Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pětina kolejí není bezpečně upevněných, upozornili obžalovaní železničáři

Okresní soud ve Vyškově začal řešit případ vykolejených vagonů u Topolan v roce 2011. Pětice obžalovaných mužů tvrdí, že krátce před nehodou trať řádně zkontrolovala. Za havárii podle nich mohou nespolehlivé svěrky, závada na jednom z vagonů a vysoká teplota vzduchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62a24r46e90k 87Š57i70m70o86n 2434477298848

V roce 1986 byly nějaké "tehdejší České dráhy?" Proč nenapsali Československé státní dráhy?

+5/−1
2.7.2015 2:30

P90a91v20e87l 10O43d85r89a29z45i31l 6374699117520

Abyste mohl prokázat svou bystrost.

+4/−3
2.7.2015 9:35

J42a92r27o87s96l70a82v 76N89o50v29á26k 9826324212897

Bohužel j to tak, že páni v Praze kteří rozhodují o penězích za nic nezodpovídají. Zodpovídají ti dole. Když tratmistr podepíše, že kolej je nesjízdná, tak se rovná vyhazovu. A v tom je hlavní problém!!

+6/−1
1.7.2015 19:52

E82v23ž49e19n 55P28o78l28á84k 3838338431783

Na jejich místě bych upevňoval spíše kolejnice a pražce, než koleje.

+6/0
1.7.2015 17:35

B25o63h28u55s27l38a92v 25K59r32á24l18í24k 2291460809266

Ono je celkem praktické, pokud ty kolejnice a pražce dohromady tvoří koleje. Jinak se po nich totiž nedá moc jezdit, jak jsme viděli.

+5/0
1.7.2015 18:20

L12u67b17o54š 48T23i30c91h96ý 3237238984123

Bývali u dráhy zaměstnanci, kteří kontrolovali a dotahovali matky, upevňující kolejnice.

Pravda, bylo to za císaře pána a za první republiky, ale nemusíme všechno staré zavrhovat.

+1/−2
1.7.2015 16:59

J22o47s49e97f 74V85o10s70i65c92k28y 4743337896353

Za Rakouska byvala kolejnice upevnena 6 srouby na kazdem prazci ! Dnes pouzivame americky system s jednim sroubem a pruzinou. Tohle nas zatim nezradilo !

+1/0
1.7.2015 18:18

L10u40b98o41š 47T67i80c64h35ý 3337768494973

No když to teď máte tak zjednodušené, stačí už jenom dotahovat. :-P

0/0
1.7.2015 22:00

J62i29ř25í 78K26o56c20u75r68e26k 6535594795558

Ale povídali že mu hráli, je to tam i s obrázkama.

http://www.szdc.cz/o-nas/zeleznice-cr/historie-zeleznice/zeleznicni-svrsek/bezna-kolej-2.html

Na dřevěných mostech a ve výhybkách se již začaly používat kolejnice širokopatní (nebo též kolejnice Vignolovy), které se k pražcům přibíjely hákovými hřeby. Část litinových stoliček na této dráze pocházela ze železáren tehdejšího rakouského státního kancléře Klemense Wenzela knížete Metternicha v Plasích u Plzně.

0/0
2.7.2015 22:33

R46o74m88a79n 24J32e94s90c66h24k81e 9618445407825

Vy pamatujete hodně.  Za Rakouska se na vedlejších tratích pužívaly také hřeby. A nosnost byla mnohdy pouze 10 - 14 tun. Mašinky i vagóny byly lehké. Také bylo mnoho nehod a vykolejení. Jsou stovky fotografií.

0/0
3.7.2015 17:31

M23i74r97o46s12l17a45v 77Z48i57k76m79u58n41d 7249543814663

To to je pitomosti.

Jaký průvodní list ? K vagonu existuje maximálně tzv. nákladní list obsahující údaje o zásilce (přepravovaném substrátu), který je s ostatní vlakovou dokumentací na lokomotivě u strojvedoucího a odevzdává se v konečné stanici vlaku nebo tam, kde se s vozy "manipuluje" .... Na nákladním listu je napsáno číslo vozu a to je tak asi vše ...

Na vagoně může být akorát "nálepka" se směrováním vozu, pokud jde o ucelený vlak, tak ani ta. Veškeré technické údaje, včetně termínů pravidelných prohlídek jsou napsány přímo na tom voze.

I kdyby se nakrásně nákladní list "ztratil", tak existuje v několika papírových výtiscích, pokud se bude dělat elektronicky, tak je "někde" v počítači ....

Čili jinak řečeno, ztrátou nějakých papírů si nikdo nepomůže ...

+13/0
1.7.2015 16:51

J21i44ř88í 46K52u61č26e13r71a 9625101968

Tak to tak vidím, že mají systémovou chybu a odpovědnost shodí na řadové zaměstnance, to musí být radost pracovat pro ČDEU

+11/−3
1.7.2015 16:43

B64o21h78u92s55l51a55v 23K77r48á11l96í50k 2311470529456

Pokud odpovědnost padne na toho pána, podle kterého je zbytečné uvolněné svěrky dotahovat, protože by se třeba někdy mohla některá z nich znovu uvolnit, tak ho litovat ani nebudu.

+3/−1
1.7.2015 18:23

M59i52r69o98s93l32a95v 92Z76i31k45m29u97n44d 7829763504923

Co je ČD do kolejí ? Máte-li auto, tak taky neodpovídáte za technický stav silnice ...

Žalobu podával státní zástupce na základě šetření policie ČR ...

Za nehodovou událost jsou vrcholově odpovědní politici, kterým se zdá, že se do železniční infrastruktury dává mnoho peněz ... za více jak 20 let se nepodařilo dokončit modernizaci koridoru z Prahy směr Morava, cca 380 km, za mnohem méně času postavili v Číně za výrazně obtížnějších technických podmínek vysokohorskou trať do Tibetu v délce přes 1 000 km (cca 12 % délky železniční sítě ČR) ...

+8/0
1.7.2015 18:24

I64v10a64n 84H71o97l67a88s 5727427908947

A politici můžou za to, že traťmistrovství nedělalo ani to, co dělat mohlo a mělo?

+1/0
1.7.2015 23:06

M31i23r73o66s21l19a40v 97P69a87v82l10í78č30e20k 7933780135284

Ale ti tratmistri to preci tesne pred tim opravovali.

0/0
2.7.2015 9:46

R30o10m38a82n 51J80e73s79c70h41k15e 9598625117805

Před válkou byly odbory udržování dráhy.

Ve Vyškově bylo v roce 1921 bylo 4 úředníci, 7 traťmistrů, 12 úpravčích, 77 strážníků trati a 85 stálých dělníků. Přes léto nabírali další. Kolik je jich tam dneska ??

0/0
3.7.2015 17:39

T98o32m 54J41u32r72e46č52k32a 6765272645165

Článek ale vůbec není o ČD... autobusoví dopravci si taky nespravují cesty. ;-)

+5/0
1.7.2015 18:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.