Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak musí být sexy, zatím je to ruská ruleta, říká Radim Jančura

Radim Jančura je jedna z nejvýraznějších postav brněnského podnikání. Vybudoval firmu Student Agency, jejíž žluté autobusy dnes nepozná jen málokdo. Loni jimi přepravil 6,7 milionu lidí. Podnikatel řídí společnost z Brna a bydlí v Bílovících nad Svitavou. Teď se chce věnovat hlavně vlakům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i82r42o70s86l54a45v 74B95o82l96e66r54a50d68s15k15y 2549731536674

Nedavno jsem v naivni predstave psal z Nemecka, kde ziji jiz celou vecnost, panu Jancurovi. Naivni v tom smyslu, ze to snad dostane nejakym zpusobem na vedomost.

Jednalo se o spoj Brno-Mnichov. Drive tento spoj fungoval primo, dnes s prestupem, vzdy dost zmatenym, v Praze.

Zajimalo mne, proc to neni dodnes jako driv. Odpovedela nejaka pani, ktera se veci celkem nedotkla, naopak, ziskal jsem dojem ze je to vse v poradku.

Odpovedel jsem ve stejnem smyslu opet, no, jiste, odpoved uz nedosla zadna...zato ted jsem nekde ulozen a dostavam reklamy o levnych autobusovych spojich pana Jancury.

Ja zde prosim vidim pana Jancuru neutralne, neco dokazal a jako rodily Brnak jsem rad, ze podnika, navic se neboji klidne rict co si mysli o panu Haskovi. Jiste, ma s jistou pozici...

Jinak ano, jak nize v diskuzi casto uvadeno, lze hodne veci,co nejsou urcite korektne ze strany pana Jancury prezentovany videt jinak jako on, jen tak dal...

0/0
24.5.2015 16:32

R58o41m50a92n 93J20e19s87c31h57k86e 9218855257105

Pokud se dopředu nerezervujete u Jančury, tak ČD Vás odveze. Jančura si vybere rozinky a je vysmátý. Jet na blint Jančurou je loterie. Tolik vlaků ČD jako dnes nikdy nejezdilo. Uvažuji o zrušení auta, když jede vlak od nás každou hodinu a ve špičce po půl hodině. To Jančura nenabízí. Papír na záchodech ČD je, uklizeno také.

Pouze SŽDC v Brně Židenicích zapomíná vysypávat koše několik dní.

0/0
8.5.2015 8:02
Foto

A98l59a20n 98Ř95e44p58k68a 4745466

Dokud se plně nevyřeší uznávání jízdenek ČD, vč.i těch z e-shopu které se nemusí tisknout a stačí nadiktovat kód/ukázat in-kartu, síťových jízdenek čd net, sone+, in-karet ... atd. tak ať si konkurence trhne. Znamenalo by to jen znepříjemnění situace pro cestující, opravdu si nehodlám kupovat do každého vlaku jinou jízdenku a to ještě kdo ví, jestli by všichni dopravci akceptovali platbu kartou (hotovost sebou většinou nosím jen minimální) a přesně z tohoto důvodu nemám rád autobusy (kartou se u řidiče zaplatit nedá, do každého busu lístek je samostatný.. nemyslím pravidelné cesty).

0/0
5.5.2015 12:56

J25o79s13e78f 68V75o16l33f92í47k 4188875129383

Vy jste jeden z těch, kteří by se nejraději přepravovali chytrým mobilem, a to, u sebe nenosíte hotovost je váš problém. Klidně si choďte pěšky, navigaci v mobilu jistě máte.

0/−1
7.5.2015 11:31
Foto

A22l94a81n 12Ř72e87p78k32a 4915806

To je teda zase rada:-P Jsme v 21.století, platit kartou je jak moderní, tak i rychlé a pohodlné, opravdu nevím proč bych měl platit jinak!Rv

0/0
7.5.2015 13:14

M92a28r39i73e 54B17u47r42i53a58n45o51v43á 5509167774835

Když tak čtu komentáře níže tak mám dojem že si všichni přejí jezdit dál vlaky českých drah. Těmi smradlavými vagony, kde uklízečka jedním hadrem a kyblem vody umyje celý vagon včetně WC i stolečků - pokud tam jsou. Veškeré opravy se dělají tak že se přes "postižené " místo přišroubuje umakart a že je jiné barvy? Komu to vadí?  Ale hlavně at se nikdo nenapakuje.

+2/−6
4.5.2015 11:38

R42a27d48e93k 74J66a72n89a17t41a 9295556794632

A z vás mám zase dojem, že jse vlakem ČD dlouho nejela, jen opakujete pár starých "mouder".

+10/−2
4.5.2015 12:01

P23a16v24e98l 45R82e34z39n73i17c44e43k 3945904794502

Ani ne, staci jet oblibenym rychlikem Brno - Olomouc - Sumperk - nejhorsi rychlikova trat propojujici 2 krajska mesta v cele zemi

0/0
4.5.2015 19:07

P33e66t31r 53N37e26c24h96a60n11i89c78k79ý 7503736528450

Nejhorší tratí je zaručeně Praha - Liberec, případně Praha - Karlovy Vary pokud to vemete nejkratší cestou a sám jste na problém narazil. Protože tam jsou tratě v hrozném stavu, tak tam není potenciál cestujících a ČD bojují s novými vozy tam, kde mají šanci a tady provoz udržují. Ale na Brno -  Olomouc brzy nějaké nové vozy přijdou :-)

0/0
4.5.2015 21:17

V27l25a94d63i85m91í71r 69F42i80b65i69g44e91r 5654541731454

Takový rychlík Hradec Králové - Praha taky stojí za zmínku.:-/

0/0
5.5.2015 7:08

V38l75a39d40i55m84í69r 70F29i68b36i78g72e27r 5644631541264

Na stránkách regiojetu vábí na restaurační vůz a internetovou kavárnu ale když kouknu na řazení vozů tak to tam není jen sedadla a kupéčka

+1/0
4.5.2015 7:56

P36e14t16r 51N35e89c51h33a51n37i28c29k34ý 7193446578180

V té kavárně jsem jel a to nechcete. Normální židle a stoly nulový úložný prostor, ve špičce to tam vypadá jak vagon s Rumunskými běženci, protože bágly a kufry se tam válí všude po podlaze

+1/0
4.5.2015 21:19

V96l71a80s85t29i34m55i46l 86H98a70l61b95i42c65h 8293485896198

Pořád to říkám.Každý dálkový rychlík by měl míti bordelvůz.

+1/−1
4.5.2015 7:32

R90a22d48i34m 33P14o58l79á29š94e26k 9986603529919

Hlavně by se nemělo dovolit, aby soukromníci jako Jančura vyšachovali ČD i jinou konkurenci úplně. Potom to totiž dopadne tak, že soukromník si z trati udělá rýžoviště.

Investice do nových vlaků, obsluhy a kvality jízdy maximálně uškrtá, zatímco ceny jízdeněk maximálně zvedne.

Potom po nějakých pár letech se bude jezdit starými opotřebovanými křápy, které nakonec budou ještě horší než ty socialistické, protože ty socialistické měly předimenzované podvozky a další podstatné díly konstrukce a snesly tak přetěžování a provoz za dobou předpokládané životnosti, ty dnešní ne. A za násobně vyšší cenu než se jezdí dnes.;-D;-D;-D

Dovedu si představit, že kdyby Jančura ten konkurenční boj vyhrál, budou za 20 let na jeho železnici jezdit stále ty Regiojety, jaké jezdí dnes, možná i natřené tutéž barvou, jakou jsou natřené dnes, se stejnýma sedačkama, jako mají dnes a se stejnýma lidma se stejnými platy, jako mají dnes. Tudíž budou oprýskané, orezlé, špinavé, obsluiha naštvaná a neschopná, protože za ten plat za 20 let jiné lidi nesežene. Jen ceny jízdenek budou světové. ;-D;-D;-D

Stačí se podívat do Anglie, tam jsou s privatizací vlakové osobné dopravy zhruba o 20 let před námi.....

http://zahranicni.ihned.cz/evropa-slovensko/c1-63949960-britove-nadavaji-na-predrazene-vlaky-politici-se-pred-volbami-predhaneji-kdo-drahy-zkroti

+4/−2
4.5.2015 7:32

P54e28t95r 18N38e41c35h64a16n65i95c86k64ý 7373566668370

Z dnešních 40 minut Regiojetem:

Vagón stejný jako u ČD Ex. To není nic špatného, je to dobrý vagón, ale není to nic lepšího jak by to někteří vnímali podle žlutého laku.

Povinná rezervace mne umístila doprostřed florbalového týmu dorostenek. Aspoň byla uvolněná atmosféra, ale rozhodně ne klid. Ukázalo to značnou nevýhodu povinných rezervací, u kupé vagónu, u ČD Ex bych jim tam nelezl.

Před výstupem se stevardka musela procpat uličkou stojících vystupujících, aby jim pak u dveří venku řekla nashledanou, přijde mi to komické a dost to otravuje ty v uličce (měli většinou zavazadla). Jinak normální cesta vlakem.

+5/−1
3.5.2015 23:36
Foto

A76l78a37n 69Ř17e61p89k73a 4795986

A chudák stewardka, kdyby se tou uličkou neprocpala a někdo by si pak stěžoval, že mu Nashledanou neřekla.. hned by měla tisíce z platu dolů Rv

0/0
4.5.2015 20:45

P31e41t37r 28N50e66c79h42a14n75i55c44k90ý 7933136208910

Asi jo, někdo by asi měl pocit, že nedostal ty top služby ke své akční jízdence. Pro mě vlak prostě bude prostředek k tomu dostat se z bodu A do bodu B a vyberu si ten, který je časově zrovna nejvýhodnější a ne ten, který má víc stevardů na nástupišti nebo mi dá větší kafe.

0/0
4.5.2015 21:50
Foto

A97l49a51n 24Ř33e17p60k70a 4135856

Bacha, za tohle budete mít nejvíc mínusek z celé diskuze R^:-)

0/0
4.5.2015 22:13

P63e77t48r 68N48e31c79h45a90n36i65c73k55ý 7373196168980

To už tu stejně skoro nikdo číst nebude :-)

0/0
4.5.2015 22:14

J57i44ř73í 60E23r72b70e94n 1693694166327

No, chtělo by to některé výroky pana Jančury poopravit...

"Železnice je oproti autobusu až šestkrát dražší. Jinak řečeno – starostové mohou mít do některých obcí šestkrát více spojení než dnes. Kraj by za to přitom zaplatil stejné peníze." --- Nevím o jediném případu, kdy došlo ke zrušení osobních vlaků a jejich nahrazení autobusovou dopravou alespoň 1:1, natož 6:1, a to za stejné peníze. Autobusy, až na výjimky, ani nejezdí o víkendech. Na rozdíl od vlaků.

"Hejtmani by měli mít odvahu a některé tratě zrušit. Autobusy budou ekologičtější a často rychlejší a zastaví u každé hospody." --- Hejtmani neruší tratě, nanejvýš na nich neobjednají osobní dopravu, což je slušný významový rozdíl. Kdekoliv se však o to pokusili (ústecko například), výrazně poklesl počet lidí cestujících hromadnou dopravou. On ten autobus na rozdíl od vlaku je závislý na počasí a když je sníh a led, tak občas ani nepřijede. Autobus nezaručí jízdní dobu, proto se taky kašle na návazné spoje. Autobus nedokáže zařídit síťovost, takže na každý spoj máte sólo jízdenku a v součtu zaplatíte klidně dvojnásobek toho, co vlakem. A těmi zajížďkami ke každé hospodě se navíc dál prodlužuje jízdní čas.

"Vlak musí být vždy stejně rychlý nebo rychlejší než autobus a auto. Pokud není, nemá smysl." --- Myslíte teoretický čas, nebo i čekání v kolonách způsobených přesedláním lidí z kolejí do gumokolek? Lidem ve vlaku jde mimo jiné i o jízdní pohodlí, které je v průměrném motoráčku na lokálce stále vyšší, než v průměrném autobusu nebo průměrném autě na roztřískané silnici.

"I když se pořídí nové soupravy, kraj uspoří třetinu až čtvrtinu peněz. Jsou totiž daleko lehčí a jejich provoz je levnější. (...) ČD nakoupily nová vozidla. Nicméně rozhodily je po krajích, takže lidé, kteří každý den jezdí do práce, každý den hrají takovou ruskou ruletu. Pojede nový vlak, nebo starý bez klimatizace?" --- pokud vím, nové soupravy mají přesně definované trasy a kraje za ně Dráhám určitě neplatí třikrát méně, nebo ano?

+5/0
3.5.2015 21:31

P90e84t14r 27N58e28c70h11a89n90i65c51k34ý 7643886228620

To 6x dražší u motoracku by se mělo vyřešit, protože platit mýto 60kč/km (asi víc jen tipuju) za jízdu po rozvrzane lokalce, kde jen 2x ročně projde lojza trať a pilkou oreze větve je zlodějna

+2/−1
3.5.2015 21:55

J57a25n 57J58e61m33e61l96k85a 1155430

"Vlak musí být vždy stejně rychlý.. já si taky myslím, že tam jsou 2 cesty stejně rychlý nebo levnější. V některých případech s kupou zastávek v ČR asi nikdy nebude stejně rychlý jako auto, protože si nemyslím, že sždc neopraví příměstké trati na 160 jako v Německu - z bídou 100, úspěch bude 120. Ale je tu varianta b) že bude mít slušný čas a hlavně bude mnohem levnější než auto. Což se u TR10 s mhd neděje. Když auto jede 30 minut a příměstský vlak s mhd 1:30 a stojí s cenou mhd podobně jako auto (nafta nebo cng) asi není konkurenceschopný. A že je vlak 6 krát dražší, něco je divně. Za prvé si myslím, že koleje jsou mnohem levnější než silnice. 40 let na ně nikdo nesáhl, u silnic lepíme díry každou zimu za stamiliony. A pokud je použita efektivní souprava a nestojí se s diselem v každé díře - musí být vlak efektivnější.

+2/0
3.5.2015 22:51

L74e17n34k57a 19K49u31c66h58a50ř63o51v15á 7877500392729

Se Student Agency jsem jezdívala do Švýcarska,ale od té doby,kdy se z tohoto autobusu stal autobus především pro Pražáky a cikány už jezdím raději s ČSAD Tišnov.:-P

+3/0
3.5.2015 20:35

J71a70n 31N16o28v69á14k 7805934698437

čsad jezdí do švýcarska??

0/0
5.5.2015 14:40

K69r55y67š96t94o19f 14L13a85n32í76k 1279390405135

to je hezke, ze vnima mladou generaci pozitivne, ale jak vnima to, co jim predame? republiku zadluženou po usi, plnou nemakacenku a imigrantu a pokryteckých politiku. normalne nevim co je zavist, ale když se s pribuznymi z nemecka a známými z francie bavime o soucasne situaci a oni se steskem vzpominaji na sedesata a sedmdesata leta a rikaji, ze to byly nejlepší roky v jejich zivote (a není to mysleno vekem), opravdu jim zavidim. protože jen jsme se tu po revoluci trochu nadechli, jde to hned zase všechno sejdrem.

+1/−1
3.5.2015 19:41

T23o36m58a97s 17A96u80g56u18s45t75y69n 6127466131500

vnímá ji pozitivně, protože je ochotna dělat za minimální mzdu v otřesných podmínkách

+3/0
3.5.2015 20:14

M89a78r26i84e 64B80u30r80i58a29n53o44v63á 5679677454835

za našich mladých let i ohně hořívaly lépe

0/0
4.5.2015 11:40

P51e52t73r 49V90i56n16t21r56l60í98k 3236614941

Jančura a Babiš... no to je dvojka...

+7/−3
3.5.2015 19:39

K66a19r61e73l 79N36o88v23o43t19n72ý 7439356769106

Neskutečné. Mafra PR žumpa s nesvéprávným cenzorem...

+7/0
3.5.2015 19:04

F97r88a91n41t16i43š78e66k 66S47k36u52p45l72í34k 7242692111682

Docela by mě zajímalo, co by Jančura dělal, kdyby mu k tomu úžasnému autobusu přijela parta cyklistů nebo se mu na dálnici porouchalo auto, když chce zrušit odstavné pruhy.

+6/0
3.5.2015 18:59

J53a30k11u71b 10Š35a31f77a71n46d60a 7775227951471

Vždyť ani dnes nejsou odstavné pruhy po celé délce D1.

0/0
3.5.2015 20:15

M23a34r31t23a 63D16o74u77b55r39a11v69o31v74á 4170664375707

Tak co, budou jezdit žluté vlaky i z Horní Dolní do Dolní Horní nebo si pan Jančura vyzobe opět (jako u autobusů) jen ty nejrentabilnější trasy a Horní Dolní přenechá velkoryse státním drahám? Rv

+7/−10
3.5.2015 18:43

J11i62ř39í 95K29v47ě20š 1143716772401

Trasy z Horní Dolní do Dolní Horní jsou ty nejrentabilnější, protože dopravce má svý jistý i kdyby vozil vzduch. Ostatně na to v rozhovoru narážel i Jančura.

+12/−2
3.5.2015 18:52

M45a68r63t15a 83D93o22u27b32r87a43v31o17v47á 4640354575757

nesmysl už ze samotné logiky věci. zeptejte se obyvatel Horní Dolní, kolik spojů jim postupně bylo zrušeno!

+6/−8
3.5.2015 19:01

P47e70t76r 38N12e15c39h20a51n33i68c83k66ý 7853366668510

Je to tak, kraje si objednavaji spoje a za ty platí. Jancura spíš vzkazuje Hornakum a Dolnakum ať si koupí Favorita za 5000

+5/0
3.5.2015 19:09

R67a33d38i85m 16Š53o60l52c 1755875445164

Neplatí se k tomu 10K za přepis veterána? ;-)

0/0
3.5.2015 19:11

P18e85t25r 12N65e16c52h81a68n31i92c38k55ý 7913166868210

U SA asi ne :D

+3/0
3.5.2015 19:28

T45o20m62á33š 79K77n97a90i33f79l 6463470517950

To, kolik spojů bylo zrušeno, nehraje žádnou roli.... Jezdit dopravní obsluznost je sen... Jezdis si a příjmy mas na deset let jiste.

+1/0
3.5.2015 19:19

J61a77k67u75b 44Š33a76f58a10n20d63a 7845617791551

Víte, kolik linek jezdí bez jakýchkoli peněz od kraje nebo obcí? Naprosté minimum. Takže ta vaše logika je nesmysl.

0/0
3.5.2015 20:18

R26o83m59a32n 96L83i80p56s94k72ý 2759623789

Jančuru jsem měl rád a ctil ho. Ale když začal podporovat Bureše, jako člověk u mě klesl hodně hluboko.:-/

+12/−3
3.5.2015 17:57

R84o37m53a90n 45K51r55a89t13o94c54h19v53í69l 6746387566314

? jak podporovat?

+1/−2
3.5.2015 18:31

M77a87r37e48k 28S66a91j35d21a 2115550696918

Vsak mejte pro nej pochopeni - vyrazne se zacal orientovat na business se statem, kde jde o dotace az na prvnim miste - tak si holt musi klicove politiky predchazet :-P

+7/−1
3.5.2015 18:37

T62o75m81a85s 34A56u84g98u33s36t64y80n 6427146411920

Andrej příliš velký demokrat? Po přečtení tohoto výroku už nevěřím ničemu, když může psát takové nesmysly. Andrej si hlídá hlavně svůj byznys, viz podpora biopaliv 1. generace, boj proti 2. generaci (kterou dělat neumí) atd

+9/−2
3.5.2015 17:49

M87a35r47e50k 12S10a34j31d63a 2595650636958

A Jancura si zas hlida svuj - proto to chvaleni :-P

0/0
3.5.2015 18:38

T33o88m97a77s 82A53u63g82u76s21t61y74n 6457526401520

Ten ať si ho klidně hlídá, je podnikatel a nemá žádnou politickou funkci

+1/0
3.5.2015 20:15

J48i93r39i 36G53a78z95d23a 8764133364384

A jak bojuje proto 2.generaci, když si ted členského státy v Bruselu právě odhlasovali další podporu 1 . generaci?

+1/0
3.5.2015 20:22

J41i82ř33í 32E62r45b72e69n 1113834196257

Logiku u antibabišovců nehledejme :-)

+1/0
3.5.2015 20:58

J43a25n 14K81o83b66ě34r88s71k56ý 1270176351203

Já teda nevím, ale poslední dobou mi jako ruská ruleta přijde celý Regiojet. Věčně něco nefunguje ať je to klimatizace, topení WC atd. WiFi nefunguje skoro nikdy. Regiojet se vymlouvá na signál, ale ostatním dopravcům funguje výrazně lépe. Jezdí věčné zpožděný běžně i 30 minut, zatímco konkurence má většinou do 10 minut. Ano, sice jsem dostal pokaždé kompenzaci, ale k čemu mi je když musím protrpět celou cestu v zimě/horku. Ze začátku byl Regiojet opravdu dobrý, ale zhoršení za poslední rok mělo za následek že jsem utekl k Pendolinu. A stěžovat si nemůžu: WiFi funkční, je nejrychlejší na trati, žádná zpoždění. Navíc když mám hlad můžu si dát svíčkovou nebo řízek i s nápojem za 139 Kč a ještě mi to přinesou na místo. Občas jezdím taky LE nebo Ex ČD a spokojenost. Prostě, Regiojet se zhoršil a nechápu, že jeho cestující trpí ty zpoždění a výpadky klimatizace atd. ale je to jejich volba. Třeba by se potom zase zlepšil. Dělá se z toho hrozně cool vlak, ale přitom to nic fascinujícího není.

+24/0
3.5.2015 17:35

P57e38t58r 71N33e14c57h50a16n72i83c33k43ý 7623286178880

Přesně tak, bohužel i nabídka občerstvení není v Regiojetu valná. Líbí se mi jeho politika, že jídlo má být prostředek k nalákaní lidí do vlaků a ne z něj rejžovat. Navíc ty roznasky do kupé. Stevard za cestu otevře kupé snad 20x, to má být klidná jízda?

+7/−1
3.5.2015 17:46

J13a30n 68K34o68b69ě79r78s60k98ý 1540536731573

Jj, já chci klid, takže pro mě je tichý oddíl Pendolina jasná volba. Jinak ta nabídka jídla mě nikdy moc neoslovila, nic pořádného k obědu si v Regiojetu nedám. Jinak se vždy směji mým vrstevníkům jak se tváří strašně cool jak nasedají do Regiojetu a dívají se na mě divně že nasedám do "zlých" ČD a pak do Olomouce dojezdu včas a na tabuli vidím, že Regiojet má 30 minut zpoždění ;-D

+12/−1
3.5.2015 17:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.