- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Opravdu není důvod vést rychlovlak přes hustě osídlené území, kde stejně nebude zastavovat, když je možnost jej vést přes oblasti s řídkým osídlením.
A to je kudy?
Ukažte mi, kudy vést v Česku obecně rychlovlak dle vašich podmínek. Kde není hustě obydlené území. Leda tak někde na Šumavě..
Tak snad zvítězí zdravý rozum a ani dálnice ani vlak nepovedou hustěji osídlenými oblastmi.
Přesně tak. Přece nebudeme stavět železnici v místech, kde někdo bydlí a následně by hrozilo, že by tím vlakem i někdo jezdil.
Koukám, že přímý odkaz na mapu už byl nad síly redaktora.
Vést R43 Boskovickou brázdou je dopravně nevýhodné, dopravní přínos by nevykompenzoval vzniklé škody na životním prostředí tak dobře jako varianta přes přehradu. Využilo by ji méně lidí, takže by byly více zatížené silnice v Brně, navíc je citelně delší, což v důsledku znamená i více emisí.
Co se týká Jihovýchodní tangenty, tak ta by se podle těch "rádoby za lepší svět bijců" neměla stavět asi vůbe.
Problém s emisemi ze současné D1 bych osobně řešil podobně, jako navrhuje ŘSD u MÚK u Běchovic na Pražském okruhu (tam se to ale týká hluku) - až 10 m vysoké valy a 50 m široký vegetační pás se stromy apod. V Běchovicích to místním "bojovníkům za lepší zítřky" nestačí, jestli by to stačilo tady nevím, ale dost možná budou chtít tunel nebo omezení provozu na D1...
Myslím, že by bylo vhodné vyvlastnění "postižených nemovitostí". Nejdříve bych jim předložil návrh opatření (např. PHS), kdyby se jim nelíbil, zlepšil bych opatření (třeba ty valy s vegetačním pásem), a pokud by i tak bránili dostavbě významné komunikace, tak vyvlastnit domy a odstěhovat je někam do pustiny, kde budou mít navždy klid. Kdoví, kolik lidí by se najednou rádo spokojilo s nabízeným řešením (valy). Ještě by to chtělo nějak pořešit, aby všechny možné rádoby ekospolky platili za ekonomické škody vzniklé zdržování staveb.
Kterou významnou stavbu někdo neblokuje nebo neblokoval?
Do zekologičtšní vozidel se investují obrovksé sumy peněz, auta jsou stále ekologičtější. Také jich přibývá, jezdit se bude stále více (alespoň v blízké době to tak vypadá), ať už auty, vlaky, autobusy nebo letadly. Musí se s tím počítat a nelze omezovat stvající nedostatečnou kapacitu komunikací. Podle těch spolků bychom se měli pomalu ale jistě stěhovat do jeskyní a na stromy, ale pozor na netopýry a ptáky, nesmí si nás všimnout a opovažte se někdo zašlápnou mravence!
O to ani asi v tuto chvíli nejde. Na R43 nemá nikdo peníze a jsou důležitější komunikace, než je tato. Ale jinak s vámi souhlasím do puntíku.
Se te R43 nedoziju
To budou furt nejaci pomateni starostove a eko postizenci furt neco mlet, stat to necha tak jak to je a do smrti budeme jezdit do a z Svitav do Brna 60 km/h auto za autem.
60km/h jsem tam nejel hodně dlouho. Stačí si cestu naplánovat