Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový územní plán nic neřeší, zlobí se starostové

Na webu kraje visí po třech letech návrh na nový „územní plán“. Někteří starostové se však zlobí, že ta nejproblematičtější místa stejně neřeší. Mezi nimi například spojnice dálnice D1 s R43 nebo R52, které mají mimo jiné odvést dopravu z Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64a96v38e24l 27H76o84u65s48k38a 3431205850978

Opravdu není důvod vést rychlovlak přes hustě osídlené území, kde stejně nebude zastavovat, když je možnost jej vést přes oblasti s řídkým osídlením.

9.4.2015 13:27

P30a98v93e54l 59M48o42r63a83v14e44c 3462969352878

A to je kudy?

Ukažte mi, kudy vést v Česku obecně rychlovlak dle vašich podmínek. Kde není hustě obydlené území. Leda tak někde na Šumavě..

9.4.2015 16:26

P28a91v48e28l 70H75o80u46s75k14a 3511815360198

Tak snad zvítězí zdravý rozum a ani dálnice ani vlak nepovedou hustěji osídlenými oblastmi.

8.4.2015 21:56

D18a61v55i84d 57K23r73e92j83č19í 9462740106224

Přesně tak. Přece nebudeme stavět železnici v místech, kde někdo bydlí a následně by hrozilo, že by tím vlakem i někdo jezdil.

8.4.2015 23:13

P33a78v80e78l 59H76o29u45s94k91a 3251325490618

Rychlovlak že by zastavoval každých pět minut? :-P

9.4.2015 13:04

P28a50v17e66l 16O54d74r52a88z61i48l 6224239347170

To nebude nádraží jen pro rychlovlak, ne?

10.4.2015 10:11

Š38t80ě94p74á67n 22V95a32n72ě32k 3583889717667

Koukám, že přímý odkaz na mapu už byl nad síly redaktora.

8.4.2015 21:55

D73a22n74i43e12l 79D67r55n46e80c 6891299406462

Vést R43 Boskovickou brázdou je dopravně nevýhodné, dopravní přínos by nevykompenzoval vzniklé škody na životním prostředí tak dobře jako varianta přes přehradu. Využilo by ji méně lidí, takže by byly více zatížené silnice v Brně, navíc je citelně delší, což v důsledku znamená i více emisí.

Co se týká Jihovýchodní tangenty, tak ta by se podle těch "rádoby za lepší svět bijců" neměla stavět asi vůbe.

Problém s emisemi ze současné D1 bych osobně řešil podobně, jako navrhuje ŘSD u MÚK u Běchovic na Pražském okruhu (tam se to ale týká hluku) - až 10 m vysoké valy a 50 m široký vegetační pás se stromy apod. V Běchovicích to místním "bojovníkům za lepší zítřky" nestačí, jestli by to stačilo tady nevím, ale dost možná budou chtít tunel nebo omezení provozu na D1...

Myslím, že by bylo vhodné vyvlastnění "postižených nemovitostí". Nejdříve bych jim předložil návrh opatření (např. PHS), kdyby se jim nelíbil, zlepšil bych opatření (třeba ty valy s vegetačním pásem), a pokud by i tak bránili dostavbě významné komunikace, tak vyvlastnit domy a odstěhovat je někam do pustiny, kde budou mít navždy klid. Kdoví, kolik lidí by se najednou rádo spokojilo s nabízeným řešením (valy). Ještě by to chtělo nějak pořešit, aby všechny možné rádoby ekospolky platili za ekonomické škody vzniklé zdržování staveb.

Kterou významnou stavbu někdo neblokuje nebo neblokoval?

Do zekologičtšní vozidel se investují obrovksé sumy peněz, auta jsou stále ekologičtější. Také jich přibývá, jezdit se bude stále více (alespoň v blízké době to tak vypadá), ať už auty, vlaky, autobusy nebo letadly. Musí se s tím počítat a nelze omezovat stvající nedostatečnou kapacitu komunikací. Podle těch spolků bychom se měli pomalu ale jistě stěhovat do jeskyní a na stromy, ale pozor na netopýry a ptáky, nesmí si nás všimnout a opovažte se někdo zašlápnou mravence!

8.4.2015 21:01

Š20t29ě57p80á49n 32V27a44n44ě57k 3653139857357

O to ani asi v tuto chvíli nejde. Na R43 nemá nikdo peníze a jsou důležitější komunikace, než je tato. Ale jinak s vámi souhlasím do puntíku.

8.4.2015 21:56

R91o22m48a11n 59J73e36s11c36h28k30e 9418155137415

Pro je důležitá R 43 a je smutné, že se nestaví. Nikdo nevymyslel lepší trasu než "Skopčáci".

10.4.2015 9:32

P84e94t93r 43B10á51č48a 8775916725515

Se te R43 nedoziju ;-(

To budou furt nejaci pomateni starostove a eko postizenci furt neco mlet, stat to necha tak jak to je a do smrti budeme jezdit do a z Svitav do Brna 60 km/h auto za autem.

8.4.2015 19:49

Š25t66ě44p20á89n 43V94a63n37ě27k 3973619447637

60km/h jsem tam nejel hodně dlouho. Stačí si cestu naplánovat ;-)

8.4.2015 21:43

P39e19t92r 38K59u17n26c 7242121591616

Ja jsem jel z Lipuvky do Svitav v sobotu pruměr 56 km/h. V tydnu to musí být vyrazně horší a o pátku se nemá cenu bavyt vubec. Na této cestě nemá význam něco plánovat;-(

9.4.2015 6:56

P71a69v84e82l 52O44d55r38a17z57i68l 6654269387860

Tak si kupte auto místo mopeda.

10.4.2015 10:12

P45e51t75r 23B85á43č59a 8785696425555

Pokud nejedete ve dve rano, tak tech 60 km/h tam proste jedete chte nechte.

9.4.2015 17:12

P48a41v64e35l 11O64d84r57a28z73i19l 6804839827520

Leda na kole.;-D

10.4.2015 10:12

P32a36v15e69l 52M75o98r72a70v73e47c 3872729282218

Hlavním viníkem zde ale nejsou ekoteroristi ani starostové dotčených obcí, ale kraj s Haškem v čele. První plán byl fakt zmetek (soud tomu dal za pravdu), za tři roky kraj zvládl udělat jednu klikací mapu s nezávaznými podklady. Trochu málo, ne???

Rozvoj kraje stojí, protože bez ÚP se nedá nic většího postavit. Ale Haška to zjevně nezajímá..RvRvRv

9.4.2015 13:13

P89a25v49e95l 94O23d73r81a56z14i80l 6674209227360

Ten má jiný starosti, jako třeba jak si nechat těch 30 mega na GP.

10.4.2015 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.