Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno plánuje lanovku za miliony, spojí kampus a nový dopravní terminál

Brno má v Bohunicích supermoderní univerzitní kampus. A hned vedle obří fakultní nemocnici. Vědci a studenti se ovšem za špičkovými přístroji a pacienti za svými lékaři kodrcají z centra dlouho a přeplněnými trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R29a22d24e79k 79P71e97t36r 4279567948805

Jen stručně shrnu přesné poznámky diskutérů:

– lanovku nahradí pár spojů navíc (tři trolejbusy, nebo dvě šaliny)

– časový rozdíl je zanedbatelný, navíc tento rozdíl lze kompenzovat časnějším vstáváním (cca o 4 minuty)

– na lanovku musíte přestupovat (další ztráta)

– výhoda jistě je ekologičnost, nižší pořizovací náklady, dotace a turistická atraktivita (jen si nedokážu představit japonce co budou dělat na Kampusu...hádám sednou na trajf a pojedou na Špilas...)

a vlastní názor: Nechápu proč kluci ušatí z A plus při stavbě Kampusu neposunuli stavby při pravé straně ulice Kamenice o deset metrů dál. Mohli krásně od tunelu šaliny pod Jihlavskou vést novou trať podél ulice Kamenice (až na teréní úpravy, jeden tunel a smyčku lze vést vše povrchově). časově by to bylo na Kampus 10-12minut z Hlavního nádraží a při intervalu 1 šalina za 10minut by se sem za hodinu dopravilo na 1200 lidí. Pohodlně.

+2/0
17.12.2015 13:01

M60a93r71t10i57n 27K41r21e88b52s 4299299930230

Brno plánuje lanovku za MILIONY? A není to málo, Antone Pavloviči?

+2/0
16.12.2015 17:40

P32e49t12r 38D17o47h71n95a31l 6182239795309

Jeden trolejbus 25Tr má kapacitu 159 osob. To znamená, že stačí přidat 3 trolejbusy za hodinu (jeden za 20 minut), aby byla kapacita lanovky přibližně vyrovnána. Na rozdíl od lanovky mimo špičku lze spoje ubrat.

Lanovka jede jen čtyři minuty (kolik trvá nástup a výstup, se nedozvídáme), trolejbus to jede osm minut (Pisárky - kampus).

Lanovka skončí na úpatí Červeného kopce, odkud je to k hlavnímu vstupu do kampusu (LF) 360 metrů. Ze současné zastávky trolejbusu je to 100 metrů. 260 metrů je přibližně 3 minuty svižné chůze (rychlostí 5 km/h)

Dotažení tramvajové tratě (odbočka ze Starého Lískovce) je naplánované, jde jen o peníze a politickou vůli. Jedna tramvaj KT8D5N (jezdí dnes na lince 8 do Starého Lískovce) má kapacitu 231 osob. To jsou dvě tramvaje za hodinu vyrovnávající kapacitu lanovky.

Pokud by tato linka byla zavedena s intervaly ve špičce 6 minut, za hodinu může být přepraveno 2310 osob. Pokud by se ubralo deset trolejbusů z Pisárek (což už by přetíženému tahu Pisárky - Rybnická pomohlo), pořád bude zvýšena přepravní kapacita o 720 osob / hod. (= méně přecpané spoje).

Prodloužení tramvaje do kampusu je finančně nachystáno na 100 mil. Kč

Takže si to řekneme upřímně - kluci z A+ už postavili ledacos, ale lanovku ještě nedali. Tak jim pořídíme hračku, což?

+19/0
16.12.2015 13:53

M13a74r11i69e 84V87e31r27n54e58r76o89v62a 5938146215

Vždyť říkám, že to je krávovina.

+1/0
17.12.2015 3:38

J75i91ř93í 84J66a49n58d34a 2878490561184

Stačí jedna věta: EU chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

No a miliony se sypou. Vaše výpočty jsou zcela irelevatní a nemají s podstatou projetu nic společného. Zapamatujte si VŮBEC NIC SPOLEČNÉHO!

R^

0/0
18.12.2015 6:52

J64i72ř63í 85J77a96n38d45a 2878820441404

Máte tam nějak moc čísel. Stačí jedna věta: ...EU jen chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

Vaše čísla jsou zcela irelevantní a netýkají se podstaty problému. ;-)

0/0
18.12.2015 6:55

M72a95r76t90i34n 47K54u53ř67í84t54k25a 6297936628625

Lanovka z Pisárek mi přijde jako utopie. Spíš bych tam zavedl normální šaliny, kterými se bez přestupu v Pisárkách dostanete až k nádraží.

+3/−2
16.12.2015 13:27

J25a75n 80M45a41r22t61i81n 6942890229

jednotka nejazdi na nadrazi?

+1/0
16.12.2015 14:52

M64a65r67t32i92n 57K62u21ř70í72t67k98a 6507936138505

Jezdí, ale nejezdí do Kampusu. A vůbec bych tam netahal trať z Pisárek, ale odbočkou z Bohunické větve, potom třeba po ulici Kamenice, pokud je to reálné.

+1/0
16.12.2015 18:40

P78e27t47r66a 82V43a74ň29k21o11v98á 4984604436942

VMO se je totálně ucpaný každý den na dvou místech, v Židenících se nedá dýchat ale Brno bude řešit lanovku pro pár stovek lidí ...:-/

+4/0
16.12.2015 13:17

M94o43j34m88í87r 98S61k61á67l65a 2810912896

No tak jdi příkladem a nejezdi autem...:-P

0/−4
16.12.2015 17:36

P57e75t40r50a 38V70a81ň63k57o33v39á 4314894476202

a čím mám jako jezdit? smradlavou, pomalou a zaplivanou MHD? .....na kole jezdím jenom do lesa

+1/0
17.12.2015 13:22

T91o57m63a60s 36N76o71v65o25t15n25y 1501274656785

Pán je militantní pumpička, od něj nic inteligentního nečekejte, je tu známá figurka

0/0
17.12.2015 20:19

J11a10n 50J83e71m44e70l58k70a 1885600

To je kouzelné, co ti politici nevymyslí. Nejdřív si přesunou kampus někam do.. A pak co s tím, že. V asijských městech fungují naprosto vychytané automatické vlaky. Kuala Lumpur, Singapore, Dubai. Naprosto vychytaný dopravní systém včetně "oupnkárd". Na letištích mají opět malé automatizované "vlaky" mezi terminály atd, které mohou jezdit velmi často. Singapůr měl automatické malé dráhy již před 15 lety.

http://www.arabianbusiness.com/serco-signs-573m-extension-dubai-metro-deal-524297.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_guideway_transit atd.

0/0
16.12.2015 13:14

J40a47n 20J94e66m96e60l50k68a 1205120

Ps: a ty automatizované vlaky v Dubai pěkně fičí.. cca 80 - 100.. ne jako tramvaj..

0/0
16.12.2015 13:16

O30n64d23ř85e20j 24M45u23s30i64l 2975770328387

Hovadina.

+3/0
16.12.2015 13:11

P79e16t75r 74Ž30á98č91e71k 3755451339

A vedle horní stanice rozhlednu. Souběžně cyklostezku. U obou stanic dětská hřiště. A to jsem na spoustu dalších věcí určitě ani nepomyslel... .

+3/0
16.12.2015 13:07

J54i29n47d27ř88i75c95h 68H97r79a85d70e85c34k56ý 6235579682942

myslím, že bez aquaparku s tobogánem ten projekt nemá nejmenší šanci...

+4/0
16.12.2015 13:17

O42n68d87ř66e86j 89C84i74g48á20n19e58k 1887760618645

A nebo udělat tobogán dolů, z kampusu do města. To bych tam jezdil každej den! :-)

0/0
16.12.2015 13:40

J93i96n94d40ř88i11c19h 33H57r93a45d89e50c73k85ý 6445129792122

skvělý a konstruktivní nápad! je vidět, že vám ten problém není lhostejný!

+4/0
16.12.2015 14:14

A63l66e62š 60Z37e14l10i57n57k88a 1304952926

Je to hloupost, spousta studentů jezdí 25' už z jiných částí, ne z Mendláku a budou 25' jezdit pořád. Taky hodně lidí přijede na Mendlák jinými spoji než 1' a logicky raději udělají jeden přestup na 25' než přestup na 1' do Pisoárek a tam přecházet a čekat na lanovku.

Obslužnost Nemocnice z centra je dostatečně zajištěna autobusy 60' a 61' z Úzké.

Jediné pozitivum bude vyšší návštěvnost kampusu pro tamní obchody, protože si lidi udělají výlet lanovkou.:-)

A pak taky revizorovi z kabinky nikdo neuteče ;-D

+5/0
16.12.2015 12:54

P33e68t61r25a 62N38o16v41á58k63o18v91á 7548946344738

Obslužnost nemocnice z centra...no já tedy nevím, ale Úzká není centrum. Z centra se jede na Mendlák a pokračuje trolejbusy. A trolejbusy jsou narvané, ale argumentuje se tím, že busy 60 a 61 jezdí poloprázdné.

+1/−1
16.12.2015 15:47

B34o73h55u18s73l96a96v 41K46r67á36l87í52k 2611440379966

Kde jste okoukal ty minutové značky za číslem linky? ;-D

+2/−1
16.12.2015 18:19

M51a65r80t21i69n 81N73o72v70o14t13n53ý 3676816181754

Pro Onderkovy fans - Onderkův nápad to není. Jak jsem se teď dočetl (via Jiří Zlatuška), tak:

"Lanovka z Pisárek do kampusu byla součástí celkové dispozice řešení již v době architektonické soutěže na kampus začátkem minulého desetiletí. Argumenty se již tehdy týkaly ekonomické výhodnosti takového řešení ve srovnání s jiným druhem MHD se stejnou dopravní funkcí.

Onderka jen vytáhl koncept v té době již nejméně deset let existující."

+1/0
16.12.2015 12:42

M82a32r24e73k 86S28e35i70d30l 2783934125280

Stačilo by vytvořit novou linku autobusu se zastávkami Mendlovo náměstí, Lipová, Nemocnice Bohunice s tím, že by bus jezdil tunelem. Na trase by teoreticky mohlo stačit cca 6 busů. Dejme tomu 50-60 mega i s platy řidičů a opravami na 10let.

+3/−1
16.12.2015 12:40

J87a96n 29M80a93r12t38i52n 6612630919

dal som sice plus, ale pocitat s tak srandovnymi nakladmi - no neviem, neviem :-)

+3/0
16.12.2015 13:04

M80a44r13t91i93n 87K77y84p27r 2222685384294

Vy jste z laciného kraje:-)

Když budu počítat provoz od 6:00 do 22:00, tedy 16 hodin denně 7 dní v týdnu je to 112 hodin týdně na autobus. Na to potřebujete 3 řidiče (40 hodin týdně x 3 = 120 hodin). Hrubá mzda řekněme 25 000, mzdový náklad 34 000. Měsíčně tedy 34 000 x 3 x 6 = 612 000. Ročně 612 000 x 12 = 7 344 000. Za deset let 73 440 000. Tedy jen mzdové náklady na řidiče váš odhad výrazně překonávají. Dále těch šest autobusů - běžný městský autobus SOR NB 12 stojí kolem 4,5 milionu, za těch deset let ho odepíšete. Takže 27 milionů. A už jsme na sto milionech a to tam pořád ještě nemám naftu a údržbu. Takže to vaše dejme tomu 50-60 mega v klidu vynásobte třemi.;-D

+2/0
16.12.2015 14:10

M62a19r33e39k 19S90e90i86d71l 2543814175820

Jó já vím, to nebyl odhad, střelil jsem to od boku.;-D

Ale i na té lanovce by museli být stejně alespoň 4 lidi, ne-li víc.

Jinak myslím, že víkendový provoz a provoz po 20-té hodině není nutný, nejhorší je opravdu ta špička.

Navíc když už DPMB jednou dostalo dotaci na CNG autobusy tak proč ne podruhé?

0/0
16.12.2015 16:59

J71i72n78d78ř32i31c67h 31H91r52a24d42e76c42k11ý 6195839152282

a nebylo by levnější získat dotace na výstavbu brněnského metra?

+5/0
16.12.2015 12:33

I67v98a27n84a 78L98o42t70o72c14k19á 4899318

Brno má komplikovanou a do dnešního dne neprozkoumanou síť podzemních chodeb. Začnete kopat tunel a spadne vám půlka města.

+3/0
16.12.2015 12:43

J84i20n25d14ř15i47c88h 47H70r96a69d66e18c95k42ý 6585899772872

pár tunelů už se v Brně vykopalo a nic nespadlo, proč by s metrem mělo?

tak bude holt metro o pár desítek metrů hlouběji, abychom se vyhnuli těm chodbám.

+2/−1
16.12.2015 12:59
Foto

M49a62t49ě83j 54V87o10z79d89e59k 3946270823

Je vidět, že nevíte o čem mluvíte pane Hradecký, Brno opravdu nemá vhodné podloží pro metro, velká spleť podzemních chodeb, je jen jednou z dalších, byť významných komplikacích. Pár desítek metrů hloubky v tomto případě nic moc neřeší a i kdyby řešilo, dostalo by finanční náročnost projektu na takovou úroveň, že by ji Brno nemělo absolutně sanci ufinancovat.

+1/0
16.12.2015 13:41

M62a92r57t65i27n 95Š13p45á26d 4802969111566

Příspěvky, na které tak vážně reagujete, jsem pochopil jako vtipnou nadsázku. ;-)

+3/0
16.12.2015 13:53

P27e69t12r10a 22N82o36v30á49k68o45v36á 7698256154678

To sice byla, ale otázka je, jestli i tak dotyčný ví, o čem vtipkuje.

0/0
16.12.2015 15:49

I98v86a74n79a 85L14o25t48o76c40k92á 4739518

Mně se to náhodou líbí ;-) Sice jsem MHD využila za posledních 5 let snad 10x, ale lanovky jsou ve velkoměstech (i když Brno je taková větší vesnice) celkem vítané zpestření. Jen doufám, že tam zase někde nebude zakomponovaný penis ;-D

+4/−1
16.12.2015 12:27

J33i81n51d81ř96i69c39h 77H88r47a21d90e62c22k34ý 6215389562792

vjezd do stanice jako modifikovaná vagína by vám vyhovoval?

+3/−1
16.12.2015 12:31

I97v77a26n92a 31L31o70t23o54c62k32á 4809888

Ani ne. Jsem heterosexuál ;-D

0/0
16.12.2015 12:41

B61o78h26u86s92l54a72v 55K74r89á19l49í62k 2881330919906

Já myslel, že heterosexuálům se vaginy líbí.

0/0
16.12.2015 18:23

M36a47r83i22e 75V72e16r87n29e60r36o56v84a 5248666655

Každá žena je ve své podstatě bisexuál.

0/0
17.12.2015 3:41

T31o38m82a94s 47N27o83v83o34t33n87y 1161524676415

Já měl za to, že přece veškeré dopravní problémy vyřeší šindelářův bike sharing a cyklodoprava vůbec a najednou ne? To jsou věci. Jinak ta lanovka je samozřejmě totální nesmysl a nebýt toho, že někteří zase vidí dotace, tak by se o tom vůbec neuvažovalo.

+10/−4
16.12.2015 12:15

P46a30v63e36l 84M96o76r84a15v20e97c 3722929452978

Kdo kde prosím říkal, že kola vyřeší vše? I nejzarytější cyklofanatik nemá nic proti MHD.

Ad dotace: ty se berou bohužel na cokoliv. Jsme na dotacích závislí. Ať už jde o lanovku, nákup vozů DPMB anebo postavení dálnice. Toto o lanovce není..

+2/0
16.12.2015 12:20

M88o74j52m82í40r 59S49k95á53l18a 2630982876

Klid - já bych TO fakt nekrmil...:-P

0/0
16.12.2015 17:40

T52o84m98a45s 61N29o88v35o31t87n81y 1681544526775

Řekla militantní pumpička.;-D

0/0
17.12.2015 20:22

J84a48k54u89b 47K36o43r22e63c 6684360801953

proti systému veřejné dopravy nejsou ani cyklisti

0/0
16.12.2015 12:37

J34i19ř27í 30Š96v87e42h29l20a 1624214732566

A jak se budou kodrcat do Pisárek? Já bych udělal z České a Hlaváku do Pisárek metro.

+1/−1
16.12.2015 12:11

V71í67t 86J70ů24z84a 8162716211148

Určitým doplněním ta lanovka může být, je ale potřeba počítat nejen s řadou diskutujících zmiňovanou omezenou kapacitou a vhodností použití jen z některých směrů, ale i s její větší náchylností na plánované i neplánované výluky z důvodu počasí, kontrol, údržby, poruch a oprav.

+2/−1
16.12.2015 12:02

J63a72r61o61s18l71a45v 75P34o47s91p11í21š69i60l 2711669205576

Nemyslím si, že by lanovka měla výrazně víc odstávek než ostatní druhy dopravy.

+2/−2
16.12.2015 12:06

B74o85h42u26s90l63a75v 35K91r54á50l73í34k 2221150629576

Obvykle lanovky mívají delší odstávku (v řádu týdnů) dvakrát ročně. U tramvají nebo trolejbusů se podobné pravidelné prohlídky zvládnou obvykle za půl dne, často i za plného provozu.

+1/0
16.12.2015 18:27

K44a36r33e57l 73F86a86j36t 5638702551263

Co to je zase za kravinu ... aha "dotace" :-/:-/:-/. Takže šalina "zabrala" kdysi frekventovanou Renneskou aby se zrychlila doprava do Bohunic (a to se přitom nesmyslně ani neudělala odbočka směr na Modřice, kde dneska udělali slavně první záchytné parkoviště). Místo aby se ten rychlý spoj využil, tak necháme lidi motat se "jedničkou" přes staré Brno, aby přestoupili na ve špičce nedostatečně kapacitní lanovku (která naopak mimo špičku bude jezdit prázdná), která má jen samé nedostatky - komfort, zavazadla, přestup, ztížený nástup a výstup špatně pohyblivých pacientů (byť v místě samotného nástupu bezbariérový). Krom toho by to vyřešilo možná kampus a částečně špitál, ale určitě se nepočítá s tím, že by byla protažena až k bohunické tramvaji a tak umožnila dopravu i obyvatelům sídliště.

Prostě udělat za hřbitovem odbočku šaliny je pro dopravu extrémně výhodnější ... a tohle si můžou nechat jako "poloturistický bonus" až nebudou vědět co s prachama, i když to už radši tu lanovku na Špilas ...

+10/−1
16.12.2015 11:58

B20o51h28u95s23l46a27v 31K56r70á96l42í46k 2521300829726

Pokud to bude kabinková lanovka s odpojitelnými kabinkami, tak tam bude výstup a nástup komfortnější než do nízkopodlažních tramvají. Sedačkovou lanovkou, kde se naskakuje za jízdy, tam fakt nikdo neplánuje.

0/0
16.12.2015 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.