- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ani se nedivím, že ho tam nepustili.
Kdyby tu jel RJ, cestující, kteří přestupují, by si musel kupovat lístek zvlášť jak pro vlak ČD, tak pro RJ A ten kdo by tu RegioJet na Brno chtěl, vzpomeňte si, jak se na RJ všichni těší a pak na něj nadáváte-viz. léto: nefunkní klimatizace, v zimě nefunkční dveře...atd.
ČD EC/Ex/IC a railjet tu stačí. Sice ČD nerozdávají kafe a koláček zdarma - ale kam chcete, tam Vás dovezou.
Dokud není vyřešený celonárodní tarif na železnici je zadat to ČD nejlepším řešením. Většina lidí z těchto rychlíků přestupuje a jede na tarif ČD. S předáním vlaků Jančurovi by pravděpodobně tarif ČD neplatil a cestujícím by se zhoršilo cestování. Tím se nechci zastávat ČD jen není všechno tak jednoduché jak se zdá.
Podle mě špatně, špatně, špatně. Chyba dát rozhodování o železnici krajům a toto pro soutěže nevratně zafixovat. Špatně, aby kraje měly své soupravy. Špatně virtuální vlakoví operátoři (nevlastnící ani vlaky ani infrastrukturu). Špatně soutěžení na cenu - navíc na straně dotace. Špatně opouštění státního tarifu. Špatně soutěžení na dlouhou dobu 15 let (bez arbitráží, náhrad škod s tím pak nikdo nepohne 15 let.). Místo centrálního nákupu, centrálních servisních smluv si každý kraj bude sám nakupovat, uzavírat své servisní smlouvy (předpokládám neveřejné, neprůhledné). Budou muset restrukturalizovat servisní pracovníky, úředníky a spol pod kraje - restrukturalizační náklady. Navíc tomu nebudou rozumět pořádně, umět. Kráje jsou obtížně veřejností kontrolovatelné. Dopravci nebudou mít zájem se starat o soupravy, které nejsou jejich. Jejich přidaná hodnota bude malá, protože soupravu neovlivní, vlastně nic moc neovlivní. Jediné co možná ovlivní cenu jízdného. A ještě to povede k rozpadu státního integrovaného systému a jízdného. Odpadne flexibilita souprav - přemísťování do míst, kde je pro ně uplatnění (protože budou navázány na trasu a kraj) Změna poptávky a spol - problém. Daňový poplatník opět ve výsledku vyhodí peníze oknem, protože ne všechny soupravy je třeba inovovat jen protože jsou tady nějaké evropské peníze a že si usmyslí kraj, že chce nové. Nepůjde o postupnou rozumnou inovaci souprav v životním cyklu.
Celá tahle šaškárna se soutěžema je v tomto provedení špatná a bude mít nevratné důsledky. Lepší řešení by bylo, kdyby to koupily ČD, nemít banánistán, průhledné smlouvy, dobrý management ČD, dobrý úklid a vytyčit přesně, které tratě se budou soutěžit (ale za uznání TR 10, státní sítě, a pouze 30%)
Za kraje můžeme poděkovat křišťálově čístému Stanislavu Grossovi. Také mne vadí přestupování v Letovicích. I poslacům můžeme poděkovat za rozdělení ČD.
O čekárny se nikdo nestará a neřeší se. Tak trpíme v dešti a sněhu.
"Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy"?
---------------------
Řekl bych to přesněji : úředníci odmítli dát Jančurovi státní zakázku, raději ji dali státní akciovce. Jinak mu tam nikdo jezdit nebrání.
Off Topic, ale uz zacinam byt alergicky na pojem "vysoutezene, vysoutezit ... neco" - v tomto pripade vysoutezeny dopravce.
To se kruci neda pouzit neco jako "vitez souteze" a podobne?
To jsme pojmy jako vypsat soutez, nebo zvitezit dosud nemeli?
Je nas jazyk malo pestry, aby se musely objevovat takove novotvary?
Jazyk se vyvíjí prostě tíhne ke zkracování. Je efektivnější použíj jednoslovný popis než dvouslovný. No a když ten jednoslovný neexistuje, tak se prostě vytvoří. Samozřejmě, že to ze začátku zní divně. (Podobně, jako třeba před léty slovo Česko.)
Mně třeba vadí, že profesionální reportéři vůbec neznají komparativ a superlativ. I v případech, kdy čeština běžně používá správné tvary, oni tam vypouští "více ..." a "nejvíce ...". To je humus.
No, snad se Brusel z potížisty nepodělá jako na Slovensku.
Pro všechny Jančurovy fanoušky: přečtěte si, jak vydrbal se Slováky.
Můžete to trochu přiblížit prosím? Link na summary článek apod.? Vím že provozuje jednu trať na jihu SVK..
Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň.
Tohle může říct jen bl**c, nebo ten kdo vlakem nejezdí. I ten kdo nenávidí Jančuru by na tom totiž vydělal - jakmile se objeví konkurence, tak ČD půjdou s cenou na polovinu. Podívejte se naříklad, kolik stála jízdenka u ČD na tzrase Praha-Ostrana před a po příchodu Jančury.
Klasický postup. Škoda Transportation se chce chce přisát na cecík evropských dotací a prodat vlaky. Proto tak tlačí na politiky, aby zakázku přiklepli ČD, kteřé "výhodně" nakupují u Škody už dlouho. Kdyby to dostali soukromí dopravci, dost pravděpodobně by nakoupili jinde.
Taky to není úplně pravda. I ČD mají jiné vozy. Na severu jezdí Desira
Jančura tak nějak zapomíná, že úplně stejným přímým zadáním bez soutěže získal dotovanou linku Bratislava - Komárno. Tam mu to ale zřejmě nevadí.
A co konkrétně by mu na tom mělo vadit?