Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno plánuje lanovku za miliony, spojí kampus a nový dopravní terminál

Brno má v Bohunicích supermoderní univerzitní kampus. A hned vedle obří fakultní nemocnici. Vědci a studenti se ovšem za špičkovými přístroji a pacienti za svými lékaři kodrcají z centra dlouho a přeplněnými trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91a25d63e69k 96P50e31t72r 4139327928555

Jen stručně shrnu přesné poznámky diskutérů:

– lanovku nahradí pár spojů navíc (tři trolejbusy, nebo dvě šaliny)

– časový rozdíl je zanedbatelný, navíc tento rozdíl lze kompenzovat časnějším vstáváním (cca o 4 minuty)

– na lanovku musíte přestupovat (další ztráta)

– výhoda jistě je ekologičnost, nižší pořizovací náklady, dotace a turistická atraktivita (jen si nedokážu představit japonce co budou dělat na Kampusu...hádám sednou na trajf a pojedou na Špilas...)

a vlastní názor: Nechápu proč kluci ušatí z A plus při stavbě Kampusu neposunuli stavby při pravé straně ulice Kamenice o deset metrů dál. Mohli krásně od tunelu šaliny pod Jihlavskou vést novou trať podél ulice Kamenice (až na teréní úpravy, jeden tunel a smyčku lze vést vše povrchově). časově by to bylo na Kampus 10-12minut z Hlavního nádraží a při intervalu 1 šalina za 10minut by se sem za hodinu dopravilo na 1200 lidí. Pohodlně.

+2/0
17.12.2015 13:01

M12a53r35t87i44n 84K82r68e96b22s 4699729750590

Brno plánuje lanovku za MILIONY? A není to málo, Antone Pavloviči?

+2/0
16.12.2015 17:40

P11e53t10r 32D63o26h29n59a72l 6342669635569

Jeden trolejbus 25Tr má kapacitu 159 osob. To znamená, že stačí přidat 3 trolejbusy za hodinu (jeden za 20 minut), aby byla kapacita lanovky přibližně vyrovnána. Na rozdíl od lanovky mimo špičku lze spoje ubrat.

Lanovka jede jen čtyři minuty (kolik trvá nástup a výstup, se nedozvídáme), trolejbus to jede osm minut (Pisárky - kampus).

Lanovka skončí na úpatí Červeného kopce, odkud je to k hlavnímu vstupu do kampusu (LF) 360 metrů. Ze současné zastávky trolejbusu je to 100 metrů. 260 metrů je přibližně 3 minuty svižné chůze (rychlostí 5 km/h)

Dotažení tramvajové tratě (odbočka ze Starého Lískovce) je naplánované, jde jen o peníze a politickou vůli. Jedna tramvaj KT8D5N (jezdí dnes na lince 8 do Starého Lískovce) má kapacitu 231 osob. To jsou dvě tramvaje za hodinu vyrovnávající kapacitu lanovky.

Pokud by tato linka byla zavedena s intervaly ve špičce 6 minut, za hodinu může být přepraveno 2310 osob. Pokud by se ubralo deset trolejbusů z Pisárek (což už by přetíženému tahu Pisárky - Rybnická pomohlo), pořád bude zvýšena přepravní kapacita o 720 osob / hod. (= méně přecpané spoje).

Prodloužení tramvaje do kampusu je finančně nachystáno na 100 mil. Kč

Takže si to řekneme upřímně - kluci z A+ už postavili ledacos, ale lanovku ještě nedali. Tak jim pořídíme hračku, což?

+19/0
16.12.2015 13:53

M46a20r49i50e 52V81e79r70n27e83r18o12v62a 5578576175

Vždyť říkám, že to je krávovina.

+1/0
17.12.2015 3:38

J25i64ř62í 25J95a28n66d55a 2828710291304

Stačí jedna věta: EU chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

No a miliony se sypou. Vaše výpočty jsou zcela irelevatní a nemají s podstatou projetu nic společného. Zapamatujte si VŮBEC NIC SPOLEČNÉHO!

R^

0/0
18.12.2015 6:52

J45i89ř78í 50J33a45n42d26a 2248420981554

Máte tam nějak moc čísel. Stačí jedna věta: ...EU jen chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

Vaše čísla jsou zcela irelevantní a netýkají se podstaty problému. ;-)

0/0
18.12.2015 6:55

M91a50r97t89i52n 73K56u10ř63í96t57k37a 6487956108635

Lanovka z Pisárek mi přijde jako utopie. Spíš bych tam zavedl normální šaliny, kterými se bez přestupu v Pisárkách dostanete až k nádraží.

+3/−2
16.12.2015 13:27

J47a29n 29M17a91r10t29i92n 6472750859

jednotka nejazdi na nadrazi?

+1/0
16.12.2015 14:52

M48a25r58t60i33n 23K63u34ř53í53t19k54a 6287746718925

Jezdí, ale nejezdí do Kampusu. A vůbec bych tam netahal trať z Pisárek, ale odbočkou z Bohunické větve, potom třeba po ulici Kamenice, pokud je to reálné.

+1/0
16.12.2015 18:40

P95e92t77r86a 84V25a22ň18k32o41v78á 4614534746222

VMO se je totálně ucpaný každý den na dvou místech, v Židenících se nedá dýchat ale Brno bude řešit lanovku pro pár stovek lidí ...:-/

+4/0
16.12.2015 13:17

M51o37j24m94í76r 49S43k32á83l93a 2850542446

No tak jdi příkladem a nejezdi autem...:-P

0/−4
16.12.2015 17:36

P72e57t36r20a 97V31a42ň17k32o62v76á 4254824796972

a čím mám jako jezdit? smradlavou, pomalou a zaplivanou MHD? .....na kole jezdím jenom do lesa

+1/0
17.12.2015 13:22

T79o48m50a82s 25N39o24v77o78t40n48y 1191114166335

Pán je militantní pumpička, od něj nic inteligentního nečekejte, je tu známá figurka

0/0
17.12.2015 20:19

J52a22n 66J85e96m33e19l46k54a 1305220

To je kouzelné, co ti politici nevymyslí. Nejdřív si přesunou kampus někam do.. A pak co s tím, že. V asijských městech fungují naprosto vychytané automatické vlaky. Kuala Lumpur, Singapore, Dubai. Naprosto vychytaný dopravní systém včetně "oupnkárd". Na letištích mají opět malé automatizované "vlaky" mezi terminály atd, které mohou jezdit velmi často. Singapůr měl automatické malé dráhy již před 15 lety.

http://www.arabianbusiness.com/serco-signs-573m-extension-dubai-metro-deal-524297.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_guideway_transit atd.

0/0
16.12.2015 13:14

J44a35n 54J43e95m96e11l91k48a 1675630

Ps: a ty automatizované vlaky v Dubai pěkně fičí.. cca 80 - 100.. ne jako tramvaj..

0/0
16.12.2015 13:16

O71n76d64ř42e18j 27M19u90s97i88l 2945640768787

Hovadina.

+3/0
16.12.2015 13:11

P91e72t43r 53Ž58á36č15e56k 3705941279

A vedle horní stanice rozhlednu. Souběžně cyklostezku. U obou stanic dětská hřiště. A to jsem na spoustu dalších věcí určitě ani nepomyslel... .

+3/0
16.12.2015 13:07

J79i76n47d10ř50i46c44h 55H86r78a58d68e87c41k21ý 6565599652442

myslím, že bez aquaparku s tobogánem ten projekt nemá nejmenší šanci...

+4/0
16.12.2015 13:17

O65n43d80ř10e52j 48C74i86g91á96n68e54k 1957870938185

A nebo udělat tobogán dolů, z kampusu do města. To bych tam jezdil každej den! :-)

0/0
16.12.2015 13:40

J75i71n56d52ř12i25c16h 17H90r59a61d86e93c91k90ý 6495239882942

skvělý a konstruktivní nápad! je vidět, že vám ten problém není lhostejný!

+4/0
16.12.2015 14:14

A74l41e12š 60Z17e52l77i88n59k98a 1834492916

Je to hloupost, spousta studentů jezdí 25' už z jiných částí, ne z Mendláku a budou 25' jezdit pořád. Taky hodně lidí přijede na Mendlák jinými spoji než 1' a logicky raději udělají jeden přestup na 25' než přestup na 1' do Pisoárek a tam přecházet a čekat na lanovku.

Obslužnost Nemocnice z centra je dostatečně zajištěna autobusy 60' a 61' z Úzké.

Jediné pozitivum bude vyšší návštěvnost kampusu pro tamní obchody, protože si lidi udělají výlet lanovkou.:-)

A pak taky revizorovi z kabinky nikdo neuteče ;-D

+5/0
16.12.2015 12:54

P26e83t68r54a 43N59o36v73á82k29o23v57á 7558826464778

Obslužnost nemocnice z centra...no já tedy nevím, ale Úzká není centrum. Z centra se jede na Mendlák a pokračuje trolejbusy. A trolejbusy jsou narvané, ale argumentuje se tím, že busy 60 a 61 jezdí poloprázdné.

+1/−1
16.12.2015 15:47

B17o72h79u63s84l43a10v 32K92r66á91l12í40k 2651250739746

Kde jste okoukal ty minutové značky za číslem linky? ;-D

+2/−1
16.12.2015 18:19

M91a41r59t42i63n 74N39o69v81o26t85n28ý 3236396451154

Pro Onderkovy fans - Onderkův nápad to není. Jak jsem se teď dočetl (via Jiří Zlatuška), tak:

"Lanovka z Pisárek do kampusu byla součástí celkové dispozice řešení již v době architektonické soutěže na kampus začátkem minulého desetiletí. Argumenty se již tehdy týkaly ekonomické výhodnosti takového řešení ve srovnání s jiným druhem MHD se stejnou dopravní funkcí.

Onderka jen vytáhl koncept v té době již nejméně deset let existující."

+1/0
16.12.2015 12:42

M19a94r23e50k 49S68e32i27d75l 2513124935210

Stačilo by vytvořit novou linku autobusu se zastávkami Mendlovo náměstí, Lipová, Nemocnice Bohunice s tím, že by bus jezdil tunelem. Na trase by teoreticky mohlo stačit cca 6 busů. Dejme tomu 50-60 mega i s platy řidičů a opravami na 10let.

+3/−1
16.12.2015 12:40

J10a18n 36M80a97r23t29i70n 6472470899

dal som sice plus, ale pocitat s tak srandovnymi nakladmi - no neviem, neviem :-)

+3/0
16.12.2015 13:04

M62a77r66t30i70n 86K87y56p96r 2882895264554

Vy jste z laciného kraje:-)

Když budu počítat provoz od 6:00 do 22:00, tedy 16 hodin denně 7 dní v týdnu je to 112 hodin týdně na autobus. Na to potřebujete 3 řidiče (40 hodin týdně x 3 = 120 hodin). Hrubá mzda řekněme 25 000, mzdový náklad 34 000. Měsíčně tedy 34 000 x 3 x 6 = 612 000. Ročně 612 000 x 12 = 7 344 000. Za deset let 73 440 000. Tedy jen mzdové náklady na řidiče váš odhad výrazně překonávají. Dále těch šest autobusů - běžný městský autobus SOR NB 12 stojí kolem 4,5 milionu, za těch deset let ho odepíšete. Takže 27 milionů. A už jsme na sto milionech a to tam pořád ještě nemám naftu a údržbu. Takže to vaše dejme tomu 50-60 mega v klidu vynásobte třemi.;-D

+2/0
16.12.2015 14:10

M50a57r26e89k 57S47e52i74d31l 2423114285710

Jó já vím, to nebyl odhad, střelil jsem to od boku.;-D

Ale i na té lanovce by museli být stejně alespoň 4 lidi, ne-li víc.

Jinak myslím, že víkendový provoz a provoz po 20-té hodině není nutný, nejhorší je opravdu ta špička.

Navíc když už DPMB jednou dostalo dotaci na CNG autobusy tak proč ne podruhé?

0/0
16.12.2015 16:59

J98i51n90d97ř24i55c26h 56H30r77a81d44e69c78k61ý 6225779642582

a nebylo by levnější získat dotace na výstavbu brněnského metra?

+5/0
16.12.2015 12:33

I59v20a89n49a 74L75o95t26o14c88k44á 4159678

Brno má komplikovanou a do dnešního dne neprozkoumanou síť podzemních chodeb. Začnete kopat tunel a spadne vám půlka města.

+3/0
16.12.2015 12:43

J77i78n88d72ř11i79c42h 69H47r73a16d87e47c37k44ý 6695879262712

pár tunelů už se v Brně vykopalo a nic nespadlo, proč by s metrem mělo?

tak bude holt metro o pár desítek metrů hlouběji, abychom se vyhnuli těm chodbám.

+2/−1
16.12.2015 12:59
Foto

M32a20t77ě96j 32V55o74z92d35e21k 3216880523

Je vidět, že nevíte o čem mluvíte pane Hradecký, Brno opravdu nemá vhodné podloží pro metro, velká spleť podzemních chodeb, je jen jednou z dalších, byť významných komplikacích. Pár desítek metrů hloubky v tomto případě nic moc neřeší a i kdyby řešilo, dostalo by finanční náročnost projektu na takovou úroveň, že by ji Brno nemělo absolutně sanci ufinancovat.

+1/0
16.12.2015 13:41

M98a91r71t67i98n 29Š52p39á89d 4522709721616

Příspěvky, na které tak vážně reagujete, jsem pochopil jako vtipnou nadsázku. ;-)

+3/0
16.12.2015 13:53

P15e14t87r79a 53N80o77v66á18k44o31v14á 7948476884688

To sice byla, ale otázka je, jestli i tak dotyčný ví, o čem vtipkuje.

0/0
16.12.2015 15:49

I52v26a48n80a 43L29o47t18o91c40k96á 4739108

Mně se to náhodou líbí ;-) Sice jsem MHD využila za posledních 5 let snad 10x, ale lanovky jsou ve velkoměstech (i když Brno je taková větší vesnice) celkem vítané zpestření. Jen doufám, že tam zase někde nebude zakomponovaný penis ;-D

+4/−1
16.12.2015 12:27

J59i57n71d91ř43i75c30h 21H56r53a12d53e30c93k96ý 6345789402752

vjezd do stanice jako modifikovaná vagína by vám vyhovoval?

+3/−1
16.12.2015 12:31

I35v90a18n18a 50L34o53t22o73c90k15á 4529318

Ani ne. Jsem heterosexuál ;-D

0/0
16.12.2015 12:41

B29o93h26u11s55l82a82v 89K45r65á98l95í53k 2831190509176

Já myslel, že heterosexuálům se vaginy líbí.

0/0
16.12.2015 18:23

M41a65r48i88e 64V58e35r14n58e28r52o69v77a 5898376585

Každá žena je ve své podstatě bisexuál.

0/0
17.12.2015 3:41

T85o52m73a21s 24N44o42v73o76t38n47y 1341984106265

Já měl za to, že přece veškeré dopravní problémy vyřeší šindelářův bike sharing a cyklodoprava vůbec a najednou ne? To jsou věci. Jinak ta lanovka je samozřejmě totální nesmysl a nebýt toho, že někteří zase vidí dotace, tak by se o tom vůbec neuvažovalo.

+10/−4
16.12.2015 12:15

P22a56v35e11l 50M93o94r25a44v96e57c 3852159912628

Kdo kde prosím říkal, že kola vyřeší vše? I nejzarytější cyklofanatik nemá nic proti MHD.

Ad dotace: ty se berou bohužel na cokoliv. Jsme na dotacích závislí. Ať už jde o lanovku, nákup vozů DPMB anebo postavení dálnice. Toto o lanovce není..

+2/0
16.12.2015 12:20

M85o79j55m32í41r 69S74k17á43l63a 2370102636

Klid - já bych TO fakt nekrmil...:-P

0/0
16.12.2015 17:40

T65o58m18a90s 12N92o50v29o83t93n21y 1241874946875

Řekla militantní pumpička.;-D

0/0
17.12.2015 20:22

J16a31k80u56b 92K30o16r16e64c 6334910821583

proti systému veřejné dopravy nejsou ani cyklisti

0/0
16.12.2015 12:37

J28i34ř47í 83Š44v86e33h41l14a 1164654302976

A jak se budou kodrcat do Pisárek? Já bych udělal z České a Hlaváku do Pisárek metro.

+1/−1
16.12.2015 12:11

V50í71t 91J60ů43z34a 8482926601498

Určitým doplněním ta lanovka může být, je ale potřeba počítat nejen s řadou diskutujících zmiňovanou omezenou kapacitou a vhodností použití jen z některých směrů, ale i s její větší náchylností na plánované i neplánované výluky z důvodu počasí, kontrol, údržby, poruch a oprav.

+2/−1
16.12.2015 12:02

J42a30r93o98s41l65a35v 42P83o67s13p44í48š17i86l 2811829875316

Nemyslím si, že by lanovka měla výrazně víc odstávek než ostatní druhy dopravy.

+2/−2
16.12.2015 12:06

B84o32h40u84s11l69a72v 80K25r40á41l42í25k 2971390479526

Obvykle lanovky mívají delší odstávku (v řádu týdnů) dvakrát ročně. U tramvají nebo trolejbusů se podobné pravidelné prohlídky zvládnou obvykle za půl dne, často i za plného provozu.

+1/0
16.12.2015 18:27

K77a60r90e57l 45F12a31j81t 5898622881193

Co to je zase za kravinu ... aha "dotace" :-/:-/:-/. Takže šalina "zabrala" kdysi frekventovanou Renneskou aby se zrychlila doprava do Bohunic (a to se přitom nesmyslně ani neudělala odbočka směr na Modřice, kde dneska udělali slavně první záchytné parkoviště). Místo aby se ten rychlý spoj využil, tak necháme lidi motat se "jedničkou" přes staré Brno, aby přestoupili na ve špičce nedostatečně kapacitní lanovku (která naopak mimo špičku bude jezdit prázdná), která má jen samé nedostatky - komfort, zavazadla, přestup, ztížený nástup a výstup špatně pohyblivých pacientů (byť v místě samotného nástupu bezbariérový). Krom toho by to vyřešilo možná kampus a částečně špitál, ale určitě se nepočítá s tím, že by byla protažena až k bohunické tramvaji a tak umožnila dopravu i obyvatelům sídliště.

Prostě udělat za hřbitovem odbočku šaliny je pro dopravu extrémně výhodnější ... a tohle si můžou nechat jako "poloturistický bonus" až nebudou vědět co s prachama, i když to už radši tu lanovku na Špilas ...

+10/−1
16.12.2015 11:58

B72o21h48u25s61l74a48v 72K57r23á82l11í34k 2911270859386

Pokud to bude kabinková lanovka s odpojitelnými kabinkami, tak tam bude výstup a nástup komfortnější než do nízkopodlažních tramvají. Sedačkovou lanovkou, kde se naskakuje za jízdy, tam fakt nikdo neplánuje.

0/0
16.12.2015 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.