacitu komunikací. Podle těch spolků bychom se měli pomalu ale jistě stěhovat do jeskyní a na stromy, ale pozor na netopýry a ptáky, nesmí si nás všimnout a opovažte se někdo zašlápnou mravence!

+5/−2
8.4.2015 21:01

Š79t56ě49p69á78n 50V20a71n82ě97k 3163359437397

O to ani asi v tuto chvíli nejde. Na R43 nemá nikdo peníze a jsou důležitější komunikace, než je tato. Ale jinak s vámi souhlasím do puntíku.

0/−1
8.4.2015 21:56

R68o59m69a91n 25J85e77s47c46h58k55e 9488265147655

Pro je důležitá R 43 a je smutné, že se nestaví. Nikdo nevymyslel lepší trasu než "Skopčáci".

0/−1
10.4.2015 9:32

P65e34t64r 13B38á97č83a 8285756695315

Se te R43 nedoziju ;-(

To budou furt nejaci pomateni starostove a eko postizenci furt neco mlet, stat to necha tak jak to je a do smrti budeme jezdit do a z Svitav do Brna 60 km/h auto za autem.

+12/−1
8.4.2015 19:49

Š71t66ě72p70á89n 36V45a63n76ě70k 3383459537287

60km/h jsem tam nejel hodně dlouho. Stačí si cestu naplánovat ;-)

+1/−1
8.4.2015 21:43

P12e42t97r 93K31u61n45c 7542151571436

Ja jsem jel z Lipuvky do Svitav v sobotu pruměr 56 km/h. V tydnu to musí být vyrazně horší a o pátku se nemá cenu bavyt vubec. Na této cestě nemá význam něco plánovat;-(

+3/0
9.4.2015 6:56

P13a96v44e54l 50O82d10r69a52z29i14l 6764569317190

Tak si kupte auto místo mopeda.

0/0
10.4.2015 10:12

P83e48t42r 36B30á80č45a 8105946105895

Pokud nejedete ve dve rano, tak tech 60 km/h tam proste jedete chte nechte.

+1/0
9.4.2015 17:12

P96a23v33e76l 65O18d38r67a92z90i90l 6234939707670

Leda na kole.;-D

0/0
10.4.2015 10:12

P91a33v23e35l 85M75o83r46a22v13e27c 3842759962138

Hlavním viníkem zde ale nejsou ekoteroristi ani starostové dotčených obcí, ale kraj s Haškem v čele. První plán byl fakt zmetek (soud tomu dal za pravdu), za tři roky kraj zvládl udělat jednu klikací mapu s nezávaznými podklady. Trochu málo, ne???

Rozvoj kraje stojí, protože bez ÚP se nedá nic většího postavit. Ale Haška to zjevně nezajímá..RvRvRv

+4/0
9.4.2015 13:13

P11a44v64e53l 68O76d92r86a20z75i19l 6624399287700

Ten má jiný starosti, jako třeba jak si nechat těch 30 mega na GP.

+2/0
10.4.2015 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.