- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak se zda, tak jsem asi prvni a jediny, kdo tento plan rozhodne bude obhajovat.
Brnenske letiste neslouzi jenom Brnu, ale cele jizni Morave - od Jihlavy po Zlin, od Prostejova po Znojmo - jenom si sectete, kolik obyvatel na tomto uzemi bydli - budete sami prekvapeni. Jsem presvedcen o tom, ze letecke spojeni (pravda s urcitym zpozdenim) privede do Brna nove investory, vytvori nova, kvalitni a dobre placena pracovni mista (ne montovny ani amazon), navic cely region bude moci tezit z vetsiho prilivu turistu. V zahranici maji i daleko mensi mesta nez Brno kvalitni spojeni do vyznamnych uzlu. Penize investovane na rozletani linky do Frankfurt nebo Mnichova jsou vynikajici investici - pan Vokral (ac Babisovec) je skvely primator, ktery prisel ze soukrome sfery, ma za sebou manazerskou zahranicni zkusenost a Brnu zatim dela jenom dobrou povest.
Vím, že mě za to bude spousta lidí kamenovat, ale cpát peníze do lákání linek na brněnské letiště je blbost non plus ultra. Obzvlášť v případě, kdy do hodiny a půl jízdy autem jsou dostupná 2 národní letiště (Vídeň, Bratislava) a další do 2,5 hodiny (Praha). Mnohem rozumnější by bylo vytvořit kvalitnější (myšleno dálnici x rychlostní komunikaci, popřípadě rychlodráhu) spojení s Vídní, kdy by cestovní čas klesl na nějakých 75 minut.
A vůbec nevěřím tomu, že 2 letadla týdně (u business klientely) houfně přivedou řadu investorů. To je úplné sci-fi. Protože nikdy nebudou letové řády u 2 letadel týdně tomuto segmentu vyhovovat, takže by stejně alespoň jeden let realizoval přes Vídeň.
Při kvalitní infrastruktuře a cestovním času 75 minut (rychlodráhou by se to dalo zvládnout za minut 45) z Vídně by bylo mnohem pohodlnější letět odkudkoli z Evropy přímým letem do Vídně než s přestupem ve Frankfurtu (jak je v článku podsouváno) či kdekoi jinde na brněnské letiště. A ruku na srdce, ani kdyby na brněnské letiště přiteklo peněz nepočítaně, nikdy vídeňskému ani bratislavskému letišti co do počtu letů konkurovat nebude.
Jiná situace je však u turistických letů. Tam bych si spojení třeba 2x týdně dokázal představit třaba s takovým Římem, Barcelonou a Paříží.
Stačilo nerušit lety do Prahy... to bylo 4x denně a navazovalo to pěkně. Rychlovlak na vídeňské letiště by ale taky stačil a možná by to bylo ekologičtější a levnější.
Dle mého blbost stejně jako linka do Ostravy...
Hlavně by to chtělo linku do Horních Uher, pro JUDr. Haszka Mihályho.
Nevím jestli dotování jedné konkrétní linky není nedovolená podpora a a jestli jim to projde. Jinak Morava má už jedno velice dobré mezinárodní letiště a to je ve Vídni.
Tak místo dálnice do Vídně udělejte leteckou linku Brno - Vídeň
však dálmnce do Rakouska bude dřív před budějovice než přes Brno...