Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Brna je bašta vývoje elektromobilů. Vědci tu řeší projekty za miliardy

Nevytvářejí výfukové plyny, jejich motory ani nepípnou a řidiči si nemusejí lámat hlavu cenami pohonných hmot. Na většině dobíjecích stanic v Brně totiž „tankují“ elektřinu zadarmo. I to jsou důvody, proč chce být Brno významným centrem vývoje a používání elektromobilů v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F74r12a68n66t63i74š49e26k 55K41a65l67v72o24d23a 5267367873581

No možná se mělo říci i o provozních nákladech. Akumulátor se asi nevyplatí vyměnit, protože činí převážnou část ceny vozu. Když bych ho vyčlenil, pak počáteční náklady by měly být mnohem nižší, než je tomu u spalovacího motoru, protože konstrukce je mnohem jednodušší a pokud jsou náklady vyšší, zdá se, že někdo má překvapivě vysokou marži...

0/0
13.9.2015 15:13

E93d40u59a32r49d 63B84l38a93z97e86k 1933370205155

Rychlodobíječka je také za Bosonohama, na Pražské (výpadovka - stará státní, na Prahu)

0/0
13.9.2015 11:07

M45a85r84e95k 79S62e10i89d29l 2383984505300

Dokud nebude dostupná univerzální baterie do elektromobilů s volným přístupem, které by šla masově vyrábět, tak celá tahle šaškárna postrádá smysl. Přijedu na baterinku, hydraulické rameno vytáhne z auta baterii odloží ji bokem, vezme nabitou baterii a usadí do vozu. Otázka max 5 min. a ne dobíjení 1h a mnohem více.

0/0
11.9.2015 8:16

P11a22v37e42l 18F38o23l71t24á79n 4290122784

Hmm, nápad asi dobrý, výsledky nebyly dobré  :-(

Dejte na webu si vyhledat Better Place – už vás předběhli a zkrachovali.

0/0
14.9.2015 4:06

R45a54d27e67k 47H37o57d66a77ň 9376417391183

"Plán, jak přivést naprosto ekologickou dopravu do Brna, má vedení magistrátu."

Každý, kdo má mozkovou kapacitu dostačující k absolvování základní školy chápe, že přesunutí externalit na jiné místo z toho "naprosto ekologickou dopravu" nedělá. Dobře, nespálí se benzín v autě, ale spálí se uhlí v elektrárně (tepelné elektrárny u nás mají přes 60 % instalovaného výkonu).

0/−5
10.9.2015 23:48

J94i92ř50í 40D92o50l23e64ž37e80l 9699545841970

nicméně pro Brno to řešení je, protože tu žádnou uhelnou elektrárnu nemáme ;-D:-P

+2/0
11.9.2015 7:23

R96a43d31i16m 64D93r10b27o55h71l60a90v 5701916623327

Pořád lepší odfiltrované zplodiny z elektrárenského komínu než ten rakovinotvorný humus z výfuků dieselů.

Nehledě k tomu, že ohromné množství prachu ve vzduchu je z brzdění. V elektromobilu šlápnete na brzdu tak jednou za každých 10 šlápnutí v autě se spalovacím motorem.

+3/0
11.9.2015 8:49

R84a95d12e10k 43H29o30d83a85ň 9776887231183

Vy jste přestal pořízením elektromobilu brzdit? To jako že projíždíte na červenou? Nebo víc předvídáte? Předvídat s spalovacím motorem nelze?

0/−1
11.9.2015 16:19

R72a56d23i61m 38D60r32b56o31h75l45a17v 5761466773787

Ne, ale auto začne brzdit samo, když sundáte nohu z plynu. Vzniklou energií se nabíjí baterie (rekuperace).

0/0
11.9.2015 16:28

S12t78a30n11i14s95l73a51v 83R64o76s23e46c29k86ý 9155859191829

Koukám za jaké pitomosti se dají vyhodit miliardy.

0/−9
10.9.2015 20:22

P24a46v38l41a 41S39k74o63u29m66a92l65o81v51á 4149820970670

a u Prahy jsou tisícovky skladníků v poklusu, aby kost pro psa založili správně do regálu hned vedle plastového traktůrku ....

0/0
10.9.2015 19:41

M22a13r75e81k 71G76a73j82d19a 4193114886392

Je to jejich volba tam pracovat, nikdo je nenutí.

0/0
10.9.2015 22:08

M30a67r63e63k 42G73a47j87d71a 4393424546832

Držím palce. S rozumnou podporou to má smysl.

+2/0
10.9.2015 19:33

L90u97d93ě70k 42M45u87s46e73l15í16k 6413749602678

Proč?Protože Brno není Praha

+1/0
10.9.2015 19:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.