Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupíme vlaky za 7 miliard, shodli se jihomoravští radní. Platit má EU

Jihomoravský kraj chce pronajímat vlaky dopravcům. Do roku 2019, kdy se otevře trh těm společnostem, které zvítězí v soutěži, hodlá pořídit soupravy za zhruba 7 miliard korun. Do té doby budou dle smlouvy převážet cestující na regionálních linkách České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i33c64h91a22e77l 16C82h80a17r50v94á71t 9289988793692

Ééééééé..... Cokoliv, jenom ne staré žabotlamy.:-/

0/0
14.1.2016 17:31

D36a54v63i16d 92H19a61m96b65á40l45e53k 4332750220454

Na střídavinu do JM kraje? :D leda tak s přípřeží Brejlovce ;-D

+2/0
15.1.2016 14:31

J93o41s18e17f 45H90o69n81e50š 7971272320463

Co když nájemce zanedbá údžbu?

0/0
14.1.2016 11:09

N70i53k53o48l47a34j 45M98a74l15í70k 5664363810421

Na to bude smlouva. Jestli dobrá, tak to bude platit nájemce, jestli špatné, tak to bude platit kraj. Takže kraj :D

+3/0
14.1.2016 13:43

V61í59t 14J93ů15z10a 8392206911438

Zajišťování dopravní obslužnosti je především službou kraje poskytovanou lidem, a dobře, pokud i takto se kraj této služby chce zhostit co nejlépe.

Dle ilustračního snímku je ten nákup skutečně potřeba, ty půl století staré pantografové jednotky na stejnosměrný proud jsou v Jihomoravském kraji už opravdu k ničemu.

0/−5
14.1.2016 10:38

M78a65r71t22i17n 74N86o25v36o22t86n95ý 3156976391234

Proto je tam napsáno "ilustrační snímek". Tyto jednotky vůbec v jihomoravském kraji nejezdí.

+7/0
14.1.2016 10:47

J69i87ř69í 50K80o63c57u17r31e45k 6135224315168

Ony by v JMK byly naprosto k ničemu i v době, kdy byly nové. Právě proto, že jsou na stejnosměr. Zatímco na jihu republiky je střídavina.

+3/0
14.1.2016 10:57

R60o61m20a68n 80J61e32s90c98h28k55e 9408235937455

Víte, že rád jezdím starým pantografem řady 560 bývalé řady SM 488.0. Je tam teplo, hodně místa a netáhne tam na záda. Nové jednotky neznamená dobré.

Regiopantery jsou dobré pouze jako nízkopodlažní. Jinak tam táhne, interiér tvořili asi učni. Poličky, kam se nic nevleze. Záchod bez vysvětlivek, lidé neví, že se musí zamknout. Ani že musí po sobě spláchnout. Samé PIKTOGRAMY, kterým málokdo rozumí. Chybějí tam koše na více místech. U tříděného odpadu chybí obyčejný odpad. Kam hodit slupku od banánu ?

0/0
15.1.2016 18:31

M56i60c74h80a44l 22S69t68e21b78l31o 5589491764137

Co je to za totální hloupost8-o;-O?

Od kdy má Kraj podnikat na železnici či kdekoliv jinde8-o?Rv

Komedianti a bezmozci...neuvěřitelný...to 1.dubna?

To nemůžou myslet vážně...za chvíli budou stavět pekárny a pordejny kol???8-oRv

+3/−6
14.1.2016 10:20

M62a64r18t74i59n 75N37o33v45o16t31n69ý 3696246201664

A kde máte napsáno, že kraj bude podnikat na železnici? Kraj jenom pořídí jednotky, které bude následně pronajímat dopravcům.

+2/−1
14.1.2016 10:49

P68a22v60e70l 70M32o76r19a46v91e50c 3402479322218

A co když nějaký přepravce bude chtít jezdit s vlastními soupravami? Tak bude diskvalifikován?

To je jakoby ČEZ objednávající si dovoz uhlí raději i nakoupil nákladní vagony a nutil dopravce je používat.

Kraj se zkrátka cpe někam kam nemá.

+2/−1
14.1.2016 17:28

M55a86r46t62i46n 64N62o28v18o32t25n67ý 3586746511544

Tak bude mít dopravce smůlu, protože to bude mít kraj jako podmínku. Ale pochybuji, že by nějakému dopravci vadilo, že mu kraj půjčí soupravy.

+1/−1
14.1.2016 17:31

P58a54v20e18l 96M78o15r80a84v55e71c 3822199452888

Komu by to mohlo vadit: komukoliv kdo již vozy má a třeba nevyhrál soutěž v jiném kraji.

Např. ČD, Jančura, Arriva,.. prakticky kdokoliv.

0/0
14.1.2016 17:33

M10a33r59t44i33n 16N76o54v13o50t13n38ý 3556136731124

Právě, že se Jančura a ostatní na to jenom třepou aby to bylo takto, protože sami žádné vozy nemají a museli by si je pořizovat. A ČD by to taky nevadilo, protože by současné nové soupravy klidně uplatnilo jinde.

+1/0
14.1.2016 19:33

R66o90m42a95n 30J38e35s42c50h16k60e 9178745817535

v Brně je 500 volných městských bytů. Protože jsou drahé. Kraj by se měl postarat o přestavbu nádraží v Brně. Také o stavbu dálnice R 43 a Pohořelice - Mikulov.

K těm jednotkám by také měl postavit pořádné nástupiště pro nástup kočárků a invalidů. Je to ostuda na nádraží Adamov, Blansko, Rájec - Jestřebí a Letovice. Ať se jede hejtman podívat na opravenou trať Merano - Mals v Itálii. Kraj opravil nástupiště a pořídil bezbariérové soupravy Stadler. Je to podobná trať jako Tišnov- Nové Město. Jednokolejka. Jenomže tam to řídí odborníci. U nás to řídí odporníci, co vlakem nejezdí.

0/0
15.1.2016 18:23

M81a28r31e90k 17K24o51s45t76e14l50e68c15k67ý 6333126168

A zase DOTACE z jůnyje!

Takže experiment jihomoravských politiků zaplatíme opět my všichni, daňoví poplatníci! I ti, kteří s jižní Moravou nemají vůbec nic společného a vlakem tam nikdy nepojedou.

Uvědomte si konečně, že všechny dotace jsou jen naše vlastní daně, přerozdělené socialistickou Bruselí! A při přerozdělování se hodně z těch peněz "ztratí" mezi zúčastněnými úředníky...

+2/−3
14.1.2016 10:19

M82a87r79t49i23n 25N59o74v90o19t37n71ý 3986126711594

To není žádný experiment. Vlaky se tímto způsobem pořizují běžně.

0/0
14.1.2016 10:50

P68a83v16e63l 94M59o60r31a23v38e54c 3602339662188

Proč sakra stát má suplovat roli soukromých přepravců?

Jakou levárnu zase Hašek šije?

+3/−2
14.1.2016 9:57

P48e98t77r 28N93i41v39n66i68c56k98ý 3972854785457

1. Bohužel z "cizího" krev neteče - podojí dotace EU.

2. V tak velké zakázce může něco slušně kápnout bokem. Kdyby si vlaky nakoupili dopravci, co by z toho měli krajští politici?

+6/0
14.1.2016 9:59

J74i41ř90í 10K30o61c68u17r56e32k 6665654215688

+ přesvědčení, že lidé a soukromé firmy mají sloužit státu a ne naopak. Že totiž soukromník má být vůči státu poddaným.

0/0
14.1.2016 10:59

T63o36m17á81š 70V38e93s79e17l40ý 2298126257599

A spousta lidí na to slyší, aniž by si uvědomovala, kolik ČR odvede do EU peněz na tohle přerozdělování. :-/

+1/0
14.1.2016 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.