Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ulice v centru Brna je pěší zónou. Jezdí tudy ale stovky tramvají i aut

Masarykova ulice a náměstí Svobody v centru Brna tvoří dlouhou pěší zónu. Ovšem na chodce se v ní trochu zapomnělo, myslí si Brňané. Jezdí tudy totiž tramvaje, taxíky, dodávky a od listopadu mají vjezd povolený také cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86a64v45e65l 85O68d61r92a19z88i74l 6554359477580

Kdo chce "víc pěší" pěší zónu, musí holt po Josefské. Pro některé asi děsnej problém.

0/0
25.11.2015 23:28

P10a61v18e41l 51O76d40r75a96z98i75l 6554829867140

Jedinej problém jsou blbě zaparkovaný dodávky a auta brněnské vekslhonorace, které stojí na "chodníku" a chodci je musejí obcházet, nejlépe v kombinaci se zahrádkami.

Projíždějící vozidla pro mě žádný problém nepředstavují. V běžné brněnské ulici je navíc aut řádově více. Provoz v pěší zóně celkem jednoznačně definuje ZPPK.

Redakce hledá problém, kde není. Bielko je poněkud zmatený, který taxikář se jen tak projíždí po městě?

0/0
25.11.2015 23:26

A39n13n97a 22Č87e18r54n55á 1187294559734

Šaliny mi nevadí. Krom toho, že jezdí v prostoru vyhrazeném kolejemi, jsou při jízdě i slyšet, navíc zvoní. R^

Ale cyklisti jsou problém! Kdy jste naposledy slyšeli cyklistu zazvonit, když se "řítí" zezadu? Asi je nějakej papaláš cyklista, že je pustili do pěší zóny. ;-€

+1/0
24.11.2015 15:08
Foto

P71a78v27e96l 74M84a19r20e41š 8415260637135

Šaliny tam jezdí krokem. Pokud není člověk hluchý a slepý, tak dvouvozový dvacet metrů dlouhý vlak fakt nepřehlídne.

Ta frekvence šalin, není ( pokud není mimořádnost a   jede tudy jen pravidelná linka) kdovíjak častá, čtyřka má interval 5 minut. Lidé už si na šaliny zvykli a chodí buď při krajích nebo, jako já, v protisměrné koleji, takže vidíte tramvaj přijíždět.

Tramvaj přes historické jádro města je významný městotvorný prvek oživující centrum a to je přece to, o co se spousta aktivistů a radnic dnes snaží. A navíc je jeho přirozenou součástí už více než 110 let.

Co by stálo zato omezit jsou naopak taxíky a někdy zbytečně moc zásobovacích aut , je fakt že většina provozoven se dá zásobovat brzo ráno, nebo v brzkých odpoledních hodinách, kdy už lidé zaměstnaní v okolí nechodí na obědy a jsou už zase  v práci.

Mimochodem, technické služby Brno, městapo a  jejich auta mají zvyk zajíždět do pěší zóny v době největšího pěsího provozu

+6/0
24.11.2015 12:47

J20a34n 69O68n85d91r15o19u31š84e44k 5516379356698

Problémem nejsou cyklisti, ale šaliny a mraky aut. Zásobování může probíhat mimo špičku a taxík vůbec nemusí po Masarykové jezdit.

+7/−7
24.11.2015 9:16

E90d17u61a32r32d 30V65o14l27n81ý 8783804973778

Šaliny nemají na Masarykové ul. co dělat, zcela to ztrácí smysl pěší zóny.

A že tam jezdí i o Vánočních trzích je strašný!!

Nechal bych je tam jezdit v případě poruchy nebo nehody na Husove ul. nebo Roosweltove.

+9/−7
24.11.2015 7:23
Foto

P92a97v71e80l 57M83a97r29e84š 8485420627685

Šaliny na pěší zónu patří. na rozdíl od cyklistů a taxíků.

Zásobování nevyřešíte jinak, pokud tam ty obchody chcete zachovat

+8/−1
24.11.2015 9:50

Z61d57e41ň61k32a 56V82e50s49e34l63á 8409805887670

Pokud vím, tak při nějakých větších akcích se šaliny odklánějí. To bude platit i teďka cca měsíc, že každé odpoledne budou šaliny jezdit Husovou.

A celkově ale nevím, v čem je problém. Jezdí se tam sníženou rychlostí a lidi si holt musejí uvědomit, že není možné lítat bezhlavě od jednoho stánku k druhému, ale že součástí každého normálního města je i jeho dopravní obslužnost.

+2/0
24.11.2015 11:49

K65a51r14e23l 34V21a52c91h46u79t 9563762849923

Orloj neukáže čas, pěší zóně je radno se pěšky raději vyhnout, policisté kteří vás obejdou, místo aby vám pomohli... Co bude následovat? Školy bez učitelů (bez žáků?), ordinace bez doktorů (bez pacientů?)... tramvaje bez elektřiny(?) ... Co všechno se může stát? Kdo to ví? ;-)

+2/−1
24.11.2015 6:40

M86o76j82m88í67r 96S51k69á50l26a 2570502936

Vítej v [>-]!!R^;-D

0/0
24.11.2015 11:17

J52a57r46o26m26í13r 19N60a29v96a38r49a 7440499146493

Masaryčka je v pohodě, s šalinama to člověk zvládne a tu a tam s autem by to taky zvládl, ale těch aut je tam moc.. A co je nejhorší, tak taxikáři, klasika... Pokud vím, tak v pěší zóně se jezdí max 20km/h no a taxikáři to asi blbě pochopili a berou to číslo jako min... Ale hlavně, že se pořád dělají restrikce vůči obyčejným autům... Posunutí parkovacích hodin atd...

+11/0
24.11.2015 6:28

L25i52b98o16r 64S56k47ý86p57a90l31a 7708233802620

Zakažte úplně všechno. To bude nejlepší. Bude klid, žejo.. ;-)

+1/−3
24.11.2015 2:05

J95i75ř70í 57D49o87l42e40ž59e81l 3829355566847

Ve světě je běžné, že cyklisti můžou do centra města. Salzburg, Vídeň, Drážďany atd.

U nás je problém ten, že cyklista vjede na cykloztezku (cyklopruh) a myslí si, že je to pro něho závodní dráha. Stejné to bude na Masarykově ulici.

Jezdím přes Brno na kole do práce celoročně. Největší problém je průjezd z Nových sadů přes hlavní nádr. a dále po Cejlu nebu Křenové.

Na Masaryčku bych na kole nevjel.

+8/−1
23.11.2015 18:36

Z60d27e62ň12k65a 11V11e14s51e87l86á 8119985387680

Tramvaje obsluhující centrum města: R^

Taxíky: Rv

U cyklistů se uvidí.

+10/−2
23.11.2015 17:40

J21a86n 89O16n26d74r52o67u78š55e10k 5376199686558

Tramvaje Rv, taxíky Rv, kola se uvidí

0/−7
24.11.2015 9:28

Z82d72e21ň40k71a 40V13e18s21e25l61á 8949705287690

Jsem mladá, s chůzí zrovna moc potíže nemám, ale stejně jsem ráda, když sem tam můžu třeba na hlaváku skočit na šalinu a svézt se jednu zastávku na Zelňák. Zvlášť, když je zima a dá se čekat, že v ulicích se časem objeví místo sněhu břečka. Nemluvě o tom, že v centru bydlí spousta starších lidí, kteří s pohybem potíže mají. Jak ti se mají dostat domů nebo naopak z domu?

+4/0
24.11.2015 11:46

K61a85r43e11l 90H69y94n45e49k 9680847746935

Proboha, víte jak daleko to mají od zastávky lidé na venkově? Městští lidé jsou příliš pohodlní Rv.

0/−1
24.11.2015 14:01

Z32d19e11ň73k94a 81V42e13s37e86l96á 8969795837800

Je nezbytné nezapomínat na zásadní rozdíl mezi MHD a linkovou meziměstskou dopravou.

0/0
24.11.2015 14:09

K94a11r23e57l 95H59y85n47e50k 9750667646235

Můžete mi, prosím, vysvětlit, v čem ten zásadní rozdíl spočívá? Snad v tom, že v Mikulově nejezdí tramvaje a v Dolních Bojanovicích trolejbusy?

0/0
24.11.2015 19:29

Z76d75e90ň12k55a 38V23e87s15e60l31á 8759465367570

V čem spočívá? Třeba v tom, že úkolem MHD je přepravit lidi v rámci jednoho města tak, aby se dostali ideálně co nejblíž svému cíli, zatímco u meziměstské linky se jedná pouze o přepravu z obce A do obce B?

0/0
24.11.2015 23:03

K57a56r14e92l 88H21y63n54e67k 9710277976715

Ne, není to žádný rozdíl. Vždy má doprava přemístit lidi z místa A do místa B. Je úplně jedno jestli v rámci města nebo mezi 2 městy. Jestliže se někdo z Králova Pole potřebuje dostat do Židenic (třeba k lékaři), je to stejné, jako když se někdo chce dostat z Dolních Bojanovic do Mikulova (třeba k lékaři). Jen tomu z Dolních Bojanovic to bude trvat půl dne, tomu z Králova Pole půl hodiny. Ten z Dolních Bojanovic navíc bude muset ujít 2 kilometry, ten z Králova Pole 200 metrů. Kdyby ten z Dolních Bojanovic měl jít Z KP do Židenic, šel by pěšky. Kdyby se ten z města měl dostat z DB do Mikulova, byl by to pro něj neřešitelný problém. Lidé ve městech jsou příliš pohodlní a rozmlsaní Rv

0/0
25.11.2015 6:23

Z32d62e32ň29k24a 77V89e60s20e16l93á 8349555677160

Pohodlní a rozmlsaní? 8-o  Hodně blbý vtip!

0/0
25.11.2015 21:58

P94a62v35e30l 23O59d88r91a28z62i70l 6334659227450

Rozdíl spočívá především v tom, že na rozdíl od venkova není možný, aby v Brně každej jel do centra autem.

0/0
25.11.2015 23:29

L44i83b20o25r 25V82a96l97í56č32e58k 5664968456962

Tak nevím, proč se všichni naváží do cyklistů.. podívejte se na modely aut a jejich SPZ od 9 ráno do 23 hod...A MHD by měla být zachována, byť určitým omezením..

+10/−3
23.11.2015 17:36
Foto

P97a64v65e95l 47M72a19r90e76š 8585720727405

ta auta jsou těch co v centru bydlí, nebo podnikají. Vzhledem k cenám nemovitostí v místě to nejsou socky s rezavou škodovkou. ;-D

+2/−4
24.11.2015 9:53

Š10t60e16f66a94n 97F69r59i50č44a 7512898213646

Tramvaje v centru mi vyhovují. Většina chodců si už zvykla a chodí mimo kolejiště. Pokud je někde srocení lidí, ohlédnou se (zda nejede tramvaj), a místo v kolejišti krátce využijí a předběhnou, oběhnou, obejdou, vyhnou se atd. S těmi cyklisty to ovšem magistrát přepískl. To nebude fungovat, protože někteří cyklisté budou jezdit jako hovada.

+12/−1
23.11.2015 17:09

M37i73c90h10a32l 93K82r65č71á67l 6988258976712

Nebudou, nebojte. Všichni aktivní cyklisti už poznali, že je kolo velmi nestabilní dopravní prostředek a stačí malé štrejchnutí o něco nebo někoho a následuje velmi bolestivý pád. Takže ti rozumní se tomu snaží vyhnout za každou cenu.

+5/−2
23.11.2015 17:49
Foto

J74i29ř47í 65B19i33l66í55k 4705512102124

Ano, to je pravda, a na víc, koleje taky nepotěší, Neviděl jsem moc cyklistů mimo pohádky a řeči, kteří by po městě jezdili jinak nez opatrně. Jó bezpečnost je jiná, zkuste jet na kole bezpečně po Úvoze, uvidíte, že to nejde :(

Většina cyklistů ví, kdo si to odnese při srážce s autem, a tak jezdí výrazně opatrněji a výrazně častěji a včasněji používají blinkry, než řidiči vozidel :)

+4/−1
23.11.2015 21:04

L46u36d48ě24k 31M53u56s60e53l63í13k 3676719

Průzkum byl zadán velmi špatně.Do 9.00 může vjet do pěší zony zásobování.Od 9.00 do 17.00 je zákaz vjezdu všech.Po 17.00 opět zásobování.Takže se nedovíte z průzkumu kolik aut vjede do pěší zony mezi 9.00 a 17.00.

Já jako řemeslník považuji tohle omezení za špatné.Nemohu se s nářadím a materiálem dostat na místo v jinou dobu než ráno a odpoledne.

Takže většinou práce v centru odmítám,bohužel.

+2/−1
23.11.2015 16:48

J50o45s27e94f 43V98y94m82a71z86a74l 9259132333125

A to je problém do 9 dojet na místo vše vyložit a hodit auto na parkoviště u Tesco? Dělá to tak hromada firem

+3/−3
23.11.2015 17:20

J41u69r27a29j 57R31i91č45á38n33y 4521778716507

Problem neni ze tam to auto stoji, ale ze tam jezdi... :/

0/−1
23.11.2015 18:31

P21a31v64e44l 97O46d81r30a38z74i18l 6114169637640

Problém samozřejmě je i to, že tam auto stojí.

0/0
25.11.2015 23:31

P60e48t15r 50N33o57v21á92č84e48k 4249291539805

Ano, problém to je, pokud máte víc vercajku než unesete (resp. náhradní díly, u kterých nevíte, který budete potřebovat) a víc než jednoho zákazníka za den...

+2/0
23.11.2015 22:42

L66u20d55ě26k 21M30u75s53e59l68í35k 3646599

Jasně si spočítejte když máte zakázku na třeba týden ,každý den jiný vercajk ,jiný materiál.Kolik času prochodíte a kolik necháte v parkovacích automatech,tohle ale zákazník nechce platit.Takže proto tam nedělám:-/

0/0
24.11.2015 17:26

P48a88v54e49l 30O84d81r72a71z14i71l 6304279627190

Někdo jiný to rád udělá za vás.

0/−1
25.11.2015 23:33

P70a58v59e32l 62O76d56r18a96z54i88l 6524439847930

https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-technicky/odbor-dopravy/oddeleni-verejne-a-individualni-dopravy-dopravni-urad-a-drazni-spravni-urad/organizace-dopravy-v-centralni-oblasti-historickeho-jadra-mesta-brna/

Poplatek je 20,-

0/0
25.11.2015 23:32

K55a81r96e91l 61H54y95n92e73k 9970687986925

Tramvaje neměly přes náměstí Svobody vůbec jezdit. Koleje zůstaly zachovány jen proto, aby tudy mohla být usměrněná doprava v případě, že se něco stane na Husově nebo na Rooseveltově ulici. Pár let po tomto slibu DPMB jezdí centrem tramvají stále více.

+5/−11
23.11.2015 15:59
Foto

P47a51v54e89l 13M23a44r87e19š 8755420967715

Koleje elektrické dráhy jsou na Ferdinandově (dnešní masarykově) třídě již od počátku tramvajového provozu v zemském městě Brně.

A představte si, že na náměstí Císaře Františka Josefa byla dokonce více než 40 let tramvajová křižovatka a vozy pouliční dráhy jezdili Adlergasse až na Ovocný trh k městskému divadlu.

Šalina přes historické centrum je nedílnou součástí historie a současnosti Brna a na Masarykovu třídu jeznoznačně patří

+3/0
24.11.2015 13:01

K41a46r51e75l 94H38y38n86e19k 9260487306695

Měl jsem tím na mysli dobu, kdy se rekonstruovalo náměstí Svobody. Tehdy se uvažovalo o tom, že se koleje zruší ale dopravní podnik argumentoval právě tím, že by mohly nastat problémy, kdyby se něco dělo na Rooseveltově nebo na Husově ulici. Přes Masarykovu tak měly sice koleje vést, ale neměly tudy tramvaje vůbec jezdit, jen v nouzových případech. Realita je ovšem dnes jiná.  Toto není vyjádření názoru, jestli tudy mají tramvaje jezdit či nikoli, ale pouze konstatování skutečnosti, minusy či plusy jsou k ničemu ;)

0/−2
24.11.2015 13:58

R57o26m62a65n 58J63e17s57c24h58k13e 9448625407705

Tramvaje mne nevadí. Ale desítky aut co potkám a městapo neřeší. Ulice je široká pro šalinu i chodce.

+1/0
24.11.2015 16:52

P59a67v71e30l 59O63d81r63a56z31i32l 6724699647600

Obslužnost centra je velmi důležitá. Jenže, když to začalo, jezdila tam čtyřka s taktem 10 minut. Nyní tam jezdí d-4 s taktem 5 minut a d-9 s taktem 10 minut, takže  trojnásobek spojů.

0/0
25.11.2015 23:34

J41a38r50o82s53l85a70v 56Š20k83r42o63b83á31k 3910715598755

S tramvajemi v centru souhlasím - pro hodně starých lidí, kteří v centru bydlí, by vyloučení jakékoliv tramvajové dopravy jen na Maliňák, k nádraží nebo na Českou znamenalo bolestivou komplikaci, třeba jenom pro cestu na nákup nebo k lékaři - každý nemá na taxíka. Omezte (nebo vyžadujte dodržení omezení) dopravu od 9 ráno do 17 odpoledne a taxíky kromě objednaných vyhoďte, a hned bude líp.

+20/−3
23.11.2015 15:53

K97a25r58e57l 75H98y19n92e44k 9970187366415

Soucítím s lidmi, kteří jsou v pohybu omezeni. Ale přesto s Vaším názorem nesouhlasím. Ta vzdálenost i pro obyvatele centra není na Malinovského náměstí, nádraží nebo na Českou tak strašná. Představte si, jak to dělají lidé na venkově ;) Také nemají každých 100 metrů zastávku.

+9/−6
23.11.2015 16:01
Foto

J43i86ř59í 97B71i16l21í57k 4275732952254

Nerušil bych, ale 9 by tam strašit nemusela, 4 docela stačí.

+3/−2
23.11.2015 21:07

J20a75n 31O27n79d35r38o59u23š92e65k 5446819796738

Chápu horší pohyblivost starších lidí, ale myslím si, že na Českou, nádraží, Maliňák nebo Šilingrák dojde každej, je to maximálně 400 metrů

0/0
24.11.2015 9:27

Š82t43ě91p36á57n 11V56a10n30ě95k 3713939107537

Jo jo, v týdnu jsem viděl, jak to cyklistka málem zalomila pod tramvaj. Zajela do koleje, sekla s sebou do druhé koleje. Naštěstí šalina zastavila cca.10metrů před ní.

+3/0
23.11.2015 15:39

M63i49r97o84s61l60a87v 43V71y26k27o82u96p81i30l 3920926623885

Brno je čím dále více zajímavější a specifické.

Vezměte si třeba jenom umělecká díla, která jsou nenapodobitelná.

Ocelová káď na hašení vápna, která je ve skutečnosti fontánou...  

Orloj, který sice neukazuje čas, ale symbolizuje mužnost....

Pan hrabě v sedle zvířete, které jasně dokazuje, že i obyčejný kůň dokázal oplodnit daleko vyšší žirafu.....

A do toho, jako bonus pěší zóna, která je pojata velkoryse a nebrání  ani cyklistům, ani vozidlům ani vlakům průjezd...

Tomu se říká multifunkčnost dotažená do maxima (= i Baťa by čuměl a měl se co učit)

Takže zanechme nářků, protože dokud na "Masaryčce" nestartují raketoplány, tak je to docela tichá a bezpečná  ulice.

+25/−5
23.11.2015 15:01

L36i47b73o82r 80H68l67u18b28u31č96e82k 4620440597687

...Masarykova bezpečná tedy každopádně je... to ostatní beru jako pokus o rádobyvtipný popis Brna...jak říkal tuším pan Werich - "To je blbý, to se bude líbit"...:-)

+6/−1
23.11.2015 19:29

Š39t26ě46p95á27n 23P94o98s30t20r39á28n58e28c98k12ý 3773400211266

Stejně nechápu, co dělají šaliny v centru města.

+1/−19
23.11.2015 14:57

N26i75k24o14l91a92j 78M25a49l29í43k 5294623320601

Jezdí tudy od roku 1901.

+16/−1
23.11.2015 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.