Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nepřesunujte brněnské nádraží, píšou špičkoví architekti vládě

Současná poloha, pod Petrovem, u řeky. Tři možnosti, kde by mohlo být brněnské vlakové nádraží. O nich budou za rok rozhodovat Brňané v referendu. Jeho výsledek však bude závazný jen pro vedení města. O brněnském nádraží se totiž ve skutečnosti rozhoduje v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a73v46e87l 13H81o12u88s10k80a 3731685640728

Chápu to dobře, že milí páni architekti něchtějí ani jednu novou variantu, ale na současný stav se podle nich jednoduše nemá sahat? Máme se zříct mezinárodního uzlu a možnosti dojet za hodinu do Prahy jen proto, aby to měli architekti o pět minut blíže do svého studia???

+3/−5
16.9.2015 20:14

O95n83d33ř12e48j 98H82o71l57u80b 1829317978456

Pokud někdy náhodou nějaké nové nádraží bude, tak se obávám, že to bude "kompromis" mezi všemi variantami, který si vybral vždycky to horší:

- zůstane na stejném místě, jenom zatáčky budou prudší nebo budou místo dvou tři (je stanoveno, že zatáčka nevadí, protože ve Švýcarsku existuje nádraží, které je v zatáčce)

- napojení na MHD bude příšerné podobně jako teď (všude se diskutuje o tom, jestli se na Svoboďák pěšky půjde 4 nebo 5 minut, ale nikdo nevidí, že nesmyslně umístěný podchod může znamenat zdržení třeba 3 minuty). Stávající uzel není dobře vyřešen - něco zastavuje před nádražím, něco za nádražím, něco ještě kousek vedle (trolejbusy). Správně má být nádraží v jednom patře (nebo několika), MHD v jiném pod (nebo nad) ním. Pak může být všude blízko.

- nepřibude ani jedno nástupiště, protože nikdo nepotřebuje, aby vlak setrvával v nádraží dlouhou dobu (zato každý potřebuje, aby průjezd posledního kilometru na příjezdu na hlavák trval 15 minut, protože v nádraží není místo)

- přestavba stávajícího nádraží bude mít fatální vliv na jeho použitelnost. A to po dobu několika (tedy aspoň 4 nebo 5) let. Spousta spojů bude muset být zrušena, nebo odkloněna. Stačí se podívat, jak to vypadá teď, když chybí pár kolejí v Maloměřicích. To je (bohužel) docela jasný argument pro rekonstrukci za provozu.

+1/0
16.9.2015 18:03

E42d61u78a90r34d 39B52l57a83z10e12k 1283180245645

Bude to zase jen samá komerční firma, obchod y a mekáče ;-€ A kdesi daleko od centra :-(

0/0
17.9.2015 19:37

P42e76t44r 69G37a21b40r79i75e11l 85S80t64. 3926629652146

Hlavní slovo by měli mít ti, kteří nádraží nejvíce využívají, tedy ti venkované, kteří jezdí do Brna denně za prací!! A ti jsou většinou proti přesunu!!

+11/−4
16.9.2015 14:42

E45d69u36a30r89d 49B38l21a25z21e82k 1303820395845

Jsem z městyse 50km od Brna a již jako tejdne, někdy i deně! (při praxi), dojíždějící student, jsem ocenil zejména, že dojedu téměř do centra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! R^

 Nádraží někde za městem je pro mě nepřijatelná, navíc, kdy se mi blíží s vyšším věkem vyhlídky, že přijdu o řidičák a možnost zajet do skvostného Brna jen vlakem, to budu v důchodu pajdat kilometry pěšky do centra???... A zase budu procházet komerčníma firmama jako Vaňkovka?... Prej mělo být až 80% plochy nové budovy na jihu samá "chudinka" komerční renomovaná firma ;-€

+1/0
17.9.2015 19:36

R27o38m79a45n 23J93e85s15c61h84k77e 9148525747595

V Innsbrucku posunuli nové nádraží asi o 400 metrů směrem na západ. To je zanedbatelné. Nádraží v Brně je špatné. Předělat je nutnost. Kvůli 6 minutám při posunutí nádraží směrem k řece od 5.nástupiště k řece problém nevidím. Rozdíl jedné šalinové zastávky. Já také dojíždím do Brna.

 Také bych uvítal železniční zastávku u Hornbachu-Bauhasu. Jenomže to by politici museli jezdit vlakem a ne auty.

0/0
18.9.2015 21:18

Š94t27e94f65a58n 81F92r74i92č48a 7332538263386

Stačí se jet podívat do Švýcarska, kde si nádraží v centru, památkových budov i související infrastruktury cení nade vše. Kdykoli tam přijedu, vždy žasnu nad tou krásou, nablýskané mosazné prvky, včas obnovované barevné fasády, repliky dobového mobiliáře, všude čisto, prostě nádhera. Brněnské nádraží má všechny předpoklady být takovým malým Švýcarskem. Stavební firmy by ale rády přesouvaly, a i politici z toho tuší nějaké příležitosti.

+15/−2
16.9.2015 14:06

P19e95t46r 25G68a52b84r56i48e71l 27S40t17. 3516529842956

Bohužel ve vedení Brna nejsou Švýcaři, ale po léta mafiózní proutníci z ODS a ČSSD .;-DRv

+6/0
16.9.2015 14:43

P63e60t30r92a 86V64a33ň57k90o51v44á 4414224686762

"Rekonstrukce nynějšího nádraží tak, aby odpovídalo moderním podmínkám železniční dopravy, by podle něj vyšla asi o patnáct procent levněji než přesun. Obě varianty přitom odhaduje asi na 50 miliard korun."      aha...

+2/−3
16.9.2015 12:58

P57a94v65e48l 61B45o98u89c12n55í55k 4762341503395

Uvidíme, s jakými argumenty architekti přijdou. Ale věta "...bude to nákladné a mnohem složitější než jeho přesun..." mne moc o realizovatelnosti nepřesvědčila. Ostatně město Brno právě vyhlásilo architektonickou soutěž o Jižní Centrum s nádražím Pod Petrovem.

osobně, jako ten, kdo každý den přestupuje u nádraží, nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny. A my se prodíráme mezi dalšími čekajícími. A to chceme ještě více tento uzel MHD zahustit. Další koncentrace MHD na 4 kolejích v uzlu u nádraží není cesta vpřed. Si myslím.

Jen bych ještě poukázal na skutečnost, že i v případě přestavby současného nádraží nebo výstavby Nového nádraží Pod Petrovem (v Centru), je nutné navýšit kvůli malé kapacitě počet kolejí směrem na Židenice ze současných 2 alespoň na 4. A v případě severního napojení Vyškovské tratě, pak na šest. Také je nutné zvýšit nivelitu (výšku) celého kolejiště, tj. vyměnit všechny mosty a viadukty od ulice Bubeníčkova, přes Koliště, podjezd pro šaliny u nádraží, až po přechod řeky Svratky. Takže nejen nákladní průtah by musel projít kompletní obměnou.

Pro vysokorychlostní (VRT) železnici po uzlu Brno stačí běžná trať do 160 km/hodinu, jen je třeba počítat s dalším párem kolejí (a nástupišť) pro jednotlivé směry.

Ale pokud se podaří najít řešení o 12 průjezdních kolejích, nástupištích délky 450 metrů a šířky 6 metrů, resp. bočních pak 3,5 metrů...

+13/−4
16.9.2015 12:16

P50e89t95r83a 71V33a32ň51k54o71v88á 4344264176522

R^

+1/−1
16.9.2015 12:58

N44i79k93o69l45a51j 13M90a48l95í72k 5574743470191

No a co někdo, kdo přestupuje každý den z vlaku na nějakou šalinu u nádraží? Tj. ta skupina osob, které to nádraží slouží nejvíce.

Pochoopil jsem to tak, že vy nejste ten pravidelně dojíždějící vlakem...

+3/−1
16.9.2015 13:45

R39o82b27e50r60t 47M56o49t45k54a 4156507929595

Pokud se přesune nádraží, tak se pochopitelně přesunou i šaliny. Přesun šalin pak ocení i dojíždějící na Zvonařku.

+2/−1
16.9.2015 16:51

I37v29a91n 46H67o74l60a17s 5887987368597

Jak přesunou? U "nádraží u řeky" těžko vznikne přestupní uzel srovnatelný s tím současným, většině lidí cestujících na nádraží MHD tak přibude min. jeden přestup.

+1/0
17.9.2015 9:15

P51e10t20r 24G58a84b41r24i88e70l 82S64t68. 3956949442496

No přecpaný uzel, vážený pane budete mít tak či tak. Buď na Benešové, nebo za Zvonařkou. Nebo si umíte představit, že by se s vyplazeným jazykem fofrovalo od vlaku ze Zvonařky na šalinu na Benešovu?  A nástupiště? když připostíte lokální provoz ve stávajících, rekonstruovaných  prostorách a rychlostní vlaky posunete  na Malou Ameriku, je po problému. A zároveň by se v Praze mohli plácnout přes kapsu a dát love na dvě linky metra do Brna. (místo rozkrádaček typu Blanka a spol.) Že by se posnažili modrosoudruh Fiala, a oranžosoudruh Sobotka aby polepšili, co léta v Brně prznili jejich soukmenovci?

+4/−1
16.9.2015 14:54

I63v93a58n 53H62o29l14a36s 5897987858127

> nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny

Holt i ten tramvajový uzel se nijak nemění k lepšímu, protože se čeká, kde to nádraží vlastně bude (když v roce 1994 vykolejené tramvaj z Masaryčky smetla přístřešek na prostřední nástupišti, tak se nový postavil až za hezkých pár let). i u stávajícího nádraží, resp. nádraží pod Petrovem lze ten uzel MHD udělat mnohem komfortnější, než je teď.

+3/0
16.9.2015 14:58
Foto

L49i83b90o90r 19V47y45k35o86u69p73i36l 9136875539637

Jak chcete objektivní soutěž, když zastupitelé, minulí i dnešní, vlastní pozemky pod budoucím odsunutým nádražím. Proto se nádraží ve stávající poloze nazývá "nulová varianta". Přeloženo, když my  z toho budeme mít prd, tak vy taky.

+4/0
16.9.2015 12:00

B32o50h71u40š 21H52a94v49e81l 7950322947838

Architekti to só ptáci - jeli po rekonstrukci povrchu chodníků před nádražím vlakem a s kufrem? Malé kostky jsou pro kufry s kolečky ideál! Od detailů to začíná.

Nejhorší, že se kecá o obslužnosti, ale detaily nikoho (arch) nezajímají. Pokud tam pojede šalina, není nutná tlačenice na hlavním nádraží, lze to rozředit. Ty viadukty u nádru na rychlodráhu nepředěláte. Proč je pod nádražím tržnice, protože na autobudák není slušné spojení, když bude vyřešeno spojení, tržnice se nevyplatí.

Přesun!

+7/−3
16.9.2015 12:00

P33a58v97e39l 73F15o78l90t55á30n 4590692574

Úspěšný člověk nevláčí kufry s kolečky ani tašku RVHP – úspěšný člověk vezme do kapsy pas a kreditky a letí létadlem.

Póvl ať se klidně drncá.  :-)

+1/−7
16.9.2015 13:51

P79a89v67e55l 64R18e64z81n85i27c68e74k 3585544434182

Jste asi upad z Visne. Ukazte mi jedineho obchodnika, manazera, technika / technologa ktery na pracovni cestu delsi nez 2 dny nepotrebuje kufrik na koleckach...

+3/0
16.9.2015 14:42

P94a85v52e61l 11F37o70l43t61á96n 4180622174

a ironie vám, minusující bobánci, neříká nic?

proč myslíte že je tam ten smajlík?

0/0
16.9.2015 20:42

R11o89m12a82n 40J61e36s93c27h86k66e 9238975167895

Už jednou jsem byl na odborné přednášce. Architekt si namaloval domečky okolo nádraží. Projektanti z VUT navrhli kolejově nádraží. A když jsem se dotázal, kolik reálných nádraží v životě naprojektovali - žádné. To jsou odborníci.

Zeptejte se výpravčích a strojvůdců na provoz na brněnském nádraží. A také průvodčích co odbavují vlak.

   Já su dojíždějící. Pro mne 5-10 minut při posunutém nádraží od 5.nástupiště k řece je lepší varianta, než nádraží v oblouku u pošty mínus 3 minuty.

   V Rakousku posunou a postaví nové nádraží hned vedle bez řečí a keců. Rozdíl 300 - 400 metrů a život jde dál. V Brně zdechl pes. Já tam bydlel 30 roků

O přestavbě se mluví od roku 1928.

+1/0
17.9.2015 17:07

T32o79m29á71š 70T94a69t77í97č67e29k 5180552160578

Ač militantní ateista, mám chuť poděkovat za Sapákova slova pánubohu. R^

+2/−7
16.9.2015 11:35

R55a55d57e79k 94N24e84u44m96a27n48n 5902182288395

nadrazi se presune

jde o miliardovou zakazku, kde se ledasco ztrati

i kdyz se rozhodne 30z ze ne, tak jednou referendum nebo rozhodnuti radnich bude znit ano, a bude hotovo

jde jen o to kdy

0/0
16.9.2015 11:27

R63a94d47e47k 63N42e35u47m66a47n33n 5912432628315

30x ze ne ..... tak jednou ano

0/−1
16.9.2015 11:28

M15i30r46e70k 40Z19á42v12o90d14n87ý 7822117320798

Navíc pochybuji, že cena (výkup pozemků + stavba nové tratě + stavba nového nádraží + stavba dalších budov + stavba dopravní infrastruktury (tramvaje) + revitalizace okolí + revitalizace stávající budovy) = cena (úprava nádražní budovy + modernizace tratě)

+1/0
16.9.2015 11:24

J86i50ř48í 44H72l81a70v91á72č32e18k 6874196566136

Zrušte  tu ze všech stran občůranou odpočívárnu pro bezdomovce a vietnamský trh.

Ostuda Brna - ODSUN ANO!!!!!!

+12/−8
16.9.2015 11:14

I79v32a22n 90H96o12l29a76s 5197957608137

Až na tu "maličkost", že ostudou to není proto, že je to nádraží v centru města (kam logicky patří), ale protože skoro let je to bráno jen jako provizorium.

+5/0
16.9.2015 14:49

P42a58v79e40l 12R67a78c96e84k 6571700795607

Kolik se na tom živí lidí už 10 let !! Už by stálo nové i opravené nádraží.

+7/0
16.9.2015 10:58

M23i56r24e62k 52Z98á85v98o20d80n75ý 7912147300598

Hlavním důvodem pro přesun nádraží není napojení na vysokorychlostní trať (upřímně stejně žádná vysokorychlostní trať středem Brna nikdy vést nebude), ale potřeba zbavit se slibně nakoupených lukrativních pozemků a trochu pumpnout stát.

+21/−3
16.9.2015 10:49

P20a40v51e82l 68F49o21l21t41á29n 4490192224

Jsem pro zachování stávající polohy.

+23/−9
16.9.2015 10:42

R71o54m19a52n 60J77e49s86c66h34k19e 9198605927605

Už naší dědové byli chytřejší a v roce 1928 byla soutěž na přestavbu. Místo toho aby politici udělali něco pro lidi a nádraží přestavěli, vozí se v autech.

Juránek, Hašek ani Vokřál nedělají nic. Je mne líto schodů na hlavním nádraží i v Brně - Židenicích. Maminky s kočárky a invalidé by si to zasloužili.

0/0
17.9.2015 17:15

P82a87v36e80l 17M67i65l42i73č11k40a 1494118249931

Hejtman Šašek to rozsekne on rozumí všemu a budou volby..

+3/−2
16.9.2015 10:34

J22a42k86u24b 53Z11a38c24h 3235636423920

Pan Sapák je ten poslední, kdo by mohl říct, že je nezaujatý. Jeho postoj a omezené vidění pouze pro svou vl. pravdu je všeobecně mezi architekty známé a nic než jeho postoj není správný... i v tomto případě.

+3/−3
16.9.2015 10:32

R85a31d41e31k 75T87u37š33e15r 6484420502556

To je pořád keců a psaního. Stejně jde jenom o prachy pro pár jedinců, kteří si myslí, že na tom zbohatnou. Žádný přesun nebude ani teď ani potom, vždyť je to jasný.

+3/0
16.9.2015 10:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.