Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CIZINCI V BRNĚ: Vstávat brzy si Syřan zvykl. Postrádá vřelejší vztahy

Původně si přijel devětadvacetiletý Syřan Ibrahim Nahhas do Brna udělat doktorát. Kvůli situaci v rodné zemi se nakonec usadil natrvalo. „Češi se o svou zemi starají, čtou a zajímají se o dění. V Sýrii se noviny hodí tak akorát na čištění oken,“ přibližuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K29a54m45i39l 98O76s95i33č38k36a 2564241262234

Ať si nechá rady pan Syřan pro sebe, doufám, že se jednou sebere a poputuje tam odkud přišel.

+2/−2
16.1.2016 20:09
Foto

M42i30r51o26s16l82a48v 89S71t32e32i95n80e60r 1465485488703

Ten pán ale neví, kdo by Syrii řídil lépe, než ten "diktátor". Je tam tolik vhodných demokratů? Líbil by se mu možná ten černoprdelník, co řídí Daeiš?

+1/−1
9.1.2016 16:55

V83l83a42d95i63m26í36r 70H50á19j29e69k 4670792714411

V Syriii brzo válka skončí a takoví vzdělanci budou v rodné zemi potřeba. Pevně věřím, že se pan doktor vrátí domů a bude ze všech sil pomáhat. Nebo snad zůstane tady a bude situaci komentovat přes sdělovací prostředky ?

+2/0
2.1.2016 11:25

J54a51r11a 77R97a84n57k 1951846309321

Ma pravdu, az na par malickosti o psech a halal s nim souhlasimR^

0/−1
2.1.2016 0:26

J10o78z95e13f 21D91u89h51a43c10e28k 7711830123140

v clanku je dost vela informacii medzi riadkami...

+1/0
28.12.2015 13:19

A22n58t50o73n30i52n 77K56a15d93l36c33e86k 9492809341116

Zni to jako ohrana pisen, ale autori "CIZINCI V BRNE" si potrpi na tom, ze v Brne neziji Moravane, ale Cesi! Je to zamerne prejmenovavani moravske populace na ceskou a je to take smutne, ze sami Moravane si to nechavaji libit.

+3/−2
27.12.2015 22:26

J34i71ř51í 18P77e30t72r14u41ž58e11l95k77a 5427602335922

Jako Brňák říkám, že toto regionální vyčleňování se vůbec nechápu. Slovo "Češi" normálně označuje obyvatele České republiky a nikoli pouze obyvatele území Čech, proto to obsahuje i Moravany. Není v tom nic špatného. Ani nevidím nějaké kulturní rozdíly a jako celek beru zemi jako velmi jednotnou, takže nevidím důvod pro nějaké její rozlamování anebo urážení se.

+7/0
1.1.2016 19:04

A97n80t45o37n68i29n 85K94a87d81l79c39e51k 9652379211796

Mozna by jste pochopil vic, kdyby jste nahledl do historie Moravy, jak to opravdu bylo. Neni to vyclenovani nebo nejaky nacionalusmus, jak se nekteri snazi pripichnout Moravanum, kteri pouze chteji svoji existenci. Mozna pak pochopite, ze Cech je Cech a Moravan by mel zustat Moravanem a ne Cechem, jak se to dnes media a politici snazi vryt do mysli obcanum tohoto statu.

+1/0
1.1.2016 22:28

J78i53ř80í 74P46e16t15r98u83ž73e55l90k42a 5597302435232

Však jsem také nemluvil o historii. Ano, můžeme se snažit najít nějaký konspirace nebo historické důvody, proč se cítit ublíženě, ale nevidím v tom smysl. Historii je dobré znát, ale jakmile se na jejím základě začne něco ospravedlňovat, tak jsou z toho zbytečně někdy i nekončící problémy, které je téměř nemožné rozetnout ... to sice není tento případ - ale právě proč si toho nevážit.

Ono výkřiky o plnohodnotné osamostatnění už jsem několikrát četl také, ale dejme tomu, že jde o zcela minoritní názor.

Jak jsem psal - pokud někdo mluví o obyvateli Brna jako o Čechovi, tak se tím (alespoň jsem o tom přesvědčený) myslí synonymum pro obyvatele České republiky (ne pouze Čech), což jsme tu všichni. A mít nějaké pojmenování pro všechny je docela logické. Jestli k tomu specifikovat ještě veškeré detailnější regionální označení mi nepřipadá nutné.

+5/0
1.1.2016 22:50

A13n35t58o76n28i31n 15K79a23d15l58c16e45k 9772159821146

Nikdo tady nevykrikuje o plnohodnotnem osamostatneni. Take to neni regionalni nybrz zemska zalezitost.

Ja zastavam postoj k udrzeni nasich dradic, odkazu otcu, kteri za Moravu prolevali krev, nasi identitu a opravdovou zemskou/narodni historii. Pokud se to vse nekdo snazi zahodit a prijat neco umele a cizi, tak je to jeho vec. Proto take tento stat s momentalnim umelym nastavenim nema sanci ke kompletnimu dosahu sveho potencialu a tudiz je predurcen k podprumeru.

0/0
1.1.2016 23:02

O66t40t70o 89H55a21l65í34ř 9903157968766

Neprolévali otcové krev náhodou za Československo? Máte to nějaké popletené.;-)

0/0
25.1.2016 10:54

A71n14t88o55n16i93n 40K86a83d43l70c65e91k 9872949161646

http://antoninsevcik.blog.idnes.cz/c/489066/za-budoucnost-nasich-zemi-cech-moravy-slezska-a-spolecne-ceskomoravske-republiky.html

0/0
2.1.2016 1:43

D91a15g58m71a20r 75D76a65v84i25d79o46v26á 1648873251236

Českomoravská republika... A co slezané? Pak si taky můžou vzpomenout obyvatelé Vysočiny, že jejich oblast má odlišné tradice a měli by se vyčlenit. A co teprve Hanácko? Za chvíli bychom takto došli zpátky do starověku k městským státům. Už tak jsme maličký stát, netřeba ho ještě drobit a lidi rozdělovat ne národní hrdostí, ale zpupností. A pokud chcete hodnocení cizince z pohledu regionů, přečtěte si Mauricijku. Aspoň tuším, že to zmínila ona, četla jsem toho dnes víc a tato informace mi nepřišla z nejdůležitějších :-) A ještě k tématu tohoto článku o syřanovi v Brně. Hlavní důvod neřešitelnosti konfliktů v Sýrii bude tuším jejich rozdělenost, nesourodost, vyčleňování se a neschopnost se spojit. Tak opatrně s vaší vizí, nemuselo by to dopadnout dobře. V jednotě je síla ;-)

0/−1
16.1.2016 9:28

A45n73t32o96n71i28n 21K55a25d45l62c81e88k 9312229891766

Ceskomoravska republika asi ne, ale Slezsko musi byt take respektovane. Nemuzete michat regiony jako Vysocina ci Hana na uroven zemi coz je treba historicky Morava. Je to zamerne zamlzovani faktu. Stejne tak s malicym statem, ktery neni malicky a nase historicke zeme, ikdyz je jich min jsou vetsi nez ty samospravne Rakouske. Nemuzete take michat syrske problemy s nasimi. Tam se rezou uz od sameho pocatku islamu, nase historie je o hodne jina a problemy mame jine, nemyslite?

Nase moravska vize je naopak spravna, korektni. Byli jsme bez naseho hlasu arbitrarne zavleceni do Ceskoslovenska, ktere nam nasledne zrusilo tisiciletou existenci, nadale pokracuje v komunistickych, gottwaldovskych krajich, ktere maji za ukol pouze udrzovat kontrolu a moc z centra. Navic nas dnes tento naslednik nazyva Cesi. Nechceme rozbit tento stat, jak se snazite namitnout, ale pouze cheme svoji tradicni, samospravnou existenci, chceme udrzovat dedictvi nasich otcu a jejich odkaz, sve tradice a svobodne zit ve sve vlastni zemi.

0/0
16.1.2016 16:24

D23a92g49m93a85r 40D51a88v34i42d48o48v37á 1528803441626

Někdo vám pane Kadlček brání udržovat dědictví vašich otců, jejich odkaz, své tradice a žít stejně svobodně ve své vlastní zemi jako například obyvatelé Prahy? Těmito bojůvkami akorát rozdmýcháváte nepřátelství mezi kraji České republiky. Asi máte málo vlastních starostí. Tou Vysočinou a Hanou jsem chtěla naznačit, kam až by to rozdělování a vymezování se mohlo pokračovat, pokud si každý bude hájit nějaké své kdysi legitimní nároky. Až k městským státům. Ale fanaticky zapáleného člověka, jako jste vy, nelze přesvědčit. Jen doufám, že v Praze vědí, že my ostatní Moravané takto pomatení nejsme :-)

0/0
17.1.2016 11:25

A39n14t92o22n24i96n 63K97a17d88l45c98e11k 9742329321626

Jak muzete porovnavat a prekrucovat co jsem napsal o dedictvi nasich "moravskych" otcu a ne mych otcu s Prahou? Nepratelstvi mezi kraji Ceske republiky??? Vzdyt tyto umele, poskomunisticke kraje jsou predurcene k zaniku a je jenom otazka casu, kdy se tak stane. Mozna by jste mela prestat premyslet emotivne a hledat ve me neco co neni. Tyto osobni vypady pouze ukazuji, ze nemate zajem o pravdu, ale pouze se snazite zneskodnit posla. Az si zjistite kdo z moravske zemske vlady volil pro vstup do Ceskoslovenska, kdo ze zemske vlady volil po likvidaci zemske vlady a zemi Moravy, tak napiste. Znate rceni "Poturcenec horsi Turka"? Hodne nas Moravanu jsou totiz ti poturcenci, ktere se snazime probrat.

0/0
17.1.2016 20:09

V49l72a12d19i68m84í79r 45H66á63j76e93k 4500212124191

Tak podobné sváry skutečně potřebujeme. To je fakt víc než migrantská krize.

+1/0
2.1.2016 11:27

A40n95t67o95n36i98n 64K62a47d81l61c17e47k 9922209801166

Pokud vam neni budoucnost lhostejna, musite uz dnes napravovat chyby nasich dedu.

0/−3
2.1.2016 16:27

O41t60t98o 84H19a77l26í55ř 9243447298266

Mohl byste specifikovat ty chyby dědů? Docela by mne zajímalo, co tím míníte.

0/0
25.1.2016 10:51

O79t74t72o 82H50a10l20í25ř 9433237438826

Ve vašem případě jde zřejmě opravdu o Moravana, protože neumíte ani pořádně česky. Navíc myšlenku, proč by Moravan měl být Moravanem a ne Čechem, jste odůvodnil hodně slabě.

0/0
25.1.2016 10:50

J45i88n84d44ř34i67c11h 75H88r88a86d48e75c93k54ý 6855899782792

Chybí mu ramadán, postrádá halal maso...nemá rád západní kulturu, hudbu poslouchá jen arabskou...

to mi nezní, jako že by se chtěl přizpůsobit

+9/−4
27.12.2015 15:53

J83a30r42a 30R11a86n44k 1631526209701

Mne take ve Svycarsku prvnich par let chybela povidla a kmin v chlebu, caem jsem nasla v Rakousku (20 minut autem) a pak se Svycari a jejich trh snazil prizpusobyt nam vsem prislym:-)

+2/−1
2.1.2016 0:29

D90á96š46a 64Š12k73a88r40p21o88v76á 7286491901848

obyčejný zběh zbabělec, takovým by azyl v žádném případě neměl být udělován. jako jednotlivci jsou z nich strašní chudáčci, ale jakmile se dostanou do větší skupiny - komunity, tak se dokážou bít a vyřvávat alláhu akbar ostošest, typické arabské plémě s vymytými mozku už od batolat... a co vyroste z jejich potomků? muslimští radikálové s nenávistí ke své hostitelské tedy rodné zemi

+4/−6
27.12.2015 10:33

T84o43m73á15š 64Z38e53m44á63n97e24k 5550638426476

Když oni fakt nejsou všichni stejní. A tomuhle se nedivím, že se nechce nechat zastřelit kvůli pitomcům. Zkusil to tady, nemá to jednoduché, ale asi to dá. Ale takových je menšina a mají ještě větší strach z té muslimské většiny, než my.

+1/−1
27.12.2015 11:38

M46i33l78e28n95a 51K38l38o52u21č10k47o67v93á 1534243801200

Vyjmenoval snad všechny důvody, proč sem nemůžou zapadnout a ani nikdy nezapadnou. Halal, přístup k praci, hygienické návyky, spolecenske zvyky, dorozumění se. Může ho ale těšit, že kdykoliv může odejit. A nestekne po něm pes.

+9/−6
27.12.2015 8:28

J12a59r30a 77R14a16n62k 1531126119141

Co je spatneho na tom, ze se sprchuje vecer, misto rano8-o

+4/0
2.1.2016 0:30

T59o42m76á78š 51H53o80l26e21k 5665870911457

SPRCHOVÁNÍ VEČER ASI NEVADÍ, ale těmi hygienickými návyky měla Milena na mysli ten použitý záchodový papír a jeho házení do koše místo do záchodové mísy. Jinak samozřejmě Halal - bestiální poprava zvířat - do Česka nepatří.

0/0
28.1.2016 12:51

J22o26s52e95f 94T13r70ö41g82l 8329452726256

Řadový Syřan může změnit velké nic podobně jako to mohl řadový Čechoslovák před revolucí. U nás byla v ústavě zakotvená vedoucí úloha KSČ, v Sýrii je podobně zakotvená vedoucí role strany Baas (tuším, že má zajištěno i bez voleb 50% křesel v parlamentu). A režim své odpůrce (bez ohledu na náboženství) likviduje podobně jako komunisti v 50.letech.

Pomoc uprchlíkům na hranici není protizákonné. Protizákonné je překročení státní hranice mimo hraniční přechod bez dokumentů nebo víza. Přejít na hraničním přechodě a hned zažádat o azyl je zcela legální. Propustnost Schoengenských hranic je samozřejmě problém, kromě uprchlíků tudy můžou proudit zločinci, teroristi, pašeráci atd. Ale to už je jiná otázka.

+10/−1
26.12.2015 23:41

J55o73s21e43f 96V36o36t48í61p66k70a 5885524982425

To by bylo, abychom tu ty muslimy nezpropagovali, jak jsou hodní a pracovití :-D Která neziskovka si PR článek zaplatila?

+6/−9
26.12.2015 20:35

T64o97m44á70š 38Z42e38m93á45n10e15k 5160108876116

Zrovna s jedním podobným jsem letos slavil Štědrý večer.

+2/0
26.12.2015 20:40

P93a55v16e80l 65M69o47r54a54v93e18c 3482729632848

Nemyslím si, že by to někdo platil. Spíš idnes mělo dobrý nápad na sérii článků. Jen si všiněte jak moc jsou čtené a diskutované..

Ale pokud máte nějaké podezření i s důkazy, že někdo si článek objednal, prosím, sem s tím.

+3/0
27.12.2015 8:32

I34s15a60b71e97l27l34a 10Z11á86z23v45o27r96k96o30v30á 3470721650766

Cituji:

Žiji svůj život, anižbych cítil tlak, kdy vás rodina a okolí nutí do něčeho, co nechcete. Tady váslidé neodsoudí jen proto, že máte jiný názor. U nás riskujete, že vám komunitaneporozumí a ztratíte přátele. Rodiče s mým výběrem partnerkynesouhlasili, matce vadilo, že není z Aleppa. V Sýrii vám často už jako miminuvyberou profesní dráhu a jako teenagerovi přátele. Takhle tam někdy vypadánesprávně použitá moc rodičů.

A naproti tomu:

V Sýrii jsou přátelské vztahy pevnější a hlubší,vydrží vám dvacet třicet let.

Proč mám pocit, že sám sebe rozporuje? Kamarády tam vybírají rodiče a nesmíš před nimi říci něco co by se jim nelíbilo, ale vztahy jsou tam přátelštější?

+12/−2
26.12.2015 18:00

J76i93ř59í 89S26c44h33w88a30c81h 8248804108486

že by klady a zápory jejich způsobu života?

+6/0
26.12.2015 20:09

S26a12b75i31n15a 78P77u56r12k36r56t95o86v28á 5359890294579

že by něco, jako že každá mince má dvě strany a vše má své pro a proti ? :-)

0/0
27.12.2015 0:25

J31a33r73a 20R84a51n88k 1551966259811

Je to ocividne inteview, on se sam neprihlasil a odpovida na otazky.

0/0
2.1.2016 0:35

J49i29ř97í 56K62a11l21i39n48a 5978464566623

Žije tady už dlouho, přesto při čtení jeho názorů mě přepadá beznaděj. Ať se snaží jak chce integrovat, je to prostě úplně jiný člověk, má od kolébky vymytou velkou část mozku a není možné, aby se z něj stal Evropan. Je to arab a muslim, t.č. přebývající v nepochopitelném světě Evropanů.

+11/−15
26.12.2015 17:43

T69o47m46á70š 93Z90e94m32á37n34e72k 5800518566946

Nešel do důsledku. Zůstal viset mezi dvěma světy. Lze buď jedno, nebo druhé. A máte pravdu s tím vymytím mozku. V tom je islám hrozný, nevím dopodrobna, co s těmi dětmi dělají, ale připadají mi, že jsou nějak od základu poškození.

+5/−2
26.12.2015 20:34

J93a35n 67V56o39j40t24í46š97e36k 6432651555616

Co konkrétně má z mozku vymytýho? Že se nesprchuje, když jde ven nebo že mu záleží na vztazích? Nebo ta hudba, ta je problém?

+5/−2
26.12.2015 23:31

J56i25ř14í 51K83a12l34i85n26a 5918734826803

Prostě ve všem, jeho zvyky jsou v něm tak zarostlé, jeho nepochopení pro evropský způsob života je tak do očí bijící, že ho nevidí jen opravdový zaslepenec. I když se mu nedá upřít snaha, i on si je vědom své odlišnosti, nepatřičnosti a ta jeho smířenost je daná jenom tím, že se nepohybuje ve stejně smýšlející společnosti, která by ho utvrzovala v tom, že jak to chápe on je správné.

+4/−2
26.12.2015 23:41

J58a63n 44V54o71j78t10í33š38e33k 6982721675576

Ale konkrétní důvod pro to, proč by tu nemohl žít, nemáte.

+3/−1
26.12.2015 23:43

T38o75m75á49š 68Z58e64m40á48n77e31k 5250718366166

Vemte to takhle. Je to inteligentní a vzdělaný člověk, dokáže na sobě pracovat. Patří k tomu lepšímu, co se mezi lidmi vyskytuje. A stejně tu není jako doma. A teď to porovnejme s tím méně inteligentním, méně vzdělaným, a méně ochotným na sobě pracovat. A těch je většina. Proto by tu neměli žít.

+2/−1
27.12.2015 11:34

J37i29ř15í 61K59a84l96i96n49a 5588594176253

Tak několik jsem jich uvedl, přesto, kdyby se po velkém úsilí odpoutal od své víry, jak to udělal s ramadánem, což považuju za nepravděpodobné, zjistil, že může místo koránu používat i mozek, přijal naší kulturu a zvyky za své, tak nevidím důvod, proč v případe jedinců je mezi sebe nepřijmout. Ale muslimové jsou natolik mozkuchudí, že si bez návodu koránu nedojdou ani na záchod.

+1/−2
27.12.2015 12:45

P33a85v80e51l 21T44e75s57a49ř26í34k 6240323930335

S tím Asádem to nechápu, jaké jsou lepší možnosti v arabském světě, než osvícený diktátor a armáda?8-o, druhá možnost je vláda islamistů, což je podstatně horší stav a třetí možnost je ještě horší, a to je nekonečná občanská válka, zabíjení a ničení

V Iráku, Afganistánu jim USA odstranili diktátora, islamisty a udělali svobodné volby a potom jim pomáhali stabilizovat demokraticky zvolenou moc mnoho let, cvičili jim vojáky, policisty, dodali zbraně a dneska v těch zemích zase mají občanskou válku. Zkrátka v arabském světě demokracie nefunguje tam je osvícený diktátor a armáda nejlepší volba, to vidíme v Egyptě, Turecku, kdysi to bylo i v Iránu, dokud se tam k moci nedostali islamisti.

+7/−4
26.12.2015 17:38

V94í75t 50P62r38č95í32k 9948790664150

To, že většina těchto diktátorů padla, a ne vždy přičiněním mocností zvenší znamená, že to tak úplně nefunguje. Jen mimochodem, v Afghánistánu USA odstranily právě vládu islamistů.

Skutečnost je taková, že Asad nejen není osvícený diktátor, ale hlavně nedokáže Syřany sjednotit a skoro všichni současní uprchlíci prchají právě před ním. Možná dokonce cíleně vyhání celé skupiny obyvatel, které mu nejsou nakloněny, a to dost brutálně. Velká většina uprchlíků v Evropě nikdy nepřišla do styku s IS, který ovládá nehostinné, řídce osídlené území na východě země, zato jim pravděpodobně spadla na barák nejedna Asadova bomba. Asad rozhodně žádným řešením pro Sýrii není.

+6/−2
26.12.2015 19:57

J37o44s61e12f 73T53r82ö19g54l 8869362636846

Asad není umírněný diktátor, na svých rukou má spoustu krve vlastních občanů (i když tatínek na tom bude asi ještě hůř).

Osvícený vládce je asi to ideální (viz např. Jordánsko, Omán, SAE), ale vždy se to nepovede. V Arabském světě se protíná náboženství (Islám sunitský, šiíítský a minoritní, trocha křesťanů a židů), národnosti (většina Arabů + menšíny - Kurdové, Asyřani...) a kmeny (rody). Každý má ale jinou prioritu, někdo je více nábožensky orientovan a je mu bližší kompatibilní muslim byť z jiného národa (to platí např. o fundamentalističtějších sunitský arabech), jiný je orientovaný národnostně (Kurdové, Turci...), jinde je to o kmenech (Afgánistán, Pákistán, severní Afrika...). Hranice současných států obvykle nekorespondují ani s jedním (vychází z koloniálních vztahů) a to zadělává na třenice a sváry. Jiné řešení než "překreslení mapy" asi nepřichází v úvahu. Irák se pravděpodobně rozpadne na sunitskou a šíitskou část, Sýrie na několik částí, možná vznikne samostatný Kurdistán (spojením Syrské a Irácké části), Jemen se opět rozdělí atd.

Několikeré demokratické volby ukázaly, že část národa si přeje fundamentální Islám (viz vítězství Muslimského bratrstva v Egyptě). I díky tomu skutečná demokracie v arabských zemích pořádně nikde není a asi jen tak nebude.

+3/−2
26.12.2015 23:58
Foto

S71t54á38ň78a 13K70o47m34o15r33o47u18s80o83v10á 3885773147919

Tak jak popisuje "politický život" v Syrii - to je jako za komančů u nás. Spousta lidí prostě rezignovala :-/

+15/−1
26.12.2015 16:46

P24a10v76e77l 62T91e76s13a54ř36í88k 6110373860375

No ale v arabském světě je bohužel sekulární diktátor ta nejlepší a fungující možnost, další možnosti jsou vláda fanatických islamistů nebo občanská válka.

+6/−3
26.12.2015 17:40
Foto

S64t11á15ň63a 60K76o18m51o13r39o37u64s65o72v97á 3185643187329

Asi ano - bohužel. Ale pro ty kteří by demokracii chtěli je jedinou možností vystěhovat se - otázkou je, jestli vědí, do čeho jdou.

+5/−1
26.12.2015 17:57

T71o70m71á76š 60Z26e21m92á43n78e78k 5440458806926

Nevědí, koukají na svět tady, jako tele na vrata. Přirovnal bych to k otroku, který dostane svobodu, ale s ní i zodpovědnost se o sebe postarat.

+5/−1
26.12.2015 20:38
Foto

S55t45á87ň72a 49K40o47m90o35r74o32u63s21o47v81á 3375803467289

Nebo když se otevřou klece v ZOO. Oni nemají na co navazovat

+3/−1
26.12.2015 20:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.