Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepřesunujte brněnské nádraží, píšou špičkoví architekti vládě

Současná poloha, pod Petrovem, u řeky. Tři možnosti, kde by mohlo být brněnské vlakové nádraží. O nich budou za rok rozhodovat Brňané v referendu. Jeho výsledek však bude závazný jen pro vedení města. O brněnském nádraží se totiž ve skutečnosti rozhoduje v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a89v40e60l 57H36o62u31s83k41a 3901265580328

Chápu to dobře, že milí páni architekti něchtějí ani jednu novou variantu, ale na současný stav se podle nich jednoduše nemá sahat? Máme se zříct mezinárodního uzlu a možnosti dojet za hodinu do Prahy jen proto, aby to měli architekti o pět minut blíže do svého studia???

16.9.2015 20:14

O79n30d35ř75e88j 16H71o95l76u30b 1539567418616

Pokud někdy náhodou nějaké nové nádraží bude, tak se obávám, že to bude "kompromis" mezi všemi variantami, který si vybral vždycky to horší:

- zůstane na stejném místě, jenom zatáčky budou prudší nebo budou místo dvou tři (je stanoveno, že zatáčka nevadí, protože ve Švýcarsku existuje nádraží, které je v zatáčce)

- napojení na MHD bude příšerné podobně jako teď (všude se diskutuje o tom, jestli se na Svoboďák pěšky půjde 4 nebo 5 minut, ale nikdo nevidí, že nesmyslně umístěný podchod může znamenat zdržení třeba 3 minuty). Stávající uzel není dobře vyřešen - něco zastavuje před nádražím, něco za nádražím, něco ještě kousek vedle (trolejbusy). Správně má být nádraží v jednom patře (nebo několika), MHD v jiném pod (nebo nad) ním. Pak může být všude blízko.

- nepřibude ani jedno nástupiště, protože nikdo nepotřebuje, aby vlak setrvával v nádraží dlouhou dobu (zato každý potřebuje, aby průjezd posledního kilometru na příjezdu na hlavák trval 15 minut, protože v nádraží není místo)

- přestavba stávajícího nádraží bude mít fatální vliv na jeho použitelnost. A to po dobu několika (tedy aspoň 4 nebo 5) let. Spousta spojů bude muset být zrušena, nebo odkloněna. Stačí se podívat, jak to vypadá teď, když chybí pár kolejí v Maloměřicích. To je (bohužel) docela jasný argument pro rekonstrukci za provozu.

16.9.2015 18:03

E29d35u69a76r61d 14B14l95a39z47e17k 1583640175915

Bude to zase jen samá komerční firma, obchod y a mekáče ;-€ A kdesi daleko od centra :-(

17.9.2015 19:37

P84e66t65r 26G93a16b61r77i91e48l 90S57t66. 3116349882616

Hlavní slovo by měli mít ti, kteří nádraží nejvíce využívají, tedy ti venkované, kteří jezdí do Brna denně za prací!! A ti jsou většinou proti přesunu!!

16.9.2015 14:42

E59d41u77a37r98d 38B96l33a61z13e67k 1313700915755

Jsem z městyse 50km od Brna a již jako tejdne, někdy i deně! (při praxi), dojíždějící student, jsem ocenil zejména, že dojedu téměř do centra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! R^

 Nádraží někde za městem je pro mě nepřijatelná, navíc, kdy se mi blíží s vyšším věkem vyhlídky, že přijdu o řidičák a možnost zajet do skvostného Brna jen vlakem, to budu v důchodu pajdat kilometry pěšky do centra???... A zase budu procházet komerčníma firmama jako Vaňkovka?... Prej mělo být až 80% plochy nové budovy na jihu samá "chudinka" komerční renomovaná firma ;-€

17.9.2015 19:36

R34o87m27a65n 46J63e55s94c62h18k74e 9698985367225

V Innsbrucku posunuli nové nádraží asi o 400 metrů směrem na západ. To je zanedbatelné. Nádraží v Brně je špatné. Předělat je nutnost. Kvůli 6 minutám při posunutí nádraží směrem k řece od 5.nástupiště k řece problém nevidím. Rozdíl jedné šalinové zastávky. Já také dojíždím do Brna.

 Také bych uvítal železniční zastávku u Hornbachu-Bauhasu. Jenomže to by politici museli jezdit vlakem a ne auty.

18.9.2015 21:18

Š57t48e88f49a57n 40F27r40i35č34a 7872888933766

Stačí se jet podívat do Švýcarska, kde si nádraží v centru, památkových budov i související infrastruktury cení nade vše. Kdykoli tam přijedu, vždy žasnu nad tou krásou, nablýskané mosazné prvky, včas obnovované barevné fasády, repliky dobového mobiliáře, všude čisto, prostě nádhera. Brněnské nádraží má všechny předpoklady být takovým malým Švýcarskem. Stavební firmy by ale rády přesouvaly, a i politici z toho tuší nějaké příležitosti.

16.9.2015 14:06

P64e53t39r 44G33a36b94r18i57e64l 72S42t75. 3406729532426

Bohužel ve vedení Brna nejsou Švýcaři, ale po léta mafiózní proutníci z ODS a ČSSD .;-DRv

16.9.2015 14:43

P44e24t86r42a 67V93a58ň44k37o44v47á 4684344286332

"Rekonstrukce nynějšího nádraží tak, aby odpovídalo moderním podmínkám železniční dopravy, by podle něj vyšla asi o patnáct procent levněji než přesun. Obě varianty přitom odhaduje asi na 50 miliard korun."      aha...

16.9.2015 12:58

P30a70v73e29l 79B92o44u81c81n22í25k 4622541493825

Uvidíme, s jakými argumenty architekti přijdou. Ale věta "...bude to nákladné a mnohem složitější než jeho přesun..." mne moc o realizovatelnosti nepřesvědčila. Ostatně město Brno právě vyhlásilo architektonickou soutěž o Jižní Centrum s nádražím Pod Petrovem.

osobně, jako ten, kdo každý den přestupuje u nádraží, nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny. A my se prodíráme mezi dalšími čekajícími. A to chceme ještě více tento uzel MHD zahustit. Další koncentrace MHD na 4 kolejích v uzlu u nádraží není cesta vpřed. Si myslím.

Jen bych ještě poukázal na skutečnost, že i v případě přestavby současného nádraží nebo výstavby Nového nádraží Pod Petrovem (v Centru), je nutné navýšit kvůli malé kapacitě počet kolejí směrem na Židenice ze současných 2 alespoň na 4. A v případě severního napojení Vyškovské tratě, pak na šest. Také je nutné zvýšit nivelitu (výšku) celého kolejiště, tj. vyměnit všechny mosty a viadukty od ulice Bubeníčkova, přes Koliště, podjezd pro šaliny u nádraží, až po přechod řeky Svratky. Takže nejen nákladní průtah by musel projít kompletní obměnou.

Pro vysokorychlostní (VRT) železnici po uzlu Brno stačí běžná trať do 160 km/hodinu, jen je třeba počítat s dalším párem kolejí (a nástupišť) pro jednotlivé směry.

Ale pokud se podaří najít řešení o 12 průjezdních kolejích, nástupištích délky 450 metrů a šířky 6 metrů, resp. bočních pak 3,5 metrů...

16.9.2015 12:16

P62e66t91r57a 56V25a50ň43k30o38v52á 4114644416462

R^

16.9.2015 12:58

N72i30k29o34l73a51j 22M49a33l71í69k 5944163490321

No a co někdo, kdo přestupuje každý den z vlaku na nějakou šalinu u nádraží? Tj. ta skupina osob, které to nádraží slouží nejvíce.

Pochoopil jsem to tak, že vy nejste ten pravidelně dojíždějící vlakem...

16.9.2015 13:45

R22o76b31e21r81t 92M28o51t64k66a 4376227279135

Pokud se přesune nádraží, tak se pochopitelně přesunou i šaliny. Přesun šalin pak ocení i dojíždějící na Zvonařku.

16.9.2015 16:51

I39v58a24n 52H38o20l59a30s 5187757618427

Jak přesunou? U "nádraží u řeky" těžko vznikne přestupní uzel srovnatelný s tím současným, většině lidí cestujících na nádraží MHD tak přibude min. jeden přestup.

17.9.2015 9:15

P41e27t16r 44G74a27b71r59i43e46l 61S41t29. 3686519182476

No přecpaný uzel, vážený pane budete mít tak či tak. Buď na Benešové, nebo za Zvonařkou. Nebo si umíte představit, že by se s vyplazeným jazykem fofrovalo od vlaku ze Zvonařky na šalinu na Benešovu?  A nástupiště? když připostíte lokální provoz ve stávajících, rekonstruovaných  prostorách a rychlostní vlaky posunete  na Malou Ameriku, je po problému. A zároveň by se v Praze mohli plácnout přes kapsu a dát love na dvě linky metra do Brna. (místo rozkrádaček typu Blanka a spol.) Že by se posnažili modrosoudruh Fiala, a oranžosoudruh Sobotka aby polepšili, co léta v Brně prznili jejich soukmenovci?

16.9.2015 14:54

I41v54a98n 56H82o94l58a52s 5907757898187

> nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny

Holt i ten tramvajový uzel se nijak nemění k lepšímu, protože se čeká, kde to nádraží vlastně bude (když v roce 1994 vykolejené tramvaj z Masaryčky smetla přístřešek na prostřední nástupišti, tak se nový postavil až za hezkých pár let). i u stávajícího nádraží, resp. nádraží pod Petrovem lze ten uzel MHD udělat mnohem komfortnější, než je teď.

16.9.2015 14:58
Foto

L68i47b20o61r 60V84y51k88o32u34p19i16l 9816385229867

Jak chcete objektivní soutěž, když zastupitelé, minulí i dnešní, vlastní pozemky pod budoucím odsunutým nádražím. Proto se nádraží ve stávající poloze nazývá "nulová varianta". Přeloženo, když my  z toho budeme mít prd, tak vy taky.

16.9.2015 12:00

B63o19h91u58š 28H11a48v34e53l 7940102727168

Architekti to só ptáci - jeli po rekonstrukci povrchu chodníků před nádražím vlakem a s kufrem? Malé kostky jsou pro kufry s kolečky ideál! Od detailů to začíná.

Nejhorší, že se kecá o obslužnosti, ale detaily nikoho (arch) nezajímají. Pokud tam pojede šalina, není nutná tlačenice na hlavním nádraží, lze to rozředit. Ty viadukty u nádru na rychlodráhu nepředěláte. Proč je pod nádražím tržnice, protože na autobudák není slušné spojení, když bude vyřešeno spojení, tržnice se nevyplatí.

Přesun!

16.9.2015 12:00

P86a91v32e22l 17F51o69l71t33á59n 4300402564

Úspěšný člověk nevláčí kufry s kolečky ani tašku RVHP – úspěšný člověk vezme do kapsy pas a kreditky a letí létadlem.

Póvl ať se klidně drncá.  :-)

16.9.2015 13:51

P85a55v13e20l 34R57e84z52n69i62c63e12k 3535594554612

Jste asi upad z Visne. Ukazte mi jedineho obchodnika, manazera, technika / technologa ktery na pracovni cestu delsi nez 2 dny nepotrebuje kufrik na koleckach...

16.9.2015 14:42

P43a59v46e27l 45F36o34l46t98á94n 4450892744

a ironie vám, minusující bobánci, neříká nic?

proč myslíte že je tam ten smajlík?

16.9.2015 20:42

R56o66m32a86n 94J51e27s92c96h18k53e 9688955627445

Už jednou jsem byl na odborné přednášce. Architekt si namaloval domečky okolo nádraží. Projektanti z VUT navrhli kolejově nádraží. A když jsem se dotázal, kolik reálných nádraží v životě naprojektovali - žádné. To jsou odborníci.

Zeptejte se výpravčích a strojvůdců na provoz na brněnském nádraží. A také průvodčích co odbavují vlak.

   Já su dojíždějící. Pro mne 5-10 minut při posunutém nádraží od 5.nástupiště k řece je lepší varianta, než nádraží v oblouku u pošty mínus 3 minuty.

   V Rakousku posunou a postaví nové nádraží hned vedle bez řečí a keců. Rozdíl 300 - 400 metrů a život jde dál. V Brně zdechl pes. Já tam bydlel 30 roků

O přestavbě se mluví od roku 1928.

17.9.2015 17:07

T46o69m46á87š 15T68a78t98í74č78e22k 5360192840748

Ač militantní ateista, mám chuť poděkovat za Sapákova slova pánubohu. R^

16.9.2015 11:35

R96a33d47e52k 74N27e73u37m96a91n33n 5742482188285

nadrazi se presune

jde o miliardovou zakazku, kde se ledasco ztrati

i kdyz se rozhodne 30z ze ne, tak jednou referendum nebo rozhodnuti radnich bude znit ano, a bude hotovo

jde jen o to kdy

16.9.2015 11:27

R34a48d28e79k 77N13e41u10m52a15n19n 5772262278255

30x ze ne ..... tak jednou ano

16.9.2015 11:28

M51i52r23e83k 81Z44á83v30o64d21n98ý 7262717700418

Navíc pochybuji, že cena (výkup pozemků + stavba nové tratě + stavba nového nádraží + stavba dalších budov + stavba dopravní infrastruktury (tramvaje) + revitalizace okolí + revitalizace stávající budovy) = cena (úprava nádražní budovy + modernizace tratě)

16.9.2015 11:24

J41i80ř16í 51H14l73a28v90á60č35e78k 6524696486426

Zrušte  tu ze všech stran občůranou odpočívárnu pro bezdomovce a vietnamský trh.

Ostuda Brna - ODSUN ANO!!!!!!

16.9.2015 11:14

I26v30a31n 87H24o16l56a32s 5657757208637

Až na tu "maličkost", že ostudou to není proto, že je to nádraží v centru města (kam logicky patří), ale protože skoro let je to bráno jen jako provizorium.

16.9.2015 14:49

P46a44v93e81l 76R88a52c87e46k 6171830845447

Kolik se na tom živí lidí už 10 let !! Už by stálo nové i opravené nádraží.

16.9.2015 10:58

M44i10r18e19k 62Z53á32v94o85d67n39ý 7772387530208

Hlavním důvodem pro přesun nádraží není napojení na vysokorychlostní trať (upřímně stejně žádná vysokorychlostní trať středem Brna nikdy vést nebude), ale potřeba zbavit se slibně nakoupených lukrativních pozemků a trochu pumpnout stát.

16.9.2015 10:49

P20a92v91e44l 57F51o61l24t49á71n 4420182744

Jsem pro zachování stávající polohy.

16.9.2015 10:42

R65o65m37a77n 42J50e16s31c70h86k30e 9748125547825

Už naší dědové byli chytřejší a v roce 1928 byla soutěž na přestavbu. Místo toho aby politici udělali něco pro lidi a nádraží přestavěli, vozí se v autech.

Juránek, Hašek ani Vokřál nedělají nic. Je mne líto schodů na hlavním nádraží i v Brně - Židenicích. Maminky s kočárky a invalidé by si to zasloužili.

17.9.2015 17:15

P90a70v86e89l 31M23i20l18i62č73k74a 1514528649601

Hejtman Šašek to rozsekne on rozumí všemu a budou volby..

16.9.2015 10:34

J66a11k38u81b 33Z53a59c63h 3225726263420

Pan Sapák je ten poslední, kdo by mohl říct, že je nezaujatý. Jeho postoj a omezené vidění pouze pro svou vl. pravdu je všeobecně mezi architekty známé a nic než jeho postoj není správný... i v tomto případě.

16.9.2015 10:32

R76a51d84e23k 85T63u40š48e47r 6264580262146

To je pořád keců a psaního. Stejně jde jenom o prachy pro pár jedinců, kteří si myslí, že na tom zbohatnou. Žádný přesun nebude ani teď ani potom, vždyť je to jasný.

16.9.2015 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.