Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura si stěžuje v Bruselu. Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy

Ještě na podzim to vypadalo, že se žluté vlaky společnosti RegioJet do dvou let mohou ukázat na jihomoravských tratích. Majitel firmy Radim Jančura se totiž chtěl ucházet o možnost provozovat linku R13 z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Olomouce. Trať plánoval převzít od roku 2017 po Českých drahách. Dnes je vše jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a56r63o53m74í74r 89N85e68s64v69a44d58b63a 5836260

Ani se nedivím, že ho tam nepustili.

Kdyby tu jel RJ, cestující, kteří přestupují, by si musel kupovat lístek zvlášť jak pro vlak ČD, tak pro RJ A ten kdo by tu RegioJet na Brno chtěl, vzpomeňte si, jak se na RJ všichni těší a pak na něj nadáváte-viz. léto: nefunkní klimatizace, v zimě nefunkční dveře...atd.

ČD EC/Ex/IC a railjet tu stačí. Sice ČD nerozdávají kafe a koláček zdarma - ale kam chcete, tam Vás dovezou. ;-)

0/0
5.3.2016 23:28

J63a65n 21K86o29b74ě33r71s73k28ý 1410926571433

Dokud není vyřešený celonárodní tarif na železnici je zadat to ČD nejlepším řešením. Většina lidí z těchto rychlíků přestupuje a jede na tarif ČD. S předáním vlaků Jančurovi by pravděpodobně tarif ČD neplatil a cestujícím by se zhoršilo cestování. Tím se nechci zastávat ČD jen není všechno tak jednoduché jak se zdá.

+5/0
4.3.2016 19:52

J85a32n 49J46e59m60e38l56k43a 1655250

Podle mě špatně, špatně, špatně. Chyba dát rozhodování o železnici krajům a toto pro soutěže nevratně zafixovat. Špatně, aby kraje měly své soupravy. Špatně virtuální vlakoví operátoři (nevlastnící ani vlaky ani infrastrukturu). Špatně soutěžení na cenu - navíc na straně dotace. Špatně opouštění státního tarifu. Špatně soutěžení na dlouhou dobu 15 let (bez arbitráží, náhrad škod s tím pak nikdo nepohne 15 let.). Místo centrálního nákupu, centrálních servisních smluv si každý kraj bude sám nakupovat, uzavírat své servisní smlouvy (předpokládám neveřejné, neprůhledné). Budou muset restrukturalizovat servisní pracovníky, úředníky a spol pod kraje - restrukturalizační náklady. Navíc tomu nebudou rozumět pořádně, umět. Kráje jsou obtížně veřejností kontrolovatelné. Dopravci nebudou mít zájem se starat o soupravy, které nejsou jejich. Jejich přidaná hodnota bude malá, protože soupravu neovlivní, vlastně nic moc neovlivní. Jediné co možná ovlivní cenu jízdného. A ještě to povede k rozpadu státního integrovaného systému a jízdného. Odpadne flexibilita souprav - přemísťování do míst, kde je pro ně uplatnění (protože budou navázány na trasu a kraj) Změna poptávky a spol - problém. Daňový poplatník opět ve výsledku vyhodí peníze oknem, protože ne všechny soupravy je třeba inovovat jen protože jsou tady nějaké evropské peníze a že si usmyslí kraj, že chce nové. Nepůjde o postupnou rozumnou inovaci souprav v životním cyklu.

Celá tahle šaškárna se soutěžema je v tomto provedení špatná a bude mít nevratné důsledky. Lepší řešení by bylo, kdyby to koupily ČD, nemít banánistán, průhledné smlouvy, dobrý management ČD, dobrý úklid a vytyčit přesně, které tratě se budou soutěžit (ale za uznání TR 10, státní sítě, a pouze 30%)

+5/0
4.3.2016 19:33

R59o60m92a19n 59J89e33s41c23h30k48e 9308175847555

Za kraje můžeme poděkovat křišťálově čístému Stanislavu Grossovi. Také mne vadí přestupování v Letovicích. I poslacům můžeme poděkovat za rozdělení ČD.

O čekárny se nikdo nestará a neřeší se. Tak trpíme v dešti a sněhu.

+1/0
5.3.2016 18:02

R63a16d20e88k 51J50a48n18a14t40a 9865246964682

"Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy"?

---------------------

Řekl bych to přesněji : úředníci odmítli dát Jančurovi státní zakázku, raději ji dali státní akciovce. Jinak mu tam nikdo jezdit nebrání.

+3/0
4.3.2016 17:40

K65a13r71e12l 37H38r51u91b57ý 2525798207844

Off Topic, ale uz zacinam byt alergicky na pojem "vysoutezene, vysoutezit ... neco" - v tomto pripade vysoutezeny dopravce.

To se kruci neda pouzit neco jako "vitez souteze" a podobne?

To jsme pojmy jako vypsat soutez, nebo zvitezit dosud nemeli?

Je nas jazyk malo pestry, aby se musely objevovat takove novotvary?

0/0
4.3.2016 11:39

P71e86t31r 26N38i57v17n19i88c47k39ý 3352374455637

Jazyk se vyvíjí prostě tíhne ke zkracování. Je efektivnější použíj jednoslovný popis než dvouslovný. No a když ten jednoslovný neexistuje, tak se prostě vytvoří. Samozřejmě, že to ze začátku zní divně. (Podobně, jako třeba před léty slovo Česko.)

Mně třeba vadí, že profesionální reportéři vůbec neznají komparativ a superlativ. I v případech, kdy čeština běžně používá správné tvary, oni tam vypouští "více ..." a "nejvíce ...". To je humus.

+2/0
4.3.2016 12:30

M98i46r44e83k 87Z60á91v93o31d17n80ý 7722337750598

No, snad se Brusel z potížisty nepodělá jako na Slovensku.

+1/−4
4.3.2016 11:28

P68e98t89r 80V95e56s75e79l22ý 8515155972276

Pro všechny Jančurovy fanoušky: přečtěte si, jak vydrbal se Slováky.

+5/0
4.3.2016 11:23

P95a51v11e49l 86M51o69r55a51v36e72c 3372569632968

Můžete to trochu přiblížit prosím? Link na summary článek apod.? Vím že provozuje jednu trať na jihu SVK..

0/0
4.3.2016 12:42

J24á63n 48K40o85t55ú95č 2176354778406

No ako vydrbal? Tým, že zaviedol dopravu na úrovni 21. storočia na linke BA - Komárno, ktorá bola roky v katastrofálnom stave, napriek tomu, že je blízko hlavného mesta?

Alebo tým, že začal s konkurenciou v diaľkovej doprave, ktorá viedla ku zníženiu cien a zvýšeniu kvality?

+2/−1
4.3.2016 13:13

M91a10r28e48k 41M86a21r14t52i61n 8609384456600

Třeba tím, že v obou případech nepobírá kapacitu cestujících. A s tou úrovní komfortu je to taky diskutabilní. Pokud nefunguje klima, záchody, apod., tak nic takového na zvýšení komfortu cestujícím nevidím. To, že mi dá cestou jeden rozpustný nápoj, fakt nepovažuju za zvýšení komfortu. Sorry.

+3/0
4.3.2016 13:42

T47o12m15a12s 75N27o57v25o88t34n25y 1441794306865

Jak nepobírá? Normálně si teď můžu zarezervovat lístek na BA-KOŠICE.

0/−2
4.3.2016 17:15

R13o51m81a10n 55J64e58s50c98h74k21e 9978215127585

Do vlaku ČD mohu kdykoliv nastoupit bez přemýšlení.

+1/0
5.3.2016 18:04

T21o58m46a64s 68N96o80v27o10t61n95y 1221794416455

Jak? Povídejte. Ceny ok, služby by někdy mohli být ještě lepší, ale pořád lepší než státní dopravce. Na to, že půlka cestujících jezdí vlakem na Slovensku zdarma, to drží Jančura dobře.

0/0
4.3.2016 17:14

T89o14m20á58š 87T13a19t39í70č48e48k 5900122520638

Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň. :-P

+6/−12
4.3.2016 10:09

P67e20t60r 30S36u44c26h79ý 1678909904706

Tohle může říct jen bl**c, nebo ten kdo vlakem nejezdí. I ten kdo nenávidí Jančuru by na tom totiž vydělal - jakmile se objeví konkurence, tak ČD půjdou s cenou na polovinu. Podívejte se naříklad, kolik stála jízdenka u ČD na tzrase Praha-Ostrana před a po příchodu Jančury.

+4/−3
4.3.2016 15:03

T50o64m64á60š 47T90a21t71í11č68e49k 5630202290558

S tím urážením sis to mohl odpustit. Měl bych co odpovědět, proč, ale takhle ne. :-P

Kromě toho je to typické, že Jančurovi příznivci se cítí jako nějaká elita. Naprosto mylně.

+1/−2
4.3.2016 15:12

P92e10t10r 86S30u96c72h27ý 1798429214496

Je všeobecně známo, že kde není konkurence, tak je vysoká cena. Proč by chtěli mít zisk např. 5% z obratu, když můžou mít i 15% ?:)

+1/0
4.3.2016 15:17

P53e28t62r 55S93u37c64h27ý 1278979474786

No mě by docela zajímal důvod, proč jste to napsal, .... v čem konkrétně Vám vadí, když píšete "Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň". Ono totiž pokud jezdíte vlakem, tak máte pořád na výběr i ČD, pokud vlakem nejezdíte, tak vás to nijak neovlivní ..... a dle mé zkušenosti Jančuru pomlouvají v 99% ti, kteří mu jeho úspěch závidí.

0/0
4.3.2016 15:23

T50o48m42a43s 22N26o59v30o49t24n28y 1161494216585

V diskuzích na idnes je plivání na žlutého takový sport nádražáků z k-reportu, s tím nic nenaděláte i když byste měl 100x pravdu a oni ne. Stejně bude vždy špatný Jančura. Holt nemůžou odpustit, že lze dopravu dělat i jinak a oni musí dneska makat a ne se jen vozit a kašlat na cestující.

0/0
4.3.2016 17:18

R58o10m20a45n 96J91e96s83c16h82k50e 9518255407785

Pokud si někdo bere pouze lukrativní linky, tak má velký úspěch. U ČD přes jejich nedostatky mají hustotu spojů a dostanu se do vlaku vždy. To u Jančuráka říci nelze. Jsem pro konkurenci ale také pro úroveň. Pokud se někdo plouží pomalým dieselem na elektrifikované trati a zdržuje, tak tam nemá co dělat. Po dálnici také nemůžete jet traktorem. Holt SŽDC je továrna na prachy a pustí každého. Ale aby postavili čekárny a pořádná nástupiště, tak nečiní.

0/0
6.3.2016 8:09

T17o60m66a87s 69N70o76v32o13t60n35y 1711384946685

I tam kde jeho vlaky nejezdí, se najednou ČD snaží, stačí aby do cílových měst jel žlutej autobus a u ČD hned jsou dolů ceny, jsou akční jízdenky a přednostně renovované vagony. To dřív nebylo. Na mnoha trasách není rychlejšího a pohodlnějšího dopravce. A většinou nestojí ani víc jak různá exČSAD.

0/0
4.3.2016 17:17

T61o45m57á39š 72T30a43t91í63č37e98k 5320112640148

Ve zkratce: 1) Jsem proti politice povolení dálkových autobusů na trasách, kde jsou k dispozici vlaky. Ale to není Jančurova chyba, děje se to nově i v rajchu např. Nicméně se mně autobusy na dálnicích nelíbí. A jsou to prostě žluťáky. 2) Jančurovo vybírání rozinek včetně dumpingové politiky rozebírat snad nemusím. 3) Vůči Jančurovi mám osobní averzi, neb si pamatuju, čím si vydělal startovní kapitál. A když jako takový strká svůj obličej na veřejnost a vyjadřuje se velmi rád i k politice, nedostane mě do jeho prostředku nic na světě.

Jinak má konkurence asi zdravý dopad, ale taky si rád koupím v Zapadlé Lhotě jízdenku do Propadlého Úvozu, a můžu jet, aniž bych se musel starat, jestli mně ta jízdenka platí.

+2/−1
4.3.2016 17:32

R65o92m42a79n 52J51e82s46c60h32k86e 9718245767455

Ač nemám Jančury rád, mé heslo " Jen více Jančurů ". Alespoň se ČD více snaží. Také jsem byl naštvaný, když ho SŽDC pustilo před náš vlak. Dnes mne vadí systém SŽDC. Nestarají se o čekárny ani o nástupiště. Na koridoru utopené peróny. Jenže to pan ŤOK nereší. Ale přidali jim 2 %.

0/0
5.3.2016 18:09

T56o48m53á43š 62T17a58t60í12č78e83k 5590112820148

Tak jo, konkurence nutí ty ajznboňáky trochu zvednout falty - ale Jančuru prosím ne. To su spíš zvědavé, jak se prosadí ti Němci.

Co se týče SŽDC, tak jsem si před chvilkou přečetl článek, jak chcou rekonstruovat náhradní koridor přes HK - na rychlost 120. Hmm... :-/R^

+1/0
5.3.2016 20:06

J77a43n 52N59e18š52p34o77r 4726808886302

Proč by se měla SŽDC najednou začít starat o čekárny a nástupiště?

0/0
9.3.2016 20:57

R80o93m26a80n 88J58e11s30c49h70k98e 9858295167905

Lidé žijí nejen ve městech ale i na vesnicích. Nebo jsme snad druhá kategorie. Nebyl jsem to já, kdo rozbil a rozkouskoval dráhu. Za prohnilého Rakouska- Uherska byly čekárny.

0/0
9.3.2016 21:17

P58e75t74r 17N39i85v51n79i61c93k51ý 3942554355677

Klasický postup. Škoda Transportation se chce chce přisát na cecík evropských dotací a prodat vlaky. Proto tak tlačí na politiky, aby zakázku přiklepli ČD, kteřé "výhodně" nakupují u Škody už dlouho. Kdyby to dostali soukromí dopravci, dost pravděpodobně by nakoupili jinde.

+7/−1
4.3.2016 9:36

R59o27m80a27n 10P59o80l38á22č59e25k 5626969855

Taky to není úplně pravda. I ČD mají jiné vozy. Na severu jezdí Desira:-)

+3/−1
4.3.2016 10:48

P83e76t83r 10N22i48v35n92i29c93k78ý 3852474895237

CO není pravda? Já jsem snad psal, že ČD nakupují POUZE u Škody? Za kolik toho za poslední roky nakoupily ČD u Škody a za kolik jinde?

+2/0
4.3.2016 11:14

P38e41t29r 12S49u21c27h56ý 1178559754956

Jsem přesvědčen, že kdyby to vyhrál Jančura, tak si tady budete naopak stěžovatt, že nezapojí české výrobce ....

0/0
4.3.2016 15:05

T77o88m 33J62u12r50e66č23k68a 6585752605565

Jančura tak nějak zapomíná, že úplně stejným přímým zadáním bez soutěže získal dotovanou linku Bratislava - Komárno. Tam mu to ale zřejmě nevadí. ;-)

+12/−4
4.3.2016 9:34

P80e22t36r 67N88i68v39n78i88c11k42ý 3672554515197

A co konkrétně by mu na tom mělo vadit?

+2/−5
4.3.2016 11:15

M87i97r94e76k 58Z46á83v35o15d35n30ý 7202857430418

Tak jelikož je podnikatel, tak nic. Hlavní je vytřískat paníze bez ohledu na to, že kritizuje něco i když se stejným způsobem dostal jinde ke korytu :)

+2/−2
4.3.2016 11:34

P26e14t60r 23N79i80v48n67i15c22k17ý 3502354785447

Každý podnikatel podniká za účelem zisku. Když se dostane k zakázce, o kterou má zájem, tím lépe. Jestliže má někdo podezření, že to neprobíhalo podle zákona, jsou zde standardní úistituce, které to řeší. Máš na něco podezření?

Podnikatel má taky právo si na něco stěžovat.

Tak o co jde? Udělal něco proti zákonu?

+2/0
4.3.2016 12:24

M63a17r73e18k 76M83a32r69t35i36n 8709354926360

Stěžovat si klidně může. Problém je, že si stěžuje na všechno a na všechny, když není po jeho. Má smůlu. V tomto případě k porušení nedošlo a vztekat se může mediálně jak chce, ale je mu to k prdu platný. Na druhou stranu chápu - lepší ubrečené PR než žádné.

+2/0
4.3.2016 13:38

P72a63v77e64l 18M29o93r10a49v38e12c 3462719252418

Tam se měla ozvat ŽSR, ne?

0/0
4.3.2016 12:43

T93o39m20a27s 37N50o96v49o60t16n69y 1891214346505

Že se slovenské dráhy ani nepřihlásily není tak nějak jeho problém, zůsta v soutěži sám a dostal to pak logicky přiděleno.

0/0
4.3.2016 17:19

L26a13d82i58s85l27a16v 10K95ř76í96p90a90l 1411239470736

Stát a jejich poskoci si prostě musejí nahrabat kapse a soukromníka tam prostě nepustí. V tomto státě to bude pořád. A bohužel tady bude pořád jenom bordel.

+5/−6
4.3.2016 9:32

R15o42m83a38n 30P74o85l65á81č52e53k 5246919265

;-DA soukromník to bude jezdit pro jejich modré oči

+6/−1
4.3.2016 10:02
Foto

J21i51ř63í 20B94i45l75í47k 4445132472774

Pro modré oči ne, ale numusí tolik platit příživníkům a dávat všimné kamošům.

+2/−1
4.3.2016 10:42

R14o88m75a91n 17P75o76l49á24č34e67k 5676729585

Tot velká otázka. Jezdit s Košic s půlkou nefungujících vagonů proto, že depo je jenom v Praze není úplně košer ;-)

+6/0
4.3.2016 10:50

P68e66t69r 16N64i46v84n80i60c25k53ý 3962204105947

Když to zákazníci akceptují a jezdí i nadále, je vše OK.

0/0
4.3.2016 11:29

R10a52d17e46k 23J98a18n26a67t27a 9845556284662

Záleží, jaká je to závada. Některé mohou mít vliv i na bezpečnost (vadné dveře či (nouzové) osvětlení) či poškozovat trať ("obutý" vůz).

+1/0
4.3.2016 12:40

T51o83m92a14s 40N98o89v65o82t86n92y 1801934886805

NE, ale konečně se ukáže, jestli ČD jezdí za normální ceny nebo podrážejí ceny zásadně jen tam, kde jim hrozí konkurence, jak už několikrát zázračně snížily cenu

0/0
4.3.2016 17:21

J90a64n 67K40o36s25t25k51a 9104547739236

Je to prostě vzájemná masáž a boj mezi státním a soukromým.

+1/−1
4.3.2016 9:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.