Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura si stěžuje v Bruselu. Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy

Ještě na podzim to vypadalo, že se žluté vlaky společnosti RegioJet do dvou let mohou ukázat na jihomoravských tratích. Majitel firmy Radim Jančura se totiž chtěl ucházet o možnost provozovat linku R13 z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Olomouce. Trať plánoval převzít od roku 2017 po Českých drahách. Dnes je vše jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a18r22o46m65í93r 86N38e56s54v96a72d62b24a 5286260

Ani se nedivím, že ho tam nepustili.

Kdyby tu jel RJ, cestující, kteří přestupují, by si musel kupovat lístek zvlášť jak pro vlak ČD, tak pro RJ A ten kdo by tu RegioJet na Brno chtěl, vzpomeňte si, jak se na RJ všichni těší a pak na něj nadáváte-viz. léto: nefunkní klimatizace, v zimě nefunkční dveře...atd.

ČD EC/Ex/IC a railjet tu stačí. Sice ČD nerozdávají kafe a koláček zdarma - ale kam chcete, tam Vás dovezou. ;-)

0/0
5.3.2016 23:28

J32a68n 39K14o69b65ě60r62s36k76ý 1820616851623

Dokud není vyřešený celonárodní tarif na železnici je zadat to ČD nejlepším řešením. Většina lidí z těchto rychlíků přestupuje a jede na tarif ČD. S předáním vlaků Jančurovi by pravděpodobně tarif ČD neplatil a cestujícím by se zhoršilo cestování. Tím se nechci zastávat ČD jen není všechno tak jednoduché jak se zdá.

+5/0
4.3.2016 19:52

J62a18n 43J41e56m43e15l31k77a 1195980

Podle mě špatně, špatně, špatně. Chyba dát rozhodování o železnici krajům a toto pro soutěže nevratně zafixovat. Špatně, aby kraje měly své soupravy. Špatně virtuální vlakoví operátoři (nevlastnící ani vlaky ani infrastrukturu). Špatně soutěžení na cenu - navíc na straně dotace. Špatně opouštění státního tarifu. Špatně soutěžení na dlouhou dobu 15 let (bez arbitráží, náhrad škod s tím pak nikdo nepohne 15 let.). Místo centrálního nákupu, centrálních servisních smluv si každý kraj bude sám nakupovat, uzavírat své servisní smlouvy (předpokládám neveřejné, neprůhledné). Budou muset restrukturalizovat servisní pracovníky, úředníky a spol pod kraje - restrukturalizační náklady. Navíc tomu nebudou rozumět pořádně, umět. Kráje jsou obtížně veřejností kontrolovatelné. Dopravci nebudou mít zájem se starat o soupravy, které nejsou jejich. Jejich přidaná hodnota bude malá, protože soupravu neovlivní, vlastně nic moc neovlivní. Jediné co možná ovlivní cenu jízdného. A ještě to povede k rozpadu státního integrovaného systému a jízdného. Odpadne flexibilita souprav - přemísťování do míst, kde je pro ně uplatnění (protože budou navázány na trasu a kraj) Změna poptávky a spol - problém. Daňový poplatník opět ve výsledku vyhodí peníze oknem, protože ne všechny soupravy je třeba inovovat jen protože jsou tady nějaké evropské peníze a že si usmyslí kraj, že chce nové. Nepůjde o postupnou rozumnou inovaci souprav v životním cyklu.

Celá tahle šaškárna se soutěžema je v tomto provedení špatná a bude mít nevratné důsledky. Lepší řešení by bylo, kdyby to koupily ČD, nemít banánistán, průhledné smlouvy, dobrý management ČD, dobrý úklid a vytyčit přesně, které tratě se budou soutěžit (ale za uznání TR 10, státní sítě, a pouze 30%)

+5/0
4.3.2016 19:33

R81o61m43a84n 73J11e15s81c17h83k64e 9628365457975

Za kraje můžeme poděkovat křišťálově čístému Stanislavu Grossovi. Také mne vadí přestupování v Letovicích. I poslacům můžeme poděkovat za rozdělení ČD.

O čekárny se nikdo nestará a neřeší se. Tak trpíme v dešti a sněhu.

+1/0
5.3.2016 18:02

R48a56d84e12k 67J19a55n93a68t43a 9205536794852

"Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy"?

---------------------

Řekl bych to přesněji : úředníci odmítli dát Jančurovi státní zakázku, raději ji dali státní akciovce. Jinak mu tam nikdo jezdit nebrání.

+3/0
4.3.2016 17:40

K69a88r62e17l 36H59r66u78b11ý 2915908197594

Off Topic, ale uz zacinam byt alergicky na pojem "vysoutezene, vysoutezit ... neco" - v tomto pripade vysoutezeny dopravce.

To se kruci neda pouzit neco jako "vitez souteze" a podobne?

To jsme pojmy jako vypsat soutez, nebo zvitezit dosud nemeli?

Je nas jazyk malo pestry, aby se musely objevovat takove novotvary?

0/0
4.3.2016 11:39

P79e80t54r 34N77i78v30n96i17c81k30ý 3342954245517

Jazyk se vyvíjí prostě tíhne ke zkracování. Je efektivnější použíj jednoslovný popis než dvouslovný. No a když ten jednoslovný neexistuje, tak se prostě vytvoří. Samozřejmě, že to ze začátku zní divně. (Podobně, jako třeba před léty slovo Česko.)

Mně třeba vadí, že profesionální reportéři vůbec neznají komparativ a superlativ. I v případech, kdy čeština běžně používá správné tvary, oni tam vypouští "více ..." a "nejvíce ...". To je humus.

+2/0
4.3.2016 12:30

M87i89r14e66k 93Z37á37v97o94d72n72ý 7382707880898

No, snad se Brusel z potížisty nepodělá jako na Slovensku.

+1/−4
4.3.2016 11:28

P16e11t74r 27V46e44s87e62l65ý 8295115162486

Pro všechny Jančurovy fanoušky: přečtěte si, jak vydrbal se Slováky.

+5/0
4.3.2016 11:23

P90a54v34e15l 35M69o64r59a14v11e14c 3912859522268

Můžete to trochu přiblížit prosím? Link na summary článek apod.? Vím že provozuje jednu trať na jihu SVK..

0/0
4.3.2016 12:42

J35á82n 15K56o68t45ú92č 2406274948486

No ako vydrbal? Tým, že zaviedol dopravu na úrovni 21. storočia na linke BA - Komárno, ktorá bola roky v katastrofálnom stave, napriek tomu, že je blízko hlavného mesta?

Alebo tým, že začal s konkurenciou v diaľkovej doprave, ktorá viedla ku zníženiu cien a zvýšeniu kvality?

+2/−1
4.3.2016 13:13

M33a51r54e26k 14M38a18r35t91i55n 8819274136650

Třeba tím, že v obou případech nepobírá kapacitu cestujících. A s tou úrovní komfortu je to taky diskutabilní. Pokud nefunguje klima, záchody, apod., tak nic takového na zvýšení komfortu cestujícím nevidím. To, že mi dá cestou jeden rozpustný nápoj, fakt nepovažuju za zvýšení komfortu. Sorry.

+3/0
4.3.2016 13:42

T63o29m51a51s 70N26o41v52o12t19n48y 1921284106905

Jak nepobírá? Normálně si teď můžu zarezervovat lístek na BA-KOŠICE.

0/−2
4.3.2016 17:15

R32o19m41a73n 17J74e25s35c61h55k86e 9878565447905

Do vlaku ČD mohu kdykoliv nastoupit bez přemýšlení.

+1/0
5.3.2016 18:04

T43o36m33a39s 64N79o38v21o75t52n76y 1171194126245

Jak? Povídejte. Ceny ok, služby by někdy mohli být ještě lepší, ale pořád lepší než státní dopravce. Na to, že půlka cestujících jezdí vlakem na Slovensku zdarma, to drží Jančura dobře.

0/0
4.3.2016 17:14

T93o89m24á16š 90T64a59t18í71č90e56k 5540352250188

Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň. :-P

+6/−12
4.3.2016 10:09

P69e53t64r 54S74u56c58h91ý 1758619664396

Tohle může říct jen bl**c, nebo ten kdo vlakem nejezdí. I ten kdo nenávidí Jančuru by na tom totiž vydělal - jakmile se objeví konkurence, tak ČD půjdou s cenou na polovinu. Podívejte se naříklad, kolik stála jízdenka u ČD na tzrase Praha-Ostrana před a po příchodu Jančury.

+4/−3
4.3.2016 15:03

T13o62m40á31š 47T28a52t52í72č92e66k 5290832510718

S tím urážením sis to mohl odpustit. Měl bych co odpovědět, proč, ale takhle ne. :-P

Kromě toho je to typické, že Jančurovi příznivci se cítí jako nějaká elita. Naprosto mylně.

+1/−2
4.3.2016 15:12

P73e30t92r 87S81u66c49h37ý 1688469644476

Je všeobecně známo, že kde není konkurence, tak je vysoká cena. Proč by chtěli mít zisk např. 5% z obratu, když můžou mít i 15% ?:)

+1/0
4.3.2016 15:17

P68e28t42r 64S24u24c12h91ý 1788679384256

No mě by docela zajímal důvod, proč jste to napsal, .... v čem konkrétně Vám vadí, když píšete "Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň". Ono totiž pokud jezdíte vlakem, tak máte pořád na výběr i ČD, pokud vlakem nejezdíte, tak vás to nijak neovlivní ..... a dle mé zkušenosti Jančuru pomlouvají v 99% ti, kteří mu jeho úspěch závidí.

0/0
4.3.2016 15:23

T32o86m96a64s 27N80o70v86o54t71n16y 1301124416735

V diskuzích na idnes je plivání na žlutého takový sport nádražáků z k-reportu, s tím nic nenaděláte i když byste měl 100x pravdu a oni ne. Stejně bude vždy špatný Jančura. Holt nemůžou odpustit, že lze dopravu dělat i jinak a oni musí dneska makat a ne se jen vozit a kašlat na cestující.

0/0
4.3.2016 17:18

R50o31m95a89n 93J78e81s87c15h14k73e 9348635697375

Pokud si někdo bere pouze lukrativní linky, tak má velký úspěch. U ČD přes jejich nedostatky mají hustotu spojů a dostanu se do vlaku vždy. To u Jančuráka říci nelze. Jsem pro konkurenci ale také pro úroveň. Pokud se někdo plouží pomalým dieselem na elektrifikované trati a zdržuje, tak tam nemá co dělat. Po dálnici také nemůžete jet traktorem. Holt SŽDC je továrna na prachy a pustí každého. Ale aby postavili čekárny a pořádná nástupiště, tak nečiní.

0/0
6.3.2016 8:09

T68o81m50a34s 58N65o43v62o39t13n29y 1831764806735

I tam kde jeho vlaky nejezdí, se najednou ČD snaží, stačí aby do cílových měst jel žlutej autobus a u ČD hned jsou dolů ceny, jsou akční jízdenky a přednostně renovované vagony. To dřív nebylo. Na mnoha trasách není rychlejšího a pohodlnějšího dopravce. A většinou nestojí ani víc jak různá exČSAD.

0/0
4.3.2016 17:17

T69o57m93á22š 70T27a37t46í42č34e38k 5180252760218

Ve zkratce: 1) Jsem proti politice povolení dálkových autobusů na trasách, kde jsou k dispozici vlaky. Ale to není Jančurova chyba, děje se to nově i v rajchu např. Nicméně se mně autobusy na dálnicích nelíbí. A jsou to prostě žluťáky. 2) Jančurovo vybírání rozinek včetně dumpingové politiky rozebírat snad nemusím. 3) Vůči Jančurovi mám osobní averzi, neb si pamatuju, čím si vydělal startovní kapitál. A když jako takový strká svůj obličej na veřejnost a vyjadřuje se velmi rád i k politice, nedostane mě do jeho prostředku nic na světě.

Jinak má konkurence asi zdravý dopad, ale taky si rád koupím v Zapadlé Lhotě jízdenku do Propadlého Úvozu, a můžu jet, aniž bych se musel starat, jestli mně ta jízdenka platí.

+2/−1
4.3.2016 17:32

R75o95m62a89n 12J78e60s30c89h48k91e 9648615377635

Ač nemám Jančury rád, mé heslo " Jen více Jančurů ". Alespoň se ČD více snaží. Také jsem byl naštvaný, když ho SŽDC pustilo před náš vlak. Dnes mne vadí systém SŽDC. Nestarají se o čekárny ani o nástupiště. Na koridoru utopené peróny. Jenže to pan ŤOK nereší. Ale přidali jim 2 %.

0/0
5.3.2016 18:09

T75o61m13á38š 32T10a64t16í74č24e97k 5630232860258

Tak jo, konkurence nutí ty ajznboňáky trochu zvednout falty - ale Jančuru prosím ne. To su spíš zvědavé, jak se prosadí ti Němci.

Co se týče SŽDC, tak jsem si před chvilkou přečetl článek, jak chcou rekonstruovat náhradní koridor přes HK - na rychlost 120. Hmm... :-/R^

+1/0
5.3.2016 20:06

J40a15n 53N24e35š17p17o79r 4286828666782

Proč by se měla SŽDC najednou začít starat o čekárny a nástupiště?

0/0
9.3.2016 20:57

R43o90m79a77n 45J80e80s95c73h41k62e 9728825537955

Lidé žijí nejen ve městech ale i na vesnicích. Nebo jsme snad druhá kategorie. Nebyl jsem to já, kdo rozbil a rozkouskoval dráhu. Za prohnilého Rakouska- Uherska byly čekárny.

0/0
9.3.2016 21:17

P97e83t36r 63N61i66v76n60i75c34k55ý 3832494495547

Klasický postup. Škoda Transportation se chce chce přisát na cecík evropských dotací a prodat vlaky. Proto tak tlačí na politiky, aby zakázku přiklepli ČD, kteřé "výhodně" nakupují u Škody už dlouho. Kdyby to dostali soukromí dopravci, dost pravděpodobně by nakoupili jinde.

+7/−1
4.3.2016 9:36

R95o57m13a26n 96P37o41l33á28č84e77k 5166449435

Taky to není úplně pravda. I ČD mají jiné vozy. Na severu jezdí Desira:-)

+3/−1
4.3.2016 10:48

P40e21t61r 61N33i63v83n30i97c39k24ý 3802344135277

CO není pravda? Já jsem snad psal, že ČD nakupují POUZE u Škody? Za kolik toho za poslední roky nakoupily ČD u Škody a za kolik jinde?

+2/0
4.3.2016 11:14

P68e56t34r 22S34u90c17h76ý 1358499784106

Jsem přesvědčen, že kdyby to vyhrál Jančura, tak si tady budete naopak stěžovatt, že nezapojí české výrobce ....

0/0
4.3.2016 15:05

T56o93m 40J43u80r97e54č41k89a 6255712865875

Jančura tak nějak zapomíná, že úplně stejným přímým zadáním bez soutěže získal dotovanou linku Bratislava - Komárno. Tam mu to ale zřejmě nevadí. ;-)

+12/−4
4.3.2016 9:34

P31e42t73r 82N28i66v22n60i97c24k67ý 3182584205307

A co konkrétně by mu na tom mělo vadit?

+2/−5
4.3.2016 11:15

M16i29r53e84k 97Z23á14v29o51d44n82ý 7472527140718

Tak jelikož je podnikatel, tak nic. Hlavní je vytřískat paníze bez ohledu na to, že kritizuje něco i když se stejným způsobem dostal jinde ke korytu :)

+2/−2
4.3.2016 11:34

P37e65t19r 50N46i13v85n44i60c66k60ý 3422434435417

Každý podnikatel podniká za účelem zisku. Když se dostane k zakázce, o kterou má zájem, tím lépe. Jestliže má někdo podezření, že to neprobíhalo podle zákona, jsou zde standardní úistituce, které to řeší. Máš na něco podezření?

Podnikatel má taky právo si na něco stěžovat.

Tak o co jde? Udělal něco proti zákonu?

+2/0
4.3.2016 12:24

M28a23r89e94k 31M69a19r51t43i12n 8329284686620

Stěžovat si klidně může. Problém je, že si stěžuje na všechno a na všechny, když není po jeho. Má smůlu. V tomto případě k porušení nedošlo a vztekat se může mediálně jak chce, ale je mu to k prdu platný. Na druhou stranu chápu - lepší ubrečené PR než žádné.

+2/0
4.3.2016 13:38

P75a31v38e22l 55M19o94r80a92v11e78c 3682269662508

Tam se měla ozvat ŽSR, ne?

0/0
4.3.2016 12:43

T46o56m53a86s 17N11o51v28o38t24n75y 1151954106985

Že se slovenské dráhy ani nepřihlásily není tak nějak jeho problém, zůsta v soutěži sám a dostal to pak logicky přiděleno.

0/0
4.3.2016 17:19

L13a11d63i25s90l13a83v 21K14ř31í85p19a27l 1181129300896

Stát a jejich poskoci si prostě musejí nahrabat kapse a soukromníka tam prostě nepustí. V tomto státě to bude pořád. A bohužel tady bude pořád jenom bordel.

+5/−6
4.3.2016 9:32

R49o35m75a61n 84P71o24l75á68č30e86k 5936269945

;-DA soukromník to bude jezdit pro jejich modré oči

+6/−1
4.3.2016 10:02
Foto

J29i74ř95í 10B79i65l24í13k 4345542522694

Pro modré oči ne, ale numusí tolik platit příživníkům a dávat všimné kamošům.

+2/−1
4.3.2016 10:42

R74o12m78a64n 19P20o16l72á84č16e59k 5736369485

Tot velká otázka. Jezdit s Košic s půlkou nefungujících vagonů proto, že depo je jenom v Praze není úplně košer ;-)

+6/0
4.3.2016 10:50

P77e53t76r 37N25i89v27n36i68c23k97ý 3422164295197

Když to zákazníci akceptují a jezdí i nadále, je vše OK.

0/0
4.3.2016 11:29

R82a20d71e36k 39J28a54n10a65t50a 9315846164882

Záleží, jaká je to závada. Některé mohou mít vliv i na bezpečnost (vadné dveře či (nouzové) osvětlení) či poškozovat trať ("obutý" vůz).

+1/0
4.3.2016 12:40

T55o89m89a50s 16N39o74v35o79t77n24y 1531844846525

NE, ale konečně se ukáže, jestli ČD jezdí za normální ceny nebo podrážejí ceny zásadně jen tam, kde jim hrozí konkurence, jak už několikrát zázračně snížily cenu

0/0
4.3.2016 17:21

J95a94n 22K72o66s65t95k75a 9624637219476

Je to prostě vzájemná masáž a boj mezi státním a soukromým.

+1/−1
4.3.2016 9:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.