Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do práce jezdím na kole. Stejně jako primátor, říká propagátor cyklistiky

Ve středu vyjela do centra Brna cyklojízda k oslavě Týdne města. Celý květen se také koná kampaň Do práce na kole, do níž se v Brně zapojilo přes 1 300 lidí ze 160 firem. Obojí pořádá 29letý předseda sdružení Brno na kole Michal Šindelář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75l43e45n16a 77R92i71s61o43v54á 4966160219855

Hlavně jestli se cyklisti mají kde osprchovat a převléct když dojedou do práce. Máme tu jeden takový nemytý exemplář, který se prsí jaký je sportovec a ekolog, ale setrvávat s ním v jedné místnosti je očistec a kdykoliv projde po chodbě, tak se ví, že prošel:-/

+2/0
25.5.2015 8:26

R42e14n80a89t12a 54H95a14v70l53í79č69k88o31v29á 3299766853865

...a to máme teprve květen! Co v červenci a srpnu, až budou opravdu vedra? Nejspíš by bylo dobré si s dotyčným tchořem na rovinu promluvit.

0/0
25.5.2015 9:48

J33a59n 84P45r16o30s64t36ě65j32o97v44s55k74ý 8270363151237

Ano máte pravdu, leto v brněnském mhd, v rozpáleném buse, který popojíždí nebo stojí v kolonách, je opravdu ta pravá cesta jak se nespotit :) a vychutnat si cestu do práce. Jsem rád, že jsem od jara šalinkartu vysadil a sedl na kolo. A ano, sprchu používám 2x denně.

+2/0
25.5.2015 11:02

P48a93v12e87l 70O72d91r36a18z14i50l 6424249777210

Já tedy v práci sprchu mám, ale kdybych neměl, tak se základní hygienou nemohu po jednom zpocení nějak kor smrdět, když si tedy vezmu čisté hadry. Spousta sportovců má všelijaké magické textilie se stříbrem a kdovícoještě, a tvrdí, jak se v tom pot nerozkládá, přestože to páchne jako doupě bezdomovců.

0/0
25.5.2015 17:32

R29e87n35a56t68a 73H69a46v28l40í81č71k18o33v94á 3719946233155

Cyklisti na cyklostezky!

+3/0
24.5.2015 16:22

M38o90j83m45í88r 22S52k79á22l60a 2840322176

;-D co bych tam dělal? nejsem sebevrah...;-)

0/−2
24.5.2015 16:39

P30a33v36e86l 91M78o46r48a78v57e82c 3562889102828

Jo to bych rád. To by ty cyklostezky ale nejdřív musely být.. (takové ty nesmysly jako vede podél Botanické za cyklostezky nepovažuju, tam je bezpečnější a rychlejší silnice).

+1/−1
24.5.2015 20:14

R13e23n42a55t29a 18H49a29v44l51í46č44k25o93v57á 3859426173735

Když chcete mermomocí jezdit "eko", tak používejte MHD! Kolo si nechte na víkend do přírody. Jezdím po Brně služebním autem denně a trnu, kdy mi nějaký blázen na kole vyletí přímo před auto. Spousta cyklistů zná jen svoje práva, dodržování pravidel silničního provozu jim činí značné potíže. Jízdu v protisměru v jednosměrkách povolili zastupitelé v NĚKOLIKA ulicích, ve skutečnosti v žádné jednosměrce si nemůžete být jist, že se náhle vyřítí blázen na kole třeba mezi zaparkovanými auty nebo z průjezdu domu a bude se "dožadovat" absolutní přednosti. Cyklostezka na Botanické není sice ideální, ale je tam. Proto ji musí cyklisti používat! A ne, že mi zprava mezi keři náhle sjede před auto cykloš a já brzdím jak pes Filipes a modlím se, aby ten šofér za mnou stihl dobrzdit taky...

0/−1
25.5.2015 9:46

P39a13v98e80l 13M91o44r54a43v31e54c 3302709492498

Mně o žádné "eko" nejde. Já chci spojit příjemné s užitečným  -dostat se do práce a zasportovat si. O tom že kolo je nejlevnější prostředek, někde rychleší než MHD a místy i než auto, apod. o tom nemluvě.

Podobně jako vy nadáváte na cyklisty, já bych mohl nadávat na automobily. Kdy mne třeba srazil parkující řidič (uznal chybu), hodněkrát jsem viděl auto parkující na cyklostezce, chování z pozice síly (auto nedá přednost cyklistovi protože je silnější) apod. Vše je o toleranci k ostatním účastníkům silnič. provozu. A o rozumné infrastruktuře. Což stezka pro chodce a cyklisty na Botanické vážně není. Z praxe vím, že je bezpečnější a rychlejší pro mne, chodce i auta abych jezdil po silnici.

+2/−1
25.5.2015 9:59

J16a15n 61P38r53o52s89t85ě43j63o46v32s55k27ý 8580673131147

Nechci být eko, chci se dostat do práce a jízda v šalině s dvěma přestupy mě značně nebaví. Navíc chci udělat něco pro zdraví, nemám čas lozit po práci ještě někam do posilky. Na kole je to dobrodrůžo, fakt si to užívám, pokud nepotkám nějakého zamindrákovaného řidiče, který mě při předjíždění kolony zprava, schválně zkříží/zablokuje cestu, dokonce dvakrát!!!!, naštěstí trošku předvídám, takže k žádně škodě nedošlo. Žadný blinkr nedal a to ještě denně svítím silným předním světlem.

+1/−1
25.5.2015 10:58

M69i80c14h72a34e81l 53M21e38n71s60i48k 8841626690692

"Spousta cyklistů zná jen svoje práva,..."

... a Renata Havlíčková, koukám, nezná ani svoje povinnosti... Co třeba jezdit jen tak rychle, abyste na vzdálenosti, na kterou máte rozhled, dokázala zastavit? (Stezku na Botanické neznám, ale pochybuji, že by právě tam nebylo možné přizpůsobit jízdu místním podmínkám a pak nemuset "brzdit jak pes Filipes";-D)

Mimochodem, jestliže tu melete o tchořích a používání MHD, jezděte jí sama - a ne služebním autem.

+2/0
25.5.2015 12:38

R92e65n10a58t56a 90H27a57v79l18í21č75k36o71v12á 3469446483885

Tak si na Botanickou zajeďte! Tam prostě velmi často zprava vyjede mezi keři do té doby neviditelný cyklista, vyvyrbí se vám 2-3 metry před autem a ještě se rozčiluje, proč skřípou brzdy a troubí klaksony.

0/0
25.5.2015 15:11

J27a11n 41P37r56o98s41t61ě23j82o25v60s69k84ý 8570643121127

Přesně tak, ale to by je první musel někdo postavit.

0/0
25.5.2015 11:03

J54a28n 78P62r56o92s25t70ě77j83o65v68s23k13ý 8460723511677

Autisti do šalin!

+1/0
25.5.2015 11:04

R61a37d53e59k 24H39o13d74a64ň 9576507891783

No pán trochu kecá. Jednak statistiky policie rozhodně nehovoří tak jasně, že by v 3/5nách případů za nehodu mohl řidič motorového vozidla, a to dokonce i v situaci kdy pokud se srazí kolo a motorové vozidlo, automaticky se "straní" cyklistovi protože je "slabší".

Tím že navíc cyklisté v Brně jezdí za šera běžně neosvětlení, bez odrazek a často mají přes ty své dresy s reflexními prvky hozenou nějakou šedou mikinu/bundu která ty prvky nemá tomu navíc své bezpečnosti moc nepomáhají. Navíc není neobvyklé potkávat cyklisty v jednosměrkách v protisměru (nejen tam kde jsou dodatkové cedule co to povolují), v zákazech a podobně.

+14/−1
24.5.2015 11:22

P16a10v43e88l 29M19o63r54a47v21e84c 3312569942538

Máte nějaký odkaz na ty statistiky? Celkem by mne zajímaly..

+1/−1
24.5.2015 11:45

P68a21v23e95l 42M88o13r74a58v94e13c 3492599802388

Heh, dotaz na data podporující argument dostane pouze minus?

Asi jsem někomu šlápl na bábovičku, co?;-D

0/0
24.5.2015 20:15

M67i30c87h15a59e68l 78M24e26n63s87i23k 8231256670382

Mínus od Báči,

to je pro slušného a inteligentního člověka něco jako vyznamenání;-D

+1/0
25.5.2015 12:43

M67o43j58m16í52r 43S53k56á88l13a 2350842936

R^;-D;-D;-D

0/0
26.5.2015 7:27

M25i69c14h73a19l 53E64g42e50r 1456845890

No, zpracovaná ročenka je třeba za rok 2013, za loňský jsem ještě nenašel.

Odkaz zde:

http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mw%3d%3d

Nevím o těch třech pětinách, to je taková spíše asi dojmologie, nicméně lze z těch statistik vyčíst poměrně zajímavá fakta ...

Například že za rok 2013 bylo usmrceno 58 cyklistů.

Přičemž při nehodách s usmrcením osoby bylo 25 cyklistů viníky.

Samozřejmě může cyklista třeba zabít chodce nebo svým zaviněním nehody způsobit smrt řidiče motorového vozidla (nedá přednost, řidič vrazí do zdi a zemře), ale můj laický názor je, že tyto varianty budou pouze okrajové.

Zjednodušeně by se dalo říct, že zhruba polovina umrlších cyklistů se zkrátka eliminovala sama.

0/0
25.5.2015 2:16

P96a95v42e54l 75M88o58r90a66v45e15c 3102749842338

Díky za link, podívám se. Teď nemám čas na celou statistiku, ale pouhým dělením 25/58 mi vyjde cyklista jako viník jen v 43% případů, tedy automobilista je viník v 57%. Což v článku uvedené 3/5 je dost přesné číslo, nemyslíte?

+2/−1
25.5.2015 8:05

M75i40c26h55a43l 93E30g11e92r 1826495130

Mluvil jsem konkrétně jen o nehodách s úmrtím cyklisty, jak je to u zbytku, nemám absolutně tušení a taky to z toho teď nemůžu vyhledávat.

BTW - respondent v článku nehovoří o automobilistech, nýbrž o řidičích motorových vozidel, tzn. třeba včetně motocyklistů. Dále pak můžete mít ještě jiné viníky, chodce například, a dále pak všelijaké okrajové skupiny, jako kupříkladu jezdec na zvířeti ;-D

Nicméně prostudujte, případně počkejte na ročenku 2014, zajímavé to bývá.

0/0
25.5.2015 16:12

R71a12d94e26k 97H73o25d55a46ň 9216117231233

Pokud je cyklista viník v 43 % případů, znamená to že v 57 % případů viníkem nebyl cyklista, ne že v 57 % případů to byl řidič motorového vozidla.

0/0
26.5.2015 10:30

M75i93c36h79a63l 13S98i34n29d88e12l34a88r 2506941760

Zde jsou ty statistiky zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

+1/0
25.5.2015 12:52

P94a48v71e36l 84M86o87r70a28v17e36c 3582399862638

Díky, ty víceméně potvrzují to co sesumarizovala "protistrana", tedy že máte pravdu.. :)

Hodně kilometrů bez nehod, Nakoleone ;-)

0/0
25.5.2015 13:02

M67i10c92h30a39l 79S49i78n51d22e92l91a18r 2336291770

Díky :)

0/0
25.5.2015 22:25

M51i72c39h85a37l 87S15i65n61d55e76l49a93r 2426341720

Vycházíme právě z policejních statistik, zde jsou zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

V Brně jezdí lidé mnohem častěji na kole dobře osvětlení.

+1/0
25.5.2015 12:51

R31a56d82e94k 83H74o19d91a85ň 9156457751773

Jiné statistiky ovšem zpracoval třeba Besip který varuje, že cyklistů jako viníků nehody výrazně přibývá, a že přes čtvrtinu cyklistů co nehodu zavinili bylo pod vlivem.

Co se týče "dobře osvětlených", zhruba polovina cyklistů co potkávám na Kounicové, Úvoze či Poříčí (čili prakticky páteřních trasách v Brně) jezdí doslova a do písmene "na Batmana". Bez odrazek, světel, čehokoli reflexního, a v devět večer, tedy za šera.

0/0
26.5.2015 10:24

R36o98b13e38r60t 44M90o98t26k14a 4786947369675

Cyklisté by si měli v první řadě uvědomit, že to jak se oni cítí ohroženi motoristy, cítí se chodci ohroženi právě cyklisty, kteří jezdí silnice, přechod, chodník zcela nepředvídatelně a docela rychle.

+12/0
24.5.2015 10:55

M82i12c10h84a18l 86S29i69n60d49e34l93a75r 2626471100

To nevím, jak se lidé jdoucí pěšky cítí. Ale podle statistik je peší člověk v absolutní většině případů zraněn nebo usmrcen řidičem motorového vozidla, nikoli člověkem na kole.

0/0
26.5.2015 9:44

P32e52t38r 86B35á56č73a 8215436965435

Vic takovych cyklopostizencu, at mame volny silnice R^

+4/−2
24.5.2015 10:12

M73i15c52h13a10e56l 16M35e88n85s30i36k 8871586650472

... pro postižené duševně, viď? ;-D

+1/0
25.5.2015 12:44

J62a14r65o68s37l60a25v 81T35e65s49a42ř 1357387879518

Na kole ne po chodníku!;-€

+6/0
24.5.2015 9:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.