Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura si stěžuje v Bruselu. Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy

Ještě na podzim to vypadalo, že se žluté vlaky společnosti RegioJet do dvou let mohou ukázat na jihomoravských tratích. Majitel firmy Radim Jančura se totiž chtěl ucházet o možnost provozovat linku R13 z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Olomouce. Trať plánoval převzít od roku 2017 po Českých drahách. Dnes je vše jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a51r36o72m89í72r 80N70e52s95v72a39d86b85a 5876890

Ani se nedivím, že ho tam nepustili.

Kdyby tu jel RJ, cestující, kteří přestupují, by si musel kupovat lístek zvlášť jak pro vlak ČD, tak pro RJ A ten kdo by tu RegioJet na Brno chtěl, vzpomeňte si, jak se na RJ všichni těší a pak na něj nadáváte-viz. léto: nefunkní klimatizace, v zimě nefunkční dveře...atd.

ČD EC/Ex/IC a railjet tu stačí. Sice ČD nerozdávají kafe a koláček zdarma - ale kam chcete, tam Vás dovezou. ;-)

0/0
5.3.2016 23:28

J86a36n 71K85o96b79ě66r29s73k86ý 1340796531303

Dokud není vyřešený celonárodní tarif na železnici je zadat to ČD nejlepším řešením. Většina lidí z těchto rychlíků přestupuje a jede na tarif ČD. S předáním vlaků Jančurovi by pravděpodobně tarif ČD neplatil a cestujícím by se zhoršilo cestování. Tím se nechci zastávat ČD jen není všechno tak jednoduché jak se zdá.

+5/0
4.3.2016 19:52

J40a91n 74J13e16m39e25l65k75a 1965350

Podle mě špatně, špatně, špatně. Chyba dát rozhodování o železnici krajům a toto pro soutěže nevratně zafixovat. Špatně, aby kraje měly své soupravy. Špatně virtuální vlakoví operátoři (nevlastnící ani vlaky ani infrastrukturu). Špatně soutěžení na cenu - navíc na straně dotace. Špatně opouštění státního tarifu. Špatně soutěžení na dlouhou dobu 15 let (bez arbitráží, náhrad škod s tím pak nikdo nepohne 15 let.). Místo centrálního nákupu, centrálních servisních smluv si každý kraj bude sám nakupovat, uzavírat své servisní smlouvy (předpokládám neveřejné, neprůhledné). Budou muset restrukturalizovat servisní pracovníky, úředníky a spol pod kraje - restrukturalizační náklady. Navíc tomu nebudou rozumět pořádně, umět. Kráje jsou obtížně veřejností kontrolovatelné. Dopravci nebudou mít zájem se starat o soupravy, které nejsou jejich. Jejich přidaná hodnota bude malá, protože soupravu neovlivní, vlastně nic moc neovlivní. Jediné co možná ovlivní cenu jízdného. A ještě to povede k rozpadu státního integrovaného systému a jízdného. Odpadne flexibilita souprav - přemísťování do míst, kde je pro ně uplatnění (protože budou navázány na trasu a kraj) Změna poptávky a spol - problém. Daňový poplatník opět ve výsledku vyhodí peníze oknem, protože ne všechny soupravy je třeba inovovat jen protože jsou tady nějaké evropské peníze a že si usmyslí kraj, že chce nové. Nepůjde o postupnou rozumnou inovaci souprav v životním cyklu.

Celá tahle šaškárna se soutěžema je v tomto provedení špatná a bude mít nevratné důsledky. Lepší řešení by bylo, kdyby to koupily ČD, nemít banánistán, průhledné smlouvy, dobrý management ČD, dobrý úklid a vytyčit přesně, které tratě se budou soutěžit (ale za uznání TR 10, státní sítě, a pouze 30%)

+5/0
4.3.2016 19:33

R68o64m51a83n 91J33e17s31c90h49k61e 9608535877475

Za kraje můžeme poděkovat křišťálově čístému Stanislavu Grossovi. Také mne vadí přestupování v Letovicích. I poslacům můžeme poděkovat za rozdělení ČD.

O čekárny se nikdo nestará a neřeší se. Tak trpíme v dešti a sněhu.

+1/0
5.3.2016 18:02

R65a39d92e32k 52J17a82n27a25t29a 9195556924222

"Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy"?

---------------------

Řekl bych to přesněji : úředníci odmítli dát Jančurovi státní zakázku, raději ji dali státní akciovce. Jinak mu tam nikdo jezdit nebrání.

+3/0
4.3.2016 17:40

K86a80r96e56l 30H30r81u41b60ý 2185458507874

Off Topic, ale uz zacinam byt alergicky na pojem "vysoutezene, vysoutezit ... neco" - v tomto pripade vysoutezeny dopravce.

To se kruci neda pouzit neco jako "vitez souteze" a podobne?

To jsme pojmy jako vypsat soutez, nebo zvitezit dosud nemeli?

Je nas jazyk malo pestry, aby se musely objevovat takove novotvary?

0/0
4.3.2016 11:39

P29e22t18r 11N35i50v54n85i36c27k20ý 3672424455217

Jazyk se vyvíjí prostě tíhne ke zkracování. Je efektivnější použíj jednoslovný popis než dvouslovný. No a když ten jednoslovný neexistuje, tak se prostě vytvoří. Samozřejmě, že to ze začátku zní divně. (Podobně, jako třeba před léty slovo Česko.)

Mně třeba vadí, že profesionální reportéři vůbec neznají komparativ a superlativ. I v případech, kdy čeština běžně používá správné tvary, oni tam vypouští "více ..." a "nejvíce ...". To je humus.

+2/0
4.3.2016 12:30

M43i10r73e17k 87Z21á44v56o49d73n71ý 7892907450188

No, snad se Brusel z potížisty nepodělá jako na Slovensku.

+1/−4
4.3.2016 11:28

P90e91t97r 47V76e37s98e96l47ý 8915865452356

Pro všechny Jančurovy fanoušky: přečtěte si, jak vydrbal se Slováky.

+5/0
4.3.2016 11:23

P21a29v12e20l 24M98o24r95a11v49e23c 3212339962668

Můžete to trochu přiblížit prosím? Link na summary článek apod.? Vím že provozuje jednu trať na jihu SVK..

0/0
4.3.2016 12:42

J35á73n 58K31o54t29ú44č 2626954798886

No ako vydrbal? Tým, že zaviedol dopravu na úrovni 21. storočia na linke BA - Komárno, ktorá bola roky v katastrofálnom stave, napriek tomu, že je blízko hlavného mesta?

Alebo tým, že začal s konkurenciou v diaľkovej doprave, ktorá viedla ku zníženiu cien a zvýšeniu kvality?

+2/−1
4.3.2016 13:13

M23a96r63e62k 37M46a78r70t42i97n 8959914776110

Třeba tím, že v obou případech nepobírá kapacitu cestujících. A s tou úrovní komfortu je to taky diskutabilní. Pokud nefunguje klima, záchody, apod., tak nic takového na zvýšení komfortu cestujícím nevidím. To, že mi dá cestou jeden rozpustný nápoj, fakt nepovažuju za zvýšení komfortu. Sorry.

+3/0
4.3.2016 13:42

T45o37m23a86s 73N49o35v18o44t53n97y 1821764456645

Jak nepobírá? Normálně si teď můžu zarezervovat lístek na BA-KOŠICE.

0/−2
4.3.2016 17:15

R76o68m76a65n 85J26e41s44c82h68k23e 9478535757665

Do vlaku ČD mohu kdykoliv nastoupit bez přemýšlení.

+1/0
5.3.2016 18:04

T63o41m60a35s 62N51o43v26o68t65n11y 1491564386535

Jak? Povídejte. Ceny ok, služby by někdy mohli být ještě lepší, ale pořád lepší než státní dopravce. Na to, že půlka cestujících jezdí vlakem na Slovensku zdarma, to drží Jančura dobře.

0/0
4.3.2016 17:14

T91o91m79á86š 65T62a40t25í18č34e79k 5500952550388

Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň. :-P

+6/−12
4.3.2016 10:09

P66e65t93r 96S10u31c26h22ý 1138149504166

Tohle může říct jen bl**c, nebo ten kdo vlakem nejezdí. I ten kdo nenávidí Jančuru by na tom totiž vydělal - jakmile se objeví konkurence, tak ČD půjdou s cenou na polovinu. Podívejte se naříklad, kolik stála jízdenka u ČD na tzrase Praha-Ostrana před a po příchodu Jančury.

+4/−3
4.3.2016 15:03

T34o32m69á57š 75T43a42t22í84č92e60k 5830852750748

S tím urážením sis to mohl odpustit. Měl bych co odpovědět, proč, ale takhle ne. :-P

Kromě toho je to typické, že Jančurovi příznivci se cítí jako nějaká elita. Naprosto mylně.

+1/−2
4.3.2016 15:12

P97e94t46r 43S18u46c27h68ý 1558219894726

Je všeobecně známo, že kde není konkurence, tak je vysoká cena. Proč by chtěli mít zisk např. 5% z obratu, když můžou mít i 15% ?:)

+1/0
4.3.2016 15:17

P59e94t90r 58S70u53c58h36ý 1738119984566

No mě by docela zajímal důvod, proč jste to napsal, .... v čem konkrétně Vám vadí, když píšete "Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň". Ono totiž pokud jezdíte vlakem, tak máte pořád na výběr i ČD, pokud vlakem nejezdíte, tak vás to nijak neovlivní ..... a dle mé zkušenosti Jančuru pomlouvají v 99% ti, kteří mu jeho úspěch závidí.

0/0
4.3.2016 15:23

T80o48m78a94s 33N53o19v13o48t46n39y 1451374166555

V diskuzích na idnes je plivání na žlutého takový sport nádražáků z k-reportu, s tím nic nenaděláte i když byste měl 100x pravdu a oni ne. Stejně bude vždy špatný Jančura. Holt nemůžou odpustit, že lze dopravu dělat i jinak a oni musí dneska makat a ne se jen vozit a kašlat na cestující.

0/0
4.3.2016 17:18

R68o90m23a32n 40J16e86s30c31h21k43e 9658915377155

Pokud si někdo bere pouze lukrativní linky, tak má velký úspěch. U ČD přes jejich nedostatky mají hustotu spojů a dostanu se do vlaku vždy. To u Jančuráka říci nelze. Jsem pro konkurenci ale také pro úroveň. Pokud se někdo plouží pomalým dieselem na elektrifikované trati a zdržuje, tak tam nemá co dělat. Po dálnici také nemůžete jet traktorem. Holt SŽDC je továrna na prachy a pustí každého. Ale aby postavili čekárny a pořádná nástupiště, tak nečiní.

0/0
6.3.2016 8:09

T31o48m67a72s 41N19o89v45o30t75n26y 1651294506905

I tam kde jeho vlaky nejezdí, se najednou ČD snaží, stačí aby do cílových měst jel žlutej autobus a u ČD hned jsou dolů ceny, jsou akční jízdenky a přednostně renovované vagony. To dřív nebylo. Na mnoha trasách není rychlejšího a pohodlnějšího dopravce. A většinou nestojí ani víc jak různá exČSAD.

0/0
4.3.2016 17:17

T51o21m40á17š 30T30a28t41í17č42e58k 5180722170128

Ve zkratce: 1) Jsem proti politice povolení dálkových autobusů na trasách, kde jsou k dispozici vlaky. Ale to není Jančurova chyba, děje se to nově i v rajchu např. Nicméně se mně autobusy na dálnicích nelíbí. A jsou to prostě žluťáky. 2) Jančurovo vybírání rozinek včetně dumpingové politiky rozebírat snad nemusím. 3) Vůči Jančurovi mám osobní averzi, neb si pamatuju, čím si vydělal startovní kapitál. A když jako takový strká svůj obličej na veřejnost a vyjadřuje se velmi rád i k politice, nedostane mě do jeho prostředku nic na světě.

Jinak má konkurence asi zdravý dopad, ale taky si rád koupím v Zapadlé Lhotě jízdenku do Propadlého Úvozu, a můžu jet, aniž bych se musel starat, jestli mně ta jízdenka platí.

+2/−1
4.3.2016 17:32

R31o96m69a82n 54J11e39s15c66h86k95e 9588145427935

Ač nemám Jančury rád, mé heslo " Jen více Jančurů ". Alespoň se ČD více snaží. Také jsem byl naštvaný, když ho SŽDC pustilo před náš vlak. Dnes mne vadí systém SŽDC. Nestarají se o čekárny ani o nástupiště. Na koridoru utopené peróny. Jenže to pan ŤOK nereší. Ale přidali jim 2 %.

0/0
5.3.2016 18:09

T85o21m14á64š 91T91a73t49í26č73e24k 5280472540108

Tak jo, konkurence nutí ty ajznboňáky trochu zvednout falty - ale Jančuru prosím ne. To su spíš zvědavé, jak se prosadí ti Němci.

Co se týče SŽDC, tak jsem si před chvilkou přečetl článek, jak chcou rekonstruovat náhradní koridor přes HK - na rychlost 120. Hmm... :-/R^

+1/0
5.3.2016 20:06

J11a56n 86N22e12š19p62o96r 4526318686652

Proč by se měla SŽDC najednou začít starat o čekárny a nástupiště?

0/0
9.3.2016 20:57

R38o77m24a62n 40J45e58s38c25h23k86e 9948975657145

Lidé žijí nejen ve městech ale i na vesnicích. Nebo jsme snad druhá kategorie. Nebyl jsem to já, kdo rozbil a rozkouskoval dráhu. Za prohnilého Rakouska- Uherska byly čekárny.

0/0
9.3.2016 21:17

P76e19t14r 84N64i90v48n48i51c58k13ý 3852164725187

Klasický postup. Škoda Transportation se chce chce přisát na cecík evropských dotací a prodat vlaky. Proto tak tlačí na politiky, aby zakázku přiklepli ČD, kteřé "výhodně" nakupují u Škody už dlouho. Kdyby to dostali soukromí dopravci, dost pravděpodobně by nakoupili jinde.

+7/−1
4.3.2016 9:36

R94o11m94a49n 51P80o59l44á46č13e84k 5236649525

Taky to není úplně pravda. I ČD mají jiné vozy. Na severu jezdí Desira:-)

+3/−1
4.3.2016 10:48

P28e70t97r 25N23i64v40n48i54c58k61ý 3532224325247

CO není pravda? Já jsem snad psal, že ČD nakupují POUZE u Škody? Za kolik toho za poslední roky nakoupily ČD u Škody a za kolik jinde?

+2/0
4.3.2016 11:14

P91e92t98r 34S39u17c23h85ý 1128639194376

Jsem přesvědčen, že kdyby to vyhrál Jančura, tak si tady budete naopak stěžovatt, že nezapojí české výrobce ....

0/0
4.3.2016 15:05

T66o33m 34J30u54r44e63č37k93a 6605672455745

Jančura tak nějak zapomíná, že úplně stejným přímým zadáním bez soutěže získal dotovanou linku Bratislava - Komárno. Tam mu to ale zřejmě nevadí. ;-)

+12/−4
4.3.2016 9:34

P92e80t46r 63N10i96v31n97i90c33k80ý 3702314705527

A co konkrétně by mu na tom mělo vadit?

+2/−5
4.3.2016 11:15

M92i40r90e12k 36Z62á76v38o26d90n38ý 7282907760788

Tak jelikož je podnikatel, tak nic. Hlavní je vytřískat paníze bez ohledu na to, že kritizuje něco i když se stejným způsobem dostal jinde ke korytu :)

+2/−2
4.3.2016 11:34

P37e65t15r 73N71i71v47n92i31c27k54ý 3362694115367

Každý podnikatel podniká za účelem zisku. Když se dostane k zakázce, o kterou má zájem, tím lépe. Jestliže má někdo podezření, že to neprobíhalo podle zákona, jsou zde standardní úistituce, které to řeší. Máš na něco podezření?

Podnikatel má taky právo si na něco stěžovat.

Tak o co jde? Udělal něco proti zákonu?

+2/0
4.3.2016 12:24

M38a30r63e91k 16M33a17r73t14i83n 8899534826860

Stěžovat si klidně může. Problém je, že si stěžuje na všechno a na všechny, když není po jeho. Má smůlu. V tomto případě k porušení nedošlo a vztekat se může mediálně jak chce, ale je mu to k prdu platný. Na druhou stranu chápu - lepší ubrečené PR než žádné.

+2/0
4.3.2016 13:38

P71a80v40e68l 71M41o13r90a92v15e47c 3282679282638

Tam se měla ozvat ŽSR, ne?

0/0
4.3.2016 12:43

T43o41m58a83s 89N31o37v90o62t55n24y 1441594806665

Že se slovenské dráhy ani nepřihlásily není tak nějak jeho problém, zůsta v soutěži sám a dostal to pak logicky přiděleno.

0/0
4.3.2016 17:19

L96a66d62i12s76l43a67v 64K88ř70í67p66a87l 1601109220286

Stát a jejich poskoci si prostě musejí nahrabat kapse a soukromníka tam prostě nepustí. V tomto státě to bude pořád. A bohužel tady bude pořád jenom bordel.

+5/−6
4.3.2016 9:32

R26o34m41a66n 33P94o66l63á43č46e62k 5976519315

;-DA soukromník to bude jezdit pro jejich modré oči

+6/−1
4.3.2016 10:02
Foto

J97i75ř65í 90B39i76l97í61k 4355842192134

Pro modré oči ne, ale numusí tolik platit příživníkům a dávat všimné kamošům.

+2/−1
4.3.2016 10:42

R33o63m71a12n 94P74o13l35á78č86e22k 5706659765

Tot velká otázka. Jezdit s Košic s půlkou nefungujících vagonů proto, že depo je jenom v Praze není úplně košer ;-)

+6/0
4.3.2016 10:50

P74e56t82r 88N22i24v18n12i62c28k40ý 3122644975337

Když to zákazníci akceptují a jezdí i nadále, je vše OK.

0/0
4.3.2016 11:29

R85a56d43e15k 96J20a57n59a20t82a 9895946554552

Záleží, jaká je to závada. Některé mohou mít vliv i na bezpečnost (vadné dveře či (nouzové) osvětlení) či poškozovat trať ("obutý" vůz).

+1/0
4.3.2016 12:40

T93o49m85a13s 26N16o41v83o59t37n35y 1241214496635

NE, ale konečně se ukáže, jestli ČD jezdí za normální ceny nebo podrážejí ceny zásadně jen tam, kde jim hrozí konkurence, jak už několikrát zázračně snížily cenu

0/0
4.3.2016 17:21

J10a41n 55K72o33s24t88k88a 9834187429696

Je to prostě vzájemná masáž a boj mezi státním a soukromým.

+1/−1
4.3.2016 9:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.