Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šalinkarta za polovic nebude. Volební slib v Brně zůstává slibem

Ani rok od voleb v Brně není jasné, kdy a jestli koalice vedená ANO splní slib zelených, že „předplacenky“ zlevní. Město pošle brněnskému dopravnímu podniku 200 milionů navíc, ale na nové tramvaje a zkrácení intervalů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K59r37i38s31t66ý26n75a 12F82o18j21t66l76o57v23á 4498367544231

Ja jezdim zasadne na cerno a kdyby se ta salinkarta na rok dala koupit pod tri tisice, tak bych do toho sla, verim, ze takovych je nas mnoho, takze by dopravni podnik urcite tolik neprodelal, toto jsou naproste zaklady ekonomie...

0/−2
9.10.2015 0:04

M45a10r19t79i58n 31Z32l28a76t31u74š76k23a 8897324590591

Kdyby lidi nejezdili načerno, nemusel by zbytek platit za ně, mohlo by být levnější jízdné. Základy ekonomie

Takže děkujeme.

+3/0
9.10.2015 1:01

M45a79r58t95i15n 71Z34l28a39t58u78š83k70a 8277384410691

Ach ty sliby. Bylo hned jasné, že to nedopadne. Osobně si myslím, že by to narazilo na problém s tarifem IDS JMK. Ale kdyby se chtělo udělat něco pro lidi, šlo by to udělat i jinak. Nechat šalinkartu za současnou cenu a k roční šalinkartě tisknout pátej kupón na popelnice v Brně. Dostali by to všichni (žádná diskriminace), ale město by to dotovalo jen Brňákům (mimobrněnským by slevovej kupón byl k ničemu, tudíž by to město nic nestálo).

+1/−1
8.10.2015 21:17
Foto

P40a89v49e57l 79M98a44r97e97š 8795170407975

Aukro zavede novou kategorii 

Prodám nepoužitý kupón na popelnice ;-D;-D

0/0
8.10.2015 21:35

M76a53r97t62i14n 55Z95l26a40t38u84š61k28a 8727534430151

Vzhledem k tomu, že na šalinkartě je jméno a na kupónu datum narození,nebál bych se toho. Navíc jméno jde určitě vytisknout i na kupón.

0/0
9.10.2015 0:03
Foto

P13a46v45e52l 58M42a20r12e65š 8805230977165

Levnější šalinkarta POUZE pro lidi s trvalým pobytem, to je fakt geniální nápad.Zaprvé to je diskriminace jak vyšitá, to neprojde přes Ústavní soud

A za druhé, já myslel, že vymýšlejí jak lidi dostat do MHD, ne je z ní vyhnat...( podstatnou část kaštanů tvoří venkovani dojíždějící za prací a studentů,obě skupiny málokdy budou mít TP v Brně).

To je stejně skvělý nápad, jako ten, že rezidentské parkování bude pouze pro lidi s trvalým pobytem v dané lokalitě....

+4/0
8.10.2015 17:57

M90a26r86t41i81n 34Z85l17a23t81u45š52k10a 8617644950601

Proč diskriminace? Někdo někomu brání bydlet v Brně? Možná je to nemorální, ale určitě ne protizákonné.

+1/−1
8.10.2015 21:19
Foto

P36a90v64e92l 76M70a94r54e27š 8215870607475

Tak někdo z mnoha důvodů nechce mít v Brně trvalé bydliště, někdo nemůže. Ono v pronbajatých bytech je dost často problém mít trvalé bydliště. 

Samozřejmě vím, že podle NOZu vám to majitel zakázat nemůže, ale může vám za rok neprodloužit smlouvu, když si přes jeho nesouhlas do jeho bytu bydliště napíšete.

To že někdo nemá v brně trvalku ještě není důvodem aby si nemohl koupit roční kupon na MHD nebo zaparkovat před bytem.

0/0
8.10.2015 21:39

M74a81r28t33i46n 67Z73l86a90t28u57š97k89a 8637984980571

A on někdo někomu zakazuje si koupit šalinkartu?

Parkování je trošku jiná věc. Tam je spíš problém v tom, že je hezké, že můžu parkovat v místě A, ale většinou potřebuju parkovat i v místě B. A dokud není dostatek parkovišť a parkovacích domů, tak je to docela problém.

0/0
9.10.2015 0:08

K79a54r16e15l 53Z32a42c23e24k 7551919851637

Rozumná řešení, která by dostaly více lidí z aut do MHD, od politiků očekávat nemůžeme. Asi by z toho nic nekáplo. Přitom jsem této koalici celkem věřil, konečně jsme se zbavili Onderky a jeho kumpánů a nadšení pomalu vyšumí...:-/

+1/0
8.10.2015 15:48

P22a96v55e74l 17O62d33r75a25z96i31l 6724459717160

No a když už jsme u toho, jak je na tom s předvolebními sliby takový Matýsek Hollanů?

+7/0
8.10.2015 15:28

P93a85v16e94l 55B68o40u42c54n42í30k 4592841203315

Zmiňované město Vídeň má skvěle napojenou pří-městskou vlakovou dopravu na MHD, a hlavně páteřní metro s potřebnou volnou kapacitou pro další cestující.

Nejsem si proto jistý, jestli by takové 20% navýšení počtu cestujících ve špičce v Brně bylo to pravé ořechové. Zvláště, když musí Dopravní podnik dále zkracovat intervaly, aby byl schopen odvést to množství stávajících cestující, a kdy další zkracování intervalů na některých linkách šalin už není ve špičce organizačeně a technicky možné.

A když si vzpomenu na ten přecpaný přestupní uzel u hlavního nádraží....

Řešením je posilování okružních linek MHD a pří-městské železnice, ale to je vskutku dlouhodobý úkol (městský okruh, nové hl.nádraží, nové Židenické nádraží nad ulici Bubeníčková, přestupní uzel Tržní-Černovice ...)

+5/0
8.10.2015 13:00

P21a81v11e36l 16O60d51r25a55z45i74l 6814649577830

Uzel u nádru se ucpal ve chvíli, kdy překopali nádr, vymysleli zastávky na Nových sadech tam, kde dnes jsou a celej plac před poštou nechali ladem.

0/−1
8.10.2015 15:21

V41o18j59t36a 28P38r48o95s40e94c80k63y 6118410865139

Jezdim zásadně na černo asi 35 let a pohoda

+1/−13
8.10.2015 11:51

M48i65r92o84s49l71a19v 65V55y52k70o60u58p79i86l 3750836703115

Šalinkarta mi nepříjde až tak drahá. (Jezdím autem což je nesrovnatelně dražší)

Spíše bych přivítal kulturu cestování, když te troleják jednou za čas použiji !!!

Do Slatiny jezdí totiž  trolejbusy č. 131, které působí dojmem dobytčáku = pozvracené, páchnoucí vykopávky.

Asi je to pomsta Města Brna a DPMB,  že tato linka má cíl ve Šlapanicích =  "rebelských" Šlapanic, které nechtějí být součástí Brna.

Jenže za to obyvatelé Slatiny (staré Slatiny, ne Slatinského sídliště kam jezdí linky častěji a v lepším stavu). nemohou. 

Navíc jezdí č. 131 velmi sporadicky = je to "linka naděje" a večer končí 22:18, což je neúnosné.

Slatina je vůbec hnojník Brna, je to největší smetiště, kam jezdí parkovat kamiony, do tzv. Zeleného města. Nyní jsem zvědav, zda oprava vozovky na Řípské ulici nebyla jen oprava pro stání kamionů ??

+2/0
8.10.2015 11:28

L22u98k58a91s 92N71e84m70e40c 7349950492824

;-D;-D;-D  131  ;-D;-D;-D

+5/0
8.10.2015 11:31
Foto

P68a41v36e26l 70M72a43r68e97š 8935790757675

tak se sekl v čísle linky (ona to ještě nedávno ta 131čka byla) ale jinak má pravdu

0/0
8.10.2015 11:48

M87i46r59o17s15l78a40v 40V73y14k88o72u10p22i63l 3110776413595

Díky :-) To už se tolikrát měnilo, že se asi vrací čísla z mého dětství před 45ti lety.

+1/0
8.10.2015 12:07

P12a86v91e26l 52O70d14r21a36z41i23l 6144779257350

Ještě nedávno před 12 lety ;-D no to jezdí fakt "občas".

+2/0
8.10.2015 15:24

P82a48v20e32l 28S26ý19k52o93r37a 1471527706590

Vážně není drahá?

Praha - 3650kč / rok

Brno - 4750kč / rok

Zajímalo by mě, jestli je v Brně opravdu o tolik lepší doprava ve větším rozsahu.

+4/0
8.10.2015 14:58
Foto

P79a67v30e62l 30M72a79r95e29š 8165460117675

V Brně není šalinkarta drahá, to v Praze je díky populistům velmi levná.

Jestli je v Brně neúměrně drahé jízdné, tak to platí o jednorázových jízdenkách (včetně universálních)

Lidi do MHD přitáhne spíše zlevnění tehlech jízdenek.

+2/−3
8.10.2015 16:22

P14i97v60o98ň20k57a 74M39i25r89o54s22l42a92v 8442962881152

Aha,takže my,co máme šalinkarty na tom proděláme jo?

0/0
8.10.2015 20:49
Foto

P28a42v61e55l 73M91a51r57e52š 8545860287135

vy nemáte na čem prodělat. Se současnou cenou vychází šalinkarta na cca 13 kč na den. To je půlka jedné hodinové jízdenky.

Pokud chcete dostat lidi do MHD, neřešte ty, co už šalinkartu mají. Protože ti už zřejmě MHD pravidelně jezdí ( jinak BY SI JI NEKUPOVALI)

Vy potřebujete k ježdění MHD přesvědčit lidi, co jezdí šalinou jen občas a to na jednorázové, SMS jízdenky, nebo na universálku. A pro ně je potom taková cesta šalinou  oproti autu  (nebo dokonce skůtru) drahá a ve většině případů i časově nevýhodná.

0/−1
8.10.2015 21:34

T85o27m58á14š 53T43a37t36í94č94e30k 5630762750498

No, já jsem se šlapanickým drajfem najezdil víc než dost a na zmiňované nedostatky si fakt nevzpomínám. :-/

+2/0
8.10.2015 15:04

M86i79r44o97s40l11a28v 67V15y57k34o67u57p62i14l 3290516963865

Vzhledem k tomu, že znám dlouhodobě i jiné trasy tak ten rozdíl v kvalitě vozů tam opravdu je. Do Slatiny přes Řípskou a dále do Šlapanic jezdí opravdu dost star= trolejáky

0/−1
8.10.2015 16:06

T68o94m83á87š 90T63a61t78í32č47e41k 5910952260118

To je fakt, starý tam jezdijó. Ale špinavý ne.

0/0
8.10.2015 16:08
Foto

P69a71v20e87l 87M12a66r58e52š 8565280747785

Na Šlapanické a Slatinské trati jezdí ty největší vraky, které DP ve vozovně vyhrabe.Než je úplně zrušili jezdili tady skoro výhradně Tr14/15.

0/0
8.10.2015 16:24

T72o89m75á77š 66T89a17t54í13č90e52k 5440772320948

Nojo, já jsem reagoval na to, že by byly poblitý.

0/0
8.10.2015 17:50

P30e73t65r 38B51e55z92s42t18a63r19o84s11t45i 2409416723871

A nebylo by místo zlevnění MHD rozumnější zpoplatnit vjezd do centra ohraničeného městským okruhem včetně rezidentu , například 500 Kč/den... Tímto nazeneme do MHD více osob jak zlevnenim...

+5/−8
8.10.2015 11:17

L81u15k42a71s 62N34e16m19e55c 7659800672524

Nema kazdy takovy zivot a zamestnani jako vy a opravdu potrebuje do centra jezdit autem a treba pravidelne. Jakakoliv castka za vjezd je v pripade Brna nesmyslna.

+4/−2
8.10.2015 11:29

P19e78t70r 38B78e89z89s33t32a79r57o66s24t57i 2159156193711

Ono je rozdíl, zda potřebuje nebo chce, více převažuje to chce a že doprava v Brně je až moc hustá... Jeden z řidičů říká, do Prahy si jezdim odpočinout, do Brna nasrxx... Je to tak, ulice úzké dopravy moc, chování řidičů jak na Balkáně tudíž každé omezení by bylo fajn...

+1/−4
8.10.2015 11:37
Foto

P59a79v55e95l 27M62a58r21e40š 8325420987365

kdo d ocentra města nepotřebuje, opravdu se tam nejede jen tak pro radost projíždět

+2/−1
8.10.2015 11:48

P60e50t20r 98B15e39z17s61t50a81r64o58s34t84i 2149486753101

Hlavní problém Brna je v absenci P+R parkovišť... Ale i když budou, kolik lidí na tomto parkovišti presedne do MHD, minimum, proto je musíme více motivovat, například vysokým poplatkem... A když někdo v centru bydlí, nechával by auto také tam, popřípadě by si koupil, postavil garáž na předměstí a když by 2x,3x do roka kupoval lednici , televizi nebo skříň tak by si zaplatil a dojel až před barák... Obchody s potravinami ve městě jsou, takže místo plného kufru o víkendu by každý den cestou z práce koupil tašku nákupu... Úřady by pořad ve městě zůstali, kanceláře také, takže by město nevymrelo, jen by se sklidilo, ale za dnešní situace věc neřešitelná... Brno mi po dopravní stránce přijde bez koncepce, například Zvonařka, není to žádná sláva, ale nevím, proč až tam jezdí vesnické autobusy, kolik vesnických linek zajíždí až na Florenc? Grand , kdo proboha vydal licenci na linky jezdící sem, když máme velké ústřední nádraží o dvě ulice dál... Těch věci by dalo na román...

+3/−2
8.10.2015 12:34
Foto

P13a46v92e31l 86M96a23r61e18š 8785670597665

Tím že rezidenty donutíte parkovat v polích za městem dosáhnete jenom toho, že z toho centra odejdou ( o o bydlení v centru je spíš za trest už dnes).

Ono smysl auta jev tom, že ho mate k dispozici když VY chcete a potřebujete a jet půl hodiny pro auto někam na periferii jaksi s tím není kompatibilní.Tohle může praktikovat důchodce, co v patek jede na chalupu, ne někdo kdo auto normálně používá.

+1/−1
8.10.2015 12:53

P90e32t52r 95K25o14v57a98ř74í11k 1201183969907

Tomu se říká motivace používat MHD 8-o Většina lidí v Brně je dojíždějících, a vy navrhujete, aby platila za ostavení auta na parkovišti, která nejsou zrovna levná, a navíc si koupili na dojetí kousek do města drahou šalinkartu, jejíž zlevnění se navrhuje pouze pro brňáky. Hmm. A ještě vám nevoní, že autobusy z okolí zajíždějí na autobusové nádraží. Asi byste navrhoval, aby lidi vyklopil někde na předměstí a ti tam půl hodiny čekali na občasný předměstský spoj. To jsou úžasné nápady!

+2/0
8.10.2015 13:26

P46e91t76r 53B71e64z31s38t62a42r39o63s22t85i 2529316373931

Tímto je zároveň motivuju, aby to auto nechali úplně doma a přijeli vlakem, vždyť IDS JMK je snad nejlépe promyšlený dopravní systém v republice... A vesnické autobusy vozit vždy k nejbližšímu nádraží nebo tramvaji, nikoliv až na Zvonarku... V Praze to tak funguje, že vesnické autobusy končí u nádraží nebo u metra a z Florence jediný bus, který jede do vesnice je ten do Brna... A dálkové nahnat všechny na Zvonarku, mohou po cestě pro výstup někde zastavit, ale nenechat je v centru u Grandu, který kapacitou nestačí, nemá žádné zázemí a jednak překáží už jen tou cestou tam..

+2/0
8.10.2015 13:53

P90e24t72r 35K81o87v88a43ř27í10k 1371443829227

Fakt to myslíte vážně, že chcete Brno srovnávat s Prahou, kde mají na okraj přivedené metro, které bez problémů pobere všechny cestující? Toto řešit pomocí šaliny a busů, které na periférii jezdí 1x za 20-30minut není možné. A změnit frakvenci na 5 minut se nevyplatí, protože budou ve vlnách jezdit prázdné a přeplněné busy.

+2/−1
8.10.2015 14:21

P88e15t75r 69B41e35z94s93t45a61r69o19s66t61i 2909716563531

Nechci srovnávat s Prahou, ale například od severu vše vesnické, co přijede do Brna od severu ,končí v Krpoli u nádraží, tudíž jih vozit například do Modřic a pro vlastní cestu do města použít vlak... Absence metra není dle mého pro zatím žádný problém, bude nové nádraží , tam bych poslal dálkovou ,osobáky od Střelic a z Vlary a v místech současného nádraží nechat dvě koleje a s bahn s intervalem 10 špička, 15 sedlo,víkend se spoji Adamov-Sokolnice, Modřice - Kuřim, které již existují a zahustit to na 10 minut klidně jen pendl Kuřim Modřice a k této páteři nahnat vesnické autobusy...

+2/0
8.10.2015 14:47

P73e25t27r 81K27o20v20a87ř63í38k 1461303119277

Ok. Řešíte jen vesnické busy. Ve skutečnosti většina lidí z vesnic jezdí autem, protože doprava busem je z mnoha důvodů nevyhovující (cena, nevyhovující časy, řešení dětí, nákupů atd). Ve skutečnosti by vaše řešení znamenalo vybudovat ohromná parkoviště poblíž železnice (což by muselo být mimo Brno - poblíž zmíněných stanic žádná obecní volná plocha není). A znamenalo by to velké zahuštění vlakových spojů. Nedokážu posoudit, jak je oboje z toho realizovatelné, co by to obnášelo finančně (kdo by to platil - Brno? Takové akce vlastně jen pro mimobrněnské?) a co by toto vybudovat znamenalo časově (výkup pozemků, územní řízení, stavba, ... 10 - 20 let)? Byla by jistota, že by celé tyto proinvestované miliardy někdo využíval? Snad jedině silou (demotivace zákazem či nepřiměřeného zpoplatnění vjezdu do Brna) - a neznamenal by tento krok masové vylidnění centra Brna?

0/−1
8.10.2015 15:07

P59e26t73r 17B19e81z88s12t98a95r78o20s65t71i 2319376523551

Zkuste se jen tak podívat na nějakou Slinku ve špičce, plno, zahuštění intervalu brání jen jedna věc a to je hlavní nádraží, nové je kapacitně potřeba a na současném místě nerealizovatelné, protože Tesco nezbourame... Až bude nové nádraží, pokud někdo neprodá pozemky, bude kapacita na průjezdný Sbahn v současné trase, návazné autobusy jezdí... Je co zlepšovat, ale v současné době bych se nebál srovnávat JM kraj se Švýcarskem, jedno že dvou míst v republice, kde doprava funguje kvalitně a systematicky ve 4 ráno i v 10 večer i o víkendu, maximální stáří busů 10 let, tudíž auto vůbec není potřeba, jízda autem jen v tomto koutě republiky jen o vlastním pohodlí, protože krom přepravy více věci ho nepotrebuji, všude se dostanu a intervaly mimo město většinou 30/60 ,nabídka spojů dobrá, ceny přijatelné, tím máme vyřešené "cizince", po vlastním Brně, by šlo vyřešit úpravou zastávek, dnes máme povolené nejdelší soupravy tram 40 metrů , není problém stejný interval a soupravy 60 metrů,klidně 80... Pokud toto zajistim, nevidím problém ani s vystěhováním aut. Myslím si, že by to sice vadilo, každý by prskal, ale většina by si zvykla...

+1/0
8.10.2015 15:40
Foto

P53a82v70e66l 94M17a86r65e59š 8525700667575

Nádraží v centru je přece ta nejúžasnější věc, co tu máme :-).

Že je na hraně kapacity, brzdí kolejovou dopravu přes Brno a neni tam misto pro rozvoj nadrazi ani uzlu MHD pred nim, to prece nevadi...

Na nadrazi v centru Odrazilovi a aktivistum nešahejte, :-) :-)

+1/−3
8.10.2015 16:40
Foto

P25a60v52e59l 49M87a83r61e73š 8635700267305

Ta cesta vlakem přes Brno bude trvat výrazně déle než tramvají.

Pravidelně dojizdejici asi o každodenní vyhludkovou hizdu po brnenskem kolejovém propletenci stát mi nebudou...

+2/0
8.10.2015 16:35
Foto

P13a17v54e47l 65M36a84r90e76š 8275550917315

Ono by to mnohde ani nešlo technicky, přidat spoje.

U šalin a trajfů jste limitovan kapacitou rozvoden a měníren.

Na 1čce a 8čce jste na maximu propustnosti už dnes, další vlaky už se na trať nevejdou.

A svazet lidi autobusy, kolik kloubů nemáme.

Oni si všichni tihle zklidňovači a omezovači neuvědomují, že pokud by se splnil jejich sen a většina presedla do MHD,budeme jezdit na střeše jako v Indii.

Kapacita některých tratí je už dnes na maximu, výrazn zvýšení poptávky by znamenalo nákup dalších vozů, stavbu nových měníren, miliardové investice.

0/−1
8.10.2015 16:33

P65e29t53r 32K46o41v42a48ř63í59k 1221223819497

Dále pak nosit každý den tašku s nákupem. Nj, ale ne každý pracuje od do ve fabrice a má takto pravidelný režim, aby si každý den našel hodinu navíc na pořešení nákupu. A pak se tahal s taškou i dětmi, které vyzvedne ze školky, přes celé město v MHD. S takovým režimem si můžete být jistý, že by se centrum Brna velice rychle vylidnilo.

0/−1
8.10.2015 13:31

P68e92t78r 28B98e49z74s13t79a21r21o86s43t80i 2659476433951

Hodinu na nákup, vím pro ve jdu a do 10 minut jsem z obchodu venku... Proč se tahat s nákupem MHD, když prodejny jsou všude...

+1/−2
8.10.2015 13:54
Foto

P66a28v31e64l 18M51a27r39e83š 8805490577415

Opravdový problém Brna je

Neexistující jižní část VMO, chybějící R43 , a malokapacitni a neúplný Vnitřní městský okruh.

Širším centrem Brna jezdí tam mnoho aut, které do centra vlastně nejedou, je to tranzit a pres centrum města jede kvůli neexistenci jiné trasy.

V centru chybí cenově přijatelné dlouhodobější parkování.Osobně klidně dojdu k Orloji od Vaňkovky, ale dlouhodobě tam nechat auto se nevyplatí.

Městský parkovací dům v Kopečné naprosto nesmyslně požaduje za parkování stejnou částku jako ostatní parkoviště, mnohem blíže jádra města.

Zanedbane pozemky u Zvonarky pripravene pro stavbu noveho nadrazi by nebyl vetdi problem upravit na dočasné velkokapacitní parkoviště rozumně blízko centra pro pěší dosah....

0/−1
8.10.2015 14:14

P35a83v86e26l 96O96d97r56a52z55i62l 6484429207590

To jsou problémy jen pro autíčkáře, ostatní to nezajímá.

+1/−1
8.10.2015 15:26
Foto

P96a60v81e25l 26M26a55r62e27š 8145840367115

A vy jste asi nepochopí, že tohle zajímá i neridice.Oni ty auta, co zmizí z centra tak nějak uvolní místo i MHD a cyklistům i

+1/0
8.10.2015 16:44

L68i64b92o62r 32F78o85l12t55ý64n68e49k 2446495237714

A nezapomenout vydat spoustu povolenek bokem, aby to pak vypadalo jako na Masarykově třídě, kde je sice pěší zóna, ale jezdí tam spousty aut a šaliny :D

A co je pro vás centrum? Kobližná? Tam je pěší zóna. Koliště, které je odpoledne totálně ucpané? Tam to asi nezpoplatníte...

+2/0
8.10.2015 11:41

P67e25t75r 41B67e42z33s98t34a41r25o79s30t68i 2229226703961

Když to vezmu tak buď území tarifní zóny 100 nebo silnicemi ohraničený vnitřek města Krpolsky tunel, pisarecky tunel, BVV , Zvonarka, Komárov ,husovicky tunel

0/−4
8.10.2015 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.