Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výluky v MHD zvedají Brňanům tlak. Cesta do práce se jim protáhne

Léto je doba výluk a změn v dopravě. Jen co se po roce minulou sobotu po ulici Milady Horákové rozjely první tramvaje, dalšími několika ulicemi jezdit přestaly. Letos je výluk tolik, že se Brňané museli v podstatě naučit nový jízdní řád. A ani po týdnu z něj nejsou moudří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o49m89á78š 37S64v64o10b78o52d70a 7896551857249

Nechci tvrdit, že v Brně jde vždy všechno super a bez problémů, ale za prvé buďme rádi, že se tady o město někdo stará a opravuje, co je třeba. Ve srovnání s jinými městy, kde je sice klid, ale taky hnusně a zatuchlo, je to dobrá zpráva. A za druhé, pravidelně se mi stává, že si známi stěžují na výluky stylem: No to je vrchol, po deváté mi nic nejede atdatd. Pak mrknu na jízdní řád a zjistím, že jim mhd jede až do 23.hod jako všem, ale místo 12ti minut pojedou 17min a musí jednou! přesedat. No to je vrchol..... :-/

+4/0
3.7.2015 18:38

T68o39m87á57š 29S93v89o97b11o14d59a 7896751897649

A ještě malá poznámka, brněnská doprava je jedna z nejlepších v celé ČR.  Co se týče běžného provozu i mimořádných událostí a rychlosti nasazení náhradní dopravy.

+4/0
3.7.2015 18:40

O94l89d32ř55i44c89h 58H79o87r41á35k 2154909831835

Na vedení dopravního podniku města Brna mají dokonce nový nápad, ještě o trochu zdražit roční jízdenku a zadarmo k ní na každý měsíc vydávat krabičku Diazepamu či Lexaurinu dle volby klienta.

+1/−5
3.7.2015 11:48

J12a88n 53V68a22l79o52u20c80h 6492417518880

Alespoň polointeligentní cestující vidí na čelním table, kde linka končí a začne se o věc zajímat. Pak vystoupí ze šaliny 3 na České a zhruba po 20 metrech nastoupí do trolejbusu x30. Anebo, pokud jedou až za opravovaný úsek, rovnou počkají na tram 11 (či do ní nastoupí už ve své výchozí zastávce, neboť 3 a 11 mají 90% trasy společné, a jedou bez přestupu). 

Ti, co jim "není shůry dáno" (vč. autorky článku) dorazí až k Táboru, kde indiáni vytrhali koleje, začnou panikařit a stěžovat si, že musí na ten trolejbus z České až do vedlejší ulice. 

Bohužel je trendem posledních let (zejména co mnozí nahradili "to kulaté na krku" mobilním internetem) je, že s jakýmkoli nenalajnovaným stavem si čím dál víc lidí neporadí.

+11/−3
3.7.2015 10:15

R73o76b74e88r20t 24M57o80t67k98a 4516347209585

S mobilama máte pravdu, ale vemte to z jiného pohledu. Někdo jezdí třicet let šalinou číslo 5 z Černých Polí na Českou, jezdí každý den. Myslíte, že se po těch třiceti letech dívá na to kam ta šalina jede? Mrkne na číslo 5 a víc nepotřebuje.

+2/−3
3.7.2015 10:42

P98e25t92r87a 98N24o26v11á70k45o16v76á 7848526784508

No a pak je překvapen, protože šalina číslo 5 už 12 let, co já pamatuju, nejezdí z Černých polí, ale za Štefánikovy čtvrti. A asi před 3 lety soudruzi udělali změnu, že přestala jezdit do Starého lískovce, ale jezdí ke hřbitovu.

A v létě se to každý rok z těch 12 mění kvůli výlukám tak, že koukat se jenom na číslo může jen zblblý turista nebo někdo, kdo tu bydlel naposledy před 30 lety.

+4/0
3.7.2015 10:47

P15a12v48e69l 15O20d66r46a94z76i35l 6134449887120

Máte pravdu oba.

Šalina 5 jezdí ze Štefánikovy (dočasně Fučíikovy) čtvrti od roku 1949.

Štefánikova čtvrť je ale neoficiální oblast v katastru Černých Polí.

;-)

+4/0
3.7.2015 11:44

R44o12m30a52n 93L87i60p42s36k71ý 2729163399

A to jako v blekfíldu nemohu nastoupit?8-o

0/0
3.7.2015 15:14

L82i42b38o15r 12Z26a93v48ř85e49l 8529876581552

Napsal jste to dobře,alespoň polointeligentních lidí,ty ale v Brně hledat nemůžete,v poslední době samí neinteligenti a negramoti co neumí číst a pak dělají randál nad svojí blbostí!

0/−2
3.7.2015 12:00

R92o31m88a23n 65J81e43s71c74h64k98e 9838625547695

Pane - já vlastním blbý telefon. Měl jsem půl roku zkušebně ten chytrý a nechal jsem ho holce.  Pravda je taková, že Brno je dnes hodně přecpané. Já se z něj před 20 lety odstěhoval. A to jsem tam bydlel 31 let. Když vidím neschopnost řešit problémy - nádraží, vlakové zastávky a do pěší zóny jezdí auta, jsem rád pryč. V Brně pracuji. Naštěstí dojdu pěšky do hokny. DP není schopen nabídnout měsíční jízdenku na jednu linku. Nač kupovat celosíťovou. Před válkou takové šalinkarty v Brně byly.

Pamatuji si v Brně 22 linek a když zrušili 13, tak i Dolfa byl nepříčetný.

0/−3
3.7.2015 18:22

L21i96b42o14r 37Z62a61v48ř30e11l 8279946621572

Pane,taky pamatuji v Brně 22 linek ale věřte,že žádný DP v celé ČR neposkytuje měsíční jízdenku na jednu linku.Ale máte stále možnost to změnit-kontaktujte odbor dopravy JMK.

0/0
4.7.2015 1:38

R61o76m63a45n 41J67e20s47c58h16k34e 9948205677735

Dříve to šlo a dnes se úředníkům nechce. Pouze malé  děti neumí chodit.

Například v Adamově mají pouze jednu linku.

0/−1
4.7.2015 7:18

P15e27t63r 49F78o74j51t20a 2832311925410

Ať si změny nechachí udělat od firmy ROPID, která to dělá v Praze, to budou teprve překvapeni!

+3/0
3.7.2015 9:56

J82a67n 22L47u85k79á24š 7227863443472

Co se tyka rozkopanych silnic, tak v CR jde vse neuveritelne pomalu.

Chapu, ze pokud se tam stouraji archeologove, urychlit to nejde, ale narazim na beznou praxi vyfrezovana vozovka = omezeny provoz, takto to zustane nekolik tydnu, pote se polozi nova vozovka a jeste nekolik tydnu tam zustane 50, kterou nikdo nedodrzuje, nez tam nekdo natre pruhy.

Proc to nejde jako v zahranici, kde jsem videl, ze jela freza, za tim to par zamestnancu rucne zametalo a cosi na to patlalo a za nimi jel stroj, co pokladal novou vozovku?

V extremnim pripade se toto delo pres noc a rano ve spicce se jezdilo po novem, sice bez natrenych pruhu, ale fungovalo to normalne. V noci se takto opravil dalsi usek.

+8/0
3.7.2015 9:15

J30a86n 59H72l48a35d79k41ý 9528939737240

Tohle jsem zařil v Litvě. Jedeme jedním směre a v jednom pruhu frézují asi 30 mvozovky. Za cca 6 hodin jedem zpět a oni už mají skoro na polovině nový povrch. To by mě zajímalo, co u nás děláme špatně?

+2/0
3.7.2015 9:30

R82o63b55e83r82t 19M66o79t24k48a 4356367789455

Práce je málo, tak se musí šetřit

+1/0
3.7.2015 9:42

P68e47t25r95a 54N85o69v78á42k62o28v11á 7138846134898

Ve Švajcu totéž: jeden den díra, druhý den nový asfalt, třetí den zabroušený rozdíl mezi novým a starým asfaltem, že pokud jste tu díru neviděl, tak si toho ani nevšimnete.

+1/0
3.7.2015 10:48

R49o46m19a53n 38L83i40p94s40k12ý 2309643339

Docela mě štvalo, když jsem byl doma a procházel rozdělanou ulicí M. Horákové. V pracovní dny v 16:00 padla, o sobotách a nedělích nikde ani noha, i když počasí bylo příznivé. Stejně D1.

Přijížděl jsem z Německa, kde se taky vesele opravuje, ale dělnící i stroje jedou doslova do "nevidím", t.j. teď i do 22 - 22:30.

+1/0
3.7.2015 15:20

M81a60r32e93k 12F66l41e25k55a48č 1867532130311

jezdím na skutru...

0/0
3.7.2015 8:29

T92o64m80á16š 80P75a34v97e87l27k35a 6176833173296

Ještě že bydlím ve městě, které má metro.

0/−3
3.7.2015 8:12

L64e52n65k15a 55M60a11l95á 5173106284713

Které bude mít také dlouhodobější výluku ;-D

+2/0
3.7.2015 8:21

J73a92n 97D31r10á35b62e47k 6398587958480

v jakém jiném metru jde si jít občas zaplavat?

0/0
3.7.2015 9:38

A88l98e82š 71V15o67d94i81č34k95a 4902953318488

Ktere jest placeno vsemi lidmi teto zeme. . . Metro po povodnich bylo opraveno nejrychleji, nektere obce po povodnich stale jeste nedostali penize na opravy skod. . . Tolik k Vasemu metru. . .

+2/0
3.7.2015 13:23

M57i70c90h68a73l 15C62h14a60l14u89p95a 6348810319683

Tak pořadí oprav záleží i na tom, jaké problémy to způsobuje, doprava bez metra byla katastrofální. A s tou rychlostí to taky nebyl takový zázrak, některé stanice otevřeli až na podzim.

0/0
3.7.2015 21:42

J88a15k55u27b 26Ř55í76h39a 4895489152461

Jak psal pan Chalupa jde o význam dané opravy. A nefunkční metro ovlivní když budu hodně mírný milion lidí. Spíš milion a půl. Do Prahy jich opravdu hodně dojíždí. A i když nejezdí metrem, pohybují se po městě. Tramvaje, ani autobusy nestíhaly, byly ucpané silnice, takže ani osobní doprava nebyla vhodná. proto dostala oprava metra absolutní přednost.

0/0
8.7.2015 23:05

L46u76d12ě12k 10Š61t76í91p56a70l 2849891853832

A když nepomůžou letáčky, nasadíme trička!!!

+1/0
3.7.2015 8:03

L48i77b80o18r 43F23o59l64t16ý84n49e13k 2316115927604

Jo, v autobuse 46 jsem po vystoupení na Štefánikově čtvrti při zavírání dveří zaslechl, že jede jinudy. Hlavně, že se tvářil jako normální linka. To je fakt dobrý okamžik, kdy ohlásit změnu... Všechny jízdní řády se tvářily normálně, jestli někde jinde je cedule, to nevím, ale čekal bych, že na 2 měsíce nebo kolik ta výluka bude trvat, se už vyplatí nalepit poznámku přímo k JŘ spoje, kterého se to týká.

Obecně, co MHD v Brně provádí poslední 3 roky, to nejde napsat, pokud jsou mi íčka drahá ;)

+1/−5
3.7.2015 7:48

P77e35t10r26a 66N82o12v87á95k72o14v39á 7228286304658

Já celkem pochopím, že starší lidi na ten internet nevlezou (ale oni zase mají dobrý zvyk si vzít a přečíst Šalinu), nicméně jako mladý a neblbý, který je schopný napsat do diskuse na idnes, byste neměl mít problém napsat třeba poslední červnový víkend do prohlížeče www.dpmb.cz a přečíst si, co se bude měnit.

+5/0
3.7.2015 10:50

R41o41m17a97n 58J80e15s90c85h80k70e 9278615957395

Několikrát se mne stalo , že nefungoval značkovač na jízdenky. V Šalině mne neráčili odpovědět a ani řidiči se nezvednou a nedají sám samolepku mimo provoz. Za to je nemohu pochválit. Jezdím v Brně 1-2 za měsíc MHD a bydlím na lontě.

0/−2
3.7.2015 18:27

L75i97b94o91r 59Z88a68v26ř65e75l 8929226691182

A Vám pane Jeschke doma nikdy nepraskla žárovka a musel ji vyměnit,že?? No,on i ten řidič vůz buď nechá na konečné opravit nebo ho vymění za jiný.Asi by se Vám nelíbilo,že by se třeba 10 min stálo u nádraží a opravoval se značkovač,že!A navíc ten značkovač nikdy není ve voze jedinný a Vaší povinností je v případě závady jednoho,dojít k dalšímu a tam jízdenku označit. Je to dokonce i v přepravním řádu IDS tedy i na lontě jak jste sám napsal!!

0/0
4.7.2015 1:46

R30o52m86a63n 83J71e89s93c93h12k95e 9298195407855

Zvednout se ze sedadla a dojít nalepit samolepku netrvá 10 minut. A když mne to vytiskne špatně čitelné a jdu to přerazit k jinému už je problém s revizorem, že jsem to tisknul dvakrát. A když je neprůchodné vozidlo co včil. Děkuji za Vaši radu.

0/0
4.7.2015 7:23

J21i83n36d98r43i38c40h 27P36a70c76h71t24a 8513321656685

Jezdim do prace na kole. 

Zmeny v MHD jsem zaregistroval, ale cesta do prace se mi nijak neprotahla.

+9/−1
3.7.2015 7:05

M45a81r65t38i82n 63T77e34s49a81ř 2139923943393

Specielně v Brně je to na kole o ústa. Kvůli výlukám jezdí auta skoro všude a cyklostezek je slovy pár.

+4/−3
3.7.2015 7:37

P79a38v40e53l 91M65o23r35a79v88e35c 3602929162988

Záleží kudy jezdíte. Na severozápadě Brna to je fajn :)

0/0
3.7.2015 7:56

L74i51d71k46a 37Z83e36l73i57n37k30o57v74á 2931560363334

no jo, ale tam každý nepracuje, že jo

0/0
3.7.2015 9:26

P40a40v95e42l 83M96o40r98a54v19e12c 3762139322698

Každý ne, někdo ano. Však jsem psal že záleží kde člověk bydlí a pracuje..

0/0
3.7.2015 10:36

P70a34v74e39l 41O56d66r54a53z63i82l 6254719187480

No, kdyby se před volbama místo malování nesmyslných cyklopruhů, které stejně nikdo nerespektuje, po nejrušnějších brněnských ulicích raději zamysleli nad propojením rozličných torz cyklostezek, bylo by to lepší ;-)

Tak třeba nyní.

Mimochodem, nějaký pan JUDr. Ivo Kasal píše:

Po desáté večer bude vyrážet Kašpaříkové komando kontrolující zatemnění, aby neunikalo škodlivé světelné znečištění a byly vidět hvězdy. To vše na přání Hollanova otce Jana. Na ulicích se bude moci pít jen mošt z prodejny  Nadace Veronica, tedy  z produkce, ze státního rozpočtu velmi dobře dotovaného,  Ekologického institutu Brno, který je po léta veden náměstkovou matkou.Prostě a  stručně:   pro někoho už je Brno ZLATÁ LOĎ!

--

WTF?8-o

+2/−2
3.7.2015 11:47

P41a33v61e11l 29M61o20r65a89v53e41c 3472829742338

Reagujete trochu off-topic, tahle diskuze o tragické síti cyklostezek moc nebyla, nciméně snad si jste vědom faktu, že až donedávna byla na magistrátu jen samá reprezentace štítící se kol, a proto ta cyklostezková síť je taková jaká je?

(a předpolkádám že teď ŽTB a SZ ukážou jak to s cyklodopravou po Brně skutečně myslí)

+1/0
3.7.2015 12:25
Foto

J96i53ř15í 59B86i49l29í26k 4945762722854

Kdo zná Brno, rozumnou cestu se najde. Jezdím z centra do kampusu a de to i bez dopravy. :) Nejhorší trasa je na Vídeňskou za dálnicí, ale taky se dá najít.

+1/0
3.7.2015 10:02
Foto

R52a78d11o81m67í90r 16M76i78k24e12s12k18a 3590673830842

Aby tomu rozuměli i přespolní: V Brně se vůbec nic neděje, je tady klid a mír, MHD jezdí perfektně, důchodci jsou ok, jen někteří kolabují z horka. Na Haška už není co dalšího vytáhnout. A tak se místní rezidentura snaží vymyslet nějaké téma za každou cenu.

+3/−12
3.7.2015 5:43

J10i18ř83í 79K29o66n38r19á21d 8302973229

Jak souvisí Hašek s prokazatelnou skutečností, že v Brně probíhají naprosto nekoordinovaně výluky a opravy komunikací?8-o Normální lidi neřeší nějaký politický fanklub, ale to, jak se dostat MHD ale i autem normálně do práce. Proberte se! Včera Brno totálně neprůjezdné. Nehoda na D1 způsobila odpoledne šílené kolony aut v oblasti Slatina - Tuřany - Kaštanová. Výpadovka na Vídeň kvůli opravě neprůjezdná, okolí Staré osady neprůjezdné, ulice Merhautova, Minská zahájení prací, výluky a chaos. Drobného opravy vozovky, kolona. A bude hůř... V září při zahájení školního roku, až skončí dovolené a naběhne plný provoz.

+23/−2
3.7.2015 6:54

J16a65n 33D56r75á66b86e88k 6718727568750

jde to použít reklmu čd...

Auta stojí, kola/šaliny jedou. :-)

+1/0
3.7.2015 7:44

M96a54r82t51i13n 50T36e80s44a41ř 2949673883153

Celý problém Brna je dopravní bariéra mezi severem a jihem. Už se řeší desítky let a postup je pomalý (první vlaštovkou byly husovický a dobrovského tunel). Stará osada je zasekaná kvůli dosud neexistujícímu tunelu pod Vinohrady; pokud by byl, přesunula by se část zatížení z Pisárek a Minské na východ. Slatina je zasekaná (a zranitelná vůči nehodám na D1) kvůli neexistujícímu obchvatu a slabé propustnosti křižovatky Tuřanka-Řípská. Kraj asi čeká, až bude mít peníze nebo až to nějaký soukromník (měl to být Amazon) zaplatí.

+7/0
3.7.2015 7:50

P33a22v71e71l 56M69o18r64a71v57e77c 3552419922808

Obecně souhlas, ale pár připomínek: píšete že "celý problém je bariéra S-J" a pak píšete z poloviny o problémech nesouvisejících. Sice by dobudování VMO dost pomohlo a já jsem pro, sám situaci zdaleka nevyřeší. Protože každá nová silnice jen přitáhne novou dopravu. V USA s přetíženými desetiproudými dálnicemi přes město s tím mají mnohé zkušenosti..

+3/0
3.7.2015 7:59

P93a23v36e61l 18S81t73a83v85j16a69n93í26k 6768745707641

Něco přitáhne, někde zmizí. Novou silnicí se přece nevygeneruje dvojnásobek aut. To by je někdo musel rychle nakoupit, ne?

+2/−3
3.7.2015 8:16

P66a69v43e74l 26M98o26r85a67v42e81c 3342739572188

Nová silnice přesvědčí X lidí, aby jeli do práce autem a ne MHD jako dosud. Protože to je rychlejší.

Viz. jak je to v USA..

+5/−1
3.7.2015 8:30

Š43t10e50f27a67n 16F80r32i58č38a 7852648853756

Obecně máte pravdu. Hlavní příčinou jsou chybějící obchvaty. Tranzitní doprava ve městě nemá co pohledávat, měla by město míjet.  Učí se to na všech dopravních a stavebních fakultách, jen brněnští a krajští plánovači zrovna asi chyběli.

+3/0
3.7.2015 8:08

L90e86n96k86a 23M87a71l58á 5153776234203

Jo obchvaty :D postavte si také svoji "Blanku"

+1/−3
3.7.2015 8:24

J75a49n 49D90r58á22b58e60k 6598257368560

to bychom nebyli brňáci, asbychom vás netriumfli... i když latku jste nastavili dost vysoko. I Hašek bude mít problémy.:-P

0/0
3.7.2015 9:41

P13e58t85r47a 84N46o40v43á39k20o75v54á 7838476594688

Udělej tam tunel a spadnou nám nahoře paneláky :)

0/0
3.7.2015 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.