Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak musí být sexy, zatím je to ruská ruleta, říká Radim Jančura

Radim Jančura je jedna z nejvýraznějších postav brněnského podnikání. Vybudoval firmu Student Agency, jejíž žluté autobusy dnes nepozná jen málokdo. Loni jimi přepravil 6,7 milionu lidí. Podnikatel řídí společnost z Brna a bydlí v Bílovících nad Svitavou. Teď se chce věnovat hlavně vlakům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i72r12o19s76l71a86v 15B34o42l18e87r81a60d84s23k79y 2379281216284

Nedavno jsem v naivni predstave psal z Nemecka, kde ziji jiz celou vecnost, panu Jancurovi. Naivni v tom smyslu, ze to snad dostane nejakym zpusobem na vedomost.

Jednalo se o spoj Brno-Mnichov. Drive tento spoj fungoval primo, dnes s prestupem, vzdy dost zmatenym, v Praze.

Zajimalo mne, proc to neni dodnes jako driv. Odpovedela nejaka pani, ktera se veci celkem nedotkla, naopak, ziskal jsem dojem ze je to vse v poradku.

Odpovedel jsem ve stejnem smyslu opet, no, jiste, odpoved uz nedosla zadna...zato ted jsem nekde ulozen a dostavam reklamy o levnych autobusovych spojich pana Jancury.

Ja zde prosim vidim pana Jancuru neutralne, neco dokazal a jako rodily Brnak jsem rad, ze podnika, navic se neboji klidne rict co si mysli o panu Haskovi. Jiste, ma s jistou pozici...

Jinak ano, jak nize v diskuzi casto uvadeno, lze hodne veci,co nejsou urcite korektne ze strany pana Jancury prezentovany videt jinak jako on, jen tak dal...

0/0
24.5.2015 16:32

R78o53m45a30n 97J16e85s82c49h70k98e 9818465657445

Pokud se dopředu nerezervujete u Jančury, tak ČD Vás odveze. Jančura si vybere rozinky a je vysmátý. Jet na blint Jančurou je loterie. Tolik vlaků ČD jako dnes nikdy nejezdilo. Uvažuji o zrušení auta, když jede vlak od nás každou hodinu a ve špičce po půl hodině. To Jančura nenabízí. Papír na záchodech ČD je, uklizeno také.

Pouze SŽDC v Brně Židenicích zapomíná vysypávat koše několik dní.

0/0
8.5.2015 8:02
Foto

A46l62a19n 38Ř82e75p43k86a 4925826

Dokud se plně nevyřeší uznávání jízdenek ČD, vč.i těch z e-shopu které se nemusí tisknout a stačí nadiktovat kód/ukázat in-kartu, síťových jízdenek čd net, sone+, in-karet ... atd. tak ať si konkurence trhne. Znamenalo by to jen znepříjemnění situace pro cestující, opravdu si nehodlám kupovat do každého vlaku jinou jízdenku a to ještě kdo ví, jestli by všichni dopravci akceptovali platbu kartou (hotovost sebou většinou nosím jen minimální) a přesně z tohoto důvodu nemám rád autobusy (kartou se u řidiče zaplatit nedá, do každého busu lístek je samostatný.. nemyslím pravidelné cesty).

0/0
5.5.2015 12:56

J74o90s24e13f 87V72o84l20f57í27k 4518145129903

Vy jste jeden z těch, kteří by se nejraději přepravovali chytrým mobilem, a to, u sebe nenosíte hotovost je váš problém. Klidně si choďte pěšky, navigaci v mobilu jistě máte.

0/−1
7.5.2015 11:31
Foto

A88l46a44n 34Ř60e70p32k47a 4245326

To je teda zase rada:-P Jsme v 21.století, platit kartou je jak moderní, tak i rychlé a pohodlné, opravdu nevím proč bych měl platit jinak!Rv

0/0
7.5.2015 13:14

M14a50r53i52e 77B41u84r69i69a39n82o13v96á 5199647604515

Když tak čtu komentáře níže tak mám dojem že si všichni přejí jezdit dál vlaky českých drah. Těmi smradlavými vagony, kde uklízečka jedním hadrem a kyblem vody umyje celý vagon včetně WC i stolečků - pokud tam jsou. Veškeré opravy se dělají tak že se přes "postižené " místo přišroubuje umakart a že je jiné barvy? Komu to vadí?  Ale hlavně at se nikdo nenapakuje.

+2/−6
4.5.2015 11:38

R63a93d60e42k 54J73a71n93a58t24a 9715636554682

A z vás mám zase dojem, že jse vlakem ČD dlouho nejela, jen opakujete pár starých "mouder".

+10/−2
4.5.2015 12:01

P52a85v72e58l 45R94e52z34n86i56c21e30k 3985924784812

Ani ne, staci jet oblibenym rychlikem Brno - Olomouc - Sumperk - nejhorsi rychlikova trat propojujici 2 krajska mesta v cele zemi

0/0
4.5.2015 19:07

P82e81t95r 75N70e14c68h58a42n56i94c37k15ý 7763396118270

Nejhorší tratí je zaručeně Praha - Liberec, případně Praha - Karlovy Vary pokud to vemete nejkratší cestou a sám jste na problém narazil. Protože tam jsou tratě v hrozném stavu, tak tam není potenciál cestujících a ČD bojují s novými vozy tam, kde mají šanci a tady provoz udržují. Ale na Brno -  Olomouc brzy nějaké nové vozy přijdou :-)

0/0
4.5.2015 21:17

V53l20a53d61i23m21í35r 64F16i81b40i42g61e93r 5894201751274

Takový rychlík Hradec Králové - Praha taky stojí za zmínku.:-/

0/0
5.5.2015 7:08

V95l92a50d98i92m53í26r 63F17i89b75i93g85e39r 5674191541404

Na stránkách regiojetu vábí na restaurační vůz a internetovou kavárnu ale když kouknu na řazení vozů tak to tam není jen sedadla a kupéčka

+1/0
4.5.2015 7:56

P64e69t57r 27N89e92c40h70a16n63i52c45k29ý 7193196828880

V té kavárně jsem jel a to nechcete. Normální židle a stoly nulový úložný prostor, ve špičce to tam vypadá jak vagon s Rumunskými běženci, protože bágly a kufry se tam válí všude po podlaze

+1/0
4.5.2015 21:19

V11l34a98s93t89i53m33i45l 40H77a76l24b30i87c31h 8393295626578

Pořád to říkám.Každý dálkový rychlík by měl míti bordelvůz.

+1/−1
4.5.2015 7:32

R37a12d62i78m 91P38o11l79á44š97e80k 9916153849149

Hlavně by se nemělo dovolit, aby soukromníci jako Jančura vyšachovali ČD i jinou konkurenci úplně. Potom to totiž dopadne tak, že soukromník si z trati udělá rýžoviště.

Investice do nových vlaků, obsluhy a kvality jízdy maximálně uškrtá, zatímco ceny jízdeněk maximálně zvedne.

Potom po nějakých pár letech se bude jezdit starými opotřebovanými křápy, které nakonec budou ještě horší než ty socialistické, protože ty socialistické měly předimenzované podvozky a další podstatné díly konstrukce a snesly tak přetěžování a provoz za dobou předpokládané životnosti, ty dnešní ne. A za násobně vyšší cenu než se jezdí dnes.;-D;-D;-D

Dovedu si představit, že kdyby Jančura ten konkurenční boj vyhrál, budou za 20 let na jeho železnici jezdit stále ty Regiojety, jaké jezdí dnes, možná i natřené tutéž barvou, jakou jsou natřené dnes, se stejnýma sedačkama, jako mají dnes a se stejnýma lidma se stejnými platy, jako mají dnes. Tudíž budou oprýskané, orezlé, špinavé, obsluiha naštvaná a neschopná, protože za ten plat za 20 let jiné lidi nesežene. Jen ceny jízdenek budou světové. ;-D;-D;-D

Stačí se podívat do Anglie, tam jsou s privatizací vlakové osobné dopravy zhruba o 20 let před námi.....

http://zahranicni.ihned.cz/evropa-slovensko/c1-63949960-britove-nadavaji-na-predrazene-vlaky-politici-se-pred-volbami-predhaneji-kdo-drahy-zkroti

+4/−2
4.5.2015 7:32

P67e24t64r 85N40e34c26h49a22n78i19c82k84ý 7343326818710

Z dnešních 40 minut Regiojetem:

Vagón stejný jako u ČD Ex. To není nic špatného, je to dobrý vagón, ale není to nic lepšího jak by to někteří vnímali podle žlutého laku.

Povinná rezervace mne umístila doprostřed florbalového týmu dorostenek. Aspoň byla uvolněná atmosféra, ale rozhodně ne klid. Ukázalo to značnou nevýhodu povinných rezervací, u kupé vagónu, u ČD Ex bych jim tam nelezl.

Před výstupem se stevardka musela procpat uličkou stojících vystupujících, aby jim pak u dveří venku řekla nashledanou, přijde mi to komické a dost to otravuje ty v uličce (měli většinou zavazadla). Jinak normální cesta vlakem.

+5/−1
3.5.2015 23:36
Foto

A81l16a30n 20Ř18e94p97k24a 4545556

A chudák stewardka, kdyby se tou uličkou neprocpala a někdo by si pak stěžoval, že mu Nashledanou neřekla.. hned by měla tisíce z platu dolů Rv

0/0
4.5.2015 20:45

P52e52t35r 92N71e55c15h32a44n97i94c46k17ý 7243336528940

Asi jo, někdo by asi měl pocit, že nedostal ty top služby ke své akční jízdence. Pro mě vlak prostě bude prostředek k tomu dostat se z bodu A do bodu B a vyberu si ten, který je časově zrovna nejvýhodnější a ne ten, který má víc stevardů na nástupišti nebo mi dá větší kafe.

0/0
4.5.2015 21:50
Foto

A17l14a77n 96Ř72e25p73k70a 4945756

Bacha, za tohle budete mít nejvíc mínusek z celé diskuze R^:-)

0/0
4.5.2015 22:13

P19e69t10r 19N40e87c80h89a55n49i32c13k60ý 7503366378450

To už tu stejně skoro nikdo číst nebude :-)

0/0
4.5.2015 22:14

J63i66ř81í 76E24r11b90e29n 1263814406777

No, chtělo by to některé výroky pana Jančury poopravit...

"Železnice je oproti autobusu až šestkrát dražší. Jinak řečeno – starostové mohou mít do některých obcí šestkrát více spojení než dnes. Kraj by za to přitom zaplatil stejné peníze." --- Nevím o jediném případu, kdy došlo ke zrušení osobních vlaků a jejich nahrazení autobusovou dopravou alespoň 1:1, natož 6:1, a to za stejné peníze. Autobusy, až na výjimky, ani nejezdí o víkendech. Na rozdíl od vlaků.

"Hejtmani by měli mít odvahu a některé tratě zrušit. Autobusy budou ekologičtější a často rychlejší a zastaví u každé hospody." --- Hejtmani neruší tratě, nanejvýš na nich neobjednají osobní dopravu, což je slušný významový rozdíl. Kdekoliv se však o to pokusili (ústecko například), výrazně poklesl počet lidí cestujících hromadnou dopravou. On ten autobus na rozdíl od vlaku je závislý na počasí a když je sníh a led, tak občas ani nepřijede. Autobus nezaručí jízdní dobu, proto se taky kašle na návazné spoje. Autobus nedokáže zařídit síťovost, takže na každý spoj máte sólo jízdenku a v součtu zaplatíte klidně dvojnásobek toho, co vlakem. A těmi zajížďkami ke každé hospodě se navíc dál prodlužuje jízdní čas.

"Vlak musí být vždy stejně rychlý nebo rychlejší než autobus a auto. Pokud není, nemá smysl." --- Myslíte teoretický čas, nebo i čekání v kolonách způsobených přesedláním lidí z kolejí do gumokolek? Lidem ve vlaku jde mimo jiné i o jízdní pohodlí, které je v průměrném motoráčku na lokálce stále vyšší, než v průměrném autobusu nebo průměrném autě na roztřískané silnici.

"I když se pořídí nové soupravy, kraj uspoří třetinu až čtvrtinu peněz. Jsou totiž daleko lehčí a jejich provoz je levnější. (...) ČD nakoupily nová vozidla. Nicméně rozhodily je po krajích, takže lidé, kteří každý den jezdí do práce, každý den hrají takovou ruskou ruletu. Pojede nový vlak, nebo starý bez klimatizace?" --- pokud vím, nové soupravy mají přesně definované trasy a kraje za ně Dráhám určitě neplatí třikrát méně, nebo ano?

+5/0
3.5.2015 21:31

P80e40t27r 62N85e14c22h14a19n23i55c61k74ý 7103486448650

To 6x dražší u motoracku by se mělo vyřešit, protože platit mýto 60kč/km (asi víc jen tipuju) za jízdu po rozvrzane lokalce, kde jen 2x ročně projde lojza trať a pilkou oreze větve je zlodějna

+2/−1
3.5.2015 21:55

J76a50n 61J18e58m91e92l79k74a 1275490

"Vlak musí být vždy stejně rychlý.. já si taky myslím, že tam jsou 2 cesty stejně rychlý nebo levnější. V některých případech s kupou zastávek v ČR asi nikdy nebude stejně rychlý jako auto, protože si nemyslím, že sždc neopraví příměstké trati na 160 jako v Německu - z bídou 100, úspěch bude 120. Ale je tu varianta b) že bude mít slušný čas a hlavně bude mnohem levnější než auto. Což se u TR10 s mhd neděje. Když auto jede 30 minut a příměstský vlak s mhd 1:30 a stojí s cenou mhd podobně jako auto (nafta nebo cng) asi není konkurenceschopný. A že je vlak 6 krát dražší, něco je divně. Za prvé si myslím, že koleje jsou mnohem levnější než silnice. 40 let na ně nikdo nesáhl, u silnic lepíme díry každou zimu za stamiliony. A pokud je použita efektivní souprava a nestojí se s diselem v každé díře - musí být vlak efektivnější.

+2/0
3.5.2015 22:51

L83e37n10k20a 98K59u38c86h46a97ř47o46v26á 7237890122919

Se Student Agency jsem jezdívala do Švýcarska,ale od té doby,kdy se z tohoto autobusu stal autobus především pro Pražáky a cikány už jezdím raději s ČSAD Tišnov.:-P

+3/0
3.5.2015 20:35

J81a38n 79N44o23v77á63k 7725804858877

čsad jezdí do švýcarska??

0/0
5.5.2015 14:40

K59r51y44š45t29o84f 14L98a24n95í32k 1869630505955

to je hezke, ze vnima mladou generaci pozitivne, ale jak vnima to, co jim predame? republiku zadluženou po usi, plnou nemakacenku a imigrantu a pokryteckých politiku. normalne nevim co je zavist, ale když se s pribuznymi z nemecka a známými z francie bavime o soucasne situaci a oni se steskem vzpominaji na sedesata a sedmdesata leta a rikaji, ze to byly nejlepší roky v jejich zivote (a není to mysleno vekem), opravdu jim zavidim. protože jen jsme se tu po revoluci trochu nadechli, jde to hned zase všechno sejdrem.

+1/−1
3.5.2015 19:41

T29o60m37a70s 16A65u20g64u10s39t14y71n 6297636281340

vnímá ji pozitivně, protože je ochotna dělat za minimální mzdu v otřesných podmínkách

+3/0
3.5.2015 20:14

M21a98r85i51e 11B77u62r42i27a97n93o78v14á 5279877834245

za našich mladých let i ohně hořívaly lépe

0/0
4.5.2015 11:40

P62e49t92r 66V24i75n32t59r22l40í72k 3106314841

Jančura a Babiš... no to je dvojka...

+7/−3
3.5.2015 19:39

K74a12r95e45l 44N61o71v42o86t42n39ý 7769366619916

Neskutečné. Mafra PR žumpa s nesvéprávným cenzorem...

+7/0
3.5.2015 19:04

F76r25a25n50t31i36š95e13k 57S88k48u73p21l37í77k 7412562521942

Docela by mě zajímalo, co by Jančura dělal, kdyby mu k tomu úžasnému autobusu přijela parta cyklistů nebo se mu na dálnici porouchalo auto, když chce zrušit odstavné pruhy.

+6/0
3.5.2015 18:59

J96a43k69u64b 26Š50a36f29a20n25d39a 7625837541431

Vždyť ani dnes nejsou odstavné pruhy po celé délce D1.

0/0
3.5.2015 20:15

M95a88r51t72a 34D81o26u23b57r71a32v34o92v11á 4400894435797

Tak co, budou jezdit žluté vlaky i z Horní Dolní do Dolní Horní nebo si pan Jančura vyzobe opět (jako u autobusů) jen ty nejrentabilnější trasy a Horní Dolní přenechá velkoryse státním drahám? Rv

+7/−10
3.5.2015 18:43

J92i91ř36í 60K74v87ě31š 1203216662501

Trasy z Horní Dolní do Dolní Horní jsou ty nejrentabilnější, protože dopravce má svý jistý i kdyby vozil vzduch. Ostatně na to v rozhovoru narážel i Jančura.

+12/−2
3.5.2015 18:52

M73a43r14t77a 32D84o15u16b74r35a81v49o71v46á 4400324485957

nesmysl už ze samotné logiky věci. zeptejte se obyvatel Horní Dolní, kolik spojů jim postupně bylo zrušeno!

+6/−8
3.5.2015 19:01

P38e76t45r 45N70e57c92h68a17n67i40c61k66ý 7403516788520

Je to tak, kraje si objednavaji spoje a za ty platí. Jancura spíš vzkazuje Hornakum a Dolnakum ať si koupí Favorita za 5000

+5/0
3.5.2015 19:09

R92a10d48i86m 94Š65o64l61c 1405315555944

Neplatí se k tomu 10K za přepis veterána? ;-)

0/0
3.5.2015 19:11

P38e36t91r 91N43e74c31h78a26n50i45c69k63ý 7543526488430

U SA asi ne :D

+3/0
3.5.2015 19:28

T82o12m95á77š 45K90n44a53i39f73l 6253140237250

To, kolik spojů bylo zrušeno, nehraje žádnou roli.... Jezdit dopravní obsluznost je sen... Jezdis si a příjmy mas na deset let jiste.

+1/0
3.5.2015 19:19

J61a64k42u24b 75Š95a85f45a61n34d38a 7175337461931

Víte, kolik linek jezdí bez jakýchkoli peněz od kraje nebo obcí? Naprosté minimum. Takže ta vaše logika je nesmysl.

0/0
3.5.2015 20:18

R44o55m31a80n 58L43i53p19s14k92ý 2819623279

Jančuru jsem měl rád a ctil ho. Ale když začal podporovat Bureše, jako člověk u mě klesl hodně hluboko.:-/

+12/−3
3.5.2015 17:57

R28o69m17a63n 64K84r13a54t86o57c66h13v81í58l 6736877546974

? jak podporovat?

+1/−2
3.5.2015 18:31

M96a10r96e17k 92S65a69j68d15a 2575710596618

Vsak mejte pro nej pochopeni - vyrazne se zacal orientovat na business se statem, kde jde o dotace az na prvnim miste - tak si holt musi klicove politiky predchazet :-P

+7/−1
3.5.2015 18:37

T58o77m25a37s 96A69u52g14u77s58t45y76n 6517496321840

Andrej příliš velký demokrat? Po přečtení tohoto výroku už nevěřím ničemu, když může psát takové nesmysly. Andrej si hlídá hlavně svůj byznys, viz podpora biopaliv 1. generace, boj proti 2. generaci (kterou dělat neumí) atd

+9/−2
3.5.2015 17:49

M55a98r21e16k 91S83a54j33d62a 2985480586178

A Jancura si zas hlida svuj - proto to chvaleni :-P

0/0
3.5.2015 18:38

T23o52m92a38s 79A50u75g83u87s30t83y75n 6497616321540

Ten ať si ho klidně hlídá, je podnikatel a nemá žádnou politickou funkci

+1/0
3.5.2015 20:15

J67i70r80i 24G68a93z50d78a 8744173354244

A jak bojuje proto 2.generaci, když si ted členského státy v Bruselu právě odhlasovali další podporu 1 . generaci?

+1/0
3.5.2015 20:22

J25i88ř48í 61E39r60b84e30n 1643364756647

Logiku u antibabišovců nehledejme :-)

+1/0
3.5.2015 20:58

J43a64n 70K33o70b54ě68r38s85k61ý 1810836781643

Já teda nevím, ale poslední dobou mi jako ruská ruleta přijde celý Regiojet. Věčně něco nefunguje ať je to klimatizace, topení WC atd. WiFi nefunguje skoro nikdy. Regiojet se vymlouvá na signál, ale ostatním dopravcům funguje výrazně lépe. Jezdí věčné zpožděný běžně i 30 minut, zatímco konkurence má většinou do 10 minut. Ano, sice jsem dostal pokaždé kompenzaci, ale k čemu mi je když musím protrpět celou cestu v zimě/horku. Ze začátku byl Regiojet opravdu dobrý, ale zhoršení za poslední rok mělo za následek že jsem utekl k Pendolinu. A stěžovat si nemůžu: WiFi funkční, je nejrychlejší na trati, žádná zpoždění. Navíc když mám hlad můžu si dát svíčkovou nebo řízek i s nápojem za 139 Kč a ještě mi to přinesou na místo. Občas jezdím taky LE nebo Ex ČD a spokojenost. Prostě, Regiojet se zhoršil a nechápu, že jeho cestující trpí ty zpoždění a výpadky klimatizace atd. ale je to jejich volba. Třeba by se potom zase zlepšil. Dělá se z toho hrozně cool vlak, ale přitom to nic fascinujícího není.

+24/0
3.5.2015 17:35

P66e43t77r 84N13e65c34h85a45n35i89c32k90ý 7293956958780

Přesně tak, bohužel i nabídka občerstvení není v Regiojetu valná. Líbí se mi jeho politika, že jídlo má být prostředek k nalákaní lidí do vlaků a ne z něj rejžovat. Navíc ty roznasky do kupé. Stevard za cestu otevře kupé snad 20x, to má být klidná jízda?

+7/−1
3.5.2015 17:46

J12a37n 25K53o45b32ě94r20s45k30ý 1720426401193

Jj, já chci klid, takže pro mě je tichý oddíl Pendolina jasná volba. Jinak ta nabídka jídla mě nikdy moc neoslovila, nic pořádného k obědu si v Regiojetu nedám. Jinak se vždy směji mým vrstevníkům jak se tváří strašně cool jak nasedají do Regiojetu a dívají se na mě divně že nasedám do "zlých" ČD a pak do Olomouce dojezdu včas a na tabuli vidím, že Regiojet má 30 minut zpoždění ;-D

+12/−1
3.5.2015 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.