Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči Brnem ani letos neprojedou hladce, čekají na ně další opravy

Skřípění zubů, nadávky a rezignace. Také letos čekají řidiče projíždějící Brnem ucpané a rozkopané ulice. Po rekonstrukci Horovy a Minské ulice se dělníci přemístí na Žabovřeskou. V květnu navíc rozkopou Poříčí. V červnu sice skončí oprava ulic Minská a Horova v Žabovřeskách, ale hned na podzim jen o kus dál zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce pod Wilsonovým lesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i12l87a24n 73Š26e38l91i87g41a 7191954383393

No na zavrenou Veveri se fakt tesim, dopravni tepna MHD na fakulty/koleje VUT a do technologickeho parku, kde maji ve spicce saliny interval 3 minuty...

0/0
20.1.2016 23:16

A44d72a41m 47K67o48p95e97č86n48ý 2743705867

Inu ˇSalingrad, město plné šalin a rozkopané jako za války.

0/0
20.1.2016 22:35

A26l57e91š 86S50l30a38v43í48k 9878890476889

Je lepší jet šalinou

0/0
20.1.2016 17:31

P60a26t84r62i67k 66K17o80u16b23a 3202552630225

To jsou opravy co nic neresi krome te Zvonarky, je potreba severni obchvat a hlavne konecne uz odstranit pisarecky spunt co nejdrive a ne zas nekdy za pet let.

Kdybych ja spocital co sem se tam uz nastal, tak z toho budou mesice.

+3/0
20.1.2016 16:41

K53a85r48e51l 20H42r25u61b13ý 2505878247444

EU se rozklizi (predevsim na imigrantech, ale I na dalsich rozdilech), nebudou prachy a spousta techle smelych planu pujde do kytek.

+1/0
20.1.2016 14:34

P96a97v79e57l 57B19o35u32c88n18í28k 4202781983485

Opravy jsou samozřejmě potřeba, ale chybí mi zásadní investice do

nové silniční infrastruktury. Z nových staveb v Brně je zmíněna jen mnohokrát oddalovaná rekonstrukce Dornychu s přeložením šaliny na ul. Plotní, a rozšíření Žabovřeské s tunelem pro šalinu.

Do r. 2020 není řešen dopravní svízel u Vaňkovky - ul. Úzká, Uhelná, Opuštěná. Že by nakonec došlo k oživení projektu Bratislavské radiály, který by odvedla dopravu z ul. Hladíkové rovnou na jih na dálniční křižovatku?

Bohužel řešení celé jižní části městského okruhu (MO) stojí na výstavbě nového nádraží. Tím by se výrazně zjednodušila železniční síť v Brně, která se na několika místech kříží s plánovanými silnicemi MO. Pokud by zvítězila poloha nového nádraží Pod Petrovem nebo, nedej bože, Nulová varianta, je nutno přistoupit k výstavbě mimo-úrovňových křížení železnice & silnic MO.

PS: tento článek si schovám a podívám se na něj za 5 let, jak to dopadlo :)

+4/0
20.1.2016 12:29

K12a46r46e33l 38F76a51j94t 5968762571323

No budeš o 5 let starší a možná to číst s brýlema ...

+3/0
20.1.2016 12:44

R36a56d74o96v48a33n 68P18o11k57o64r11n29y 7417326445664

No pokud to teda dospěje k opravě a ne k přesunu tak by to před nádražím měli stáhnout všecko pod zem a nahoře nechat jen pěší zónu a cyklisty a samozřejmě výtahy a eksalátory které tam chybí nejvíc teď.

0/−1
20.1.2016 12:25

K38a71r21e93l 22F25a66j27t 5598462911123

To stahování pod zem má jednu vadu ... v málokterém městě (alespoň mě žádné nenapadá) se dá udržet podzemní pěší )průchozí) část dlouhodobě "kulturní" ... i tím je nutno se zabývat.

+1/0
20.1.2016 12:46

T11o13m10a34s 81N77o56v91o69t94n50y 1701974906475

No jsem zvědav jak stáhnete pod zem třeba vyústění z Masarykovy pro zásobování a hlavně šaliny nebo se vypořádáte s tím, co už dneska pod tou zemí je. Uděláte další patro níž?

+1/0
20.1.2016 14:14

R45a26d91o15v41a83n 65P34o64k63o20r21n89y 7567476115404

No právě takže jediné logické řešení je přesun... jinak to tam kapacitně prostě nejde... leda že by se znemožnil průjez autům a podobně.

0/−1
20.1.2016 15:29

J65a17n 96M56a39r28t51i83n 6402740719

dufam, ze vyhodia tu uplne zbytocnu kolaj na Porici. a najma snad opravia idiotsky vyriesene kanalove poklopy. Medzi svetlami a autosalonom ROS je asi 30 kanalovovych poklopov, to je vzdy zazitok vymetat jamy v pravom pruhu. Je to uzke, rozbite = katastrofa

+1/−4
20.1.2016 11:55

M11a22r12t73i78n 50N35o53v14o18t45n75ý 3476466241704

Ta "zbytečná" kolej je vlečka na výstaviště a je při veletrzích využívána. Tu rozhodně vyhodit nemůžou.

+6/−1
20.1.2016 12:08

T87o10m54a67s 63N83o63v10o43t17n27y 1741174746655

Jistě že můžou, využívá se tak 3x do roka. Kvůli tomu nemusím mít zbytečnou kolej uprostřed městského okruhu.

+1/−3
20.1.2016 14:15

T22o78m33a52s 60N45o41v49o31t93n96y 1321294406595

Alešku Veselý, tak kolikrát ročně tam jede vlak na výstaviště, povídej.

0/−3
20.1.2016 14:26

M19a25r56t62i82n 85N17o17v12o46t22n67ý 3666616741274

Naštěstí to, jestli tam bude nebo ne, nezáleží na tobě, experte.

+2/0
20.1.2016 19:08

K77a47m95i66l 51D93o84l77e39z48e77l 6592706414642

to co se deji v Brne, kdyz Brno ridi pochybne existence budizknicemu z Ano, zit Brno a dalsi tragedi je otresne. Naprosto nekoncepcne vzniklo v Brne mnoho semaforu, ktere slouzi pouze jako zakazka pro spratelenou firmu. Silnice se rozpadaji po nekvalitne provedenych opravach.

+2/−4
20.1.2016 11:45

T32o49m33a91s 69N21o34v88o58t14n75y 1861404926785

Asi nejinteligentnější nový semafor je ten na Hradecké, na průtahu městem kvůli pár autům co potřebují zatočit vlevo z Banskobystrické. Podobně u Billy o kus dál.

+2/0
20.1.2016 14:16

P78a73v13e25l 58M36o62r88a64v34e47c 3272249152358

Prosím, o jaké spřátelené firmě mluvíte? Té která instalovala ty semafory..

Nebo jen sprostě lžete?

+2/0
20.1.2016 18:54

P46e75t47r 23V71o43p74i91č63k92a 5872887907906

dělníci se přemístí na Žabovřeskou??? No kéž by už konečně!!!

0/0
20.1.2016 11:31

J63i63ř91í 97D59o73l74e43ž22e15l 9129435841980

no to budeme mít v Brně krásný nový silnice :-)

0/0
20.1.2016 10:05

K53a52r96e28l 63F22a37j38t 5728682581143

Já se bohužel obávám, že nezvítězí zdravý rozum a nádraží (i díky tomu, koho máme na radnici) zůstane na původním místě ... i když se způsob života i samotné Brno změnilo k nepoznání. Teď to ještě vylepší tím, že udělají rekonstrukci na které potom vznikne druhá stavba :-/.

V místě současného nádraží prostě není a už nikdy nebude prostor jak pro současnou a hlavně budoucí dopravu, není místo pro potřebný dopravní uzel navazující na vlak, není místo na klidovou zónu a hlavně není tam žádné parkovací místo či rozumné stanoviště taxi. To vše by posunutí nádraží vyřešilo a navíc by se po dokončení výstavby jednoduše přehodila výhybka ...

Řešení kombinované dopravy tak zůstane tristní. Vlakové nádraží a dvě odjezdová místa autobusů jsou sice pro normální lidi v docházkové vzdálenosti, jenže pokud je to cestující se zavazadly nebo se sníženou pohyblivostí, je to tragické. Nahrává to jednoznačně tomu aby co nejvíce lidí hromadnou dopravu nevolilo. Dojezd se zavazadly (nebo s horší dostupností IDS) autem třeba na vlak do Prahy autem a pokračování po kolejích je tak scifi. Všude ve světě se z tohoto důvodu dělají parkoviště a to jak v malých městech kudy vede železniční trať, tak ve velkoměstech, ale u nás se na to vykašleme, hlavně, že Hollanova sebranka bude mít cyklostezku a držák na kola. To, že by z nového nádraží byla daleko lepší přístup i na letiště (vysunutí z centra a místo pro přestup) je přeci jen méně významné z pohledu denního života, pro rozvoj města však daleko více.

Btw. jako bonus by se i výrazně rozšířilo centrum města, tedy to o čem si může drtivá většina měst může jenom nechat zdát, protože ten prostor prostě nemají k dispozici.

+12/−4
20.1.2016 10:02

P86e20t20r 37K68o44v70a34ř11í41k 1481663509397

Laskavě neargumentujte zdravým rozumem. Je to váš názor. Ale není to názor většiny lidí, na to pozor. !! Jak jsem postřehl, je zde v diskuzi zvykem prohlásit svůj názor za jediný správný a oponenty nazvat pitomci, že?

Parkoviště u nádraží je (u Tesca), dost velké a nikdy jsem neměl problém na něm zaparkovat. Navazující spoje jsou hned vedle nádraží - desítky šalin z jedné strany a desítky busů z druhé strany. Jestli vám vadí nebezbariérový přístup, tak to se dá přeci řešit malou úpravou na stávajícím místě v řádech milionů, nikoli přesunem celého nádraží za desítky miliard. A ten váš bonus není bonusem, ale velkou nevýhodou, pokud by z nového nádraží nebylo dostupné centrum jednoduše tak, jak je to nyní.

+7/−3
20.1.2016 10:15

K90a33r70e45l 79F86a43j30t 5488652731343

No tak se omlouvám za zdravý rozum ... a o pitomcích se nikde nezmiňuji. Kdyby se dnes dělalo nové urbanistické řešení od čistého stolu - tzn. že by vlaky historicky nezajížděly na současné místo, nikdy by tato varianta nemohla projít. parkování za nádražím u Tesca (resp. za Tescem) je trošku výsměch, předně mělo sloužit jako parkování k obchodnímu domu a cesta z něj je na nádraží "poněkud komplikovaná". O tom, že se najde řada hrdinů, krom vás, co tam nechá auto třeba na víkend poněkud pochybuji. pár miliony argumentujete zbytečně, když se musí stejně celé nádraží rekonstruovat a to o žádných pár miliónech není (a ano, velký projekt prostě holt stojí peníze, zase t něj brno a region může žít spousty desítek let). Výhoda spojení s centrem je pofiderní, protože odpůrci přesunu tiše přešli už před pár roky studii, ze které plynulo, že přes 80% lidí co vlak použijí dál pokračuje MHD. Možný vznik (moderního) multidopravního terminálu jen na novém místě prostě fakt je, to s mým názorem nesouvisí. Bonus rozšíření centra je bonusem i kdyby někteří lidé volili cestu těch cca 600 metrů MHD a nebo by prošli, tak jako nyní na Zvonařku, ovšem revitalizovanou zónou ...

+7/−2
20.1.2016 11:08

P75e62t62r 90K94o43v93a72ř62í64k 1161523699407

Parkoviště u Tesca je normální parkoviště, kde je vždy místo, samozřejmě placené. Ale v kterém městě není parkoviště u nádraží placené? 8-o Mluvíte o "poněkud komplikovaném" přístupu z parkoviště na nádraží - tomu teda nerozumím, nikdy jsem problém neměl a neshledávám na něm nic komplikovaného. Těch pár milionů na bezbarierovost myslím pár milionů na bezbarierovost jako námitku na váš argument, že je kvůli tomu potřebný přesun za desítky miliard. O rekonstrukci tu nebyla řeč (a souhlasím, že je potřebná). A ano, souhlasím, že by bylo odsunuté nádraží lepší, nicméně za tu cenu, kterou by to znamenalo, pro mě argument lepší a přístupnější nepřevažuje nad variantou rekonstrukce stávajícího.

+2/−1
20.1.2016 12:08

K18a82r67e15l 85F56a88j71t 5878662911913

Já nemám nic proti placenému parkování. jen by mělo být parkovné diferencované délkou, hlídané a s možností platit něčím jiným než drobnýma. příchod na nádraží přes díru Nádraží - Tesco je chuťovka a na zmiňované tahání bagáže, kočárků a pro lidi se sníženou pohyblivostí se fakt nehodí. Mimochodem ta kapacita je na horní hraně už nyní kdy se pro tuto potřebu takřka nevyužívá ...

+2/0
20.1.2016 12:50

P81e24t82r 47K53o45v12a92ř80í18k 1421153969537

Ale to jsou všechno drobnosti, které se dají řešit a není nutno kvůli tomu odsouvat celé nádraží. ;-)

0/0
21.1.2016 9:35

T92o86m74a84s 80N10o15v70o13t75n24y 1621194846625

Zkus si nechat u toho Tesca auto přes noc když se ten den nevracíš zpátky do Brna. Nehledě na to, že se tam nedá zaplatit třeba přes sms, když se člověk zdrží a přijede později, tak jako bonus za to, že jede vlakem, ho ještě čeká pokuta nebo botička. Dopravní dostupnost toho parkoviště je téměř ze všech stran přes ucpané ulice.

Dostupné centrum je nesmysl, to jsou jen kecy aktivistů, většina lidí pokračuje na/z nádraží MHD a do cetra vůbec nechodí. Tudíž je zcela jedno, kde pro tyto lidi nádraží je, jestli o zastávku blíž nebo dál. Zase jiné skupině lidí se cestování výrazně zrychlí, když se konečně nádraží přesune.

A nejde ani tak o cestující, jako o to, že současné nádraží prostě nestačí kapacitně, technicky a navíc je v oblouku, takže dlouhé vlaky se tam skoro nevejdou. A za to, jak vypadá současné nádraží, můžou aktivisti, kteří roky zbytečně blokují přesun. Už to mohlo být dávno hotové, nové, pohodlné. Jako Hauptbanhof ve Vídni třeba. Jinak přesunovat se bude tak jako tak, buď po Petrov, což je totální nesmysl nebo "k řece", kde je na to místo a je to výhodnější řešení. A ne, žádné pozemky tam nevlastním. Jen jezdím často vlakem a okolo nádraží.

+7/−1
20.1.2016 11:08

K87a95r69e97l 23N28ě20m35e19c 2283134596888

Stoupněte si někdy na hlavas a pozorujte lidi, kteří pokračují do centra pěšky. Je jich hodně.

+3/−1
20.1.2016 13:12

K31a75r76e69l 61F91a68j23t 5868162661863

Jo, ale kolik jich je z vlakového nádraží a kolik z MHD nebo podchodu?

+2/0
20.1.2016 13:30

T31o77m48a68s 84N44o60v49o15t84n48y 1441914786425

To je argument jako noha ;-D

+1/0
20.1.2016 14:18

M67i77c55h80a31l 21H82o94r35á15k 7629694499704

Zdravým rozumem bych neargumentoval, evidentně problém vidíme každý jinak. Velká světová města mají nádraží uprostřed města a považují to za velkou výhodu (typicky třeba Amsterdam) - je to prostě pro nejpraktičtějśí řešení. Jde o to, přizpůsobit okolí nádraží současným potřebám a pokud možno narovnat oblouky v trati před současným nádražím. Obojí je řešitelné v v částkách o dva řády nižších, než jsou současné odhady nákladů na přesun (o času nemluvě). Jinými slovy - za podstatně nižších nákladů, za čas nesrovnatelně kratśí může zůstat rekonstruované nádraží ve své soućasné poloze. A tomuto řeśení já držím palce.

+3/0
20.1.2016 10:52

T75o80m38a81s 76N44o78v51o50t73n67y 1631534136815

Nevím jestli vám to došlo, ale s nádražím současným se nepočítá tak jako tak. Že si to lidi myslí, je úspěch demagogie zelených aktivistů a současných radních. Petrov není současná poloha.

+1/−2
20.1.2016 11:10

M40a84r90t28i34n 90N67o15v84o54t13n36ý 3526436161244

Je to právě naopak. O té poloze pod Petrovem právě ti "zelení aktivisté" mluví.

0/0
20.1.2016 12:11

T93o88m73a33s 55N65o67v56o98t90n26y 1131864276765

Ano, ti zelení aktivisté, kteří řvou že nádraží musí zůstat kde je a přitom ho chtějí posunout pod Petrov (ale lidem vykládají, že bojují za současnou polohu, což Petrov NENÍ). Asi si pak koupíte v nádražní budově jízdenku a pojede šalinou na nástupiště jednu zastávku. To je jejich představa nádraží v centru.

+1/−2
20.1.2016 14:20

P17a10v63e49l 24M43o44r57a13v69e94c 3832779492918

Někteří praštění aktivisté chtějí i zachování současné polohy. Což je dlouhodobě snad nejhorší varianta.

0/0
20.1.2016 18:56

K45a44r35e79l 78F88a30j57t 5258722371903

Amsterdam je jiná situace - tam je nádraží přimáčknuto z jedné strany k vodě, tzn. ani by nebylo kam jej posunout a nic by se nezískalo. Já můžu naopak argumentovat (nám bližší) Vídní ...

+4/0
20.1.2016 11:14

T36o17m87a79s 87N17o47v13o71t12n28y 1711784456845

Teď vám nějakej expert napíše, že ve Vídni se posunovalo o míň než v Brně (asi o 400m). Ale že tamní nové nádraží je od centra asi 2-3 km, to už Vám neřekne ;-)

0/0
20.1.2016 11:21

M14a37r71t87i27n 64N62o55v90o32t18n37ý 3566596831904

Při velikosti Vídně jsou to pořád nádraží v centru, experte.

+3/−1
20.1.2016 12:15

T22o32m17a36s 69N33o80v87o45t74n77y 1881274726565

Demagogie by ti šla, stejně jako s tím že Petrov = nádraží v současné poloze (rekonstrukce). Jinak říct, že ve Vídni je to v centru, to chce hodně mít v hlavě vygumováno... tak si zkus jít do toho centra Vídně pěšky, když to furt srovnáváte s tím, že v Brně musí nádraží být tam kde je, protože je to na Svoboďák kousek pěšky.

0/−1
20.1.2016 14:22

P44e92t84r 91R85i37h55a72k 7381798268656

Je to takova pekna prochazka. Cca 30 minut, 2.5km.

0/0
21.1.2016 0:39

T70o60m60a87s 28N80o89v95o64t51n75y 1611324496355

R^

0/0
20.1.2016 11:03

T22o48m74a45s 82N43o87v24o51t64n73y 1561454496935

Víte co je zajímavé? Když Kordis začal v rámci IDS ukončovat autobusové linky někde na periferiích, tak aktivisti neřvali, že autobusy už do centra ani nejezdí. Ale u vlaků řvou jako pominutí. Na tom je vidět, že ve skutečnosti jim je to úplně jedno a chtějí jen škodit, protože u přesunu nádraží se můžou zviditelnit víc. Že lidi, kteří přestupují z těch autobusů, musí zbytečně přestupovat na MHD aby se pak dostali na jiný spoj třeba od Zvonařky, to těm pokrytcům zeleným nevadí. Ale že by při cestě z vlaku museli ujít do své sluníčkové kavárničky nebo neziskovky o pár metrů dál, to se můžou zbláznit....

+3/−2
20.1.2016 11:19

E36v20ž13e62n 30W37l57a56c96h 3989304187145

Brno je město z výrazným středem. Tento střed města kopíruje tramvajová síť s centrálním uzlem na hlavném nádraží. Přesun nádraží by znamenal překopat kompletně tramvajovou síť v brně a posunout tento uzel k novému nádraží (bez toho je nové nádraží odříznuté a nepoužitelné). Pokud se přesune tak to historické centrum umrtví (stačí se kouknout za hranice).

+4/0
20.1.2016 14:07

T67o41m61a51s 59N25o16v96o91t96n82y 1761554186945

Jejda, to tu ještě nebylo, že se umrtví střed města. Což je samozřejmě nesmysl, kdo tam chce jít, tak tam půjde. Nádraží v tom nehraje roli.

+1/−3
20.1.2016 14:23

M23i70r45o49s11l37a41v 71V98y12k22o76u64p51i74l 3240746393295

Vzhledem k tomu, že v našem městě (nejen) je obvyklé, že se udělá nový povrch silnice, který se za měsíc rozkope, aby se vyměnily sítě co jsou pod ní, bych se ani nedivil, kdyby se opravilo celé okolí nádraží a potom se rozhodlo o jeho demolici a přesunu, takže by prachy za opravy vyletěly komínem.

0/0
20.1.2016 9:58

T82o88m22a23s 40N38o51v11o39t37n36y 1161214416435

Tak ono nejde ve skutečnosti o to, nějak zkulturnit či zlepšit prostor před nádražím. Jde jen o to, nacpat tam za každou cenu cyklostezku a omezit auta, která můžou za všechno zlo okolo nádraží. Snad Jančura, který je na průjezdu okolo nádraží, se nedá a trošku provětrá radnici a pomůže tak i ostatním co tam musí jet. Hlavně že radnici nevadí, že se tam všude válí odstavená kola, překáží u zastávek a sloupků... ale auto které projede, vysadí někoho u nádraží či pošty a jede pryč, to je problém...:-P

+6/−1
20.1.2016 11:12

P84e61t58r 29R79i71h95a42k 7591398828596

Vim, ze je z druhe strany Tesco parkoviste, ale toho kdo zrusil tech par mist pred halou a nechal tam snad jedno bych povesil do pruvanu.

0/0
21.1.2016 0:41

T63o31m77a31s 52N56o72v28o82t10n40y 1161974106975

Takže ten přednádražní prostor bude ještě horší než teď, jak něco prosazuje současná radnice, můžeme si být jisti, že to nepomůže nikomu, jen pár desítkám městských cyklistů, kteří budou mít svůj "koridor" zcela k ničemu na úkor chodců a řidičů. Nádraží nevíme kde bude, ale rozkopeme to tam na x měsíců zcela zbytečně. Mimochodem, část chodníků se rekonstruovala loni a jsou rozhodně daleko horší místa, kde by si po letech lidé zasloužili konečně opravit chodník. Pokud chce radnice něco udělat s přednádražím, tak ať tam v první fázi udržuje s městapem pořádek a hlídá pochybné existence, kapsáře, bezdomovce. Zatím se zaměřuje pouze na hlídání parkoviště u pošty, protože tam to sype. O zbytku plánovaných oprav ani nemluvím, dopadne to stejně jako loni jih Brna, že se zase budou všichni vymlouvat vzájemně na sebe a koordinace bude úplně nulová.

+6/−2
20.1.2016 9:15

J14a45r91o89m79í42r 79C89e25n94e93k 1668336495392

Hlavně ať od té ostudy - tzn. nádraží - vyženou ty pochybné existence.

+4/0
20.1.2016 8:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.