- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Clanek je totalni nesmysl. Mluvi o zrychleni a pritom se bude zpomalovat. Kde jsou dnes znacky 80 a 100 tam zustanou v budoucnu stejne znacky i stejna rychlost. Kde je dnes rychlost omezena znackou Silnice pro motorova vozidla na 130, tam se bude na 110 zpomalovat a ne zrychlovat.
Tento clanek je totalni nesmysl. Mluvi o zrychleni a pritom se bude zpomalovat. Kde jsou dnes znacky 80 a 100 tam zustanou v budoucnu znacky i rychlost. Kde je dnes rychlost omezena znackou Silnice pro motorova vozidla na 130, tam se bude zpomalovat na 110.
Obávám se, že u výpadovek z Brna nejde o zvýšení z 90 na 110km/h, ale o snížení ze 130 na 110. Tyto silnice mají nyní značku Pro motorová vozidla a za hranicí města je tam 130. Pak to bude jen silnice 1. třídy se zvýšenou rychlostí.
V seznamu není výpadovka na Vídeň, kde v úseku od Modřic po Rajhrad kvůli jedinému spojení do jedné obce nemůže být dálniční známka pro osobní auta. Kdysi tam byla rychlost 130km/h, pak ŘSD moudře rozhodlo o omezení na 90km/h a tak to zůstane.
To jsme si zas pomohli jeslti to u toho Globusu hodi na 110
To se ten nekonecnej strudl co se tahne uz od Lipuvky aspon trosku roztrhal.
Ja jsem spis doufal, ze vyhodi ty trapny 80 co tam driv nebyvaly.
Výjezd na Svitavy: po Globus 80, pak 130 - takže se to asi zvýší na 110-
Výjezd na Olomouc - jezdím tudy jenom tak jednou či dvakrát za měsíc, ale mám pocit, že je to významný testovací úsek, protože se neustále mění místo, kde končí Brno a současně se mění i značky, kde začíná silnice pro motorová vozidla. Občas dokonce při odbočení (ještě v Brně) podle značky opouštím silnici pro motorová vozidla, aniž by začala...
Ale třeba dají 110 jenom na příjezdu po vzoru staré cesty na Vyškov. Tam je taky směrem z Brna do kopce 50, ale do Brna s kopce 70. Těžko říct, jaký to má důvod, ale nejsem odborník, takže to asi nepochopím.
od Globusu to je 130, ale pouze ke sjezdu na Kuřim, pak je to klasická "jednička" a pokud to tam zvýší na 110, bude bouraček ještě víc, třiačtyřicítka je celkově hnus největší :-/
Zažili jsme v Austrálii jízdu kdekoliv max. 110 km/h a pohoda!
Nikdo s tím vzhledem k místním vzdálenostem neměl problém.
Zastavit na přechodu, pustit chodce a prodloužit si tak cestu z 90-ti na 91 minut nikdo neřeší.
Proto si dnes myslím, že méně je více.
Jet rychleji, to na přeplněných dálnicích v ČR nepřinese ovoce-to se prostě kvůli náklaďákům a "angličanům" s rychlostí 100 km/h v levém pruhu nedá.
Británie podobně. Taky méně smrtelných. Ale nezapírám, že když je volno a přehled, tak na to šlápnu a neřeším.
Podle odborníka na bezpečnost na silnicích Jiřího Ambrose z Centra dopravního výzkumu v Brně v řadě zemí, kde došlo ke zvýšení nejvyšší dovolené rychlosti, stoupl i počet úmrtí na silnicích.
„Naopak snížením rychlosti se bezpečnost zlepšila. Dálnice v České republice jsou navržené pro rychlost nejvýše 130 km/h,“ podotkl Ambros.
Slyšel jsem, že třeba v Austrálii se počet úmrtí po snížení maximální povolené rychlosti zvýšil, v Dánsku došli při nějakém texperimentu také k podobným výsledkům.
Pokud pojedu rychleji, strávím na silnici míň času a tím budu mít míň času i na umření.
Paráda, dřív když jsem se táhl v koloně na Svitavy 60 sem byl naštvanej, že nejedem těch 90. Dneska budu naštvanej že nejedem 110 ale pojedu pořád stejně pomalu
Jo, jako by to něco vyřešilo, že pojedeme kolem Globusu 110, ale že to je asi jenom 5 kiláků, to už ten blb hejtman nechce řešit...