Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Brna je bašta vývoje elektromobilů. Vědci tu řeší projekty za miliardy

Nevytvářejí výfukové plyny, jejich motory ani nepípnou a řidiči si nemusejí lámat hlavu cenami pohonných hmot. Na většině dobíjecích stanic v Brně totiž „tankují“ elektřinu zadarmo. I to jsou důvody, proč chce být Brno významným centrem vývoje a používání elektromobilů v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F45r59a27n52t49i88š56e85k 41K18a57l22v93o91d20a 5307707673511

No možná se mělo říci i o provozních nákladech. Akumulátor se asi nevyplatí vyměnit, protože činí převážnou část ceny vozu. Když bych ho vyčlenil, pak počáteční náklady by měly být mnohem nižší, než je tomu u spalovacího motoru, protože konstrukce je mnohem jednodušší a pokud jsou náklady vyšší, zdá se, že někdo má překvapivě vysokou marži...

0/0
13.9.2015 15:13

E37d53u74a75r72d 58B94l88a39z84e72k 1473960325825

Rychlodobíječka je také za Bosonohama, na Pražské (výpadovka - stará státní, na Prahu)

0/0
13.9.2015 11:07

M88a37r67e29k 97S47e20i37d72l 2383134955430

Dokud nebude dostupná univerzální baterie do elektromobilů s volným přístupem, které by šla masově vyrábět, tak celá tahle šaškárna postrádá smysl. Přijedu na baterinku, hydraulické rameno vytáhne z auta baterii odloží ji bokem, vezme nabitou baterii a usadí do vozu. Otázka max 5 min. a ne dobíjení 1h a mnohem více.

0/0
11.9.2015 8:16

P57a11v98e58l 39F61o23l20t91á83n 4510782904

Hmm, nápad asi dobrý, výsledky nebyly dobré  :-(

Dejte na webu si vyhledat Better Place – už vás předběhli a zkrachovali.

0/0
14.9.2015 4:06

R93a67d56e55k 45H20o25d71a19ň 9316927131473

"Plán, jak přivést naprosto ekologickou dopravu do Brna, má vedení magistrátu."

Každý, kdo má mozkovou kapacitu dostačující k absolvování základní školy chápe, že přesunutí externalit na jiné místo z toho "naprosto ekologickou dopravu" nedělá. Dobře, nespálí se benzín v autě, ale spálí se uhlí v elektrárně (tepelné elektrárny u nás mají přes 60 % instalovaného výkonu).

0/−5
10.9.2015 23:48

J53i88ř43í 47D12o44l55e98ž55e81l 9839735871660

nicméně pro Brno to řešení je, protože tu žádnou uhelnou elektrárnu nemáme ;-D:-P

+2/0
11.9.2015 7:23

R70a68d78i45m 82D77r28b56o26h68l26a81v 5671846283847

Pořád lepší odfiltrované zplodiny z elektrárenského komínu než ten rakovinotvorný humus z výfuků dieselů.

Nehledě k tomu, že ohromné množství prachu ve vzduchu je z brzdění. V elektromobilu šlápnete na brzdu tak jednou za každých 10 šlápnutí v autě se spalovacím motorem.

+3/0
11.9.2015 8:49

R90a76d64e36k 24H68o30d57a46ň 9486447451933

Vy jste přestal pořízením elektromobilu brzdit? To jako že projíždíte na červenou? Nebo víc předvídáte? Předvídat s spalovacím motorem nelze?

0/−1
11.9.2015 16:19

R22a74d70i70m 31D58r11b50o51h57l30a68v 5351426273777

Ne, ale auto začne brzdit samo, když sundáte nohu z plynu. Vzniklou energií se nabíjí baterie (rekuperace).

0/0
11.9.2015 16:28

S85t61a87n23i36s95l92a95v 33R39o56s98e58c87k45ý 9395829201319

Koukám za jaké pitomosti se dají vyhodit miliardy.

0/−9
10.9.2015 20:22

P55a51v20l95a 62S69k83o50u35m17a16l54o43v87á 4399670610810

a u Prahy jsou tisícovky skladníků v poklusu, aby kost pro psa založili správně do regálu hned vedle plastového traktůrku ....

0/0
10.9.2015 19:41

M57a80r84e77k 77G74a97j28d53a 4503924686832

Je to jejich volba tam pracovat, nikdo je nenutí.

0/0
10.9.2015 22:08

M39a51r31e95k 31G44a50j91d60a 4663214526692

Držím palce. S rozumnou podporou to má smysl.

+2/0
10.9.2015 19:33

L25u33d11ě65k 69M57u76s76e10l62í50k 3706729

Proč?Protože Brno není Praha

+1/0
10.9.2015 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.