Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šalinkarta za polovic nebude. Volební slib v Brně zůstává slibem

Ani rok od voleb v Brně není jasné, kdy a jestli koalice vedená ANO splní slib zelených, že „předplacenky“ zlevní. Město pošle brněnskému dopravnímu podniku 200 milionů navíc, ale na nové tramvaje a zkrácení intervalů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K18r90i66s86t60ý18n41a 26F82o28j26t36l54o85v48á 4588717314571

Ja jezdim zasadne na cerno a kdyby se ta salinkarta na rok dala koupit pod tri tisice, tak bych do toho sla, verim, ze takovych je nas mnoho, takze by dopravni podnik urcite tolik neprodelal, toto jsou naproste zaklady ekonomie...

0/−2
9.10.2015 0:04

M81a34r29t22i65n 44Z69l80a68t20u43š89k60a 8247734530301

Kdyby lidi nejezdili načerno, nemusel by zbytek platit za ně, mohlo by být levnější jízdné. Základy ekonomie

Takže děkujeme.

+3/0
9.10.2015 1:01

M88a83r18t32i15n 94Z94l52a73t90u82š88k63a 8917954540311

Ach ty sliby. Bylo hned jasné, že to nedopadne. Osobně si myslím, že by to narazilo na problém s tarifem IDS JMK. Ale kdyby se chtělo udělat něco pro lidi, šlo by to udělat i jinak. Nechat šalinkartu za současnou cenu a k roční šalinkartě tisknout pátej kupón na popelnice v Brně. Dostali by to všichni (žádná diskriminace), ale město by to dotovalo jen Brňákům (mimobrněnským by slevovej kupón byl k ničemu, tudíž by to město nic nestálo).

+1/−1
8.10.2015 21:17
Foto

P89a61v44e97l 69M63a50r22e62š 8485550167335

Aukro zavede novou kategorii 

Prodám nepoužitý kupón na popelnice ;-D;-D

0/0
8.10.2015 21:35

M73a24r73t71i91n 48Z60l76a38t34u69š91k52a 8857904140271

Vzhledem k tomu, že na šalinkartě je jméno a na kupónu datum narození,nebál bych se toho. Navíc jméno jde určitě vytisknout i na kupón.

0/0
9.10.2015 0:03
Foto

P46a44v39e34l 22M18a32r28e30š 8665200517555

Levnější šalinkarta POUZE pro lidi s trvalým pobytem, to je fakt geniální nápad.Zaprvé to je diskriminace jak vyšitá, to neprojde přes Ústavní soud

A za druhé, já myslel, že vymýšlejí jak lidi dostat do MHD, ne je z ní vyhnat...( podstatnou část kaštanů tvoří venkovani dojíždějící za prací a studentů,obě skupiny málokdy budou mít TP v Brně).

To je stejně skvělý nápad, jako ten, že rezidentské parkování bude pouze pro lidi s trvalým pobytem v dané lokalitě....

+4/0
8.10.2015 17:57

M48a45r50t34i19n 73Z89l30a13t16u70š23k32a 8207374770201

Proč diskriminace? Někdo někomu brání bydlet v Brně? Možná je to nemorální, ale určitě ne protizákonné.

+1/−1
8.10.2015 21:19
Foto

P64a30v57e30l 18M70a93r41e61š 8165510527715

Tak někdo z mnoha důvodů nechce mít v Brně trvalé bydliště, někdo nemůže. Ono v pronbajatých bytech je dost často problém mít trvalé bydliště. 

Samozřejmě vím, že podle NOZu vám to majitel zakázat nemůže, ale může vám za rok neprodloužit smlouvu, když si přes jeho nesouhlas do jeho bytu bydliště napíšete.

To že někdo nemá v brně trvalku ještě není důvodem aby si nemohl koupit roční kupon na MHD nebo zaparkovat před bytem.

0/0
8.10.2015 21:39

M38a68r21t88i97n 93Z49l19a12t88u93š35k39a 8747554920571

A on někdo někomu zakazuje si koupit šalinkartu?

Parkování je trošku jiná věc. Tam je spíš problém v tom, že je hezké, že můžu parkovat v místě A, ale většinou potřebuju parkovat i v místě B. A dokud není dostatek parkovišť a parkovacích domů, tak je to docela problém.

0/0
9.10.2015 0:08

K67a47r76e41l 34Z30a88c49e34k 7131369911877

Rozumná řešení, která by dostaly více lidí z aut do MHD, od politiků očekávat nemůžeme. Asi by z toho nic nekáplo. Přitom jsem této koalici celkem věřil, konečně jsme se zbavili Onderky a jeho kumpánů a nadšení pomalu vyšumí...:-/

+1/0
8.10.2015 15:48

P13a42v33e74l 42O34d29r71a18z56i12l 6614779607390

No a když už jsme u toho, jak je na tom s předvolebními sliby takový Matýsek Hollanů?

+7/0
8.10.2015 15:28

P56a54v58e94l 34B28o58u75c30n11í13k 4482321483725

Zmiňované město Vídeň má skvěle napojenou pří-městskou vlakovou dopravu na MHD, a hlavně páteřní metro s potřebnou volnou kapacitou pro další cestující.

Nejsem si proto jistý, jestli by takové 20% navýšení počtu cestujících ve špičce v Brně bylo to pravé ořechové. Zvláště, když musí Dopravní podnik dále zkracovat intervaly, aby byl schopen odvést to množství stávajících cestující, a kdy další zkracování intervalů na některých linkách šalin už není ve špičce organizačeně a technicky možné.

A když si vzpomenu na ten přecpaný přestupní uzel u hlavního nádraží....

Řešením je posilování okružních linek MHD a pří-městské železnice, ale to je vskutku dlouhodobý úkol (městský okruh, nové hl.nádraží, nové Židenické nádraží nad ulici Bubeníčková, přestupní uzel Tržní-Černovice ...)

+5/0
8.10.2015 13:00

P90a23v27e23l 84O60d11r63a42z31i72l 6844599907730

Uzel u nádru se ucpal ve chvíli, kdy překopali nádr, vymysleli zastávky na Nových sadech tam, kde dnes jsou a celej plac před poštou nechali ladem.

0/−1
8.10.2015 15:21

V78o55j68t58a 91P78r53o41s66e69c54k66y 6138730385859

Jezdim zásadně na černo asi 35 let a pohoda

+1/−13
8.10.2015 11:51

M96i32r44o65s88l44a64v 74V78y55k89o26u73p61i42l 3970846553315

Šalinkarta mi nepříjde až tak drahá. (Jezdím autem což je nesrovnatelně dražší)

Spíše bych přivítal kulturu cestování, když te troleják jednou za čas použiji !!!

Do Slatiny jezdí totiž  trolejbusy č. 131, které působí dojmem dobytčáku = pozvracené, páchnoucí vykopávky.

Asi je to pomsta Města Brna a DPMB,  že tato linka má cíl ve Šlapanicích =  "rebelských" Šlapanic, které nechtějí být součástí Brna.

Jenže za to obyvatelé Slatiny (staré Slatiny, ne Slatinského sídliště kam jezdí linky častěji a v lepším stavu). nemohou. 

Navíc jezdí č. 131 velmi sporadicky = je to "linka naděje" a večer končí 22:18, což je neúnosné.

Slatina je vůbec hnojník Brna, je to největší smetiště, kam jezdí parkovat kamiony, do tzv. Zeleného města. Nyní jsem zvědav, zda oprava vozovky na Řípské ulici nebyla jen oprava pro stání kamionů ??

+2/0
8.10.2015 11:28

L56u78k73a56s 92N46e80m60e53c 7409930972894

;-D;-D;-D  131  ;-D;-D;-D

+5/0
8.10.2015 11:31
Foto

P13a44v75e62l 25M35a83r44e90š 8935780467875

tak se sekl v čísle linky (ona to ještě nedávno ta 131čka byla) ale jinak má pravdu

0/0
8.10.2015 11:48

M37i67r15o36s56l81a56v 51V80y17k33o75u50p28i18l 3830206443845

Díky :-) To už se tolikrát měnilo, že se asi vrací čísla z mého dětství před 45ti lety.

+1/0
8.10.2015 12:07

P56a10v22e38l 85O79d82r59a70z86i65l 6844939197150

Ještě nedávno před 12 lety ;-D no to jezdí fakt "občas".

+2/0
8.10.2015 15:24

P19a22v54e26l 83S21ý50k48o32r36a 1511857736160

Vážně není drahá?

Praha - 3650kč / rok

Brno - 4750kč / rok

Zajímalo by mě, jestli je v Brně opravdu o tolik lepší doprava ve větším rozsahu.

+4/0
8.10.2015 14:58
Foto

P75a59v80e58l 93M89a87r25e38š 8295560727325

V Brně není šalinkarta drahá, to v Praze je díky populistům velmi levná.

Jestli je v Brně neúměrně drahé jízdné, tak to platí o jednorázových jízdenkách (včetně universálních)

Lidi do MHD přitáhne spíše zlevnění tehlech jízdenek.

+2/−3
8.10.2015 16:22

P85i63v25o31ň39k66a 45M19i94r38o92s60l72a15v 8612882111432

Aha,takže my,co máme šalinkarty na tom proděláme jo?

0/0
8.10.2015 20:49
Foto

P93a18v52e93l 37M83a35r10e29š 8265920837355

vy nemáte na čem prodělat. Se současnou cenou vychází šalinkarta na cca 13 kč na den. To je půlka jedné hodinové jízdenky.

Pokud chcete dostat lidi do MHD, neřešte ty, co už šalinkartu mají. Protože ti už zřejmě MHD pravidelně jezdí ( jinak BY SI JI NEKUPOVALI)

Vy potřebujete k ježdění MHD přesvědčit lidi, co jezdí šalinou jen občas a to na jednorázové, SMS jízdenky, nebo na universálku. A pro ně je potom taková cesta šalinou  oproti autu  (nebo dokonce skůtru) drahá a ve většině případů i časově nevýhodná.

0/−1
8.10.2015 21:34

T69o20m88á64š 83T17a15t22í29č38e95k 5800312860978

No, já jsem se šlapanickým drajfem najezdil víc než dost a na zmiňované nedostatky si fakt nevzpomínám. :-/

+2/0
8.10.2015 15:04

M30i83r36o35s36l84a62v 64V78y90k36o40u94p38i46l 3280256213125

Vzhledem k tomu, že znám dlouhodobě i jiné trasy tak ten rozdíl v kvalitě vozů tam opravdu je. Do Slatiny přes Řípskou a dále do Šlapanic jezdí opravdu dost star= trolejáky

0/−1
8.10.2015 16:06

T33o49m82á50š 77T81a95t30í73č78e55k 5230152960378

To je fakt, starý tam jezdijó. Ale špinavý ne.

0/0
8.10.2015 16:08
Foto

P78a44v89e67l 56M50a17r55e20š 8725560757195

Na Šlapanické a Slatinské trati jezdí ty největší vraky, které DP ve vozovně vyhrabe.Než je úplně zrušili jezdili tady skoro výhradně Tr14/15.

0/0
8.10.2015 16:24

T82o81m19á79š 68T28a62t57í46č42e57k 5520402630878

Nojo, já jsem reagoval na to, že by byly poblitý.

0/0
8.10.2015 17:50

P84e32t77r 30B42e67z59s12t37a57r64o61s26t93i 2729776303161

A nebylo by místo zlevnění MHD rozumnější zpoplatnit vjezd do centra ohraničeného městským okruhem včetně rezidentu , například 500 Kč/den... Tímto nazeneme do MHD více osob jak zlevnenim...

+5/−8
8.10.2015 11:17

L86u47k91a69s 75N53e86m43e78c 7419110412254

Nema kazdy takovy zivot a zamestnani jako vy a opravdu potrebuje do centra jezdit autem a treba pravidelne. Jakakoliv castka za vjezd je v pripade Brna nesmyslna.

+4/−2
8.10.2015 11:29

P25e85t28r 70B86e94z36s42t51a32r79o80s32t14i 2659466633721

Ono je rozdíl, zda potřebuje nebo chce, více převažuje to chce a že doprava v Brně je až moc hustá... Jeden z řidičů říká, do Prahy si jezdim odpočinout, do Brna nasrxx... Je to tak, ulice úzké dopravy moc, chování řidičů jak na Balkáně tudíž každé omezení by bylo fajn...

+1/−4
8.10.2015 11:37
Foto

P64a37v46e53l 26M95a25r56e33š 8425980877285

kdo d ocentra města nepotřebuje, opravdu se tam nejede jen tak pro radost projíždět

+2/−1
8.10.2015 11:48

P10e95t42r 48B75e96z33s85t81a93r72o45s24t21i 2879526483311

Hlavní problém Brna je v absenci P+R parkovišť... Ale i když budou, kolik lidí na tomto parkovišti presedne do MHD, minimum, proto je musíme více motivovat, například vysokým poplatkem... A když někdo v centru bydlí, nechával by auto také tam, popřípadě by si koupil, postavil garáž na předměstí a když by 2x,3x do roka kupoval lednici , televizi nebo skříň tak by si zaplatil a dojel až před barák... Obchody s potravinami ve městě jsou, takže místo plného kufru o víkendu by každý den cestou z práce koupil tašku nákupu... Úřady by pořad ve městě zůstali, kanceláře také, takže by město nevymrelo, jen by se sklidilo, ale za dnešní situace věc neřešitelná... Brno mi po dopravní stránce přijde bez koncepce, například Zvonařka, není to žádná sláva, ale nevím, proč až tam jezdí vesnické autobusy, kolik vesnických linek zajíždí až na Florenc? Grand , kdo proboha vydal licenci na linky jezdící sem, když máme velké ústřední nádraží o dvě ulice dál... Těch věci by dalo na román...

+3/−2
8.10.2015 12:34
Foto

P96a25v67e45l 14M77a71r68e31š 8555400707925

Tím že rezidenty donutíte parkovat v polích za městem dosáhnete jenom toho, že z toho centra odejdou ( o o bydlení v centru je spíš za trest už dnes).

Ono smysl auta jev tom, že ho mate k dispozici když VY chcete a potřebujete a jet půl hodiny pro auto někam na periferii jaksi s tím není kompatibilní.Tohle může praktikovat důchodce, co v patek jede na chalupu, ne někdo kdo auto normálně používá.

+1/−1
8.10.2015 12:53

P43e62t14r 78K84o89v65a89ř48í40k 1861813439737

Tomu se říká motivace používat MHD 8-o Většina lidí v Brně je dojíždějících, a vy navrhujete, aby platila za ostavení auta na parkovišti, která nejsou zrovna levná, a navíc si koupili na dojetí kousek do města drahou šalinkartu, jejíž zlevnění se navrhuje pouze pro brňáky. Hmm. A ještě vám nevoní, že autobusy z okolí zajíždějí na autobusové nádraží. Asi byste navrhoval, aby lidi vyklopil někde na předměstí a ti tam půl hodiny čekali na občasný předměstský spoj. To jsou úžasné nápady!

+2/0
8.10.2015 13:26

P17e12t83r 37B13e84z21s11t72a59r63o91s63t75i 2169746773551

Tímto je zároveň motivuju, aby to auto nechali úplně doma a přijeli vlakem, vždyť IDS JMK je snad nejlépe promyšlený dopravní systém v republice... A vesnické autobusy vozit vždy k nejbližšímu nádraží nebo tramvaji, nikoliv až na Zvonarku... V Praze to tak funguje, že vesnické autobusy končí u nádraží nebo u metra a z Florence jediný bus, který jede do vesnice je ten do Brna... A dálkové nahnat všechny na Zvonarku, mohou po cestě pro výstup někde zastavit, ale nenechat je v centru u Grandu, který kapacitou nestačí, nemá žádné zázemí a jednak překáží už jen tou cestou tam..

+2/0
8.10.2015 13:53

P21e11t38r 81K19o42v12a61ř82í40k 1571833799627

Fakt to myslíte vážně, že chcete Brno srovnávat s Prahou, kde mají na okraj přivedené metro, které bez problémů pobere všechny cestující? Toto řešit pomocí šaliny a busů, které na periférii jezdí 1x za 20-30minut není možné. A změnit frakvenci na 5 minut se nevyplatí, protože budou ve vlnách jezdit prázdné a přeplněné busy.

+2/−1
8.10.2015 14:21

P14e63t66r 47B28e36z85s80t41a88r54o24s92t36i 2899836723621

Nechci srovnávat s Prahou, ale například od severu vše vesnické, co přijede do Brna od severu ,končí v Krpoli u nádraží, tudíž jih vozit například do Modřic a pro vlastní cestu do města použít vlak... Absence metra není dle mého pro zatím žádný problém, bude nové nádraží , tam bych poslal dálkovou ,osobáky od Střelic a z Vlary a v místech současného nádraží nechat dvě koleje a s bahn s intervalem 10 špička, 15 sedlo,víkend se spoji Adamov-Sokolnice, Modřice - Kuřim, které již existují a zahustit to na 10 minut klidně jen pendl Kuřim Modřice a k této páteři nahnat vesnické autobusy...

+2/0
8.10.2015 14:47

P41e70t41r 44K35o91v51a34ř51í12k 1801533879787

Ok. Řešíte jen vesnické busy. Ve skutečnosti většina lidí z vesnic jezdí autem, protože doprava busem je z mnoha důvodů nevyhovující (cena, nevyhovující časy, řešení dětí, nákupů atd). Ve skutečnosti by vaše řešení znamenalo vybudovat ohromná parkoviště poblíž železnice (což by muselo být mimo Brno - poblíž zmíněných stanic žádná obecní volná plocha není). A znamenalo by to velké zahuštění vlakových spojů. Nedokážu posoudit, jak je oboje z toho realizovatelné, co by to obnášelo finančně (kdo by to platil - Brno? Takové akce vlastně jen pro mimobrněnské?) a co by toto vybudovat znamenalo časově (výkup pozemků, územní řízení, stavba, ... 10 - 20 let)? Byla by jistota, že by celé tyto proinvestované miliardy někdo využíval? Snad jedině silou (demotivace zákazem či nepřiměřeného zpoplatnění vjezdu do Brna) - a neznamenal by tento krok masové vylidnění centra Brna?

0/−1
8.10.2015 15:07

P11e31t59r 21B48e37z59s29t35a30r95o91s64t27i 2199356913561

Zkuste se jen tak podívat na nějakou Slinku ve špičce, plno, zahuštění intervalu brání jen jedna věc a to je hlavní nádraží, nové je kapacitně potřeba a na současném místě nerealizovatelné, protože Tesco nezbourame... Až bude nové nádraží, pokud někdo neprodá pozemky, bude kapacita na průjezdný Sbahn v současné trase, návazné autobusy jezdí... Je co zlepšovat, ale v současné době bych se nebál srovnávat JM kraj se Švýcarskem, jedno že dvou míst v republice, kde doprava funguje kvalitně a systematicky ve 4 ráno i v 10 večer i o víkendu, maximální stáří busů 10 let, tudíž auto vůbec není potřeba, jízda autem jen v tomto koutě republiky jen o vlastním pohodlí, protože krom přepravy více věci ho nepotrebuji, všude se dostanu a intervaly mimo město většinou 30/60 ,nabídka spojů dobrá, ceny přijatelné, tím máme vyřešené "cizince", po vlastním Brně, by šlo vyřešit úpravou zastávek, dnes máme povolené nejdelší soupravy tram 40 metrů , není problém stejný interval a soupravy 60 metrů,klidně 80... Pokud toto zajistim, nevidím problém ani s vystěhováním aut. Myslím si, že by to sice vadilo, každý by prskal, ale většina by si zvykla...

+1/0
8.10.2015 15:40
Foto

P84a31v48e91l 38M68a38r73e95š 8925830837105

Nádraží v centru je přece ta nejúžasnější věc, co tu máme :-).

Že je na hraně kapacity, brzdí kolejovou dopravu přes Brno a neni tam misto pro rozvoj nadrazi ani uzlu MHD pred nim, to prece nevadi...

Na nadrazi v centru Odrazilovi a aktivistum nešahejte, :-) :-)

+1/−3
8.10.2015 16:40
Foto

P87a11v74e23l 71M76a77r44e45š 8135210457215

Ta cesta vlakem přes Brno bude trvat výrazně déle než tramvají.

Pravidelně dojizdejici asi o každodenní vyhludkovou hizdu po brnenskem kolejovém propletenci stát mi nebudou...

+2/0
8.10.2015 16:35
Foto

P47a42v37e33l 25M25a19r33e67š 8665400187915

Ono by to mnohde ani nešlo technicky, přidat spoje.

U šalin a trajfů jste limitovan kapacitou rozvoden a měníren.

Na 1čce a 8čce jste na maximu propustnosti už dnes, další vlaky už se na trať nevejdou.

A svazet lidi autobusy, kolik kloubů nemáme.

Oni si všichni tihle zklidňovači a omezovači neuvědomují, že pokud by se splnil jejich sen a většina presedla do MHD,budeme jezdit na střeše jako v Indii.

Kapacita některých tratí je už dnes na maximu, výrazn zvýšení poptávky by znamenalo nákup dalších vozů, stavbu nových měníren, miliardové investice.

0/−1
8.10.2015 16:33

P89e81t73r 41K65o44v50a29ř17í90k 1891143469587

Dále pak nosit každý den tašku s nákupem. Nj, ale ne každý pracuje od do ve fabrice a má takto pravidelný režim, aby si každý den našel hodinu navíc na pořešení nákupu. A pak se tahal s taškou i dětmi, které vyzvedne ze školky, přes celé město v MHD. S takovým režimem si můžete být jistý, že by se centrum Brna velice rychle vylidnilo.

0/−1
8.10.2015 13:31

P23e21t49r 28B36e55z26s30t95a46r71o77s68t74i 2759296443431

Hodinu na nákup, vím pro ve jdu a do 10 minut jsem z obchodu venku... Proč se tahat s nákupem MHD, když prodejny jsou všude...

+1/−2
8.10.2015 13:54
Foto

P14a78v85e95l 69M13a46r76e93š 8905390507475

Opravdový problém Brna je

Neexistující jižní část VMO, chybějící R43 , a malokapacitni a neúplný Vnitřní městský okruh.

Širším centrem Brna jezdí tam mnoho aut, které do centra vlastně nejedou, je to tranzit a pres centrum města jede kvůli neexistenci jiné trasy.

V centru chybí cenově přijatelné dlouhodobější parkování.Osobně klidně dojdu k Orloji od Vaňkovky, ale dlouhodobě tam nechat auto se nevyplatí.

Městský parkovací dům v Kopečné naprosto nesmyslně požaduje za parkování stejnou částku jako ostatní parkoviště, mnohem blíže jádra města.

Zanedbane pozemky u Zvonarky pripravene pro stavbu noveho nadrazi by nebyl vetdi problem upravit na dočasné velkokapacitní parkoviště rozumně blízko centra pro pěší dosah....

0/−1
8.10.2015 14:14

P28a77v66e94l 22O28d47r13a61z75i68l 6854379687870

To jsou problémy jen pro autíčkáře, ostatní to nezajímá.

+1/−1
8.10.2015 15:26
Foto

P75a75v53e87l 56M55a98r67e71š 8275500457805

A vy jste asi nepochopí, že tohle zajímá i neridice.Oni ty auta, co zmizí z centra tak nějak uvolní místo i MHD a cyklistům i

+1/0
8.10.2015 16:44

L59i60b34o89r 55F97o53l98t12ý78n63e10k 2956405517134

A nezapomenout vydat spoustu povolenek bokem, aby to pak vypadalo jako na Masarykově třídě, kde je sice pěší zóna, ale jezdí tam spousty aut a šaliny :D

A co je pro vás centrum? Kobližná? Tam je pěší zóna. Koliště, které je odpoledne totálně ucpané? Tam to asi nezpoplatníte...

+2/0
8.10.2015 11:41

P26e19t42r 43B58e11z28s47t51a93r90o28s20t93i 2769706823661

Když to vezmu tak buď území tarifní zóny 100 nebo silnicemi ohraničený vnitřek města Krpolsky tunel, pisarecky tunel, BVV , Zvonarka, Komárov ,husovicky tunel

0/−4
8.10.2015 11:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.