Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětina kolejí není bezpečně upevněných, upozornili obžalovaní železničáři

Okresní soud ve Vyškově začal řešit případ vykolejených vagonů u Topolan v roce 2011. Pětice obžalovaných mužů tvrdí, že krátce před nehodou trať řádně zkontrolovala. Za havárii podle nich mohou nespolehlivé svěrky, závada na jednom z vagonů a vysoká teplota vzduchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a49r82e73k 91Š76i74m14o71n 2924717748468

V roce 1986 byly nějaké "tehdejší České dráhy?" Proč nenapsali Československé státní dráhy?

+5/−1
2.7.2015 2:30

P15a49v64e90l 81O24d86r22a30z15i27l 6574189657760

Abyste mohl prokázat svou bystrost.

+4/−3
2.7.2015 9:35

J28a15r63o23s57l49a86v 49N66o65v38á58k 9206334162657

Bohužel j to tak, že páni v Praze kteří rozhodují o penězích za nic nezodpovídají. Zodpovídají ti dole. Když tratmistr podepíše, že kolej je nesjízdná, tak se rovná vyhazovu. A v tom je hlavní problém!!

+6/−1
1.7.2015 19:52

E63v27ž67e78n 45P73o98l25á57k 3828238611283

Na jejich místě bych upevňoval spíše kolejnice a pražce, než koleje.

+6/0
1.7.2015 17:35

B76o56h43u67s18l36a52v 86K17r60á88l64í61k 2241340259846

Ono je celkem praktické, pokud ty kolejnice a pražce dohromady tvoří koleje. Jinak se po nich totiž nedá moc jezdit, jak jsme viděli.

+5/0
1.7.2015 18:20

L37u11b96o98š 60T93i90c97h97ý 3827418644973

Bývali u dráhy zaměstnanci, kteří kontrolovali a dotahovali matky, upevňující kolejnice.

Pravda, bylo to za císaře pána a za první republiky, ale nemusíme všechno staré zavrhovat.

+1/−2
1.7.2015 16:59

J98o66s72e87f 47V87o81s25i52c24k78y 4233757196163

Za Rakouska byvala kolejnice upevnena 6 srouby na kazdem prazci ! Dnes pouzivame americky system s jednim sroubem a pruzinou. Tohle nas zatim nezradilo !

+1/0
1.7.2015 18:18

L89u79b22o83š 90T41i96c85h59ý 3317778944493

No když to teď máte tak zjednodušené, stačí už jenom dotahovat. :-P

0/0
1.7.2015 22:00

J75i20ř38í 68K55o51c62u88r97e87k 6365854365128

Ale povídali že mu hráli, je to tam i s obrázkama.

http://www.szdc.cz/o-nas/zeleznice-cr/historie-zeleznice/zeleznicni-svrsek/bezna-kolej-2.html

Na dřevěných mostech a ve výhybkách se již začaly používat kolejnice širokopatní (nebo též kolejnice Vignolovy), které se k pražcům přibíjely hákovými hřeby. Část litinových stoliček na této dráze pocházela ze železáren tehdejšího rakouského státního kancléře Klemense Wenzela knížete Metternicha v Plasích u Plzně.

0/0
2.7.2015 22:33

R22o58m81a29n 47J28e81s90c18h13k29e 9808165677685

Vy pamatujete hodně.  Za Rakouska se na vedlejších tratích pužívaly také hřeby. A nosnost byla mnohdy pouze 10 - 14 tun. Mašinky i vagóny byly lehké. Také bylo mnoho nehod a vykolejení. Jsou stovky fotografií.

0/0
3.7.2015 17:31

M86i37r26o20s86l74a75v 14Z49i53k29m66u53n11d 7819333574153

To to je pitomosti.

Jaký průvodní list ? K vagonu existuje maximálně tzv. nákladní list obsahující údaje o zásilce (přepravovaném substrátu), který je s ostatní vlakovou dokumentací na lokomotivě u strojvedoucího a odevzdává se v konečné stanici vlaku nebo tam, kde se s vozy "manipuluje" .... Na nákladním listu je napsáno číslo vozu a to je tak asi vše ...

Na vagoně může být akorát "nálepka" se směrováním vozu, pokud jde o ucelený vlak, tak ani ta. Veškeré technické údaje, včetně termínů pravidelných prohlídek jsou napsány přímo na tom voze.

I kdyby se nakrásně nákladní list "ztratil", tak existuje v několika papírových výtiscích, pokud se bude dělat elektronicky, tak je "někde" v počítači ....

Čili jinak řečeno, ztrátou nějakých papírů si nikdo nepomůže ...

+13/0
1.7.2015 16:51

J15i93ř72í 11K48u57č57e31r93a 9285301658

Tak to tak vidím, že mají systémovou chybu a odpovědnost shodí na řadové zaměstnance, to musí být radost pracovat pro ČDEU

+11/−3
1.7.2015 16:43

B36o70h55u31s38l10a97v 69K26r25á46l81í77k 2781930979256

Pokud odpovědnost padne na toho pána, podle kterého je zbytečné uvolněné svěrky dotahovat, protože by se třeba někdy mohla některá z nich znovu uvolnit, tak ho litovat ani nebudu.

+3/−1
1.7.2015 18:23

M47i16r31o94s32l11a61v 74Z24i36k76m61u38n53d 7819843294863

Co je ČD do kolejí ? Máte-li auto, tak taky neodpovídáte za technický stav silnice ...

Žalobu podával státní zástupce na základě šetření policie ČR ...

Za nehodovou událost jsou vrcholově odpovědní politici, kterým se zdá, že se do železniční infrastruktury dává mnoho peněz ... za více jak 20 let se nepodařilo dokončit modernizaci koridoru z Prahy směr Morava, cca 380 km, za mnohem méně času postavili v Číně za výrazně obtížnějších technických podmínek vysokohorskou trať do Tibetu v délce přes 1 000 km (cca 12 % délky železniční sítě ČR) ...

+8/0
1.7.2015 18:24

I91v94a96n 79H52o33l58a45s 5877777358287

A politici můžou za to, že traťmistrovství nedělalo ani to, co dělat mohlo a mělo?

+1/0
1.7.2015 23:06

M70i77r62o32s78l80a23v 44P41a48v54l68í63č85e71k 7913630855924

Ale ti tratmistri to preci tesne pred tim opravovali.

0/0
2.7.2015 9:46

R10o91m59a16n 15J29e50s36c77h71k73e 9658735957875

Před válkou byly odbory udržování dráhy.

Ve Vyškově bylo v roce 1921 bylo 4 úředníci, 7 traťmistrů, 12 úpravčích, 77 strážníků trati a 85 stálých dělníků. Přes léto nabírali další. Kolik je jich tam dneska ??

0/0
3.7.2015 17:39

T17o16m 83J75u30r13e14č16k52a 6605562515205

Článek ale vůbec není o ČD... autobusoví dopravci si taky nespravují cesty. ;-)

+5/0
1.7.2015 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.