Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záchranář neměl právo matce vzít dítě po porodu, rozhodl potřetí soudce

Už potřetí se soudce Krajského soudu v Brně Michal Ryška postavil za matku, jejíž novorozené dítě záchranáři po porodu odvezli do nemocnice. Žena s tím nesouhlasila. Soudce uložil záchranné službě, aby se rodičce omluvila a zaplatila 100 tisíc korun. Rozsudek zatím není pravomocný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A62l16e85n51a 74T18e36s67a61ř28o85v23á 7376270300533

Ježíš, ta matka je ale jelito - dítě odrodí, zavolá si záchranku, aby přestřihli pupeční šňůru a pak remcá, když dítě odvezou do nemocnice. Já kdybych náhodou porodila doma (neúmyslně) do té nemocnice bych s miminkem jela ihned klidně i taxíkem, jen abych měla jistotu, že je v pořádku. To jí zas nějaká sluníčkářka naočkovala, aby se "bránila" a je z toho úplně nesmyslná kauza s ještě nesmyslnějším rozsudkem.... Tady v ČR je to vážně jako v Kocourkově :-( Je mi líto záchranáře, který na to bohužel doplácí...

0/0
29.2.2016 10:40

J30i94r53i 66D23v72o68r64a24k 5227260985233

Nojo, 100 000 a omluvu. Klasika ...8-o:-/

+2/0
28.2.2016 16:32

Z95u86z97a48n41a 55T13i55c67h59á 4318506440543

Zajímavé, jak tu ty příspěvky prořídly, a jaké zmizely a jaké zde zůstaly...:-/:-P TrapasRv

0/0
28.2.2016 12:34

P41e65t80r 23F87i71a63l46a 9513266603963

Jaké příspěvky to byly, že je to trapas, paní Tichá?

Všiml jsem si, že zmizel příspěvek p.Tominského, který označil lékaře ze záchranky velmi sprostým slovem, dokonce to zde zatepoval dva dny za sebou.

0/0
28.2.2016 13:49

Z48u42z27a86n59a 94T20i67c47h32á 4988256870853

Zmizelo tu celé dlouhé vlákno začínající příspěvkem, že nikdo normální by nepodával ani stížnost, natož žalobu, když hazard jako domácí porod nekončí smrtí. Na to oponovala jedna paní, že kdyby jí někdo po porodu vzal a odvezl pryč dítě, řvala by taky, a rozrostla se z toho velká diskuse. Já na pána reagovala, že i třeba v porodnici, když porod neskončí smrtí nikoho, ale lékaři dělají něco bez souhlasu či přímo proti vůli rodičky, zvláště pokud to není životně nutné, může sepsat stížnost i úplně normální žena. Možná se diskuse svezla nějakým nepřijatelným směrem, ale prostě mě zarazilo, že tu to vlákno chybí. A jako trapas mi přijde obecně mazat v diskusi něco, co není sprosté nebo třeba vybídka k násilí nebo něco podobného., ale je to jen jiný názor (tedy příspěvek pana Tominského, ať už by kopal za jakoukoli stranu, smazán být měl). Tož asi tak.

0/0
28.2.2016 16:26

P74e49t74r 36F93i44a72l38a 9233326573413

S tím souhlasím.

0/0
28.2.2016 21:55

L12u21d50ě41k 49K56ř31e80p57e64l22k50a 6729710544332

další nesmyslné rozhodnutí soudu. Žena zavolala záchranku a lékař dle mě postupoval, tak jak měl. Nechápu, proč se tohle vůbec řeší? Měli to zahodit rovnou, že postup lékaře byl v pořádku a věnovat se důležitějším věcem, ale to by to nemohlo být u nás.

+10/−1
28.2.2016 11:20

J86a92n 43F80r97o98l85í87k 6956760885664

Protože multikulti, zelení sluníčkaři a ekobio pomatenci. Matka asi netušila, že po porodu bude potřeba přestřihnout pupeční šňůru. A pokud si přivolala toho zbytečného lékaře bohužel tím na něj přenesla odpovědnost za další dění. Chápu, že nechtěl stát před soudem pro zanedbání lékařské péče.

+8/−1
28.2.2016 11:59

T62o74m13á13š 63Z11e62m17á55n96e89k 5580678656156

Určitě právo měl, když usoudil, že by mohlo být ohroženo na zdraví. Dítě není věc, která někomu patří, takže když měl jakékoli pochybnosti o tom, že se matka dokáže o dítě postarat volil nejlepší variantu- zajištění péče o dítě s tím, že pak se uvidí.

+6/−1
28.2.2016 9:39

P27e84t61r 85F30i72a28l15a 9363386243603

Přesně tak a k tomu zde napsal lékař ze záchranné služby toto:

"Guide-lines gynekologicko-porodnické společnosti hovoří o překotném porodu jasně - matku i dítě má zkontrolovat specialista, což lékař záchranky není."

Zasahující lékař nebyl neonatolog nebo pediatr, měl specializaci urgentní medicína, čili nejvhodnější pro rychlou záchrannou službu. Ta rodička tvrdila, že nechtěla rodit doma, že se jednalo o překotný porod, takže lékař nemohl postupovat jinak. Navíc musí dbát Hippokratovy přísahy.

Dle toho, že záchranku zavolali až za hodinu po porodu, protože neuměli podvázat pupeční šnůru a dle toho, co později prohlásil otec dítěte, rodička nejspíš lhala, ale to nic nemění na tom, že lékař ze záchranky postupoval správně.

Nakonec lékaře rozpoutaná štvanice stála život a zanechal po sobě handicapované dítě. Ale vypadá to, že v našem státě jsou především důležité peníze - pro toho, kdo umí dobře křičet.

+9/0
28.2.2016 10:42

P14e22t63r53a 53F78a41b23i94n89g19e46r18o69v90á 1266409954529

Že to té matce za ty soudy stojí.

+3/0
28.2.2016 6:33

J31a39n 42F80r70o21l24í13k 6456880565974

100 litů v neziskovce jen tak rychle nevyděláš.

+1/−1
28.2.2016 12:00

M76o35n86i12k12a 43R43o46l15l87o33v90á 5313942526485

To,že porodim ještě neznamená,že' dítě můžu ohrozit ať svou hloupostí, aroganci,nebo naivitou. Pokud jsem hloupá alterno bio matka bez mozku,tak holt mě v rozhodování musí zastoupit někdo kompetetni s fungujícím mozkem.Nemám právo ohrozit jiný život než svůj vlastni.

+4/−2
27.2.2016 20:33

L22u13d36m87i94l42a 71Š38i74n78d81e82l42á64ř38o76v15á 7422206692821

Paní Rollová, vystupujete velmi arogantně. Proč tedy lékař ohrozil dítě podchlazením?

+2/−6
27.2.2016 21:18

M82o87n23i95k61a 15R26o50l19l89o48v25á 5703632336855

Protože na něj schválně nechal otevřené okénko v sanitce?;-D. Nebo dítě bylo podchlazene už když ho dali do sanitky? Ani novorozenec neprochladne za 5 minut,což je doba od baráku do nemocnice.

+4/−1
27.2.2016 21:25

P29e19t80r 92F24i73a36l64a 9603636713333

Paní Šindelářová, buď o případu máte málo informací, pak byste se měla zdržet opakovaných výkladů, co lékař údajně udělal špatně ..... anebo záměrně lžete, takže byste to byla vy, kdo vystupuje arogantně.

V každém případě je naprosto logické, že hodina v nevytopené, studené místnosti musí být pro novorozence horší než pár minut ve vytopené sanitce, kde mají ještě termoizolační fólie, pro potřeby novorozenců naprosto výborně! Dle vyjádření matky to od jejího bytu do porodnice trvá pět minut, nevím, zda pěšky nebo autem, takže novorozeně nemohlo být převáženo sanitkou déle než těch pět minut!

Vzhledem k tomu, že jste zde kázala také o tom, že pro dítě je lepší být s matkou doma u prsu, tak opakuji, doma teplo nebylo..... a s matkou bylo novorozeně i v sanitce.

+6/−1
27.2.2016 21:48

M94a23r26t61i42n78a 38K29o47l73o97m79a65z21n34i69k91o43v26a 2937742527296

Tak termoizolacni folie rozhodne neni samospasna a pokud by dite bylo v te sanite poradne zabaleno v necem dostatecne teplem, tak je izolacni folie na tu chvili naprosto zbytecna.

0/0
27.2.2016 22:45

P23e10t87r 89F67i24a85l40a 9113516533273

Tím potvrzujete, že novorozeně nemohlo nastydnout v sanitce.

+4/0
27.2.2016 22:49

M23a75r32t63i37n83a 94K65o80l45o81m22a57z61n12i94k67o29v55a 2387302707956

Ne, to rozhodne nepotvrzuju. Nemuselo byt poradne zabalene v dece, mohlo nastydnout pri manipulaci, prenosu do/z auta....

0/−5
28.2.2016 0:39

V48l41a89d48i60m33i87r 67S77e24f67l 6177552265211

Svata prostoto, toto je prvni pripad, kdy snad udajne byl pacient podchlazeny ze sanitky. Hlavne ze doma mela ta exotka "teplicko":)

+5/−1
28.2.2016 1:20

P62e65t89r 57F63i41a64l16a 9763196613833

Na vás stačí jedno přísloví, paní Kolomazníkova, že ́každý cikán hádá dle své planety ́.

0/0
28.2.2016 13:52

S45i43m31o97n87a 92B15ě35l24á94k93o55v14á 2570571249433

jasně, podchladilo se během několikavteřinového přenosu do/z auta... ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
28.2.2016 19:11

L43u93d94m49i50l18a 91Š72i39n22d42e16l76á83ř70o50v71á 7132316442911

Jak víte, že místnost, kde se dítě narodilo, byla nevytopená? Jak víte, že sanitka byla vytopená a že byla použita termoizolační fólie? Jak víte, že převoz trval jen pět minut? Vy máte informace ze spisu, jak to probíhalo?

0/−2
28.2.2016 9:14

P68e28t62r 21F84i47a69l95a 9123586833173

Vím to z novinových článků, které od začátku sleduji, paní Šindelářová.

O nevytopené místnosti (navíc špinavé, kde pobíhali dva psi) mluvili záchranáři a policie a později to přiznal i otec dítěte.

O vytopené sanitce hovořili také záchranáři, nehledě k tomu, že je to běžný standard v chladném počasí. Folie patří do vybavení sanitek a používají se v případě potřeby, je to stejné, jako že dodržují hygienické předpisy. Budete také pochybovat o tom, zda mají zdravotníci vydesinfikované nástroje .... a splétat o tom nesmyslné konspirace?

Každému rozumnému člověku je jasné, že záchranáři dělají svou práci tak, jak mají a skutečně to nejsou primitivové jako někteří diskutéři, kteří možná sami svou práci odbývají a tak soudí i o ostatních.

O tom, že je nemocnice od toho pavlačového domu vzdálena pět minut, hovořila sama rodička, možná tím i myslela pět minut pěšky, ale podstatné je, že to autem víc jak pět minut nemohlo trvat!

+4/0
28.2.2016 10:11

P90e42t74r 66F87i94a91l23a 9153256623913

A ještě, madam, proč se ptáte na něco, co jsem vám napsal již včera večer?

Proto končím diskuzi, nemám nejmenší zájem ztrácet čas s hádavou ženou! Račte si to sama ověřit v předchozích článcích.

0/0
28.2.2016 10:16

M91a18r28t19i83n62a 85K53o91l98o51m35a75z86n39i32k53o12v43a 2207832327696

To, ze nahodou porodim mimo porodnici, lekar ze zachranky shleda, ze je dite i ja jsme v poradku, a ja se tudiz ihned nenecham i s ditetem preventivne odvezt do porodnice, rozhodne neznamena, ze ho ohrozuju. Alterno bio matku jste si tam dosadila vy, ale at je jakakoliv, prava ma stejna jako vy.

+2/−1
27.2.2016 22:42

A92n38n74a 14Z25a35j52í77č63k13o98v28á 6922397519856

Ten porod nebyl náhodný, ale byl plánovaný. Vám přijde normální, že někdo plánuje domácí porod a neumí ani přestřihnout pupeční šňůru? Přijde vám normální, že ke zdravému dítěti volá záchranku? Co kdyby v té chvíli umíralo vaše dítě nebo někdo vám blízký a nemohla přijet záchranka, protože byla u domarodičky a zdravého dítěte?

+5/−1
27.2.2016 23:25

M27a94r96t63i97n43a 33K41o21l18o62m90a60z22n28i81k18o84v58a 2267552867806

Ze byl porod doma planovany, je az zmenena vypoved otce v dobe rozvodu. Praveze mi neprijde normalni, aby u planovaneho porodu doma nemeli zajistenou PA, proto se i na zaklade predchozich vypovedi domnivam, ze porod doma planovany nebyl.

+2/−3
28.2.2016 0:42

A56n73n71a 72Z86a20j39í23č60k57o91v87á 6342167939936

Kdyby chtěla rodit v porodnici a doma odrodila neplánovaně, volala by ona nebo partner záchranku hned a ne až hodinu po porodu, nevyváděla by kvůli převozu do porodnice a nesoudila by se kvůli tomu. Vzhledem k blízkosti (5 minut) by to do porodnice stihla. Otec byl prostě slaboch a doufal, že mu dovolí dítě vídat, když její výpověď potvrdí.

+5/0
28.2.2016 6:46

S51i72m13o27n89a 85B12ě90l80á45k83o54v92á 2690701179263

ale on neshledal, že je dítě v pořádku! kdyby si byl jistý, tak by ho nenechal převážet

+2/0
28.2.2016 19:13

M34a48r66t86i68n81a 16K73o54l68o67m86a31z79n18i79k62o17v92a 2137632947476

To je ovsem nova informace. Matce rekl, ze je v poradku a rekl to i pri telefonickem rozhovoru s nemocnici, ktery je samozrejme zaznamenany.

0/−1
28.2.2016 19:15

J64a39n19a 55H63a93n50u48š19k71o18v10á 9916305712107

Je mi 24 let a mám 2,5 letou dceru v životě by mě nenapadlo rodit doma jak jsou toho schopné některé fanatické ženy :-P .... A když už doma rodit budou nebo chtějí tak ať si za to nesou následky na celý život a neobviňují stoho záchranáře PA a lékaře. Já se ani nedivím že nikdo nechce studovat porodního lékaře a PA když je někteří jedinci tahají k soudu :-( ...A když neuměli přestřihnout pupeční šňůru tak neměli volat sanitku ale souseda

+10/−3
27.2.2016 12:06

J66o24s76e16f 77N92o82v67á49k 2512712685534

Prosím, zjistěte si něco o tomto případu. Ve svém příspěvku řešíte úplně něco jiného, než co řešil této soud.

+1/−3
27.2.2016 13:21

J51a13n70a 52H28a62n14u51š95k27o90v73á 9276485222177

A vy to máte zjištěné?

+2/−1
27.2.2016 13:35

J98o79s69e86f 30N13o95v79á69k 2272862455364

Ano, mám. V tomto případu nejde o to, že by někdo vinil záchranáře za "zpackaný" domácí porod.

+1/−1
27.2.2016 13:40

J87a24n52a 77H79a64n30u15š38k49o11v19á 9956245282587

Prosím přečtěte si můj komentář pořádně já nic nepsala o tom že by záchranáři spackali domácí porod ale o tom když někdo chce rodit doma tak ať si také ponese následky na celý život a nevinní stoho lékaře PA a záchranáře

+6/−1
27.2.2016 13:54

J25o14s75e44f 54N41o51v90á98k 2662302105744

Ovšem tento případ je prostě o něčem jiném. Porod byl překotný, nikoli plánovaný. A nikdo lékaře nevinní z toho, že by se díky porodu doma něco stalo, prostě případ je o koze a Vy mluvíte o voze :-).

+2/−1
27.2.2016 14:02

J72a57n44a 27H16a69n38u75š30k48o68v57á 9866935502307

Matka může být vůbec ráda že dítě je zdravé :-) ....

+2/−2
27.2.2016 14:13

V84l21a17d80i61m21i11r 81S68e90f43l 6827102855791

Takze nebyl zadny rozumny duvod pro zalobu (krome tedy asi penez na odskodnem)

+4/−1
27.2.2016 17:37

J96o98s14e63f 76N53o73v77á18k 2572292485824

Byl, protože záchranáři nelegálně omezili rodičovská práva matky a zároveň ohrozili dítě - ale nikoli tím, že by nekonali.

0/−3
27.2.2016 19:43

M37o75n96i53k57a 50R78o80l19l91o92v20á 5463422446465

A co třeba rodičovská práva jehovistu? Jste pro aby doktor nechal jejich dítě zemřít,protože jejich víra zakazuje transfuze krve?

+2/0
27.2.2016 20:35

M77i94c92h29a61l 87T59o87m88i85n52s41k47ý 9381715137904

Výborně, censor mi smazal příspěvek, za to že jsem schvaloval rozhodnutí soudce a z to ž jsem se vyjádřil o záchranáři, tak jak se vyjádřil soudce a když jsem se napsal o tom případu víc, včetně odkazů

Takže je mi to líto, ale 90% veřejnosti žije v bludu, že soudce rozhodl špatně a že záchranář jednal dobře.

Je smutné, když censor maže důkazy a příspěvky schvalující rozhodnutí soudce ;-(

Teď mě tu umínusujte, ale vězte, že máte špatné informace.

+1/−6
27.2.2016 11:35

S62i98m41o25n46a 38B52ě45l11á25k88o21v70á 2650171409433

ano, 90% společnosti žije v bludu, jen vy a dalších pár vyvolených mají nejsprávnější informace ;-D;-D;-D

+4/−1
27.2.2016 12:12

V70l78a34d54i62m74i86r 46S64e68f63l 6357492705631

Senzor vam myslim smazal jedno vlakno, kde jste byl jen sprostej, nic vic za tim nehledejte.

+3/0
27.2.2016 17:38
Foto

P30e16t55r 79N44o14v62o58t63ň76á26k 1855431983768

Nejsem zastáncem domácích porodů z principu toho, že je pro oba (matku i dítě) bezpečnější rodit v porodnici, ale nemění to nic na tom, že právo člověka rozhodnout sám za své dítě a za sebe, musí být nadřazeno právu státu rozhodovat za každého člověka. Stát má sloužit lidem, ne lidi státu a státní moci. To dítě je její a jeho otce a je to jejich riziko. A když bych šel až k principu samotné přírody tak to jejich "alternativní" geny se dál nerozmnoží, když jim dítě nebo matka jejich chybným rozhodnutím zemře při porodu.

+9/−3
27.2.2016 6:47

V25l86a34d17i94m11i34r 65S17e46f66l 6377982735821

Tak pak nemela volat zachranku, uz tim ty rodice prehodili odpovednost za zdravi toho ditete na lekare...

+19/−7
27.2.2016 6:57
Foto

P80e75t75r 28N57o49v59o61t59ň97á66k 1265751893848

Nehledejte chybu v tom, že ji zavolali, proto si ji platíme, chyba je v legislativě, tedy pokud by měl mít lékař u rodičky doma odpovědnost za dítě větší než rodič, pak je chyba v legislativě. Nic méně soud rozhodl, že tu odpovědnost za zdraví nese v takovém případě rodič. Buďte rád za to. To zbavuje záchranáře odpovědnosti v takovém případě do budoucna.

+10/−2
27.2.2016 7:08

V58l11a12d65i90m47i47r 25S63e67f29l 6817882725971

Soud zatim neskocil a soudce nerespektoval uz 2 rozhodnuti vyssi instance. Pokud by se diteti neco stalo, tak by za to nesli odpovednost taky rodice? Vsaadim se, ze to by lekare zalovali taky, hlavne tato exotka...

+9/−2
27.2.2016 7:33
Foto

P47e34t58r 89N93o44v19o67t79ň29á75k 1365721563958

Pokud by se rodiče rozhodli nechat dítě doma i přes DOPORUČENÍ lékaře, pak by spadala plná odpovědnost na ně. O tom by to celé mělo být. Mimochodem soudce respektoval 2x vyšší rozhodnutí vyšší instance, celou situaci znovu projednal a dospěl ke stejnému závěru jako na začátku.

+2/−2
27.2.2016 7:59

V43l17a89d26i60m17i36r 96S18e91f43l 6377592635881

Zrovna tato Milka by v takovem pripade doktora zalovala taky. Uvidime, jak dopadne odvolani...

+2/−3
27.2.2016 8:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.