Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči Brnem ani letos neprojedou hladce, čekají na ně další opravy

Skřípění zubů, nadávky a rezignace. Také letos čekají řidiče projíždějící Brnem ucpané a rozkopané ulice. Po rekonstrukci Horovy a Minské ulice se dělníci přemístí na Žabovřeskou. V květnu navíc rozkopou Poříčí. V červnu sice skončí oprava ulic Minská a Horova v Žabovřeskách, ale hned na podzim jen o kus dál zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce pod Wilsonovým lesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i82l51a11n 65Š11e95l40i72g42a 7931154383833

No na zavrenou Veveri se fakt tesim, dopravni tepna MHD na fakulty/koleje VUT a do technologickeho parku, kde maji ve spicce saliny interval 3 minuty...

0/0
20.1.2016 23:16

A90d32a52m 31K13o32p10e87č45n65ý 2943365787

Inu ˇSalingrad, město plné šalin a rozkopané jako za války.

0/0
20.1.2016 22:35

A20l98e11š 54S31l20a83v78í24k 9828930866529

Je lepší jet šalinou

0/0
20.1.2016 17:31

P67a15t96r44i96k 43K83o11u13b70a 3292162130675

To jsou opravy co nic neresi krome te Zvonarky, je potreba severni obchvat a hlavne konecne uz odstranit pisarecky spunt co nejdrive a ne zas nekdy za pet let.

Kdybych ja spocital co sem se tam uz nastal, tak z toho budou mesice.

+3/0
20.1.2016 16:41

K74a80r47e84l 15H38r31u85b41ý 2715868727944

EU se rozklizi (predevsim na imigrantech, ale I na dalsich rozdilech), nebudou prachy a spousta techle smelych planu pujde do kytek.

+1/0
20.1.2016 14:34

P54a14v75e48l 57B43o60u64c94n89í11k 4682601523775

Opravy jsou samozřejmě potřeba, ale chybí mi zásadní investice do

nové silniční infrastruktury. Z nových staveb v Brně je zmíněna jen mnohokrát oddalovaná rekonstrukce Dornychu s přeložením šaliny na ul. Plotní, a rozšíření Žabovřeské s tunelem pro šalinu.

Do r. 2020 není řešen dopravní svízel u Vaňkovky - ul. Úzká, Uhelná, Opuštěná. Že by nakonec došlo k oživení projektu Bratislavské radiály, který by odvedla dopravu z ul. Hladíkové rovnou na jih na dálniční křižovatku?

Bohužel řešení celé jižní části městského okruhu (MO) stojí na výstavbě nového nádraží. Tím by se výrazně zjednodušila železniční síť v Brně, která se na několika místech kříží s plánovanými silnicemi MO. Pokud by zvítězila poloha nového nádraží Pod Petrovem nebo, nedej bože, Nulová varianta, je nutno přistoupit k výstavbě mimo-úrovňových křížení železnice & silnic MO.

PS: tento článek si schovám a podívám se na něj za 5 let, jak to dopadlo :)

+4/0
20.1.2016 12:29

K17a38r80e48l 28F51a18j97t 5768972871583

No budeš o 5 let starší a možná to číst s brýlema ...

+3/0
20.1.2016 12:44

R30a80d73o35v56a34n 48P39o95k36o31r70n71y 7517136795894

No pokud to teda dospěje k opravě a ne k přesunu tak by to před nádražím měli stáhnout všecko pod zem a nahoře nechat jen pěší zónu a cyklisty a samozřejmě výtahy a eksalátory které tam chybí nejvíc teď.

0/−1
20.1.2016 12:25

K46a25r54e85l 53F78a12j89t 5478532521453

To stahování pod zem má jednu vadu ... v málokterém městě (alespoň mě žádné nenapadá) se dá udržet podzemní pěší )průchozí) část dlouhodobě "kulturní" ... i tím je nutno se zabývat.

+1/0
20.1.2016 12:46

T16o98m50a69s 84N39o82v30o64t53n43y 1221234816795

No jsem zvědav jak stáhnete pod zem třeba vyústění z Masarykovy pro zásobování a hlavně šaliny nebo se vypořádáte s tím, co už dneska pod tou zemí je. Uděláte další patro níž?

+1/0
20.1.2016 14:14

R16a19d75o75v48a38n 18P40o81k43o71r76n12y 7707456185794

No právě takže jediné logické řešení je přesun... jinak to tam kapacitně prostě nejde... leda že by se znemožnil průjez autům a podobně.

0/−1
20.1.2016 15:29

J95a92n 89M37a80r11t85i22n 6292580349

dufam, ze vyhodia tu uplne zbytocnu kolaj na Porici. a najma snad opravia idiotsky vyriesene kanalove poklopy. Medzi svetlami a autosalonom ROS je asi 30 kanalovovych poklopov, to je vzdy zazitok vymetat jamy v pravom pruhu. Je to uzke, rozbite = katastrofa

+1/−4
20.1.2016 11:55

M91a81r41t71i71n 97N95o79v70o77t13n16ý 3966676671364

Ta "zbytečná" kolej je vlečka na výstaviště a je při veletrzích využívána. Tu rozhodně vyhodit nemůžou.

+6/−1
20.1.2016 12:08

T23o62m80a59s 29N44o62v25o29t91n52y 1341184896635

Jistě že můžou, využívá se tak 3x do roka. Kvůli tomu nemusím mít zbytečnou kolej uprostřed městského okruhu.

+1/−3
20.1.2016 14:15

T29o79m82a48s 10N11o98v14o14t74n64y 1471114916865

Alešku Veselý, tak kolikrát ročně tam jede vlak na výstaviště, povídej.

0/−3
20.1.2016 14:26

M91a68r22t73i72n 58N48o98v15o57t28n26ý 3526786541704

Naštěstí to, jestli tam bude nebo ne, nezáleží na tobě, experte.

+2/0
20.1.2016 19:08

K71a80m24i83l 36D23o29l67e34z23e57l 6762836634962

to co se deji v Brne, kdyz Brno ridi pochybne existence budizknicemu z Ano, zit Brno a dalsi tragedi je otresne. Naprosto nekoncepcne vzniklo v Brne mnoho semaforu, ktere slouzi pouze jako zakazka pro spratelenou firmu. Silnice se rozpadaji po nekvalitne provedenych opravach.

+2/−4
20.1.2016 11:45

T60o33m42a98s 83N22o43v26o14t79n80y 1761894806845

Asi nejinteligentnější nový semafor je ten na Hradecké, na průtahu městem kvůli pár autům co potřebují zatočit vlevo z Banskobystrické. Podobně u Billy o kus dál.

+2/0
20.1.2016 14:16

P56a34v58e13l 92M65o86r17a59v77e49c 3542489592108

Prosím, o jaké spřátelené firmě mluvíte? Té která instalovala ty semafory..

Nebo jen sprostě lžete?

+2/0
20.1.2016 18:54

P71e24t50r 59V66o92p19i79č70k58a 5372647197136

dělníci se přemístí na Žabovřeskou??? No kéž by už konečně!!!

0/0
20.1.2016 11:31

J55i45ř38í 86D49o65l32e27ž79e70l 9409735251810

no to budeme mít v Brně krásný nový silnice :-)

0/0
20.1.2016 10:05

K30a44r66e93l 66F14a18j65t 5368392231913

Já se bohužel obávám, že nezvítězí zdravý rozum a nádraží (i díky tomu, koho máme na radnici) zůstane na původním místě ... i když se způsob života i samotné Brno změnilo k nepoznání. Teď to ještě vylepší tím, že udělají rekonstrukci na které potom vznikne druhá stavba :-/.

V místě současného nádraží prostě není a už nikdy nebude prostor jak pro současnou a hlavně budoucí dopravu, není místo pro potřebný dopravní uzel navazující na vlak, není místo na klidovou zónu a hlavně není tam žádné parkovací místo či rozumné stanoviště taxi. To vše by posunutí nádraží vyřešilo a navíc by se po dokončení výstavby jednoduše přehodila výhybka ...

Řešení kombinované dopravy tak zůstane tristní. Vlakové nádraží a dvě odjezdová místa autobusů jsou sice pro normální lidi v docházkové vzdálenosti, jenže pokud je to cestující se zavazadly nebo se sníženou pohyblivostí, je to tragické. Nahrává to jednoznačně tomu aby co nejvíce lidí hromadnou dopravu nevolilo. Dojezd se zavazadly (nebo s horší dostupností IDS) autem třeba na vlak do Prahy autem a pokračování po kolejích je tak scifi. Všude ve světě se z tohoto důvodu dělají parkoviště a to jak v malých městech kudy vede železniční trať, tak ve velkoměstech, ale u nás se na to vykašleme, hlavně, že Hollanova sebranka bude mít cyklostezku a držák na kola. To, že by z nového nádraží byla daleko lepší přístup i na letiště (vysunutí z centra a místo pro přestup) je přeci jen méně významné z pohledu denního života, pro rozvoj města však daleko více.

Btw. jako bonus by se i výrazně rozšířilo centrum města, tedy to o čem si může drtivá většina měst může jenom nechat zdát, protože ten prostor prostě nemají k dispozici.

+12/−4
20.1.2016 10:02

P47e54t86r 54K64o11v76a13ř14í41k 1201673989927

Laskavě neargumentujte zdravým rozumem. Je to váš názor. Ale není to názor většiny lidí, na to pozor. !! Jak jsem postřehl, je zde v diskuzi zvykem prohlásit svůj názor za jediný správný a oponenty nazvat pitomci, že?

Parkoviště u nádraží je (u Tesca), dost velké a nikdy jsem neměl problém na něm zaparkovat. Navazující spoje jsou hned vedle nádraží - desítky šalin z jedné strany a desítky busů z druhé strany. Jestli vám vadí nebezbariérový přístup, tak to se dá přeci řešit malou úpravou na stávajícím místě v řádech milionů, nikoli přesunem celého nádraží za desítky miliard. A ten váš bonus není bonusem, ale velkou nevýhodou, pokud by z nového nádraží nebylo dostupné centrum jednoduše tak, jak je to nyní.

+7/−3
20.1.2016 10:15

K76a53r43e78l 28F92a76j36t 5588362901423

No tak se omlouvám za zdravý rozum ... a o pitomcích se nikde nezmiňuji. Kdyby se dnes dělalo nové urbanistické řešení od čistého stolu - tzn. že by vlaky historicky nezajížděly na současné místo, nikdy by tato varianta nemohla projít. parkování za nádražím u Tesca (resp. za Tescem) je trošku výsměch, předně mělo sloužit jako parkování k obchodnímu domu a cesta z něj je na nádraží "poněkud komplikovaná". O tom, že se najde řada hrdinů, krom vás, co tam nechá auto třeba na víkend poněkud pochybuji. pár miliony argumentujete zbytečně, když se musí stejně celé nádraží rekonstruovat a to o žádných pár miliónech není (a ano, velký projekt prostě holt stojí peníze, zase t něj brno a region může žít spousty desítek let). Výhoda spojení s centrem je pofiderní, protože odpůrci přesunu tiše přešli už před pár roky studii, ze které plynulo, že přes 80% lidí co vlak použijí dál pokračuje MHD. Možný vznik (moderního) multidopravního terminálu jen na novém místě prostě fakt je, to s mým názorem nesouvisí. Bonus rozšíření centra je bonusem i kdyby někteří lidé volili cestu těch cca 600 metrů MHD a nebo by prošli, tak jako nyní na Zvonařku, ovšem revitalizovanou zónou ...

+7/−2
20.1.2016 11:08

P97e15t94r 88K19o97v72a57ř28í77k 1391353169397

Parkoviště u Tesca je normální parkoviště, kde je vždy místo, samozřejmě placené. Ale v kterém městě není parkoviště u nádraží placené? 8-o Mluvíte o "poněkud komplikovaném" přístupu z parkoviště na nádraží - tomu teda nerozumím, nikdy jsem problém neměl a neshledávám na něm nic komplikovaného. Těch pár milionů na bezbarierovost myslím pár milionů na bezbarierovost jako námitku na váš argument, že je kvůli tomu potřebný přesun za desítky miliard. O rekonstrukci tu nebyla řeč (a souhlasím, že je potřebná). A ano, souhlasím, že by bylo odsunuté nádraží lepší, nicméně za tu cenu, kterou by to znamenalo, pro mě argument lepší a přístupnější nepřevažuje nad variantou rekonstrukce stávajícího.

+2/−1
20.1.2016 12:08

K96a21r76e87l 33F98a94j72t 5368642321563

Já nemám nic proti placenému parkování. jen by mělo být parkovné diferencované délkou, hlídané a s možností platit něčím jiným než drobnýma. příchod na nádraží přes díru Nádraží - Tesco je chuťovka a na zmiňované tahání bagáže, kočárků a pro lidi se sníženou pohyblivostí se fakt nehodí. Mimochodem ta kapacita je na horní hraně už nyní kdy se pro tuto potřebu takřka nevyužívá ...

+2/0
20.1.2016 12:50

P20e30t24r 20K94o60v62a32ř13í70k 1181253329217

Ale to jsou všechno drobnosti, které se dají řešit a není nutno kvůli tomu odsouvat celé nádraží. ;-)

0/0
21.1.2016 9:35

T93o50m74a98s 23N18o72v88o95t65n59y 1701124916465

Zkus si nechat u toho Tesca auto přes noc když se ten den nevracíš zpátky do Brna. Nehledě na to, že se tam nedá zaplatit třeba přes sms, když se člověk zdrží a přijede později, tak jako bonus za to, že jede vlakem, ho ještě čeká pokuta nebo botička. Dopravní dostupnost toho parkoviště je téměř ze všech stran přes ucpané ulice.

Dostupné centrum je nesmysl, to jsou jen kecy aktivistů, většina lidí pokračuje na/z nádraží MHD a do cetra vůbec nechodí. Tudíž je zcela jedno, kde pro tyto lidi nádraží je, jestli o zastávku blíž nebo dál. Zase jiné skupině lidí se cestování výrazně zrychlí, když se konečně nádraží přesune.

A nejde ani tak o cestující, jako o to, že současné nádraží prostě nestačí kapacitně, technicky a navíc je v oblouku, takže dlouhé vlaky se tam skoro nevejdou. A za to, jak vypadá současné nádraží, můžou aktivisti, kteří roky zbytečně blokují přesun. Už to mohlo být dávno hotové, nové, pohodlné. Jako Hauptbanhof ve Vídni třeba. Jinak přesunovat se bude tak jako tak, buď po Petrov, což je totální nesmysl nebo "k řece", kde je na to místo a je to výhodnější řešení. A ne, žádné pozemky tam nevlastním. Jen jezdím často vlakem a okolo nádraží.

+7/−1
20.1.2016 11:08

K34a78r39e66l 62N87ě52m43e18c 2813784716838

Stoupněte si někdy na hlavas a pozorujte lidi, kteří pokračují do centra pěšky. Je jich hodně.

+3/−1
20.1.2016 13:12

K36a35r12e60l 65F22a15j54t 5968372501233

Jo, ale kolik jich je z vlakového nádraží a kolik z MHD nebo podchodu?

+2/0
20.1.2016 13:30

T82o31m33a58s 59N34o57v70o84t77n91y 1771584686335

To je argument jako noha ;-D

+1/0
20.1.2016 14:18

M51i17c66h26a44l 45H88o61r69á62k 7979144899864

Zdravým rozumem bych neargumentoval, evidentně problém vidíme každý jinak. Velká světová města mají nádraží uprostřed města a považují to za velkou výhodu (typicky třeba Amsterdam) - je to prostě pro nejpraktičtějśí řešení. Jde o to, přizpůsobit okolí nádraží současným potřebám a pokud možno narovnat oblouky v trati před současným nádražím. Obojí je řešitelné v v částkách o dva řády nižších, než jsou současné odhady nákladů na přesun (o času nemluvě). Jinými slovy - za podstatně nižších nákladů, za čas nesrovnatelně kratśí může zůstat rekonstruované nádraží ve své soućasné poloze. A tomuto řeśení já držím palce.

+3/0
20.1.2016 10:52

T91o37m50a88s 52N79o65v28o83t57n57y 1301104976585

Nevím jestli vám to došlo, ale s nádražím současným se nepočítá tak jako tak. Že si to lidi myslí, je úspěch demagogie zelených aktivistů a současných radních. Petrov není současná poloha.

+1/−2
20.1.2016 11:10

M42a33r12t96i88n 62N47o39v21o15t77n92ý 3686636941614

Je to právě naopak. O té poloze pod Petrovem právě ti "zelení aktivisté" mluví.

0/0
20.1.2016 12:11

T29o67m83a91s 49N51o88v16o87t66n32y 1321194676235

Ano, ti zelení aktivisté, kteří řvou že nádraží musí zůstat kde je a přitom ho chtějí posunout pod Petrov (ale lidem vykládají, že bojují za současnou polohu, což Petrov NENÍ). Asi si pak koupíte v nádražní budově jízdenku a pojede šalinou na nástupiště jednu zastávku. To je jejich představa nádraží v centru.

+1/−2
20.1.2016 14:20

P44a89v13e36l 39M95o17r11a33v54e96c 3392839732858

Někteří praštění aktivisté chtějí i zachování současné polohy. Což je dlouhodobě snad nejhorší varianta.

0/0
20.1.2016 18:56

K95a64r87e95l 38F62a26j15t 5188902441953

Amsterdam je jiná situace - tam je nádraží přimáčknuto z jedné strany k vodě, tzn. ani by nebylo kam jej posunout a nic by se nezískalo. Já můžu naopak argumentovat (nám bližší) Vídní ...

+4/0
20.1.2016 11:14

T18o31m40a24s 30N52o90v42o13t65n36y 1651654216665

Teď vám nějakej expert napíše, že ve Vídni se posunovalo o míň než v Brně (asi o 400m). Ale že tamní nové nádraží je od centra asi 2-3 km, to už Vám neřekne ;-)

0/0
20.1.2016 11:21

M60a47r52t21i14n 41N12o70v67o43t23n38ý 3606286831934

Při velikosti Vídně jsou to pořád nádraží v centru, experte.

+3/−1
20.1.2016 12:15

T45o93m98a98s 78N91o39v75o85t91n41y 1821404386325

Demagogie by ti šla, stejně jako s tím že Petrov = nádraží v současné poloze (rekonstrukce). Jinak říct, že ve Vídni je to v centru, to chce hodně mít v hlavě vygumováno... tak si zkus jít do toho centra Vídně pěšky, když to furt srovnáváte s tím, že v Brně musí nádraží být tam kde je, protože je to na Svoboďák kousek pěšky.

0/−1
20.1.2016 14:22

P40e26t95r 65R67i65h79a39k 7631168608726

Je to takova pekna prochazka. Cca 30 minut, 2.5km.

0/0
21.1.2016 0:39

T79o17m23a40s 24N28o70v90o71t65n22y 1861674176755

R^

0/0
20.1.2016 11:03

T34o22m98a28s 40N38o21v82o22t64n62y 1261374646645

Víte co je zajímavé? Když Kordis začal v rámci IDS ukončovat autobusové linky někde na periferiích, tak aktivisti neřvali, že autobusy už do centra ani nejezdí. Ale u vlaků řvou jako pominutí. Na tom je vidět, že ve skutečnosti jim je to úplně jedno a chtějí jen škodit, protože u přesunu nádraží se můžou zviditelnit víc. Že lidi, kteří přestupují z těch autobusů, musí zbytečně přestupovat na MHD aby se pak dostali na jiný spoj třeba od Zvonařky, to těm pokrytcům zeleným nevadí. Ale že by při cestě z vlaku museli ujít do své sluníčkové kavárničky nebo neziskovky o pár metrů dál, to se můžou zbláznit....

+3/−2
20.1.2016 11:19

E44v91ž28e29n 58W67l72a61c26h 3649684477595

Brno je město z výrazným středem. Tento střed města kopíruje tramvajová síť s centrálním uzlem na hlavném nádraží. Přesun nádraží by znamenal překopat kompletně tramvajovou síť v brně a posunout tento uzel k novému nádraží (bez toho je nové nádraží odříznuté a nepoužitelné). Pokud se přesune tak to historické centrum umrtví (stačí se kouknout za hranice).

+4/0
20.1.2016 14:07

T73o14m18a96s 59N89o54v27o64t86n30y 1431684346115

Jejda, to tu ještě nebylo, že se umrtví střed města. Což je samozřejmě nesmysl, kdo tam chce jít, tak tam půjde. Nádraží v tom nehraje roli.

+1/−3
20.1.2016 14:23

M74i61r11o43s35l17a30v 29V68y47k58o17u61p60i81l 3630716903605

Vzhledem k tomu, že v našem městě (nejen) je obvyklé, že se udělá nový povrch silnice, který se za měsíc rozkope, aby se vyměnily sítě co jsou pod ní, bych se ani nedivil, kdyby se opravilo celé okolí nádraží a potom se rozhodlo o jeho demolici a přesunu, takže by prachy za opravy vyletěly komínem.

0/0
20.1.2016 9:58

T18o17m56a64s 66N47o20v46o79t15n97y 1851894436705

Tak ono nejde ve skutečnosti o to, nějak zkulturnit či zlepšit prostor před nádražím. Jde jen o to, nacpat tam za každou cenu cyklostezku a omezit auta, která můžou za všechno zlo okolo nádraží. Snad Jančura, který je na průjezdu okolo nádraží, se nedá a trošku provětrá radnici a pomůže tak i ostatním co tam musí jet. Hlavně že radnici nevadí, že se tam všude válí odstavená kola, překáží u zastávek a sloupků... ale auto které projede, vysadí někoho u nádraží či pošty a jede pryč, to je problém...:-P

+6/−1
20.1.2016 11:12

P85e64t63r 35R21i52h53a84k 7491598118816

Vim, ze je z druhe strany Tesco parkoviste, ale toho kdo zrusil tech par mist pred halou a nechal tam snad jedno bych povesil do pruvanu.

0/0
21.1.2016 0:41

T91o66m81a33s 57N51o18v26o93t28n95y 1431944246695

Takže ten přednádražní prostor bude ještě horší než teď, jak něco prosazuje současná radnice, můžeme si být jisti, že to nepomůže nikomu, jen pár desítkám městských cyklistů, kteří budou mít svůj "koridor" zcela k ničemu na úkor chodců a řidičů. Nádraží nevíme kde bude, ale rozkopeme to tam na x měsíců zcela zbytečně. Mimochodem, část chodníků se rekonstruovala loni a jsou rozhodně daleko horší místa, kde by si po letech lidé zasloužili konečně opravit chodník. Pokud chce radnice něco udělat s přednádražím, tak ať tam v první fázi udržuje s městapem pořádek a hlídá pochybné existence, kapsáře, bezdomovce. Zatím se zaměřuje pouze na hlídání parkoviště u pošty, protože tam to sype. O zbytku plánovaných oprav ani nemluvím, dopadne to stejně jako loni jih Brna, že se zase budou všichni vymlouvat vzájemně na sebe a koordinace bude úplně nulová.

+6/−2
20.1.2016 9:15

J49a23r69o61m68í73r 90C73e27n10e46k 1798176635322

Hlavně ať od té ostudy - tzn. nádraží - vyženou ty pochybné existence.

+4/0
20.1.2016 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.