- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jedná se o 24 km dlouhý úsek trati 340: Nesovice na Vyškovsku - Blažovice, tzv. Vlárská dráha. Za 858 mil Kč dojde ke zvýšení rychlosti na 100 km/hod a to i v úsecích, kudy dneska vlak jede opravdu velmi pomalu.
Nástupiště v železničních zast. Křenovice dolní nádraží, Křižanovice, Marefy a Nevojice budou stavebně upravena na výšku 550 mm nad temeno kolejí (pro nízkopodlažní vlaky), Dále budou v zastávkách vybudovány betonové přístřešky a osvětlení. Nové bude i zabezpečovací zařízení. Stavební úpravy se dočká 13 mostů, 29 propustků a 11 úrovňových (!) přejezdů.
Letos se opraví také šestikilometrový úsek v Brně mezi Černovicemi a Slatinou za 323 milionů korun. V příštím roce počítá SŽDC s investicí 674 milionů do dalšího úseku ze Slatiny do Šlapanic na Brněnsku včetně modernizace stanice.
V dalších letech se za Nesovicemi směrem na Veselí nad Moravou s velkými opravami nepočítá. Kraj by ale rád elektrifikoval tuto dvojkolejnou trať. Mimochodem,trať 340 je jedinou dvojkolejnou neelektrifikovanou železnicí v ČR.
PS: Třebas se dočkáme i znovu-oživení stanice Brno-Černovice, kde dnes zastavují jen 3 vlaky za den.
Tak doufám že pak bude aspoň kratší jízdní doba, když za tu opravu utratí 800MKč a 4 měsíce budou muset lidi jezdit busem..