Diskuze

Jančura si stěžuje v Bruselu. Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy

Ještě na podzim to vypadalo, že se žluté vlaky společnosti RegioJet do dvou let mohou ukázat na jihomoravských tratích. Majitel firmy Radim Jančura se totiž chtěl ucházet o možnost provozovat linku R13 z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Olomouce. Trať plánoval převzít od roku 2017 po Českých drahách. Dnes je vše jinak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ani se nedivím, že ho tam nepustili.

Kdyby tu jel RJ, cestující, kteří přestupují, by si musel kupovat lístek zvlášť jak pro vlak ČD, tak pro RJ A ten kdo by tu RegioJet na Brno chtěl, vzpomeňte si, jak se na RJ všichni těší a pak na něj nadáváte-viz. léto: nefunkní klimatizace, v zimě nefunkční dveře...atd.

ČD EC/Ex/IC a railjet tu stačí. Sice ČD nerozdávají kafe a koláček zdarma - ale kam chcete, tam Vás dovezou. ;-)

0 0
možnosti

Dokud není vyřešený celonárodní tarif na železnici je zadat to ČD nejlepším řešením. Většina lidí z těchto rychlíků přestupuje a jede na tarif ČD. S předáním vlaků Jančurovi by pravděpodobně tarif ČD neplatil a cestujícím by se zhoršilo cestování. Tím se nechci zastávat ČD jen není všechno tak jednoduché jak se zdá.

5 0
možnosti

Podle mě špatně, špatně, špatně. Chyba dát rozhodování o železnici krajům a toto pro soutěže nevratně zafixovat. Špatně, aby kraje měly své soupravy. Špatně virtuální vlakoví operátoři (nevlastnící ani vlaky ani infrastrukturu). Špatně soutěžení na cenu - navíc na straně dotace. Špatně opouštění státního tarifu. Špatně soutěžení na dlouhou dobu 15 let (bez arbitráží, náhrad škod s tím pak nikdo nepohne 15 let.). Místo centrálního nákupu, centrálních servisních smluv si každý kraj bude sám nakupovat, uzavírat své servisní smlouvy (předpokládám neveřejné, neprůhledné). Budou muset restrukturalizovat servisní pracovníky, úředníky a spol pod kraje - restrukturalizační náklady. Navíc tomu nebudou rozumět pořádně, umět. Kráje jsou obtížně veřejností kontrolovatelné. Dopravci nebudou mít zájem se starat o soupravy, které nejsou jejich. Jejich přidaná hodnota bude malá, protože soupravu neovlivní, vlastně nic moc neovlivní. Jediné co možná ovlivní cenu jízdného. A ještě to povede k rozpadu státního integrovaného systému a jízdného. Odpadne flexibilita souprav - přemísťování do míst, kde je pro ně uplatnění (protože budou navázány na trasu a kraj) Změna poptávky a spol - problém. Daňový poplatník opět ve výsledku vyhodí peníze oknem, protože ne všechny soupravy je třeba inovovat jen protože jsou tady nějaké evropské peníze a že si usmyslí kraj, že chce nové. Nepůjde o postupnou rozumnou inovaci souprav v životním cyklu.

Celá tahle šaškárna se soutěžema je v tomto provedení špatná a bude mít nevratné důsledky. Lepší řešení by bylo, kdyby to koupily ČD, nemít banánistán, průhledné smlouvy, dobrý management ČD, dobrý úklid a vytyčit přesně, které tratě se budou soutěžit (ale za uznání TR 10, státní sítě, a pouze 30%)

5 0
možnosti

Za kraje můžeme poděkovat křišťálově čístému Stanislavu Grossovi. Také mne vadí přestupování v Letovicích. I poslacům můžeme poděkovat za rozdělení ČD.

O čekárny se nikdo nestará a neřeší se. Tak trpíme v dešti a sněhu.

1 0
možnosti

"Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy"?

---------------------

Řekl bych to přesněji : úředníci odmítli dát Jančurovi státní zakázku, raději ji dali státní akciovce. Jinak mu tam nikdo jezdit nebrání.

3 0
možnosti

Off Topic, ale uz zacinam byt alergicky na pojem "vysoutezene, vysoutezit ... neco" - v tomto pripade vysoutezeny dopravce.

To se kruci neda pouzit neco jako "vitez souteze" a podobne?

To jsme pojmy jako vypsat soutez, nebo zvitezit dosud nemeli?

Je nas jazyk malo pestry, aby se musely objevovat takove novotvary?

0 0
možnosti

Jazyk se vyvíjí prostě tíhne ke zkracování. Je efektivnější použíj jednoslovný popis než dvouslovný. No a když ten jednoslovný neexistuje, tak se prostě vytvoří. Samozřejmě, že to ze začátku zní divně. (Podobně, jako třeba před léty slovo Česko.)

Mně třeba vadí, že profesionální reportéři vůbec neznají komparativ a superlativ. I v případech, kdy čeština běžně používá správné tvary, oni tam vypouští "více ..." a "nejvíce ...". To je humus.

2 0
možnosti

No, snad se Brusel z potížisty nepodělá jako na Slovensku.

1 4
možnosti

Pro všechny Jančurovy fanoušky: přečtěte si, jak vydrbal se Slováky.

5 0
možnosti

Můžete to trochu přiblížit prosím? Link na summary článek apod.? Vím že provozuje jednu trať na jihu SVK..

0 0
možnosti

Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň. :-P

6 12
možnosti

P33e46t53r 44S20u80c98h84ý

4. 3. 2016 15:03

Tohle může říct jen bl**c, nebo ten kdo vlakem nejezdí. I ten kdo nenávidí Jančuru by na tom totiž vydělal - jakmile se objeví konkurence, tak ČD půjdou s cenou na polovinu. Podívejte se naříklad, kolik stála jízdenka u ČD na tzrase Praha-Ostrana před a po příchodu Jančury.

4 3
možnosti

Klasický postup. Škoda Transportation se chce chce přisát na cecík evropských dotací a prodat vlaky. Proto tak tlačí na politiky, aby zakázku přiklepli ČD, kteřé "výhodně" nakupují u Škody už dlouho. Kdyby to dostali soukromí dopravci, dost pravděpodobně by nakoupili jinde.

7 1
možnosti

Taky to není úplně pravda. I ČD mají jiné vozy. Na severu jezdí Desira:-)

3 1
možnosti

Jančura tak nějak zapomíná, že úplně stejným přímým zadáním bez soutěže získal dotovanou linku Bratislava - Komárno. Tam mu to ale zřejmě nevadí. ;-)

12 4
možnosti

A co konkrétně by mu na tom mělo vadit?

2 5
možnosti