- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen stručně shrnu přesné poznámky diskutérů:
– lanovku nahradí pár spojů navíc (tři trolejbusy, nebo dvě šaliny)
– časový rozdíl je zanedbatelný, navíc tento rozdíl lze kompenzovat časnějším vstáváním (cca o 4 minuty)
– na lanovku musíte přestupovat (další ztráta)
– výhoda jistě je ekologičnost, nižší pořizovací náklady, dotace a turistická atraktivita (jen si nedokážu představit japonce co budou dělat na Kampusu...hádám sednou na trajf a pojedou na Špilas...)
a vlastní názor: Nechápu proč kluci ušatí z A plus při stavbě Kampusu neposunuli stavby při pravé straně ulice Kamenice o deset metrů dál. Mohli krásně od tunelu šaliny pod Jihlavskou vést novou trať podél ulice Kamenice (až na teréní úpravy, jeden tunel a smyčku lze vést vše povrchově). časově by to bylo na Kampus 10-12minut z Hlavního nádraží a při intervalu 1 šalina za 10minut by se sem za hodinu dopravilo na 1200 lidí. Pohodlně.
Brno plánuje lanovku za MILIONY? A není to málo, Antone Pavloviči?
Jeden trolejbus 25Tr má kapacitu 159 osob. To znamená, že stačí přidat 3 trolejbusy za hodinu (jeden za 20 minut), aby byla kapacita lanovky přibližně vyrovnána. Na rozdíl od lanovky mimo špičku lze spoje ubrat.
Lanovka jede jen čtyři minuty (kolik trvá nástup a výstup, se nedozvídáme), trolejbus to jede osm minut (Pisárky - kampus).
Lanovka skončí na úpatí Červeného kopce, odkud je to k hlavnímu vstupu do kampusu (LF) 360 metrů. Ze současné zastávky trolejbusu je to 100 metrů. 260 metrů je přibližně 3 minuty svižné chůze (rychlostí 5 km/h)
Dotažení tramvajové tratě (odbočka ze Starého Lískovce) je naplánované, jde jen o peníze a politickou vůli. Jedna tramvaj KT8D5N (jezdí dnes na lince 8 do Starého Lískovce) má kapacitu 231 osob. To jsou dvě tramvaje za hodinu vyrovnávající kapacitu lanovky.
Pokud by tato linka byla zavedena s intervaly ve špičce 6 minut, za hodinu může být přepraveno 2310 osob. Pokud by se ubralo deset trolejbusů z Pisárek (což už by přetíženému tahu Pisárky - Rybnická pomohlo), pořád bude zvýšena přepravní kapacita o 720 osob / hod. (= méně přecpané spoje).
Prodloužení tramvaje do kampusu je finančně nachystáno na 100 mil. Kč
Takže si to řekneme upřímně - kluci z A+ už postavili ledacos, ale lanovku ještě nedali. Tak jim pořídíme hračku, což?
Vždyť říkám, že to je krávovina.
Lanovka z Pisárek mi přijde jako utopie. Spíš bych tam zavedl normální šaliny, kterými se bez přestupu v Pisárkách dostanete až k nádraží.
VMO se je totálně ucpaný každý den na dvou místech, v Židenících se nedá dýchat ale Brno bude řešit lanovku pro pár stovek lidí ...
No tak jdi příkladem a nejezdi autem...
To je kouzelné, co ti politici nevymyslí. Nejdřív si přesunou kampus někam do.. A pak co s tím, že. V asijských městech fungují naprosto vychytané automatické vlaky. Kuala Lumpur, Singapore, Dubai. Naprosto vychytaný dopravní systém včetně "oupnkárd". Na letištích mají opět malé automatizované "vlaky" mezi terminály atd, které mohou jezdit velmi často. Singapůr měl automatické malé dráhy již před 15 lety.
http://www.arabianbusiness.com/serco-signs-573m-extension-dubai-metro-deal-524297.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_guideway_transit atd.
Ps: a ty automatizované vlaky v Dubai pěkně fičí.. cca 80 - 100.. ne jako tramvaj..
A vedle horní stanice rozhlednu. Souběžně cyklostezku. U obou stanic dětská hřiště. A to jsem na spoustu dalších věcí určitě ani nepomyslel... .
myslím, že bez aquaparku s tobogánem ten projekt nemá nejmenší šanci...
Je to hloupost, spousta studentů jezdí 25' už z jiných částí, ne z Mendláku a budou 25' jezdit pořád. Taky hodně lidí přijede na Mendlák jinými spoji než 1' a logicky raději udělají jeden přestup na 25' než přestup na 1' do Pisoárek a tam přecházet a čekat na lanovku.
Obslužnost Nemocnice z centra je dostatečně zajištěna autobusy 60' a 61' z Úzké.
Jediné pozitivum bude vyšší návštěvnost kampusu pro tamní obchody, protože si lidi udělají výlet lanovkou.
A pak taky revizorovi z kabinky nikdo neuteče
Obslužnost nemocnice z centra...no já tedy nevím, ale Úzká není centrum. Z centra se jede na Mendlák a pokračuje trolejbusy. A trolejbusy jsou narvané, ale argumentuje se tím, že busy 60 a 61 jezdí poloprázdné.
Pro Onderkovy fans - Onderkův nápad to není. Jak jsem se teď dočetl (via Jiří Zlatuška), tak:
"Lanovka z Pisárek do kampusu byla součástí celkové dispozice řešení již v době architektonické soutěže na kampus začátkem minulého desetiletí. Argumenty se již tehdy týkaly ekonomické výhodnosti takového řešení ve srovnání s jiným druhem MHD se stejnou dopravní funkcí.
Onderka jen vytáhl koncept v té době již nejméně deset let existující."