Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do práce jezdím na kole. Stejně jako primátor, říká propagátor cyklistiky

Ve středu vyjela do centra Brna cyklojízda k oslavě Týdne města. Celý květen se také koná kampaň Do práce na kole, do níž se v Brně zapojilo přes 1 300 lidí ze 160 firem. Obojí pořádá 29letý předseda sdružení Brno na kole Michal Šindelář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A28l15e69n98a 19R77i59s34o58v66á 4736330459815

Hlavně jestli se cyklisti mají kde osprchovat a převléct když dojedou do práce. Máme tu jeden takový nemytý exemplář, který se prsí jaký je sportovec a ekolog, ale setrvávat s ním v jedné místnosti je očistec a kdykoliv projde po chodbě, tak se ví, že prošel:-/

+2/0
25.5.2015 8:26

R40e72n97a81t38a 76H91a88v49l32í18č80k45o72v50á 3789646713295

...a to máme teprve květen! Co v červenci a srpnu, až budou opravdu vedra? Nejspíš by bylo dobré si s dotyčným tchořem na rovinu promluvit.

0/0
25.5.2015 9:48

J28a76n 29P79r60o89s26t55ě38j93o68v25s43k53ý 8620683731197

Ano máte pravdu, leto v brněnském mhd, v rozpáleném buse, který popojíždí nebo stojí v kolonách, je opravdu ta pravá cesta jak se nespotit :) a vychutnat si cestu do práce. Jsem rád, že jsem od jara šalinkartu vysadil a sedl na kolo. A ano, sprchu používám 2x denně.

+2/0
25.5.2015 11:02

P35a82v11e62l 47O69d96r58a39z23i87l 6154399897540

Já tedy v práci sprchu mám, ale kdybych neměl, tak se základní hygienou nemohu po jednom zpocení nějak kor smrdět, když si tedy vezmu čisté hadry. Spousta sportovců má všelijaké magické textilie se stříbrem a kdovícoještě, a tvrdí, jak se v tom pot nerozkládá, přestože to páchne jako doupě bezdomovců.

0/0
25.5.2015 17:32

R53e83n91a24t27a 69H86a69v60l58í45č86k62o43v70á 3199886493265

Cyklisti na cyklostezky!

+3/0
24.5.2015 16:22

M26o12j31m69í47r 16S90k54á60l35a 2110842196

;-D co bych tam dělal? nejsem sebevrah...;-)

0/−2
24.5.2015 16:39

P76a11v26e82l 74M98o23r60a89v95e47c 3282769592178

Jo to bych rád. To by ty cyklostezky ale nejdřív musely být.. (takové ty nesmysly jako vede podél Botanické za cyklostezky nepovažuju, tam je bezpečnější a rychlejší silnice).

+1/−1
24.5.2015 20:14

R19e22n95a85t82a 69H51a47v61l39í40č87k25o84v77á 3919596413615

Když chcete mermomocí jezdit "eko", tak používejte MHD! Kolo si nechte na víkend do přírody. Jezdím po Brně služebním autem denně a trnu, kdy mi nějaký blázen na kole vyletí přímo před auto. Spousta cyklistů zná jen svoje práva, dodržování pravidel silničního provozu jim činí značné potíže. Jízdu v protisměru v jednosměrkách povolili zastupitelé v NĚKOLIKA ulicích, ve skutečnosti v žádné jednosměrce si nemůžete být jist, že se náhle vyřítí blázen na kole třeba mezi zaparkovanými auty nebo z průjezdu domu a bude se "dožadovat" absolutní přednosti. Cyklostezka na Botanické není sice ideální, ale je tam. Proto ji musí cyklisti používat! A ne, že mi zprava mezi keři náhle sjede před auto cykloš a já brzdím jak pes Filipes a modlím se, aby ten šofér za mnou stihl dobrzdit taky...

0/−1
25.5.2015 9:46

P21a63v30e19l 28M92o11r97a49v51e24c 3602349202158

Mně o žádné "eko" nejde. Já chci spojit příjemné s užitečným  -dostat se do práce a zasportovat si. O tom že kolo je nejlevnější prostředek, někde rychleší než MHD a místy i než auto, apod. o tom nemluvě.

Podobně jako vy nadáváte na cyklisty, já bych mohl nadávat na automobily. Kdy mne třeba srazil parkující řidič (uznal chybu), hodněkrát jsem viděl auto parkující na cyklostezce, chování z pozice síly (auto nedá přednost cyklistovi protože je silnější) apod. Vše je o toleranci k ostatním účastníkům silnič. provozu. A o rozumné infrastruktuře. Což stezka pro chodce a cyklisty na Botanické vážně není. Z praxe vím, že je bezpečnější a rychlejší pro mne, chodce i auta abych jezdil po silnici.

+2/−1
25.5.2015 9:59

J70a89n 82P63r32o79s45t22ě10j97o96v16s63k29ý 8380833831967

Nechci být eko, chci se dostat do práce a jízda v šalině s dvěma přestupy mě značně nebaví. Navíc chci udělat něco pro zdraví, nemám čas lozit po práci ještě někam do posilky. Na kole je to dobrodrůžo, fakt si to užívám, pokud nepotkám nějakého zamindrákovaného řidiče, který mě při předjíždění kolony zprava, schválně zkříží/zablokuje cestu, dokonce dvakrát!!!!, naštěstí trošku předvídám, takže k žádně škodě nedošlo. Žadný blinkr nedal a to ještě denně svítím silným předním světlem.

+1/−1
25.5.2015 10:58

M66i41c23h17a23e55l 43M68e19n27s36i55k 8671506140612

"Spousta cyklistů zná jen svoje práva,..."

... a Renata Havlíčková, koukám, nezná ani svoje povinnosti... Co třeba jezdit jen tak rychle, abyste na vzdálenosti, na kterou máte rozhled, dokázala zastavit? (Stezku na Botanické neznám, ale pochybuji, že by právě tam nebylo možné přizpůsobit jízdu místním podmínkám a pak nemuset "brzdit jak pes Filipes";-D)

Mimochodem, jestliže tu melete o tchořích a používání MHD, jezděte jí sama - a ne služebním autem.

+2/0
25.5.2015 12:38

R61e96n56a46t40a 63H24a57v66l89í89č18k26o11v82á 3209106523205

Tak si na Botanickou zajeďte! Tam prostě velmi často zprava vyjede mezi keři do té doby neviditelný cyklista, vyvyrbí se vám 2-3 metry před autem a ještě se rozčiluje, proč skřípou brzdy a troubí klaksony.

0/0
25.5.2015 15:11

J63a71n 12P80r65o36s76t21ě94j18o48v45s98k58ý 8260873741697

Přesně tak, ale to by je první musel někdo postavit.

0/0
25.5.2015 11:03

J35a40n 76P50r14o90s22t72ě33j67o65v16s71k83ý 8640683481347

Autisti do šalin!

+1/0
25.5.2015 11:04

R84a84d61e38k 90H27o25d98a49ň 9126257481903

No pán trochu kecá. Jednak statistiky policie rozhodně nehovoří tak jasně, že by v 3/5nách případů za nehodu mohl řidič motorového vozidla, a to dokonce i v situaci kdy pokud se srazí kolo a motorové vozidlo, automaticky se "straní" cyklistovi protože je "slabší".

Tím že navíc cyklisté v Brně jezdí za šera běžně neosvětlení, bez odrazek a často mají přes ty své dresy s reflexními prvky hozenou nějakou šedou mikinu/bundu která ty prvky nemá tomu navíc své bezpečnosti moc nepomáhají. Navíc není neobvyklé potkávat cyklisty v jednosměrkách v protisměru (nejen tam kde jsou dodatkové cedule co to povolují), v zákazech a podobně.

+14/−1
24.5.2015 11:22

P68a95v61e96l 90M47o44r24a58v63e91c 3562359692248

Máte nějaký odkaz na ty statistiky? Celkem by mne zajímaly..

+1/−1
24.5.2015 11:45

P59a23v95e87l 95M56o54r36a89v73e35c 3642989512658

Heh, dotaz na data podporující argument dostane pouze minus?

Asi jsem někomu šlápl na bábovičku, co?;-D

0/0
24.5.2015 20:15

M64i71c14h18a80e46l 30M53e88n69s92i38k 8361686760672

Mínus od Báči,

to je pro slušného a inteligentního člověka něco jako vyznamenání;-D

+1/0
25.5.2015 12:43

M35o80j80m53í65r 83S69k29á28l87a 2520342386

R^;-D;-D;-D

0/0
26.5.2015 7:27

M67i70c45h70a34l 32E40g52e62r 1556635570

No, zpracovaná ročenka je třeba za rok 2013, za loňský jsem ještě nenašel.

Odkaz zde:

http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mw%3d%3d

Nevím o těch třech pětinách, to je taková spíše asi dojmologie, nicméně lze z těch statistik vyčíst poměrně zajímavá fakta ...

Například že za rok 2013 bylo usmrceno 58 cyklistů.

Přičemž při nehodách s usmrcením osoby bylo 25 cyklistů viníky.

Samozřejmě může cyklista třeba zabít chodce nebo svým zaviněním nehody způsobit smrt řidiče motorového vozidla (nedá přednost, řidič vrazí do zdi a zemře), ale můj laický názor je, že tyto varianty budou pouze okrajové.

Zjednodušeně by se dalo říct, že zhruba polovina umrlších cyklistů se zkrátka eliminovala sama.

0/0
25.5.2015 2:16

P48a86v47e13l 54M87o33r11a26v41e41c 3862789502398

Díky za link, podívám se. Teď nemám čas na celou statistiku, ale pouhým dělením 25/58 mi vyjde cyklista jako viník jen v 43% případů, tedy automobilista je viník v 57%. Což v článku uvedené 3/5 je dost přesné číslo, nemyslíte?

+2/−1
25.5.2015 8:05

M51i72c73h68a25l 83E10g59e41r 1666865370

Mluvil jsem konkrétně jen o nehodách s úmrtím cyklisty, jak je to u zbytku, nemám absolutně tušení a taky to z toho teď nemůžu vyhledávat.

BTW - respondent v článku nehovoří o automobilistech, nýbrž o řidičích motorových vozidel, tzn. třeba včetně motocyklistů. Dále pak můžete mít ještě jiné viníky, chodce například, a dále pak všelijaké okrajové skupiny, jako kupříkladu jezdec na zvířeti ;-D

Nicméně prostudujte, případně počkejte na ročenku 2014, zajímavé to bývá.

0/0
25.5.2015 16:12

R91a77d46e41k 65H28o80d25a41ň 9936867351913

Pokud je cyklista viník v 43 % případů, znamená to že v 57 % případů viníkem nebyl cyklista, ne že v 57 % případů to byl řidič motorového vozidla.

0/0
26.5.2015 10:30

M95i80c87h29a15l 29S60i57n70d36e78l54a13r 2256761600

Zde jsou ty statistiky zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

+1/0
25.5.2015 12:52

P58a54v34e17l 55M66o81r45a26v10e91c 3912259462558

Díky, ty víceméně potvrzují to co sesumarizovala "protistrana", tedy že máte pravdu.. :)

Hodně kilometrů bez nehod, Nakoleone ;-)

0/0
25.5.2015 13:02

M91i85c49h20a63l 48S12i69n39d18e81l88a62r 2686801170

Díky :)

0/0
25.5.2015 22:25

M72i56c17h85a37l 14S89i75n95d87e94l14a67r 2736681700

Vycházíme právě z policejních statistik, zde jsou zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

V Brně jezdí lidé mnohem častěji na kole dobře osvětlení.

+1/0
25.5.2015 12:51

R31a26d24e16k 10H54o47d52a75ň 9656707481733

Jiné statistiky ovšem zpracoval třeba Besip který varuje, že cyklistů jako viníků nehody výrazně přibývá, a že přes čtvrtinu cyklistů co nehodu zavinili bylo pod vlivem.

Co se týče "dobře osvětlených", zhruba polovina cyklistů co potkávám na Kounicové, Úvoze či Poříčí (čili prakticky páteřních trasách v Brně) jezdí doslova a do písmene "na Batmana". Bez odrazek, světel, čehokoli reflexního, a v devět večer, tedy za šera.

0/0
26.5.2015 10:24

R59o18b87e18r23t 64M87o34t70k58a 4136897449515

Cyklisté by si měli v první řadě uvědomit, že to jak se oni cítí ohroženi motoristy, cítí se chodci ohroženi právě cyklisty, kteří jezdí silnice, přechod, chodník zcela nepředvídatelně a docela rychle.

+12/0
24.5.2015 10:55

M89i78c41h48a22l 93S75i87n17d31e37l40a17r 2846681210

To nevím, jak se lidé jdoucí pěšky cítí. Ale podle statistik je peší člověk v absolutní většině případů zraněn nebo usmrcen řidičem motorového vozidla, nikoli člověkem na kole.

0/0
26.5.2015 9:44

P76e94t11r 66B81á33č17a 8795966245655

Vic takovych cyklopostizencu, at mame volny silnice R^

+4/−2
24.5.2015 10:12

M79i86c74h33a36e67l 16M34e58n10s76i63k 8271466290112

... pro postižené duševně, viď? ;-D

+1/0
25.5.2015 12:44

J13a49r12o86s91l32a14v 76T78e82s64a53ř 1757227609608

Na kole ne po chodníku!;-€

+6/0
24.5.2015 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.