Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brno plánuje lanovku za miliony, spojí kampus a nový dopravní terminál

Brno má v Bohunicích supermoderní univerzitní kampus. A hned vedle obří fakultní nemocnici. Vědci a studenti se ovšem za špičkovými přístroji a pacienti za svými lékaři kodrcají z centra dlouho a přeplněnými trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24a17d21e89k 38P13e34t55r 4479567458525

Jen stručně shrnu přesné poznámky diskutérů:

– lanovku nahradí pár spojů navíc (tři trolejbusy, nebo dvě šaliny)

– časový rozdíl je zanedbatelný, navíc tento rozdíl lze kompenzovat časnějším vstáváním (cca o 4 minuty)

– na lanovku musíte přestupovat (další ztráta)

– výhoda jistě je ekologičnost, nižší pořizovací náklady, dotace a turistická atraktivita (jen si nedokážu představit japonce co budou dělat na Kampusu...hádám sednou na trajf a pojedou na Špilas...)

a vlastní názor: Nechápu proč kluci ušatí z A plus při stavbě Kampusu neposunuli stavby při pravé straně ulice Kamenice o deset metrů dál. Mohli krásně od tunelu šaliny pod Jihlavskou vést novou trať podél ulice Kamenice (až na teréní úpravy, jeden tunel a smyčku lze vést vše povrchově). časově by to bylo na Kampus 10-12minut z Hlavního nádraží a při intervalu 1 šalina za 10minut by se sem za hodinu dopravilo na 1200 lidí. Pohodlně.

+2/0
17.12.2015 13:01

M39a61r18t61i45n 14K32r32e95b49s 4189669150450

Brno plánuje lanovku za MILIONY? A není to málo, Antone Pavloviči?

+2/0
16.12.2015 17:40

P10e89t53r 76D43o89h90n35a51l 6112159655919

Jeden trolejbus 25Tr má kapacitu 159 osob. To znamená, že stačí přidat 3 trolejbusy za hodinu (jeden za 20 minut), aby byla kapacita lanovky přibližně vyrovnána. Na rozdíl od lanovky mimo špičku lze spoje ubrat.

Lanovka jede jen čtyři minuty (kolik trvá nástup a výstup, se nedozvídáme), trolejbus to jede osm minut (Pisárky - kampus).

Lanovka skončí na úpatí Červeného kopce, odkud je to k hlavnímu vstupu do kampusu (LF) 360 metrů. Ze současné zastávky trolejbusu je to 100 metrů. 260 metrů je přibližně 3 minuty svižné chůze (rychlostí 5 km/h)

Dotažení tramvajové tratě (odbočka ze Starého Lískovce) je naplánované, jde jen o peníze a politickou vůli. Jedna tramvaj KT8D5N (jezdí dnes na lince 8 do Starého Lískovce) má kapacitu 231 osob. To jsou dvě tramvaje za hodinu vyrovnávající kapacitu lanovky.

Pokud by tato linka byla zavedena s intervaly ve špičce 6 minut, za hodinu může být přepraveno 2310 osob. Pokud by se ubralo deset trolejbusů z Pisárek (což už by přetíženému tahu Pisárky - Rybnická pomohlo), pořád bude zvýšena přepravní kapacita o 720 osob / hod. (= méně přecpané spoje).

Prodloužení tramvaje do kampusu je finančně nachystáno na 100 mil. Kč

Takže si to řekneme upřímně - kluci z A+ už postavili ledacos, ale lanovku ještě nedali. Tak jim pořídíme hračku, což?

+19/0
16.12.2015 13:53

M36a54r75i11e 81V78e33r69n89e38r29o35v17a 5178416925

Vždyť říkám, že to je krávovina.

+1/0
17.12.2015 3:38

J10i78ř40í 71J86a16n30d20a 2358140201174

Stačí jedna věta: EU chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

No a miliony se sypou. Vaše výpočty jsou zcela irelevatní a nemají s podstatou projetu nic společného. Zapamatujte si VŮBEC NIC SPOLEČNÉHO!

R^

0/0
18.12.2015 6:52

J56i78ř21í 95J76a29n47d36a 2868810751194

Máte tam nějak moc čísel. Stačí jedna věta: ...EU jen chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

Vaše čísla jsou zcela irelevantní a netýkají se podstaty problému. ;-)

0/0
18.12.2015 6:55

M36a82r59t41i47n 23K24u65ř23í95t82k88a 6937606688965

Lanovka z Pisárek mi přijde jako utopie. Spíš bych tam zavedl normální šaliny, kterými se bez přestupu v Pisárkách dostanete až k nádraží.

+3/−2
16.12.2015 13:27

J72a56n 94M21a63r73t65i59n 6122280139

jednotka nejazdi na nadrazi?

+1/0
16.12.2015 14:52

M30a20r62t65i92n 37K75u72ř72í92t42k23a 6977106938395

Jezdí, ale nejezdí do Kampusu. A vůbec bych tam netahal trať z Pisárek, ale odbočkou z Bohunické větve, potom třeba po ulici Kamenice, pokud je to reálné.

+1/0
16.12.2015 18:40

P52e74t28r84a 20V39a39ň60k93o40v71á 4944664816622

VMO se je totálně ucpaný každý den na dvou místech, v Židenících se nedá dýchat ale Brno bude řešit lanovku pro pár stovek lidí ...:-/

+4/0
16.12.2015 13:17

M21o47j20m74í72r 36S38k66á41l30a 2910162386

No tak jdi příkladem a nejezdi autem...:-P

0/−4
16.12.2015 17:36

P40e42t96r20a 69V43a22ň83k83o43v91á 4894794116702

a čím mám jako jezdit? smradlavou, pomalou a zaplivanou MHD? .....na kole jezdím jenom do lesa

+1/0
17.12.2015 13:22

T62o64m79a15s 89N39o30v75o86t34n31y 1131244176855

Pán je militantní pumpička, od něj nic inteligentního nečekejte, je tu známá figurka

0/0
17.12.2015 20:19

J63a27n 33J10e30m60e43l60k35a 1325680

To je kouzelné, co ti politici nevymyslí. Nejdřív si přesunou kampus někam do.. A pak co s tím, že. V asijských městech fungují naprosto vychytané automatické vlaky. Kuala Lumpur, Singapore, Dubai. Naprosto vychytaný dopravní systém včetně "oupnkárd". Na letištích mají opět malé automatizované "vlaky" mezi terminály atd, které mohou jezdit velmi často. Singapůr měl automatické malé dráhy již před 15 lety.

http://www.arabianbusiness.com/serco-signs-573m-extension-dubai-metro-deal-524297.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_guideway_transit atd.

0/0
16.12.2015 13:14

J27a84n 91J34e66m14e75l49k85a 1255970

Ps: a ty automatizované vlaky v Dubai pěkně fičí.. cca 80 - 100.. ne jako tramvaj..

0/0
16.12.2015 13:16

O19n66d19ř85e47j 40M96u75s96i78l 2745660788797

Hovadina.

+3/0
16.12.2015 13:11

P28e22t54r 56Ž84á70č93e13k 3935471269

A vedle horní stanice rozhlednu. Souběžně cyklostezku. U obou stanic dětská hřiště. A to jsem na spoustu dalších věcí určitě ani nepomyslel... .

+3/0
16.12.2015 13:07

J94i49n45d18ř61i49c72h 86H64r43a59d76e68c25k94ý 6395669892582

myslím, že bez aquaparku s tobogánem ten projekt nemá nejmenší šanci...

+4/0
16.12.2015 13:17

O63n94d97ř82e38j 78C39i31g38á51n69e19k 1677440848415

A nebo udělat tobogán dolů, z kampusu do města. To bych tam jezdil každej den! :-)

0/0
16.12.2015 13:40

J73i26n22d11ř87i59c37h 29H21r76a17d62e82c48k67ý 6375179902242

skvělý a konstruktivní nápad! je vidět, že vám ten problém není lhostejný!

+4/0
16.12.2015 14:14

A76l73e42š 50Z59e23l87i11n81k82a 1134332136

Je to hloupost, spousta studentů jezdí 25' už z jiných částí, ne z Mendláku a budou 25' jezdit pořád. Taky hodně lidí přijede na Mendlák jinými spoji než 1' a logicky raději udělají jeden přestup na 25' než přestup na 1' do Pisoárek a tam přecházet a čekat na lanovku.

Obslužnost Nemocnice z centra je dostatečně zajištěna autobusy 60' a 61' z Úzké.

Jediné pozitivum bude vyšší návštěvnost kampusu pro tamní obchody, protože si lidi udělají výlet lanovkou.:-)

A pak taky revizorovi z kabinky nikdo neuteče ;-D

+5/0
16.12.2015 12:54

P31e30t21r24a 76N40o48v61á17k69o50v80á 7258616174888

Obslužnost nemocnice z centra...no já tedy nevím, ale Úzká není centrum. Z centra se jede na Mendlák a pokračuje trolejbusy. A trolejbusy jsou narvané, ale argumentuje se tím, že busy 60 a 61 jezdí poloprázdné.

+1/−1
16.12.2015 15:47

B80o27h40u53s89l69a49v 40K75r62á86l98í58k 2551450179526

Kde jste okoukal ty minutové značky za číslem linky? ;-D

+2/−1
16.12.2015 18:19

M75a52r62t68i13n 90N68o43v61o79t22n10ý 3646726791224

Pro Onderkovy fans - Onderkův nápad to není. Jak jsem se teď dočetl (via Jiří Zlatuška), tak:

"Lanovka z Pisárek do kampusu byla součástí celkové dispozice řešení již v době architektonické soutěže na kampus začátkem minulého desetiletí. Argumenty se již tehdy týkaly ekonomické výhodnosti takového řešení ve srovnání s jiným druhem MHD se stejnou dopravní funkcí.

Onderka jen vytáhl koncept v té době již nejméně deset let existující."

+1/0
16.12.2015 12:42

M23a53r48e13k 61S33e43i37d21l 2293554615370

Stačilo by vytvořit novou linku autobusu se zastávkami Mendlovo náměstí, Lipová, Nemocnice Bohunice s tím, že by bus jezdil tunelem. Na trase by teoreticky mohlo stačit cca 6 busů. Dejme tomu 50-60 mega i s platy řidičů a opravami na 10let.

+3/−1
16.12.2015 12:40

J66a64n 11M37a11r46t49i17n 6282340299

dal som sice plus, ale pocitat s tak srandovnymi nakladmi - no neviem, neviem :-)

+3/0
16.12.2015 13:04

M45a54r80t44i72n 90K79y80p56r 2152465324134

Vy jste z laciného kraje:-)

Když budu počítat provoz od 6:00 do 22:00, tedy 16 hodin denně 7 dní v týdnu je to 112 hodin týdně na autobus. Na to potřebujete 3 řidiče (40 hodin týdně x 3 = 120 hodin). Hrubá mzda řekněme 25 000, mzdový náklad 34 000. Měsíčně tedy 34 000 x 3 x 6 = 612 000. Ročně 612 000 x 12 = 7 344 000. Za deset let 73 440 000. Tedy jen mzdové náklady na řidiče váš odhad výrazně překonávají. Dále těch šest autobusů - běžný městský autobus SOR NB 12 stojí kolem 4,5 milionu, za těch deset let ho odepíšete. Takže 27 milionů. A už jsme na sto milionech a to tam pořád ještě nemám naftu a údržbu. Takže to vaše dejme tomu 50-60 mega v klidu vynásobte třemi.;-D

+2/0
16.12.2015 14:10

M41a32r41e34k 59S72e96i17d78l 2833584435400

Jó já vím, to nebyl odhad, střelil jsem to od boku.;-D

Ale i na té lanovce by museli být stejně alespoň 4 lidi, ne-li víc.

Jinak myslím, že víkendový provoz a provoz po 20-té hodině není nutný, nejhorší je opravdu ta špička.

Navíc když už DPMB jednou dostalo dotaci na CNG autobusy tak proč ne podruhé?

0/0
16.12.2015 16:59

J40i93n28d29ř66i17c52h 98H64r29a49d73e15c31k30ý 6415969782942

a nebylo by levnější získat dotace na výstavbu brněnského metra?

+5/0
16.12.2015 12:33

I66v90a74n95a 91L94o85t81o82c36k93á 4179318

Brno má komplikovanou a do dnešního dne neprozkoumanou síť podzemních chodeb. Začnete kopat tunel a spadne vám půlka města.

+3/0
16.12.2015 12:43

J46i26n74d51ř13i82c90h 98H36r58a76d12e91c59k53ý 6505769752802

pár tunelů už se v Brně vykopalo a nic nespadlo, proč by s metrem mělo?

tak bude holt metro o pár desítek metrů hlouběji, abychom se vyhnuli těm chodbám.

+2/−1
16.12.2015 12:59
Foto

M71a69t22ě27j 36V88o56z77d37e24k 3876950393

Je vidět, že nevíte o čem mluvíte pane Hradecký, Brno opravdu nemá vhodné podloží pro metro, velká spleť podzemních chodeb, je jen jednou z dalších, byť významných komplikacích. Pár desítek metrů hloubky v tomto případě nic moc neřeší a i kdyby řešilo, dostalo by finanční náročnost projektu na takovou úroveň, že by ji Brno nemělo absolutně sanci ufinancovat.

+1/0
16.12.2015 13:41

M22a11r66t69i77n 19Š53p76á57d 4202739671856

Příspěvky, na které tak vážně reagujete, jsem pochopil jako vtipnou nadsázku. ;-)

+3/0
16.12.2015 13:53

P32e64t93r98a 47N66o26v67á46k15o66v14á 7368896484928

To sice byla, ale otázka je, jestli i tak dotyčný ví, o čem vtipkuje.

0/0
16.12.2015 15:49

I61v21a57n20a 60L66o20t47o33c59k65á 4779318

Mně se to náhodou líbí ;-) Sice jsem MHD využila za posledních 5 let snad 10x, ale lanovky jsou ve velkoměstech (i když Brno je taková větší vesnice) celkem vítané zpestření. Jen doufám, že tam zase někde nebude zakomponovaný penis ;-D

+4/−1
16.12.2015 12:27

J22i75n47d16ř22i55c83h 98H32r71a52d49e50c67k70ý 6805159742572

vjezd do stanice jako modifikovaná vagína by vám vyhovoval?

+3/−1
16.12.2015 12:31

I78v23a64n53a 56L74o86t10o48c46k74á 4589738

Ani ne. Jsem heterosexuál ;-D

0/0
16.12.2015 12:41

B10o11h77u71s55l54a97v 11K35r61á44l48í93k 2831190969166

Já myslel, že heterosexuálům se vaginy líbí.

0/0
16.12.2015 18:23

M40a35r54i45e 62V56e22r77n48e49r89o97v35a 5598766565

Každá žena je ve své podstatě bisexuál.

0/0
17.12.2015 3:41

T52o61m30a15s 61N90o77v12o42t95n18y 1771394756895

Já měl za to, že přece veškeré dopravní problémy vyřeší šindelářův bike sharing a cyklodoprava vůbec a najednou ne? To jsou věci. Jinak ta lanovka je samozřejmě totální nesmysl a nebýt toho, že někteří zase vidí dotace, tak by se o tom vůbec neuvažovalo.

+10/−4
16.12.2015 12:15

P97a86v35e25l 44M68o17r18a24v15e13c 3862809582368

Kdo kde prosím říkal, že kola vyřeší vše? I nejzarytější cyklofanatik nemá nic proti MHD.

Ad dotace: ty se berou bohužel na cokoliv. Jsme na dotacích závislí. Ať už jde o lanovku, nákup vozů DPMB anebo postavení dálnice. Toto o lanovce není..

+2/0
16.12.2015 12:20

M25o38j49m56í51r 12S65k47á44l48a 2710592686

Klid - já bych TO fakt nekrmil...:-P

0/0
16.12.2015 17:40

T45o14m98a62s 62N42o79v45o55t19n94y 1331804126735

Řekla militantní pumpička.;-D

0/0
17.12.2015 20:22

J93a34k35u73b 25K14o86r42e48c 6894760721193

proti systému veřejné dopravy nejsou ani cyklisti

0/0
16.12.2015 12:37

J60i53ř69í 98Š86v28e95h92l45a 1914924472566

A jak se budou kodrcat do Pisárek? Já bych udělal z České a Hlaváku do Pisárek metro.

+1/−1
16.12.2015 12:11

V78í83t 44J69ů95z76a 8282746331448

Určitým doplněním ta lanovka může být, je ale potřeba počítat nejen s řadou diskutujících zmiňovanou omezenou kapacitou a vhodností použití jen z některých směrů, ale i s její větší náchylností na plánované i neplánované výluky z důvodu počasí, kontrol, údržby, poruch a oprav.

+2/−1
16.12.2015 12:02

J71a87r94o74s30l92a89v 68P82o98s57p72í37š42i74l 2641769445116

Nemyslím si, že by lanovka měla výrazně víc odstávek než ostatní druhy dopravy.

+2/−2
16.12.2015 12:06

B87o42h80u77s56l18a57v 14K30r79á95l89í72k 2371190979216

Obvykle lanovky mívají delší odstávku (v řádu týdnů) dvakrát ročně. U tramvají nebo trolejbusů se podobné pravidelné prohlídky zvládnou obvykle za půl dne, často i za plného provozu.

+1/0
16.12.2015 18:27

K90a52r74e98l 55F33a20j47t 5988152561123

Co to je zase za kravinu ... aha "dotace" :-/:-/:-/. Takže šalina "zabrala" kdysi frekventovanou Renneskou aby se zrychlila doprava do Bohunic (a to se přitom nesmyslně ani neudělala odbočka směr na Modřice, kde dneska udělali slavně první záchytné parkoviště). Místo aby se ten rychlý spoj využil, tak necháme lidi motat se "jedničkou" přes staré Brno, aby přestoupili na ve špičce nedostatečně kapacitní lanovku (která naopak mimo špičku bude jezdit prázdná), která má jen samé nedostatky - komfort, zavazadla, přestup, ztížený nástup a výstup špatně pohyblivých pacientů (byť v místě samotného nástupu bezbariérový). Krom toho by to vyřešilo možná kampus a částečně špitál, ale určitě se nepočítá s tím, že by byla protažena až k bohunické tramvaji a tak umožnila dopravu i obyvatelům sídliště.

Prostě udělat za hřbitovem odbočku šaliny je pro dopravu extrémně výhodnější ... a tohle si můžou nechat jako "poloturistický bonus" až nebudou vědět co s prachama, i když to už radši tu lanovku na Špilas ...

+10/−1
16.12.2015 11:58

B94o41h98u83s72l44a11v 89K19r47á66l72í88k 2681870869196

Pokud to bude kabinková lanovka s odpojitelnými kabinkami, tak tam bude výstup a nástup komfortnější než do nízkopodlažních tramvají. Sedačkovou lanovkou, kde se naskakuje za jízdy, tam fakt nikdo neplánuje.

0/0
16.12.2015 18:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.