Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ulice v centru Brna je pěší zónou. Jezdí tudy ale stovky tramvají i aut

Masarykova ulice a náměstí Svobody v centru Brna tvoří dlouhou pěší zónu. Ovšem na chodce se v ní trochu zapomnělo, myslí si Brňané. Jezdí tudy totiž tramvaje, taxíky, dodávky a od listopadu mají vjezd povolený také cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a79v20e50l 17O63d49r38a69z87i11l 6864699487640

Kdo chce "víc pěší" pěší zónu, musí holt po Josefské. Pro některé asi děsnej problém.

0/0
25.11.2015 23:28

P54a50v84e30l 51O57d38r78a90z75i82l 6314899837680

Jedinej problém jsou blbě zaparkovaný dodávky a auta brněnské vekslhonorace, které stojí na "chodníku" a chodci je musejí obcházet, nejlépe v kombinaci se zahrádkami.

Projíždějící vozidla pro mě žádný problém nepředstavují. V běžné brněnské ulici je navíc aut řádově více. Provoz v pěší zóně celkem jednoznačně definuje ZPPK.

Redakce hledá problém, kde není. Bielko je poněkud zmatený, který taxikář se jen tak projíždí po městě?

0/0
25.11.2015 23:26

A14n37n21a 18Č22e18r60n55á 1807614539884

Šaliny mi nevadí. Krom toho, že jezdí v prostoru vyhrazeném kolejemi, jsou při jízdě i slyšet, navíc zvoní. R^

Ale cyklisti jsou problém! Kdy jste naposledy slyšeli cyklistu zazvonit, když se "řítí" zezadu? Asi je nějakej papaláš cyklista, že je pustili do pěší zóny. ;-€

+1/0
24.11.2015 15:08

P76a25v50e25l 92M37a48r16e17š 8775860847275

Šaliny tam jezdí krokem. Pokud není člověk hluchý a slepý, tak dvouvozový dvacet metrů dlouhý vlak fakt nepřehlídne.

Ta frekvence šalin, není ( pokud není mimořádnost a   jede tudy jen pravidelná linka) kdovíjak častá, čtyřka má interval 5 minut. Lidé už si na šaliny zvykli a chodí buď při krajích nebo, jako já, v protisměrné koleji, takže vidíte tramvaj přijíždět.

Tramvaj přes historické jádro města je významný městotvorný prvek oživující centrum a to je přece to, o co se spousta aktivistů a radnic dnes snaží. A navíc je jeho přirozenou součástí už více než 110 let.

Co by stálo zato omezit jsou naopak taxíky a někdy zbytečně moc zásobovacích aut , je fakt že většina provozoven se dá zásobovat brzo ráno, nebo v brzkých odpoledních hodinách, kdy už lidé zaměstnaní v okolí nechodí na obědy a jsou už zase  v práci.

Mimochodem, technické služby Brno, městapo a  jejich auta mají zvyk zajíždět do pěší zóny v době největšího pěsího provozu

+6/0
24.11.2015 12:47

J10a28n 74O34n41d59r54o10u82š73e74k 5606369556938

Problémem nejsou cyklisti, ale šaliny a mraky aut. Zásobování může probíhat mimo špičku a taxík vůbec nemusí po Masarykové jezdit.

+7/−7
24.11.2015 9:16

E93d13u67a97r67d 68V12o74l35n67ý 8383614453618

Šaliny nemají na Masarykové ul. co dělat, zcela to ztrácí smysl pěší zóny.

A že tam jezdí i o Vánočních trzích je strašný!!

Nechal bych je tam jezdit v případě poruchy nebo nehody na Husove ul. nebo Roosweltove.

+9/−7
24.11.2015 7:23

P96a59v33e33l 94M18a41r80e56š 8305930437675

Šaliny na pěší zónu patří. na rozdíl od cyklistů a taxíků.

Zásobování nevyřešíte jinak, pokud tam ty obchody chcete zachovat

+8/−1
24.11.2015 9:50

Z92d51e74ň63k66a 80V53e22s13e20l88á 8269585977530

Pokud vím, tak při nějakých větších akcích se šaliny odklánějí. To bude platit i teďka cca měsíc, že každé odpoledne budou šaliny jezdit Husovou.

A celkově ale nevím, v čem je problém. Jezdí se tam sníženou rychlostí a lidi si holt musejí uvědomit, že není možné lítat bezhlavě od jednoho stánku k druhému, ale že součástí každého normálního města je i jeho dopravní obslužnost.

+2/0
24.11.2015 11:49

K49a65r13e96l 19V48a85c24h50u37t 9403472619233

Orloj neukáže čas, pěší zóně je radno se pěšky raději vyhnout, policisté kteří vás obejdou, místo aby vám pomohli... Co bude následovat? Školy bez učitelů (bez žáků?), ordinace bez doktorů (bez pacientů?)... tramvaje bez elektřiny(?) ... Co všechno se může stát? Kdo to ví? ;-)

+2/−1
24.11.2015 6:40

M55o47j13m34í10r 18S33k59á13l70a 2790902496

Vítej v [>-]!!R^;-D

0/0
24.11.2015 11:17

J93a49r44o16m45í20r 87N41a90v26a95r34a 7290179376333

Masaryčka je v pohodě, s šalinama to člověk zvládne a tu a tam s autem by to taky zvládl, ale těch aut je tam moc.. A co je nejhorší, tak taxikáři, klasika... Pokud vím, tak v pěší zóně se jezdí max 20km/h no a taxikáři to asi blbě pochopili a berou to číslo jako min... Ale hlavně, že se pořád dělají restrikce vůči obyčejným autům... Posunutí parkovacích hodin atd...

+11/0
24.11.2015 6:28

L36i35b43o91r 97S56k71ý84p91a58l89a 7308883612410

Zakažte úplně všechno. To bude nejlepší. Bude klid, žejo.. ;-)

+1/−3
24.11.2015 2:05

J27i27ř97í 91D74o16l30e94ž37e73l 3809645306177

Ve světě je běžné, že cyklisti můžou do centra města. Salzburg, Vídeň, Drážďany atd.

U nás je problém ten, že cyklista vjede na cykloztezku (cyklopruh) a myslí si, že je to pro něho závodní dráha. Stejné to bude na Masarykově ulici.

Jezdím přes Brno na kole do práce celoročně. Největší problém je průjezd z Nových sadů přes hlavní nádr. a dále po Cejlu nebu Křenové.

Na Masaryčku bych na kole nevjel.

+8/−1
23.11.2015 18:36

Z98d79e10ň94k36a 76V45e46s98e50l46á 8769595247860

Tramvaje obsluhující centrum města: R^

Taxíky: Rv

U cyklistů se uvidí.

+10/−2
23.11.2015 17:40

J29a67n 51O38n83d77r16o31u25š62e27k 5156399156278

Tramvaje Rv, taxíky Rv, kola se uvidí

0/−7
24.11.2015 9:28

Z27d91e50ň76k91a 77V88e34s62e84l95á 8809285567540

Jsem mladá, s chůzí zrovna moc potíže nemám, ale stejně jsem ráda, když sem tam můžu třeba na hlaváku skočit na šalinu a svézt se jednu zastávku na Zelňák. Zvlášť, když je zima a dá se čekat, že v ulicích se časem objeví místo sněhu břečka. Nemluvě o tom, že v centru bydlí spousta starších lidí, kteří s pohybem potíže mají. Jak ti se mají dostat domů nebo naopak z domu?

+4/0
24.11.2015 11:46

K96a56r16e18l 17H16y39n35e46k 9380917586845

Proboha, víte jak daleko to mají od zastávky lidé na venkově? Městští lidé jsou příliš pohodlní Rv.

0/−1
24.11.2015 14:01

Z42d19e70ň15k40a 80V33e54s35e81l31á 8189405437880

Je nezbytné nezapomínat na zásadní rozdíl mezi MHD a linkovou meziměstskou dopravou.

0/0
24.11.2015 14:09

K53a87r96e87l 73H69y64n69e98k 9310977216865

Můžete mi, prosím, vysvětlit, v čem ten zásadní rozdíl spočívá? Snad v tom, že v Mikulově nejezdí tramvaje a v Dolních Bojanovicích trolejbusy?

0/0
24.11.2015 19:29

Z65d14e48ň10k29a 13V90e53s24e89l49á 8469335107710

V čem spočívá? Třeba v tom, že úkolem MHD je přepravit lidi v rámci jednoho města tak, aby se dostali ideálně co nejblíž svému cíli, zatímco u meziměstské linky se jedná pouze o přepravu z obce A do obce B?

0/0
24.11.2015 23:03

K74a84r98e76l 71H49y81n57e40k 9140837256775

Ne, není to žádný rozdíl. Vždy má doprava přemístit lidi z místa A do místa B. Je úplně jedno jestli v rámci města nebo mezi 2 městy. Jestliže se někdo z Králova Pole potřebuje dostat do Židenic (třeba k lékaři), je to stejné, jako když se někdo chce dostat z Dolních Bojanovic do Mikulova (třeba k lékaři). Jen tomu z Dolních Bojanovic to bude trvat půl dne, tomu z Králova Pole půl hodiny. Ten z Dolních Bojanovic navíc bude muset ujít 2 kilometry, ten z Králova Pole 200 metrů. Kdyby ten z Dolních Bojanovic měl jít Z KP do Židenic, šel by pěšky. Kdyby se ten z města měl dostat z DB do Mikulova, byl by to pro něj neřešitelný problém. Lidé ve městech jsou příliš pohodlní a rozmlsaní Rv

0/0
25.11.2015 6:23

Z48d70e82ň42k69a 45V87e31s42e31l88á 8369515457390

Pohodlní a rozmlsaní? 8-o  Hodně blbý vtip!

0/0
25.11.2015 21:58

P96a56v50e50l 68O92d94r24a32z30i48l 6474839557170

Rozdíl spočívá především v tom, že na rozdíl od venkova není možný, aby v Brně každej jel do centra autem.

0/0
25.11.2015 23:29

L94i44b87o22r 14V52a16l17í76č86e22k 5504418636192

Tak nevím, proč se všichni naváží do cyklistů.. podívejte se na modely aut a jejich SPZ od 9 ráno do 23 hod...A MHD by měla být zachována, byť určitým omezením..

+10/−3
23.11.2015 17:36

P49a30v14e51l 60M83a63r43e56š 8845530567605

ta auta jsou těch co v centru bydlí, nebo podnikají. Vzhledem k cenám nemovitostí v místě to nejsou socky s rezavou škodovkou. ;-D

+2/−4
24.11.2015 9:53

Š21t30e97f14a74n 35F35r53i48č38a 7402868893496

Tramvaje v centru mi vyhovují. Většina chodců si už zvykla a chodí mimo kolejiště. Pokud je někde srocení lidí, ohlédnou se (zda nejede tramvaj), a místo v kolejišti krátce využijí a předběhnou, oběhnou, obejdou, vyhnou se atd. S těmi cyklisty to ovšem magistrát přepískl. To nebude fungovat, protože někteří cyklisté budou jezdit jako hovada.

+12/−1
23.11.2015 17:09

M73i62c56h52a62l 60K22r80č28á42l 6418948336412

Nebudou, nebojte. Všichni aktivní cyklisti už poznali, že je kolo velmi nestabilní dopravní prostředek a stačí malé štrejchnutí o něco nebo někoho a následuje velmi bolestivý pád. Takže ti rozumní se tomu snaží vyhnout za každou cenu.

+5/−2
23.11.2015 17:49
Foto

J11i41ř37í 60B94i55l95í56k 4885172742164

Ano, to je pravda, a na víc, koleje taky nepotěší, Neviděl jsem moc cyklistů mimo pohádky a řeči, kteří by po městě jezdili jinak nez opatrně. Jó bezpečnost je jiná, zkuste jet na kole bezpečně po Úvoze, uvidíte, že to nejde :(

Většina cyklistů ví, kdo si to odnese při srážce s autem, a tak jezdí výrazně opatrněji a výrazně častěji a včasněji používají blinkry, než řidiči vozidel :)

+4/−1
23.11.2015 21:04

L37u65d10ě90k 73M64u69s44e89l79í98k 3426899

Průzkum byl zadán velmi špatně.Do 9.00 může vjet do pěší zony zásobování.Od 9.00 do 17.00 je zákaz vjezdu všech.Po 17.00 opět zásobování.Takže se nedovíte z průzkumu kolik aut vjede do pěší zony mezi 9.00 a 17.00.

Já jako řemeslník považuji tohle omezení za špatné.Nemohu se s nářadím a materiálem dostat na místo v jinou dobu než ráno a odpoledne.

Takže většinou práce v centru odmítám,bohužel.

+2/−1
23.11.2015 16:48

J95o47s39e11f 64V72y78m12a93z51a17l 9119782903445

A to je problém do 9 dojet na místo vše vyložit a hodit auto na parkoviště u Tesco? Dělá to tak hromada firem

+3/−3
23.11.2015 17:20

J52u26r73a48j 76R56i32č56á79n37y 4681758356877

Problem neni ze tam to auto stoji, ale ze tam jezdi... :/

0/−1
23.11.2015 18:31

P30a41v94e70l 98O17d65r54a33z44i95l 6144429237920

Problém samozřejmě je i to, že tam auto stojí.

0/0
25.11.2015 23:31

P88e93t73r 34N90o72v16á60č64e43k 4729901599725

Ano, problém to je, pokud máte víc vercajku než unesete (resp. náhradní díly, u kterých nevíte, který budete potřebovat) a víc než jednoho zákazníka za den...

+2/0
23.11.2015 22:42

L95u95d53ě23k 52M30u75s15e18l90í37k 3866719

Jasně si spočítejte když máte zakázku na třeba týden ,každý den jiný vercajk ,jiný materiál.Kolik času prochodíte a kolik necháte v parkovacích automatech,tohle ale zákazník nechce platit.Takže proto tam nedělám:-/

0/0
24.11.2015 17:26

P49a13v80e51l 88O42d86r47a73z11i10l 6964779247790

Někdo jiný to rád udělá za vás.

0/−1
25.11.2015 23:33

P39a36v35e25l 16O80d37r47a52z89i89l 6914269837850

https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-technicky/odbor-dopravy/oddeleni-verejne-a-individualni-dopravy-dopravni-urad-a-drazni-spravni-urad/organizace-dopravy-v-centralni-oblasti-historickeho-jadra-mesta-brna/

Poplatek je 20,-

0/0
25.11.2015 23:32

K81a96r13e10l 65H56y83n90e83k 9580717356315

Tramvaje neměly přes náměstí Svobody vůbec jezdit. Koleje zůstaly zachovány jen proto, aby tudy mohla být usměrněná doprava v případě, že se něco stane na Husově nebo na Rooseveltově ulici. Pár let po tomto slibu DPMB jezdí centrem tramvají stále více.

+5/−11
23.11.2015 15:59

P94a52v26e73l 16M94a74r80e65š 8215800897225

Koleje elektrické dráhy jsou na Ferdinandově (dnešní masarykově) třídě již od počátku tramvajového provozu v zemském městě Brně.

A představte si, že na náměstí Císaře Františka Josefa byla dokonce více než 40 let tramvajová křižovatka a vozy pouliční dráhy jezdili Adlergasse až na Ovocný trh k městskému divadlu.

Šalina přes historické centrum je nedílnou součástí historie a současnosti Brna a na Masarykovu třídu jeznoznačně patří

+3/0
24.11.2015 13:01

K64a38r61e97l 50H69y63n86e28k 9120927766575

Měl jsem tím na mysli dobu, kdy se rekonstruovalo náměstí Svobody. Tehdy se uvažovalo o tom, že se koleje zruší ale dopravní podnik argumentoval právě tím, že by mohly nastat problémy, kdyby se něco dělo na Rooseveltově nebo na Husově ulici. Přes Masarykovu tak měly sice koleje vést, ale neměly tudy tramvaje vůbec jezdit, jen v nouzových případech. Realita je ovšem dnes jiná.  Toto není vyjádření názoru, jestli tudy mají tramvaje jezdit či nikoli, ale pouze konstatování skutečnosti, minusy či plusy jsou k ničemu ;)

0/−2
24.11.2015 13:58

R33o55m45a51n 66J43e55s15c52h98k73e 9268855317185

Tramvaje mne nevadí. Ale desítky aut co potkám a městapo neřeší. Ulice je široká pro šalinu i chodce.

+1/0
24.11.2015 16:52

P14a26v85e32l 20O53d90r55a39z84i18l 6114709437750

Obslužnost centra je velmi důležitá. Jenže, když to začalo, jezdila tam čtyřka s taktem 10 minut. Nyní tam jezdí d-4 s taktem 5 minut a d-9 s taktem 10 minut, takže  trojnásobek spojů.

0/0
25.11.2015 23:34

J50a32r95o57s71l29a45v 24Š54k46r44o16b22á38k 3860815638475

S tramvajemi v centru souhlasím - pro hodně starých lidí, kteří v centru bydlí, by vyloučení jakékoliv tramvajové dopravy jen na Maliňák, k nádraží nebo na Českou znamenalo bolestivou komplikaci, třeba jenom pro cestu na nákup nebo k lékaři - každý nemá na taxíka. Omezte (nebo vyžadujte dodržení omezení) dopravu od 9 ráno do 17 odpoledne a taxíky kromě objednaných vyhoďte, a hned bude líp.

+20/−3
23.11.2015 15:53

K55a82r12e26l 70H66y14n41e98k 9150657576415

Soucítím s lidmi, kteří jsou v pohybu omezeni. Ale přesto s Vaším názorem nesouhlasím. Ta vzdálenost i pro obyvatele centra není na Malinovského náměstí, nádraží nebo na Českou tak strašná. Představte si, jak to dělají lidé na venkově ;) Také nemají každých 100 metrů zastávku.

+9/−6
23.11.2015 16:01
Foto

J83i70ř75í 58B51i29l37í59k 4875682122404

Nerušil bych, ale 9 by tam strašit nemusela, 4 docela stačí.

+3/−2
23.11.2015 21:07

J84a75n 46O78n26d51r12o53u62š25e60k 5736339616398

Chápu horší pohyblivost starších lidí, ale myslím si, že na Českou, nádraží, Maliňák nebo Šilingrák dojde každej, je to maximálně 400 metrů

0/0
24.11.2015 9:27

Š52t39ě29p40á57n 95V15a59n45ě45k 3793459627367

Jo jo, v týdnu jsem viděl, jak to cyklistka málem zalomila pod tramvaj. Zajela do koleje, sekla s sebou do druhé koleje. Naštěstí šalina zastavila cca.10metrů před ní.

+3/0
23.11.2015 15:39

M87i66r24o98s84l84a90v 67V62y81k62o63u14p77i68l 3190116343885

Brno je čím dále více zajímavější a specifické.

Vezměte si třeba jenom umělecká díla, která jsou nenapodobitelná.

Ocelová káď na hašení vápna, která je ve skutečnosti fontánou...  

Orloj, který sice neukazuje čas, ale symbolizuje mužnost....

Pan hrabě v sedle zvířete, které jasně dokazuje, že i obyčejný kůň dokázal oplodnit daleko vyšší žirafu.....

A do toho, jako bonus pěší zóna, která je pojata velkoryse a nebrání  ani cyklistům, ani vozidlům ani vlakům průjezd...

Tomu se říká multifunkčnost dotažená do maxima (= i Baťa by čuměl a měl se co učit)

Takže zanechme nářků, protože dokud na "Masaryčce" nestartují raketoplány, tak je to docela tichá a bezpečná  ulice.

+25/−5
23.11.2015 15:01

L89i83b30o67r 37H53l44u79b25u11č42e46k 4160480277747

...Masarykova bezpečná tedy každopádně je... to ostatní beru jako pokus o rádobyvtipný popis Brna...jak říkal tuším pan Werich - "To je blbý, to se bude líbit"...:-)

+6/−1
23.11.2015 19:29

Š57t46ě74p47á75n 47P84o75s47t76r93á91n36e90c35k44ý 3543550721516

Stejně nechápu, co dělají šaliny v centru města.

+1/−19
23.11.2015 14:57

N67i97k85o55l50a15j 74M65a30l44í56k 5244863130201

Jezdí tudy od roku 1901.

+16/−1
23.11.2015 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.