Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do práce jezdím na kole. Stejně jako primátor, říká propagátor cyklistiky

Ve středu vyjela do centra Brna cyklojízda k oslavě Týdne města. Celý květen se také koná kampaň Do práce na kole, do níž se v Brně zapojilo přes 1 300 lidí ze 160 firem. Obojí pořádá 29letý předseda sdružení Brno na kole Michal Šindelář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A12l48e30n76a 71R79i77s43o14v18á 4696550809905

Hlavně jestli se cyklisti mají kde osprchovat a převléct když dojedou do práce. Máme tu jeden takový nemytý exemplář, který se prsí jaký je sportovec a ekolog, ale setrvávat s ním v jedné místnosti je očistec a kdykoliv projde po chodbě, tak se ví, že prošel:-/

+2/0
25.5.2015 8:26

R15e47n24a90t73a 15H27a64v17l45í67č88k82o10v95á 3739956473375

...a to máme teprve květen! Co v červenci a srpnu, až budou opravdu vedra? Nejspíš by bylo dobré si s dotyčným tchořem na rovinu promluvit.

0/0
25.5.2015 9:48

J24a65n 21P42r67o39s16t54ě44j32o92v71s37k83ý 8500893261947

Ano máte pravdu, leto v brněnském mhd, v rozpáleném buse, který popojíždí nebo stojí v kolonách, je opravdu ta pravá cesta jak se nespotit :) a vychutnat si cestu do práce. Jsem rád, že jsem od jara šalinkartu vysadil a sedl na kolo. A ano, sprchu používám 2x denně.

+2/0
25.5.2015 11:02

P87a17v14e79l 96O30d64r68a35z21i87l 6594139217940

Já tedy v práci sprchu mám, ale kdybych neměl, tak se základní hygienou nemohu po jednom zpocení nějak kor smrdět, když si tedy vezmu čisté hadry. Spousta sportovců má všelijaké magické textilie se stříbrem a kdovícoještě, a tvrdí, jak se v tom pot nerozkládá, přestože to páchne jako doupě bezdomovců.

0/0
25.5.2015 17:32

R59e42n62a89t80a 13H57a16v75l21í20č72k22o74v27á 3549256553825

Cyklisti na cyklostezky!

+3/0
24.5.2015 16:22

M78o52j49m17í60r 41S45k46á73l47a 2280322446

;-D co bych tam dělal? nejsem sebevrah...;-)

0/−2
24.5.2015 16:39

P42a67v26e87l 89M57o62r14a16v14e55c 3722309192548

Jo to bych rád. To by ty cyklostezky ale nejdřív musely být.. (takové ty nesmysly jako vede podél Botanické za cyklostezky nepovažuju, tam je bezpečnější a rychlejší silnice).

+1/−1
24.5.2015 20:14

R94e23n46a69t15a 87H64a22v79l89í23č82k30o70v22á 3699116733905

Když chcete mermomocí jezdit "eko", tak používejte MHD! Kolo si nechte na víkend do přírody. Jezdím po Brně služebním autem denně a trnu, kdy mi nějaký blázen na kole vyletí přímo před auto. Spousta cyklistů zná jen svoje práva, dodržování pravidel silničního provozu jim činí značné potíže. Jízdu v protisměru v jednosměrkách povolili zastupitelé v NĚKOLIKA ulicích, ve skutečnosti v žádné jednosměrce si nemůžete být jist, že se náhle vyřítí blázen na kole třeba mezi zaparkovanými auty nebo z průjezdu domu a bude se "dožadovat" absolutní přednosti. Cyklostezka na Botanické není sice ideální, ale je tam. Proto ji musí cyklisti používat! A ne, že mi zprava mezi keři náhle sjede před auto cykloš a já brzdím jak pes Filipes a modlím se, aby ten šofér za mnou stihl dobrzdit taky...

0/−1
25.5.2015 9:46

P50a77v42e59l 38M36o65r35a25v47e42c 3122159672248

Mně o žádné "eko" nejde. Já chci spojit příjemné s užitečným  -dostat se do práce a zasportovat si. O tom že kolo je nejlevnější prostředek, někde rychleší než MHD a místy i než auto, apod. o tom nemluvě.

Podobně jako vy nadáváte na cyklisty, já bych mohl nadávat na automobily. Kdy mne třeba srazil parkující řidič (uznal chybu), hodněkrát jsem viděl auto parkující na cyklostezce, chování z pozice síly (auto nedá přednost cyklistovi protože je silnější) apod. Vše je o toleranci k ostatním účastníkům silnič. provozu. A o rozumné infrastruktuře. Což stezka pro chodce a cyklisty na Botanické vážně není. Z praxe vím, že je bezpečnější a rychlejší pro mne, chodce i auta abych jezdil po silnici.

+2/−1
25.5.2015 9:59

J36a28n 51P15r84o74s36t78ě61j75o19v67s49k30ý 8850423431137

Nechci být eko, chci se dostat do práce a jízda v šalině s dvěma přestupy mě značně nebaví. Navíc chci udělat něco pro zdraví, nemám čas lozit po práci ještě někam do posilky. Na kole je to dobrodrůžo, fakt si to užívám, pokud nepotkám nějakého zamindrákovaného řidiče, který mě při předjíždění kolony zprava, schválně zkříží/zablokuje cestu, dokonce dvakrát!!!!, naštěstí trošku předvídám, takže k žádně škodě nedošlo. Žadný blinkr nedal a to ještě denně svítím silným předním světlem.

+1/−1
25.5.2015 10:58

M29i45c62h54a45e14l 19M76e60n98s86i63k 8511806800242

"Spousta cyklistů zná jen svoje práva,..."

... a Renata Havlíčková, koukám, nezná ani svoje povinnosti... Co třeba jezdit jen tak rychle, abyste na vzdálenosti, na kterou máte rozhled, dokázala zastavit? (Stezku na Botanické neznám, ale pochybuji, že by právě tam nebylo možné přizpůsobit jízdu místním podmínkám a pak nemuset "brzdit jak pes Filipes";-D)

Mimochodem, jestliže tu melete o tchořích a používání MHD, jezděte jí sama - a ne služebním autem.

+2/0
25.5.2015 12:38

R13e97n42a81t31a 85H64a12v15l80í75č60k55o66v75á 3279556693705

Tak si na Botanickou zajeďte! Tam prostě velmi často zprava vyjede mezi keři do té doby neviditelný cyklista, vyvyrbí se vám 2-3 metry před autem a ještě se rozčiluje, proč skřípou brzdy a troubí klaksony.

0/0
25.5.2015 15:11

J64a94n 89P64r95o69s80t64ě59j27o61v87s54k25ý 8680493701397

Přesně tak, ale to by je první musel někdo postavit.

0/0
25.5.2015 11:03

J45a69n 46P23r76o89s42t97ě38j10o10v53s29k87ý 8330343211537

Autisti do šalin!

+1/0
25.5.2015 11:04

R48a12d51e27k 34H26o82d47a55ň 9626247711103

No pán trochu kecá. Jednak statistiky policie rozhodně nehovoří tak jasně, že by v 3/5nách případů za nehodu mohl řidič motorového vozidla, a to dokonce i v situaci kdy pokud se srazí kolo a motorové vozidlo, automaticky se "straní" cyklistovi protože je "slabší".

Tím že navíc cyklisté v Brně jezdí za šera běžně neosvětlení, bez odrazek a často mají přes ty své dresy s reflexními prvky hozenou nějakou šedou mikinu/bundu která ty prvky nemá tomu navíc své bezpečnosti moc nepomáhají. Navíc není neobvyklé potkávat cyklisty v jednosměrkách v protisměru (nejen tam kde jsou dodatkové cedule co to povolují), v zákazech a podobně.

+14/−1
24.5.2015 11:22

P51a17v77e84l 40M35o93r58a76v87e16c 3362829352598

Máte nějaký odkaz na ty statistiky? Celkem by mne zajímaly..

+1/−1
24.5.2015 11:45

P27a18v68e66l 90M43o38r27a89v42e27c 3292879602168

Heh, dotaz na data podporující argument dostane pouze minus?

Asi jsem někomu šlápl na bábovičku, co?;-D

0/0
24.5.2015 20:15

M93i52c75h85a37e53l 77M79e55n49s79i27k 8531536740382

Mínus od Báči,

to je pro slušného a inteligentního člověka něco jako vyznamenání;-D

+1/0
25.5.2015 12:43

M28o88j10m22í95r 44S15k13á42l59a 2720482666

R^;-D;-D;-D

0/0
26.5.2015 7:27

M49i92c75h39a87l 37E10g42e39r 1586725880

No, zpracovaná ročenka je třeba za rok 2013, za loňský jsem ještě nenašel.

Odkaz zde:

http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mw%3d%3d

Nevím o těch třech pětinách, to je taková spíše asi dojmologie, nicméně lze z těch statistik vyčíst poměrně zajímavá fakta ...

Například že za rok 2013 bylo usmrceno 58 cyklistů.

Přičemž při nehodách s usmrcením osoby bylo 25 cyklistů viníky.

Samozřejmě může cyklista třeba zabít chodce nebo svým zaviněním nehody způsobit smrt řidiče motorového vozidla (nedá přednost, řidič vrazí do zdi a zemře), ale můj laický názor je, že tyto varianty budou pouze okrajové.

Zjednodušeně by se dalo říct, že zhruba polovina umrlších cyklistů se zkrátka eliminovala sama.

0/0
25.5.2015 2:16

P64a90v86e45l 93M57o10r46a87v52e89c 3692709162818

Díky za link, podívám se. Teď nemám čas na celou statistiku, ale pouhým dělením 25/58 mi vyjde cyklista jako viník jen v 43% případů, tedy automobilista je viník v 57%. Což v článku uvedené 3/5 je dost přesné číslo, nemyslíte?

+2/−1
25.5.2015 8:05

M56i40c79h34a20l 28E16g17e81r 1406335770

Mluvil jsem konkrétně jen o nehodách s úmrtím cyklisty, jak je to u zbytku, nemám absolutně tušení a taky to z toho teď nemůžu vyhledávat.

BTW - respondent v článku nehovoří o automobilistech, nýbrž o řidičích motorových vozidel, tzn. třeba včetně motocyklistů. Dále pak můžete mít ještě jiné viníky, chodce například, a dále pak všelijaké okrajové skupiny, jako kupříkladu jezdec na zvířeti ;-D

Nicméně prostudujte, případně počkejte na ročenku 2014, zajímavé to bývá.

0/0
25.5.2015 16:12

R24a86d11e28k 56H69o62d32a55ň 9506217551243

Pokud je cyklista viník v 43 % případů, znamená to že v 57 % případů viníkem nebyl cyklista, ne že v 57 % případů to byl řidič motorového vozidla.

0/0
26.5.2015 10:30

M78i90c66h12a14l 33S48i27n65d92e60l82a28r 2926631530

Zde jsou ty statistiky zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

+1/0
25.5.2015 12:52

P72a79v37e22l 26M75o68r73a65v87e51c 3242469282348

Díky, ty víceméně potvrzují to co sesumarizovala "protistrana", tedy že máte pravdu.. :)

Hodně kilometrů bez nehod, Nakoleone ;-)

0/0
25.5.2015 13:02

M84i39c22h64a13l 37S25i24n38d29e53l74a68r 2456341950

Díky :)

0/0
25.5.2015 22:25

M85i44c39h90a95l 48S74i85n65d74e89l43a39r 2676601740

Vycházíme právě z policejních statistik, zde jsou zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

V Brně jezdí lidé mnohem častěji na kole dobře osvětlení.

+1/0
25.5.2015 12:51

R50a55d41e58k 43H62o50d87a68ň 9526227961873

Jiné statistiky ovšem zpracoval třeba Besip který varuje, že cyklistů jako viníků nehody výrazně přibývá, a že přes čtvrtinu cyklistů co nehodu zavinili bylo pod vlivem.

Co se týče "dobře osvětlených", zhruba polovina cyklistů co potkávám na Kounicové, Úvoze či Poříčí (čili prakticky páteřních trasách v Brně) jezdí doslova a do písmene "na Batmana". Bez odrazek, světel, čehokoli reflexního, a v devět večer, tedy za šera.

0/0
26.5.2015 10:24

R56o24b98e95r52t 26M28o60t83k93a 4926427729895

Cyklisté by si měli v první řadě uvědomit, že to jak se oni cítí ohroženi motoristy, cítí se chodci ohroženi právě cyklisty, kteří jezdí silnice, přechod, chodník zcela nepředvídatelně a docela rychle.

+12/0
24.5.2015 10:55

M27i70c50h34a93l 88S85i24n92d93e78l63a37r 2116751490

To nevím, jak se lidé jdoucí pěšky cítí. Ale podle statistik je peší člověk v absolutní většině případů zraněn nebo usmrcen řidičem motorového vozidla, nikoli člověkem na kole.

0/0
26.5.2015 9:44

P17e79t31r 72B68á85č43a 8295406705175

Vic takovych cyklopostizencu, at mame volny silnice R^

+4/−2
24.5.2015 10:12

M58i32c94h57a63e49l 30M77e97n50s81i70k 8721926670372

... pro postižené duševně, viď? ;-D

+1/0
25.5.2015 12:44

J84a12r57o47s63l33a81v 28T52e34s91a67ř 1547117639898

Na kole ne po chodníku!;-€

+6/0
24.5.2015 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.