Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CIZINCI V BRNĚ: Ženy vystavují těhotenská břicha, překvapilo Indku

Velký životní zlom. Tak popisuje své stěhování z indické metropole do Brna sedmadvacetiletá Soma Adhicary. Chválí si, že na ulici nebrousí rameny o ostatní a že Češi neřeší, kdo má jaký původ. „Guláš jsem do sebe zpočátku dostat nemohla,“ vzpomíná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47i38ř17í 25L96i15b97e69r 6938700780902

Přeji, ať se jí i její rodině tady líbí ;-D Tohle by měli povinně číst v Bruselu, a madam Milce denně před spaním! :-)

0/0
26.3.2016 20:15

J28i23ř96í 49E32u72l84e21r 5888909426676

A ještě poznámka k těm fusaklím a pupíkům. Proti ponožkám v sandálech se zvyklo brojit i když nechápu proč. Na trupu nosím košili, od pasu dolů kalhoty, tak proč bych si neměl zahalovat i spodní část nohou? Chráním tak nohy před otlaky v sandálech, ponožky sají pot, do jisté míry brání zaprášení a hlavně - lidé okolo nemusí koukat na mé pokřivené prsty s ulámanými nehty, různě zbarvené a s kuřími oky (obecně řečeno). Podobně nechápu ostentativně vyšpulená těhotenská břicha v upnutých strečových trikách. Těhotné maminy si přitom myslí, jak nejsou půvabné. Nejsou. Dřív nosily těhule volné splývající košilky a slušelo jim to podstatně víc.

+17/−3
21.2.2016 10:59

P94e83t73r19a 88N36o98v85á70k76o61v18á 7808516714548

No vidíte. A ty těhule zas nevidí důvod, proč by půl roku měly chodit zabalené v pytli. Prostě chodí dál oblékané jako normálně - kalhoty a tričko.

+9/−1
21.2.2016 11:41

T75o20m25á18š 92T35a93t27í56č70e94k 5400352450108

Děkujeme za informaci, že ponožky v sandálech mají skrýt důsledky lenosti a neschopnosti udělat si pedikúru a umýt si pravidelně nohy. Tušili jsme to.

+4/−14
21.2.2016 14:22

P56e94t48r 29E22b41r 2872790663700

Ať si každý nosí co chce, když to nesmrdí. A těhotenství není ostuda, kterou je nutné skrývat. I když matka pana Eulera o tom mohla uvažovat, kdyby tušila, jaký trouba se ji narodí.

0/0
5.3.2016 5:04

T92o29n51d61a 88H67e80j10l40í44k 1788753349737

Ponožky v sandálech jsou tak akorát, když je teplo na plné boty, ale zima na sandále bez ponožek.

+2/0
5.3.2016 5:37

J69i89ř56í 62E28u41l68e59r 5348769146226

Samozřejmě, že u nás existoval "kastovní systém", jen nebyl tak rigidní jako v Indii. Stačí se mrknout na poměry za tzv. 1. republiky, oproti minulosti už značně pokročilého prostředí. Když přišel podomek na úřad nebo k lékaři, žmoulal v ruce čepici a lámal v pase. Na střední třídu se zase dívala šlechta byť oficiálně zbavená titulů. Přesto - paní oficiálová, paní vrchní radová, paní kapitánová atd. Leckterá terorizovaná služka raději skočila do Vltavy než by snášela šikanu paní domácí, atd. Neříká se tomu kastovnictví, ale třídní rozvrstvení. A dalo by se o tom psát hodně.

+5/0
21.2.2016 10:49

K41a32m59i23l 87P39y58t47e10l15a 8522640661129

To je něco naprosto odlišného.

+1/0
27.2.2016 13:02

K23a39m94i11l31a 80K70a73l59e32n83s34k60á 9356127427948

Češi jsou upřímní a když se nemají nejlépe tak zkrátka nelžou a nepřetvařují se.A že jsou stále nespokojení? Však nespokojenost vede k pokroku. Kdyby byl člověk se vším spokojen, tak jsme ještě na stromech? A teď hodně lidí poukazuje na českou xenofobii, ale všimněte si má nějaký čech problém s touto Indkou? Je zde spokojená a svobodnější než v Indii. Ono asi problém je, že čechům vadí podezřelá individua kdoví odkud v nadměrném množství, která představují rizika a to není xenofobe, to je pud sebezáchovy...

+19/0
20.2.2016 23:34

P73e56t76r 36E57b50r 2262560483270

Doteď nechápu proč je obecně slušné na otázku "Jak se máš" odpovědět lží. Jestli to tazatele zajímá (což ano, jinak by se neptal) tam mu řeknu jak se cítím. Projevil zájem o můj stav, lež si nezaslouží.

+2/−1
5.3.2016 5:08

P86a73v63e47l 91R95a26t27h38o64u33s55k33ý 6500679711

"Na ho.no, ale dobře to snáším."

Upřímné, ale ne pesimistické :-)

+3/0
5.3.2016 8:34

K37a39m62i77l 32K44r67b20á77l17e89k 6754642885773

Indka? no problém, ať se jí na Moravě dobře žije.

+7/0
20.2.2016 19:27

Z53d81e63n83e10k 95V84l91c38e44k 5175723765709

tak si myslím, že Češi jsou na otázku jak se máš upřímější, když vám sdělí skutečný stav jak se cítí. Jinak mohu říct, že jsem pracoval s indem, který byl vzdělaný a mimořádně inteligentní člověk.

+7/0
20.2.2016 18:44

M28a33r35t68i85n 23Z86e93t69e93k 4510169525687

Asi je to spíš rozdílným pojetím té otázky. V západní Evropě (nevím, jak v Indii) je to formální fráze, stejně jako pozdrav, u kterého také nerozebíráme, jestli je "Dobrý den" myšleno upřímně, nebo ne. V Česku touhle otázkou navazujeme rozsáhlejší komunikaci. Na Západě se musejí začít bavit o počasí, aby si něco řekli. I když ani rozsáhlejší odpověď nemusí být zákonitě negativní, to je druhá stránka věci.

+2/0
28.2.2016 8:03

I83v16a 50V61a48l85č78í72k69o66v67á 1759528461331

Dobrá borka. Na ní je vidět, že když se chce, jde všechno. Ten guláš mě hodně překvapil...

+5/0
20.2.2016 17:20

J43a25n 70C89i48h59e83l63n16a 2780751901598

„Češi neřeší, kdo má jaký původ.“

To je tím, že všichni Češi mají stejný původ. O domácí šlechtu jsme přišli v 17. století a s novou jsme se nesžili. Dnešní české obyvatelstvo pochází z venkova, do měst se český živel začal stěhovat v 19. století a to stěhování probíhá dodnes.

+16/0
20.2.2016 14:15

P22e68t41r 92F52i25a17l32a 9933546343903

To je především proto, že Češi neměli kastovní systém, podrobně propracovaný, naprosto nedemokratický, až ponižující. Cikáni byli v nejnižší kastě, proto utekli....

+7/0
20.2.2016 14:28

J91a54n 62C67i11h19e70l49n69a 2360781791268

Určitý kastovní systém jsme měli, ale od o 18. století, pod vlivem osvícenství a Francouzské revoluce, začal postupně zanikat a v českých zemích zanikal rychleji než v jiných evropských zemích. To, že jsme jako jedni z prvních přijali zákon o rovnosti pohlaví, volební právo nediskriminující žádné skupiny obyvatelstva a zvolili jsme si za prezidenta (Masaryk) člověka pocházejícího z plebsu je důsledkem vývoje českého národa v 17. až 19. století.

+14/0
20.2.2016 15:46

P13e19t10r 51F43i81a72l93a 9293606103343

Tomu, co bývalo u nás, nemůžete říkat kastovní systém. :-)

+1/0
20.2.2016 15:50

J73a32n 36C39i10h49e69l46n97a 2560141301948

To byl kastovní systém. Podle Wikipedie je kasta: „Zvláštní skupina osob, jejichž sociální status je předem dán zrozením. Je to způsob sociální stratifikace, který je institucionálně zakotven v náboženství.“ Šlechtic byl šlechticem z boží milosti a titul přecházel na potomstvo dědičně. Člověk z nešlechtického stavu se nemohl stát svým vlastním přičiněním šlechticem. Na šlechtice mohl být povýšen jedině nějakým vysoce postaveným šlechticem, z pravidla to byl panovník, kterému toto právo bylo svěřeno bohem.

+6/0
20.2.2016 16:15

P15e69t15r 51F89i84a89l61a 9763486163173

Ach jo, proběhlo tady srovnávání s Indií a nikde v Evropě neexistovalo rozdělování lidí takovým způsobem jako tam. Běžně se pod výrazem - kasta myslí především kasty v Indii, právě proto, že je to tam oddělováno tak přísně.

Vím naprosto bezpečně, že si občas vzal šlechtic neurozenou dívku a rod pokračoval .... a tím nemyslím Oldřicha a Boženu. :-) V Indii by takový pár přinejmenším vyhnali a zařadili mezi nedotknutelné.

+3/0
20.2.2016 16:29

J80a59n 72C60i95h72e93l62n42a 2360851431198

Na straně Wikipedie, kde je popisována šlechta, je také označována jako kasta. Samozřejmě je to trochu jiná kasta než v Indii, ale princip je stejný.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0lechta

+3/0
20.2.2016 16:25

P68e86t19r 42F27i56a15l78a 9553376223673

To jste ale překroutil pointu a vlastně si protiřečíte proti původnímu příspěvku.

0/0
20.2.2016 16:47

J52a38n 74C19i72h95e82l29n32a 2290881961858

Zatím si protiřečíte jen vy. Kastovní systém je pojem popisující rozdělení společnosti na základě postavení a rodových poměrů. Slovo casta pochází z portugalštiny a znamená rod. Mezi tím co bylo ve středověku v Evropě a dodnes je v Indii, není žádný principiální rozdíl.

+2/−1
20.2.2016 17:08

J11a83n 19S67k61ř78i82v70á41n30e97k 3806286586

;-D Ty jsi mimo chlapče. Rozdělení obyvatelstva ve středověké Evropě a v Indii je diametrálně odlišné.

+2/0
20.2.2016 17:15

J91a11n 37C34i32h59e91l53n43a 2280521691398

Společnost v Indii je rozdělena na 4 stavy (kněží, válečníci, řemeslníci, dělníci) a společnost ve středověké Evropě na 3 stavy (kněží, válečníci, dělníci). V obou případech jde o společnost nedotknutelných a dotknutelných. Princip je stejný, jen detaily jsou jiné.

+1/0
20.2.2016 17:40

J12a23n 86D48r96á21b56e26k 6718947218920

co dělníci vyráběli ve středověku? ;-D

0/0
21.2.2016 8:37
Foto

P58a38t96r20i18k 76C38h54r47z 4898289942949

jsou i námezdní dělníci třeba pro zemědělské práce

0/0
21.2.2016 10:47

J66a46n 92C56i50h89e25l91n48a 2800561541808

Dneska si pod slovem dělník představujeme něco jiného, než ve středověku. Dělník ve středověku byl ten, kdo byl ekonomicky produktivní. Definice trojího lidu říká, že kněží se modlí a vedou zbytek společnosti ke křesťanství, bojovníci (šlechta) zajišťují bezpečnost a společně s kněžími rozhodují a dělníci pracují pro sebe a zbytek společnosti. Postupem času se ten dělný lid rozčleňoval do dalších stavů, řemeslný stav, městský stav, venkovský stav atd.

+1/0
21.2.2016 14:14

M11a68r71t42i30n 15Z25e40t72e30k 4940439355517

Ano, indické varny i evropské stavy mají stejný původ v původním indoevropském rozdělení lidu na trojí lid - kněží, válečníky a pracující. V Indii přibyli jako čtvrtá varna potomci původních obyvatel (proto jsou i rasově odlišní, tmavší). Toto základní rozdělení se později ve středověku rozvinulo do několika set kast. V Evropě se tento systém tolik nerozvinul.

+1/0
28.2.2016 8:10

K23a25r91o21l94i91n53a 40K74r62á68t30k14á 4953118204572

Rozdělení odlišné, princip stejný.

0/0
27.2.2016 9:04

P50e65t36r 74F68i82a14l69a 9223786633923

Tak to jsem asi pochopil váš první příspěvek nesprávně, když si neprotiřečíte.;-D

Tvrdím stále stejné, nikde v Evropě neexistovalo rozdělování lidí takovým způsobem jako v Indii, ať se to bude nazývat jakkoliv ..... a dál se o tom nehodlám dohadovat, myslete si, co chcete.

0/−1
20.2.2016 18:54

J26a97n 23C25i48h11e76l55n68a 2610611371698

Můj první příspěvek se vůbec kastovního systému netýkal. Týkal se výroku té cizinky, že Češi neřeší, kdo má jaký původ. A to je dáno nepochybně tím, že po roce 1620 česká šlechta, až na pár výjimek, zanikla. Ve sčítání lidu roku 1840 měla šlechta podíl na celkovém počtu obyvatel Čech 828:1, v Uhrách to bylo 17:1. V Maďarsku a Polsku, kde se šlechta udržela až do 20. století, se vazby na stavovský režim dají vysledovat ještě dnes.

To, že v Indii mají úplně stejné mocenské struktury jako v Evropě v dobách minulých, jsem nikdy netvrdil, to jen některá slova vytrháváte z kontextu. Mocenský systém v Indii byl krutější, než ve středověké Evropě, ale odmítám pohlížet na feudalismus růžovými brýlemi. V době, kdy Turci dobývali Evropu, mnoho křesťanů nízkého stavu konvertovalo k islámu, protože v islámské společnosti nebyl stavovský systém, poddaný z Evropy se mohl stát v islámském světě mocným člověkem, to bylo v Evropě nereálné. Feudalismus v pohádkách je romantizující představa, Evropa je taková jaká je, protože jsme se od minulosti radikálně odtrhli a ostatní kulturní oblasti světa jsme nechali daleko za sebou.

+2/0
20.2.2016 20:11

P93e18t72r 98F11i29a39l61a 9713546763973

Vy opravdu nejste schopen pochopit, jak fungují kasty v Indii...

Všechna česká šlechta nezanikla, to vím bezpečně, ale s pointou to nesouvisí....:-)

0/0
20.2.2016 20:18

J75a54n 42C86i51h81e22l88n46a 2570631551158

O indickém kastovním systému mluvíte neustále jen vy. Já od začátku mluvím o kastách v obecném smyslu a šlechta takovou kastou byla. Kšatrija v kastovním systému je ekvivalentem k šlechtě ve stavovském systému. Bráhmani jsou zase ekvivalentem ke kněžím a šůdrové k poddaným. Pak je tam ještě jedna skupina obyvatel, která stojí mimo kasty a to jsou dalitové, to jsou takový vyvrhelové a mají podobné postavení v indické společnosti jako Židé ve středověké Evropě.

Všechna česká šlechta nezanikla, ale v české společnosti už měla jen marginální význam.

+2/−1
20.2.2016 23:27

P65e93t33r 64F88i88a13l97a 9153736733413

Psal jsem to jako reakci na váš příspěvek, protože pointa byla jinde a to v tom, že rozdílné chování Indů a Čechů ohledně původu, je v propracovanosti kastovního systému v Indii, nikoliv v tom, že by všichni Češi měli stejný původ.

Víc k tomu nemám co dodat!

0/0
21.2.2016 23:09
Foto

P69a21t58r34i41k 53C53h45r26z 4718559442679

Souhlasím s Janem Cihelnou. Rozdělení lidí podle rodu (portugalsky casta) u nás bylo. Byť systém nebyl tak propracovaný (Duchovenstvo, šlechta, svobodní lidé, nevolníci), určité možnosti srovnání s jinými podobnými systémy (třeba právě tím indickým) zde možné je.

V obou případech byl systém podporován státním náboženstvím (křesťansví v Evropě, hinduismus v Indii), v obou případech nebyl možný přechod mezi jednotlivými kastami a v případě "smíšených manželství" (např. šlechtic s nešlechticem) to mohlo mít i důsledek na vyloučení z příšlušné kasty (je spoustu případů, kdy se musel vzdát král nebo budoucí král nároku na trůn pro sňatek s neurozenou osobou), případně by odepřen pohřeb s určitými poctami.

+1/−1
21.2.2016 10:58

P26e78t48r 47F33i45a53l27a 9923456353153

Četl jste celé vlákno?

Psal jsem, že rozdílné chování Indů a Čechů ohledně původu je právě vté propracovanosti kastovního systému v Indii, nikoliv v tom, že by všichni Češi měli stejný původ.

O králích jsem se nezmiňoval, mezi jinými vrstvami u nás se občas odehrávaly přechody a rody dál v klidu pokračovaly.

Pokud si myslíte, že s Indií to nebyl velký rozdíl, tak si klidně myslete, vaše věc.:-)

0/0
21.2.2016 23:17

J96a82n 65S73k98ř70i79v67á55n80e69k 3636646156

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kasta

0/0
20.2.2016 17:24

A14l20e19š 87Z92e47l88i95n71k19a 1634602806

Masaryk a vznik ČSR byl zeshora, v tomto ohledu nevím o čem píšete.

0/0
21.2.2016 1:17
Foto

J38i29ř23í 75B75a33b28i43n70s87k71ý 7277109758751

a proč bych si měly uvědomovat to že si žijeme ? naši otcové ,dědové i dávní předkové za to tvrdě platily krví , vše co máme je zkropeno potem pracujících ! nic jsme nedostaly zadarmo a je tedy správné že toho co máme také užíváme ,proč bych měl litovat obyvatele Indie ? jejich civilizace jestarší než naše a co mají mají proto že jim to asi vyhovuje když si nevybojovaly lepší !

+17/−6
20.2.2016 14:04

P22e45t18r 84F82i28a41l43a 9183156513863

Tak to nejde říct, že jejich civilzace je starší než naše, byly tam staré civilizace, které zanikly a mnozí lidé se odtud přesunuli dál, např. i naši dávní předci, a další civilzace zase vznikly.

S ostatním souhlas.

+1/0
20.2.2016 14:16

R26a11d20i55m 19B48á89r51t48a 4425143932396

Kamarád studuje na Masarykově Universitě a často se stará o různé cizince z Erasmu (program studentů ze zahraničí), a často jsme pro ně dělali různý pařby s jídlem na uvítanou, nebo třeba večeře jen tak mezi zkouškami...

Poznal jsem snad všechny národnosti, od Portugalska po Ukrajinu, od muslimů po katolíky, a nikdy nebyl žádný problém. Naopak bylo vždy poznat, že záleží spíš na osobnosti, než národnosti. Většina nám fakt "záviděla" právě tu svobodu a to, že neděláme rozdíly. Většině bylo líto, že zde nemohli být dýl. Opravdu si myslím, že když překonáme nějakou počáteční nedůvěru, Češi jsou jedni z nejvíc v pohodě v Evropě, a třeba životní úroveň máme právě teď skvělou.

Krásně to popsal v nějakém minulém článku ten Skot (nebo Ir?) - Evropa nás mylně pokládá za neslušné nebo negativní, ale my jsme opravdu spíš upřímní, a na otázku "jak se máte" se nechceme přetvařovat a mluvíme i o starostech...

Kdo nás opravdu pozná, pochopí... A navíc, zdá se mi, že nejen v Praze je blaze :-) Třeba Amíkům většinou přišla Praha jako standartní (i když opravdu krásné) velkoměsto, ale nemohli si vynachválit, že se v noci v centru Brna vyspali v tichu ;-)

+22/−1
20.2.2016 13:28

T45o70m42á31š 47K70r91e71j22č83í 1365101780761

Všechno co jste napsal je pravda, jen bych podokl, že jste přišel do styku asi jen se studenty. Tedy lidmi se vzděláním a zpravidla s touhou něco se svým životem udělat, uspět. U těchto lidí jednoznačně záleží na jejich osobnosti, ne na původu nebo náboženství. Bohužel, v mnoha zemích je mimořádně početná ta druhá skupina obyvatel, tedy ti, kteří vzdělání nemají, patří téměř k analfabetům a o jejich životních plánech se můžeme jen dohadovat. Věřte, že lidé z této části společenského spektra, vzlášť ve větším počtu, by se vám jevili jinak.

+9/0
20.2.2016 14:01

R61a96d84i15m 70B34á46r12t42a 4605413612776

Nejen se studenty, máte ovšem pravdu v tom, že u migrantů je hlavní jejich motivace. Já jsem cestoval spíše po Evropě, ale mám spoustu známých, kteří cestovali po celém světě, a právě oni vždy tvrdili, že nějaký mediální obraz o jakoby nevyspělých kulturách je dost chybný. Nejvíce pohostinní byli většinou ti nejchudší a nejvíce obyčejní lidé, bez ohledu na státní zřízení...

+2/0
20.2.2016 15:38

P20e34t37r 79Š40r24á54m46e57k 8974225697434

Souhlas, zkusenosti z erasmus studentu i na jinych VS koleji. Je to o lidech, ne nabozenstvi

0/0
20.2.2016 14:21

P58e24t13r 26F83i55a39l70a 9373546623363

Setkávám se párkrát za rok s lidmi různých národností a vztahy bývaly solidní.

Ovšem do té doby, než jsme společně popili trochu alkoholu, to pak Arabové, kteří moc nevydrží, vykládali, že si islám podrobí celou Evropu a my jim budeme sloužit, Turci pokyvovali a smáli se. Takže už to nikdy nepřekročí dál přes odborné diskuze, nemám zájem.

Problém byl i s německými kluky, rovnou po škole, které si německý kolega vzal s sebou jako asistenty, vyloženě se snažili posmívat Čechům, tolik arogance a nadřazenosti jsem u těch starších nikdy neviděl ... a tak jsem něco ironicky a s úsměvem odsekl a dál se nebavil. Bylo zjevné, že se to pak snažili vylepšit, jenže já na dodatečné okecávačky nejsem.

Zajímalo by mne, zda jste je při těch pařbách viděl ve stavu, kdy vyloženě ztratí zábrany, pak se teprve poznají rozdíly mezi lidmi.

+2/0
20.2.2016 16:43

M43a69r92c42e38l81a 88Z84a92j80í47c84o14v94á 1852338390144

Máte pravdu v tom, že alkohol uvolní zábrany a napovrch vypluje ta kulturou a výchovou neobroušená dřeň(pět let student v zahraničí)

+1/0
5.3.2016 10:47

J97a72n 44K37o74t31a98s 9259750852316

Dopuručuji lidem zajet si do Dillí, aby si vážili toho, co tady máme. V Dillí žije 22 mil. obyvatel a chudobu vidíte normálně na ulici, bohatší lidé žijí za vysokými zdmi v uzavřených komunitách hlídaných vrátnými.

Lidé žijí v obavách z dalších teroristických útoků (i tady mají islamisty), jsou k vidění checkpointy s policisty vybavenými samopaly, u každé památky, hotelu nebo u nákupního centra procházíte bezpečnostním rámem, policisté vás ošahávají, zda nemáte ukrytou zbraň, prohlížejí se auta, zda nejsou ukryty bomby pod kapotou.

Populační exploze Indie je asi největší problém - kolem r. 2022 by měli v počtu obyvatel předběhnout Čínu. Je asi zbytečné psát, že existující zdroje se nedají donekonečna dělit na stále menší. Indové nedokážou zaměstnat všechny své lidi, proto je indický pracovník nejčastější vývozní artikl - největší množství Indů pracuje v zemích Perského zálivu a v zemích Commonwealthu - Británie, Austrálie, apod. Co jsem mluvil s Indy, tak emigrace je pro mnohé jejich velkým snem. Chápou, že v Indii se moc dobře mít nebudou.

+4/0
20.2.2016 13:14

Z17u82z79a74n52a 96T54i61c14h28á 4268326830503

Tak ona stačila ta zpráva, co se v Dillí stalo medičce a jejímu příteli:-( Vůbec se nedivím, že paní z článku drželi rodiče za zdí. Jak mluví o té vděčnosti, tak nejvíc jsem vděčná právě za zdejší bezpečnost a o tu se nejvíc bojím...

+7/0
20.2.2016 13:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.