Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak musí být sexy, zatím je to ruská ruleta, říká Radim Jančura

Radim Jančura je jedna z nejvýraznějších postav brněnského podnikání. Vybudoval firmu Student Agency, jejíž žluté autobusy dnes nepozná jen málokdo. Loni jimi přepravil 6,7 milionu lidí. Podnikatel řídí společnost z Brna a bydlí v Bílovících nad Svitavou. Teď se chce věnovat hlavně vlakům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i68r70o29s25l70a14v 23B17o83l26e14r60a55d44s47k32y 2779571676494

Nedavno jsem v naivni predstave psal z Nemecka, kde ziji jiz celou vecnost, panu Jancurovi. Naivni v tom smyslu, ze to snad dostane nejakym zpusobem na vedomost.

Jednalo se o spoj Brno-Mnichov. Drive tento spoj fungoval primo, dnes s prestupem, vzdy dost zmatenym, v Praze.

Zajimalo mne, proc to neni dodnes jako driv. Odpovedela nejaka pani, ktera se veci celkem nedotkla, naopak, ziskal jsem dojem ze je to vse v poradku.

Odpovedel jsem ve stejnem smyslu opet, no, jiste, odpoved uz nedosla zadna...zato ted jsem nekde ulozen a dostavam reklamy o levnych autobusovych spojich pana Jancury.

Ja zde prosim vidim pana Jancuru neutralne, neco dokazal a jako rodily Brnak jsem rad, ze podnika, navic se neboji klidne rict co si mysli o panu Haskovi. Jiste, ma s jistou pozici...

Jinak ano, jak nize v diskuzi casto uvadeno, lze hodne veci,co nejsou urcite korektne ze strany pana Jancury prezentovany videt jinak jako on, jen tak dal...

0/0
24.5.2015 16:32

R78o50m38a73n 35J57e76s38c86h10k97e 9228835287385

Pokud se dopředu nerezervujete u Jančury, tak ČD Vás odveze. Jančura si vybere rozinky a je vysmátý. Jet na blint Jančurou je loterie. Tolik vlaků ČD jako dnes nikdy nejezdilo. Uvažuji o zrušení auta, když jede vlak od nás každou hodinu a ve špičce po půl hodině. To Jančura nenabízí. Papír na záchodech ČD je, uklizeno také.

Pouze SŽDC v Brně Židenicích zapomíná vysypávat koše několik dní.

0/0
8.5.2015 8:02

A43l67a73n 51Ř67e53p77k24a 4495986

Dokud se plně nevyřeší uznávání jízdenek ČD, vč.i těch z e-shopu které se nemusí tisknout a stačí nadiktovat kód/ukázat in-kartu, síťových jízdenek čd net, sone+, in-karet ... atd. tak ať si konkurence trhne. Znamenalo by to jen znepříjemnění situace pro cestující, opravdu si nehodlám kupovat do každého vlaku jinou jízdenku a to ještě kdo ví, jestli by všichni dopravci akceptovali platbu kartou (hotovost sebou většinou nosím jen minimální) a přesně z tohoto důvodu nemám rád autobusy (kartou se u řidiče zaplatit nedá, do každého busu lístek je samostatný.. nemyslím pravidelné cesty).

0/0
5.5.2015 12:56

J51o92s76e44f 68V48o69l61f59í77k 4218135799453

Vy jste jeden z těch, kteří by se nejraději přepravovali chytrým mobilem, a to, u sebe nenosíte hotovost je váš problém. Klidně si choďte pěšky, navigaci v mobilu jistě máte.

0/−1
7.5.2015 11:31

A29l75a48n 81Ř36e48p74k73a 4555456

To je teda zase rada:-P Jsme v 21.století, platit kartou je jak moderní, tak i rychlé a pohodlné, opravdu nevím proč bych měl platit jinak!Rv

0/0
7.5.2015 13:14

M34a47r59i29e 33B80u15r98i69a30n56o43v37á 5399447174315

Když tak čtu komentáře níže tak mám dojem že si všichni přejí jezdit dál vlaky českých drah. Těmi smradlavými vagony, kde uklízečka jedním hadrem a kyblem vody umyje celý vagon včetně WC i stolečků - pokud tam jsou. Veškeré opravy se dělají tak že se přes "postižené " místo přišroubuje umakart a že je jiné barvy? Komu to vadí?  Ale hlavně at se nikdo nenapakuje.

+2/−6
4.5.2015 11:38

R77a25d78e68k 80J18a94n40a64t73a 9425936724592

A z vás mám zase dojem, že jse vlakem ČD dlouho nejela, jen opakujete pár starých "mouder".

+10/−2
4.5.2015 12:01

P68a66v38e68l 93R92e33z37n22i28c90e78k 3975394304162

Ani ne, staci jet oblibenym rychlikem Brno - Olomouc - Sumperk - nejhorsi rychlikova trat propojujici 2 krajska mesta v cele zemi

0/0
4.5.2015 19:07

P28e35t91r 20N45e38c48h24a55n31i79c59k51ý 7713206688140

Nejhorší tratí je zaručeně Praha - Liberec, případně Praha - Karlovy Vary pokud to vemete nejkratší cestou a sám jste na problém narazil. Protože tam jsou tratě v hrozném stavu, tak tam není potenciál cestujících a ČD bojují s novými vozy tam, kde mají šanci a tady provoz udržují. Ale na Brno -  Olomouc brzy nějaké nové vozy přijdou :-)

0/0
4.5.2015 21:17

V55l24a48d64i78m74í50r 92F19i30b85i44g53e95r 5764481851744

Takový rychlík Hradec Králové - Praha taky stojí za zmínku.:-/

0/0
5.5.2015 7:08

V12l72a66d41i43m73í27r 32F65i54b19i80g89e47r 5404361361294

Na stránkách regiojetu vábí na restaurační vůz a internetovou kavárnu ale když kouknu na řazení vozů tak to tam není jen sedadla a kupéčka

+1/0
4.5.2015 7:56

P61e11t72r 20N52e55c65h63a97n30i46c10k93ý 7253976758420

V té kavárně jsem jel a to nechcete. Normální židle a stoly nulový úložný prostor, ve špičce to tam vypadá jak vagon s Rumunskými běženci, protože bágly a kufry se tam válí všude po podlaze

+1/0
4.5.2015 21:19

V29l28a79s21t75i96m47i40l 75H74a85l64b41i34c72h 8153395176588

Pořád to říkám.Každý dálkový rychlík by měl míti bordelvůz.

+1/−1
4.5.2015 7:32

R48a82d21i64m 68P33o30l70á66š12e55k 9876433899539

Hlavně by se nemělo dovolit, aby soukromníci jako Jančura vyšachovali ČD i jinou konkurenci úplně. Potom to totiž dopadne tak, že soukromník si z trati udělá rýžoviště.

Investice do nových vlaků, obsluhy a kvality jízdy maximálně uškrtá, zatímco ceny jízdeněk maximálně zvedne.

Potom po nějakých pár letech se bude jezdit starými opotřebovanými křápy, které nakonec budou ještě horší než ty socialistické, protože ty socialistické měly předimenzované podvozky a další podstatné díly konstrukce a snesly tak přetěžování a provoz za dobou předpokládané životnosti, ty dnešní ne. A za násobně vyšší cenu než se jezdí dnes.;-D;-D;-D

Dovedu si představit, že kdyby Jančura ten konkurenční boj vyhrál, budou za 20 let na jeho železnici jezdit stále ty Regiojety, jaké jezdí dnes, možná i natřené tutéž barvou, jakou jsou natřené dnes, se stejnýma sedačkama, jako mají dnes a se stejnýma lidma se stejnými platy, jako mají dnes. Tudíž budou oprýskané, orezlé, špinavé, obsluiha naštvaná a neschopná, protože za ten plat za 20 let jiné lidi nesežene. Jen ceny jízdenek budou světové. ;-D;-D;-D

Stačí se podívat do Anglie, tam jsou s privatizací vlakové osobné dopravy zhruba o 20 let před námi.....

http://zahranicni.ihned.cz/evropa-slovensko/c1-63949960-britove-nadavaji-na-predrazene-vlaky-politici-se-pred-volbami-predhaneji-kdo-drahy-zkroti

+4/−2
4.5.2015 7:32

P25e38t59r 85N41e82c91h98a76n57i28c32k31ý 7553606448610

Z dnešních 40 minut Regiojetem:

Vagón stejný jako u ČD Ex. To není nic špatného, je to dobrý vagón, ale není to nic lepšího jak by to někteří vnímali podle žlutého laku.

Povinná rezervace mne umístila doprostřed florbalového týmu dorostenek. Aspoň byla uvolněná atmosféra, ale rozhodně ne klid. Ukázalo to značnou nevýhodu povinných rezervací, u kupé vagónu, u ČD Ex bych jim tam nelezl.

Před výstupem se stevardka musela procpat uličkou stojících vystupujících, aby jim pak u dveří venku řekla nashledanou, přijde mi to komické a dost to otravuje ty v uličce (měli většinou zavazadla). Jinak normální cesta vlakem.

+5/−1
3.5.2015 23:36

A89l35a70n 13Ř22e68p41k38a 4635426

A chudák stewardka, kdyby se tou uličkou neprocpala a někdo by si pak stěžoval, že mu Nashledanou neřekla.. hned by měla tisíce z platu dolů Rv

0/0
4.5.2015 20:45

P78e17t55r 13N29e62c84h45a38n24i84c91k30ý 7873956788800

Asi jo, někdo by asi měl pocit, že nedostal ty top služby ke své akční jízdence. Pro mě vlak prostě bude prostředek k tomu dostat se z bodu A do bodu B a vyberu si ten, který je časově zrovna nejvýhodnější a ne ten, který má víc stevardů na nástupišti nebo mi dá větší kafe.

0/0
4.5.2015 21:50

A76l33a52n 23Ř48e79p34k42a 4825556

Bacha, za tohle budete mít nejvíc mínusek z celé diskuze R^:-)

0/0
4.5.2015 22:13

P90e34t12r 88N82e29c23h59a70n22i25c48k24ý 7753516418800

To už tu stejně skoro nikdo číst nebude :-)

0/0
4.5.2015 22:14

J76i54ř96í 55E27r30b48e52n 1413834606127

No, chtělo by to některé výroky pana Jančury poopravit...

"Železnice je oproti autobusu až šestkrát dražší. Jinak řečeno – starostové mohou mít do některých obcí šestkrát více spojení než dnes. Kraj by za to přitom zaplatil stejné peníze." --- Nevím o jediném případu, kdy došlo ke zrušení osobních vlaků a jejich nahrazení autobusovou dopravou alespoň 1:1, natož 6:1, a to za stejné peníze. Autobusy, až na výjimky, ani nejezdí o víkendech. Na rozdíl od vlaků.

"Hejtmani by měli mít odvahu a některé tratě zrušit. Autobusy budou ekologičtější a často rychlejší a zastaví u každé hospody." --- Hejtmani neruší tratě, nanejvýš na nich neobjednají osobní dopravu, což je slušný významový rozdíl. Kdekoliv se však o to pokusili (ústecko například), výrazně poklesl počet lidí cestujících hromadnou dopravou. On ten autobus na rozdíl od vlaku je závislý na počasí a když je sníh a led, tak občas ani nepřijede. Autobus nezaručí jízdní dobu, proto se taky kašle na návazné spoje. Autobus nedokáže zařídit síťovost, takže na každý spoj máte sólo jízdenku a v součtu zaplatíte klidně dvojnásobek toho, co vlakem. A těmi zajížďkami ke každé hospodě se navíc dál prodlužuje jízdní čas.

"Vlak musí být vždy stejně rychlý nebo rychlejší než autobus a auto. Pokud není, nemá smysl." --- Myslíte teoretický čas, nebo i čekání v kolonách způsobených přesedláním lidí z kolejí do gumokolek? Lidem ve vlaku jde mimo jiné i o jízdní pohodlí, které je v průměrném motoráčku na lokálce stále vyšší, než v průměrném autobusu nebo průměrném autě na roztřískané silnici.

"I když se pořídí nové soupravy, kraj uspoří třetinu až čtvrtinu peněz. Jsou totiž daleko lehčí a jejich provoz je levnější. (...) ČD nakoupily nová vozidla. Nicméně rozhodily je po krajích, takže lidé, kteří každý den jezdí do práce, každý den hrají takovou ruskou ruletu. Pojede nový vlak, nebo starý bez klimatizace?" --- pokud vím, nové soupravy mají přesně definované trasy a kraje za ně Dráhám určitě neplatí třikrát méně, nebo ano?

+5/0
3.5.2015 21:31

P82e12t89r 79N82e59c13h54a68n93i66c27k98ý 7233596678260

To 6x dražší u motoracku by se mělo vyřešit, protože platit mýto 60kč/km (asi víc jen tipuju) za jízdu po rozvrzane lokalce, kde jen 2x ročně projde lojza trať a pilkou oreze větve je zlodějna

+2/−1
3.5.2015 21:55

J62a39n 97J98e64m58e90l51k73a 1235790

"Vlak musí být vždy stejně rychlý.. já si taky myslím, že tam jsou 2 cesty stejně rychlý nebo levnější. V některých případech s kupou zastávek v ČR asi nikdy nebude stejně rychlý jako auto, protože si nemyslím, že sždc neopraví příměstké trati na 160 jako v Německu - z bídou 100, úspěch bude 120. Ale je tu varianta b) že bude mít slušný čas a hlavně bude mnohem levnější než auto. Což se u TR10 s mhd neděje. Když auto jede 30 minut a příměstský vlak s mhd 1:30 a stojí s cenou mhd podobně jako auto (nafta nebo cng) asi není konkurenceschopný. A že je vlak 6 krát dražší, něco je divně. Za prvé si myslím, že koleje jsou mnohem levnější než silnice. 40 let na ně nikdo nesáhl, u silnic lepíme díry každou zimu za stamiliony. A pokud je použita efektivní souprava a nestojí se s diselem v každé díře - musí být vlak efektivnější.

+2/0
3.5.2015 22:51

L15e42n64k98a 74K17u38c38h63a46ř40o72v60á 7607970262509

Se Student Agency jsem jezdívala do Švýcarska,ale od té doby,kdy se z tohoto autobusu stal autobus především pro Pražáky a cikány už jezdím raději s ČSAD Tišnov.:-P

+3/0
3.5.2015 20:35

J51a86n 33N62o30v53á28k 7345924848307

čsad jezdí do švýcarska??

0/0
5.5.2015 14:40

K71r91y80š28t11o22f 13L94a79n86í22k 1659570605925

to je hezke, ze vnima mladou generaci pozitivne, ale jak vnima to, co jim predame? republiku zadluženou po usi, plnou nemakacenku a imigrantu a pokryteckých politiku. normalne nevim co je zavist, ale když se s pribuznymi z nemecka a známými z francie bavime o soucasne situaci a oni se steskem vzpominaji na sedesata a sedmdesata leta a rikaji, ze to byly nejlepší roky v jejich zivote (a není to mysleno vekem), opravdu jim zavidim. protože jen jsme se tu po revoluci trochu nadechli, jde to hned zase všechno sejdrem.

+1/−1
3.5.2015 19:41

T19o33m11a43s 61A34u84g39u89s74t96y38n 6637556411450

vnímá ji pozitivně, protože je ochotna dělat za minimální mzdu v otřesných podmínkách

+3/0
3.5.2015 20:14

M53a62r20i13e 70B60u20r11i68a79n79o24v38á 5479917524745

za našich mladých let i ohně hořívaly lépe

0/0
4.5.2015 11:40

P18e86t69r 72V98i75n95t69r57l28í92k 3266814221

Jančura a Babiš... no to je dvojka...

+7/−3
3.5.2015 19:39

K29a82r57e58l 20N26o24v49o55t23n97ý 7729106249836

Neskutečné. Mafra PR žumpa s nesvéprávným cenzorem...

+7/0
3.5.2015 19:04

F69r20a94n81t10i25š63e87k 69S44k75u49p40l70í83k 7232402211602

Docela by mě zajímalo, co by Jančura dělal, kdyby mu k tomu úžasnému autobusu přijela parta cyklistů nebo se mu na dálnici porouchalo auto, když chce zrušit odstavné pruhy.

+6/0
3.5.2015 18:59

J85a97k55u34b 71Š69a26f59a75n53d57a 7595307821711

Vždyť ani dnes nejsou odstavné pruhy po celé délce D1.

0/0
3.5.2015 20:15

M83a27r78t41a 22D12o33u10b57r42a56v38o54v14á 4780724665127

Tak co, budou jezdit žluté vlaky i z Horní Dolní do Dolní Horní nebo si pan Jančura vyzobe opět (jako u autobusů) jen ty nejrentabilnější trasy a Horní Dolní přenechá velkoryse státním drahám? Rv

+7/−10
3.5.2015 18:43

J26i10ř53í 57K59v19ě82š 1533896902271

Trasy z Horní Dolní do Dolní Horní jsou ty nejrentabilnější, protože dopravce má svý jistý i kdyby vozil vzduch. Ostatně na to v rozhovoru narážel i Jančura.

+12/−2
3.5.2015 18:52

M52a84r98t95a 81D20o62u40b67r37a42v16o65v42á 4320474685687

nesmysl už ze samotné logiky věci. zeptejte se obyvatel Horní Dolní, kolik spojů jim postupně bylo zrušeno!

+6/−8
3.5.2015 19:01

P26e29t24r 13N55e51c19h14a80n11i78c87k63ý 7513246278130

Je to tak, kraje si objednavaji spoje a za ty platí. Jancura spíš vzkazuje Hornakum a Dolnakum ať si koupí Favorita za 5000

+5/0
3.5.2015 19:09

R52a64d20i11m 28Š78o76l84c 1915625695844

Neplatí se k tomu 10K za přepis veterána? ;-)

0/0
3.5.2015 19:11

P30e27t12r 26N20e67c52h57a83n68i79c80k77ý 7633216318620

U SA asi ne :D

+3/0
3.5.2015 19:28

T55o40m37á77š 78K79n33a51i64f72l 6633140127360

To, kolik spojů bylo zrušeno, nehraje žádnou roli.... Jezdit dopravní obsluznost je sen... Jezdis si a příjmy mas na deset let jiste.

+1/0
3.5.2015 19:19

J71a41k29u88b 48Š18a12f43a34n21d10a 7915847221611

Víte, kolik linek jezdí bez jakýchkoli peněz od kraje nebo obcí? Naprosté minimum. Takže ta vaše logika je nesmysl.

0/0
3.5.2015 20:18

R26o59m97a95n 16L37i50p47s31k73ý 2869733489

Jančuru jsem měl rád a ctil ho. Ale když začal podporovat Bureše, jako člověk u mě klesl hodně hluboko.:-/

+12/−3
3.5.2015 17:57

R41o86m29a16n 29K94r26a76t75o37c48h88v43í66l 6906287746444

? jak podporovat?

+1/−2
3.5.2015 18:31

M55a21r50e71k 87S50a51j85d76a 2725450226618

Vsak mejte pro nej pochopeni - vyrazne se zacal orientovat na business se statem, kde jde o dotace az na prvnim miste - tak si holt musi klicove politiky predchazet :-P

+7/−1
3.5.2015 18:37

T97o70m79a68s 47A46u61g60u96s92t55y96n 6637816281400

Andrej příliš velký demokrat? Po přečtení tohoto výroku už nevěřím ničemu, když může psát takové nesmysly. Andrej si hlídá hlavně svůj byznys, viz podpora biopaliv 1. generace, boj proti 2. generaci (kterou dělat neumí) atd

+9/−2
3.5.2015 17:49

M98a11r58e87k 17S94a55j72d96a 2415170646568

A Jancura si zas hlida svuj - proto to chvaleni :-P

0/0
3.5.2015 18:38

T17o74m34a89s 59A75u53g30u14s91t57y93n 6747186731880

Ten ať si ho klidně hlídá, je podnikatel a nemá žádnou politickou funkci

+1/0
3.5.2015 20:15

J21i89r57i 95G87a22z90d26a 8814613964214

A jak bojuje proto 2.generaci, když si ted členského státy v Bruselu právě odhlasovali další podporu 1 . generaci?

+1/0
3.5.2015 20:22

J91i61ř51í 90E87r62b65e84n 1893494566177

Logiku u antibabišovců nehledejme :-)

+1/0
3.5.2015 20:58

J93a50n 48K35o14b66ě12r13s96k77ý 1310336431743

Já teda nevím, ale poslední dobou mi jako ruská ruleta přijde celý Regiojet. Věčně něco nefunguje ať je to klimatizace, topení WC atd. WiFi nefunguje skoro nikdy. Regiojet se vymlouvá na signál, ale ostatním dopravcům funguje výrazně lépe. Jezdí věčné zpožděný běžně i 30 minut, zatímco konkurence má většinou do 10 minut. Ano, sice jsem dostal pokaždé kompenzaci, ale k čemu mi je když musím protrpět celou cestu v zimě/horku. Ze začátku byl Regiojet opravdu dobrý, ale zhoršení za poslední rok mělo za následek že jsem utekl k Pendolinu. A stěžovat si nemůžu: WiFi funkční, je nejrychlejší na trati, žádná zpoždění. Navíc když mám hlad můžu si dát svíčkovou nebo řízek i s nápojem za 139 Kč a ještě mi to přinesou na místo. Občas jezdím taky LE nebo Ex ČD a spokojenost. Prostě, Regiojet se zhoršil a nechápu, že jeho cestující trpí ty zpoždění a výpadky klimatizace atd. ale je to jejich volba. Třeba by se potom zase zlepšil. Dělá se z toho hrozně cool vlak, ale přitom to nic fascinujícího není.

+24/0
3.5.2015 17:35

P45e26t26r 38N11e47c83h36a48n51i94c45k12ý 7233656818110

Přesně tak, bohužel i nabídka občerstvení není v Regiojetu valná. Líbí se mi jeho politika, že jídlo má být prostředek k nalákaní lidí do vlaků a ne z něj rejžovat. Navíc ty roznasky do kupé. Stevard za cestu otevře kupé snad 20x, to má být klidná jízda?

+7/−1
3.5.2015 17:46

J57a34n 72K15o47b65ě83r32s41k22ý 1700176341583

Jj, já chci klid, takže pro mě je tichý oddíl Pendolina jasná volba. Jinak ta nabídka jídla mě nikdy moc neoslovila, nic pořádného k obědu si v Regiojetu nedám. Jinak se vždy směji mým vrstevníkům jak se tváří strašně cool jak nasedají do Regiojetu a dívají se na mě divně že nasedám do "zlých" ČD a pak do Olomouce dojezdu včas a na tabuli vidím, že Regiojet má 30 minut zpoždění ;-D

+12/−1
3.5.2015 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.