Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevšední brigáda. Dopravní podnik v Brně verbuje za řidiče vysokoškoláky

Brno, to je město vysokých škol a studentů. Mnozí z nich teď budou vozit cestující v MHD. Dopravní podnik totiž začal lovit v jejich řadách a v rámci dlouhodobé brigády jim nabízí místa řidičů tramvají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R30a12d92i57m 21Š41t66ě72p72á93n29e28k 6593928152214

Jasně. Zatímco na teplých místech různých personálních a jiných ředitelů sedí bývalí komunisté a jiné kádry tak řídit tramvaj bude student za pár supu......ne nelíbí se mi to.

22.5.2016 9:18

T30o38m61á55š 10F90i30j71a22l33a 4222223603780

Inženýr, co řídí tramvaj?

Možná zbytečné plýtvání intelektem.

22.5.2016 8:59

J80a75n 23C96h55o92b14o12t 5302644188891

Ale moc nové to není, ne? Troleják už řídili mí spolužáci před skoro 20 lety...

22.4.2016 12:44

P47e27t57r 55S22u82c55h91ý 1808539944306

Nechybí v textu náhodou podmínky té brigády? Docela podstatná věc je, že student musí absolvovat kurz přes léto, který za něj zaplatí DPMB, ale dotyčný se tím zaváže , že pro ně bude pracovat další 3 roky .... což je podle mě dost podstatná věc a důvod proč o to doteď zájem nikdo nebyl ( i když studenty hledali už dříve).

8.3.2016 10:20

R98a73d11i11m 36Č48e28p 4432592595437

Diskuze pod timto clankem je jasna ukazka toho, jak lide nerozumi psanemu textu. V clanku je jasne uvedeno, ze DPMB hleda ridice tramvaji z rad VS studentu a vysledek dizkuze tady je, ze spousta chytrolinu spousti poplasnou zpravu, ze budou ridit autobusy.. 8-o;-D

8.3.2016 7:27

T49o47m82a78s 17N64o37v34o58t35n45y 1811404346935

Původně v textu bylo i o autobusech.

8.3.2016 9:38

D75á66š10a 77D32o87s93t68á12l34o92v39á 1119293380692

Za 30 hrubého, proč ne.

8.3.2016 1:11

L70i14b67o97r 22Z71a45v71ř23e72l 8889666951502

to nemáte ani po 20 letech u DP. Jako nováček se dostanete s bídou na 18 tis.

12.3.2016 0:02

T48o65m28á95š 23F34i66j92a58l65a 4272583883190

A je jednou nohou stále v kriminálu..

22.5.2016 8:59

M15o39j44m93í56r 15S17k22á68l30a 2360762536

A brigádníka na místo toho generálního ředitele nepotřebují? Zajímavé...:-P

7.3.2016 23:00

K37v41ě59t74o31s79l44a38v 51V90y45b10í41r56a46l 7463739488564

Tam je nával!Netřeba nikoho hledat!

12.4.2016 17:35

M54i86c82h13a67l 58C32h11a92l42u57p16a 6378910969893

K čemu potřebují u tramvaje ŘP B, nemělo to být spíš u autobusu? V Praze to snad pro tramvaj podmínka není, stejně se musí učit pravidla pro tramvaj.

Jinak mi to přijde takové sporné, po VŠ jim ti lidé nejspíš rychle utečou a budou hledat náhrady znovu. Leda že by sázeli na to, že většina lidí školu stejně nedodělá a u podniku ještě nějakou dobu zůstane, než si najde něco lepšího. Na druhou stranu, studenti nároční nebudou a nějakou dobu by mě taková brigáda asi bavila taky.

7.3.2016 20:33
Foto

B48r31o33n66i82s66l39a70v 10G91a13b21r15y74š 6655314830

Budete se možná divit, ale i tramvaje se řídí zákonem o provozu na pozemních komunikacích. :-)

7.3.2016 21:24

M61i38c96h82a54l 75C71h63a30l21u36p57a 6578860929143

To nevadí, v osobním voze taky není potřeba znát všechna pravidla pro kamiony. Spíš jsem to pochopil tak, že v rámci kurzu na řízení tramvaje se ta pravidla stejně učí, tak není nutní podmínka mít i řidičák na auto.

Ale dneska je to třeba jinak, podle http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006042401 je od roku 2007 už požadavek i na ŘP skupiny B.

7.3.2016 21:55
Foto

B63r49o55n35i26s32l86a13v 26G72a95b57r39y97š 6815364820

Jasně, ale prostě bych předpokládal, že když chcete řídit vozidlo hromadné dopravy, měl byste něco umět. Možná jsem naivní, ale snad budou mít tito studenti k té obrovské mase železa větší respekt než k autu.

7.3.2016 22:11

A50n16t18o45n60í51n 48Z78e89l21e13n18ý 2584733441546

Samozřejmě že se tím zákonem řídí, ale k řízení tramvaje skutečně není ŘP potřeba.

7.3.2016 21:57

J34a21n 70C11h80o37b36o21t 5732944518591

Třeba aby byla šance, že znají předpisy a trochu rozumí provozu?

22.4.2016 12:45

M97i66c71h80a38l 75C31h13a52l97u55p14a 6948830779533

No však to co je společné a je potřeba pro řízení tramvaje se naučí při učení, jak řídit tramvaj. Pro řízení osobáku snad musíme umět specifika pro traktory nebo kamiony, které jezdí po stejných silnicích?

22.4.2016 12:48

E96d90a 22D63r46á83b94e52k 7579252223487

s řidičákem to prostě budou mít dřív a snáz naučený

22.5.2016 9:34

P34e79t18r 48S76e53d36i40v22y 6467458765447

Jako sorry, ale aby zive lidi vozil 21 lety student, ktery se obcas projede jen osobnim autem svych rodicu .... no nevim. Tu jde o zivoty.

7.3.2016 19:46

P68a33v30e67l 71M55o76r42a52v43e30c 3962599472448

A vy si myslíte, že jej tam nezaškolí a nepustí do provozu až poté, co získá papíry na šalinu?

7.3.2016 22:40

P29e87t84r 84S27u15c90h14ý 1738749944556

Tranvaj není o tolik složitější ovládat než auto. Například do brna mhoho studentů dojíždí autem (a využívají spolujízdu nebo blablacar, kde taky vozí jiné lidi). Navíc rozhodně neplatí, že studenti způsobují více nehod než jiní řidiči.

P.S. jsem student, a mám najeto cca 300 000km

8.3.2016 10:24

L16i33b26o66r 78Z74a27v69ř48e36l 8299366561492

mezi autem a tramvají je dost velký rozdíl. Je vidět,že tomu vůbec nerozumíte

11.3.2016 23:54

J91o56s47e65f 15H56o55n76e91š 7771262570903

Já si vzpomínám na studentská léta když učitel matiky nachytal žáka v nedbalkách a okomentoval to slovy"tramvajácký kandidát".Časy se mění..

7.3.2016 19:13

P59e50t27r 38K63o97n79í81č85e45k 8194132405795

Opravte mě, jestli se pletu, ale od pohledu mi přijde, že dnes je řízení městského autobusu technicky a fyzicky jednodušíí: automatická převodovka, posilovač (dá se zatáčet třemi prsty jedné ruky, ne jako kdysi s karosou přeručkovávat jak o život), lepší vyvázení plynu, více zrcátek, kamery, mnohem větší dostupnost aut, takže mladí jsou víc rozježdění než kdysi, kdy leda tak vzali tátovui 120ku v sobutu na hodinu... Autoškola DPMB sice má starou kraksnu/vařeku, ale ve směně už snad neřadí nikdo.

7.3.2016 19:04

J71i26ř59í 48D58v64o90ř58á50k 5215269370388

ŘP + Profesní průkaz minimálně 50 000 Kč .

7.3.2016 19:34

P50e59t77r 49L73u11k58á69š 8777885856

Nic nového pod sluncem, za mých studií v 80tých letech si nejeden spolužák přivydělával jako řidič šaliny.

7.3.2016 18:41

O11n96d91r51á21š 74B60e30s94k52y24d 5950302615663

Za pár let se dalo na Romské projekty desítky miliard a nikde a nikdy nic nefunguje a peníze jsou pryč. Romské inkluze, rekvalifikace, různé projekty, škola se jim postavila přímo u nosu ( Chánov atd. ), ale nikdo do školy z Romů nechodí ( vysílaly TV). Jak je možné, že tady je 300 000 Romů nezaměstnaných a berou jenom dávky a dělat se jim nechce a stát dokonce počítá do budoucna, že Romové nebudou vůbec pracovat.

Právě poslouchám na TV Barrandov, kolik desítek tisíců volných míst je a zaměstnavatelé prosí lidi, aby šli k nim pracovat. Tak k čemu jsou miliardy na rekvalifikace Romů. Nic, Rom nebude nikdy pracovat, to je již genetický dáno. A ty Čechu jenom makej a stejně nemáš více, než li Rom co nepracuje. Tečka.

Děkuju cenzorovi, že budu vymazán, u nás se pravda nesmí psát, říkat a ani na ní myslet. Pokud to není pravda, jsem ochoten, že budu vymazaný, ale, když mám pravdu, tak nevidím důvod výmazu.!!!!!!

Děkuju.

7.3.2016 18:41

P19a42v93e58l 68M87o51r80a52v52e44c 3842419632668

A jak tvůj brekot na špatném rameni souvisí s článkem?

7.3.2016 22:42

T78o23m55a81s 59N71o62v92o65t98n10y 1511764186555

Že by za ty miliardy mohlo být třeba pár řidičů šalin z rekvalifikací a začleňování? To by ovšem ti začleňovaní museli zvládat víc než jen zametat chodníky a ještě špatně na Středu.

8.3.2016 9:37

F16r62a52n53t49i90š59e44k 93M36a42t19y50á70š 5681322262443

V r.1995(Praha).nábor řidiču MHD- na 1 rok 3000.-kč.Řídiči jen na osobák,během jednoho měsíce byly z nich profi.řidiči(po srandovním školení a komických jízdách)podotýkám již to byli řidiči autobusu.(celkem sranda-jsou totiž bez praxe,která, dle mně je podstatná a nezbytná),já naštěstí(ŘP na všechno a praxe od r.1964).Závěr:dobrý autobus bez tech.problému-5000.kč do kapsy dispečerovi,stálá linka-10000.kč dispečerovi do kapsy.Moje rozhodnutí:po jednom měsíci-výpověď a bez vrácení nabor.příspěvku(bohužel ale nabor.příspěvek jsem nemusel vrátit až poté když jsem chytnul dispečera pod krk a v ruce jsem držel břitvu)celkem sranda ale také velmi solidní zkušenost,jak to chodilo v r.95 v pražské MHD!

7.3.2016 18:20

F63r88a57n27t17i15š84e58k 70M40a65t12y88á51š 5381752432883

Mínusovačům-psal jsem o r.1995,tzn.o situaci "Zdivočelé země",kdy panovala nekontrolovatelná privatizace a tzv.tržní hospodářství(selským rozumem-řízená,rafinovaným způsobem-rozkrádačka ve velkém měřítku),a dle tohoto se také zachovali bývalí komunisti,veksláci atd.Pamětníci jistě vědí o čem píši.Mimo jiné píši o stavu MHD v Praze v r.95,nepíši o Brně!Tak to bylo,a tak jsem to zažil.V dnešní době je snad jiná situace.Jinak-mám to na háku,jsem důchodce a mám se fajn!

8.3.2016 8:14

J77i77ř20í 23K39u31č95e46r64a 9445301838

to je radost, že šofér, kterýmu ještě nezaschla barva na B řidičáku bude dělat D a vozit lidi

7.3.2016 18:07

A25n37t41o29n59í73n 90Z27e15l35e45n44ý 2164113731626

A to jste si vymyslel proč?

7.3.2016 19:36

K70a39r30e98l 41T92e87s37t65e85r 9787430871846

Ne. Jde o řízení tramvaje, ne busu.

7.3.2016 23:06
Foto

L19u47k93a35s 20Z81m86i60z20i18k 8252683960608

autobus je od 24 let, ovšem dá se získat i v 21 letech, což vyžaduje po složení řidičáku udělat 280 hodinové vstupní školení na profesák... dosti drahá záležitost

7.3.2016 17:50

K71a83r76e94l 24T93e72s12t73e89r 9627250941476

Proto asi hledají řidiče šalin, ne busů

7.3.2016 23:07

J40o32n18a15s 48O71t47t 3608355676167

DPMB si normálně dělá srandu. Zkušené řidiče vyhání, protože se k nim chová jak dobytku a pak bude chtít látat díry študákama, kteří nemají nic odježděno?! Z B na D? No Pánbůh s náma☺

7.3.2016 17:47
Foto

B47r52o88n51i68s88l32a76v 29G39a14b24r93y66š 6915694240

Jak nic odježděno? A jak asi začínali ti dnešní zkušení? Kdybych měl v pořádku zrak, šel bych jezdit taky.

7.3.2016 17:54

F74r91a61n29t28i71š64e71k 77M91a59t91y22á10š 5461262692563

Dnešní zkušení měli již něco odježděný,minimálně z nakláďákem!Je to těžké pochopit?

7.3.2016 18:34
Foto

B87r34o58n84i48s93l36a71v 69G21a92b13r90y54š 6145544890

Ne, napsat "z náklaďákem" opravdu nepochopím.

Psal jsem, že i ti dnešní zkušení někde museli začít. Autobus je něco jiného než náklaďák, proto je na to taky jiná kategorie.

7.3.2016 18:38

F20r92a24n84t32i69š79e14k 27M54a84t68y47á91š 5241562502323

Mám ŘP od r.1964,první mé zkušenosti:malé motocykly,traktor(1964)zadara v rámci školy SZTŠ,druhá zkušenost:svazarm:nakl.automobil,motorka(300.kč-),třetí zkušenost:vojna-nakl.automobil nad 3,5 tun + návěsy(bez kč),čtvrtá zkušenost,10 let praxe z TIR,páta zkušenost:ŘP na autobusy(600.kč) a nábor do MHD Praha(3000.kč-na rok)šestá zkušenost:na vše jsem hodil bobky,za tu škváru to nestálo a za ty vředy na žaludku už vůbec ne.

7.3.2016 19:15
Foto

B23r36o50n42i76s80l34a44v 91G11a65b98r56y10š 6665944900

Nemám důvod Vám nevěřit.

Ale moje důvody řízení tramvaje nebo trolejbusu by byly jiné. Zabývám se dopravou i na výzkumné úrovni a chtěl bych poznat i praxi, abych vše nenavrhoval jen od stolu. Protože když se s někým dáte do řeči o dopravě, tak většinou uslyšíte, že ji dělají lidi, kteří ani neví, co to tramvaj je.

Naštěstí v Brně ji dělají lidi na svém místě. Znám lidi, kteří dělají jízdní řády a ti samí si dost často posedí i v kabině řidiče.

7.3.2016 19:37

K35a58r63e72l 48T36e24s67t88e19r 9277840511546

Teda znám jen dva, co jezdí se šalinou a ani jeden z nich s náklaďákem (ani ničím takovým) nikdy nejezdil.

7.3.2016 23:04

Z21d76e96ň63k31a 75V83e51s81e18l50á 8449445217250

Studenti jsou pro ně levnější...

7.3.2016 18:17

P88e85t22r 46K35o28n64í24č73e59k 8624112155625

Čím je vyhání? Nehádám se, ptám se. Když jsem o tom naposledy s někým mluvil, tak u řidičů byl podstav 80, ale žádný zásadní útěk se nekonal, prostě je nemohli najít.

7.3.2016 18:58

M23o44j35m74í25r 23S53k45á33l68a 2400692596

Otázka zní: PROČ? :-P

8.3.2016 4:25

J73o21n89a40s 85O78t32t 3778925386987

Tak zásádní úprky už proběhly. Nejdříve hromadně na AD Slatina pak následovali Medlánky. Teď už to není tak strašné (cca 5-10 lidí měsíčně na odchodu). A to že si DPMB neváží řidičů, za tím stojím. Protože jinak by nevymýšleli hovadiny typu ,Valníčky'. Když už je zrušili, tak vymýšlí nové blbosti. Jako třeba řidiče za to že se s 18m autobusem nevleze do 15m zálivu...

Stačí?

8.3.2016 7:18

D39a17v84i57d 42C49h57m25e31l50i76c55e37k 3107190465985

A kdo zaplatí za študáka onu vstupní zdravotní prohlídku za 6000 kč ?

7.3.2016 17:33

T74o41m76á22š 65K87ü94h64r 2102486720693

Jakou prohlídku za 6000? Zdravotní prohlídka nestojí 6000. Pouze prohlídka u obvodního/firemního doktora a psychotesty. A i kdyby to v součtu stálo 6000, bude to nejspíš hradit dopravní podnik, nebo úřad práce, coby organizátor/garant rekvalifikace. Horší jsou ty ostatní náklady, jako řidičský průkaz, odborná způsobilost.. Každopádně je to celé na palici, místo toho zaplatit zkušené řidiče, najímat studenty jako brigádníky.

7.3.2016 18:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.