Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětina kolejí není bezpečně upevněných, upozornili obžalovaní železničáři

Okresní soud ve Vyškově začal řešit případ vykolejených vagonů u Topolan v roce 2011. Pětice obžalovaných mužů tvrdí, že krátce před nehodou trať řádně zkontrolovala. Za havárii podle nich mohou nespolehlivé svěrky, závada na jednom z vagonů a vysoká teplota vzduchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a94r21e73k 67Š54i15m78o86n 2394327278148

V roce 1986 byly nějaké "tehdejší České dráhy?" Proč nenapsali Československé státní dráhy?

+5/−1
2.7.2015 2:30

P71a77v24e26l 14O78d23r43a70z68i89l 6964989407360

Abyste mohl prokázat svou bystrost.

+4/−3
2.7.2015 9:35

J60a75r89o28s13l97a34v 34N79o79v62á73k 9256864462867

Bohužel j to tak, že páni v Praze kteří rozhodují o penězích za nic nezodpovídají. Zodpovídají ti dole. Když tratmistr podepíše, že kolej je nesjízdná, tak se rovná vyhazovu. A v tom je hlavní problém!!

+6/−1
1.7.2015 19:52

E87v94ž10e98n 65P73o61l15á72k 3668488481353

Na jejich místě bych upevňoval spíše kolejnice a pražce, než koleje.

+6/0
1.7.2015 17:35

B30o75h68u24s78l27a20v 48K14r23á15l46í52k 2431450519146

Ono je celkem praktické, pokud ty kolejnice a pražce dohromady tvoří koleje. Jinak se po nich totiž nedá moc jezdit, jak jsme viděli.

+5/0
1.7.2015 18:20

L97u56b34o81š 12T12i97c41h69ý 3857248844543

Bývali u dráhy zaměstnanci, kteří kontrolovali a dotahovali matky, upevňující kolejnice.

Pravda, bylo to za císaře pána a za první republiky, ale nemusíme všechno staré zavrhovat.

+1/−2
1.7.2015 16:59

J46o59s85e97f 58V14o93s59i46c68k35y 4473827806933

Za Rakouska byvala kolejnice upevnena 6 srouby na kazdem prazci ! Dnes pouzivame americky system s jednim sroubem a pruzinou. Tohle nas zatim nezradilo !

+1/0
1.7.2015 18:18

L61u23b39o25š 63T67i68c91h24ý 3537288734693

No když to teď máte tak zjednodušené, stačí už jenom dotahovat. :-P

0/0
1.7.2015 22:00

J82i19ř41í 95K63o58c76u55r60e54k 6835414565548

Ale povídali že mu hráli, je to tam i s obrázkama.

http://www.szdc.cz/o-nas/zeleznice-cr/historie-zeleznice/zeleznicni-svrsek/bezna-kolej-2.html

Na dřevěných mostech a ve výhybkách se již začaly používat kolejnice širokopatní (nebo též kolejnice Vignolovy), které se k pražcům přibíjely hákovými hřeby. Část litinových stoliček na této dráze pocházela ze železáren tehdejšího rakouského státního kancléře Klemense Wenzela knížete Metternicha v Plasích u Plzně.

0/0
2.7.2015 22:33

R60o86m97a43n 28J31e13s78c56h55k97e 9318855777675

Vy pamatujete hodně.  Za Rakouska se na vedlejších tratích pužívaly také hřeby. A nosnost byla mnohdy pouze 10 - 14 tun. Mašinky i vagóny byly lehké. Také bylo mnoho nehod a vykolejení. Jsou stovky fotografií.

0/0
3.7.2015 17:31

M71i54r40o40s33l76a36v 37Z38i83k34m13u48n11d 7689543834163

To to je pitomosti.

Jaký průvodní list ? K vagonu existuje maximálně tzv. nákladní list obsahující údaje o zásilce (přepravovaném substrátu), který je s ostatní vlakovou dokumentací na lokomotivě u strojvedoucího a odevzdává se v konečné stanici vlaku nebo tam, kde se s vozy "manipuluje" .... Na nákladním listu je napsáno číslo vozu a to je tak asi vše ...

Na vagoně může být akorát "nálepka" se směrováním vozu, pokud jde o ucelený vlak, tak ani ta. Veškeré technické údaje, včetně termínů pravidelných prohlídek jsou napsány přímo na tom voze.

I kdyby se nakrásně nákladní list "ztratil", tak existuje v několika papírových výtiscích, pokud se bude dělat elektronicky, tak je "někde" v počítači ....

Čili jinak řečeno, ztrátou nějakých papírů si nikdo nepomůže ...

+13/0
1.7.2015 16:51

J23i17ř14í 25K19u10č52e65r13a 9615841978

Tak to tak vidím, že mají systémovou chybu a odpovědnost shodí na řadové zaměstnance, to musí být radost pracovat pro ČDEU

+11/−3
1.7.2015 16:43

B41o71h98u87s87l98a53v 11K33r77á33l59í68k 2591920279646

Pokud odpovědnost padne na toho pána, podle kterého je zbytečné uvolněné svěrky dotahovat, protože by se třeba někdy mohla některá z nich znovu uvolnit, tak ho litovat ani nebudu.

+3/−1
1.7.2015 18:23

M77i87r10o24s25l72a69v 63Z55i44k39m87u66n72d 7739513404513

Co je ČD do kolejí ? Máte-li auto, tak taky neodpovídáte za technický stav silnice ...

Žalobu podával státní zástupce na základě šetření policie ČR ...

Za nehodovou událost jsou vrcholově odpovědní politici, kterým se zdá, že se do železniční infrastruktury dává mnoho peněz ... za více jak 20 let se nepodařilo dokončit modernizaci koridoru z Prahy směr Morava, cca 380 km, za mnohem méně času postavili v Číně za výrazně obtížnějších technických podmínek vysokohorskou trať do Tibetu v délce přes 1 000 km (cca 12 % délky železniční sítě ČR) ...

+8/0
1.7.2015 18:24

I61v13a60n 22H68o11l81a81s 5447827538557

A politici můžou za to, že traťmistrovství nedělalo ani to, co dělat mohlo a mělo?

+1/0
1.7.2015 23:06

M58i16r34o11s35l73a84v 82P26a97v38l34í41č63e23k 7233660145584

Ale ti tratmistri to preci tesne pred tim opravovali.

0/0
2.7.2015 9:46

R18o38m17a40n 23J14e64s28c98h41k42e 9388865197105

Před válkou byly odbory udržování dráhy.

Ve Vyškově bylo v roce 1921 bylo 4 úředníci, 7 traťmistrů, 12 úpravčích, 77 strážníků trati a 85 stálých dělníků. Přes léto nabírali další. Kolik je jich tam dneska ??

0/0
3.7.2015 17:39

T84o33m 62J65u47r10e66č56k35a 6635732365795

Článek ale vůbec není o ČD... autobusoví dopravci si taky nespravují cesty. ;-)

+5/0
1.7.2015 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.