Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči Brnem ani letos neprojedou hladce, čekají na ně další opravy

Skřípění zubů, nadávky a rezignace. Také letos čekají řidiče projíždějící Brnem ucpané a rozkopané ulice. Po rekonstrukci Horovy a Minské ulice se dělníci přemístí na Žabovřeskou. V květnu navíc rozkopou Poříčí. V červnu sice skončí oprava ulic Minská a Horova v Žabovřeskách, ale hned na podzim jen o kus dál zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce pod Wilsonovým lesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i41l75a50n 90Š53e60l67i27g13a 7631674633713

No na zavrenou Veveri se fakt tesim, dopravni tepna MHD na fakulty/koleje VUT a do technologickeho parku, kde maji ve spicce saliny interval 3 minuty...

0/0
20.1.2016 23:16

A43d19a15m 62K72o52p98e82č97n38ý 2783815157

Inu ˇSalingrad, město plné šalin a rozkopané jako za války.

0/0
20.1.2016 22:35

A75l17e66š 22S21l81a39v48í15k 9608680696179

Je lepší jet šalinou

0/0
20.1.2016 17:31

P49a27t72r40i72k 12K62o36u64b23a 3122262220355

To jsou opravy co nic neresi krome te Zvonarky, je potreba severni obchvat a hlavne konecne uz odstranit pisarecky spunt co nejdrive a ne zas nekdy za pet let.

Kdybych ja spocital co sem se tam uz nastal, tak z toho budou mesice.

+3/0
20.1.2016 16:41

K97a43r46e70l 19H48r63u90b19ý 2465508567804

EU se rozklizi (predevsim na imigrantech, ale I na dalsich rozdilech), nebudou prachy a spousta techle smelych planu pujde do kytek.

+1/0
20.1.2016 14:34

P41a93v14e53l 92B12o44u59c64n35í96k 4162791513705

Opravy jsou samozřejmě potřeba, ale chybí mi zásadní investice do

nové silniční infrastruktury. Z nových staveb v Brně je zmíněna jen mnohokrát oddalovaná rekonstrukce Dornychu s přeložením šaliny na ul. Plotní, a rozšíření Žabovřeské s tunelem pro šalinu.

Do r. 2020 není řešen dopravní svízel u Vaňkovky - ul. Úzká, Uhelná, Opuštěná. Že by nakonec došlo k oživení projektu Bratislavské radiály, který by odvedla dopravu z ul. Hladíkové rovnou na jih na dálniční křižovatku?

Bohužel řešení celé jižní části městského okruhu (MO) stojí na výstavbě nového nádraží. Tím by se výrazně zjednodušila železniční síť v Brně, která se na několika místech kříží s plánovanými silnicemi MO. Pokud by zvítězila poloha nového nádraží Pod Petrovem nebo, nedej bože, Nulová varianta, je nutno přistoupit k výstavbě mimo-úrovňových křížení železnice & silnic MO.

PS: tento článek si schovám a podívám se na něj za 5 let, jak to dopadlo :)

+4/0
20.1.2016 12:29

K21a92r64e95l 97F56a41j14t 5688892591303

No budeš o 5 let starší a možná to číst s brýlema ...

+3/0
20.1.2016 12:44

R53a58d17o35v89a26n 31P31o41k59o68r18n24y 7777746425184

No pokud to teda dospěje k opravě a ne k přesunu tak by to před nádražím měli stáhnout všecko pod zem a nahoře nechat jen pěší zónu a cyklisty a samozřejmě výtahy a eksalátory které tam chybí nejvíc teď.

0/−1
20.1.2016 12:25

K48a64r38e96l 91F78a25j81t 5548572331983

To stahování pod zem má jednu vadu ... v málokterém městě (alespoň mě žádné nenapadá) se dá udržet podzemní pěší )průchozí) část dlouhodobě "kulturní" ... i tím je nutno se zabývat.

+1/0
20.1.2016 12:46

T88o45m63a43s 80N89o11v57o98t17n88y 1581294386605

No jsem zvědav jak stáhnete pod zem třeba vyústění z Masarykovy pro zásobování a hlavně šaliny nebo se vypořádáte s tím, co už dneska pod tou zemí je. Uděláte další patro níž?

+1/0
20.1.2016 14:14

R34a55d81o30v80a98n 95P29o34k30o32r60n78y 7917536445674

No právě takže jediné logické řešení je přesun... jinak to tam kapacitně prostě nejde... leda že by se znemožnil průjez autům a podobně.

0/−1
20.1.2016 15:29

J96a31n 51M24a15r73t42i86n 6732840199

dufam, ze vyhodia tu uplne zbytocnu kolaj na Porici. a najma snad opravia idiotsky vyriesene kanalove poklopy. Medzi svetlami a autosalonom ROS je asi 30 kanalovovych poklopov, to je vzdy zazitok vymetat jamy v pravom pruhu. Je to uzke, rozbite = katastrofa

+1/−4
20.1.2016 11:55

M40a74r79t76i62n 28N90o35v72o37t52n10ý 3926256381234

Ta "zbytečná" kolej je vlečka na výstaviště a je při veletrzích využívána. Tu rozhodně vyhodit nemůžou.

+6/−1
20.1.2016 12:08

T57o38m32a65s 54N71o31v60o97t86n45y 1281814486425

Jistě že můžou, využívá se tak 3x do roka. Kvůli tomu nemusím mít zbytečnou kolej uprostřed městského okruhu.

+1/−3
20.1.2016 14:15

T17o23m85a88s 59N49o54v96o59t10n27y 1711404546305

Alešku Veselý, tak kolikrát ročně tam jede vlak na výstaviště, povídej.

0/−3
20.1.2016 14:26

M57a98r76t59i83n 57N51o29v63o67t53n29ý 3786756811724

Naštěstí to, jestli tam bude nebo ne, nezáleží na tobě, experte.

+2/0
20.1.2016 19:08

K53a33m93i44l 85D17o36l77e73z13e40l 6712646364102

to co se deji v Brne, kdyz Brno ridi pochybne existence budizknicemu z Ano, zit Brno a dalsi tragedi je otresne. Naprosto nekoncepcne vzniklo v Brne mnoho semaforu, ktere slouzi pouze jako zakazka pro spratelenou firmu. Silnice se rozpadaji po nekvalitne provedenych opravach.

+2/−4
20.1.2016 11:45

T90o16m76a38s 46N50o31v64o83t64n93y 1311304156305

Asi nejinteligentnější nový semafor je ten na Hradecké, na průtahu městem kvůli pár autům co potřebují zatočit vlevo z Banskobystrické. Podobně u Billy o kus dál.

+2/0
20.1.2016 14:16

P75a31v77e37l 73M48o45r19a43v50e72c 3972849802268

Prosím, o jaké spřátelené firmě mluvíte? Té která instalovala ty semafory..

Nebo jen sprostě lžete?

+2/0
20.1.2016 18:54

P79e63t36r 67V62o22p12i47č45k32a 5312677207796

dělníci se přemístí na Žabovřeskou??? No kéž by už konečně!!!

0/0
20.1.2016 11:31

J91i84ř15í 71D53o36l19e92ž37e61l 9619545961420

no to budeme mít v Brně krásný nový silnice :-)

0/0
20.1.2016 10:05

K87a73r51e45l 83F66a84j39t 5938612521173

Já se bohužel obávám, že nezvítězí zdravý rozum a nádraží (i díky tomu, koho máme na radnici) zůstane na původním místě ... i když se způsob života i samotné Brno změnilo k nepoznání. Teď to ještě vylepší tím, že udělají rekonstrukci na které potom vznikne druhá stavba :-/.

V místě současného nádraží prostě není a už nikdy nebude prostor jak pro současnou a hlavně budoucí dopravu, není místo pro potřebný dopravní uzel navazující na vlak, není místo na klidovou zónu a hlavně není tam žádné parkovací místo či rozumné stanoviště taxi. To vše by posunutí nádraží vyřešilo a navíc by se po dokončení výstavby jednoduše přehodila výhybka ...

Řešení kombinované dopravy tak zůstane tristní. Vlakové nádraží a dvě odjezdová místa autobusů jsou sice pro normální lidi v docházkové vzdálenosti, jenže pokud je to cestující se zavazadly nebo se sníženou pohyblivostí, je to tragické. Nahrává to jednoznačně tomu aby co nejvíce lidí hromadnou dopravu nevolilo. Dojezd se zavazadly (nebo s horší dostupností IDS) autem třeba na vlak do Prahy autem a pokračování po kolejích je tak scifi. Všude ve světě se z tohoto důvodu dělají parkoviště a to jak v malých městech kudy vede železniční trať, tak ve velkoměstech, ale u nás se na to vykašleme, hlavně, že Hollanova sebranka bude mít cyklostezku a držák na kola. To, že by z nového nádraží byla daleko lepší přístup i na letiště (vysunutí z centra a místo pro přestup) je přeci jen méně významné z pohledu denního života, pro rozvoj města však daleko více.

Btw. jako bonus by se i výrazně rozšířilo centrum města, tedy to o čem si může drtivá většina měst může jenom nechat zdát, protože ten prostor prostě nemají k dispozici.

+12/−4
20.1.2016 10:02

P72e83t42r 14K52o79v35a39ř51í64k 1661363419537

Laskavě neargumentujte zdravým rozumem. Je to váš názor. Ale není to názor většiny lidí, na to pozor. !! Jak jsem postřehl, je zde v diskuzi zvykem prohlásit svůj názor za jediný správný a oponenty nazvat pitomci, že?

Parkoviště u nádraží je (u Tesca), dost velké a nikdy jsem neměl problém na něm zaparkovat. Navazující spoje jsou hned vedle nádraží - desítky šalin z jedné strany a desítky busů z druhé strany. Jestli vám vadí nebezbariérový přístup, tak to se dá přeci řešit malou úpravou na stávajícím místě v řádech milionů, nikoli přesunem celého nádraží za desítky miliard. A ten váš bonus není bonusem, ale velkou nevýhodou, pokud by z nového nádraží nebylo dostupné centrum jednoduše tak, jak je to nyní.

+7/−3
20.1.2016 10:15

K17a85r36e74l 16F17a24j68t 5588712791843

No tak se omlouvám za zdravý rozum ... a o pitomcích se nikde nezmiňuji. Kdyby se dnes dělalo nové urbanistické řešení od čistého stolu - tzn. že by vlaky historicky nezajížděly na současné místo, nikdy by tato varianta nemohla projít. parkování za nádražím u Tesca (resp. za Tescem) je trošku výsměch, předně mělo sloužit jako parkování k obchodnímu domu a cesta z něj je na nádraží "poněkud komplikovaná". O tom, že se najde řada hrdinů, krom vás, co tam nechá auto třeba na víkend poněkud pochybuji. pár miliony argumentujete zbytečně, když se musí stejně celé nádraží rekonstruovat a to o žádných pár miliónech není (a ano, velký projekt prostě holt stojí peníze, zase t něj brno a region může žít spousty desítek let). Výhoda spojení s centrem je pofiderní, protože odpůrci přesunu tiše přešli už před pár roky studii, ze které plynulo, že přes 80% lidí co vlak použijí dál pokračuje MHD. Možný vznik (moderního) multidopravního terminálu jen na novém místě prostě fakt je, to s mým názorem nesouvisí. Bonus rozšíření centra je bonusem i kdyby někteří lidé volili cestu těch cca 600 metrů MHD a nebo by prošli, tak jako nyní na Zvonařku, ovšem revitalizovanou zónou ...

+7/−2
20.1.2016 11:08

P83e52t93r 61K89o52v29a45ř62í35k 1601323199807

Parkoviště u Tesca je normální parkoviště, kde je vždy místo, samozřejmě placené. Ale v kterém městě není parkoviště u nádraží placené? 8-o Mluvíte o "poněkud komplikovaném" přístupu z parkoviště na nádraží - tomu teda nerozumím, nikdy jsem problém neměl a neshledávám na něm nic komplikovaného. Těch pár milionů na bezbarierovost myslím pár milionů na bezbarierovost jako námitku na váš argument, že je kvůli tomu potřebný přesun za desítky miliard. O rekonstrukci tu nebyla řeč (a souhlasím, že je potřebná). A ano, souhlasím, že by bylo odsunuté nádraží lepší, nicméně za tu cenu, kterou by to znamenalo, pro mě argument lepší a přístupnější nepřevažuje nad variantou rekonstrukce stávajícího.

+2/−1
20.1.2016 12:08

K29a67r90e32l 16F25a14j40t 5598982131293

Já nemám nic proti placenému parkování. jen by mělo být parkovné diferencované délkou, hlídané a s možností platit něčím jiným než drobnýma. příchod na nádraží přes díru Nádraží - Tesco je chuťovka a na zmiňované tahání bagáže, kočárků a pro lidi se sníženou pohyblivostí se fakt nehodí. Mimochodem ta kapacita je na horní hraně už nyní kdy se pro tuto potřebu takřka nevyužívá ...

+2/0
20.1.2016 12:50

P55e45t92r 14K34o70v34a66ř95í82k 1441883749237

Ale to jsou všechno drobnosti, které se dají řešit a není nutno kvůli tomu odsouvat celé nádraží. ;-)

0/0
21.1.2016 9:35

T16o94m89a80s 34N13o64v34o86t56n77y 1361644646805

Zkus si nechat u toho Tesca auto přes noc když se ten den nevracíš zpátky do Brna. Nehledě na to, že se tam nedá zaplatit třeba přes sms, když se člověk zdrží a přijede později, tak jako bonus za to, že jede vlakem, ho ještě čeká pokuta nebo botička. Dopravní dostupnost toho parkoviště je téměř ze všech stran přes ucpané ulice.

Dostupné centrum je nesmysl, to jsou jen kecy aktivistů, většina lidí pokračuje na/z nádraží MHD a do cetra vůbec nechodí. Tudíž je zcela jedno, kde pro tyto lidi nádraží je, jestli o zastávku blíž nebo dál. Zase jiné skupině lidí se cestování výrazně zrychlí, když se konečně nádraží přesune.

A nejde ani tak o cestující, jako o to, že současné nádraží prostě nestačí kapacitně, technicky a navíc je v oblouku, takže dlouhé vlaky se tam skoro nevejdou. A za to, jak vypadá současné nádraží, můžou aktivisti, kteří roky zbytečně blokují přesun. Už to mohlo být dávno hotové, nové, pohodlné. Jako Hauptbanhof ve Vídni třeba. Jinak přesunovat se bude tak jako tak, buď po Petrov, což je totální nesmysl nebo "k řece", kde je na to místo a je to výhodnější řešení. A ne, žádné pozemky tam nevlastním. Jen jezdím často vlakem a okolo nádraží.

+7/−1
20.1.2016 11:08

K53a91r94e58l 69N96ě82m52e58c 2103894976518

Stoupněte si někdy na hlavas a pozorujte lidi, kteří pokračují do centra pěšky. Je jich hodně.

+3/−1
20.1.2016 13:12

K84a46r32e11l 56F92a18j18t 5498772731983

Jo, ale kolik jich je z vlakového nádraží a kolik z MHD nebo podchodu?

+2/0
20.1.2016 13:30

T64o31m58a45s 35N97o15v68o85t52n89y 1491404146265

To je argument jako noha ;-D

+1/0
20.1.2016 14:18

M33i52c41h79a44l 15H22o49r49á33k 7769784719554

Zdravým rozumem bych neargumentoval, evidentně problém vidíme každý jinak. Velká světová města mají nádraží uprostřed města a považují to za velkou výhodu (typicky třeba Amsterdam) - je to prostě pro nejpraktičtějśí řešení. Jde o to, přizpůsobit okolí nádraží současným potřebám a pokud možno narovnat oblouky v trati před současným nádražím. Obojí je řešitelné v v částkách o dva řády nižších, než jsou současné odhady nákladů na přesun (o času nemluvě). Jinými slovy - za podstatně nižších nákladů, za čas nesrovnatelně kratśí může zůstat rekonstruované nádraží ve své soućasné poloze. A tomuto řeśení já držím palce.

+3/0
20.1.2016 10:52

T71o13m24a30s 58N15o74v34o16t33n12y 1831384656415

Nevím jestli vám to došlo, ale s nádražím současným se nepočítá tak jako tak. Že si to lidi myslí, je úspěch demagogie zelených aktivistů a současných radních. Petrov není současná poloha.

+1/−2
20.1.2016 11:10

M56a81r70t52i76n 84N65o18v96o38t93n51ý 3806186221584

Je to právě naopak. O té poloze pod Petrovem právě ti "zelení aktivisté" mluví.

0/0
20.1.2016 12:11

T28o43m23a23s 48N75o28v80o98t50n97y 1451174776605

Ano, ti zelení aktivisté, kteří řvou že nádraží musí zůstat kde je a přitom ho chtějí posunout pod Petrov (ale lidem vykládají, že bojují za současnou polohu, což Petrov NENÍ). Asi si pak koupíte v nádražní budově jízdenku a pojede šalinou na nástupiště jednu zastávku. To je jejich představa nádraží v centru.

+1/−2
20.1.2016 14:20

P75a56v18e92l 50M15o35r93a70v16e94c 3262919642638

Někteří praštění aktivisté chtějí i zachování současné polohy. Což je dlouhodobě snad nejhorší varianta.

0/0
20.1.2016 18:56

K92a26r93e73l 83F49a25j51t 5918802621883

Amsterdam je jiná situace - tam je nádraží přimáčknuto z jedné strany k vodě, tzn. ani by nebylo kam jej posunout a nic by se nezískalo. Já můžu naopak argumentovat (nám bližší) Vídní ...

+4/0
20.1.2016 11:14

T53o35m85a29s 10N29o76v27o93t72n25y 1701524916495

Teď vám nějakej expert napíše, že ve Vídni se posunovalo o míň než v Brně (asi o 400m). Ale že tamní nové nádraží je od centra asi 2-3 km, to už Vám neřekne ;-)

0/0
20.1.2016 11:21

M51a17r53t58i36n 26N44o56v81o50t43n92ý 3216606151254

Při velikosti Vídně jsou to pořád nádraží v centru, experte.

+3/−1
20.1.2016 12:15

T22o86m26a81s 68N83o85v93o95t24n46y 1681304116335

Demagogie by ti šla, stejně jako s tím že Petrov = nádraží v současné poloze (rekonstrukce). Jinak říct, že ve Vídni je to v centru, to chce hodně mít v hlavě vygumováno... tak si zkus jít do toho centra Vídně pěšky, když to furt srovnáváte s tím, že v Brně musí nádraží být tam kde je, protože je to na Svoboďák kousek pěšky.

0/−1
20.1.2016 14:22

P31e90t10r 73R44i47h31a36k 7721188788146

Je to takova pekna prochazka. Cca 30 minut, 2.5km.

0/0
21.1.2016 0:39

T78o66m35a65s 66N88o57v13o82t36n20y 1801664306585

R^

0/0
20.1.2016 11:03

T62o22m78a75s 36N79o27v21o12t20n86y 1701764896605

Víte co je zajímavé? Když Kordis začal v rámci IDS ukončovat autobusové linky někde na periferiích, tak aktivisti neřvali, že autobusy už do centra ani nejezdí. Ale u vlaků řvou jako pominutí. Na tom je vidět, že ve skutečnosti jim je to úplně jedno a chtějí jen škodit, protože u přesunu nádraží se můžou zviditelnit víc. Že lidi, kteří přestupují z těch autobusů, musí zbytečně přestupovat na MHD aby se pak dostali na jiný spoj třeba od Zvonařky, to těm pokrytcům zeleným nevadí. Ale že by při cestě z vlaku museli ujít do své sluníčkové kavárničky nebo neziskovky o pár metrů dál, to se můžou zbláznit....

+3/−2
20.1.2016 11:19

E52v73ž88e79n 17W37l70a57c79h 3799714977505

Brno je město z výrazným středem. Tento střed města kopíruje tramvajová síť s centrálním uzlem na hlavném nádraží. Přesun nádraží by znamenal překopat kompletně tramvajovou síť v brně a posunout tento uzel k novému nádraží (bez toho je nové nádraží odříznuté a nepoužitelné). Pokud se přesune tak to historické centrum umrtví (stačí se kouknout za hranice).

+4/0
20.1.2016 14:07

T94o80m29a16s 23N88o68v24o93t42n52y 1331604546335

Jejda, to tu ještě nebylo, že se umrtví střed města. Což je samozřejmě nesmysl, kdo tam chce jít, tak tam půjde. Nádraží v tom nehraje roli.

+1/−3
20.1.2016 14:23

M54i79r28o79s22l31a82v 45V90y85k23o30u90p63i98l 3950636813755

Vzhledem k tomu, že v našem městě (nejen) je obvyklé, že se udělá nový povrch silnice, který se za měsíc rozkope, aby se vyměnily sítě co jsou pod ní, bych se ani nedivil, kdyby se opravilo celé okolí nádraží a potom se rozhodlo o jeho demolici a přesunu, takže by prachy za opravy vyletěly komínem.

0/0
20.1.2016 9:58

T26o31m90a79s 56N87o31v46o58t41n46y 1561554826465

Tak ono nejde ve skutečnosti o to, nějak zkulturnit či zlepšit prostor před nádražím. Jde jen o to, nacpat tam za každou cenu cyklostezku a omezit auta, která můžou za všechno zlo okolo nádraží. Snad Jančura, který je na průjezdu okolo nádraží, se nedá a trošku provětrá radnici a pomůže tak i ostatním co tam musí jet. Hlavně že radnici nevadí, že se tam všude válí odstavená kola, překáží u zastávek a sloupků... ale auto které projede, vysadí někoho u nádraží či pošty a jede pryč, to je problém...:-P

+6/−1
20.1.2016 11:12

P13e10t60r 91R84i28h21a44k 7371298108676

Vim, ze je z druhe strany Tesco parkoviste, ale toho kdo zrusil tech par mist pred halou a nechal tam snad jedno bych povesil do pruvanu.

0/0
21.1.2016 0:41

T76o59m93a45s 88N50o84v38o12t63n98y 1701914906845

Takže ten přednádražní prostor bude ještě horší než teď, jak něco prosazuje současná radnice, můžeme si být jisti, že to nepomůže nikomu, jen pár desítkám městských cyklistů, kteří budou mít svůj "koridor" zcela k ničemu na úkor chodců a řidičů. Nádraží nevíme kde bude, ale rozkopeme to tam na x měsíců zcela zbytečně. Mimochodem, část chodníků se rekonstruovala loni a jsou rozhodně daleko horší místa, kde by si po letech lidé zasloužili konečně opravit chodník. Pokud chce radnice něco udělat s přednádražím, tak ať tam v první fázi udržuje s městapem pořádek a hlídá pochybné existence, kapsáře, bezdomovce. Zatím se zaměřuje pouze na hlídání parkoviště u pošty, protože tam to sype. O zbytku plánovaných oprav ani nemluvím, dopadne to stejně jako loni jih Brna, že se zase budou všichni vymlouvat vzájemně na sebe a koordinace bude úplně nulová.

+6/−2
20.1.2016 9:15

J34a14r54o39m67í47r 54C60e98n44e70k 1958576155852

Hlavně ať od té ostudy - tzn. nádraží - vyženou ty pochybné existence.

+4/0
20.1.2016 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.