- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"""Dopravní podnik města Brna (DPMB) nakoupí celkem třicet nových kloubových trolejbusů. Stejný počet starých vyřadí.
...
„Nasadíme je na linky 25 a 26, kde jsou potřeba vozy s větší kapacitou. Prozatím na těchto linkách jezdí v době dopravní špičky kloubové autobusy,“ podotkla mluvčí.""""
----
Je vidět, že paní nebo slečna redaktorka MHD opravdu rozumí, protože mluvčí DPMB určitě tak mimo není.
DPMB může stěží vyřadit třicet starých kloubových trolejbusů, protože jich má pouze 24, z čehož je pouze 8 opravdu starých (byť stále dobrých) vozů 15Tr. Moc bych se divil, kdyby se vyřazovaly nízkopodlažní trolejbusy 22Tr a 25Tr, kterých je také po osmi. Navíc by po jejich vyřazení bylo kloubových trolejbusů v Brně zase zoufale málo.
A na linkách 25 a 26 ve špičkách kloubové autobusy jezdí jen výjimečně, místo kloubových trolejbusů zde jezdí totiž ty krátké dvanáctimetrové (občas pěkně nacpané). Kloubové autobusy jezdí pouze na lince 26 v sedle (nikoliv ve špičce!), protože v té době pokračují do Lesné.
A pokud jde o tu níže diskutovanou hnanou pouze zadní nápravu, je to bohužel pravda. Svého času stály skoro všechny 25Tr díky tomu, že byla v háji.
Ony jsou totiž vozy 22Tr, tedy poslední skutečné trolejbusy ze Škody Ostrov (a ne "autobusy s fajama", jak trochu pohrdlivě říkají řidiči) vtipně řešené tak, že zadní polovina je mírně zvyšená, do zadních dveří je pak malý schůdek, což nevadí. A díky tomu nezaclání vzadu obrovská bedna s motorem ani naležato jako v 25Tr, ani nastojato jako v Solarisech a tuším SOR, navíc je tak jednoduše vyřešen pohon prostřední nápravy podobně jako ve starých vozech 15Tr. A je tak mimochodem, neslyšel jsem brněnského řidiče, který by dával přednost novým trolejbusům řadou 25Tr počínaje.
Níže mně zaujala odborná reakce pana Kuřítka. Jako laik v dopravě hlavně vnímám podle mne dost špatný trend nákupu takovýchto velkých "oblud" (jedno jestli trolejáků, autobusů, nebo šalin), které dle mého do malého a členitého Brna s uzkými silnicemi nepatří. To je tak do Moskvy a do obrovských měst, kde jsou dlouhé rovné úseky a je tam pro to vhodná síť komunikací. Tak mi tedy připadá, že tady ty "obludy" (co do rozměru = ne, že by byly škaredé) pořizuje někdo s velikášskými představami o "GIGA" flotile DPmB. Je to obdoba "úletu" se stavbou mrakodrapu AZ-Tower, ke kterému vede jakási silnička formátu areálové komunikace třeba v areálu Zetoru.
Tady také někdo s velkým egem prosadil něco za každou cenu bez ohledu na stav okolí. Výásledek je ten, že tady každou chvíli stojíme před křižovatkou u M paláce, a zuříme, že nemůžeme vyjet na Heršpickou, která je imr vére ucpaná kolizemi na D1 okolo Brna. Včera tam zrovna najel dlouhý autobus, který znemožnil i při zelené v našem směru průjezd křižovatkou. Takže mi ti "experti" na dopravu a výstavbu už pěkně lezou krkem, protože nikdo už nepoužívá zdravý selský rozum.
Jakto "velkých oblud"? Jestliže jsou dnešní kloubové trolejbusy nacpané, tak byste je chtěl nahradit dvanáctimetry? Linka 33 by si to někdy zasloužila taky. Na některých trolejbusových linkách jsem viděl vypomáhat kloubové autobusy, protože je to tam prostě potřeba. V Rusku sice nejsme, ale i přesto je mobilita v Brně celkem vysoká.
Trolejbusy jsou pěkné, ale čekám, že to bude pr.ů.ser jak Brno. Koncepce jejich pojezdu, tj. hnaná pouze zadní náprava (byť se silnějším motorem) vůbec není do Brna vhodná. V placatém Hradci Králové či Českých Budějovicích zatím není problém, ale v Brně kde jsou páteřní trolejbusové linky vedeny z kopce v Pisárkách, do kopce v Kohoutovicích, už problém je.
Problém se vyskytuje trolejbusů Škoda 25Tr, které jsou úplně stejné, akorát v karoserii jiného výrobce. Mají také úplně stejnou hnací nápravu od výrobce ZF.
Výsledek: 2-3 z devíti brněnských trolejbusů stojí kvůli nápravě, která mnohdy vydrží s bídou 50.000 km. Zato staré nízkopodlažní kloubáky 22Tr, které mají hnané 2 nápravy, mají nalítánobez problémů už přes půl milionu km.
Problém není v nápravě samotné, ale v tom, že je to náprava konstruovaná pro autobus se spalovacím motorem. Elektromotor má mnohem vyšší dynamické účinky a nápravu výrazně přetěžuje a ničí.
Aneb takhle to dopadá, když o všem rozhodují politici, kterým chybí patřičné znalosti a zkušenosti a je jim pod úroveň vzít v potas připomínky chlapů z vozoven, kteří tyto problémy denodenně řeší. Místo toho se řídí pouze cenou, protože jeden motor a jedna hnací náprava jsou levnější než dvě nápravy a dva motory. Bohužel i ta karoserie je postavená tak, že doplnění druhé hnací nápravy v budoucnu je vyloučeno.
Takže až bude 10 z 30 trolejbusů Škoda 31Tr Sor odstavených kvůli nápravě a začne se o to zajímat EU kvůli dotacím, tak si paní/slečno redaktorko vzpomeňte na tento příspěvek a patřičně to rozmázněte.
A stejně tak si na tento příspěvek vzpomeňte v zimě, až tyto trolejbusy uvíznou v kopci, protože jim na náledí ustřelí nehnaná prostřední náprava do boku.
Ježišmarja, nemaluj čerta na zeď. Ne že bych ti nevěřil, ale kurňa ředitele DPMB znám, a nechcu si představit, že by podepsal takové úlet...
Takže konečný počet tykadel, bude stejný jako dnes...
Přitom už léta se mluví o nutnosti NAVÝŠIT počet trolejbusů.Je to nutná podmínky pro výstavbu nových trolejbusových tratí. Především celé roky plánované prodloužení linky 25 /26 z provizorní konečné Novolíšeňská na terrminál na Jírovu a novou trať přes průmyslovou zónu do Tuřan
Design je tak 20 let do minulosti a sedačky má ty super klouzavy
U vás v Polsku nemáte ani takový!
Že bychom se ráno v té pětadvacítce ve směru na kampus konečně nemačkali? :))
A ty se nerad mačkáš na cestující do kampusu?
Předpokládám, že v interiéru to bude drnčet podobně jako v autobusu ze SOR Libchavy. Interiér je sice opticky pěkný, ale sedadla jsou hladká jako skluzavka a interiér vibruje.
Sedadla jsem viděl, naštěstí z auta, jak se v nich lesklo nízké slunce, tak jsem mimoděk začal sjíždět i v tom svém křesílku. Probůh, která hlava pomazaná vymyslela lesklé kluzké sedačky do vozidla MHD???
Tak trolejbusů nebo autobusů?!
Nyní trolejáky, už dříve i busy, ju?
Panebože ... už v té redakci zaměstnejte někoho kdo se v práci vyskytuje i hlavou. Včera jste míchali tramvaje s autobusy a dneska se vám to daří i s trolejbusy ???