- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Musí??? Jakože povině!?... Nebo po víně Pí autorko článku Solaříková , opravdu nejde napsat mírnější a přesnější tvrzení: "čarují" a né že: musí... a čarovat...
Templářům ještě někdo dopřává sluchu? Tím se celý článek shodil.
Musím konstatovat, že článek je zcela bezduchý a tendenční. Myslím, že takových blábolů jsou plné noviny a je nutné, aby si čtenáři začali tento virtuálně vytvářený metrix pomalu odsouvat na druhou kolej. Zcela jistě je skupina konzumentů, kteří touží po novinkách, ale spíše odrůd tradičních, nových ročníků. Nicméně tradiční konzumenti, kteří očekávají nový ročník tradičních odrůd je stále většina.
Jojo musí čarovat ..., namísto přesnějšího: "čarují" Musím také konstatovat, že iDNES už skoro nemusím
Ale kdepak, zákazníci nechtějí novinky, ale "jen" lepší víno. Ono je to naše moravské víno dost přeceňované. Jednotlivci sice čas od času vyhrají nějakou tu soutěž (či se dobře umístní), ale mezi náma - celkově to naše víno není žádný zázrak. Bývá problém udat naše víno na evropském trhu. Itálie, Španělsko, Francie - to jsou vínové velmoci a když se navíc tlačí na trhy kvalitnější vína z Ameriky, Austrálie... tak holt nezbývá, než roubovat cizí vína, protože to nemáme komu prodat. Pražákům to všechno vnutit nemůžeme. A tohle všechno říkám jako moravák, který si dobrého vína váží.
Jsou zde k mání i velmi kvalitní vína. žádné "novinky" (Hibernal tedy novinkou není), ale osvědčené odrůdy. Templářské sklepy ovšem s vínem čarovat umí. Nedávno dostali vysokou pokutu za výrobu "moravských" vín ze zahraničního moštu pochybného původu. "Pražákům" se žádné patoky už dávno neprodávají pane "moravák". Ty doby jsou pryč (s vyjimkou bývalých státních molochů typu Templářů).
A potom se diví, že jim to neroste, napadají škůdci a podobně.
Přitom jiní vinaři se pídí po prastarých odrůdách, které jsou odolné a nezdegenerované.
Dávám přednost tradičním odrůdám, nepotřebuji novinky s rádoby IN názvy.
Stejně je to vždycky o kvalitě vinaře a vinohradníka. Pokud se to dělá s láskou, jde to poznat.
I s láskou se mi kolikrát chutné víno z valstních hroznů nepodařilo
chybí označení článku jako reklamní sdělení.