Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koupíme vlaky za 7 miliard, shodli se jihomoravští radní. Platit má EU

Jihomoravský kraj chce pronajímat vlaky dopravcům. Do roku 2019, kdy se otevře trh těm společnostem, které zvítězí v soutěži, hodlá pořídit soupravy za zhruba 7 miliard korun. Do té doby budou dle smlouvy převážet cestující na regionálních linkách České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i83c26h42a77e84l 77C15h61a45r77v45á65t 9339778733852

Ééééééé..... Cokoliv, jenom ne staré žabotlamy.:-/

0/0
14.1.2016 17:31

D36a23v70i14d 29H17a75m63b82á56l34e22k 4592550550594

Na střídavinu do JM kraje? :D leda tak s přípřeží Brejlovce ;-D

+2/0
15.1.2016 14:31

J36o66s69e32f 26H74o45n87e29š 7461432940863

Co když nájemce zanedbá údžbu?

0/0
14.1.2016 11:09

N69i85k45o42l89a12j 58M25a71l94í75k 5504783940381

Na to bude smlouva. Jestli dobrá, tak to bude platit nájemce, jestli špatné, tak to bude platit kraj. Takže kraj :D

+3/0
14.1.2016 13:43

V52í92t 12J89ů31z85a 8392666181508

Zajišťování dopravní obslužnosti je především službou kraje poskytovanou lidem, a dobře, pokud i takto se kraj této služby chce zhostit co nejlépe.

Dle ilustračního snímku je ten nákup skutečně potřeba, ty půl století staré pantografové jednotky na stejnosměrný proud jsou v Jihomoravském kraji už opravdu k ničemu.

0/−5
14.1.2016 10:38

M69a60r77t82i83n 81N73o79v75o23t69n88ý 3786686521964

Proto je tam napsáno "ilustrační snímek". Tyto jednotky vůbec v jihomoravském kraji nejezdí.

+7/0
14.1.2016 10:47

J44i64ř70í 92K81o47c79u17r44e36k 6445524735118

Ony by v JMK byly naprosto k ničemu i v době, kdy byly nové. Právě proto, že jsou na stejnosměr. Zatímco na jihu republiky je střídavina.

+3/0
14.1.2016 10:57

R40o29m36a90n 30J51e80s41c86h22k12e 9698125807675

Víte, že rád jezdím starým pantografem řady 560 bývalé řady SM 488.0. Je tam teplo, hodně místa a netáhne tam na záda. Nové jednotky neznamená dobré.

Regiopantery jsou dobré pouze jako nízkopodlažní. Jinak tam táhne, interiér tvořili asi učni. Poličky, kam se nic nevleze. Záchod bez vysvětlivek, lidé neví, že se musí zamknout. Ani že musí po sobě spláchnout. Samé PIKTOGRAMY, kterým málokdo rozumí. Chybějí tam koše na více místech. U tříděného odpadu chybí obyčejný odpad. Kam hodit slupku od banánu ?

0/0
15.1.2016 18:31

M63i23c43h47a34l 50S73t94e25b68l31o 5799701474577

Co je to za totální hloupost8-o;-O?

Od kdy má Kraj podnikat na železnici či kdekoliv jinde8-o?Rv

Komedianti a bezmozci...neuvěřitelný...to 1.dubna?

To nemůžou myslet vážně...za chvíli budou stavět pekárny a pordejny kol???8-oRv

+3/−6
14.1.2016 10:20

M47a30r16t73i82n 49N62o86v47o11t26n13ý 3776586891214

A kde máte napsáno, že kraj bude podnikat na železnici? Kraj jenom pořídí jednotky, které bude následně pronajímat dopravcům.

+2/−1
14.1.2016 10:49

P44a98v48e80l 22M11o15r48a60v65e34c 3202329972708

A co když nějaký přepravce bude chtít jezdit s vlastními soupravami? Tak bude diskvalifikován?

To je jakoby ČEZ objednávající si dovoz uhlí raději i nakoupil nákladní vagony a nutil dopravce je používat.

Kraj se zkrátka cpe někam kam nemá.

+2/−1
14.1.2016 17:28

M19a93r39t74i81n 62N38o97v28o11t35n94ý 3456186461954

Tak bude mít dopravce smůlu, protože to bude mít kraj jako podmínku. Ale pochybuji, že by nějakému dopravci vadilo, že mu kraj půjčí soupravy.

+1/−1
14.1.2016 17:31

P46a35v56e86l 80M31o66r44a46v25e66c 3222269252518

Komu by to mohlo vadit: komukoliv kdo již vozy má a třeba nevyhrál soutěž v jiném kraji.

Např. ČD, Jančura, Arriva,.. prakticky kdokoliv.

0/0
14.1.2016 17:33

M64a48r40t16i19n 47N83o18v58o15t10n30ý 3796866151684

Právě, že se Jančura a ostatní na to jenom třepou aby to bylo takto, protože sami žádné vozy nemají a museli by si je pořizovat. A ČD by to taky nevadilo, protože by současné nové soupravy klidně uplatnilo jinde.

+1/0
14.1.2016 19:33

R40o23m69a86n 84J75e21s88c87h36k94e 9378665957255

v Brně je 500 volných městských bytů. Protože jsou drahé. Kraj by se měl postarat o přestavbu nádraží v Brně. Také o stavbu dálnice R 43 a Pohořelice - Mikulov.

K těm jednotkám by také měl postavit pořádné nástupiště pro nástup kočárků a invalidů. Je to ostuda na nádraží Adamov, Blansko, Rájec - Jestřebí a Letovice. Ať se jede hejtman podívat na opravenou trať Merano - Mals v Itálii. Kraj opravil nástupiště a pořídil bezbariérové soupravy Stadler. Je to podobná trať jako Tišnov- Nové Město. Jednokolejka. Jenomže tam to řídí odborníci. U nás to řídí odporníci, co vlakem nejezdí.

0/0
15.1.2016 18:23

M81a12r58e70k 55K15o12s37t57e62l26e97c80k80ý 6113866578

A zase DOTACE z jůnyje!

Takže experiment jihomoravských politiků zaplatíme opět my všichni, daňoví poplatníci! I ti, kteří s jižní Moravou nemají vůbec nic společného a vlakem tam nikdy nepojedou.

Uvědomte si konečně, že všechny dotace jsou jen naše vlastní daně, přerozdělené socialistickou Bruselí! A při přerozdělování se hodně z těch peněz "ztratí" mezi zúčastněnými úředníky...

+2/−3
14.1.2016 10:19

M40a55r36t97i55n 37N66o88v37o50t27n81ý 3526556511614

To není žádný experiment. Vlaky se tímto způsobem pořizují běžně.

0/0
14.1.2016 10:50

P89a28v27e30l 25M59o62r37a85v21e34c 3672769392188

Proč sakra stát má suplovat roli soukromých přepravců?

Jakou levárnu zase Hašek šije?

+3/−2
14.1.2016 9:57

P85e49t47r 96N20i68v26n35i74c90k81ý 3282634835557

1. Bohužel z "cizího" krev neteče - podojí dotace EU.

2. V tak velké zakázce může něco slušně kápnout bokem. Kdyby si vlaky nakoupili dopravci, co by z toho měli krajští politici?

+6/0
14.1.2016 9:59

J15i17ř74í 45K90o62c83u65r41e79k 6915974225448

+ přesvědčení, že lidé a soukromé firmy mají sloužit státu a ne naopak. Že totiž soukromník má být vůči státu poddaným.

0/0
14.1.2016 10:59

T12o97m21á96š 42V41e42s14e57l40ý 2928726917529

A spousta lidí na to slyší, aniž by si uvědomovala, kolik ČR odvede do EU peněz na tohle přerozdělování. :-/

+1/0
14.1.2016 11:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.