Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nástupiště brněnského nádraží čekají opravy, budou mimo provoz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá letos od 11. června do 11. září opravy brněnského hlavního nádraží za 90 milionů korun. V tu dobu budou některá nástupiště vyřazená z provozu. I proto se počítá s tím, že některé mezinárodní vlaky budou opět jezdit na nákladové Dolní nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R18a25d31o15m28í46r 62M21i32k72e10s69k74a 3310493190362

Rozum zvítězil.

+2/0
5.2.2016 2:15

P61e12t88r 98S84o50u35k84u79p 6749409185349

Mě se nádraží líbí tak jak je, stačilo by jen nově natřít ty přístřešky. Vyhozených 90 miliónů oknem. A o tom to celé je.

+1/−4
4.2.2016 22:33

Z52d63e51ň46k94a 65V41e67s55e92l93á 8469985747550

Současné nádraží je v příšerném stavu, těm 90 milionům se ani nedivím, zejména když se mají nějaké prvky dělat ručně. Na první pohled to asi vidět není, ale ty přístřešky asi budou prolezlé rzí, to nějaký nátěr "spraví" na pár měsíců. Jsem zvědavá, jak to bude po rekonstrukci vypadat... :-)

+10/−1
4.2.2016 22:48

P36a63v40e57l 25B19o25u13c63n16í33k 4742941303475

Že by ze 2.nástupiště konečně zmizel ten stánek s levnými knihami? A také ten nádražácký mini-domeček na konci nástupiště, co brání ve výhledu? A budou mít nástupiště výšku 55 cm od temene koleje, aby se do nízkopodlažních vlaků nastupovalo přímo bez schůdků, když už jsme ty vlaky pořídili? PS: dvě nástupiště, každé 45 dní, to máme 3 měsíce výluk. Skvělé. Děkuji. A také gratuluji, podařilo zapamátkovat zastřešení nástupišť. Tím asi padá varianta nádraží Pod Petrovem, která počítala s tím, že právě na místě současného nádraží, současných nástupišť, budou první výhybky nového větvení kolejí pro nádraží V Centru - Pod Petrovem.

+1/−3
4.2.2016 22:32

Š70t32e12f97a30n 46F28r37i35č82a 7772678163196

Pro venkovany je důležité nádraží v centru. Oni totiž těmi vlaky dojíždí denně do škol a do zaměstnání. Pokud vlak bude jezdit někam jinam, než potřebují, přestanou s ním jezdit. Většině Brňanů je to samozřejmě jedno, protože jen minimum dojíždí vlakem do zaměstnání.

+11/−4
4.2.2016 20:09

R62o85b75e79r57t 25M44o81t92k24a 4366607869405

Venkovanům je jedno kde nádraží je, oni chtějí aby u něj byla MHD. Což nemají cestující na Zvonařku, ti musí šlapat šourem až na nádr. Ale aspoň má Vaňkovka kšeft.

+7/−2
4.2.2016 20:32

T71o90m45a47s 18N32o71v43o10t53n18y 1181354156745

O kousek dál od řeky se do práce a do škol nedostanou? Zvlášť když tam vlaky budou o něco rychleji?

+1/−7
4.2.2016 20:59

Z47d51e19ň93k69a 52V46e97s25e71l31á 8369505197830

A čím asi, když tam má zajíždět jenom minimum linek? (někde jsem četla o jedné, někde mi někdo tvrdil, že dokonce dvě... Ve srovnání se současnými sedmi je to nic...)

+3/0
4.2.2016 22:46

I92v84o 40P96e62r90n42i29c97a 8856323288840

Ono se nejedná jen o samotný přesun hlavního nádraží. Součástí je i změna struktury přestupů přijíždějících do Brna, tak aby vystoupili o stanici dříve či později podle toho do které části jedou. Jedná se zejména o využití nádraží Židenice a Královo pole. Židenice takto částečně fungují již teď. Je jedno kolik od nového nádraží pojede linek rozhodující je spíš počet a kapacita spojů. Nicméně pokud vím, tak by se mělo jednat o dvě tratě z jedné a z druhé strany nádraží.

+2/−2
5.2.2016 0:10

T31o70m49á89š 39T17a54t71í27č66e27k 5860342910298

Jojo, to mně připomíná zavedení přestupních uzlů v 90. letech. Jezdil jsem tenkrát do štatlu většinou na Čáru busem z Karolíny Světlé. Na Čáře jsem vystupoval za čtvrt hodiny. Dnes odtam člověk za čtvrt hodiny není ani na Staré osadě, aby čekal na přestup, protože udělali taky ze tří autobusovéch linek jednu, takže to ještě vezme aji kus Nové Líšně a Julec.

Kdo to tenkrát zažil, musel být naprostý ekologický fanatik, aby nezačal do štatlu jezdit autem. A ta tvoja rola v Komecu bude mít ten samé dopad.

+1/0
5.2.2016 1:51

I75v85o 95P31e34r26n60i33c76a 8386513828150

Ono nejde vždy jen o čas. Jak by to na čáře vypadalo dneska, kdyby tam zůstaly zachovaný autobusový linky v dostatečné kapacitě. Ještě navíc, jak by to tomu autobusu trvalo v aktuálním provozu. Dneska nočním busem je to 25 min na čáru a to nijak moc nazajíždí jak je u nočních linek zvykem. U nás před IDS jezdily busy ke Grandu, v tehdejším provozu už to bylo prodloužený ze 40 minut na 50. Dneska to jedu s IDS za 35 min.

+1/−1
5.2.2016 2:19

T32o20m17á47š 34T61a76t53í32č41e96k 5420632210758

Autobusy samozřejmě směly při zácpě používat kolejový pás. Luxus.

A detail: tenkrát pro zrušení autobusů do štatlu byli aji zelenáči, v čele s Vlašínem. Pré že nebude v centru smrad z nafty. Ale dnes autobusů na zemní plyn má Brno hromady, ale musíš přestupovat jak k...t.

Jedu takhle jednou v létě z Říčan (to už se netýká přímo DP, ale IDS) a autobus mně vyhodí na konečné šaliny ve Starým Lískovcu. Tý vado! To, co by ten autobus dal za deset minut, bylo s dojitím na zastávku, čekáním a projížděním půl trasy šaliny pomalu hodina.

0/0
9.2.2016 2:30

T28o23m19a37s 98N22o53v21o89t10n93y 1671704476715

Nebude. Jednak do samotného centra (který tak rádi aktivisti argumentují, jede naprostá menšina lidí), takže z tohoto pohledu nemusí nádraží vůbec zůstat a jestli je 1-2 zastávky tím směrem nebo druhým je úplně jedno. Vždy to bude pro někoho lepší, pro někoho trošku horší, pro většinu se v globále nezmění nic. Raději budu mít moderní nádraží se vším všudy než tu současnou hrůzu v centru a autobusák půl kilometru daleko.

+2/−2
5.2.2016 13:08

T60o86m34á49š 49T16a59t78í62č72e25k 5750532540988

Promiň, žiješ mimo realitu. Jestli se pro pravidelně dojíždějícího prodlouží každodenní trmácení jen o 2x15 min, tak se ti na tu nabídku vytentuje a koupí si raději tu nejlevnější plečku v bazaru.

0/0
9.2.2016 2:34

Z87d69e15ň83k15a 62V29e23s82e91l77á 8979275467390

A z rychlíků budou taky vystupovat v Židenicích a podobně, když tam ty vlaky kolikrát vůbec nestaví? Třeba jako rychlíky od Ostravy, z Olomouce i od Břeclavi...

0/−1
5.2.2016 8:43

H92a16n16a 59U80l19r18y23c71h68o68v43á 9550643838458

To kdyby rychlíky stavěly v Židenicích, tak dám na modlení. :-P Dcera tam bydlí čtvrt hodinky pěšky od nádraží a když byla výluka a stavěly tam rychlíky i EC, tak to bylo fajn. Teď musím až na hlavní a je to dost opruz. No jednou za měsíc to vydržím, ale kdyby vyšší moc dala ;-D

+1/−1
5.2.2016 9:50

Z10d66e90ň22k34a 62V85e42s18e40l72á 8509565707170

Jsou lidi, co bydlí od nádraží i víc než půl hodiny MHD a jsou rádi, že aspoň nemusejí přestupovat (nebo mají max. 1 přestup)...

0/0
5.2.2016 13:49

T41o42m32a79s 18N69o92v73o88t78n55y 1431244456285

Je jedno kolik linek, navíc to nemusí být jen šaliny.

+1/0
5.2.2016 13:06

Z72d58e98ň56k77a 41V35e34s15e40l29á 8729505497460

Proč myslíte, že je to jedno?

Ono hodně záleží na tom, jestli by se v případě odsunu nádraží dělalo něco s tím současným uzlem MHD u stávajícího nádraží, nebo jak by vůbec byla doprava k odsunutému nádraží řešená. A to je těžko dohledatelné, max. jsem našla fakt info o jedné nebo dvou linkách, ale jak často by tam co jezdilo a kam by to jezdilo, tak o tom se nějak vůbec nepíše. Rv

Což mi ještě připomíná, že kromě těch 7 linek šalin, co v současné době jezdí kolem hlaváku, ještě nějaké další trolejbusové linky staví hnedka vedle + ještě kolem jezdí nějaký bus (minimálně č. 67).

Byla by takto bohatá dopravní obsluha i v případě odsunutého nádraží? Nebo by to jenom znamenalo pro spoustu lidí přestup navíc?

+1/0
5.2.2016 13:58

T67o65m10á61š 36T11a33t83í74č75e16k 5920112420778

Já nevím, co seš za Brňáka, ale pokud používáš po městě šalinu apod., tak se za město hýbeš přednostně vlakem. Záleží na tom aji Brňákům, jestli v sobotu ráno před nasednutím do vlaku za túristikou nebo houbama budou muset nejdřív absolvovat výlet do Komárova.

+4/0
5.2.2016 1:55

O29n70d95ř88e67j 23N50o10v91á75k 9167174279489

Klasika.

Protože se může stát, že se brňáci rozhodnou pro stěhování, tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze ... určitě tam je množství dotací ...

0/−14
4.2.2016 17:42

J88a95k51u33b 52Z21e89m42á62n19e27k 2494733341798

Jo, a proto se s tím několik let čekalo, jestli se náhodou nebudou stěhovat. To má logiku.

+11/0
4.2.2016 17:47

O71n47d34ř91e37j 20N57o76v60á80k 9327264659189

a pro to je takový problém ještě půl roku počkat ?

0/−11
4.2.2016 17:48

J84a30k92u16b 45Z85e78m63á68n58e30k 2864863181858

Jako na to referendum, které už jednou bylo (zbytečně), pak mělo být ale nebylo, pak se o něj soudilo, pak se chystalo znovu s tím, že je stejně k ničemu, pak se soudilo aby mohlo být k něčemu a teď bude s příslibem že by teoreticky mohlo být k něčemu, kvůli kterému se bude ještě dalších sto let soudit a napadat to či ono rozhodnutí...?

Tak to ať je to tam těch pár let, než se dojde k tomu že se zase k ničemu nedošlo, opravené.

+11/0
4.2.2016 18:17

T71o28m48á26š 29H30e37r80t25z 7885371402295

;-D;-D

0/0
4.2.2016 23:08

L90i52b29o93r 34V34e76s88e34l43ý 2389476112172

Než padne definitivní rozhodnutí, uplyne ještě hodně času. Nebude to půl roku, ani rok, ale daleko déle.

+13/0
4.2.2016 18:11

I78v74a70n 49H33o49l89a88s 5627837988457

> tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze .

Rychle??? I Kdyby se letos na podzim už rozhodlo skutečně definitivně, tak i výstavba nového nádraží (v libovolné poloze) bude trvat hezkých pár let.

0/0
5.2.2016 11:11

J86a57r48o76m26í17r 54C58e72n26e39k 1358626625402

Kdybyste z prostoru nádraží raději vyhnali tu smradlavou sebranku a odstranili všudypřítomný bordel..

+14/−1
4.2.2016 17:40

T96o46m84a19s 77N28o23v58o16t54n48y 1141904396115

Zelení tvrdí, že jediný problém jsou auta. Ne osazenstvo nádraží. Tak když to tvrdí zelení (s podržtaškama od Hollana) tak to asi bude pravda, stačí dát zákaz vjezdu a hned máme vyřešené okolí nádraží...:-/

+5/−1
4.2.2016 21:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.