Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepřesunujte brněnské nádraží, píšou špičkoví architekti vládě

Současná poloha, pod Petrovem, u řeky. Tři možnosti, kde by mohlo být brněnské vlakové nádraží. O nich budou za rok rozhodovat Brňané v referendu. Jeho výsledek však bude závazný jen pro vedení města. O brněnském nádraží se totiž ve skutečnosti rozhoduje v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96a77v86e54l 62H37o45u32s12k64a 3851965690408

Chápu to dobře, že milí páni architekti něchtějí ani jednu novou variantu, ale na současný stav se podle nich jednoduše nemá sahat? Máme se zříct mezinárodního uzlu a možnosti dojet za hodinu do Prahy jen proto, aby to měli architekti o pět minut blíže do svého studia???

+3/−5
16.9.2015 20:14

O13n38d77ř30e80j 89H76o92l56u10b 1769407788136

Pokud někdy náhodou nějaké nové nádraží bude, tak se obávám, že to bude "kompromis" mezi všemi variantami, který si vybral vždycky to horší:

- zůstane na stejném místě, jenom zatáčky budou prudší nebo budou místo dvou tři (je stanoveno, že zatáčka nevadí, protože ve Švýcarsku existuje nádraží, které je v zatáčce)

- napojení na MHD bude příšerné podobně jako teď (všude se diskutuje o tom, jestli se na Svoboďák pěšky půjde 4 nebo 5 minut, ale nikdo nevidí, že nesmyslně umístěný podchod může znamenat zdržení třeba 3 minuty). Stávající uzel není dobře vyřešen - něco zastavuje před nádražím, něco za nádražím, něco ještě kousek vedle (trolejbusy). Správně má být nádraží v jednom patře (nebo několika), MHD v jiném pod (nebo nad) ním. Pak může být všude blízko.

- nepřibude ani jedno nástupiště, protože nikdo nepotřebuje, aby vlak setrvával v nádraží dlouhou dobu (zato každý potřebuje, aby průjezd posledního kilometru na příjezdu na hlavák trval 15 minut, protože v nádraží není místo)

- přestavba stávajícího nádraží bude mít fatální vliv na jeho použitelnost. A to po dobu několika (tedy aspoň 4 nebo 5) let. Spousta spojů bude muset být zrušena, nebo odkloněna. Stačí se podívat, jak to vypadá teď, když chybí pár kolejí v Maloměřicích. To je (bohužel) docela jasný argument pro rekonstrukci za provozu.

+1/0
16.9.2015 18:03

E17d60u24a50r62d 84B22l95a69z60e54k 1263600255985

Bude to zase jen samá komerční firma, obchod y a mekáče ;-€ A kdesi daleko od centra :-(

0/0
17.9.2015 19:37

P69e32t93r 25G68a97b48r36i93e49l 57S40t82. 3366339682496

Hlavní slovo by měli mít ti, kteří nádraží nejvíce využívají, tedy ti venkované, kteří jezdí do Brna denně za prací!! A ti jsou většinou proti přesunu!!

+11/−4
16.9.2015 14:42

E40d74u71a56r47d 34B81l69a69z79e44k 1623600815515

Jsem z městyse 50km od Brna a již jako tejdne, někdy i deně! (při praxi), dojíždějící student, jsem ocenil zejména, že dojedu téměř do centra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! R^

 Nádraží někde za městem je pro mě nepřijatelná, navíc, kdy se mi blíží s vyšším věkem vyhlídky, že přijdu o řidičák a možnost zajet do skvostného Brna jen vlakem, to budu v důchodu pajdat kilometry pěšky do centra???... A zase budu procházet komerčníma firmama jako Vaňkovka?... Prej mělo být až 80% plochy nové budovy na jihu samá "chudinka" komerční renomovaná firma ;-€

+1/0
17.9.2015 19:36

R50o97m16a51n 46J56e51s79c48h21k82e 9758905377735

V Innsbrucku posunuli nové nádraží asi o 400 metrů směrem na západ. To je zanedbatelné. Nádraží v Brně je špatné. Předělat je nutnost. Kvůli 6 minutám při posunutí nádraží směrem k řece od 5.nástupiště k řece problém nevidím. Rozdíl jedné šalinové zastávky. Já také dojíždím do Brna.

 Také bych uvítal železniční zastávku u Hornbachu-Bauhasu. Jenomže to by politici museli jezdit vlakem a ne auty.

0/0
18.9.2015 21:18

Š70t86e90f84a45n 25F61r48i87č79a 7532268623566

Stačí se jet podívat do Švýcarska, kde si nádraží v centru, památkových budov i související infrastruktury cení nade vše. Kdykoli tam přijedu, vždy žasnu nad tou krásou, nablýskané mosazné prvky, včas obnovované barevné fasády, repliky dobového mobiliáře, všude čisto, prostě nádhera. Brněnské nádraží má všechny předpoklady být takovým malým Švýcarskem. Stavební firmy by ale rády přesouvaly, a i politici z toho tuší nějaké příležitosti.

+15/−2
16.9.2015 14:06

P12e79t51r 69G19a29b10r60i41e40l 75S69t86. 3806719112196

Bohužel ve vedení Brna nejsou Švýcaři, ale po léta mafiózní proutníci z ODS a ČSSD .;-DRv

+6/0
16.9.2015 14:43

P29e31t81r10a 90V45a97ň35k49o69v55á 4464424266562

"Rekonstrukce nynějšího nádraží tak, aby odpovídalo moderním podmínkám železniční dopravy, by podle něj vyšla asi o patnáct procent levněji než přesun. Obě varianty přitom odhaduje asi na 50 miliard korun."      aha...

+2/−3
16.9.2015 12:58

P90a47v17e44l 23B87o20u65c71n61í66k 4682131453345

Uvidíme, s jakými argumenty architekti přijdou. Ale věta "...bude to nákladné a mnohem složitější než jeho přesun..." mne moc o realizovatelnosti nepřesvědčila. Ostatně město Brno právě vyhlásilo architektonickou soutěž o Jižní Centrum s nádražím Pod Petrovem.

osobně, jako ten, kdo každý den přestupuje u nádraží, nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny. A my se prodíráme mezi dalšími čekajícími. A to chceme ještě více tento uzel MHD zahustit. Další koncentrace MHD na 4 kolejích v uzlu u nádraží není cesta vpřed. Si myslím.

Jen bych ještě poukázal na skutečnost, že i v případě přestavby současného nádraží nebo výstavby Nového nádraží Pod Petrovem (v Centru), je nutné navýšit kvůli malé kapacitě počet kolejí směrem na Židenice ze současných 2 alespoň na 4. A v případě severního napojení Vyškovské tratě, pak na šest. Také je nutné zvýšit nivelitu (výšku) celého kolejiště, tj. vyměnit všechny mosty a viadukty od ulice Bubeníčkova, přes Koliště, podjezd pro šaliny u nádraží, až po přechod řeky Svratky. Takže nejen nákladní průtah by musel projít kompletní obměnou.

Pro vysokorychlostní (VRT) železnici po uzlu Brno stačí běžná trať do 160 km/hodinu, jen je třeba počítat s dalším párem kolejí (a nástupišť) pro jednotlivé směry.

Ale pokud se podaří najít řešení o 12 průjezdních kolejích, nástupištích délky 450 metrů a šířky 6 metrů, resp. bočních pak 3,5 metrů...

+13/−4
16.9.2015 12:16

P25e50t61r40a 82V69a25ň23k84o32v60á 4314114836862

R^

+1/−1
16.9.2015 12:58

N71i31k73o13l17a29j 21M67a65l84í14k 5794293680181

No a co někdo, kdo přestupuje každý den z vlaku na nějakou šalinu u nádraží? Tj. ta skupina osob, které to nádraží slouží nejvíce.

Pochoopil jsem to tak, že vy nejste ten pravidelně dojíždějící vlakem...

+3/−1
16.9.2015 13:45

R75o81b22e63r46t 94M25o41t41k69a 4296267429405

Pokud se přesune nádraží, tak se pochopitelně přesunou i šaliny. Přesun šalin pak ocení i dojíždějící na Zvonařku.

+2/−1
16.9.2015 16:51

I15v67a98n 96H16o75l62a88s 5837767268497

Jak přesunou? U "nádraží u řeky" těžko vznikne přestupní uzel srovnatelný s tím současným, většině lidí cestujících na nádraží MHD tak přibude min. jeden přestup.

+1/0
17.9.2015 9:15

P67e49t75r 45G73a10b81r52i62e41l 14S68t53. 3806139312766

No přecpaný uzel, vážený pane budete mít tak či tak. Buď na Benešové, nebo za Zvonařkou. Nebo si umíte představit, že by se s vyplazeným jazykem fofrovalo od vlaku ze Zvonařky na šalinu na Benešovu?  A nástupiště? když připostíte lokální provoz ve stávajících, rekonstruovaných  prostorách a rychlostní vlaky posunete  na Malou Ameriku, je po problému. A zároveň by se v Praze mohli plácnout přes kapsu a dát love na dvě linky metra do Brna. (místo rozkrádaček typu Blanka a spol.) Že by se posnažili modrosoudruh Fiala, a oranžosoudruh Sobotka aby polepšili, co léta v Brně prznili jejich soukmenovci?

+4/−1
16.9.2015 14:54

I96v40a65n 32H83o87l68a63s 5227787918717

> nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny

Holt i ten tramvajový uzel se nijak nemění k lepšímu, protože se čeká, kde to nádraží vlastně bude (když v roce 1994 vykolejené tramvaj z Masaryčky smetla přístřešek na prostřední nástupišti, tak se nový postavil až za hezkých pár let). i u stávajícího nádraží, resp. nádraží pod Petrovem lze ten uzel MHD udělat mnohem komfortnější, než je teď.

+3/0
16.9.2015 14:58
Foto

L11i80b40o21r 83V63y20k72o87u87p25i93l 9656435739117

Jak chcete objektivní soutěž, když zastupitelé, minulí i dnešní, vlastní pozemky pod budoucím odsunutým nádražím. Proto se nádraží ve stávající poloze nazývá "nulová varianta". Přeloženo, když my  z toho budeme mít prd, tak vy taky.

+4/0
16.9.2015 12:00

B75o23h27u17š 98H75a14v83e53l 7480862197648

Architekti to só ptáci - jeli po rekonstrukci povrchu chodníků před nádražím vlakem a s kufrem? Malé kostky jsou pro kufry s kolečky ideál! Od detailů to začíná.

Nejhorší, že se kecá o obslužnosti, ale detaily nikoho (arch) nezajímají. Pokud tam pojede šalina, není nutná tlačenice na hlavním nádraží, lze to rozředit. Ty viadukty u nádru na rychlodráhu nepředěláte. Proč je pod nádražím tržnice, protože na autobudák není slušné spojení, když bude vyřešeno spojení, tržnice se nevyplatí.

Přesun!

+7/−3
16.9.2015 12:00

P60a20v89e18l 63F73o25l20t12á19n 4160122554

Úspěšný člověk nevláčí kufry s kolečky ani tašku RVHP – úspěšný člověk vezme do kapsy pas a kreditky a letí létadlem.

Póvl ať se klidně drncá.  :-)

+1/−7
16.9.2015 13:51

P62a78v33e66l 55R78e13z25n25i34c68e37k 3215904904312

Jste asi upad z Visne. Ukazte mi jedineho obchodnika, manazera, technika / technologa ktery na pracovni cestu delsi nez 2 dny nepotrebuje kufrik na koleckach...

+3/0
16.9.2015 14:42

P56a19v47e10l 69F77o81l22t48á12n 4630502434

a ironie vám, minusující bobánci, neříká nic?

proč myslíte že je tam ten smajlík?

0/0
16.9.2015 20:42

R30o43m23a91n 82J50e44s56c42h56k94e 9878175507715

Už jednou jsem byl na odborné přednášce. Architekt si namaloval domečky okolo nádraží. Projektanti z VUT navrhli kolejově nádraží. A když jsem se dotázal, kolik reálných nádraží v životě naprojektovali - žádné. To jsou odborníci.

Zeptejte se výpravčích a strojvůdců na provoz na brněnském nádraží. A také průvodčích co odbavují vlak.

   Já su dojíždějící. Pro mne 5-10 minut při posunutém nádraží od 5.nástupiště k řece je lepší varianta, než nádraží v oblouku u pošty mínus 3 minuty.

   V Rakousku posunou a postaví nové nádraží hned vedle bez řečí a keců. Rozdíl 300 - 400 metrů a život jde dál. V Brně zdechl pes. Já tam bydlel 30 roků

O přestavbě se mluví od roku 1928.

+1/0
17.9.2015 17:07

T89o48m84á91š 12T70a10t55í65č67e34k 5290642400838

Ač militantní ateista, mám chuť poděkovat za Sapákova slova pánubohu. R^

+2/−7
16.9.2015 11:35

R14a43d56e81k 67N39e80u30m69a28n11n 5812702278445

nadrazi se presune

jde o miliardovou zakazku, kde se ledasco ztrati

i kdyz se rozhodne 30z ze ne, tak jednou referendum nebo rozhodnuti radnich bude znit ano, a bude hotovo

jde jen o to kdy

0/0
16.9.2015 11:27

R38a69d32e26k 54N24e82u97m20a59n26n 5982662198245

30x ze ne ..... tak jednou ano

0/−1
16.9.2015 11:28

M21i63r35e72k 38Z93á15v45o33d36n60ý 7782627750578

Navíc pochybuji, že cena (výkup pozemků + stavba nové tratě + stavba nového nádraží + stavba dalších budov + stavba dopravní infrastruktury (tramvaje) + revitalizace okolí + revitalizace stávající budovy) = cena (úprava nádražní budovy + modernizace tratě)

+1/0
16.9.2015 11:24

J56i27ř56í 54H17l18a29v97á30č68e91k 6794306196396

Zrušte  tu ze všech stran občůranou odpočívárnu pro bezdomovce a vietnamský trh.

Ostuda Brna - ODSUN ANO!!!!!!

+12/−8
16.9.2015 11:14

I44v75a83n 45H91o49l13a18s 5507867818527

Až na tu "maličkost", že ostudou to není proto, že je to nádraží v centru města (kam logicky patří), ale protože skoro let je to bráno jen jako provizorium.

+5/0
16.9.2015 14:49

P74a70v46e15l 62R10a88c90e33k 6281450105847

Kolik se na tom živí lidí už 10 let !! Už by stálo nové i opravené nádraží.

+7/0
16.9.2015 10:58

M76i86r51e36k 46Z54á11v37o82d49n78ý 7362877150208

Hlavním důvodem pro přesun nádraží není napojení na vysokorychlostní trať (upřímně stejně žádná vysokorychlostní trať středem Brna nikdy vést nebude), ale potřeba zbavit se slibně nakoupených lukrativních pozemků a trochu pumpnout stát.

+21/−3
16.9.2015 10:49

P50a63v56e65l 25F83o10l61t30á82n 4240912784

Jsem pro zachování stávající polohy.

+23/−9
16.9.2015 10:42

R81o92m89a73n 56J62e51s70c76h30k45e 9758405877275

Už naší dědové byli chytřejší a v roce 1928 byla soutěž na přestavbu. Místo toho aby politici udělali něco pro lidi a nádraží přestavěli, vozí se v autech.

Juránek, Hašek ani Vokřál nedělají nic. Je mne líto schodů na hlavním nádraží i v Brně - Židenicích. Maminky s kočárky a invalidé by si to zasloužili.

0/0
17.9.2015 17:15

P15a31v31e61l 47M68i17l18i35č66k27a 1904868239931

Hejtman Šašek to rozsekne on rozumí všemu a budou volby..

+3/−2
16.9.2015 10:34

J73a93k83u34b 16Z46a72c47h 3475696103880

Pan Sapák je ten poslední, kdo by mohl říct, že je nezaujatý. Jeho postoj a omezené vidění pouze pro svou vl. pravdu je všeobecně mezi architekty známé a nic než jeho postoj není správný... i v tomto případě.

+3/−3
16.9.2015 10:32

R28a11d18e95k 17T74u73š94e13r 6904370782846

To je pořád keců a psaního. Stejně jde jenom o prachy pro pár jedinců, kteří si myslí, že na tom zbohatnou. Žádný přesun nebude ani teď ani potom, vždyť je to jasný.

+3/0
16.9.2015 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.