Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šalinkarta za polovic nebude. Volební slib v Brně zůstává slibem

Ani rok od voleb v Brně není jasné, kdy a jestli koalice vedená ANO splní slib zelených, že „předplacenky“ zlevní. Město pošle brněnskému dopravnímu podniku 200 milionů navíc, ale na nové tramvaje a zkrácení intervalů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72r94i88s64t96ý67n98a 69F71o45j72t67l95o68v29á 4448817794291

Ja jezdim zasadne na cerno a kdyby se ta salinkarta na rok dala koupit pod tri tisice, tak bych do toho sla, verim, ze takovych je nas mnoho, takze by dopravni podnik urcite tolik neprodelal, toto jsou naproste zaklady ekonomie...

0/−2
9.10.2015 0:04

M22a72r45t12i49n 54Z30l97a29t52u33š71k24a 8477504710771

Kdyby lidi nejezdili načerno, nemusel by zbytek platit za ně, mohlo by být levnější jízdné. Základy ekonomie

Takže děkujeme.

+3/0
9.10.2015 1:01

M95a40r92t12i30n 44Z35l49a64t60u65š48k45a 8537474110621

Ach ty sliby. Bylo hned jasné, že to nedopadne. Osobně si myslím, že by to narazilo na problém s tarifem IDS JMK. Ale kdyby se chtělo udělat něco pro lidi, šlo by to udělat i jinak. Nechat šalinkartu za současnou cenu a k roční šalinkartě tisknout pátej kupón na popelnice v Brně. Dostali by to všichni (žádná diskriminace), ale město by to dotovalo jen Brňákům (mimobrněnským by slevovej kupón byl k ničemu, tudíž by to město nic nestálo).

+1/−1
8.10.2015 21:17

P69a54v43e43l 97M48a55r45e10š 8305340277345

Aukro zavede novou kategorii 

Prodám nepoužitý kupón na popelnice ;-D;-D

0/0
8.10.2015 21:35

M89a33r13t88i77n 97Z36l66a72t17u84š45k10a 8187764590281

Vzhledem k tomu, že na šalinkartě je jméno a na kupónu datum narození,nebál bych se toho. Navíc jméno jde určitě vytisknout i na kupón.

0/0
9.10.2015 0:03

P89a62v26e80l 14M51a33r31e59š 8405710767135

Levnější šalinkarta POUZE pro lidi s trvalým pobytem, to je fakt geniální nápad.Zaprvé to je diskriminace jak vyšitá, to neprojde přes Ústavní soud

A za druhé, já myslel, že vymýšlejí jak lidi dostat do MHD, ne je z ní vyhnat...( podstatnou část kaštanů tvoří venkovani dojíždějící za prací a studentů,obě skupiny málokdy budou mít TP v Brně).

To je stejně skvělý nápad, jako ten, že rezidentské parkování bude pouze pro lidi s trvalým pobytem v dané lokalitě....

+4/0
8.10.2015 17:57

M20a44r26t60i71n 87Z50l19a85t73u92š76k34a 8547344650471

Proč diskriminace? Někdo někomu brání bydlet v Brně? Možná je to nemorální, ale určitě ne protizákonné.

+1/−1
8.10.2015 21:19

P29a64v81e82l 49M30a74r11e68š 8725720267105

Tak někdo z mnoha důvodů nechce mít v Brně trvalé bydliště, někdo nemůže. Ono v pronbajatých bytech je dost často problém mít trvalé bydliště. 

Samozřejmě vím, že podle NOZu vám to majitel zakázat nemůže, ale může vám za rok neprodloužit smlouvu, když si přes jeho nesouhlas do jeho bytu bydliště napíšete.

To že někdo nemá v brně trvalku ještě není důvodem aby si nemohl koupit roční kupon na MHD nebo zaparkovat před bytem.

0/0
8.10.2015 21:39

M93a26r32t56i56n 22Z57l59a98t90u85š35k22a 8387714550471

A on někdo někomu zakazuje si koupit šalinkartu?

Parkování je trošku jiná věc. Tam je spíš problém v tom, že je hezké, že můžu parkovat v místě A, ale většinou potřebuju parkovat i v místě B. A dokud není dostatek parkovišť a parkovacích domů, tak je to docela problém.

0/0
9.10.2015 0:08

K13a13r65e76l 56Z31a55c38e18k 7751529861557

Rozumná řešení, která by dostaly více lidí z aut do MHD, od politiků očekávat nemůžeme. Asi by z toho nic nekáplo. Přitom jsem této koalici celkem věřil, konečně jsme se zbavili Onderky a jeho kumpánů a nadšení pomalu vyšumí...:-/

+1/0
8.10.2015 15:48

P86a55v91e63l 27O46d64r76a94z34i74l 6614939517530

No a když už jsme u toho, jak je na tom s předvolebními sliby takový Matýsek Hollanů?

+7/0
8.10.2015 15:28

P21a92v82e70l 97B12o95u26c94n54í65k 4172551143685

Zmiňované město Vídeň má skvěle napojenou pří-městskou vlakovou dopravu na MHD, a hlavně páteřní metro s potřebnou volnou kapacitou pro další cestující.

Nejsem si proto jistý, jestli by takové 20% navýšení počtu cestujících ve špičce v Brně bylo to pravé ořechové. Zvláště, když musí Dopravní podnik dále zkracovat intervaly, aby byl schopen odvést to množství stávajících cestující, a kdy další zkracování intervalů na některých linkách šalin už není ve špičce organizačeně a technicky možné.

A když si vzpomenu na ten přecpaný přestupní uzel u hlavního nádraží....

Řešením je posilování okružních linek MHD a pří-městské železnice, ale to je vskutku dlouhodobý úkol (městský okruh, nové hl.nádraží, nové Židenické nádraží nad ulici Bubeníčková, přestupní uzel Tržní-Černovice ...)

+5/0
8.10.2015 13:00

P66a69v13e16l 36O68d88r57a61z76i31l 6724519187240

Uzel u nádru se ucpal ve chvíli, kdy překopali nádr, vymysleli zastávky na Nových sadech tam, kde dnes jsou a celej plac před poštou nechali ladem.

0/−1
8.10.2015 15:21

V33o45j37t72a 66P20r72o55s70e59c42k88y 6848170225769

Jezdim zásadně na černo asi 35 let a pohoda

+1/−13
8.10.2015 11:51

M97i17r90o27s47l92a15v 93V90y43k71o19u29p88i87l 3720796663805

Šalinkarta mi nepříjde až tak drahá. (Jezdím autem což je nesrovnatelně dražší)

Spíše bych přivítal kulturu cestování, když te troleják jednou za čas použiji !!!

Do Slatiny jezdí totiž  trolejbusy č. 131, které působí dojmem dobytčáku = pozvracené, páchnoucí vykopávky.

Asi je to pomsta Města Brna a DPMB,  že tato linka má cíl ve Šlapanicích =  "rebelských" Šlapanic, které nechtějí být součástí Brna.

Jenže za to obyvatelé Slatiny (staré Slatiny, ne Slatinského sídliště kam jezdí linky častěji a v lepším stavu). nemohou. 

Navíc jezdí č. 131 velmi sporadicky = je to "linka naděje" a večer končí 22:18, což je neúnosné.

Slatina je vůbec hnojník Brna, je to největší smetiště, kam jezdí parkovat kamiony, do tzv. Zeleného města. Nyní jsem zvědav, zda oprava vozovky na Řípské ulici nebyla jen oprava pro stání kamionů ??

+2/0
8.10.2015 11:28

L98u95k82a57s 96N16e36m23e31c 7299550212584

;-D;-D;-D  131  ;-D;-D;-D

+5/0
8.10.2015 11:31

P54a84v13e34l 57M13a29r41e11š 8655620467315

tak se sekl v čísle linky (ona to ještě nedávno ta 131čka byla) ale jinak má pravdu

0/0
8.10.2015 11:48

M84i82r90o92s61l89a87v 34V63y78k91o79u76p95i27l 3470936453465

Díky :-) To už se tolikrát měnilo, že se asi vrací čísla z mého dětství před 45ti lety.

+1/0
8.10.2015 12:07

P58a67v84e70l 85O67d41r77a11z27i61l 6744969747160

Ještě nedávno před 12 lety ;-D no to jezdí fakt "občas".

+2/0
8.10.2015 15:24

P42a94v90e41l 66S74ý18k17o17r20a 1191837946520

Vážně není drahá?

Praha - 3650kč / rok

Brno - 4750kč / rok

Zajímalo by mě, jestli je v Brně opravdu o tolik lepší doprava ve větším rozsahu.

+4/0
8.10.2015 14:58

P77a75v45e26l 50M22a90r43e37š 8225360877725

V Brně není šalinkarta drahá, to v Praze je díky populistům velmi levná.

Jestli je v Brně neúměrně drahé jízdné, tak to platí o jednorázových jízdenkách (včetně universálních)

Lidi do MHD přitáhne spíše zlevnění tehlech jízdenek.

+2/−3
8.10.2015 16:22

P77i14v53o62ň32k55a 61M78i71r49o60s77l60a75v 8832462351142

Aha,takže my,co máme šalinkarty na tom proděláme jo?

0/0
8.10.2015 20:49

P49a85v39e79l 33M93a31r41e94š 8295670137685

vy nemáte na čem prodělat. Se současnou cenou vychází šalinkarta na cca 13 kč na den. To je půlka jedné hodinové jízdenky.

Pokud chcete dostat lidi do MHD, neřešte ty, co už šalinkartu mají. Protože ti už zřejmě MHD pravidelně jezdí ( jinak BY SI JI NEKUPOVALI)

Vy potřebujete k ježdění MHD přesvědčit lidi, co jezdí šalinou jen občas a to na jednorázové, SMS jízdenky, nebo na universálku. A pro ně je potom taková cesta šalinou  oproti autu  (nebo dokonce skůtru) drahá a ve většině případů i časově nevýhodná.

0/−1
8.10.2015 21:34

T87o69m64á54š 83T64a56t14í32č12e46k 5100252680428

No, já jsem se šlapanickým drajfem najezdil víc než dost a na zmiňované nedostatky si fakt nevzpomínám. :-/

+2/0
8.10.2015 15:04

M14i85r86o92s51l82a55v 63V77y56k72o57u42p63i52l 3910896123845

Vzhledem k tomu, že znám dlouhodobě i jiné trasy tak ten rozdíl v kvalitě vozů tam opravdu je. Do Slatiny přes Řípskou a dále do Šlapanic jezdí opravdu dost star= trolejáky

0/−1
8.10.2015 16:06

T92o94m29á78š 23T32a66t48í70č70e47k 5290172440478

To je fakt, starý tam jezdijó. Ale špinavý ne.

0/0
8.10.2015 16:08

P53a46v22e48l 89M41a95r17e21š 8305220647245

Na Šlapanické a Slatinské trati jezdí ty největší vraky, které DP ve vozovně vyhrabe.Než je úplně zrušili jezdili tady skoro výhradně Tr14/15.

0/0
8.10.2015 16:24

T30o27m40á17š 29T48a62t90í63č29e53k 5790212180448

Nojo, já jsem reagoval na to, že by byly poblitý.

0/0
8.10.2015 17:50

P70e21t34r 13B94e51z13s11t58a15r77o93s72t82i 2639646913141

A nebylo by místo zlevnění MHD rozumnější zpoplatnit vjezd do centra ohraničeného městským okruhem včetně rezidentu , například 500 Kč/den... Tímto nazeneme do MHD více osob jak zlevnenim...

+5/−8
8.10.2015 11:17

L36u41k50a31s 84N37e52m24e92c 7729350142134

Nema kazdy takovy zivot a zamestnani jako vy a opravdu potrebuje do centra jezdit autem a treba pravidelne. Jakakoliv castka za vjezd je v pripade Brna nesmyslna.

+4/−2
8.10.2015 11:29

P29e29t70r 13B25e77z18s62t64a25r49o45s43t46i 2849966983581

Ono je rozdíl, zda potřebuje nebo chce, více převažuje to chce a že doprava v Brně je až moc hustá... Jeden z řidičů říká, do Prahy si jezdim odpočinout, do Brna nasrxx... Je to tak, ulice úzké dopravy moc, chování řidičů jak na Balkáně tudíž každé omezení by bylo fajn...

+1/−4
8.10.2015 11:37

P22a38v88e32l 17M27a96r40e40š 8695470107815

kdo d ocentra města nepotřebuje, opravdu se tam nejede jen tak pro radost projíždět

+2/−1
8.10.2015 11:48

P39e43t73r 77B93e73z11s10t75a64r90o96s14t46i 2869386933311

Hlavní problém Brna je v absenci P+R parkovišť... Ale i když budou, kolik lidí na tomto parkovišti presedne do MHD, minimum, proto je musíme více motivovat, například vysokým poplatkem... A když někdo v centru bydlí, nechával by auto také tam, popřípadě by si koupil, postavil garáž na předměstí a když by 2x,3x do roka kupoval lednici , televizi nebo skříň tak by si zaplatil a dojel až před barák... Obchody s potravinami ve městě jsou, takže místo plného kufru o víkendu by každý den cestou z práce koupil tašku nákupu... Úřady by pořad ve městě zůstali, kanceláře také, takže by město nevymrelo, jen by se sklidilo, ale za dnešní situace věc neřešitelná... Brno mi po dopravní stránce přijde bez koncepce, například Zvonařka, není to žádná sláva, ale nevím, proč až tam jezdí vesnické autobusy, kolik vesnických linek zajíždí až na Florenc? Grand , kdo proboha vydal licenci na linky jezdící sem, když máme velké ústřední nádraží o dvě ulice dál... Těch věci by dalo na román...

+3/−2
8.10.2015 12:34

P80a43v45e80l 95M11a32r39e72š 8555400187795

Tím že rezidenty donutíte parkovat v polích za městem dosáhnete jenom toho, že z toho centra odejdou ( o o bydlení v centru je spíš za trest už dnes).

Ono smysl auta jev tom, že ho mate k dispozici když VY chcete a potřebujete a jet půl hodiny pro auto někam na periferii jaksi s tím není kompatibilní.Tohle může praktikovat důchodce, co v patek jede na chalupu, ne někdo kdo auto normálně používá.

+1/−1
8.10.2015 12:53

P35e80t74r 66K49o71v82a96ř32í93k 1111243349527

Tomu se říká motivace používat MHD 8-o Většina lidí v Brně je dojíždějících, a vy navrhujete, aby platila za ostavení auta na parkovišti, která nejsou zrovna levná, a navíc si koupili na dojetí kousek do města drahou šalinkartu, jejíž zlevnění se navrhuje pouze pro brňáky. Hmm. A ještě vám nevoní, že autobusy z okolí zajíždějí na autobusové nádraží. Asi byste navrhoval, aby lidi vyklopil někde na předměstí a ti tam půl hodiny čekali na občasný předměstský spoj. To jsou úžasné nápady!

+2/0
8.10.2015 13:26

P44e78t33r 74B59e95z34s65t14a79r16o13s11t32i 2629656303731

Tímto je zároveň motivuju, aby to auto nechali úplně doma a přijeli vlakem, vždyť IDS JMK je snad nejlépe promyšlený dopravní systém v republice... A vesnické autobusy vozit vždy k nejbližšímu nádraží nebo tramvaji, nikoliv až na Zvonarku... V Praze to tak funguje, že vesnické autobusy končí u nádraží nebo u metra a z Florence jediný bus, který jede do vesnice je ten do Brna... A dálkové nahnat všechny na Zvonarku, mohou po cestě pro výstup někde zastavit, ale nenechat je v centru u Grandu, který kapacitou nestačí, nemá žádné zázemí a jednak překáží už jen tou cestou tam..

+2/0
8.10.2015 13:53

P94e89t33r 57K41o63v89a15ř10í29k 1661193919457

Fakt to myslíte vážně, že chcete Brno srovnávat s Prahou, kde mají na okraj přivedené metro, které bez problémů pobere všechny cestující? Toto řešit pomocí šaliny a busů, které na periférii jezdí 1x za 20-30minut není možné. A změnit frakvenci na 5 minut se nevyplatí, protože budou ve vlnách jezdit prázdné a přeplněné busy.

+2/−1
8.10.2015 14:21

P26e77t56r 79B75e31z73s13t10a28r76o72s44t85i 2169616333371

Nechci srovnávat s Prahou, ale například od severu vše vesnické, co přijede do Brna od severu ,končí v Krpoli u nádraží, tudíž jih vozit například do Modřic a pro vlastní cestu do města použít vlak... Absence metra není dle mého pro zatím žádný problém, bude nové nádraží , tam bych poslal dálkovou ,osobáky od Střelic a z Vlary a v místech současného nádraží nechat dvě koleje a s bahn s intervalem 10 špička, 15 sedlo,víkend se spoji Adamov-Sokolnice, Modřice - Kuřim, které již existují a zahustit to na 10 minut klidně jen pendl Kuřim Modřice a k této páteři nahnat vesnické autobusy...

+2/0
8.10.2015 14:47

P13e76t66r 91K88o54v72a33ř55í91k 1861413299867

Ok. Řešíte jen vesnické busy. Ve skutečnosti většina lidí z vesnic jezdí autem, protože doprava busem je z mnoha důvodů nevyhovující (cena, nevyhovující časy, řešení dětí, nákupů atd). Ve skutečnosti by vaše řešení znamenalo vybudovat ohromná parkoviště poblíž železnice (což by muselo být mimo Brno - poblíž zmíněných stanic žádná obecní volná plocha není). A znamenalo by to velké zahuštění vlakových spojů. Nedokážu posoudit, jak je oboje z toho realizovatelné, co by to obnášelo finančně (kdo by to platil - Brno? Takové akce vlastně jen pro mimobrněnské?) a co by toto vybudovat znamenalo časově (výkup pozemků, územní řízení, stavba, ... 10 - 20 let)? Byla by jistota, že by celé tyto proinvestované miliardy někdo využíval? Snad jedině silou (demotivace zákazem či nepřiměřeného zpoplatnění vjezdu do Brna) - a neznamenal by tento krok masové vylidnění centra Brna?

0/−1
8.10.2015 15:07

P12e59t32r 34B11e88z61s30t55a27r26o88s70t34i 2119666773951

Zkuste se jen tak podívat na nějakou Slinku ve špičce, plno, zahuštění intervalu brání jen jedna věc a to je hlavní nádraží, nové je kapacitně potřeba a na současném místě nerealizovatelné, protože Tesco nezbourame... Až bude nové nádraží, pokud někdo neprodá pozemky, bude kapacita na průjezdný Sbahn v současné trase, návazné autobusy jezdí... Je co zlepšovat, ale v současné době bych se nebál srovnávat JM kraj se Švýcarskem, jedno že dvou míst v republice, kde doprava funguje kvalitně a systematicky ve 4 ráno i v 10 večer i o víkendu, maximální stáří busů 10 let, tudíž auto vůbec není potřeba, jízda autem jen v tomto koutě republiky jen o vlastním pohodlí, protože krom přepravy více věci ho nepotrebuji, všude se dostanu a intervaly mimo město většinou 30/60 ,nabídka spojů dobrá, ceny přijatelné, tím máme vyřešené "cizince", po vlastním Brně, by šlo vyřešit úpravou zastávek, dnes máme povolené nejdelší soupravy tram 40 metrů , není problém stejný interval a soupravy 60 metrů,klidně 80... Pokud toto zajistim, nevidím problém ani s vystěhováním aut. Myslím si, že by to sice vadilo, každý by prskal, ale většina by si zvykla...

+1/0
8.10.2015 15:40

P51a10v26e13l 90M53a54r11e87š 8885880537265

Nádraží v centru je přece ta nejúžasnější věc, co tu máme :-).

Že je na hraně kapacity, brzdí kolejovou dopravu přes Brno a neni tam misto pro rozvoj nadrazi ani uzlu MHD pred nim, to prece nevadi...

Na nadrazi v centru Odrazilovi a aktivistum nešahejte, :-) :-)

+1/−3
8.10.2015 16:40

P97a67v54e48l 42M96a54r41e76š 8205860877945

Ta cesta vlakem přes Brno bude trvat výrazně déle než tramvají.

Pravidelně dojizdejici asi o každodenní vyhludkovou hizdu po brnenskem kolejovém propletenci stát mi nebudou...

+2/0
8.10.2015 16:35

P66a86v87e94l 37M13a91r69e37š 8385430567585

Ono by to mnohde ani nešlo technicky, přidat spoje.

U šalin a trajfů jste limitovan kapacitou rozvoden a měníren.

Na 1čce a 8čce jste na maximu propustnosti už dnes, další vlaky už se na trať nevejdou.

A svazet lidi autobusy, kolik kloubů nemáme.

Oni si všichni tihle zklidňovači a omezovači neuvědomují, že pokud by se splnil jejich sen a většina presedla do MHD,budeme jezdit na střeše jako v Indii.

Kapacita některých tratí je už dnes na maximu, výrazn zvýšení poptávky by znamenalo nákup dalších vozů, stavbu nových měníren, miliardové investice.

0/−1
8.10.2015 16:33

P44e44t21r 44K44o32v86a72ř77í56k 1731793699887

Dále pak nosit každý den tašku s nákupem. Nj, ale ne každý pracuje od do ve fabrice a má takto pravidelný režim, aby si každý den našel hodinu navíc na pořešení nákupu. A pak se tahal s taškou i dětmi, které vyzvedne ze školky, přes celé město v MHD. S takovým režimem si můžete být jistý, že by se centrum Brna velice rychle vylidnilo.

0/−1
8.10.2015 13:31

P66e18t63r 14B58e26z13s57t26a96r94o29s61t25i 2829506193191

Hodinu na nákup, vím pro ve jdu a do 10 minut jsem z obchodu venku... Proč se tahat s nákupem MHD, když prodejny jsou všude...

+1/−2
8.10.2015 13:54

P13a30v61e19l 18M89a47r19e40š 8315860277985

Opravdový problém Brna je

Neexistující jižní část VMO, chybějící R43 , a malokapacitni a neúplný Vnitřní městský okruh.

Širším centrem Brna jezdí tam mnoho aut, které do centra vlastně nejedou, je to tranzit a pres centrum města jede kvůli neexistenci jiné trasy.

V centru chybí cenově přijatelné dlouhodobější parkování.Osobně klidně dojdu k Orloji od Vaňkovky, ale dlouhodobě tam nechat auto se nevyplatí.

Městský parkovací dům v Kopečné naprosto nesmyslně požaduje za parkování stejnou částku jako ostatní parkoviště, mnohem blíže jádra města.

Zanedbane pozemky u Zvonarky pripravene pro stavbu noveho nadrazi by nebyl vetdi problem upravit na dočasné velkokapacitní parkoviště rozumně blízko centra pro pěší dosah....

0/−1
8.10.2015 14:14

P37a28v48e87l 21O21d35r84a39z61i49l 6254599297610

To jsou problémy jen pro autíčkáře, ostatní to nezajímá.

+1/−1
8.10.2015 15:26

P81a77v62e73l 35M21a70r60e97š 8295970327815

A vy jste asi nepochopí, že tohle zajímá i neridice.Oni ty auta, co zmizí z centra tak nějak uvolní místo i MHD a cyklistům i

+1/0
8.10.2015 16:44

L71i97b14o30r 97F57o16l18t50ý88n97e20k 2576695867704

A nezapomenout vydat spoustu povolenek bokem, aby to pak vypadalo jako na Masarykově třídě, kde je sice pěší zóna, ale jezdí tam spousty aut a šaliny :D

A co je pro vás centrum? Kobližná? Tam je pěší zóna. Koliště, které je odpoledne totálně ucpané? Tam to asi nezpoplatníte...

+2/0
8.10.2015 11:41

P42e56t36r 22B83e45z15s20t26a65r10o17s30t26i 2169496223311

Když to vezmu tak buď území tarifní zóny 100 nebo silnicemi ohraničený vnitřek města Krpolsky tunel, pisarecky tunel, BVV , Zvonarka, Komárov ,husovicky tunel

0/−4
8.10.2015 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.