Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura si stěžuje v Bruselu. Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy

Ještě na podzim to vypadalo, že se žluté vlaky společnosti RegioJet do dvou let mohou ukázat na jihomoravských tratích. Majitel firmy Radim Jančura se totiž chtěl ucházet o možnost provozovat linku R13 z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Olomouce. Trať plánoval převzít od roku 2017 po Českých drahách. Dnes je vše jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a50r85o76m96í35r 16N40e19s12v40a58d73b86a 5136110

Ani se nedivím, že ho tam nepustili.

Kdyby tu jel RJ, cestující, kteří přestupují, by si musel kupovat lístek zvlášť jak pro vlak ČD, tak pro RJ A ten kdo by tu RegioJet na Brno chtěl, vzpomeňte si, jak se na RJ všichni těší a pak na něj nadáváte-viz. léto: nefunkní klimatizace, v zimě nefunkční dveře...atd.

ČD EC/Ex/IC a railjet tu stačí. Sice ČD nerozdávají kafe a koláček zdarma - ale kam chcete, tam Vás dovezou. ;-)

0/0
5.3.2016 23:28

J41a32n 83K37o29b79ě35r65s68k64ý 1140736671433

Dokud není vyřešený celonárodní tarif na železnici je zadat to ČD nejlepším řešením. Většina lidí z těchto rychlíků přestupuje a jede na tarif ČD. S předáním vlaků Jančurovi by pravděpodobně tarif ČD neplatil a cestujícím by se zhoršilo cestování. Tím se nechci zastávat ČD jen není všechno tak jednoduché jak se zdá.

+5/0
4.3.2016 19:52

J69a21n 33J87e63m29e77l93k58a 1795930

Podle mě špatně, špatně, špatně. Chyba dát rozhodování o železnici krajům a toto pro soutěže nevratně zafixovat. Špatně, aby kraje měly své soupravy. Špatně virtuální vlakoví operátoři (nevlastnící ani vlaky ani infrastrukturu). Špatně soutěžení na cenu - navíc na straně dotace. Špatně opouštění státního tarifu. Špatně soutěžení na dlouhou dobu 15 let (bez arbitráží, náhrad škod s tím pak nikdo nepohne 15 let.). Místo centrálního nákupu, centrálních servisních smluv si každý kraj bude sám nakupovat, uzavírat své servisní smlouvy (předpokládám neveřejné, neprůhledné). Budou muset restrukturalizovat servisní pracovníky, úředníky a spol pod kraje - restrukturalizační náklady. Navíc tomu nebudou rozumět pořádně, umět. Kráje jsou obtížně veřejností kontrolovatelné. Dopravci nebudou mít zájem se starat o soupravy, které nejsou jejich. Jejich přidaná hodnota bude malá, protože soupravu neovlivní, vlastně nic moc neovlivní. Jediné co možná ovlivní cenu jízdného. A ještě to povede k rozpadu státního integrovaného systému a jízdného. Odpadne flexibilita souprav - přemísťování do míst, kde je pro ně uplatnění (protože budou navázány na trasu a kraj) Změna poptávky a spol - problém. Daňový poplatník opět ve výsledku vyhodí peníze oknem, protože ne všechny soupravy je třeba inovovat jen protože jsou tady nějaké evropské peníze a že si usmyslí kraj, že chce nové. Nepůjde o postupnou rozumnou inovaci souprav v životním cyklu.

Celá tahle šaškárna se soutěžema je v tomto provedení špatná a bude mít nevratné důsledky. Lepší řešení by bylo, kdyby to koupily ČD, nemít banánistán, průhledné smlouvy, dobrý management ČD, dobrý úklid a vytyčit přesně, které tratě se budou soutěžit (ale za uznání TR 10, státní sítě, a pouze 30%)

+5/0
4.3.2016 19:33

R56o97m67a48n 17J55e38s78c12h14k85e 9728395307985

Za kraje můžeme poděkovat křišťálově čístému Stanislavu Grossovi. Také mne vadí přestupování v Letovicích. I poslacům můžeme poděkovat za rozdělení ČD.

O čekárny se nikdo nestará a neřeší se. Tak trpíme v dešti a sněhu.

+1/0
5.3.2016 18:02

R24a30d18e41k 31J42a72n75a41t28a 9345856324832

"Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy"?

---------------------

Řekl bych to přesněji : úředníci odmítli dát Jančurovi státní zakázku, raději ji dali státní akciovce. Jinak mu tam nikdo jezdit nebrání.

+3/0
4.3.2016 17:40

K33a47r73e13l 43H71r80u67b27ý 2605198757944

Off Topic, ale uz zacinam byt alergicky na pojem "vysoutezene, vysoutezit ... neco" - v tomto pripade vysoutezeny dopravce.

To se kruci neda pouzit neco jako "vitez souteze" a podobne?

To jsme pojmy jako vypsat soutez, nebo zvitezit dosud nemeli?

Je nas jazyk malo pestry, aby se musely objevovat takove novotvary?

0/0
4.3.2016 11:39

P64e38t83r 47N93i67v64n15i56c84k26ý 3582614835327

Jazyk se vyvíjí prostě tíhne ke zkracování. Je efektivnější použíj jednoslovný popis než dvouslovný. No a když ten jednoslovný neexistuje, tak se prostě vytvoří. Samozřejmě, že to ze začátku zní divně. (Podobně, jako třeba před léty slovo Česko.)

Mně třeba vadí, že profesionální reportéři vůbec neznají komparativ a superlativ. I v případech, kdy čeština běžně používá správné tvary, oni tam vypouští "více ..." a "nejvíce ...". To je humus.

+2/0
4.3.2016 12:30

M36i29r81e68k 15Z94á77v66o21d69n95ý 7572277560128

No, snad se Brusel z potížisty nepodělá jako na Slovensku.

+1/−4
4.3.2016 11:28

P56e32t54r 47V17e46s56e79l40ý 8285665782766

Pro všechny Jančurovy fanoušky: přečtěte si, jak vydrbal se Slováky.

+5/0
4.3.2016 11:23

P61a57v54e80l 87M58o40r96a78v49e69c 3982859702718

Můžete to trochu přiblížit prosím? Link na summary článek apod.? Vím že provozuje jednu trať na jihu SVK..

0/0
4.3.2016 12:42

J77á97n 19K46o57t53ú38č 2926134248756

No ako vydrbal? Tým, že zaviedol dopravu na úrovni 21. storočia na linke BA - Komárno, ktorá bola roky v katastrofálnom stave, napriek tomu, že je blízko hlavného mesta?

Alebo tým, že začal s konkurenciou v diaľkovej doprave, ktorá viedla ku zníženiu cien a zvýšeniu kvality?

+2/−1
4.3.2016 13:13

M84a78r49e51k 50M47a26r11t15i63n 8249244696680

Třeba tím, že v obou případech nepobírá kapacitu cestujících. A s tou úrovní komfortu je to taky diskutabilní. Pokud nefunguje klima, záchody, apod., tak nic takového na zvýšení komfortu cestujícím nevidím. To, že mi dá cestou jeden rozpustný nápoj, fakt nepovažuju za zvýšení komfortu. Sorry.

+3/0
4.3.2016 13:42

T25o14m77a82s 84N47o31v74o83t11n41y 1181304306325

Jak nepobírá? Normálně si teď můžu zarezervovat lístek na BA-KOŠICE.

0/−2
4.3.2016 17:15

R32o64m50a65n 21J72e60s57c37h98k31e 9818835657185

Do vlaku ČD mohu kdykoliv nastoupit bez přemýšlení.

+1/0
5.3.2016 18:04

T62o82m49a76s 42N48o59v19o28t76n54y 1201934476195

Jak? Povídejte. Ceny ok, služby by někdy mohli být ještě lepší, ale pořád lepší než státní dopravce. Na to, že půlka cestujících jezdí vlakem na Slovensku zdarma, to drží Jančura dobře.

0/0
4.3.2016 17:14

T41o27m95á78š 81T98a73t58í57č95e63k 5560492830628

Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň. :-P

+6/−12
4.3.2016 10:09

P19e75t47r 58S68u52c87h82ý 1728549324886

Tohle může říct jen bl**c, nebo ten kdo vlakem nejezdí. I ten kdo nenávidí Jančuru by na tom totiž vydělal - jakmile se objeví konkurence, tak ČD půjdou s cenou na polovinu. Podívejte se naříklad, kolik stála jízdenka u ČD na tzrase Praha-Ostrana před a po příchodu Jančury.

+4/−3
4.3.2016 15:03

T65o62m66á20š 28T67a14t85í14č82e19k 5880342910798

S tím urážením sis to mohl odpustit. Měl bych co odpovědět, proč, ale takhle ne. :-P

Kromě toho je to typické, že Jančurovi příznivci se cítí jako nějaká elita. Naprosto mylně.

+1/−2
4.3.2016 15:12

P77e91t19r 35S64u21c18h10ý 1288989594726

Je všeobecně známo, že kde není konkurence, tak je vysoká cena. Proč by chtěli mít zisk např. 5% z obratu, když můžou mít i 15% ?:)

+1/0
4.3.2016 15:17

P73e18t95r 19S53u51c68h91ý 1438969454316

No mě by docela zajímal důvod, proč jste to napsal, .... v čem konkrétně Vám vadí, když píšete "Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň". Ono totiž pokud jezdíte vlakem, tak máte pořád na výběr i ČD, pokud vlakem nejezdíte, tak vás to nijak neovlivní ..... a dle mé zkušenosti Jančuru pomlouvají v 99% ti, kteří mu jeho úspěch závidí.

0/0
4.3.2016 15:23

T26o58m78a41s 35N65o58v34o75t71n19y 1891624286665

V diskuzích na idnes je plivání na žlutého takový sport nádražáků z k-reportu, s tím nic nenaděláte i když byste měl 100x pravdu a oni ne. Stejně bude vždy špatný Jančura. Holt nemůžou odpustit, že lze dopravu dělat i jinak a oni musí dneska makat a ne se jen vozit a kašlat na cestující.

0/0
4.3.2016 17:18

R77o56m61a47n 21J67e93s39c77h18k73e 9648475657105

Pokud si někdo bere pouze lukrativní linky, tak má velký úspěch. U ČD přes jejich nedostatky mají hustotu spojů a dostanu se do vlaku vždy. To u Jančuráka říci nelze. Jsem pro konkurenci ale také pro úroveň. Pokud se někdo plouží pomalým dieselem na elektrifikované trati a zdržuje, tak tam nemá co dělat. Po dálnici také nemůžete jet traktorem. Holt SŽDC je továrna na prachy a pustí každého. Ale aby postavili čekárny a pořádná nástupiště, tak nečiní.

0/0
6.3.2016 8:09

T46o80m56a87s 19N15o42v76o73t61n49y 1351954116975

I tam kde jeho vlaky nejezdí, se najednou ČD snaží, stačí aby do cílových měst jel žlutej autobus a u ČD hned jsou dolů ceny, jsou akční jízdenky a přednostně renovované vagony. To dřív nebylo. Na mnoha trasách není rychlejšího a pohodlnějšího dopravce. A většinou nestojí ani víc jak různá exČSAD.

0/0
4.3.2016 17:17

T15o56m35á83š 89T44a80t58í34č63e31k 5290112320618

Ve zkratce: 1) Jsem proti politice povolení dálkových autobusů na trasách, kde jsou k dispozici vlaky. Ale to není Jančurova chyba, děje se to nově i v rajchu např. Nicméně se mně autobusy na dálnicích nelíbí. A jsou to prostě žluťáky. 2) Jančurovo vybírání rozinek včetně dumpingové politiky rozebírat snad nemusím. 3) Vůči Jančurovi mám osobní averzi, neb si pamatuju, čím si vydělal startovní kapitál. A když jako takový strká svůj obličej na veřejnost a vyjadřuje se velmi rád i k politice, nedostane mě do jeho prostředku nic na světě.

Jinak má konkurence asi zdravý dopad, ale taky si rád koupím v Zapadlé Lhotě jízdenku do Propadlého Úvozu, a můžu jet, aniž bych se musel starat, jestli mně ta jízdenka platí.

+2/−1
4.3.2016 17:32

R10o21m67a75n 35J38e43s74c19h61k45e 9798875847705

Ač nemám Jančury rád, mé heslo " Jen více Jančurů ". Alespoň se ČD více snaží. Také jsem byl naštvaný, když ho SŽDC pustilo před náš vlak. Dnes mne vadí systém SŽDC. Nestarají se o čekárny ani o nástupiště. Na koridoru utopené peróny. Jenže to pan ŤOK nereší. Ale přidali jim 2 %.

0/0
5.3.2016 18:09

T41o97m37á78š 12T27a39t62í74č64e64k 5310322330868

Tak jo, konkurence nutí ty ajznboňáky trochu zvednout falty - ale Jančuru prosím ne. To su spíš zvědavé, jak se prosadí ti Němci.

Co se týče SŽDC, tak jsem si před chvilkou přečetl článek, jak chcou rekonstruovat náhradní koridor přes HK - na rychlost 120. Hmm... :-/R^

+1/0
5.3.2016 20:06

J84a40n 53N21e61š38p66o29r 4756698716802

Proč by se měla SŽDC najednou začít starat o čekárny a nástupiště?

0/0
9.3.2016 20:57

R25o32m54a63n 92J72e62s31c33h90k31e 9298445697575

Lidé žijí nejen ve městech ale i na vesnicích. Nebo jsme snad druhá kategorie. Nebyl jsem to já, kdo rozbil a rozkouskoval dráhu. Za prohnilého Rakouska- Uherska byly čekárny.

0/0
9.3.2016 21:17

P92e20t69r 16N20i50v31n75i14c36k75ý 3332414735777

Klasický postup. Škoda Transportation se chce chce přisát na cecík evropských dotací a prodat vlaky. Proto tak tlačí na politiky, aby zakázku přiklepli ČD, kteřé "výhodně" nakupují u Škody už dlouho. Kdyby to dostali soukromí dopravci, dost pravděpodobně by nakoupili jinde.

+7/−1
4.3.2016 9:36

R61o18m40a45n 24P40o29l11á70č57e68k 5126639935

Taky to není úplně pravda. I ČD mají jiné vozy. Na severu jezdí Desira:-)

+3/−1
4.3.2016 10:48

P19e33t76r 90N79i72v18n15i62c60k40ý 3922554495367

CO není pravda? Já jsem snad psal, že ČD nakupují POUZE u Škody? Za kolik toho za poslední roky nakoupily ČD u Škody a za kolik jinde?

+2/0
4.3.2016 11:14

P27e49t30r 56S54u38c23h88ý 1978559274736

Jsem přesvědčen, že kdyby to vyhrál Jančura, tak si tady budete naopak stěžovatt, že nezapojí české výrobce ....

0/0
4.3.2016 15:05

T19o97m 58J51u47r66e81č94k12a 6975422615105

Jančura tak nějak zapomíná, že úplně stejným přímým zadáním bez soutěže získal dotovanou linku Bratislava - Komárno. Tam mu to ale zřejmě nevadí. ;-)

+12/−4
4.3.2016 9:34

P68e56t55r 78N14i30v84n78i73c53k18ý 3472544195647

A co konkrétně by mu na tom mělo vadit?

+2/−5
4.3.2016 11:15

M94i43r77e44k 62Z98á98v16o14d19n91ý 7362737540338

Tak jelikož je podnikatel, tak nic. Hlavní je vytřískat paníze bez ohledu na to, že kritizuje něco i když se stejným způsobem dostal jinde ke korytu :)

+2/−2
4.3.2016 11:34

P28e17t68r 55N84i81v67n20i93c35k42ý 3932444545497

Každý podnikatel podniká za účelem zisku. Když se dostane k zakázce, o kterou má zájem, tím lépe. Jestliže má někdo podezření, že to neprobíhalo podle zákona, jsou zde standardní úistituce, které to řeší. Máš na něco podezření?

Podnikatel má taky právo si na něco stěžovat.

Tak o co jde? Udělal něco proti zákonu?

+2/0
4.3.2016 12:24

M13a92r57e26k 98M68a29r96t97i11n 8699504506680

Stěžovat si klidně může. Problém je, že si stěžuje na všechno a na všechny, když není po jeho. Má smůlu. V tomto případě k porušení nedošlo a vztekat se může mediálně jak chce, ale je mu to k prdu platný. Na druhou stranu chápu - lepší ubrečené PR než žádné.

+2/0
4.3.2016 13:38

P22a93v20e34l 50M34o11r78a97v33e82c 3372339832188

Tam se měla ozvat ŽSR, ne?

0/0
4.3.2016 12:43

T30o15m64a60s 63N15o98v77o56t54n64y 1981194696545

Že se slovenské dráhy ani nepřihlásily není tak nějak jeho problém, zůsta v soutěži sám a dostal to pak logicky přiděleno.

0/0
4.3.2016 17:19

L25a40d26i50s81l41a31v 68K93ř30í48p34a93l 1341429700456

Stát a jejich poskoci si prostě musejí nahrabat kapse a soukromníka tam prostě nepustí. V tomto státě to bude pořád. A bohužel tady bude pořád jenom bordel.

+5/−6
4.3.2016 9:32

R45o88m77a94n 15P88o85l63á22č25e62k 5786849355

;-DA soukromník to bude jezdit pro jejich modré oči

+6/−1
4.3.2016 10:02
Foto

J90i18ř52í 18B51i21l81í12k 4765972452694

Pro modré oči ne, ale numusí tolik platit příživníkům a dávat všimné kamošům.

+2/−1
4.3.2016 10:42

R40o24m79a14n 53P24o83l29á63č30e91k 5596209515

Tot velká otázka. Jezdit s Košic s půlkou nefungujících vagonů proto, že depo je jenom v Praze není úplně košer ;-)

+6/0
4.3.2016 10:50

P39e86t68r 25N67i89v18n93i57c26k50ý 3252894595627

Když to zákazníci akceptují a jezdí i nadále, je vše OK.

0/0
4.3.2016 11:29

R42a21d78e58k 44J57a71n83a17t71a 9485946654702

Záleží, jaká je to závada. Některé mohou mít vliv i na bezpečnost (vadné dveře či (nouzové) osvětlení) či poškozovat trať ("obutý" vůz).

+1/0
4.3.2016 12:40

T70o26m92a97s 10N80o94v43o60t40n55y 1611454666625

NE, ale konečně se ukáže, jestli ČD jezdí za normální ceny nebo podrážejí ceny zásadně jen tam, kde jim hrozí konkurence, jak už několikrát zázračně snížily cenu

0/0
4.3.2016 17:21

J63a37n 33K33o65s30t18k22a 9104747929676

Je to prostě vzájemná masáž a boj mezi státním a soukromým.

+1/−1
4.3.2016 9:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.