Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výluky v MHD zvedají Brňanům tlak. Cesta do práce se jim protáhne

Léto je doba výluk a změn v dopravě. Jen co se po roce minulou sobotu po ulici Milady Horákové rozjely první tramvaje, dalšími několika ulicemi jezdit přestaly. Letos je výluk tolik, že se Brňané museli v podstatě naučit nový jízdní řád. A ani po týdnu z něj nejsou moudří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T65o27m29á96š 53S72v31o88b49o64d90a 7486901887239

Nechci tvrdit, že v Brně jde vždy všechno super a bez problémů, ale za prvé buďme rádi, že se tady o město někdo stará a opravuje, co je třeba. Ve srovnání s jinými městy, kde je sice klid, ale taky hnusně a zatuchlo, je to dobrá zpráva. A za druhé, pravidelně se mi stává, že si známi stěžují na výluky stylem: No to je vrchol, po deváté mi nic nejede atdatd. Pak mrknu na jízdní řád a zjistím, že jim mhd jede až do 23.hod jako všem, ale místo 12ti minut pojedou 17min a musí jednou! přesedat. No to je vrchol..... :-/

+4/0
3.7.2015 18:38

T74o74m12á85š 47S14v63o52b51o73d88a 7126521397169

A ještě malá poznámka, brněnská doprava je jedna z nejlepších v celé ČR.  Co se týče běžného provozu i mimořádných událostí a rychlosti nasazení náhradní dopravy.

+4/0
3.7.2015 18:40

O25l26d54ř33i52c66h 39H69o90r58á71k 2884149451815

Na vedení dopravního podniku města Brna mají dokonce nový nápad, ještě o trochu zdražit roční jízdenku a zadarmo k ní na každý měsíc vydávat krabičku Diazepamu či Lexaurinu dle volby klienta.

+1/−5
3.7.2015 11:48

J80a25n 10V56a71l70o83u74c95h 6702487718950

Alespoň polointeligentní cestující vidí na čelním table, kde linka končí a začne se o věc zajímat. Pak vystoupí ze šaliny 3 na České a zhruba po 20 metrech nastoupí do trolejbusu x30. Anebo, pokud jedou až za opravovaný úsek, rovnou počkají na tram 11 (či do ní nastoupí už ve své výchozí zastávce, neboť 3 a 11 mají 90% trasy společné, a jedou bez přestupu). 

Ti, co jim "není shůry dáno" (vč. autorky článku) dorazí až k Táboru, kde indiáni vytrhali koleje, začnou panikařit a stěžovat si, že musí na ten trolejbus z České až do vedlejší ulice. 

Bohužel je trendem posledních let (zejména co mnozí nahradili "to kulaté na krku" mobilním internetem) je, že s jakýmkoli nenalajnovaným stavem si čím dál víc lidí neporadí.

+11/−3
3.7.2015 10:15

R53o85b42e61r96t 90M92o11t43k55a 4176417599735

S mobilama máte pravdu, ale vemte to z jiného pohledu. Někdo jezdí třicet let šalinou číslo 5 z Černých Polí na Českou, jezdí každý den. Myslíte, že se po těch třiceti letech dívá na to kam ta šalina jede? Mrkne na číslo 5 a víc nepotřebuje.

+2/−3
3.7.2015 10:42

P55e23t75r29a 88N55o80v34á26k16o98v52á 7728636294628

No a pak je překvapen, protože šalina číslo 5 už 12 let, co já pamatuju, nejezdí z Černých polí, ale za Štefánikovy čtvrti. A asi před 3 lety soudruzi udělali změnu, že přestala jezdit do Starého lískovce, ale jezdí ke hřbitovu.

A v létě se to každý rok z těch 12 mění kvůli výlukám tak, že koukat se jenom na číslo může jen zblblý turista nebo někdo, kdo tu bydlel naposledy před 30 lety.

+4/0
3.7.2015 10:47

P40a51v32e83l 62O59d98r96a43z89i69l 6614909687290

Máte pravdu oba.

Šalina 5 jezdí ze Štefánikovy (dočasně Fučíikovy) čtvrti od roku 1949.

Štefánikova čtvrť je ale neoficiální oblast v katastru Černých Polí.

;-)

+4/0
3.7.2015 11:44

R31o55m64a84n 31L32i17p29s19k65ý 2129623589

A to jako v blekfíldu nemohu nastoupit?8-o

0/0
3.7.2015 15:14

L98i46b90o94r 66Z53a84v55ř50e89l 8549346671202

Napsal jste to dobře,alespoň polointeligentních lidí,ty ale v Brně hledat nemůžete,v poslední době samí neinteligenti a negramoti co neumí číst a pak dělají randál nad svojí blbostí!

0/−2
3.7.2015 12:00

R44o67m33a73n 15J16e49s95c89h24k63e 9818715447835

Pane - já vlastním blbý telefon. Měl jsem půl roku zkušebně ten chytrý a nechal jsem ho holce.  Pravda je taková, že Brno je dnes hodně přecpané. Já se z něj před 20 lety odstěhoval. A to jsem tam bydlel 31 let. Když vidím neschopnost řešit problémy - nádraží, vlakové zastávky a do pěší zóny jezdí auta, jsem rád pryč. V Brně pracuji. Naštěstí dojdu pěšky do hokny. DP není schopen nabídnout měsíční jízdenku na jednu linku. Nač kupovat celosíťovou. Před válkou takové šalinkarty v Brně byly.

Pamatuji si v Brně 22 linek a když zrušili 13, tak i Dolfa byl nepříčetný.

0/−3
3.7.2015 18:22

L78i97b17o19r 18Z52a18v32ř58e26l 8339456541252

Pane,taky pamatuji v Brně 22 linek ale věřte,že žádný DP v celé ČR neposkytuje měsíční jízdenku na jednu linku.Ale máte stále možnost to změnit-kontaktujte odbor dopravy JMK.

0/0
4.7.2015 1:38

R48o24m88a40n 18J52e47s47c31h27k82e 9598915377825

Dříve to šlo a dnes se úředníkům nechce. Pouze malé  děti neumí chodit.

Například v Adamově mají pouze jednu linku.

0/−1
4.7.2015 7:18

P52e58t30r 36F38o27j54t10a 2192291955540

Ať si změny nechachí udělat od firmy ROPID, která to dělá v Praze, to budou teprve překvapeni!

+3/0
3.7.2015 9:56

J36a24n 31L67u68k28á77š 7177643713532

Co se tyka rozkopanych silnic, tak v CR jde vse neuveritelne pomalu.

Chapu, ze pokud se tam stouraji archeologove, urychlit to nejde, ale narazim na beznou praxi vyfrezovana vozovka = omezeny provoz, takto to zustane nekolik tydnu, pote se polozi nova vozovka a jeste nekolik tydnu tam zustane 50, kterou nikdo nedodrzuje, nez tam nekdo natre pruhy.

Proc to nejde jako v zahranici, kde jsem videl, ze jela freza, za tim to par zamestnancu rucne zametalo a cosi na to patlalo a za nimi jel stroj, co pokladal novou vozovku?

V extremnim pripade se toto delo pres noc a rano ve spicce se jezdilo po novem, sice bez natrenych pruhu, ale fungovalo to normalne. V noci se takto opravil dalsi usek.

+8/0
3.7.2015 9:15

J87a90n 35H58l71a78d91k63ý 9528989137620

Tohle jsem zařil v Litvě. Jedeme jedním směre a v jednom pruhu frézují asi 30 mvozovky. Za cca 6 hodin jedem zpět a oni už mají skoro na polovině nový povrch. To by mě zajímalo, co u nás děláme špatně?

+2/0
3.7.2015 9:30

R71o95b30e33r57t 78M94o20t33k52a 4806927589395

Práce je málo, tak se musí šetřit

+1/0
3.7.2015 9:42

P91e34t87r23a 45N28o10v58á27k73o65v30á 7338756604498

Ve Švajcu totéž: jeden den díra, druhý den nový asfalt, třetí den zabroušený rozdíl mezi novým a starým asfaltem, že pokud jste tu díru neviděl, tak si toho ani nevšimnete.

+1/0
3.7.2015 10:48

R10o44m13a71n 49L74i20p88s85k81ý 2769583189

Docela mě štvalo, když jsem byl doma a procházel rozdělanou ulicí M. Horákové. V pracovní dny v 16:00 padla, o sobotách a nedělích nikde ani noha, i když počasí bylo příznivé. Stejně D1.

Přijížděl jsem z Německa, kde se taky vesele opravuje, ale dělnící i stroje jedou doslova do "nevidím", t.j. teď i do 22 - 22:30.

+1/0
3.7.2015 15:20

M69a89r75e40k 97F22l70e40k75a47č 1627612370911

jezdím na skutru...

0/0
3.7.2015 8:29

T58o82m82á68š 16P34a50v75e32l84k88a 6496253923886

Ještě že bydlím ve městě, které má metro.

0/−3
3.7.2015 8:12

L10e74n87k34a 20M63a21l38á 5383736924773

Které bude mít také dlouhodobější výluku ;-D

+2/0
3.7.2015 8:21

J80a92n 20D61r94á27b88e31k 6498707888860

v jakém jiném metru jde si jít občas zaplavat?

0/0
3.7.2015 9:38

A57l42e80š 65V65o76d86i82č42k65a 4812683818688

Ktere jest placeno vsemi lidmi teto zeme. . . Metro po povodnich bylo opraveno nejrychleji, nektere obce po povodnich stale jeste nedostali penize na opravy skod. . . Tolik k Vasemu metru. . .

+2/0
3.7.2015 13:23

M27i40c62h64a92l 46C66h62a61l87u73p51a 6178820599253

Tak pořadí oprav záleží i na tom, jaké problémy to způsobuje, doprava bez metra byla katastrofální. A s tou rychlostí to taky nebyl takový zázrak, některé stanice otevřeli až na podzim.

0/0
3.7.2015 21:42

J12a27k42u32b 51Ř50í81h52a 4215969212371

Jak psal pan Chalupa jde o význam dané opravy. A nefunkční metro ovlivní když budu hodně mírný milion lidí. Spíš milion a půl. Do Prahy jich opravdu hodně dojíždí. A i když nejezdí metrem, pohybují se po městě. Tramvaje, ani autobusy nestíhaly, byly ucpané silnice, takže ani osobní doprava nebyla vhodná. proto dostala oprava metra absolutní přednost.

0/0
8.7.2015 23:05

L84u43d36ě56k 10Š17t53í46p23a65l 2219721843402

A když nepomůžou letáčky, nasadíme trička!!!

+1/0
3.7.2015 8:03

L98i58b23o24r 93F44o70l44t54ý53n83e47k 2416695397554

Jo, v autobuse 46 jsem po vystoupení na Štefánikově čtvrti při zavírání dveří zaslechl, že jede jinudy. Hlavně, že se tvářil jako normální linka. To je fakt dobrý okamžik, kdy ohlásit změnu... Všechny jízdní řády se tvářily normálně, jestli někde jinde je cedule, to nevím, ale čekal bych, že na 2 měsíce nebo kolik ta výluka bude trvat, se už vyplatí nalepit poznámku přímo k JŘ spoje, kterého se to týká.

Obecně, co MHD v Brně provádí poslední 3 roky, to nejde napsat, pokud jsou mi íčka drahá ;)

+1/−5
3.7.2015 7:48

P21e55t33r11a 51N87o13v43á51k58o69v44á 7318676554978

Já celkem pochopím, že starší lidi na ten internet nevlezou (ale oni zase mají dobrý zvyk si vzít a přečíst Šalinu), nicméně jako mladý a neblbý, který je schopný napsat do diskuse na idnes, byste neměl mít problém napsat třeba poslední červnový víkend do prohlížeče www.dpmb.cz a přečíst si, co se bude měnit.

+5/0
3.7.2015 10:50

R76o96m66a43n 20J50e67s64c26h39k20e 9348145227135

Několikrát se mne stalo , že nefungoval značkovač na jízdenky. V Šalině mne neráčili odpovědět a ani řidiči se nezvednou a nedají sám samolepku mimo provoz. Za to je nemohu pochválit. Jezdím v Brně 1-2 za měsíc MHD a bydlím na lontě.

0/−2
3.7.2015 18:27

L19i94b64o94r 75Z51a26v83ř11e80l 8259576601332

A Vám pane Jeschke doma nikdy nepraskla žárovka a musel ji vyměnit,že?? No,on i ten řidič vůz buď nechá na konečné opravit nebo ho vymění za jiný.Asi by se Vám nelíbilo,že by se třeba 10 min stálo u nádraží a opravoval se značkovač,že!A navíc ten značkovač nikdy není ve voze jedinný a Vaší povinností je v případě závady jednoho,dojít k dalšímu a tam jízdenku označit. Je to dokonce i v přepravním řádu IDS tedy i na lontě jak jste sám napsal!!

0/0
4.7.2015 1:46

R30o75m88a37n 54J37e16s65c27h52k12e 9608675157755

Zvednout se ze sedadla a dojít nalepit samolepku netrvá 10 minut. A když mne to vytiskne špatně čitelné a jdu to přerazit k jinému už je problém s revizorem, že jsem to tisknul dvakrát. A když je neprůchodné vozidlo co včil. Děkuji za Vaši radu.

0/0
4.7.2015 7:23

J45i85n58d50r76i54c86h 70P43a35c31h86t69a 8223161136835

Jezdim do prace na kole. 

Zmeny v MHD jsem zaregistroval, ale cesta do prace se mi nijak neprotahla.

+9/−1
3.7.2015 7:05

M50a22r24t77i51n 28T37e75s27a59ř 2539873503883

Specielně v Brně je to na kole o ústa. Kvůli výlukám jezdí auta skoro všude a cyklostezek je slovy pár.

+4/−3
3.7.2015 7:37

P80a82v58e78l 92M54o45r53a30v45e35c 3762239752858

Záleží kudy jezdíte. Na severozápadě Brna to je fajn :)

0/0
3.7.2015 7:56

L87i38d50k35a 51Z16e79l64i86n64k13o10v70á 2821980513264

no jo, ale tam každý nepracuje, že jo

0/0
3.7.2015 9:26

P23a88v95e20l 56M45o30r25a55v98e86c 3712719712638

Každý ne, někdo ano. Však jsem psal že záleží kde člověk bydlí a pracuje..

0/0
3.7.2015 10:36

P50a21v23e59l 82O15d51r46a64z68i68l 6824829977980

No, kdyby se před volbama místo malování nesmyslných cyklopruhů, které stejně nikdo nerespektuje, po nejrušnějších brněnských ulicích raději zamysleli nad propojením rozličných torz cyklostezek, bylo by to lepší ;-)

Tak třeba nyní.

Mimochodem, nějaký pan JUDr. Ivo Kasal píše:

Po desáté večer bude vyrážet Kašpaříkové komando kontrolující zatemnění, aby neunikalo škodlivé světelné znečištění a byly vidět hvězdy. To vše na přání Hollanova otce Jana. Na ulicích se bude moci pít jen mošt z prodejny  Nadace Veronica, tedy  z produkce, ze státního rozpočtu velmi dobře dotovaného,  Ekologického institutu Brno, který je po léta veden náměstkovou matkou.Prostě a  stručně:   pro někoho už je Brno ZLATÁ LOĎ!

--

WTF?8-o

+2/−2
3.7.2015 11:47

P33a14v88e36l 88M50o14r24a33v86e39c 3212919332748

Reagujete trochu off-topic, tahle diskuze o tragické síti cyklostezek moc nebyla, nciméně snad si jste vědom faktu, že až donedávna byla na magistrátu jen samá reprezentace štítící se kol, a proto ta cyklostezková síť je taková jaká je?

(a předpolkádám že teď ŽTB a SZ ukážou jak to s cyklodopravou po Brně skutečně myslí)

+1/0
3.7.2015 12:25
Foto

J23i49ř10í 43B40i86l98í10k 4515912182104

Kdo zná Brno, rozumnou cestu se najde. Jezdím z centra do kampusu a de to i bez dopravy. :) Nejhorší trasa je na Vídeňskou za dálnicí, ale taky se dá najít.

+1/0
3.7.2015 10:02
Foto

R68a30d15o41m15í90r 68M68i75k78e47s95k49a 3100203790282

Aby tomu rozuměli i přespolní: V Brně se vůbec nic neděje, je tady klid a mír, MHD jezdí perfektně, důchodci jsou ok, jen někteří kolabují z horka. Na Haška už není co dalšího vytáhnout. A tak se místní rezidentura snaží vymyslet nějaké téma za každou cenu.

+3/−12
3.7.2015 5:43

J94i15ř50í 93K71o60n68r24á61d 8912673289

Jak souvisí Hašek s prokazatelnou skutečností, že v Brně probíhají naprosto nekoordinovaně výluky a opravy komunikací?8-o Normální lidi neřeší nějaký politický fanklub, ale to, jak se dostat MHD ale i autem normálně do práce. Proberte se! Včera Brno totálně neprůjezdné. Nehoda na D1 způsobila odpoledne šílené kolony aut v oblasti Slatina - Tuřany - Kaštanová. Výpadovka na Vídeň kvůli opravě neprůjezdná, okolí Staré osady neprůjezdné, ulice Merhautova, Minská zahájení prací, výluky a chaos. Drobného opravy vozovky, kolona. A bude hůř... V září při zahájení školního roku, až skončí dovolené a naběhne plný provoz.

+23/−2
3.7.2015 6:54

J23a30n 67D23r71á65b27e82k 6858297408730

jde to použít reklmu čd...

Auta stojí, kola/šaliny jedou. :-)

+1/0
3.7.2015 7:44

M38a68r72t54i37n 81T70e72s47a18ř 2839733943793

Celý problém Brna je dopravní bariéra mezi severem a jihem. Už se řeší desítky let a postup je pomalý (první vlaštovkou byly husovický a dobrovského tunel). Stará osada je zasekaná kvůli dosud neexistujícímu tunelu pod Vinohrady; pokud by byl, přesunula by se část zatížení z Pisárek a Minské na východ. Slatina je zasekaná (a zranitelná vůči nehodám na D1) kvůli neexistujícímu obchvatu a slabé propustnosti křižovatky Tuřanka-Řípská. Kraj asi čeká, až bude mít peníze nebo až to nějaký soukromník (měl to být Amazon) zaplatí.

+7/0
3.7.2015 7:50

P11a16v43e74l 87M17o81r49a44v15e19c 3362769542818

Obecně souhlas, ale pár připomínek: píšete že "celý problém je bariéra S-J" a pak píšete z poloviny o problémech nesouvisejících. Sice by dobudování VMO dost pomohlo a já jsem pro, sám situaci zdaleka nevyřeší. Protože každá nová silnice jen přitáhne novou dopravu. V USA s přetíženými desetiproudými dálnicemi přes město s tím mají mnohé zkušenosti..

+3/0
3.7.2015 7:59

P96a57v31e67l 42S20t97a64v88j22a54n58í91k 6398155477271

Něco přitáhne, někde zmizí. Novou silnicí se přece nevygeneruje dvojnásobek aut. To by je někdo musel rychle nakoupit, ne?

+2/−3
3.7.2015 8:16

P78a66v55e89l 16M41o46r43a26v16e11c 3392449392278

Nová silnice přesvědčí X lidí, aby jeli do práce autem a ne MHD jako dosud. Protože to je rychlejší.

Viz. jak je to v USA..

+5/−1
3.7.2015 8:30

Š81t60e91f58a90n 43F89r41i82č37a 7752298973116

Obecně máte pravdu. Hlavní příčinou jsou chybějící obchvaty. Tranzitní doprava ve městě nemá co pohledávat, měla by město míjet.  Učí se to na všech dopravních a stavebních fakultách, jen brněnští a krajští plánovači zrovna asi chyběli.

+3/0
3.7.2015 8:08

L50e13n11k88a 13M35a46l20á 5523796744703

Jo obchvaty :D postavte si také svoji "Blanku"

+1/−3
3.7.2015 8:24

J74a82n 28D63r74á57b38e27k 6818727418130

to bychom nebyli brňáci, asbychom vás netriumfli... i když latku jste nastavili dost vysoko. I Hašek bude mít problémy.:-P

0/0
3.7.2015 9:41

P96e24t76r77a 52N64o68v31á93k62o50v45á 7368556254758

Udělej tam tunel a spadnou nám nahoře paneláky :)

0/0
3.7.2015 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.