Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mladý řidič srazil ženu na přechodu. Měl pozitivní test na marihuanu

Tragickou nehodu vyšetřují jihomoravští policisté. Ve čtvrtek krátce před půl šestou večer srazil řidič BMW na přechodu jednapadesátiletou ženu. A to v Pražské ulici ve Znojmě. Chodkyně skončila s těžkými zraněními v nemocnice v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96a46v39e10l 65Ř68í35h78a 3713744114744

A čemupak se věnovala ta paní, že si nevšimla auta? Aha, to byla chodkyně....

0/−2
1.11.2015 19:05

V31i40k88t23o33r 52W95o10l11f 8652368413346

Jaký je vlastně správný postup po "nalízání" pozitivního testu na THC? Lze trvat na krevním rozboru? Nebo odvezou na něj dotyčného policisté sami automaticky?

0/0
30.10.2015 23:23

L49a22d11i59s38l36a70v 49P13o75l22i13c50k95ý 5456875931357

Pražská je dlouhá a jezdí se tam rychle. K tomu ještě ze všech stran slyšíte, že sjet se přírodně je legální a IN, výsledek je předem jasný.:-P

0/0
30.10.2015 15:34

J73a89r74o97s98l35a53v 66L83e66b97e32d96a 3456729727330

Něco ze zákona o provozu, pro ty, kteří by ho na místě zastřelili:

řidič nesmí - řídit vozidlo nebo jet na zvířeti bezprostředně po požití alkoholického nápoje nebo užití jiné návykové látky nebo v takové době po požití alkoholického nápoje nebo užití jiné návykové látky, kdy by mohl být ještě pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky; v případě jiných návykových látek uvedených v prováděcím právním předpise se řidič považuje za ovlivněného takovou návykovou látkou, pokud její množství V KREVNÍM VZORKU řidiče dosáhne alespoň limitní hodnoty stanovené prováděcím právním předpisem.

Takže výsledek testu slin prováděný policií, je pouze prvním vylučovacím testem, nikoliv směrodatným.

Jinak podle vzdálenosti, na které stihl zastavit za přechodem, se buďto moc řízení nevěnoval nebo jel příliš rychle - nic moc výsledek teda.

A na závěr ponaučení pro chodce: Nevěřte tomu, že máte na přechodu přednost, a udělejte vše pro to, abyste se vyhnuli případnému střetu.

Howgh.

+14/0
30.10.2015 15:24

R43a85d65e70k 25H71o48d59a90ň 9846467201493

Pozitivní test na marihuanu ovšem neznamená, že řidič řídí pod vlivem marihuany - pouze že marihuanu v poslední době požil. Jenže testy ukazují pozitivní výsledek i u osob, které požily marihuanu týden před odběrem krve. Pokud se navíc marihuana používá více, pozitivní výsledky mohou být i dva týdny od posledního užití (a tedy uživatel není nijak ovlivněn 13 dní, ale stále má pozitivní výsledky).

+11/−4
30.10.2015 14:49

K54a13r64e77l 42K16r60p58a47t12a 5604126828135

Tady se nemá co zkoumat kdy si to vzal, ale rozhodující má být pozitivní test, ať už to bral kdykoliv.

+5/−15
30.10.2015 14:53

R64a46d76e89k 15H14o32d72a63ň 9606487171293

Zkoumat se má zda byl nebo nebyl pod vlivem. Fakt že má pozitivní test pouze prokazuje, že někdy v uplynulých týdnech drogu požil, ale ovlivnění řidičských schopností je jen na cca 6-12 hodin po požití, pozitvní test je klidně 1-2 týdny.

Zjištění zda byl či nebyl pod vlivem lze udělat pouze rozborem krve v laboratoři pomocí plynové chromatografie.

+10/0
30.10.2015 14:58

J58a36n 60R74á62ž 1819473554580

Zákon říká "jízda pod vlivem" a zkouška na přítomnost drog je pouze orientační.. Jestli byl řidič v době nehody " pod vlivem" rozhodnou soudní znalci. Do té doby je diskuze  nesmylná. 

Ale ze vzdálenosti auta od místa střetu odvozují, že padesátkou rozhodně nejel.

+7/0
30.10.2015 15:01

H76a92n79a 94B40í26z82o36v28á 1682636682644

Přesně tak, tíhle týpci se zabijí i bez trávy...

0/0
30.10.2015 15:02

H56a35n48a 68B30í43z49o80v91á 1232806662524

Zásadně nepřijatelné. Hon na čarodějnice... Do toho, jestli si někdo přd týdnem zakouřil, nikomu nic není. Na řízení to vliv nemá.

+4/−2
30.10.2015 15:02

M39a87r75i10u36s 30J31o26r89d28á22n22e34k 7362412476775

No zkuste se vžít do někoho komu fetka srazí člena rodiny, taky budete argumentovat honem na čarodějnice? Asi ne že? Jinak samozřejmě lízatko je první detekce, druhá ve formě odborného vyjádření následuje, vždy a bez vyjímek. A nikdo, ani ten co si šlehl před týdnem či si zahulil před týdnem nemá na silnici co dělat a oprávnění řídit by mu mělo být odebráno, neboť to v hlavě nemá v pořádku a ohrožuje tím sebe a své okolí.!!

0/−2
31.10.2015 10:32

P21a88v60e94l 66Ř94í28h36a 3423784344244

A vžijte se do role člena rodiny, kterého náhodou srazil zcela střízlivý řidič. Taky se stává a výsledek by byl úplně stejný.

0/0
1.11.2015 11:42

P36a22v87e81l 59Ř58í39h96a 3393914634424

To by mu tam nějřív nějaké tele z vaší rodiny muselo vlítnout. Jinak fyzikální rozdíl, jestli v padesátce dupnu na brzdu s 0.1 THC a úplně střílivý je nulový, brzdná dráha je stejná. To že je řidič v jakémokliv stavu nedává právo chodci porušovat předpisy a těžko ho můžu srazit, pokud je např. v koupelně.

0/0
1.11.2015 11:47

J44a34n 18M57a50j17z30n25e53r 9598754132559

Znova, pokud bude mít v krvi jen pasivní metabolity THC, tak postižen nebude. Pokud aktivní, pak to znamená, že nebyl způsobilý k řízení vozidla. 

A dva týdny od užití se aktivní metabolity v krvni ani náhodou neobjevují. Maximálně 20 hodin.

+4/0
30.10.2015 14:59

M63i77c92h19a15l 18C92h88a47l65u13p84a 6108450549813

Řešení je jednoduché, stačí nekouřit trávu :-)

+1/0
30.10.2015 20:33
Foto

V87á47c24l59a67v 41Ř34e59h92á27k 8837370262938

No, udělat to někomu z mojí rodiny, hodně bych se měl co držet, aby nevylez z nemocnice podstatně déle, než zraněná paní.

+5/−1
30.10.2015 14:49

P21r68o37u16z55a 13Z75d29e45n82ě57k 4336502456693

Tak si dávejte pozor, aby se jednou nemusel držet někdo jiný kvůli vámi zaviněné nehodě.

+1/0
31.10.2015 5:34

K91a46r32e30l 79B97a77r86t64á41č13e19k 9612849542255

tak to abychom se bali vyrazit do provozu...

0/0
1.11.2015 8:46

H75a14n20a 48B19í73z41o18v48á 1352836712934

A jéjé, černé "béemvé", to zas bude narážek. A jinak, mariuhana, respektive THC, je detekovatelná i několik měsíců po užití.

+1/0
30.10.2015 14:48

K23a83r82e10l 19K56r56p90a90t93a 5724416698585

Byl pod jejím vlivem?

Byl.

Je jedno kdy požil.

0/−13
30.10.2015 14:49

H28a90n71a 71B19í82z97o13v18á 1742416592534

Naprostý nesmysl.

+7/0
30.10.2015 14:53

K37a57r87e70l 59K52r13p92a46t89a 5344786838455

Nesmysl ...

Dokud nějaký podobný feťák nesrazí třeba tvé dítě, či tak podobně ...

0/−10
30.10.2015 14:54

H67a28n22a 29B53í45z42o71v58á 1292446212984

Netykáme si. Věcně: je něco jiného délka účinku látky a délka její detekovatelnosti v moči a krvi. Můžete si na silvestra zakouřit, ale ještě na Tři krále vám THC zjitsí v krvi. Účinek sice žádný, ale máte ji v sobě. Navíc v tukové tkáni ji zjistí i po půlroce.

Každpopádně pro posouzení závažnosti jsou stanovené určité hodnoty, podle nich se zjistí, jestli byl, nebo nebyl pod vlivem dané látky. Že ji mě v krvi, ještě nic neznamená.

(I když u těchto mladíků bych si tipla, že zhulení byli, nicméně v zájmu objektivity si netroufám tvrdit, že hulili před jízdou)

+3/0
30.10.2015 15:00

J84a39n 85M79a91j43z25n96e47r 9628454842699

No, já bohužel znám několik případů, kdy se tím dotyčný ještě pochlubí, že dorazil zhulený. Na takové lidi jsem značně alergický a co nejvíce se jim vyhýbám. Zvláště, když takoví borci ještě vozí lidi.

A jak jsem psal níže, není to žádná výjimka.

+1/0
30.10.2015 15:07

P19r16o24u96z35a 81Z83d14e24n66ě50k 4556282406103

To dříve srazí někoho vobyčejňák jako vy.

0/0
31.10.2015 5:35

J91a25r26o22s39l17a91v 93L61e59b48e98d91a 3116519317740

Víte, ona ta marjánka se dá detekovat i v době, když už dávno "pod vlivem" není, protože jsou detekovány i pasivní metabolity a nikoliv jen 9-THC. Je to nedostatek testu a poněkud složitější než třeba u alkoholu. Viz třeba

http://extc.cz/poradna/?category_id=0&theme_id=0&p_keywords=pasivn%C3%AD+metabolity+thc&search=Naj%C3%ADt

+1/0
30.10.2015 15:08

D65a17v59i72d 61L51a14b46a84š 7260102351709

A jak víte, že byl pod vlivem marihuany?

0/0
30.10.2015 15:14

J22a51n 86M96a65j47z70n30e67r 9568794982329

No, staré olítané BMW v hodnotě lepší jedničkové fábie schytá narážky možná na Novinkách.

A testy z krve rozlišují mezi aktivními a pasivními metabolity THC, ty aktivní nejsou přítomny do maximálně jednoho dne. Takže pokud měl marihuanu několik měsíců zpátky, nebude to problém prokázat.

0/0
30.10.2015 14:54

J13a73n 31M45a15j32z64n97e34r 9528744912419

A když jsou kontroly řidičů, které se zaměřují na alkohol a drogy, tak mnohé to otravuje, buzeruje a bagatelizují to jako minoritní problém. Až nějaký zhulený blb srazí zrovna vás, tak už to tak hezké nebude, že.

Pokaždé, když se dostanu do "mladé vesnické" společnosti, tak nestačím zírat, že jezdit pod vlivem marihuany, alkoholu nebo bez řidičáku je tam naprosto normální. Jistě, nejsou takoví všichni, ale bohužel to samé jsem měl možnost poznat na více místech.

0/0
30.10.2015 14:46

J52a64n 70M34a69j16z76n60e34r 9768854492249

Ne, že by se to ve městech nedělo, jen si méně lidí troufne jet zhulený a opilý městem než mezi vesnicemi.

0/0
30.10.2015 14:48

K54a64r37e94l 86K91r25p80a52t81a 5424216938635

S tím BMW se může rozloučit, stejně jako se vším, co si kdy v životě vydělá ....

0/0
30.10.2015 14:45

J30a48n 56R52á61ž 1549903544380

Jestli se soudně znaleckým posudke neprokáže, že řídil " pod vlivem", tedy že měl v krvi aktivní metabolity THC, zaplatí vše pojišťovna. Jen se na delší čas rozloučí s řidičákem a možná dostane podmínku v případě, že to nebude hodnoceno jen jako přestupek.

+1/0
30.10.2015 15:06

S76t13a85n54i38s26l36a22v 96S67v28o81b50o53d69a 1243783146498

Což ovšem neznamená, že nehoda vůbec nějak souvisí s tou trávou.

+4/−1
30.10.2015 14:39

M37i82l28a52n 36K93l81o95u14č37e39k 9964617109736

To ani kdyby byl opilý, ale přesto se k tomu u nehod přihlíží.

0/0
30.10.2015 14:41

J81a65n 20M88a39j36z23n64e16r 9978964952119

I kdyby nesouvisela, tak řídit nesměl.

0/−3
30.10.2015 14:47

H66a15n98a 91B39í21z50o88v49á 1292676112114

Proč by nesměl?8-o

0/0
30.10.2015 14:49

J32a54n 25M92a40j87z84n88e53r 9958414222939

Takže když pojedu opilý, někdo do mně narazí, tak by mi řidičák vzít neměli? Protože nehoda nesouvisela s alkoholem? Logika některých uživatelů marihuany mi uniká.

0/0
30.10.2015 14:56

H59a97n55a 14B87í30z94o83v10á 1122706332964

8-o A tohle je logika jaká?

0/0
30.10.2015 15:03

J68a69n 61M41a76j69z68n70e35r 9228424612829

Tak co je to za logiku? Marihuana je přeci zakázaná, tak je jedno, jestli s nehodou souvisela nebo ne. Prostě nesměl řídit, ani kdyby neboural.

0/−4
30.10.2015 15:08

H14a64n22a 81B25í55z95o96v98á 1562386512724

Zakázaná samozřejmě není a jediné, co řidič nesmí, je řídit pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky. (Marihuana sice návyková není, ale do této kategorie spadá)  Fakt, že nějaký policejní přístroj detekoval, THC v řidičově organismu ještě neříká, že byl pod její vlivem.

+3/0
30.10.2015 15:27

J63a23n 79M36a69j24z89n68e63r 9868304822439

Tak samozřejmě se bavím o řízení vozidla. 

Vlákno je samozřejmě od příspěvku, který konstatuje, že nehoda nemusela souviset s trávou. Ano nemusela, ale to neznamená, že mohl pod jejím vlivem řidit. To by legálně mohli jezdit i řidiči pod vlivem alkoholu, než by se jim stala nehoda, která souvisela s trávou.

Samozřejmě pod vlivem marihuany být mohl a nemusel. Netroufám si tipovat, píšu obecně. Jinak ať si každý kouří marihuanu jak chce, jeho věc.

0/0
30.10.2015 15:35

J10a45n 33M90a36j30z90n54e68r 9228794442889

pardon - nehoda, která souvisela s alkoholem.

0/0
30.10.2015 15:36

R87a18d51e71k 71H61o84d47a27ň 9946177211413

U marihuany nejste "pod vlivem" tak 12 hodin po požití, ale pozitivní výsledky můžete mít klidně ještě další týden.

+3/0
30.10.2015 14:52

J16a90n 67M23a95j58z94n94e71r 9618964632329

Jenže je rozdíl mezi pasivními a aktivními metabolity. Když nejste pod vlivem, tak aktivní metabolity přítomny nejsou.

0/−1
30.10.2015 14:57

R47a25d52e71k 67H21o23d88a78ň 9116797551443

Jenže to policejní test na drogy nerozlišuje.

+4/0
30.10.2015 14:58

J57a20n 80M25a96j16z94n28e18r 9588484762549

Test slin ne, ale krevní test ano.

0/0
30.10.2015 15:10
Foto

L66u48k40á92š 22M78e19i74s97t62n10e12r 5525452539305

No a je pěkně v prdeli!

+3/0
30.10.2015 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.