Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno plánuje lanovku za miliony, spojí kampus a nový dopravní terminál

Brno má v Bohunicích supermoderní univerzitní kampus. A hned vedle obří fakultní nemocnici. Vědci a studenti se ovšem za špičkovými přístroji a pacienti za svými lékaři kodrcají z centra dlouho a přeplněnými trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R45a10d20e12k 96P51e22t80r 4919357908895

Jen stručně shrnu přesné poznámky diskutérů:

– lanovku nahradí pár spojů navíc (tři trolejbusy, nebo dvě šaliny)

– časový rozdíl je zanedbatelný, navíc tento rozdíl lze kompenzovat časnějším vstáváním (cca o 4 minuty)

– na lanovku musíte přestupovat (další ztráta)

– výhoda jistě je ekologičnost, nižší pořizovací náklady, dotace a turistická atraktivita (jen si nedokážu představit japonce co budou dělat na Kampusu...hádám sednou na trajf a pojedou na Špilas...)

a vlastní názor: Nechápu proč kluci ušatí z A plus při stavbě Kampusu neposunuli stavby při pravé straně ulice Kamenice o deset metrů dál. Mohli krásně od tunelu šaliny pod Jihlavskou vést novou trať podél ulice Kamenice (až na teréní úpravy, jeden tunel a smyčku lze vést vše povrchově). časově by to bylo na Kampus 10-12minut z Hlavního nádraží a při intervalu 1 šalina za 10minut by se sem za hodinu dopravilo na 1200 lidí. Pohodlně.

+2/0
17.12.2015 13:01

M72a84r28t20i18n 82K18r45e66b83s 4579359750470

Brno plánuje lanovku za MILIONY? A není to málo, Antone Pavloviči?

+2/0
16.12.2015 17:40

P49e52t25r 14D61o35h34n69a84l 6132949515359

Jeden trolejbus 25Tr má kapacitu 159 osob. To znamená, že stačí přidat 3 trolejbusy za hodinu (jeden za 20 minut), aby byla kapacita lanovky přibližně vyrovnána. Na rozdíl od lanovky mimo špičku lze spoje ubrat.

Lanovka jede jen čtyři minuty (kolik trvá nástup a výstup, se nedozvídáme), trolejbus to jede osm minut (Pisárky - kampus).

Lanovka skončí na úpatí Červeného kopce, odkud je to k hlavnímu vstupu do kampusu (LF) 360 metrů. Ze současné zastávky trolejbusu je to 100 metrů. 260 metrů je přibližně 3 minuty svižné chůze (rychlostí 5 km/h)

Dotažení tramvajové tratě (odbočka ze Starého Lískovce) je naplánované, jde jen o peníze a politickou vůli. Jedna tramvaj KT8D5N (jezdí dnes na lince 8 do Starého Lískovce) má kapacitu 231 osob. To jsou dvě tramvaje za hodinu vyrovnávající kapacitu lanovky.

Pokud by tato linka byla zavedena s intervaly ve špičce 6 minut, za hodinu může být přepraveno 2310 osob. Pokud by se ubralo deset trolejbusů z Pisárek (což už by přetíženému tahu Pisárky - Rybnická pomohlo), pořád bude zvýšena přepravní kapacita o 720 osob / hod. (= méně přecpané spoje).

Prodloužení tramvaje do kampusu je finančně nachystáno na 100 mil. Kč

Takže si to řekneme upřímně - kluci z A+ už postavili ledacos, ale lanovku ještě nedali. Tak jim pořídíme hračku, což?

+19/0
16.12.2015 13:53

M43a90r56i96e 28V39e83r90n38e59r66o26v83a 5228186985

Vždyť říkám, že to je krávovina.

+1/0
17.12.2015 3:38

J62i58ř81í 43J52a33n89d88a 2528900641354

Stačí jedna věta: EU chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

No a miliony se sypou. Vaše výpočty jsou zcela irelevatní a nemají s podstatou projetu nic společného. Zapamatujte si VŮBEC NIC SPOLEČNÉHO!

R^

0/0
18.12.2015 6:52

J18i32ř32í 31J24a35n79d40a 2358860311914

Máte tam nějak moc čísel. Stačí jedna věta: ...EU jen chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

Vaše čísla jsou zcela irelevantní a netýkají se podstaty problému. ;-)

0/0
18.12.2015 6:55

M85a88r36t44i70n 53K40u37ř59í22t64k80a 6737376368375

Lanovka z Pisárek mi přijde jako utopie. Spíš bych tam zavedl normální šaliny, kterými se bez přestupu v Pisárkách dostanete až k nádraží.

+3/−2
16.12.2015 13:27

J12a16n 23M44a20r14t58i42n 6902900879

jednotka nejazdi na nadrazi?

+1/0
16.12.2015 14:52

M67a67r43t93i37n 70K59u51ř65í44t63k53a 6817476338975

Jezdí, ale nejezdí do Kampusu. A vůbec bych tam netahal trať z Pisárek, ale odbočkou z Bohunické větve, potom třeba po ulici Kamenice, pokud je to reálné.

+1/0
16.12.2015 18:40

P58e19t67r50a 50V97a52ň12k33o79v17á 4564754836762

VMO se je totálně ucpaný každý den na dvou místech, v Židenících se nedá dýchat ale Brno bude řešit lanovku pro pár stovek lidí ...:-/

+4/0
16.12.2015 13:17

M12o79j62m52í69r 91S78k69á52l12a 2760842716

No tak jdi příkladem a nejezdi autem...:-P

0/−4
16.12.2015 17:36

P67e52t69r62a 72V79a60ň83k80o33v47á 4264684896902

a čím mám jako jezdit? smradlavou, pomalou a zaplivanou MHD? .....na kole jezdím jenom do lesa

+1/0
17.12.2015 13:22

T14o90m51a94s 89N59o85v50o12t83n80y 1381654406965

Pán je militantní pumpička, od něj nic inteligentního nečekejte, je tu známá figurka

0/0
17.12.2015 20:19

J96a47n 31J67e40m64e37l47k92a 1135130

To je kouzelné, co ti politici nevymyslí. Nejdřív si přesunou kampus někam do.. A pak co s tím, že. V asijských městech fungují naprosto vychytané automatické vlaky. Kuala Lumpur, Singapore, Dubai. Naprosto vychytaný dopravní systém včetně "oupnkárd". Na letištích mají opět malé automatizované "vlaky" mezi terminály atd, které mohou jezdit velmi často. Singapůr měl automatické malé dráhy již před 15 lety.

http://www.arabianbusiness.com/serco-signs-573m-extension-dubai-metro-deal-524297.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_guideway_transit atd.

0/0
16.12.2015 13:14

J26a28n 97J38e14m52e33l87k78a 1485210

Ps: a ty automatizované vlaky v Dubai pěkně fičí.. cca 80 - 100.. ne jako tramvaj..

0/0
16.12.2015 13:16

O34n88d80ř17e65j 28M60u87s98i31l 2275500368497

Hovadina.

+3/0
16.12.2015 13:11

P78e46t32r 59Ž48á62č14e11k 3865561699

A vedle horní stanice rozhlednu. Souběžně cyklostezku. U obou stanic dětská hřiště. A to jsem na spoustu dalších věcí určitě ani nepomyslel... .

+3/0
16.12.2015 13:07

J32i13n55d75ř85i41c52h 28H58r36a95d77e59c57k70ý 6285429242142

myslím, že bez aquaparku s tobogánem ten projekt nemá nejmenší šanci...

+4/0
16.12.2015 13:17

O93n10d57ř12e64j 72C85i64g28á98n57e30k 1877930608955

A nebo udělat tobogán dolů, z kampusu do města. To bych tam jezdil každej den! :-)

0/0
16.12.2015 13:40

J95i56n42d32ř44i85c97h 17H90r52a50d53e10c89k91ý 6845689712512

skvělý a konstruktivní nápad! je vidět, že vám ten problém není lhostejný!

+4/0
16.12.2015 14:14

A74l31e55š 52Z21e22l54i86n10k58a 1774752896

Je to hloupost, spousta studentů jezdí 25' už z jiných částí, ne z Mendláku a budou 25' jezdit pořád. Taky hodně lidí přijede na Mendlák jinými spoji než 1' a logicky raději udělají jeden přestup na 25' než přestup na 1' do Pisoárek a tam přecházet a čekat na lanovku.

Obslužnost Nemocnice z centra je dostatečně zajištěna autobusy 60' a 61' z Úzké.

Jediné pozitivum bude vyšší návštěvnost kampusu pro tamní obchody, protože si lidi udělají výlet lanovkou.:-)

A pak taky revizorovi z kabinky nikdo neuteče ;-D

+5/0
16.12.2015 12:54

P64e96t73r32a 84N81o81v58á24k59o93v72á 7308456214278

Obslužnost nemocnice z centra...no já tedy nevím, ale Úzká není centrum. Z centra se jede na Mendlák a pokračuje trolejbusy. A trolejbusy jsou narvané, ale argumentuje se tím, že busy 60 a 61 jezdí poloprázdné.

+1/−1
16.12.2015 15:47

B19o64h44u29s31l19a30v 73K11r88á20l32í40k 2201170419736

Kde jste okoukal ty minutové značky za číslem linky? ;-D

+2/−1
16.12.2015 18:19

M73a63r45t92i27n 62N82o88v69o25t17n95ý 3576476901184

Pro Onderkovy fans - Onderkův nápad to není. Jak jsem se teď dočetl (via Jiří Zlatuška), tak:

"Lanovka z Pisárek do kampusu byla součástí celkové dispozice řešení již v době architektonické soutěže na kampus začátkem minulého desetiletí. Argumenty se již tehdy týkaly ekonomické výhodnosti takového řešení ve srovnání s jiným druhem MHD se stejnou dopravní funkcí.

Onderka jen vytáhl koncept v té době již nejméně deset let existující."

+1/0
16.12.2015 12:42

M75a82r49e22k 41S69e42i87d52l 2573834925700

Stačilo by vytvořit novou linku autobusu se zastávkami Mendlovo náměstí, Lipová, Nemocnice Bohunice s tím, že by bus jezdil tunelem. Na trase by teoreticky mohlo stačit cca 6 busů. Dejme tomu 50-60 mega i s platy řidičů a opravami na 10let.

+3/−1
16.12.2015 12:40

J36a82n 48M86a41r56t71i57n 6802250469

dal som sice plus, ale pocitat s tak srandovnymi nakladmi - no neviem, neviem :-)

+3/0
16.12.2015 13:04

M81a45r42t48i15n 66K14y41p72r 2402325444344

Vy jste z laciného kraje:-)

Když budu počítat provoz od 6:00 do 22:00, tedy 16 hodin denně 7 dní v týdnu je to 112 hodin týdně na autobus. Na to potřebujete 3 řidiče (40 hodin týdně x 3 = 120 hodin). Hrubá mzda řekněme 25 000, mzdový náklad 34 000. Měsíčně tedy 34 000 x 3 x 6 = 612 000. Ročně 612 000 x 12 = 7 344 000. Za deset let 73 440 000. Tedy jen mzdové náklady na řidiče váš odhad výrazně překonávají. Dále těch šest autobusů - běžný městský autobus SOR NB 12 stojí kolem 4,5 milionu, za těch deset let ho odepíšete. Takže 27 milionů. A už jsme na sto milionech a to tam pořád ještě nemám naftu a údržbu. Takže to vaše dejme tomu 50-60 mega v klidu vynásobte třemi.;-D

+2/0
16.12.2015 14:10

M91a60r42e92k 12S15e73i14d97l 2953974875330

Jó já vím, to nebyl odhad, střelil jsem to od boku.;-D

Ale i na té lanovce by museli být stejně alespoň 4 lidi, ne-li víc.

Jinak myslím, že víkendový provoz a provoz po 20-té hodině není nutný, nejhorší je opravdu ta špička.

Navíc když už DPMB jednou dostalo dotaci na CNG autobusy tak proč ne podruhé?

0/0
16.12.2015 16:59

J57i69n16d44ř46i27c11h 34H75r58a33d10e48c47k89ý 6795609962942

a nebylo by levnější získat dotace na výstavbu brněnského metra?

+5/0
16.12.2015 12:33

I60v13a62n48a 94L39o63t78o19c71k77á 4479458

Brno má komplikovanou a do dnešního dne neprozkoumanou síť podzemních chodeb. Začnete kopat tunel a spadne vám půlka města.

+3/0
16.12.2015 12:43

J49i26n43d56ř70i66c95h 84H26r33a67d84e83c68k11ý 6665369232282

pár tunelů už se v Brně vykopalo a nic nespadlo, proč by s metrem mělo?

tak bude holt metro o pár desítek metrů hlouběji, abychom se vyhnuli těm chodbám.

+2/−1
16.12.2015 12:59
Foto

M44a11t92ě71j 53V17o66z48d17e63k 3316240133

Je vidět, že nevíte o čem mluvíte pane Hradecký, Brno opravdu nemá vhodné podloží pro metro, velká spleť podzemních chodeb, je jen jednou z dalších, byť významných komplikacích. Pár desítek metrů hloubky v tomto případě nic moc neřeší a i kdyby řešilo, dostalo by finanční náročnost projektu na takovou úroveň, že by ji Brno nemělo absolutně sanci ufinancovat.

+1/0
16.12.2015 13:41

M80a85r64t97i31n 56Š33p89á40d 4982749851386

Příspěvky, na které tak vážně reagujete, jsem pochopil jako vtipnou nadsázku. ;-)

+3/0
16.12.2015 13:53

P80e20t55r94a 76N52o45v63á28k10o48v33á 7708126624988

To sice byla, ale otázka je, jestli i tak dotyčný ví, o čem vtipkuje.

0/0
16.12.2015 15:49

I57v77a62n11a 52L81o12t81o46c68k14á 4669948

Mně se to náhodou líbí ;-) Sice jsem MHD využila za posledních 5 let snad 10x, ale lanovky jsou ve velkoměstech (i když Brno je taková větší vesnice) celkem vítané zpestření. Jen doufám, že tam zase někde nebude zakomponovaný penis ;-D

+4/−1
16.12.2015 12:27

J54i69n92d96ř66i78c84h 37H61r67a53d71e66c26k67ý 6635589972842

vjezd do stanice jako modifikovaná vagína by vám vyhovoval?

+3/−1
16.12.2015 12:31

I30v37a40n50a 96L33o36t37o38c52k22á 4409838

Ani ne. Jsem heterosexuál ;-D

0/0
16.12.2015 12:41

B40o95h33u54s78l39a73v 44K83r23á29l26í93k 2571800249856

Já myslel, že heterosexuálům se vaginy líbí.

0/0
16.12.2015 18:23

M24a81r19i16e 81V73e27r38n52e10r43o51v57a 5988186545

Každá žena je ve své podstatě bisexuál.

0/0
17.12.2015 3:41

T34o24m58a37s 49N86o73v11o42t65n30y 1171494446925

Já měl za to, že přece veškeré dopravní problémy vyřeší šindelářův bike sharing a cyklodoprava vůbec a najednou ne? To jsou věci. Jinak ta lanovka je samozřejmě totální nesmysl a nebýt toho, že někteří zase vidí dotace, tak by se o tom vůbec neuvažovalo.

+10/−4
16.12.2015 12:15

P87a65v79e72l 38M47o70r87a73v21e31c 3292149712108

Kdo kde prosím říkal, že kola vyřeší vše? I nejzarytější cyklofanatik nemá nic proti MHD.

Ad dotace: ty se berou bohužel na cokoliv. Jsme na dotacích závislí. Ať už jde o lanovku, nákup vozů DPMB anebo postavení dálnice. Toto o lanovce není..

+2/0
16.12.2015 12:20

M85o44j85m53í69r 62S37k64á53l96a 2700652456

Klid - já bych TO fakt nekrmil...:-P

0/0
16.12.2015 17:40

T65o91m80a78s 85N59o94v90o97t65n33y 1151634606315

Řekla militantní pumpička.;-D

0/0
17.12.2015 20:22

J57a25k37u46b 58K50o38r77e77c 6254610241273

proti systému veřejné dopravy nejsou ani cyklisti

0/0
16.12.2015 12:37

J12i26ř91í 85Š49v94e63h16l95a 1634844492506

A jak se budou kodrcat do Pisárek? Já bych udělal z České a Hlaváku do Pisárek metro.

+1/−1
16.12.2015 12:11

V31í93t 46J29ů29z64a 8982766431958

Určitým doplněním ta lanovka může být, je ale potřeba počítat nejen s řadou diskutujících zmiňovanou omezenou kapacitou a vhodností použití jen z některých směrů, ale i s její větší náchylností na plánované i neplánované výluky z důvodu počasí, kontrol, údržby, poruch a oprav.

+2/−1
16.12.2015 12:02

J80a42r28o86s24l63a12v 10P70o97s80p72í94š49i41l 2281249655666

Nemyslím si, že by lanovka měla výrazně víc odstávek než ostatní druhy dopravy.

+2/−2
16.12.2015 12:06

B50o29h72u61s19l10a16v 82K41r94á41l58í28k 2351810959146

Obvykle lanovky mívají delší odstávku (v řádu týdnů) dvakrát ročně. U tramvají nebo trolejbusů se podobné pravidelné prohlídky zvládnou obvykle za půl dne, často i za plného provozu.

+1/0
16.12.2015 18:27

K16a75r76e90l 41F60a83j77t 5518502301503

Co to je zase za kravinu ... aha "dotace" :-/:-/:-/. Takže šalina "zabrala" kdysi frekventovanou Renneskou aby se zrychlila doprava do Bohunic (a to se přitom nesmyslně ani neudělala odbočka směr na Modřice, kde dneska udělali slavně první záchytné parkoviště). Místo aby se ten rychlý spoj využil, tak necháme lidi motat se "jedničkou" přes staré Brno, aby přestoupili na ve špičce nedostatečně kapacitní lanovku (která naopak mimo špičku bude jezdit prázdná), která má jen samé nedostatky - komfort, zavazadla, přestup, ztížený nástup a výstup špatně pohyblivých pacientů (byť v místě samotného nástupu bezbariérový). Krom toho by to vyřešilo možná kampus a částečně špitál, ale určitě se nepočítá s tím, že by byla protažena až k bohunické tramvaji a tak umožnila dopravu i obyvatelům sídliště.

Prostě udělat za hřbitovem odbočku šaliny je pro dopravu extrémně výhodnější ... a tohle si můžou nechat jako "poloturistický bonus" až nebudou vědět co s prachama, i když to už radši tu lanovku na Špilas ...

+10/−1
16.12.2015 11:58

B79o86h46u83s20l75a54v 61K68r66á76l24í56k 2281670749656

Pokud to bude kabinková lanovka s odpojitelnými kabinkami, tak tam bude výstup a nástup komfortnější než do nízkopodlažních tramvají. Sedačkovou lanovkou, kde se naskakuje za jízdy, tam fakt nikdo neplánuje.

0/0
16.12.2015 18:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.