Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České školy nejsou na cizince připravené. Stres plodí agresi, říká pedagog

Každá třída je schopná integrovat jistý počet dětí cizinců, ale když se překročí určitá mez, je to problém. Tvrdí to někdejší ředitel největší znojemské základní školy Miloslav Hubatka, který nyní jako nezávislý konzultant radí i v tom, jak vychovávat děti k úspěchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69o49s60e62f 83P79í69s69e49c77k48ý 2598805577196

Potíže s integrací cizinců, obtížně začlenitelných čichcete-li menšinových obyvatel se snaží řešit všechny ekonomicky vyspělé státysvěta. S velmi chatrnými výsledky.

V USA, průkopnické zemi „lidských práv“ existuje  stále rasová segregace a projevuje sepředevším v bydlení, a pochopitelně následně i  ve školství. Střední  a vyšší  příjmové skupiny  bydlí  v lepších čtvrtích a hledají   kvalitnívzdělání  a školy pro své děti  To jim „smíšené“ školy nemohou zajistit. Stačíse podávat na složení dětí ve školním autobusu  v různých čtvrtích a na školníchvýletech.

Ve Francii na základní a střední škole v přistěhovaleckýchčtvrtích je složení žáků takové,  žerodiny se středními příjmy dávají své děti jinam, i za cenu zvýšených nároků načas při  převážení dětí a  na výdaje na školné v soukromých školách.Úrověň  žáků mezi  soukromým lyceem a státní školou je ve Franciipropastná.

Příliv imigrantů k nám  a s ním nástup jejich dětí doškol povede postupně ke stejné segragaci jako je to v případě romů. Děti imigrantů budou patřit  do  rodin nízké příjmové skupiny. Rodičese nikdy nenaučí dostatečně jazyk, aby mohli vykonávat lépe placená povolání aaby mohli svým dětem s učivem pomoci. Střední třída bude prchat ze čtvrtí, kde se imigranti  budou usazovat a dají své dětido „lepších“ škol. Míněno do škol s nepřevažujícím počtem dětíimigrantů.

V začarovaném kruhu frustrace a  neúspěchu ve druhé, třetí generaci dochází umladých k radikalizaci, k nenávisti k většinové společnosti a  nakonec i k terorismu.V žádné zemi, ať k tomu použila jakékoliv  finanční prostředky, teorii  i praxi začleňování, se intergrační proces s kulturněa nábožensky nekompatibilními přistěhovalci nezdařil.  Nověpříchozí jazykové, rasové a náboženské komunity mají  stále tendenci žit pospolu .A je topochopitelné,  na stejném  principu jazykové  a kulturní blízkostí se  přirozeně formovaly i moderní státy.

Multikulturní teorie a její tristní výsledky v praxi zadlouhá desetiletí prokazuje vlastní neudržitelnost.

0/0
17.9.2015 12:21
Foto

J47o30s24e96f 96K67o71ř14e33n38s86k33ý 5930152187281

Děkuji, po dlouhé době článek, který ukazuje na problémy školství. Tzv. odborníci od stolu , kterými se obklopují ministři školství zavádějí své názory, které jsou daleko vzdálené skutečnosti. Výsledkem je zmatek, kampaně, které nikam nevedou a vše se pohybuje v bludném kruhu. Snad nastane doba, kdy lidem, kteří si prošli školou od učitele po ředitele bude nasloucháno.[>-]

0/0
14.9.2015 10:25

M59i23r45o32s62l96a35v 13S34u46c63h46y 5490309950330

Pane Hubatko, moc se mi líbí vaše názory. Mělo by se o nich dozvědět co nejvíce lidí, hlavně těch, co s naším školstvím mohou něco udělat.R^

+1/0
14.9.2015 7:26

R22a98d23o69v62a94n 93K47r71h81o88v57s60k50ý 8827469551726

Kdyby 1 škola přijala 1 studenta, tak můžeme přijmout cca 8 000 uprchlíků, tak nechápu, co se tu v tomhle článku řeší, když se ČR cuká přijmout nějakých 3000 uprchlíků. V českých školách je rozhodně kapacita dostatečná, když si vezmu, že v každé škole bude tak minimálně. 16 tříd..... ;-)

0/0
14.9.2015 7:03

P40e40t30r44a 73N25o66v27á71k93o43v35á 7498856884658

Minimálně 16 tříd? A kde by se vzaly?

0/0
14.9.2015 8:39
Foto

P37a69v92e19l 14Č88e60r49n38í25k 1348535240750

pokud mate devet trid zakladni skoly a mate "jen" dve tridy v rocniku (i v malem okresnim meste Zdar nad sazavou maji skoly 3 i 4 tridy v rocniku a to je tam skol nekolik) tak mate razem osmnact trid.

Stredni skoly jsou na tom stejne. Tam zase byva vic oboru, takze pri ctyrech rocnicich musi mit skola aspon 4 obory aby tech 16 trid dostala. Takove mnozstvi oboru ma snad kazda stredni skola.

Asi to takhle neni uplne ve vsech skolach, ale nezanedbatelne mnozstvi z nich tyto kapacity jiste ma.

0/0
14.9.2015 11:29

P85e23t63r12a 74N32o92v80á77k78o95v46á 7388756744778

Zapomeňte. Spousta menších škol 16 tříd rozhodně nemá. Nebo tedy má, ale jsou v to třídy jako učebny, tedy učebna pro výtvarku, pro fyziku a chemii, pro výuku počítačů apod.

Střední škola je i gymnázium, když je osmileté, tak má každý rok jeden ročník + čtyřleté tedy 4 ročníky k tomu, to máme 12.

Narvané školy jsou většinou jenom ve městech, ty vesnické to tak nemají.

0/0
15.9.2015 18:28

L47a62d17i73s61l27a19v 84K79u31d36l41a82c33e86k 8508910279799

Jedno nechapu. Proc se ma ceske skolstvi prizpusobovat pristehovalcum. Jako zakladni predpoklad integrace bezence do spolecnosti chapu jeho prizpusobeni mistnim pomerum. V pripade ze se integrovat do spolecnosti nechce tak tu nema co delat.

+1/0
14.9.2015 1:56

P67e49t36r32a 85N89o14v75á21k40o34v91á 7238216614498

Protože už teď se po nich chce, aby se přizpůsobovaly kde komu a kde čemu. Takže pán jen správně předpokládá, že pokud přijmeme imigranty a jejich děti půjdou do školy, bude trend pokračovat.

0/0
14.9.2015 8:40

A56l16e60x67a21n60d46r 92Š88ť52a71s53t46n94ý 6720598868821

"

České školy nejsou na cizince připravené. Stres plodí agresi, říká pedagog" takze dalsi obohaceni ceskych deti.. dekujeme Merkelova a slunicka :-/

0/0
13.9.2015 23:56

F57r97a79n23t79i51š74e36k 14K18o67p89e11c48k69ý 6215359100455

Je to jednoduché. Optimální počet cizinců ve třídě - a mluvím speciálně o těch muslimských je NULA. Moje děti už sice školní docházku dokončily, ale pokud bych byl v situaci že by je škola chtěla takto kulturně obohacovat, okamžitě bych je přehlásil jinam.

0/0
13.9.2015 23:53

J21i28ř98í 37L75i84n92h10a61r14t 3665924381296

Jeden Rom Cikánského původu, či Cikán Romského původu, zase netuším, co je dnes korektálnější©Já, dokáže učitelce zbourat celou vyučovací hodinu.. A když je jich víc.. A když přibudou další ne asi milovatelní©Já..

Naše učitelka bez asistentů je zralá na Bohnice (jsou i horší ústavy)..

+1/0
13.9.2015 23:39
Foto

L63a34d77i91s58l35a47v 86S69t85r19n87a80d 7834801524978

Obávám se, že opět objevujeme Ameriku. Ale dost pozdě. To co bylo jasné normálním "nevzdělaným" lidem, objevili "vzdělaní a vyštudovaní" odborníci dost pozdě! Jděte se bodnout. Teče vám do kalhot, tak začínáte myslet selským rozumem.

+1/0
13.9.2015 23:24

P35e61t33r85a 47N45o78v79á84k14o65v81á 7368526144108

Jenže tohle nerozhodují "vyštudovaní", jak vy říkáte, ale politici. A normální lidi bych si taky nebrala jako modlu, protože normální lidi jsou čím dál víc právě ti, kteří nevědí, ale chtějí, a politici jim to přizpůsobují tak, aby je volili.

+1/0
14.9.2015 8:43

M95i72c29h16a85l 56H18i85r84k79a 4217676890743

České školy nejsou ani připraveny na děti s určitým omezením ....

+1/0
13.9.2015 23:19

H14a29n76a 32G24e94r13ž66o39v48á 5393553787551

Nejlepší ředitel na světě. A vím co říkám - resp.píšu. Již rok máme nástupkyni stejného příjmení (shoda jmen) a já již rok nevím kdo to je a jak vypadá, a mám pocit, že pravá ruka neví co dělá levá...Pana Hubatku jsme potkávali na rodičovskych schůzkách, na besidkach a nejen když se něco řeší, taky uměl říct svůj pocit ač nekdy negativní naplno, komunikoval....

+2/0
13.9.2015 22:58

K62a82r13e13l 82A45d75a82m84u78s 9788294748764

Sluníčkáři, tohle si přejetepro své potomky?? http://svobodnenoviny.eu/v-nemeckych-skolach-nuti-devcata-nenosit-kratke-sukne-aby-nepohorsovaly-muslimske-migranty/    

[>-]R^  EURv

+1/−1
13.9.2015 22:54

L77e60n59k98a 67A27b24r89a77h16á74m80o84v11á 6699611758470

Problém je (tedy jak se to vezme), že málokterý učitel má praxi ve vyučování žáků s jinou mateřštinou. Po přípravném roce by se děti měly začlenit do české třídy, ale s výukou mateřštiny nepřestávat. Čili je zapotřebí rodilých mluvčích, kteří mají znalosti češtiny, pedagogické vzdělání a kteří jsou schopni mateřštinu ve škole dál rozvíjet aspoň hodinu týdně. Proč? Protože si nedělám iluze, že spousta uprchlíků je negramotných, a tito absolutně nebudou stíhat, až se jejich potomci přehoupnou přes první dva tři roky v české škole. Děti se naučí jazyk rychleji a pak většinou rodičům dělají tlumočníky. A není neobyklé, že pak rodiče ztrácejí výchovnou roli (hádejte, kam to vede).

Další problém je, že ČR nemá tradici vzdělávání dospělých (kromě VŠ nebo večerních kurzů). Opravte mě, pokud je skutečnost jiná. Jak se rodiče budou učit češtinu a jak se pak budou připravovat na nová povolání? Schválně píšu nová, protože v těch svých bude pokračovat jen menšina, většinou ti, kteří mají VŠ vzdělání (odbornost) uplatnitelné i v zahraničí (lékaři) a zároveň se rychle naučí česky. Zbytek? No, jsem zvědavá. Taky jsem zvědavá, jak se tato studia nebo rekvalifikační kurzy budou financovat.

Takže ne jen děti, ale i dospělí budou mít potíže.

P.S.: Než se negramotný člověk naučí číst a psát v cizím jazyce, trvá to zhruba 5-8 let. Čili 5-8 let, než bude schopen začlenit se do pracovního procesu.

+1/0
13.9.2015 22:38

F26r61a16n39t27i38s63e85k 90M67i52k92e47s 8443267820912

S malymi detmi v totalne cizim prostredi jsou skutecne problemy. Muj kolega prisel do US a ctyrletym synkem, ktery jiz velmi dobre mluvil cesky. V US se tak zasekl, ze pul roku nepromluvil s nikym ani s rodici cesky ani anglicky. Byla to katastrofa, po pul roce se to zlomilo a nyni studuje prava na universite.

+1/0
13.9.2015 21:39

K62a69r77e95l 79N86o44v67o23t35n76y 2701945969820

To je celkem jasny, jakmile budou cizinci schopny vytvorit nejakou komunitu (plati to i pro deti ve tride) tak je nic nebude motivovat k nejake integraci.

+11/0
13.9.2015 21:23

J19a26n53a 37B59o25u54l30o80v39á 7620386971191

Nejenom cizinci, že. ;-)

+1/−1
13.9.2015 21:26

K63a80r42e49l 83N85o69v22o76t47n65y 2361515819700

Jiste ;-)

+2/0
13.9.2015 21:29

J50i60ř24í 96F56o95g63e34l 2980391636132

Tak, tak, každá inkluze má své meze. I tuzemská..... Natož pak muslimská.

+5/0
13.9.2015 20:52

T53o33m74a98s 57F81e39j24f25a22r 6887618562989

jak ukazali treba Vietnamci - nejvetsi problem je motivace

proto Romove zustavaji mimo a Vietnamci nebo Ukrajinci jsou nad prumerem "slusnych Cechu"

+5/−1
13.9.2015 21:29

P33e56t40r 59V21r59c27h77o97v67s22k76ý 1822227166842

Já bych neřekl, že to je stres, co rodí agresi. Muslimové považují evropany (respektive evropské nemuslimy) zá méněcenné a jejich agrese není nic jiného než chování pána ke svému budoucímu otrokovi - káfirovi.  To prosím není žádný výmysl, to je základ Islámu.

+14/−1
13.9.2015 20:51
Foto

M77i24r83o55s15l19a32v 24S89t36e93i10n40e35r 6448114173935

Jen tak, bez přípravy, to nemůže fungovat. Nejdřív roční kurs jazyka, poté se musí vyhodnotit a podle získaných bodů doporučit tu vhodnou školu.

S Cikáňaty totéž, ovšem mohlo by se pro ně udělat na jejich problém zaměřenou předškolní třídu už od 5 roků. Podle výsledku této předškolní třídy pak rozhodnout, kam mají jít.

+2/−1
13.9.2015 20:21

P48a64v11e52l 98S14o90b93o15t96k10a 5880684

http://chcidoameriky.cz/chinatown-v-san-franciscu-nejvetsi-cinska-komunita-mimo-asii-nabizi-unikatni-atmosferu

0/0
13.9.2015 20:24

J61a40r13m16i14l82a 41P24í77c51h30o36v96á 5692907834963

Proč chcete cikáňata učit česky? To by snad měli jejich rodiče, ne? Když sem přišli Vietnamci, snažili se učit česky, ale dospělým už to tolik nejde, proto se jim taky pro jejich češtinu pořád posmíváme (čičapade apod.). Malí Vietnamci už ale česky umějí dokonale, dokonce vyhrávají olympiády z českého jazyka, což by pro nás mělo být pěknou ostudou a motivací. Cikáni se ale do této země nepřistěhovali, žijí tu už nějakých 5 století, proč je chcete učit česky? To se to za těch 5 století nedokázali naučit? Nebo spíš nechtějí a chtějí pro sebe kdejaké výhody? Přestaňme z nich dělat chudáky a peníze, čas a energii věnujme potřebnějším, těch, co se chtějí naučit a integrovat do této společnosti.

+1/0
14.9.2015 9:43
Foto

M36i86r42o81s14l21a46v 23S23t41e56i10n28e38r 6188924353145

Přes zimu bydlíme v Mnichově. Tam je už asi 26% neněmeckého obyvatelstva, mnoho z nich jsou muslimové.

Zaujala mně zpráva ze základní školy v Hasenbergu, to je na  turecké muslimy zvlášť bohatá čtvrť. Redaktorovi si stěžovali tři bavorští žáci, že jenom oni se doluví německy, ti ostatní se baví mezi sebou turecky. I když to bude asi přehnané, přesto však, více než dva- tři cizojazyčné žáky v jedné třídě nelze mít, protože pak výuka gramatiky nebo jazyka zkrátka nefunguje. Ostatně, když ty děti nerozumí místnímu jazyku, nemají nic ani z jiných předmětů a jenom vyrušují- známe to ze zkušenosti s částí indočeského etnika.

+16/0
13.9.2015 20:13

P41a78v93e41l 94S13o21b16o49t33k10a 5780774

Viz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spojen%C3%A9_st%C3%A1ty_americk%C3%A9

Rasy a etnika

Jazyky

Samozřejmě že by se Němci mohli uzavřít před světem jako to kdysi udělali Číňané, ale právě z toho je vidět proč to nedělat.

A z příkladu USA je vidět proč a jak to dělat - samozřejmě že to má i svá negativa, ale nic dokonalého neexistuje.

+1/−2
13.9.2015 20:23

T93o34m24a22s 13F61e80j29f58a98r 6937668692289

No zil jsem dlouho v Lucembursku, takze vase omezeni nesdilim.

Napr. ve skolce je "uredni" jazyk lucemburstina, a tu treba 2/3 rodicu ani neovlada - stejne tak deti pri nastupu do skolky. A dale je to podobne - zakladni skola je v nemcine, stredi ve francouzstine.

Problem je pouze prilis velky podil jednoho nedomaciho etnika (treba tech Turku)

+2/0
13.9.2015 21:33

F82r30a50n12t96i88s75e64k 78M65i57k91e10s 8853107100402

Muj spolupraconik v US ma syna, ktery zacal chodit do primary skoly v New Jersey. Behem doby se stale zvetsoval ve tride pocet spanelsky mluvicich zaku, takze ho musel syna dat do jine skoly.

+1/0
13.9.2015 21:44

J73o89s41e76f 32S33u14k 4925790320524

Velmi děkuji za tento článek, minimálně odvážný tím, že nepapouškuje názory rádoby moderních škol a varuje před zásadními riziky výchovy v rodinách i ve školách. Za zcela zásadní vidím doporučení nastavit dětem jasné mantinely. Samozřejmě, že s narůstajícím věkem dítěte rozumný rodič zvyšuje podíl dítěte v rozhodování až posléze s dosažením dospělosti již jen radí..Alibistické přenášení zodpovědnosti v rozhodování rodičů na malé děti považuji za škodlivé a pro děti stresující.

Níže uvedený názor p. Kšíra na samovzdělávání dětí považuji za úsměvný, zcela rezignující na řadu nezastupitelných rolí učitele..

+14/0
13.9.2015 20:11

M59i59c45h42o10n46ě50k 86P65e12t58r 2750790154572

Ten pan Kšír je nějaký komik či co:-),zodpovědnost za děti celého světa atd.:-( má trochu nějak popletené ,jak je nastaven přirozený sociální systém a hodnoty v tom daném lidském společenství,bohužel jedna rodina nejsme a nikdy nebudeme:-), a tak je to taky správné[>-]

0/0
13.9.2015 23:40

M59i43l47a14n 88W28e71l97s93e36r 5942388518531

A co školy v Saúdské Arábii, v Kazachstánu, v Číně, v Bulharsku.....České školy jsou placené z daní českých obyvatel. Tak si nemyslím, že by měly být 100% připravené na nějaké cizince.

+2/−5
13.9.2015 20:08
Foto

F28r77a92n95t95i41š36e15k 96K56š67í85r 2639586525

Pan pedagog vůbec nechápe co je to učení a jak důležitá je svobodná vůle při tomto procesu.

Měl by si přečíst publikaci Petera Graye - Svoboda učení

Jako dospělí máme určitou zodpovědnost vůči našim dětem a dětem na celém světě. Je naší zodpovědností vytvořit bezpečná, zdravá a uctivá prostředí, ve kterých se mohou děti vyvíjet. Je naší zodpovědností zajistit, aby děti měly správné jídlo, čerstvý vzduch, netoxická místa na hraní a mnoho příležitostí komunikovat s ostatními lidmi v celém věkovém spektru. Je naší zodpovědností být vzory slušného chování. Ale jediná věc, o kterou se nemusíme starat, je vzdělání našich dětí.

Nemusíme se starat o školní osnovy, o plány výuky, o motivování dětí k učení, o testování a o všechno ostatní, co zahrnuje pedagogika. Pojďme místo toho nasměrovat tuto energii na vytvoření slušných prostředí, ve kterých si děti mohou hrát. Vzdělání je jejich zodpovědností, ne naší. Jen ony to dokáží. Jsou k tomu naprogramovány. Naší úlohou je pouze ustoupit a nechat tomu volný průběh. Čím více se to snažíme kontrolovat, tím více to narušujeme.

http://www.mises.cz/literatura/svoboda-uceni-49-kapitola-2-deti-se-vzdelavaji-samy-i-nastin-nekterych-dukazu-230.aspx

+1/−12
13.9.2015 19:44

P17a86v81e11l 52S28o56b42o46t84k47a 5700414

Hlavní je děti nestresovat - stejně naprostá většina z nich bude vykonávat jen jednoduché manuální činnosti v německých fabrikách, takže proč jim ničit život matematikou nebo je nutit do učení nějaké chemie.

+6/−1
13.9.2015 19:48
Foto

F73r43a15n20t55i58š24e58k 40K97š86í18r 2609276165

Svoboda učení děti nestresuje.  Vy máte věšteckou kouli, že víte čím se bude většina lidí za pár let živit?   Domýšlivost sociálních stratégů je bezrozměrná.

0/−6
13.9.2015 19:53
Foto

D42a16l42i59b84o44r 45B82a86r50t69o51š 5744590457629

Takže je nebudeme učit NIC A PROSTĚ JEN POČKÁME, JESTLI SE TO ONY DĚTI SAMY DOKÁŽÍ DOUČIT DLE POTŘEBY  až jim bude třeba 45???  no tak to nevíte moc o tom, jak funguje mozek....přesně tak jak říkáte vy...nefunguje...mozek potřebuje trénink...musí se něco učit.....je to na dlouhou debatu. jen nestresové prostředí nestačí...i když jsem také příznivcem nestresové výuky.....v klidném prostředí se naučí žák, student, člověk více, než když je ve stresu....ale učit se musí...a učení je kooperace učícího a žáka.....žák se nikdy neučí od píky sám...potřebuje vysvětlení a pomoc a i zadávání problémů, které sám ani nevidí, protože na to nemá vzdělání....

+5/0
13.9.2015 20:06
Foto

F58r56a87n43t65i82š34e80k 53K13š93í92r 2389506135

Netvrdím, že násilím nedosáhnete určitých výsledků.  Nakonec to vidíme na příkladu státních škol, které jsou na násilném vzdělávání a indoktrinaci lidí založené.   Hovořím o svobodném přístupu ke vzdělání, které je potvzené přinejměnším 40 lety praxe škol typu Sudbury Valey, nebo 90ti lety škoy Summerhill  http://www.svobodauceni.cz/clanek/skola-summerhill

Každý z nás ví, když se zastavíme a zamyslíme se nad tím, že ty nejdůležitější životní lekce, které jsme se naučili, nejsou ty, které jsme se „naučili ve školce“, ani ty, které jsme se naučili později ve školních lavicích. Namísto toho jsou to ty, které jsme se naučili, když jsme si dopřáli luxus následovat své vlastní zájmy.

+1/−4
13.9.2015 20:45
Foto

D65a19l94i25b40o51r 41B38a80r87t97o69š 5364670187549

Vidíte, to je náš neustálý problém, vy NIKDY nereagujete na téma debaty. Nikdo nemluvil o násilí...násilí při výuce používá islám. A jestli je vysvětlení Pythagorovy věty indoktrinace, tak se už nemusíme bavit vůbec.

Ale máte pravdu, ohledně socializační funkce školy, jenže, jak chcete udělat, aby s ekludi neprali, a nedělali spousty jiných věcí, které velmi obvykle dělají???

Vy vidíte jen jistý ideál, který ale snad možná by mohl fungovat, kdyby všichni lidé a děti bili -y stejní a velice uvědomělý a na vysoké vědomostní, kulturní , emoční a morální výši.....a to nefunguje  a asi ještě neuvěřitelně dlouho fungovat nebude....

Jenže peníze nevyděláte tím, že víte, co si myslí Franta, ale tím, že umíte tu Pythagorovu větu.....

A už mi nepište....nebudu na vás reagovat...nechci se s vámi bavit...řekl jsem to dost jasně???

0/0
13.9.2015 23:30
Foto

F16r65a47n50t55i11š69e27k 97K49š58í35r 2149906425

Debatu jste zahájil vy se svojí reakcí.  Mě je skutečně jedno, jestli na mne budete, nebo nebudete reagovat.  Jelikož jsou ale vaše argumenty velmi nekonzistentní a velmi plytké, není těžké se s nimi vypořádat.  Proto bude asi pro vás opravdu jednodušší, když na mne nebudete reagovat.  Já vám ale nic takového neslibuji.

0/0
14.9.2015 7:24

T88o93m21á28š 48Z19e49m49á47n28e15k 5560158836936

Princip školy spočívá v tom, jak dětem nalít do hlavy vědomosti přes jejich odpor. Teď se nebavím o pár talentovaných žácích, ale o většině.

+7/0
13.9.2015 20:11

O35l20i 26H44a84n47z32a84l 4648245622928

Dětský mozeček je jako lačná houba.Potřebuje nasávat vědomosti,vzorce chování a vůbec všechno co je k mání.Proto je ve článku zmíněn i termín od předškolního věku tak do čtvrté třídy.V tomto čase se učí relativně nejsnáze a nejefektivněji.Potom je to už jenom horší.Propást nejlepší čas k poznávání a učení se mi nezdá jako dobrá investice do dětí.Takže pane Kšíre...ustoupit a nechat volný průběh?Ne,ne né.Ale můj názor vlastně nemá valnou hodnotu,každý naloží s potomkem jak uzná za vhodné.Já děkuji za článekR^

+3/0
13.9.2015 20:28
Foto

F54r22a53n90t78i55š82e16k 37K47š72í96r 2359666555

Také jsem to nechápal, že by to mohlo fungovat, ale ono to opravdu funguje.

http://blog.tomashajzler.com/clanek/summerhill-svoboda-ve-skole

0/0
13.9.2015 20:49

P97e11t18r82a 64N69o92v65á64k98o93v74á 7968136564888

Možná by si naopak pan Gray měl přečíst knihu pana Hubatky.

Tu knihu, o které mluvíte, neznám, ale je nebezpečné si myslet, že když děti mají touhu se učit, tak není třeba jejich učení řídit.

0/0
14.9.2015 8:47

B43ě83l94a 85H55o91r16á60k65o35v38á 1218282829780

To je hezké, že maj být děti integrovány, to budou muset jít ti co to nařizujou příkladem, a ne že vlastní děti daj jinam!

+14/0
13.9.2015 19:19

P71e87t21r 64C38h65a23r54v20á89t 1511596359240

R^ted jste udeřila hřebík na hlavičku...Kecat na úkor ostatních umí každej

+2/0
13.9.2015 19:21

B55ě88l41a 39H43o26r17á91k81o60v21á 1548262759130

Také je dobré, jak nám západ nařizuje cikánskou směs, ale do takové třídy vlastní dítě nedaj a kdo u nás trochu může, tak už také

+6/0
13.9.2015 19:33

P13a67v36e52l 79S21o95b35o25t44k33a 5140284

I kdepak... podívejte kolik ministrů nebo poslanců dalo své děti na strojní průmyslovky nebo do učení.

BUDOUCNOST DĚLNICKÉ TŘÍDY JE V PRŮMYSLU - stejně jako je v inkluzi a integraci - ale to se týká jen dělnické třídy, ne vládnoucích elit.

+2/0
13.9.2015 19:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.