- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Potíže s integrací cizinců, obtížně začlenitelných čichcete-li menšinových obyvatel se snaží řešit všechny ekonomicky vyspělé státysvěta. S velmi chatrnými výsledky.
V USA, průkopnické zemi „lidských práv“ existuje stále rasová segregace a projevuje sepředevším v bydlení, a pochopitelně následně i ve školství. Střední a vyšší příjmové skupiny bydlí v lepších čtvrtích a hledají kvalitnívzdělání a školy pro své děti To jim „smíšené“ školy nemohou zajistit. Stačíse podávat na složení dětí ve školním autobusu v různých čtvrtích a na školníchvýletech.
Ve Francii na základní a střední škole v přistěhovaleckýchčtvrtích je složení žáků takové, žerodiny se středními příjmy dávají své děti jinam, i za cenu zvýšených nároků načas při převážení dětí a na výdaje na školné v soukromých školách.Úrověň žáků mezi soukromým lyceem a státní školou je ve Franciipropastná.
Příliv imigrantů k nám a s ním nástup jejich dětí doškol povede postupně ke stejné segragaci jako je to v případě romů. Děti imigrantů budou patřit do rodin nízké příjmové skupiny. Rodičese nikdy nenaučí dostatečně jazyk, aby mohli vykonávat lépe placená povolání aaby mohli svým dětem s učivem pomoci. Střední třída bude prchat ze čtvrtí, kde se imigranti budou usazovat a dají své dětido „lepších“ škol. Míněno do škol s nepřevažujícím počtem dětíimigrantů.
V začarovaném kruhu frustrace a neúspěchu ve druhé, třetí generaci dochází umladých k radikalizaci, k nenávisti k většinové společnosti a nakonec i k terorismu.V žádné zemi, ať k tomu použila jakékoliv finanční prostředky, teorii i praxi začleňování, se intergrační proces s kulturněa nábožensky nekompatibilními přistěhovalci nezdařil. Nověpříchozí jazykové, rasové a náboženské komunity mají stále tendenci žit pospolu .A je topochopitelné, na stejném principu jazykové a kulturní blízkostí se přirozeně formovaly i moderní státy.
Multikulturní teorie a její tristní výsledky v praxi zadlouhá desetiletí prokazuje vlastní neudržitelnost.
Děkuji, po dlouhé době článek, který ukazuje na problémy školství. Tzv. odborníci od stolu , kterými se obklopují ministři školství zavádějí své názory, které jsou daleko vzdálené skutečnosti. Výsledkem je zmatek, kampaně, které nikam nevedou a vše se pohybuje v bludném kruhu. Snad nastane doba, kdy lidem, kteří si prošli školou od učitele po ředitele bude nasloucháno.
Pane Hubatko, moc se mi líbí vaše názory. Mělo by se o nich dozvědět co nejvíce lidí, hlavně těch, co s naším školstvím mohou něco udělat.
Kdyby 1 škola přijala 1 studenta, tak můžeme přijmout cca 8 000 uprchlíků, tak nechápu, co se tu v tomhle článku řeší, když se ČR cuká přijmout nějakých 3000 uprchlíků. V českých školách je rozhodně kapacita dostatečná, když si vezmu, že v každé škole bude tak minimálně. 16 tříd.....
Minimálně 16 tříd? A kde by se vzaly?
Jedno nechapu. Proc se ma ceske skolstvi prizpusobovat pristehovalcum. Jako zakladni predpoklad integrace bezence do spolecnosti chapu jeho prizpusobeni mistnim pomerum. V pripade ze se integrovat do spolecnosti nechce tak tu nema co delat.
Protože už teď se po nich chce, aby se přizpůsobovaly kde komu a kde čemu. Takže pán jen správně předpokládá, že pokud přijmeme imigranty a jejich děti půjdou do školy, bude trend pokračovat.
"
České školy nejsou na cizince připravené. Stres plodí agresi, říká pedagog" takze dalsi obohaceni ceskych deti.. dekujeme Merkelova a slunicka
Je to jednoduché. Optimální počet cizinců ve třídě - a mluvím speciálně o těch muslimských je NULA. Moje děti už sice školní docházku dokončily, ale pokud bych byl v situaci že by je škola chtěla takto kulturně obohacovat, okamžitě bych je přehlásil jinam.
Jeden Rom Cikánského původu, či Cikán Romského původu, zase netuším, co je dnes korektálnější©Já, dokáže učitelce zbourat celou vyučovací hodinu.. A když je jich víc.. A když přibudou další ne asi milovatelní©Já..
Naše učitelka bez asistentů je zralá na Bohnice (jsou i horší ústavy)..
Obávám se, že opět objevujeme Ameriku. Ale dost pozdě. To co bylo jasné normálním "nevzdělaným" lidem, objevili "vzdělaní a vyštudovaní" odborníci dost pozdě! Jděte se bodnout. Teče vám do kalhot, tak začínáte myslet selským rozumem.
Jenže tohle nerozhodují "vyštudovaní", jak vy říkáte, ale politici. A normální lidi bych si taky nebrala jako modlu, protože normální lidi jsou čím dál víc právě ti, kteří nevědí, ale chtějí, a politici jim to přizpůsobují tak, aby je volili.
České školy nejsou ani připraveny na děti s určitým omezením ....