Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nástupiště brněnského nádraží čekají opravy, budou mimo provoz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá letos od 11. června do 11. září opravy brněnského hlavního nádraží za 90 milionů korun. V tu dobu budou některá nástupiště vyřazená z provozu. I proto se počítá s tím, že některé mezinárodní vlaky budou opět jezdit na nákladové Dolní nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R29a75d42o67m77í56r 86M36i14k29e89s60k57a 3670933540912

Rozum zvítězil.

+2/0
5.2.2016 2:15

P94e18t87r 50S25o31u44k43u61p 6579969745459

Mě se nádraží líbí tak jak je, stačilo by jen nově natřít ty přístřešky. Vyhozených 90 miliónů oknem. A o tom to celé je.

+1/−4
4.2.2016 22:33

Z79d23e30ň59k35a 81V50e61s11e71l75á 8299575417360

Současné nádraží je v příšerném stavu, těm 90 milionům se ani nedivím, zejména když se mají nějaké prvky dělat ručně. Na první pohled to asi vidět není, ale ty přístřešky asi budou prolezlé rzí, to nějaký nátěr "spraví" na pár měsíců. Jsem zvědavá, jak to bude po rekonstrukci vypadat... :-)

+10/−1
4.2.2016 22:48

P62a55v50e14l 81B46o69u57c60n35í31k 4502711693675

Že by ze 2.nástupiště konečně zmizel ten stánek s levnými knihami? A také ten nádražácký mini-domeček na konci nástupiště, co brání ve výhledu? A budou mít nástupiště výšku 55 cm od temene koleje, aby se do nízkopodlažních vlaků nastupovalo přímo bez schůdků, když už jsme ty vlaky pořídili? PS: dvě nástupiště, každé 45 dní, to máme 3 měsíce výluk. Skvělé. Děkuji. A také gratuluji, podařilo zapamátkovat zastřešení nástupišť. Tím asi padá varianta nádraží Pod Petrovem, která počítala s tím, že právě na místě současného nádraží, současných nástupišť, budou první výhybky nového větvení kolejí pro nádraží V Centru - Pod Petrovem.

+1/−3
4.2.2016 22:32

Š45t20e81f84a56n 98F10r70i29č18a 7712258933666

Pro venkovany je důležité nádraží v centru. Oni totiž těmi vlaky dojíždí denně do škol a do zaměstnání. Pokud vlak bude jezdit někam jinam, než potřebují, přestanou s ním jezdit. Většině Brňanů je to samozřejmě jedno, protože jen minimum dojíždí vlakem do zaměstnání.

+11/−4
4.2.2016 20:09

R90o89b49e92r80t 59M85o30t54k86a 4866527609745

Venkovanům je jedno kde nádraží je, oni chtějí aby u něj byla MHD. Což nemají cestující na Zvonařku, ti musí šlapat šourem až na nádr. Ale aspoň má Vaňkovka kšeft.

+7/−2
4.2.2016 20:32

T18o31m98a14s 91N53o20v49o96t17n68y 1661934196395

O kousek dál od řeky se do práce a do škol nedostanou? Zvlášť když tam vlaky budou o něco rychleji?

+1/−7
4.2.2016 20:59

Z31d96e88ň69k56a 89V16e22s77e56l75á 8119545307410

A čím asi, když tam má zajíždět jenom minimum linek? (někde jsem četla o jedné, někde mi někdo tvrdil, že dokonce dvě... Ve srovnání se současnými sedmi je to nic...)

+3/0
4.2.2016 22:46

I90v74o 48P23e50r73n31i84c71a 8426913818680

Ono se nejedná jen o samotný přesun hlavního nádraží. Součástí je i změna struktury přestupů přijíždějících do Brna, tak aby vystoupili o stanici dříve či později podle toho do které části jedou. Jedná se zejména o využití nádraží Židenice a Královo pole. Židenice takto částečně fungují již teď. Je jedno kolik od nového nádraží pojede linek rozhodující je spíš počet a kapacita spojů. Nicméně pokud vím, tak by se mělo jednat o dvě tratě z jedné a z druhé strany nádraží.

+2/−2
5.2.2016 0:10

T50o88m87á16š 75T79a56t78í27č84e65k 5650772980128

Jojo, to mně připomíná zavedení přestupních uzlů v 90. letech. Jezdil jsem tenkrát do štatlu většinou na Čáru busem z Karolíny Světlé. Na Čáře jsem vystupoval za čtvrt hodiny. Dnes odtam člověk za čtvrt hodiny není ani na Staré osadě, aby čekal na přestup, protože udělali taky ze tří autobusovéch linek jednu, takže to ještě vezme aji kus Nové Líšně a Julec.

Kdo to tenkrát zažil, musel být naprostý ekologický fanatik, aby nezačal do štatlu jezdit autem. A ta tvoja rola v Komecu bude mít ten samé dopad.

+1/0
5.2.2016 1:51

I24v32o 95P30e43r84n39i22c90a 8926633198890

Ono nejde vždy jen o čas. Jak by to na čáře vypadalo dneska, kdyby tam zůstaly zachovaný autobusový linky v dostatečné kapacitě. Ještě navíc, jak by to tomu autobusu trvalo v aktuálním provozu. Dneska nočním busem je to 25 min na čáru a to nijak moc nazajíždí jak je u nočních linek zvykem. U nás před IDS jezdily busy ke Grandu, v tehdejším provozu už to bylo prodloužený ze 40 minut na 50. Dneska to jedu s IDS za 35 min.

+1/−1
5.2.2016 2:19

T16o24m30á42š 48T42a90t91í83č42e18k 5710602900118

Autobusy samozřejmě směly při zácpě používat kolejový pás. Luxus.

A detail: tenkrát pro zrušení autobusů do štatlu byli aji zelenáči, v čele s Vlašínem. Pré že nebude v centru smrad z nafty. Ale dnes autobusů na zemní plyn má Brno hromady, ale musíš přestupovat jak k...t.

Jedu takhle jednou v létě z Říčan (to už se netýká přímo DP, ale IDS) a autobus mně vyhodí na konečné šaliny ve Starým Lískovcu. Tý vado! To, co by ten autobus dal za deset minut, bylo s dojitím na zastávku, čekáním a projížděním půl trasy šaliny pomalu hodina.

0/0
9.2.2016 2:30

T86o41m47a69s 26N52o66v86o75t35n14y 1691474746655

Nebude. Jednak do samotného centra (který tak rádi aktivisti argumentují, jede naprostá menšina lidí), takže z tohoto pohledu nemusí nádraží vůbec zůstat a jestli je 1-2 zastávky tím směrem nebo druhým je úplně jedno. Vždy to bude pro někoho lepší, pro někoho trošku horší, pro většinu se v globále nezmění nic. Raději budu mít moderní nádraží se vším všudy než tu současnou hrůzu v centru a autobusák půl kilometru daleko.

+2/−2
5.2.2016 13:08

T20o55m46á71š 48T15a93t72í11č68e18k 5950982110628

Promiň, žiješ mimo realitu. Jestli se pro pravidelně dojíždějícího prodlouží každodenní trmácení jen o 2x15 min, tak se ti na tu nabídku vytentuje a koupí si raději tu nejlevnější plečku v bazaru.

0/0
9.2.2016 2:34

Z80d10e92ň46k37a 58V83e91s57e98l14á 8369875947770

A z rychlíků budou taky vystupovat v Židenicích a podobně, když tam ty vlaky kolikrát vůbec nestaví? Třeba jako rychlíky od Ostravy, z Olomouce i od Břeclavi...

0/−1
5.2.2016 8:43

H25a48n35a 96U65l82r67y90c52h35o31v31á 9910333538138

To kdyby rychlíky stavěly v Židenicích, tak dám na modlení. :-P Dcera tam bydlí čtvrt hodinky pěšky od nádraží a když byla výluka a stavěly tam rychlíky i EC, tak to bylo fajn. Teď musím až na hlavní a je to dost opruz. No jednou za měsíc to vydržím, ale kdyby vyšší moc dala ;-D

+1/−1
5.2.2016 9:50

Z60d91e13ň34k44a 60V51e74s63e57l74á 8459785117770

Jsou lidi, co bydlí od nádraží i víc než půl hodiny MHD a jsou rádi, že aspoň nemusejí přestupovat (nebo mají max. 1 přestup)...

0/0
5.2.2016 13:49

T45o88m18a20s 19N90o72v22o67t12n84y 1541214396915

Je jedno kolik linek, navíc to nemusí být jen šaliny.

+1/0
5.2.2016 13:06

Z11d34e66ň55k78a 15V66e12s54e70l44á 8739145617580

Proč myslíte, že je to jedno?

Ono hodně záleží na tom, jestli by se v případě odsunu nádraží dělalo něco s tím současným uzlem MHD u stávajícího nádraží, nebo jak by vůbec byla doprava k odsunutému nádraží řešená. A to je těžko dohledatelné, max. jsem našla fakt info o jedné nebo dvou linkách, ale jak často by tam co jezdilo a kam by to jezdilo, tak o tom se nějak vůbec nepíše. Rv

Což mi ještě připomíná, že kromě těch 7 linek šalin, co v současné době jezdí kolem hlaváku, ještě nějaké další trolejbusové linky staví hnedka vedle + ještě kolem jezdí nějaký bus (minimálně č. 67).

Byla by takto bohatá dopravní obsluha i v případě odsunutého nádraží? Nebo by to jenom znamenalo pro spoustu lidí přestup navíc?

+1/0
5.2.2016 13:58

T32o39m11á59š 66T73a27t87í74č11e82k 5560242250338

Já nevím, co seš za Brňáka, ale pokud používáš po městě šalinu apod., tak se za město hýbeš přednostně vlakem. Záleží na tom aji Brňákům, jestli v sobotu ráno před nasednutím do vlaku za túristikou nebo houbama budou muset nejdřív absolvovat výlet do Komárova.

+4/0
5.2.2016 1:55

O51n59d12ř51e88j 71N60o33v89á48k 9527864839539

Klasika.

Protože se může stát, že se brňáci rozhodnou pro stěhování, tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze ... určitě tam je množství dotací ...

0/−14
4.2.2016 17:42

J63a22k66u55b 64Z57e23m19á47n34e39k 2524113361538

Jo, a proto se s tím několik let čekalo, jestli se náhodou nebudou stěhovat. To má logiku.

+11/0
4.2.2016 17:47

O28n48d92ř84e65j 95N43o90v57á47k 9427974879519

a pro to je takový problém ještě půl roku počkat ?

0/−11
4.2.2016 17:48

J56a25k83u54b 37Z51e21m43á14n36e40k 2794873471458

Jako na to referendum, které už jednou bylo (zbytečně), pak mělo být ale nebylo, pak se o něj soudilo, pak se chystalo znovu s tím, že je stejně k ničemu, pak se soudilo aby mohlo být k něčemu a teď bude s příslibem že by teoreticky mohlo být k něčemu, kvůli kterému se bude ještě dalších sto let soudit a napadat to či ono rozhodnutí...?

Tak to ať je to tam těch pár let, než se dojde k tomu že se zase k ničemu nedošlo, opravené.

+11/0
4.2.2016 18:17

T94o34m24á46š 24H51e24r22t44z 7815261192925

;-D;-D

0/0
4.2.2016 23:08

L27i62b79o90r 27V74e56s76e91l19ý 2129486122712

Než padne definitivní rozhodnutí, uplyne ještě hodně času. Nebude to půl roku, ani rok, ale daleko déle.

+13/0
4.2.2016 18:11

I18v39a38n 53H32o56l52a20s 5117287988137

> tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze .

Rychle??? I Kdyby se letos na podzim už rozhodlo skutečně definitivně, tak i výstavba nového nádraží (v libovolné poloze) bude trvat hezkých pár let.

0/0
5.2.2016 11:11

J21a29r59o39m89í37r 68C29e91n90e58k 1628776545272

Kdybyste z prostoru nádraží raději vyhnali tu smradlavou sebranku a odstranili všudypřítomný bordel..

+14/−1
4.2.2016 17:40

T42o53m33a29s 48N93o47v29o35t78n76y 1171304936535

Zelení tvrdí, že jediný problém jsou auta. Ne osazenstvo nádraží. Tak když to tvrdí zelení (s podržtaškama od Hollana) tak to asi bude pravda, stačí dát zákaz vjezdu a hned máme vyřešené okolí nádraží...:-/

+5/−1
4.2.2016 21:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.