Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapce s autismem bych nepřijala ani nyní, řekla ředitelka školy

Dvojí přístup. V jedné škole chlapci s autismem nedali šanci a rovnou ho odmítli, ve druhé ho bez problémů přijali a nelitují toho. Paradoxní je, že i po soudním rozhodnutí, které označilo počínání první školy za diskriminační, si na svém postoji i nadále trvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a28r38o92m68í81r59a 80H89o81s73t70i19n93s57k30á 7571274373506

Vážený pane redaktore,

po návratu z dovolené jsem si přečetla Váš článek o diskriminaci autisty ve škole a rozhodnutí soudu, aby škola uhradila rodině odškodné ve výši 50 tis. a náklady spojené se soudem. Docela mne to rozčílilo, i když vím, že vy jste to nesoudil. Zajímalo by mne, kdo uhradí odškodné učitelce, která se po dvouletém vyučování autisty ve třídě zhroutila, 3/4 roku byla v pracovní neschopnosti a po té není schopna už učit, protože to psychicky nezvládá. To se stalo učitelce, kterou známe, po 27 letech poctivého vyučování na 1. stupni základní školy. Každý měsíc nemoci přišla o dost peněz, navíc nemůže ze zdravotních důvodů pracovat v oboru, který vystudovala, takže každý měsíc ztráty narůstají (nehledě na to, že z malého platu bude mít i malý důchod). Kam se mají obracet učitelé o pomoc, když jsou diskriminováni matkami postižených dětí, jen proto, že si usmyslí, že je jejich dítě normální a vzdělatelné? Lépe by i jim bylo v zařízeních, kde se jim mohou plně věnovat specializovaní pracovníci k tomu vzdělaní.

Jedno odpoledne jsem se jen náhodou dívala na ČT 1, kde byl pořad Klíč, který je natáčen v Domovech pro postižené osoby. Já jsem zrovna viděla reportáž z Domova PETRA Mačkov, kde klienti vyráběli umělecké předměty pod vedením zkušených pracovníků, hráli divadlo a prezentovali se i dalšími dovednostmi. Byla jsem překvapená, jak se jim pracovníci Domova věnovali, jak byli všichni šťastní.

Vím, že vy, jako redaktor, nemůžete měnit zákony a dění v politice, ale měli byste i o tom psát, jak namahavé je to pro učitele mít ve třídě duševně postižené dítě, se kterým musí spolupracovat asistent, takže nejen ostatní děti to ruší, ale ničí to hlavně nervy učitelům. Ten, kdo vymyslel sociální inkluzi, nepracoval nikdy ve školství a ubližuje hlavně duševně postiženým dětem.

Vaše věrná čtenářka Jaromíra Hostinská

+2/0
21.3.2016 23:19

L77u93d17m10i63l97a 14Š31i81n13d91e27l84á15ř86o32v48á 7492816632531

Mně přijde hlavně úsměvné, jak si všichni myslí, že máme kvalitní vzdělávání a že těch pár dětí s asistenty by jej úplně rozvrátilo. Já tedy vidím úplně jiné než kvalitní vzdělávání - vidím přeplněné třídy, biflování pro biflování bez pochopení souvislostí, demotivované a znuděné žáky, vyhořelé hysterické učitelky a absenci chlapů-učitelů, učení jazyků způsobem, že děti ani neumí mluvit ani nerozumí, jen umí vyplňovat nějaké nesmyslné testy a doplňovačky... Prostě současný systém školství stojí za h.... (až na výjimky, což je například zmíněná škola v Šaraticích, kde evidentně paní ředitelka dělá všechno možné i nemožné pro své žáky).

+2/−8
18.3.2016 13:28

J55a23r60o66s48l45a93v68a 90K58a46n42i15o29k83o27v73á 7932649602767

Všechny hadicapy jsou případ od případu rozdílné, takže možnost začlenění je vždycky nutno předem zvážit. Jestliže ředitelka první školy tušila, že v její škole nemá kvalitní podmínky pro učení nějak "postiženého", to může posoudit jen ona na té konkrétní škole. Známá má syna autistu, měla ho zpočátku dokonce na waldorfské škole, a byla hodně zklamaná. Podařilo se jí najít normální běžnou školu, kde byli někteří učitelé schopni a ochotní jejího syna přijmout, a respektovat jeho potřeby, určité výjimky.. A bylo to perfektní. Takže dnes už studuje, nevím přesně, ale snad by to měla být VŠ nějakého specifického oboru..

+2/0
18.3.2016 12:35

L77u97d63m88i65l31a 70Š19i79n75d63e82l93á64ř43o49v61á 7272146442401

Jenže kdyby ředitelka mohla posuzovat, zda má "podmínky", tak by většina z nich prostě řekla, že nemá a chlapec by měl smůlu. A pak by měl cestovat každý den kvůli neochotě ředitelky do školy, kde ho vezmou? Třeba desítky kilometrů? Ředitelka a učitelé jsou placeni z našich daní, proto není o jejich "ochotě", zda budou dělat svoji práci nebo ne. Je to jejich povinnost a mají zajistit takové podmínky, aby se mohl vzdělávat i žák s postižením. Pokud ne, tak mají být vyhozeni, mohou si založit soukromou školu a přijímat si koho chtějí.

+1/−6
18.3.2016 13:22

S33t66a58n22i65s31l68a57v 53K83o31z85d75e57r59k70a 8116267748845

Nevím, proč se z tohoto dělá zase příklad špatného chování jedné školy (ředitelky) a násldně se z přijetí na jinou školu odvozuje, že inkluze funguje a je prospěšná (absolutně a vždy).

Pokud se rozhoduje o přijetí nějakého specifického žáka tak předpokládám, že dotyčná rozhodující osoba zvažuje nejen schopnosti takového žáka se začlenit, ale přihlíží i ke schopnostem třídy, kam má být tento žák začleněn. Proto taky má taková osoba právo říci ne, pokud to není ku prospěchu oběma stranám.

A argument matky "„Proč má být někdo diskriminován, jen kvůli tomu, že se narodil nemocný?“ je totálně mimo. Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd. Prostě každý má nějaké dispozice a ač s eto některým nemusí líbit, vše má své hranice, dané nikoliv něčími sympatiemi či antipatiemi, ale prostým rozumem. Slepce do formule jedna na post pilota taky vezmou těžko...

+5/0
18.3.2016 10:08

I87v25a94n 62H48o49l85a43s 5657567898297

> Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd

A dřív ho odmítali (na základě "prostého rozumu" ve stylu "sem se po schodech nedostane, ať se celá rodina přestěhuje třeba do Hrabyně, tam jsou na takové připraveni) i v základních a středních školách, dnes už ne.

A "o tom" do určité míry je i tento konkrétní případ. Je podstatný rozdíl mezi "nejde to" (beznohý v běžném atletickém klubu) a "nechce se" (beznohý bez bezbariérového přístupu).

+5/0
18.3.2016 10:17

J29a53r20o48s51l33a44v62a 22K64a94n54i76o17k46o15v71á 7472449512287

Mezi fyzickým a mentálním "postižením" je hodně velký rozdíl.. hlavně na schopnost vyučujících ty mentální zvláštnosti "zvládnout". Já bych to nezvládla nikdy, a to mám mentálně postiženou dceru. Stačily mi "návštěvy" v její třídě na zvláštní škole. Obdivuji každého profesionála, který se této profesi věnuje a zvládá ji dobře..

+1/0
18.3.2016 12:39

H56o25a38n13g 20A71n78h 86B13i11n62h 8645110422649

Protože multikulti, korektnost a mainstream.

+3/−2
18.3.2016 10:35

B18e17d47ř66i63c62h 29S91m69e27t54a12n44a 9247948318144

Nahodou v TV Onion byl i prvni skokan do vody v komatu a dokonce jeden basketbalista co trpel judaismem :-)

+2/−2
18.3.2016 10:44

J71a72r14o25s17l38a78v53a 56K59a20n11i40o52k44o52v37á 7962339802807

Co to je - trpel judaismem ? Asi ironie, ne ?

+2/0
18.3.2016 12:41

B88e98d63ř54i20c58h 18S36m64e90t80a95n90a 9917958278574

http://www.csfd.cz/film/189979-zpravy-tv-onion/prehled/

0/0
20.3.2016 21:05

R79o38b92b19e14r51t 27B61e27r82g12e73r 2475894249

Pokus potřebuje žák či student asistenta, tak se pro něj musí zpravidla upravit osnovy a pokud se musí upravit osnovy neměl by být na klasické škole.

+4/0
18.3.2016 8:32
Foto

L49u24c72i18e 59E14d58m30o51n88d65s77o23n 3209481563265

Není autista jako autista a inkuze jako inkluze- můj bratr (50% autista/50% mentální retardace) bez problému vychodil za socialismu zvláštní školu a učiliště, bohužel do běžného života už se nikdy nezařadil, mě (dyslektik , dysgrafik, dysortografik) - se čeští učitelé (od ZŠ po univerzitu) chodili naopak omlouvat, že mě musí učit mezi takovými "brzdami" - co pořád vyrušují, případně demolují školní inventář, že by si přáli mít více času jen na mě. Z těch brzd jsou mimochodem dnes úspěšní a šikovní zdrav. sestry, prodavačky, IT, svářeči, marketingoví specialisté, atd. . :-)

Co je skutečná inkluze/integrace jsem okusila až při vzdělávání v zahraničí, kde jsem měla třeba vozíčkáře, těžce koktavého a lehkého autistu v jedné třídě. Tahle zkušenost mě nejen naučila obrovské trpělivosti a pokoře, ale hlavně i poznání, že svět se netočí jen kolem mě, a že když se obě strany snaží, tak je možný kompromis.

+7/0
18.3.2016 7:35

H94o56a68n39g 70A75n47h 80B12i36n37h 8555430882739

Tím, že se obě strany snaží něco potlačit, udělat jinak než normálně omezují jedna druhou.

+4/−2
18.3.2016 9:33

I76v40a80n 28H82o45l22a97s 5597857148537

Jenže takhle to v životě funguje ve všem - vždy je potřeba se přizpůsobit, otázkou je pouze důvod a míra toho přizpůsobení.

+2/0
18.3.2016 9:47

H35o37a17n23g 69A65n17h 26B77i59n52h 8725760902169

Takže jsi mi dal za pravdu a k tomu minus )))) schíza? )) ........... jinak ano je to míře přizpůsobení a někdo chce více, někdo méně a to by se mělo nechat na každém a ne přikazovat někomu co správné je a co není a vynucovat to.

+2/−2
18.3.2016 9:58

I32v76a12n 85H62o24l88a46s 5417907648207

Zkus se zamyslet a snad to pochopíš, ty Schízo!! Zapravdu jsem ti dal pouze v tom, že se obě strany musí přizpůsobit, s čím ale zásadně nesouhlasím, je ten implicitní názor, že přizpůsobení je z principu špatné.

0/0
18.3.2016 10:20

H14o95a96n82g 35A26n50h 19B72i87n66h 8705480262209

Nic takového jsem nepsal, pouze jsem konstatoval jak to v realu je, at se to někomu líbí nebo ne.....

0/0
18.3.2016 10:34

I24v33a67n 14H37o76l22a45s 5957737328887

> Nic takového jsem nepsal,

Co asi znamená "implicitní"?

0/0
18.3.2016 10:40

H64o88a94n26g 57A58n61h 21B29i94n33h 8365320672279

Jak ti mám jinak vysvětlit, že to bylo suché konstatování? Ale vnucovači morálky přece vždy vědí lépe než ten dotyčný jak o myslel že?

0/0
18.3.2016 10:46

R27o65m15a63n 68D51o10m64u78r37a63d 5875975681983

Co to je? Pani Krajcovic? Snad Krajcovicova ne? Jak by bylo napsano primeni kdyby pani NEBYLA obcanko CR?

+2/0
18.3.2016 7:24

A33l59e45n61a 60N24o56s39k17o19v37á 7967253895959

ja mam z diskuze dojem, ze mnoho lidi si plete pojmy integrace a inkluze... inkluze je ted velice modni pojem, ale to, co chtela maminka tohoto kluka, je integrace... rozdil je jednoduchy, pri integraci se zak podrizuje rezimu skoly, pricemz muze mit individualni plan, zatimco inlkuzivni vzdelavani znamena, ze se skola prizpusobuje zakum....

+4/−1
18.3.2016 1:22

K44a46m19i58l 55S39c42h14w80a88g98e20r 3673626695606

Zajímavý je i 3.odstavec z "Mnoho odmítnutí" ze staršího článku tady http://www.denik.cz/jihomoravsky-kraj/neuspesna-integrace-pripad-autisty-jenika-lezi-u-soudu-ve-strasburku-20150420-ya21.html.

A pak že dospělí mají víc rozumu než děti.

+3/0
18.3.2016 1:04

O92l21g94a 44S86t74o71j53a70n87o58s94k36a 1708366199681

No nevím. Kamarádka ma také syna autistu a je moc ráda ze chodí do speciální školy pro tyto děti kde mají jiný přístup a pomůcky prostě vše potřebné vc. Skoleneho personalu a díky tomu dělá velké pokroky. o to v běžné třídě přichází tak co je lepší pro dite. O diskriminaci to rozhodne neni. Samozřejmě výjimky můžou potvrzovat pravidlo

+17/0
18.3.2016 0:15

R44o90l53a39n51d38o 66A28r78i56a61s 7508559937690

Naprostý souhlas, inkluze je vhodná pouze pro menší až malou část autistů, ty by ale bylo chybou nechat ve speciálce.

+7/0
18.3.2016 0:17

R55o26l25a11n79d12o 31A71r92i48a69s 7968439157420

A samozřejmě stejnou chybou by bylo rušení dobře fungujících speciálních škol.

+6/0
18.3.2016 0:46

F53r78a40n75t75i18š40e19k 63M53a75t65ě40j22č31e96k 7753282123781

Klaus ml. doporučuje inkluzi i na střední školy! Má to něco do sebe, proč neumožnit maturitu i dětem, které potřebují asistenta! jak to bude na VŠ, zatím počkám.

+2/−4
18.3.2016 0:11

R20o68l55a17n46d71o 97A15r68i54a93s 7608849347760

Čekejte, pokud to bude prospěšné. Klaus ml. razí inkluzi tam kde je prospěšná pro dítě, nnavíc není asistent jako asistent, asi nemáte nic proti tomu , aby nevidomý,nebo pohybově postižený studoval a využíval pomoc asistenta. U autismu by se u středoškoláka muselo jednat o tzv. "vysoce funkčního autistu", takových je málo, ale jsou. Klaus nikdy netvrdil to co mu podsouváte - tj. plošnou inkluzi. Klaus razí právě opačný trend. BTW. prvky autismu, nebo dokonce i některé těžké projevy autismu trápily třeba lidi jako byl vynálzce a vizionář Howard Hughes, prvky autistického chování vykazoval i Albert Einstein. Prostě se dopouštíte plošného paušalizovaní, které je samozřejmě zavádějící.

+8/0
18.3.2016 0:23

R30o74b79e85r38t 46K61u71b35i23s70t19a 8500957719515

Mno, úplně kauzu nesleduji, ale věta "proč má být někdo diskriminován jen proto, že se narodil nemocný" je opravdu perla. Pokud totiž daná škola není náležitě vybavena, tak přijetím takového žáka jsou diskriminované všechny ostatní děti, protože kvalita výuky nebude valná při čekání na handicapovaného žáka.

Pokud tedy ten jeho handicap není jen na papíře, to je také otázka, jak na tom je. Moje známá má doma autistu a ten tedy do normální školy nemůže ani omylem. Tak nevím...

+11/−1
17.3.2016 23:52

K93a64m94i73l 96S71c93h13w77a12g70e64r 3693916905416

No já vám trochu poradím, abyste věděl. Autismus je jenom typ odlišnosti, ale vůbec nijak nevypovídá o míře nebo způsobu. Takž existují vysoce funkční autisté, na kterých byste jejich odchylku třeba ani nepoznal a je možné, že by ve spoustě věcí měli nad vámi "navrch". Pak jsou ale zas i opačné extrémy dětí, které mají záchvaty, není s nimi možné prakticky vůbec komunikovat... No a pak je ta většina, která je kdekoli mezi. Takže vaše známá je poněkud irelevantní.

K prvnímu odstavci: zas taková perla to nebude. Paní to sice označuje za nemoc i když se o nemoc nejedná. Nicméně zřejmě byla přesvědčená, že její syn je schopen docházky do běžné školy a ve výsledku se ukázalo, že má pravdu. No a navíc i soud potvrdil, že v té první škole chybovali.

+5/0
18.3.2016 0:07

R63o90l56a26n89d88o 65A26r48i43a42s 7458369317120

Souhlas, ale nejsem spokojený s výrokem soudu, který to posoudil jako "diskriminaci", pochopil bych, pokud by na základě znaleckého posudku rozhodl, tak jak rozhodl. Ale "Diskriminace" je všeobjímající pojem.

+4/−1
18.3.2016 0:10

K43a26m59i39l 65S21c36h14w36a70g12e83r 3673816915786

No je, ale zas těžko říct na základě čeho všeho soud rozhodoval, nějak si nedělám iluze o článcích zde.

+6/0
18.3.2016 0:12

R43o81l17a27n92d78o 80A62r38i48a55s 7398649367660

Předpokládal jsem , že článek popisuje realitu.. :-D

+1/0
18.3.2016 0:24

E80v75a 67S53e14h39n36a78l14o58v64á 2841241166318

Přecházel ze spec. školy /4.tř/ do běžné ZŠ, navíc dvojtřídky.Odmítnutí ve 14 školách! Žaluje ale vesnickou malotřídku - finance hl.role?!

Úroveň ZŠ, kam nyní dochází /podle samých kladů s hvězdičkou/,má asi nedostatek žáků. Má ale pedagogy s aprobací speciální pedagogiky./reklama/;-)

0/0
18.3.2016 11:56

R83o33l69a98n59d37o 18A37r32i61a63s 7318909197800

Souhlas, inkluze musí být přínosná a je vhodná hlavně pro děti s tělesným postižením, a jen velice limitovaně pro děti s mentálním postižením. Rozhodnutí soudu je čistě "lidskoprávní". A to je chyba. Ve finále je inkluze vhodná pro malou část autistických dětí a ideálně jen pro ty s lehkým, nebo žádným postižením intelektu. Problém je ale v tom, že se an autismus kašlalo a speciálních škol pro autisty příliš není, no a tak místo abychom podpořili speciální školy pro autisty a velice individuální inkluzi tam, kde je to vhodné poručíme ála "lidský práva" inkluzi kdykoli a kdekoli. Každý extrém je špatný.

+4/0
18.3.2016 0:08

K70a77m68i88l 35S25c23h76w61a51g64e77r 3583626185636

To ano. Mě jenom z článku (bez ohledu na realitu) vyplynulo, že nějakého specialistu na vzdělávání autistů v tomto případě nahradil hlas lidu (rodičů), což mě docela irituje. A lehce mi to připomíná moje jednání na zastupitelstvu jedné nejmenované obce, kde jsem řešil pro ně neznámou technologii a najednou jsem před sebou měl 10 expertů, kde většina z nich zastávala i názor (i když poněkud zkratovitý).

Ale osobně bych v tomto případě bych si dovolil tipnout, že hlavním problémem byla komunikace s maminkou. A neochota cokoli řešit. Protože s většinou lidí se dá rozumně domluvit, pokud jsou jim nabídnuta adekvátní možnosti a jsou dostatečně zainteresováni do situace. Z článku vyplývá, že paní dostala rozhodnutí dopisem. To sice nevylučuje osobní jednání a možná je to jen dramatizace článku. Ale pokud by to byla hlavní komunikace, tak mi to přijde jako nedostatečné.

+3/0
18.3.2016 0:33

R74o40l53a24n85d39o 15A98r57i53a52s 7168899817480

Cítím to podobně jako Vy

0/0
18.3.2016 0:44

K26a96m42i80l 94S94c87h90w18a16g70e27r 3443816785556

A ještě kdyby vás to zajímalo, tak docela zajímavé mi přišlo tohle https://youtu.be/M65yE3oRg7I

Samozřejmě člověk vidí, že se chovají "jinak", ale to podle mě není důvod k nějaké separaci, nakonec autismus není infekční. Samozřejmě to není vhodné pro každého, ale to si myslím, že každý pochopí, když na to mrkne.

+1/0
18.3.2016 0:11

D29a68n85a 32B76o75č32k51o65v78á 7209451826197

Jj, Dušek a jeho dva, tři oblíbení besední savanti, z nichž dva patrně ani autisti nejsou a nebyli. :-D Hezky se na to kouká, ale doporučuji vám udělat si spíš exkurzi do reálného světa do centra pro autisty nebo na dětskou psychiatrii, asi budete zklamán. ČT kdysi dávala moc hezký pořad o autismu ve spolupráci s APLA sdružením pro autisty http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10315080042-tep-24/211411058130007/

+3/0
18.3.2016 0:23

R33o93l23a35n66d44o 76A66r22i75a83s 7328479527680

Tentokrát s Vámi Dano souhlasím z 90%.

0/0
18.3.2016 0:31

R94o32l29a12n33d83o 29A66r15i72a92s 7558769127840

Nicméně na dětských psychiatriích je autistů jako šafránu..Nepočítáme li specializované centrum v Motole při oddělení dětské psychiatrie

+1/0
18.3.2016 0:54

K59a15m81i84l 21S57c90h77w47a11g87e17r 3923126985396

No myslím, že nebudu. Je jasné, že většina by v běžné škole byla naprosto zbytečně a bylo by to trápení pro všechny strany. Ale jde o to, aby to slovo nesloužilo místo diagnózy nebo speciálního posudku. Nezáleží přece kolik jich je. I kdyby jich jenom 0,1% bylo schopno navštěvovat běžné školy, tak mi přijde škoda je házet do jednoho pytle s 99,9% ostatních.

+4/0
18.3.2016 0:47

R32o63l55a43n58d18o 21A98r88i65a88s 7498419207670

Skvěle napsáno!

+1/0
18.3.2016 0:52

K74a81m61i69l 12S47c35h94w76a27g84e28r 3233266905276

:-) ehm,dík

0/0
18.3.2016 1:09

R66o74l49a39n98d43o 52A76r48i15a91s 7288319177590

Já myslím, že i zde platí "Noli nocere" - nikdy neškodˇ , u těžších a těžkých autistů je ideální speciálka, je jich podstatně méně ve třídě, mají své "únikové prostory", personál s nimi "umí" ale co je hlavní, je jim lépe, než ve škole , která toto vše postrádá. I speciálky mají málo personálu, vzhledem k počtu dětí, ideální je jeden pedagog na jedno -dvě děti, běžné jsou počty okolo 6 dětí. Osobně jsem přítelem (u autistů) integrace jen těch vysoce funkčních a těch, kteří mají intelekt tangovaný pouze málo, nebo vůbec. Jinak primárně trápíte hlavně je.

+4/0
18.3.2016 0:29

K66a79m35i16l 54S32c98h61w13a37g85e38r 3573396935936

No já se mezi nimi nijak moc nepohybuji (i když v každé větší IT firmě se nějaké to "autistické spektrum" občas objeví :D), ale i ti, kteří v těchto besedách (myslím, že natočili 3 nebo 4) vystupovali by mohli mát v běžné škole problém.

+2/0
18.3.2016 0:41

R18o71l98a23n98d12o 21A34r31i15a23s 7648209297140

Naprostý souhlas, většinou se jedná o aspergy. za bolševika často končili ve zvláštních školách a často u lopaty, třebaže byli často i intelektově nadprůměrní. je fajn, pokud se třeba této skupině postižených pomůže, jednak to co je limitovalo v dětství je už tolik nelimituje v dospělosti a mohou se živit hlavou, třebaže někteří z nich nikdy nemají (například) stejně vyvinutý sociální intelekt. Ale dokáží se adaptovat na konkrétní situace. Bohužel těchto autistů není mezi těmito lidmi většina.

+4/0
18.3.2016 0:51

V86l27a59d14a92n 17Č71e68r27n15í71č22e52k 8692846233810

Někteří mají sociální chování tak naučené, že, díky intelektu, dokáží, v nějaké situaci, reagovat sociálněji než běžné dítě.

+2/0
18.3.2016 1:09

Z53b96y29n29ě17k 17H57o55l55í13k 1117417665880

dokud budou "odborníci" definovat autistické poruchy, ADHD syndromy a podobné záležitosti takhle široce a vágně, tak prostě pedagogové budou mít problém rozlišit, co je ještě v pohodě, a co už omezuje nebo nedejbože ohrožuje většinu ve třídě. a v takových situacích vynášet plošné rozsudky je prostě prasárna soudu.

+4/−1
17.3.2016 23:07

R41o98l49a68n77d52o 46A86r32i48a54s 7928519867580

Nesouhlas, nesouhlas, nesouhlas, souhlas. Poruchy nejsou definované vágně o problematice netušíte ani zbla. Jinak souhlas že soud rozhodl jen podle pravidel politické korektnosti ála "diškriminácia", soud by mělo zajímat nikoli blábolení lidskoprávních aktivistů, ale fakt, zda škola pochybila, či nepochybila odmítnutím dítěte , vzhledem k jeho možnostem. BTW: Novinářům se moc věřit nedá, ale pokud by byla informace o tom, že se jiné škole dítě zapojilo bez problémů, pak jeho odmítnutí mohlo být chybou. Zvláště pokud by bylo jen na základě toho "ostaní si to nepřejí", dalo by se ale pochopit, pokud by na to škola, která odmítla prostě nebyla vybavená a dítě by například nemělo asistenta

+1/−1
17.3.2016 23:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.