Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapce s autismem bych nepřijala ani nyní, řekla ředitelka školy

Dvojí přístup. V jedné škole chlapci s autismem nedali šanci a rovnou ho odmítli, ve druhé ho bez problémů přijali a nelitují toho. Paradoxní je, že i po soudním rozhodnutí, které označilo počínání první školy za diskriminační, si na svém postoji i nadále trvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a13r57o20m71í72r84a 27H97o76s39t79i50n93s40k30á 7821144903226

Vážený pane redaktore,

po návratu z dovolené jsem si přečetla Váš článek o diskriminaci autisty ve škole a rozhodnutí soudu, aby škola uhradila rodině odškodné ve výši 50 tis. a náklady spojené se soudem. Docela mne to rozčílilo, i když vím, že vy jste to nesoudil. Zajímalo by mne, kdo uhradí odškodné učitelce, která se po dvouletém vyučování autisty ve třídě zhroutila, 3/4 roku byla v pracovní neschopnosti a po té není schopna už učit, protože to psychicky nezvládá. To se stalo učitelce, kterou známe, po 27 letech poctivého vyučování na 1. stupni základní školy. Každý měsíc nemoci přišla o dost peněz, navíc nemůže ze zdravotních důvodů pracovat v oboru, který vystudovala, takže každý měsíc ztráty narůstají (nehledě na to, že z malého platu bude mít i malý důchod). Kam se mají obracet učitelé o pomoc, když jsou diskriminováni matkami postižených dětí, jen proto, že si usmyslí, že je jejich dítě normální a vzdělatelné? Lépe by i jim bylo v zařízeních, kde se jim mohou plně věnovat specializovaní pracovníci k tomu vzdělaní.

Jedno odpoledne jsem se jen náhodou dívala na ČT 1, kde byl pořad Klíč, který je natáčen v Domovech pro postižené osoby. Já jsem zrovna viděla reportáž z Domova PETRA Mačkov, kde klienti vyráběli umělecké předměty pod vedením zkušených pracovníků, hráli divadlo a prezentovali se i dalšími dovednostmi. Byla jsem překvapená, jak se jim pracovníci Domova věnovali, jak byli všichni šťastní.

Vím, že vy, jako redaktor, nemůžete měnit zákony a dění v politice, ale měli byste i o tom psát, jak namahavé je to pro učitele mít ve třídě duševně postižené dítě, se kterým musí spolupracovat asistent, takže nejen ostatní děti to ruší, ale ničí to hlavně nervy učitelům. Ten, kdo vymyslel sociální inkluzi, nepracoval nikdy ve školství a ubližuje hlavně duševně postiženým dětem.

Vaše věrná čtenářka Jaromíra Hostinská

+2/0
21.3.2016 23:19

L87u19d64m47i30l10a 15Š27i28n29d37e35l75á91ř70o70v87á 7162486712181

Mně přijde hlavně úsměvné, jak si všichni myslí, že máme kvalitní vzdělávání a že těch pár dětí s asistenty by jej úplně rozvrátilo. Já tedy vidím úplně jiné než kvalitní vzdělávání - vidím přeplněné třídy, biflování pro biflování bez pochopení souvislostí, demotivované a znuděné žáky, vyhořelé hysterické učitelky a absenci chlapů-učitelů, učení jazyků způsobem, že děti ani neumí mluvit ani nerozumí, jen umí vyplňovat nějaké nesmyslné testy a doplňovačky... Prostě současný systém školství stojí za h.... (až na výjimky, což je například zmíněná škola v Šaraticích, kde evidentně paní ředitelka dělá všechno možné i nemožné pro své žáky).

+2/−8
18.3.2016 13:28

J97a32r64o43s63l23a76v22a 66K26a43n68i47o23k30o64v37á 7192659552667

Všechny hadicapy jsou případ od případu rozdílné, takže možnost začlenění je vždycky nutno předem zvážit. Jestliže ředitelka první školy tušila, že v její škole nemá kvalitní podmínky pro učení nějak "postiženého", to může posoudit jen ona na té konkrétní škole. Známá má syna autistu, měla ho zpočátku dokonce na waldorfské škole, a byla hodně zklamaná. Podařilo se jí najít normální běžnou školu, kde byli někteří učitelé schopni a ochotní jejího syna přijmout, a respektovat jeho potřeby, určité výjimky.. A bylo to perfektní. Takže dnes už studuje, nevím přesně, ale snad by to měla být VŠ nějakého specifického oboru..

+2/0
18.3.2016 12:35

L96u69d51m62i87l78a 32Š52i24n44d41e81l23á65ř53o30v83á 7172326922601

Jenže kdyby ředitelka mohla posuzovat, zda má "podmínky", tak by většina z nich prostě řekla, že nemá a chlapec by měl smůlu. A pak by měl cestovat každý den kvůli neochotě ředitelky do školy, kde ho vezmou? Třeba desítky kilometrů? Ředitelka a učitelé jsou placeni z našich daní, proto není o jejich "ochotě", zda budou dělat svoji práci nebo ne. Je to jejich povinnost a mají zajistit takové podmínky, aby se mohl vzdělávat i žák s postižením. Pokud ne, tak mají být vyhozeni, mohou si založit soukromou školu a přijímat si koho chtějí.

+1/−6
18.3.2016 13:22

S11t85a68n86i62s70l16a43v 77K49o92z14d21e37r80k12a 8556837898345

Nevím, proč se z tohoto dělá zase příklad špatného chování jedné školy (ředitelky) a násldně se z přijetí na jinou školu odvozuje, že inkluze funguje a je prospěšná (absolutně a vždy).

Pokud se rozhoduje o přijetí nějakého specifického žáka tak předpokládám, že dotyčná rozhodující osoba zvažuje nejen schopnosti takového žáka se začlenit, ale přihlíží i ke schopnostem třídy, kam má být tento žák začleněn. Proto taky má taková osoba právo říci ne, pokud to není ku prospěchu oběma stranám.

A argument matky "„Proč má být někdo diskriminován, jen kvůli tomu, že se narodil nemocný?“ je totálně mimo. Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd. Prostě každý má nějaké dispozice a ač s eto některým nemusí líbit, vše má své hranice, dané nikoliv něčími sympatiemi či antipatiemi, ale prostým rozumem. Slepce do formule jedna na post pilota taky vezmou těžko...

+5/0
18.3.2016 10:08

I96v31a83n 60H54o81l68a98s 5807307868717

> Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd

A dřív ho odmítali (na základě "prostého rozumu" ve stylu "sem se po schodech nedostane, ať se celá rodina přestěhuje třeba do Hrabyně, tam jsou na takové připraveni) i v základních a středních školách, dnes už ne.

A "o tom" do určité míry je i tento konkrétní případ. Je podstatný rozdíl mezi "nejde to" (beznohý v běžném atletickém klubu) a "nechce se" (beznohý bez bezbariérového přístupu).

+5/0
18.3.2016 10:17

J93a65r21o10s63l10a26v72a 88K73a73n50i36o70k84o84v51á 7742109272977

Mezi fyzickým a mentálním "postižením" je hodně velký rozdíl.. hlavně na schopnost vyučujících ty mentální zvláštnosti "zvládnout". Já bych to nezvládla nikdy, a to mám mentálně postiženou dceru. Stačily mi "návštěvy" v její třídě na zvláštní škole. Obdivuji každého profesionála, který se této profesi věnuje a zvládá ji dobře..

+1/0
18.3.2016 12:39

H94o38a26n34g 23A15n92h 70B35i22n90h 8765970482989

Protože multikulti, korektnost a mainstream.

+3/−2
18.3.2016 10:35

B36e26d12ř38i20c10h 60S33m80e57t89a68n96a 9277348798134

Nahodou v TV Onion byl i prvni skokan do vody v komatu a dokonce jeden basketbalista co trpel judaismem :-)

+2/−2
18.3.2016 10:44

J88a76r64o49s85l86a58v16a 54K47a76n81i95o51k87o70v57á 7672499452887

Co to je - trpel judaismem ? Asi ironie, ne ?

+2/0
18.3.2016 12:41

B26e46d71ř57i68c43h 53S18m75e46t54a18n12a 9107438988224

http://www.csfd.cz/film/189979-zpravy-tv-onion/prehled/

0/0
20.3.2016 21:05

R49o67b94b82e72r33t 77B36e38r68g29e21r 2395764879

Pokus potřebuje žák či student asistenta, tak se pro něj musí zpravidla upravit osnovy a pokud se musí upravit osnovy neměl by být na klasické škole.

+4/0
18.3.2016 8:32
Foto

L90u85c51i14e 17E79d52m42o49n39d18s91o67n 3799941183875

Není autista jako autista a inkuze jako inkluze- můj bratr (50% autista/50% mentální retardace) bez problému vychodil za socialismu zvláštní školu a učiliště, bohužel do běžného života už se nikdy nezařadil, mě (dyslektik , dysgrafik, dysortografik) - se čeští učitelé (od ZŠ po univerzitu) chodili naopak omlouvat, že mě musí učit mezi takovými "brzdami" - co pořád vyrušují, případně demolují školní inventář, že by si přáli mít více času jen na mě. Z těch brzd jsou mimochodem dnes úspěšní a šikovní zdrav. sestry, prodavačky, IT, svářeči, marketingoví specialisté, atd. . :-)

Co je skutečná inkluze/integrace jsem okusila až při vzdělávání v zahraničí, kde jsem měla třeba vozíčkáře, těžce koktavého a lehkého autistu v jedné třídě. Tahle zkušenost mě nejen naučila obrovské trpělivosti a pokoře, ale hlavně i poznání, že svět se netočí jen kolem mě, a že když se obě strany snaží, tak je možný kompromis.

+7/0
18.3.2016 7:35

H57o17a98n53g 62A25n92h 68B44i29n98h 8245420782979

Tím, že se obě strany snaží něco potlačit, udělat jinak než normálně omezují jedna druhou.

+4/−2
18.3.2016 9:33

I57v63a32n 60H95o36l28a69s 5177277658737

Jenže takhle to v životě funguje ve všem - vždy je potřeba se přizpůsobit, otázkou je pouze důvod a míra toho přizpůsobení.

+2/0
18.3.2016 9:47

H80o64a97n40g 29A79n71h 13B39i33n35h 8745920822689

Takže jsi mi dal za pravdu a k tomu minus )))) schíza? )) ........... jinak ano je to míře přizpůsobení a někdo chce více, někdo méně a to by se mělo nechat na každém a ne přikazovat někomu co správné je a co není a vynucovat to.

+2/−2
18.3.2016 9:58

I86v80a38n 98H70o40l60a38s 5457287988817

Zkus se zamyslet a snad to pochopíš, ty Schízo!! Zapravdu jsem ti dal pouze v tom, že se obě strany musí přizpůsobit, s čím ale zásadně nesouhlasím, je ten implicitní názor, že přizpůsobení je z principu špatné.

0/0
18.3.2016 10:20

H69o86a10n80g 87A87n44h 37B69i14n98h 8285510392489

Nic takového jsem nepsal, pouze jsem konstatoval jak to v realu je, at se to někomu líbí nebo ne.....

0/0
18.3.2016 10:34

I74v32a87n 38H76o36l48a47s 5417187568347

> Nic takového jsem nepsal,

Co asi znamená "implicitní"?

0/0
18.3.2016 10:40

H23o51a29n78g 41A46n20h 83B13i58n45h 8465390642229

Jak ti mám jinak vysvětlit, že to bylo suché konstatování? Ale vnucovači morálky přece vždy vědí lépe než ten dotyčný jak o myslel že?

0/0
18.3.2016 10:46

R64o86m61a85n 68D32o65m37u49r16a51d 5715435311553

Co to je? Pani Krajcovic? Snad Krajcovicova ne? Jak by bylo napsano primeni kdyby pani NEBYLA obcanko CR?

+2/0
18.3.2016 7:24

A90l34e62n74a 92N17o89s72k62o17v67á 7357893385849

ja mam z diskuze dojem, ze mnoho lidi si plete pojmy integrace a inkluze... inkluze je ted velice modni pojem, ale to, co chtela maminka tohoto kluka, je integrace... rozdil je jednoduchy, pri integraci se zak podrizuje rezimu skoly, pricemz muze mit individualni plan, zatimco inlkuzivni vzdelavani znamena, ze se skola prizpusobuje zakum....

+4/−1
18.3.2016 1:22

K57a72m63i71l 60S84c54h48w33a68g84e11r 3233376685136

Zajímavý je i 3.odstavec z "Mnoho odmítnutí" ze staršího článku tady http://www.denik.cz/jihomoravsky-kraj/neuspesna-integrace-pripad-autisty-jenika-lezi-u-soudu-ve-strasburku-20150420-ya21.html.

A pak že dospělí mají víc rozumu než děti.

+3/0
18.3.2016 1:04

O88l38g21a 33S82t71o46j56a32n91o34s54k28a 1438426369511

No nevím. Kamarádka ma také syna autistu a je moc ráda ze chodí do speciální školy pro tyto děti kde mají jiný přístup a pomůcky prostě vše potřebné vc. Skoleneho personalu a díky tomu dělá velké pokroky. o to v běžné třídě přichází tak co je lepší pro dite. O diskriminaci to rozhodne neni. Samozřejmě výjimky můžou potvrzovat pravidlo

+17/0
18.3.2016 0:15

R90o42l86a10n81d45o 10A51r10i93a88s 7908939627130

Naprostý souhlas, inkluze je vhodná pouze pro menší až malou část autistů, ty by ale bylo chybou nechat ve speciálce.

+7/0
18.3.2016 0:17

R58o28l38a23n65d55o 23A21r25i41a79s 7368409367150

A samozřejmě stejnou chybou by bylo rušení dobře fungujících speciálních škol.

+6/0
18.3.2016 0:46

F90r41a42n20t79i50š68e31k 52M37a68t33ě87j81č55e62k 7693872753351

Klaus ml. doporučuje inkluzi i na střední školy! Má to něco do sebe, proč neumožnit maturitu i dětem, které potřebují asistenta! jak to bude na VŠ, zatím počkám.

+2/−4
18.3.2016 0:11

R88o29l75a79n37d79o 26A54r30i54a15s 7738469197610

Čekejte, pokud to bude prospěšné. Klaus ml. razí inkluzi tam kde je prospěšná pro dítě, nnavíc není asistent jako asistent, asi nemáte nic proti tomu , aby nevidomý,nebo pohybově postižený studoval a využíval pomoc asistenta. U autismu by se u středoškoláka muselo jednat o tzv. "vysoce funkčního autistu", takových je málo, ale jsou. Klaus nikdy netvrdil to co mu podsouváte - tj. plošnou inkluzi. Klaus razí právě opačný trend. BTW. prvky autismu, nebo dokonce i některé těžké projevy autismu trápily třeba lidi jako byl vynálzce a vizionář Howard Hughes, prvky autistického chování vykazoval i Albert Einstein. Prostě se dopouštíte plošného paušalizovaní, které je samozřejmě zavádějící.

+8/0
18.3.2016 0:23

R55o80b24e21r44t 36K74u11b54i42s66t41a 8650627719905

Mno, úplně kauzu nesleduji, ale věta "proč má být někdo diskriminován jen proto, že se narodil nemocný" je opravdu perla. Pokud totiž daná škola není náležitě vybavena, tak přijetím takového žáka jsou diskriminované všechny ostatní děti, protože kvalita výuky nebude valná při čekání na handicapovaného žáka.

Pokud tedy ten jeho handicap není jen na papíře, to je také otázka, jak na tom je. Moje známá má doma autistu a ten tedy do normální školy nemůže ani omylem. Tak nevím...

+11/−1
17.3.2016 23:52

K60a14m46i85l 25S61c14h39w62a94g48e75r 3473626325236

No já vám trochu poradím, abyste věděl. Autismus je jenom typ odlišnosti, ale vůbec nijak nevypovídá o míře nebo způsobu. Takž existují vysoce funkční autisté, na kterých byste jejich odchylku třeba ani nepoznal a je možné, že by ve spoustě věcí měli nad vámi "navrch". Pak jsou ale zas i opačné extrémy dětí, které mají záchvaty, není s nimi možné prakticky vůbec komunikovat... No a pak je ta většina, která je kdekoli mezi. Takže vaše známá je poněkud irelevantní.

K prvnímu odstavci: zas taková perla to nebude. Paní to sice označuje za nemoc i když se o nemoc nejedná. Nicméně zřejmě byla přesvědčená, že její syn je schopen docházky do běžné školy a ve výsledku se ukázalo, že má pravdu. No a navíc i soud potvrdil, že v té první škole chybovali.

+5/0
18.3.2016 0:07

R36o35l74a48n57d53o 48A60r86i74a42s 7228959247630

Souhlas, ale nejsem spokojený s výrokem soudu, který to posoudil jako "diskriminaci", pochopil bych, pokud by na základě znaleckého posudku rozhodl, tak jak rozhodl. Ale "Diskriminace" je všeobjímající pojem.

+4/−1
18.3.2016 0:10

K82a38m93i10l 36S60c92h10w50a50g60e26r 3953596375476

No je, ale zas těžko říct na základě čeho všeho soud rozhodoval, nějak si nedělám iluze o článcích zde.

+6/0
18.3.2016 0:12

R31o28l40a15n90d24o 23A47r21i53a58s 7218819487180

Předpokládal jsem , že článek popisuje realitu.. :-D

+1/0
18.3.2016 0:24

E25v98a 21S19e81h46n36a71l30o36v83á 2331871416568

Přecházel ze spec. školy /4.tř/ do běžné ZŠ, navíc dvojtřídky.Odmítnutí ve 14 školách! Žaluje ale vesnickou malotřídku - finance hl.role?!

Úroveň ZŠ, kam nyní dochází /podle samých kladů s hvězdičkou/,má asi nedostatek žáků. Má ale pedagogy s aprobací speciální pedagogiky./reklama/;-)

0/0
18.3.2016 11:56

R87o33l49a52n24d81o 90A33r48i69a89s 7828569767490

Souhlas, inkluze musí být přínosná a je vhodná hlavně pro děti s tělesným postižením, a jen velice limitovaně pro děti s mentálním postižením. Rozhodnutí soudu je čistě "lidskoprávní". A to je chyba. Ve finále je inkluze vhodná pro malou část autistických dětí a ideálně jen pro ty s lehkým, nebo žádným postižením intelektu. Problém je ale v tom, že se an autismus kašlalo a speciálních škol pro autisty příliš není, no a tak místo abychom podpořili speciální školy pro autisty a velice individuální inkluzi tam, kde je to vhodné poručíme ála "lidský práva" inkluzi kdykoli a kdekoli. Každý extrém je špatný.

+4/0
18.3.2016 0:08

K21a60m42i34l 60S14c85h77w89a21g59e97r 3133306665366

To ano. Mě jenom z článku (bez ohledu na realitu) vyplynulo, že nějakého specialistu na vzdělávání autistů v tomto případě nahradil hlas lidu (rodičů), což mě docela irituje. A lehce mi to připomíná moje jednání na zastupitelstvu jedné nejmenované obce, kde jsem řešil pro ně neznámou technologii a najednou jsem před sebou měl 10 expertů, kde většina z nich zastávala i názor (i když poněkud zkratovitý).

Ale osobně bych v tomto případě bych si dovolil tipnout, že hlavním problémem byla komunikace s maminkou. A neochota cokoli řešit. Protože s většinou lidí se dá rozumně domluvit, pokud jsou jim nabídnuta adekvátní možnosti a jsou dostatečně zainteresováni do situace. Z článku vyplývá, že paní dostala rozhodnutí dopisem. To sice nevylučuje osobní jednání a možná je to jen dramatizace článku. Ale pokud by to byla hlavní komunikace, tak mi to přijde jako nedostatečné.

+3/0
18.3.2016 0:33

R81o89l32a30n19d67o 67A65r27i91a59s 7518299977890

Cítím to podobně jako Vy

0/0
18.3.2016 0:44

K58a32m18i75l 51S97c36h36w70a19g42e38r 3913256785696

A ještě kdyby vás to zajímalo, tak docela zajímavé mi přišlo tohle https://youtu.be/M65yE3oRg7I

Samozřejmě člověk vidí, že se chovají "jinak", ale to podle mě není důvod k nějaké separaci, nakonec autismus není infekční. Samozřejmě to není vhodné pro každého, ale to si myslím, že každý pochopí, když na to mrkne.

+1/0
18.3.2016 0:11

D65a22n86a 98B59o35č67k80o53v93á 7259421106617

Jj, Dušek a jeho dva, tři oblíbení besední savanti, z nichž dva patrně ani autisti nejsou a nebyli. :-D Hezky se na to kouká, ale doporučuji vám udělat si spíš exkurzi do reálného světa do centra pro autisty nebo na dětskou psychiatrii, asi budete zklamán. ČT kdysi dávala moc hezký pořad o autismu ve spolupráci s APLA sdružením pro autisty http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10315080042-tep-24/211411058130007/

+3/0
18.3.2016 0:23

R66o79l98a61n37d88o 37A78r67i98a54s 7298229867800

Tentokrát s Vámi Dano souhlasím z 90%.

0/0
18.3.2016 0:31

R74o51l86a56n35d47o 63A29r48i64a90s 7508649807350

Nicméně na dětských psychiatriích je autistů jako šafránu..Nepočítáme li specializované centrum v Motole při oddělení dětské psychiatrie

+1/0
18.3.2016 0:54

K65a35m73i13l 39S43c75h64w35a50g89e97r 3223426795466

No myslím, že nebudu. Je jasné, že většina by v běžné škole byla naprosto zbytečně a bylo by to trápení pro všechny strany. Ale jde o to, aby to slovo nesloužilo místo diagnózy nebo speciálního posudku. Nezáleží přece kolik jich je. I kdyby jich jenom 0,1% bylo schopno navštěvovat běžné školy, tak mi přijde škoda je házet do jednoho pytle s 99,9% ostatních.

+4/0
18.3.2016 0:47

R47o86l15a12n17d67o 17A62r97i47a40s 7448709857340

Skvěle napsáno!

+1/0
18.3.2016 0:52

K56a52m12i73l 79S26c81h53w14a20g25e46r 3663376345316

:-) ehm,dík

0/0
18.3.2016 1:09

R49o11l26a14n45d62o 73A67r58i72a75s 7658989987140

Já myslím, že i zde platí "Noli nocere" - nikdy neškodˇ , u těžších a těžkých autistů je ideální speciálka, je jich podstatně méně ve třídě, mají své "únikové prostory", personál s nimi "umí" ale co je hlavní, je jim lépe, než ve škole , která toto vše postrádá. I speciálky mají málo personálu, vzhledem k počtu dětí, ideální je jeden pedagog na jedno -dvě děti, běžné jsou počty okolo 6 dětí. Osobně jsem přítelem (u autistů) integrace jen těch vysoce funkčních a těch, kteří mají intelekt tangovaný pouze málo, nebo vůbec. Jinak primárně trápíte hlavně je.

+4/0
18.3.2016 0:29

K77a11m93i46l 95S48c61h63w63a93g81e93r 3853696115796

No já se mezi nimi nijak moc nepohybuji (i když v každé větší IT firmě se nějaké to "autistické spektrum" občas objeví :D), ale i ti, kteří v těchto besedách (myslím, že natočili 3 nebo 4) vystupovali by mohli mát v běžné škole problém.

+2/0
18.3.2016 0:41

R38o75l97a39n27d66o 49A71r81i84a53s 7108149597820

Naprostý souhlas, většinou se jedná o aspergy. za bolševika často končili ve zvláštních školách a často u lopaty, třebaže byli často i intelektově nadprůměrní. je fajn, pokud se třeba této skupině postižených pomůže, jednak to co je limitovalo v dětství je už tolik nelimituje v dospělosti a mohou se živit hlavou, třebaže někteří z nich nikdy nemají (například) stejně vyvinutý sociální intelekt. Ale dokáží se adaptovat na konkrétní situace. Bohužel těchto autistů není mezi těmito lidmi většina.

+4/0
18.3.2016 0:51

V54l10a41d24a51n 29Č40e84r68n85í46č32e31k 8512756133660

Někteří mají sociální chování tak naučené, že, díky intelektu, dokáží, v nějaké situaci, reagovat sociálněji než běžné dítě.

+2/0
18.3.2016 1:09

Z78b44y98n67ě68k 80H47o38l38í21k 1617517475570

dokud budou "odborníci" definovat autistické poruchy, ADHD syndromy a podobné záležitosti takhle široce a vágně, tak prostě pedagogové budou mít problém rozlišit, co je ještě v pohodě, a co už omezuje nebo nedejbože ohrožuje většinu ve třídě. a v takových situacích vynášet plošné rozsudky je prostě prasárna soudu.

+4/−1
17.3.2016 23:07

R13o80l49a81n62d71o 28A80r48i52a17s 7218919947440

Nesouhlas, nesouhlas, nesouhlas, souhlas. Poruchy nejsou definované vágně o problematice netušíte ani zbla. Jinak souhlas že soud rozhodl jen podle pravidel politické korektnosti ála "diškriminácia", soud by mělo zajímat nikoli blábolení lidskoprávních aktivistů, ale fakt, zda škola pochybila, či nepochybila odmítnutím dítěte , vzhledem k jeho možnostem. BTW: Novinářům se moc věřit nedá, ale pokud by byla informace o tom, že se jiné škole dítě zapojilo bez problémů, pak jeho odmítnutí mohlo být chybou. Zvláště pokud by bylo jen na základě toho "ostaní si to nepřejí", dalo by se ale pochopit, pokud by na to škola, která odmítla prostě nebyla vybavená a dítě by například nemělo asistenta

+1/−1
17.3.2016 23:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.