Diskuze

Odsun nádraží je nutný, je přesvědčen bývalý náměstek primátora

Bývalý náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS) založil po odchodu z politiky spolek Brno+. Jeho účelem je prosadit stavbu nádraží v odsunuté poloze. Je totiž přesvědčen o tom, že by se městu vyhnula vysokorychlostní trať.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P40a74v56e54l 10M15a68r23e97š

28. 9. 2015 15:20

On ten problém má ještě jednu důležitou rovinu.

Rekonstrukce nádraží ve stávající poloze rovná se defacto výstavba zcela nového ( stát by zustala jen historická budova).A to za plného provozu s velkými dlouhodobými výlukami,kdy by vlaky stejně koncili na okolních nádražích.

Podobně výstavba nádraží pod Petrovem znamená ohromné staveniště na hraně historického jádra mesta,několik let omezení normálního života na Nových sadech ( podzemní část by se zřejmě hloubila v otevřené jámě) výluka tramvajové trati, rozsáhlé přeložky sítí, asi i kotvení svahu aby ve složitých geologických podmínkách Brna Petrov nesjel do stavební jámy.

V obou případech bude v centru města několik let ohromné staveniště se všemi negativy ( prach, hluk, vyluky povrchové dopravy, těžké mechanismy a náklaďáky...) Ono nejde jen stavbu nádražní budovy...

U řeky v klidu postavíte vše potřebné na zelené louce, stavba nic a nikoho neomezi, dopravu materialu v pohodě vyresite protože vedle je Městský okruh.Akorát ve finále během jedné vyluky napojíte nové nádraží na síť a potom snesete staré kolejiště ( což už můžete zase dělat bez výrazného omezení dopravy )...

0 0
možnosti

Urputností, s jakou kopou za nesmyslné odsunování nádraží ze zcela logické polohy do polohy zcela nelogické, se přiznávají k osobní zainteresovanosti na tomto nelogickém odsunu.

0 0
možnosti

P91a54v51e72l 61M56a23r24e84š

24. 9. 2015 14:16

Opravdu chcete AUTOBUSovou linku vézt centrem? Tím samým centrem,odkud chcete vyhnat automobily?

0 0
možnosti

Linky se nevozí, linky se vedou. Opravdu chcete srovnávat 1 autobus se 60 auty?;-D

0 0
možnosti

P85a36v66e61l 34M89a43r34e64š

24. 9. 2015 14:14

Já na rozdíl od vás věřím odborníkům,kteří jsou za to placeni.

Z tří existujicich variant je nejlogictejsi z provozního hlediska právě ta u řeky.Nádraží pod Petrovem je bráno zdravým rozumem (a na to nepotrebuji titul ze stavební fakulty) nesmyslný projekt (tak ono by to jistě šlo postavit,ovšem náklady budou astronomické a neřeší ZUB jako celek,propletenec tratí by zůstal a navíc podzemní patro pro rychlodráhu...).Staré nádraží opět neřeší železnici jako celek,klubko tratí,náspů a podjezdů by zůstal.Nádraží nemá prostor pro rozvoj a s kolejistem pohnete leda za cenu zbourání TESCA,což asi neprojde.

0 0
možnosti

P41a95v46e20l 88M56a98r16e37š

24. 9. 2015 14:03

Koukám že máte utkvělou představu,že Brno končí u Vaňkovky.

Pro vaši informaci Dolní,neboli Rosické nádraží je stále ještě centrum města.

Podle Vaši logiky he ÚAN Zvonařka v polích za městem.

0 0
možnosti

Nové nádraží nemá být v poloze ÚAN Zvonařka, čili opět kecy, kecy, kecy.

0 0
možnosti

Odsun nádraží je projekt sociálního inženýrství, kdy se za neuvěřitelné peníze daňových poplatníků vybuduje celá čtvrť na místě, o které není prakticky žádný zájem.

Já říkám, proč ne, ale ať si to celá ta odésácká banda postaví za svý.

0 0
možnosti

mohl by mi nekdo vysvetlit proc je u vysokorychlostni trate problem s tim ze povede pres centrum? Pokud to bude rychlik Berlin - Viden tak snad bude fajn, ze zastavi i v Brne, takze neni nutné nádrazí stavet na 300km/hod kdyz bude zastavovat. A kdyz nebude zastavovat a bude to primy spoj, tak proc to tahat pres nadrazi, at to jede kolem brna pres pole, kdyz to nebude zastavovat tak k cemu to tahat do centra? Fakt tomu nerozumim.

1 1
možnosti

Zen problém je technický.Současné nadraziwje v oblouku ale hlavně tratě k němu nevyhovující pro rychlovlak.Brněnský ŽU je zašmodrchané klubko kolejí,ve směru Přerov objizdite dvakrát celé Brno ??.Rychlovvak se nemůže půl hodiny táhnout na nádraží kolem celého města třicítkou,nelíbilo vy se vám jst hodinu z Prahy a další hodinu pres město na nádraží

1 2
možnosti
Foto

"Jediné negativum, které pravděpodobně dost dlouho přetrvá, bude, že do historického jádra potrvá cesta veřejnou hromadnou dopravou o něco déle než z dnešního nádraží." Pro příležitostnou dálkovou cestu by se to ještě sneslo, ale pro denní dojíždění do práce to je přece ale zcela zásadní nevýhoda, která snižuje použitelnost drážní dopravy k tomuto účelu.

1 1
možnosti

P21a34v35e79l 95M21a82r78e30š

22. 9. 2015 12:01

Tak ono už brzo nebude důvod do toho historického centra jezdit. Aktivisti usilovně pracují na tom aby se normální člověk do centra nedostal ( auta jsou fuj), je třeba zklidnit a zhumanizovat ulice. takže zklidnovači budou tak dlouho zklidnovat, až těch pár posledních podnikatelů a firem uteče z centra . Obyvatelé je budou ve druhé vlně následovat, co v centru, kde nekoupíte rohlík, protože ho tam nemá kdo přivézt. 

Už dnes není moc důvodů do historického centra jezdit, vše potřebné k životu  máte ve stejné nebo vyšší kvalitě jinde a to včetně zábavy.

0 0
možnosti

Proč tohoto zkrachovalce ještě tahají do médií. O kvalitě práce tohoto člověka vypovídá například návrh destrukce dopravního uzlu na Mendlově náměstí pro dostavbu soukromé budovy, nebo výtky na jeho webu brnoplus k nové podobě Zelného trhu, přitom ta je výsledkem JEHO práce.

Tomuto člověku nevěřím ani Dobrý den a to také každému doporučuji.

VRT samozřejmě na stávající nádraží napojit lze, když se chce, tak jde vše.

4 1
možnosti

Linky, které mají obsluhovat nádraží tzv. u řeky vůbec neexistují a nikdo, včetně tohoto člověka, nepředložil důkaz toho, jak jím navrhovaná jedna šalinová trať odveze v ranní špičce několik vlaků, které zaráz na nádru vysypou několik tisíc lidí.

1 1
možnosti

2050 - no to už budou světové zásoby ropy na minimu, uhlí v Africe bude pod palcem Číny, jádro ovládne USA a Rusko.

Takže lepší by bylo přemýšlet o nádraží s přepřehávací stanicí koni.

1 0
možnosti