Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nástupiště brněnského nádraží čekají opravy, budou mimo provoz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá letos od 11. června do 11. září opravy brněnského hlavního nádraží za 90 milionů korun. V tu dobu budou některá nástupiště vyřazená z provozu. I proto se počítá s tím, že některé mezinárodní vlaky budou opět jezdit na nákladové Dolní nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R82a85d70o80m59í98r 13M79i83k18e11s97k98a 3670103890432

Rozum zvítězil.

+2/0
5.2.2016 2:15

P92e89t84r 57S40o32u17k84u13p 6569809935339

Mě se nádraží líbí tak jak je, stačilo by jen nově natřít ty přístřešky. Vyhozených 90 miliónů oknem. A o tom to celé je.

+1/−4
4.2.2016 22:33

Z83d97e60ň90k41a 50V58e40s59e13l36á 8749915667450

Současné nádraží je v příšerném stavu, těm 90 milionům se ani nedivím, zejména když se mají nějaké prvky dělat ručně. Na první pohled to asi vidět není, ale ty přístřešky asi budou prolezlé rzí, to nějaký nátěr "spraví" na pár měsíců. Jsem zvědavá, jak to bude po rekonstrukci vypadat... :-)

+10/−1
4.2.2016 22:48

P11a15v27e40l 61B37o25u68c94n71í52k 4622631943565

Že by ze 2.nástupiště konečně zmizel ten stánek s levnými knihami? A také ten nádražácký mini-domeček na konci nástupiště, co brání ve výhledu? A budou mít nástupiště výšku 55 cm od temene koleje, aby se do nízkopodlažních vlaků nastupovalo přímo bez schůdků, když už jsme ty vlaky pořídili? PS: dvě nástupiště, každé 45 dní, to máme 3 měsíce výluk. Skvělé. Děkuji. A také gratuluji, podařilo zapamátkovat zastřešení nástupišť. Tím asi padá varianta nádraží Pod Petrovem, která počítala s tím, že právě na místě současného nádraží, současných nástupišť, budou první výhybky nového větvení kolejí pro nádraží V Centru - Pod Petrovem.

+1/−3
4.2.2016 22:32

Š51t32e85f60a33n 13F46r18i36č58a 7412138423866

Pro venkovany je důležité nádraží v centru. Oni totiž těmi vlaky dojíždí denně do škol a do zaměstnání. Pokud vlak bude jezdit někam jinam, než potřebují, přestanou s ním jezdit. Většině Brňanů je to samozřejmě jedno, protože jen minimum dojíždí vlakem do zaměstnání.

+11/−4
4.2.2016 20:09

R58o82b47e64r70t 82M97o39t49k42a 4946687389645

Venkovanům je jedno kde nádraží je, oni chtějí aby u něj byla MHD. Což nemají cestující na Zvonařku, ti musí šlapat šourem až na nádr. Ale aspoň má Vaňkovka kšeft.

+7/−2
4.2.2016 20:32

T28o87m87a93s 45N13o60v14o88t41n43y 1421644956895

O kousek dál od řeky se do práce a do škol nedostanou? Zvlášť když tam vlaky budou o něco rychleji?

+1/−7
4.2.2016 20:59

Z81d29e34ň81k80a 46V88e15s97e92l21á 8579225817530

A čím asi, když tam má zajíždět jenom minimum linek? (někde jsem četla o jedné, někde mi někdo tvrdil, že dokonce dvě... Ve srovnání se současnými sedmi je to nic...)

+3/0
4.2.2016 22:46

I64v63o 73P80e89r47n70i46c67a 8396363538930

Ono se nejedná jen o samotný přesun hlavního nádraží. Součástí je i změna struktury přestupů přijíždějících do Brna, tak aby vystoupili o stanici dříve či později podle toho do které části jedou. Jedná se zejména o využití nádraží Židenice a Královo pole. Židenice takto částečně fungují již teď. Je jedno kolik od nového nádraží pojede linek rozhodující je spíš počet a kapacita spojů. Nicméně pokud vím, tak by se mělo jednat o dvě tratě z jedné a z druhé strany nádraží.

+2/−2
5.2.2016 0:10

T16o30m38á28š 11T48a67t22í70č85e56k 5280382820888

Jojo, to mně připomíná zavedení přestupních uzlů v 90. letech. Jezdil jsem tenkrát do štatlu většinou na Čáru busem z Karolíny Světlé. Na Čáře jsem vystupoval za čtvrt hodiny. Dnes odtam člověk za čtvrt hodiny není ani na Staré osadě, aby čekal na přestup, protože udělali taky ze tří autobusovéch linek jednu, takže to ještě vezme aji kus Nové Líšně a Julec.

Kdo to tenkrát zažil, musel být naprostý ekologický fanatik, aby nezačal do štatlu jezdit autem. A ta tvoja rola v Komecu bude mít ten samé dopad.

+1/0
5.2.2016 1:51

I11v33o 54P47e32r44n75i78c67a 8826163518210

Ono nejde vždy jen o čas. Jak by to na čáře vypadalo dneska, kdyby tam zůstaly zachovaný autobusový linky v dostatečné kapacitě. Ještě navíc, jak by to tomu autobusu trvalo v aktuálním provozu. Dneska nočním busem je to 25 min na čáru a to nijak moc nazajíždí jak je u nočních linek zvykem. U nás před IDS jezdily busy ke Grandu, v tehdejším provozu už to bylo prodloužený ze 40 minut na 50. Dneska to jedu s IDS za 35 min.

+1/−1
5.2.2016 2:19

T81o66m52á53š 91T94a97t76í63č92e56k 5730232410938

Autobusy samozřejmě směly při zácpě používat kolejový pás. Luxus.

A detail: tenkrát pro zrušení autobusů do štatlu byli aji zelenáči, v čele s Vlašínem. Pré že nebude v centru smrad z nafty. Ale dnes autobusů na zemní plyn má Brno hromady, ale musíš přestupovat jak k...t.

Jedu takhle jednou v létě z Říčan (to už se netýká přímo DP, ale IDS) a autobus mně vyhodí na konečné šaliny ve Starým Lískovcu. Tý vado! To, co by ten autobus dal za deset minut, bylo s dojitím na zastávku, čekáním a projížděním půl trasy šaliny pomalu hodina.

0/0
9.2.2016 2:30

T77o26m62a60s 64N80o45v44o84t88n31y 1581394516705

Nebude. Jednak do samotného centra (který tak rádi aktivisti argumentují, jede naprostá menšina lidí), takže z tohoto pohledu nemusí nádraží vůbec zůstat a jestli je 1-2 zastávky tím směrem nebo druhým je úplně jedno. Vždy to bude pro někoho lepší, pro někoho trošku horší, pro většinu se v globále nezmění nic. Raději budu mít moderní nádraží se vším všudy než tu současnou hrůzu v centru a autobusák půl kilometru daleko.

+2/−2
5.2.2016 13:08

T45o94m96á56š 39T14a43t13í35č42e83k 5220462390978

Promiň, žiješ mimo realitu. Jestli se pro pravidelně dojíždějícího prodlouží každodenní trmácení jen o 2x15 min, tak se ti na tu nabídku vytentuje a koupí si raději tu nejlevnější plečku v bazaru.

0/0
9.2.2016 2:34

Z73d18e13ň81k11a 50V30e54s86e39l46á 8329675647690

A z rychlíků budou taky vystupovat v Židenicích a podobně, když tam ty vlaky kolikrát vůbec nestaví? Třeba jako rychlíky od Ostravy, z Olomouce i od Břeclavi...

0/−1
5.2.2016 8:43

H46a68n34a 92U57l61r75y65c11h88o44v23á 9360283798678

To kdyby rychlíky stavěly v Židenicích, tak dám na modlení. :-P Dcera tam bydlí čtvrt hodinky pěšky od nádraží a když byla výluka a stavěly tam rychlíky i EC, tak to bylo fajn. Teď musím až na hlavní a je to dost opruz. No jednou za měsíc to vydržím, ale kdyby vyšší moc dala ;-D

+1/−1
5.2.2016 9:50

Z97d14e85ň24k23a 55V56e50s29e25l49á 8199275917800

Jsou lidi, co bydlí od nádraží i víc než půl hodiny MHD a jsou rádi, že aspoň nemusejí přestupovat (nebo mají max. 1 přestup)...

0/0
5.2.2016 13:49

T75o47m64a95s 24N86o52v81o46t96n51y 1111924666365

Je jedno kolik linek, navíc to nemusí být jen šaliny.

+1/0
5.2.2016 13:06

Z92d36e17ň70k48a 27V80e49s56e89l22á 8839735427210

Proč myslíte, že je to jedno?

Ono hodně záleží na tom, jestli by se v případě odsunu nádraží dělalo něco s tím současným uzlem MHD u stávajícího nádraží, nebo jak by vůbec byla doprava k odsunutému nádraží řešená. A to je těžko dohledatelné, max. jsem našla fakt info o jedné nebo dvou linkách, ale jak často by tam co jezdilo a kam by to jezdilo, tak o tom se nějak vůbec nepíše. Rv

Což mi ještě připomíná, že kromě těch 7 linek šalin, co v současné době jezdí kolem hlaváku, ještě nějaké další trolejbusové linky staví hnedka vedle + ještě kolem jezdí nějaký bus (minimálně č. 67).

Byla by takto bohatá dopravní obsluha i v případě odsunutého nádraží? Nebo by to jenom znamenalo pro spoustu lidí přestup navíc?

+1/0
5.2.2016 13:58

T66o48m18á17š 67T75a70t31í64č80e54k 5310492270708

Já nevím, co seš za Brňáka, ale pokud používáš po městě šalinu apod., tak se za město hýbeš přednostně vlakem. Záleží na tom aji Brňákům, jestli v sobotu ráno před nasednutím do vlaku za túristikou nebo houbama budou muset nejdřív absolvovat výlet do Komárova.

+4/0
5.2.2016 1:55

O53n62d83ř91e31j 22N12o55v53á62k 9937964189159

Klasika.

Protože se může stát, že se brňáci rozhodnou pro stěhování, tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze ... určitě tam je množství dotací ...

0/−14
4.2.2016 17:42

J11a13k78u49b 34Z40e12m92á84n97e60k 2314153511898

Jo, a proto se s tím několik let čekalo, jestli se náhodou nebudou stěhovat. To má logiku.

+11/0
4.2.2016 17:47

O92n94d41ř32e84j 46N58o10v80á20k 9987634929649

a pro to je takový problém ještě půl roku počkat ?

0/−11
4.2.2016 17:48

J54a72k77u62b 26Z62e77m75á81n25e85k 2674603771848

Jako na to referendum, které už jednou bylo (zbytečně), pak mělo být ale nebylo, pak se o něj soudilo, pak se chystalo znovu s tím, že je stejně k ničemu, pak se soudilo aby mohlo být k něčemu a teď bude s příslibem že by teoreticky mohlo být k něčemu, kvůli kterému se bude ještě dalších sto let soudit a napadat to či ono rozhodnutí...?

Tak to ať je to tam těch pár let, než se dojde k tomu že se zase k ničemu nedošlo, opravené.

+11/0
4.2.2016 18:17

T41o10m17á59š 64H60e67r62t74z 7325681522125

;-D;-D

0/0
4.2.2016 23:08

L97i38b34o75r 19V38e40s34e81l68ý 2889886222272

Než padne definitivní rozhodnutí, uplyne ještě hodně času. Nebude to půl roku, ani rok, ale daleko déle.

+13/0
4.2.2016 18:11

I23v25a45n 26H85o80l24a48s 5207917138377

> tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze .

Rychle??? I Kdyby se letos na podzim už rozhodlo skutečně definitivně, tak i výstavba nového nádraží (v libovolné poloze) bude trvat hezkých pár let.

0/0
5.2.2016 11:11

J13a85r20o13m39í57r 20C74e77n53e89k 1208586325472

Kdybyste z prostoru nádraží raději vyhnali tu smradlavou sebranku a odstranili všudypřítomný bordel..

+14/−1
4.2.2016 17:40

T60o59m40a28s 70N52o42v54o46t38n16y 1811704876585

Zelení tvrdí, že jediný problém jsou auta. Ne osazenstvo nádraží. Tak když to tvrdí zelení (s podržtaškama od Hollana) tak to asi bude pravda, stačí dát zákaz vjezdu a hned máme vyřešené okolí nádraží...:-/

+5/−1
4.2.2016 21:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.