Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupíme vlaky za 7 miliard, shodli se jihomoravští radní. Platit má EU

Jihomoravský kraj chce pronajímat vlaky dopravcům. Do roku 2019, kdy se otevře trh těm společnostem, které zvítězí v soutěži, hodlá pořídit soupravy za zhruba 7 miliard korun. Do té doby budou dle smlouvy převážet cestující na regionálních linkách České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i94c81h42a30e39l 34C65h91a71r38v92á41t 9759558953242

Ééééééé..... Cokoliv, jenom ne staré žabotlamy.:-/

0/0
14.1.2016 17:31

D30a37v96i23d 44H56a24m23b74á67l52e33k 4112710530884

Na střídavinu do JM kraje? :D leda tak s přípřeží Brejlovce ;-D

+2/0
15.1.2016 14:31

J49o85s44e39f 77H43o93n66e20š 7761512180423

Co když nájemce zanedbá údžbu?

0/0
14.1.2016 11:09

N92i32k83o26l38a46j 28M17a67l47í67k 5294553710801

Na to bude smlouva. Jestli dobrá, tak to bude platit nájemce, jestli špatné, tak to bude platit kraj. Takže kraj :D

+3/0
14.1.2016 13:43

V42í90t 98J83ů13z79a 8362686601838

Zajišťování dopravní obslužnosti je především službou kraje poskytovanou lidem, a dobře, pokud i takto se kraj této služby chce zhostit co nejlépe.

Dle ilustračního snímku je ten nákup skutečně potřeba, ty půl století staré pantografové jednotky na stejnosměrný proud jsou v Jihomoravském kraji už opravdu k ničemu.

0/−5
14.1.2016 10:38

M51a93r12t56i33n 78N72o14v41o74t29n48ý 3836436171704

Proto je tam napsáno "ilustrační snímek". Tyto jednotky vůbec v jihomoravském kraji nejezdí.

+7/0
14.1.2016 10:47

J53i80ř47í 76K20o31c70u23r34e28k 6775664155628

Ony by v JMK byly naprosto k ničemu i v době, kdy byly nové. Právě proto, že jsou na stejnosměr. Zatímco na jihu republiky je střídavina.

+3/0
14.1.2016 10:57

R65o63m32a42n 85J51e26s60c43h68k94e 9258245967605

Víte, že rád jezdím starým pantografem řady 560 bývalé řady SM 488.0. Je tam teplo, hodně místa a netáhne tam na záda. Nové jednotky neznamená dobré.

Regiopantery jsou dobré pouze jako nízkopodlažní. Jinak tam táhne, interiér tvořili asi učni. Poličky, kam se nic nevleze. Záchod bez vysvětlivek, lidé neví, že se musí zamknout. Ani že musí po sobě spláchnout. Samé PIKTOGRAMY, kterým málokdo rozumí. Chybějí tam koše na více místech. U tříděného odpadu chybí obyčejný odpad. Kam hodit slupku od banánu ?

0/0
15.1.2016 18:31

M92i17c65h76a42l 35S54t30e83b73l29o 5339871324157

Co je to za totální hloupost8-o;-O?

Od kdy má Kraj podnikat na železnici či kdekoliv jinde8-o?Rv

Komedianti a bezmozci...neuvěřitelný...to 1.dubna?

To nemůžou myslet vážně...za chvíli budou stavět pekárny a pordejny kol???8-oRv

+3/−6
14.1.2016 10:20

M11a15r98t78i18n 65N26o51v56o64t53n91ý 3466786811934

A kde máte napsáno, že kraj bude podnikat na železnici? Kraj jenom pořídí jednotky, které bude následně pronajímat dopravcům.

+2/−1
14.1.2016 10:49

P17a73v61e40l 21M21o88r71a36v20e42c 3482679652288

A co když nějaký přepravce bude chtít jezdit s vlastními soupravami? Tak bude diskvalifikován?

To je jakoby ČEZ objednávající si dovoz uhlí raději i nakoupil nákladní vagony a nutil dopravce je používat.

Kraj se zkrátka cpe někam kam nemá.

+2/−1
14.1.2016 17:28

M37a38r38t67i88n 26N44o87v94o76t64n19ý 3216876431184

Tak bude mít dopravce smůlu, protože to bude mít kraj jako podmínku. Ale pochybuji, že by nějakému dopravci vadilo, že mu kraj půjčí soupravy.

+1/−1
14.1.2016 17:31

P51a12v78e22l 58M36o90r92a88v25e36c 3522969322778

Komu by to mohlo vadit: komukoliv kdo již vozy má a třeba nevyhrál soutěž v jiném kraji.

Např. ČD, Jančura, Arriva,.. prakticky kdokoliv.

0/0
14.1.2016 17:33

M82a89r46t26i62n 17N20o91v77o71t84n66ý 3626556121764

Právě, že se Jančura a ostatní na to jenom třepou aby to bylo takto, protože sami žádné vozy nemají a museli by si je pořizovat. A ČD by to taky nevadilo, protože by současné nové soupravy klidně uplatnilo jinde.

+1/0
14.1.2016 19:33

R82o92m12a90n 45J88e53s68c11h46k44e 9788725887915

v Brně je 500 volných městských bytů. Protože jsou drahé. Kraj by se měl postarat o přestavbu nádraží v Brně. Také o stavbu dálnice R 43 a Pohořelice - Mikulov.

K těm jednotkám by také měl postavit pořádné nástupiště pro nástup kočárků a invalidů. Je to ostuda na nádraží Adamov, Blansko, Rájec - Jestřebí a Letovice. Ať se jede hejtman podívat na opravenou trať Merano - Mals v Itálii. Kraj opravil nástupiště a pořídil bezbariérové soupravy Stadler. Je to podobná trať jako Tišnov- Nové Město. Jednokolejka. Jenomže tam to řídí odborníci. U nás to řídí odporníci, co vlakem nejezdí.

0/0
15.1.2016 18:23

M90a71r98e81k 28K74o71s79t10e40l19e11c49k73ý 6683376478

A zase DOTACE z jůnyje!

Takže experiment jihomoravských politiků zaplatíme opět my všichni, daňoví poplatníci! I ti, kteří s jižní Moravou nemají vůbec nic společného a vlakem tam nikdy nepojedou.

Uvědomte si konečně, že všechny dotace jsou jen naše vlastní daně, přerozdělené socialistickou Bruselí! A při přerozdělování se hodně z těch peněz "ztratí" mezi zúčastněnými úředníky...

+2/−3
14.1.2016 10:19

M85a47r53t59i94n 41N41o92v45o76t24n26ý 3716416281874

To není žádný experiment. Vlaky se tímto způsobem pořizují běžně.

0/0
14.1.2016 10:50

P79a92v94e63l 73M82o12r20a22v11e59c 3362879132948

Proč sakra stát má suplovat roli soukromých přepravců?

Jakou levárnu zase Hašek šije?

+3/−2
14.1.2016 9:57

P41e18t96r 91N34i45v42n95i39c66k87ý 3822974565637

1. Bohužel z "cizího" krev neteče - podojí dotace EU.

2. V tak velké zakázce může něco slušně kápnout bokem. Kdyby si vlaky nakoupili dopravci, co by z toho měli krajští politici?

+6/0
14.1.2016 9:59

J37i98ř90í 22K69o79c73u73r73e12k 6455424465928

+ přesvědčení, že lidé a soukromé firmy mají sloužit státu a ne naopak. Že totiž soukromník má být vůči státu poddaným.

0/0
14.1.2016 10:59

T81o15m15á41š 80V82e17s74e48l92ý 2528476967649

A spousta lidí na to slyší, aniž by si uvědomovala, kolik ČR odvede do EU peněz na tohle přerozdělování. :-/

+1/0
14.1.2016 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.