Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chlapce s autismem bych nepřijala ani nyní, řekla ředitelka školy

Dvojí přístup. V jedné škole chlapci s autismem nedali šanci a rovnou ho odmítli, ve druhé ho bez problémů přijali a nelitují toho. Paradoxní je, že i po soudním rozhodnutí, které označilo počínání první školy za diskriminační, si na svém postoji i nadále trvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a63r72o68m65í45r10a 77H61o71s36t66i28n48s77k45á 7731604163936

Vážený pane redaktore,

po návratu z dovolené jsem si přečetla Váš článek o diskriminaci autisty ve škole a rozhodnutí soudu, aby škola uhradila rodině odškodné ve výši 50 tis. a náklady spojené se soudem. Docela mne to rozčílilo, i když vím, že vy jste to nesoudil. Zajímalo by mne, kdo uhradí odškodné učitelce, která se po dvouletém vyučování autisty ve třídě zhroutila, 3/4 roku byla v pracovní neschopnosti a po té není schopna už učit, protože to psychicky nezvládá. To se stalo učitelce, kterou známe, po 27 letech poctivého vyučování na 1. stupni základní školy. Každý měsíc nemoci přišla o dost peněz, navíc nemůže ze zdravotních důvodů pracovat v oboru, který vystudovala, takže každý měsíc ztráty narůstají (nehledě na to, že z malého platu bude mít i malý důchod). Kam se mají obracet učitelé o pomoc, když jsou diskriminováni matkami postižených dětí, jen proto, že si usmyslí, že je jejich dítě normální a vzdělatelné? Lépe by i jim bylo v zařízeních, kde se jim mohou plně věnovat specializovaní pracovníci k tomu vzdělaní.

Jedno odpoledne jsem se jen náhodou dívala na ČT 1, kde byl pořad Klíč, který je natáčen v Domovech pro postižené osoby. Já jsem zrovna viděla reportáž z Domova PETRA Mačkov, kde klienti vyráběli umělecké předměty pod vedením zkušených pracovníků, hráli divadlo a prezentovali se i dalšími dovednostmi. Byla jsem překvapená, jak se jim pracovníci Domova věnovali, jak byli všichni šťastní.

Vím, že vy, jako redaktor, nemůžete měnit zákony a dění v politice, ale měli byste i o tom psát, jak namahavé je to pro učitele mít ve třídě duševně postižené dítě, se kterým musí spolupracovat asistent, takže nejen ostatní děti to ruší, ale ničí to hlavně nervy učitelům. Ten, kdo vymyslel sociální inkluzi, nepracoval nikdy ve školství a ubližuje hlavně duševně postiženým dětem.

Vaše věrná čtenářka Jaromíra Hostinská

+2/0
21.3.2016 23:19

L75u15d65m16i11l19a 19Š76i32n64d23e38l64á60ř28o28v24á 7522876882141

Mně přijde hlavně úsměvné, jak si všichni myslí, že máme kvalitní vzdělávání a že těch pár dětí s asistenty by jej úplně rozvrátilo. Já tedy vidím úplně jiné než kvalitní vzdělávání - vidím přeplněné třídy, biflování pro biflování bez pochopení souvislostí, demotivované a znuděné žáky, vyhořelé hysterické učitelky a absenci chlapů-učitelů, učení jazyků způsobem, že děti ani neumí mluvit ani nerozumí, jen umí vyplňovat nějaké nesmyslné testy a doplňovačky... Prostě současný systém školství stojí za h.... (až na výjimky, což je například zmíněná škola v Šaraticích, kde evidentně paní ředitelka dělá všechno možné i nemožné pro své žáky).

+2/−8
18.3.2016 13:28

J79a82r97o85s21l18a93v74a 94K37a44n36i85o34k75o56v71á 7592569672777

Všechny hadicapy jsou případ od případu rozdílné, takže možnost začlenění je vždycky nutno předem zvážit. Jestliže ředitelka první školy tušila, že v její škole nemá kvalitní podmínky pro učení nějak "postiženého", to může posoudit jen ona na té konkrétní škole. Známá má syna autistu, měla ho zpočátku dokonce na waldorfské škole, a byla hodně zklamaná. Podařilo se jí najít normální běžnou školu, kde byli někteří učitelé schopni a ochotní jejího syna přijmout, a respektovat jeho potřeby, určité výjimky.. A bylo to perfektní. Takže dnes už studuje, nevím přesně, ale snad by to měla být VŠ nějakého specifického oboru..

+2/0
18.3.2016 12:35

L22u47d43m70i15l10a 29Š62i91n85d70e11l23á91ř17o79v94á 7912246432801

Jenže kdyby ředitelka mohla posuzovat, zda má "podmínky", tak by většina z nich prostě řekla, že nemá a chlapec by měl smůlu. A pak by měl cestovat každý den kvůli neochotě ředitelky do školy, kde ho vezmou? Třeba desítky kilometrů? Ředitelka a učitelé jsou placeni z našich daní, proto není o jejich "ochotě", zda budou dělat svoji práci nebo ne. Je to jejich povinnost a mají zajistit takové podmínky, aby se mohl vzdělávat i žák s postižením. Pokud ne, tak mají být vyhozeni, mohou si založit soukromou školu a přijímat si koho chtějí.

+1/−6
18.3.2016 13:22

S93t30a86n51i39s84l70a56v 64K94o29z20d91e41r49k36a 8796207888405

Nevím, proč se z tohoto dělá zase příklad špatného chování jedné školy (ředitelky) a násldně se z přijetí na jinou školu odvozuje, že inkluze funguje a je prospěšná (absolutně a vždy).

Pokud se rozhoduje o přijetí nějakého specifického žáka tak předpokládám, že dotyčná rozhodující osoba zvažuje nejen schopnosti takového žáka se začlenit, ale přihlíží i ke schopnostem třídy, kam má být tento žák začleněn. Proto taky má taková osoba právo říci ne, pokud to není ku prospěchu oběma stranám.

A argument matky "„Proč má být někdo diskriminován, jen kvůli tomu, že se narodil nemocný?“ je totálně mimo. Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd. Prostě každý má nějaké dispozice a ač s eto některým nemusí líbit, vše má své hranice, dané nikoliv něčími sympatiemi či antipatiemi, ale prostým rozumem. Slepce do formule jedna na post pilota taky vezmou těžko...

+5/0
18.3.2016 10:08

I82v19a65n 42H22o93l27a94s 5617797448237

> Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd

A dřív ho odmítali (na základě "prostého rozumu" ve stylu "sem se po schodech nedostane, ať se celá rodina přestěhuje třeba do Hrabyně, tam jsou na takové připraveni) i v základních a středních školách, dnes už ne.

A "o tom" do určité míry je i tento konkrétní případ. Je podstatný rozdíl mezi "nejde to" (beznohý v běžném atletickém klubu) a "nechce se" (beznohý bez bezbariérového přístupu).

+5/0
18.3.2016 10:17

J86a82r91o60s90l41a30v38a 72K97a95n66i60o19k80o52v79á 7982839132827

Mezi fyzickým a mentálním "postižením" je hodně velký rozdíl.. hlavně na schopnost vyučujících ty mentální zvláštnosti "zvládnout". Já bych to nezvládla nikdy, a to mám mentálně postiženou dceru. Stačily mi "návštěvy" v její třídě na zvláštní škole. Obdivuji každého profesionála, který se této profesi věnuje a zvládá ji dobře..

+1/0
18.3.2016 12:39

H60o71a38n86g 73A57n22h 88B19i75n29h 8815410362989

Protože multikulti, korektnost a mainstream.

+3/−2
18.3.2016 10:35

B80e57d94ř58i80c25h 42S85m51e15t33a41n51a 9477948768754

Nahodou v TV Onion byl i prvni skokan do vody v komatu a dokonce jeden basketbalista co trpel judaismem :-)

+2/−2
18.3.2016 10:44

J60a62r25o54s14l86a43v28a 41K29a95n77i24o34k33o19v10á 7932849502137

Co to je - trpel judaismem ? Asi ironie, ne ?

+2/0
18.3.2016 12:41

B86e50d74ř29i32c63h 41S16m73e92t42a98n68a 9287268808934

http://www.csfd.cz/film/189979-zpravy-tv-onion/prehled/

0/0
20.3.2016 21:05

R92o24b75b27e61r28t 64B70e27r80g23e40r 2575624549

Pokus potřebuje žák či student asistenta, tak se pro něj musí zpravidla upravit osnovy a pokud se musí upravit osnovy neměl by být na klasické škole.

+4/0
18.3.2016 8:32
Foto

L73u87c20i87e 94E32d50m54o37n54d48s86o95n 3199941183515

Není autista jako autista a inkuze jako inkluze- můj bratr (50% autista/50% mentální retardace) bez problému vychodil za socialismu zvláštní školu a učiliště, bohužel do běžného života už se nikdy nezařadil, mě (dyslektik , dysgrafik, dysortografik) - se čeští učitelé (od ZŠ po univerzitu) chodili naopak omlouvat, že mě musí učit mezi takovými "brzdami" - co pořád vyrušují, případně demolují školní inventář, že by si přáli mít více času jen na mě. Z těch brzd jsou mimochodem dnes úspěšní a šikovní zdrav. sestry, prodavačky, IT, svářeči, marketingoví specialisté, atd. . :-)

Co je skutečná inkluze/integrace jsem okusila až při vzdělávání v zahraničí, kde jsem měla třeba vozíčkáře, těžce koktavého a lehkého autistu v jedné třídě. Tahle zkušenost mě nejen naučila obrovské trpělivosti a pokoře, ale hlavně i poznání, že svět se netočí jen kolem mě, a že když se obě strany snaží, tak je možný kompromis.

+7/0
18.3.2016 7:35

H24o16a78n18g 33A50n67h 85B13i12n50h 8495110582219

Tím, že se obě strany snaží něco potlačit, udělat jinak než normálně omezují jedna druhou.

+4/−2
18.3.2016 9:33

I47v68a20n 57H40o30l58a52s 5487867318787

Jenže takhle to v životě funguje ve všem - vždy je potřeba se přizpůsobit, otázkou je pouze důvod a míra toho přizpůsobení.

+2/0
18.3.2016 9:47

H73o32a54n75g 19A38n97h 33B77i53n31h 8325300342849

Takže jsi mi dal za pravdu a k tomu minus )))) schíza? )) ........... jinak ano je to míře přizpůsobení a někdo chce více, někdo méně a to by se mělo nechat na každém a ne přikazovat někomu co správné je a co není a vynucovat to.

+2/−2
18.3.2016 9:58

I92v80a11n 53H78o42l10a28s 5847607638867

Zkus se zamyslet a snad to pochopíš, ty Schízo!! Zapravdu jsem ti dal pouze v tom, že se obě strany musí přizpůsobit, s čím ale zásadně nesouhlasím, je ten implicitní názor, že přizpůsobení je z principu špatné.

0/0
18.3.2016 10:20

H92o70a67n90g 85A53n75h 45B40i36n91h 8225500762799

Nic takového jsem nepsal, pouze jsem konstatoval jak to v realu je, at se to někomu líbí nebo ne.....

0/0
18.3.2016 10:34

I67v26a45n 89H32o55l36a77s 5517937188887

> Nic takového jsem nepsal,

Co asi znamená "implicitní"?

0/0
18.3.2016 10:40

H77o55a46n93g 21A31n45h 36B65i85n66h 8765550832939

Jak ti mám jinak vysvětlit, že to bylo suché konstatování? Ale vnucovači morálky přece vždy vědí lépe než ten dotyčný jak o myslel že?

0/0
18.3.2016 10:46

R57o11m68a59n 75D97o74m83u81r93a37d 5185595251293

Co to je? Pani Krajcovic? Snad Krajcovicova ne? Jak by bylo napsano primeni kdyby pani NEBYLA obcanko CR?

+2/0
18.3.2016 7:24

A72l82e96n75a 30N98o45s25k69o75v24á 7217923105489

ja mam z diskuze dojem, ze mnoho lidi si plete pojmy integrace a inkluze... inkluze je ted velice modni pojem, ale to, co chtela maminka tohoto kluka, je integrace... rozdil je jednoduchy, pri integraci se zak podrizuje rezimu skoly, pricemz muze mit individualni plan, zatimco inlkuzivni vzdelavani znamena, ze se skola prizpusobuje zakum....

+4/−1
18.3.2016 1:22

K89a16m38i97l 35S19c90h27w19a24g93e73r 3513656135716

Zajímavý je i 3.odstavec z "Mnoho odmítnutí" ze staršího článku tady http://www.denik.cz/jihomoravsky-kraj/neuspesna-integrace-pripad-autisty-jenika-lezi-u-soudu-ve-strasburku-20150420-ya21.html.

A pak že dospělí mají víc rozumu než děti.

+3/0
18.3.2016 1:04

O30l17g91a 13S68t11o34j84a57n41o40s91k45a 1648146739451

No nevím. Kamarádka ma také syna autistu a je moc ráda ze chodí do speciální školy pro tyto děti kde mají jiný přístup a pomůcky prostě vše potřebné vc. Skoleneho personalu a díky tomu dělá velké pokroky. o to v běžné třídě přichází tak co je lepší pro dite. O diskriminaci to rozhodne neni. Samozřejmě výjimky můžou potvrzovat pravidlo

+17/0
18.3.2016 0:15

R90o87l98a20n33d16o 37A55r72i82a80s 7558569797220

Naprostý souhlas, inkluze je vhodná pouze pro menší až malou část autistů, ty by ale bylo chybou nechat ve speciálce.

+7/0
18.3.2016 0:17

R97o55l16a29n89d40o 46A64r31i79a65s 7948279547620

A samozřejmě stejnou chybou by bylo rušení dobře fungujících speciálních škol.

+6/0
18.3.2016 0:46

F15r49a58n82t63i66š92e47k 23M78a46t39ě85j29č78e37k 7773292413451

Klaus ml. doporučuje inkluzi i na střední školy! Má to něco do sebe, proč neumožnit maturitu i dětem, které potřebují asistenta! jak to bude na VŠ, zatím počkám.

+2/−4
18.3.2016 0:11

R38o45l23a42n97d35o 65A28r53i38a87s 7828919677420

Čekejte, pokud to bude prospěšné. Klaus ml. razí inkluzi tam kde je prospěšná pro dítě, nnavíc není asistent jako asistent, asi nemáte nic proti tomu , aby nevidomý,nebo pohybově postižený studoval a využíval pomoc asistenta. U autismu by se u středoškoláka muselo jednat o tzv. "vysoce funkčního autistu", takových je málo, ale jsou. Klaus nikdy netvrdil to co mu podsouváte - tj. plošnou inkluzi. Klaus razí právě opačný trend. BTW. prvky autismu, nebo dokonce i některé těžké projevy autismu trápily třeba lidi jako byl vynálzce a vizionář Howard Hughes, prvky autistického chování vykazoval i Albert Einstein. Prostě se dopouštíte plošného paušalizovaní, které je samozřejmě zavádějící.

+8/0
18.3.2016 0:23

R32o72b91e23r29t 60K41u37b81i60s54t26a 8850927129465

Mno, úplně kauzu nesleduji, ale věta "proč má být někdo diskriminován jen proto, že se narodil nemocný" je opravdu perla. Pokud totiž daná škola není náležitě vybavena, tak přijetím takového žáka jsou diskriminované všechny ostatní děti, protože kvalita výuky nebude valná při čekání na handicapovaného žáka.

Pokud tedy ten jeho handicap není jen na papíře, to je také otázka, jak na tom je. Moje známá má doma autistu a ten tedy do normální školy nemůže ani omylem. Tak nevím...

+11/−1
17.3.2016 23:52

K63a81m26i26l 90S16c59h56w97a48g48e19r 3353956535716

No já vám trochu poradím, abyste věděl. Autismus je jenom typ odlišnosti, ale vůbec nijak nevypovídá o míře nebo způsobu. Takž existují vysoce funkční autisté, na kterých byste jejich odchylku třeba ani nepoznal a je možné, že by ve spoustě věcí měli nad vámi "navrch". Pak jsou ale zas i opačné extrémy dětí, které mají záchvaty, není s nimi možné prakticky vůbec komunikovat... No a pak je ta většina, která je kdekoli mezi. Takže vaše známá je poněkud irelevantní.

K prvnímu odstavci: zas taková perla to nebude. Paní to sice označuje za nemoc i když se o nemoc nejedná. Nicméně zřejmě byla přesvědčená, že její syn je schopen docházky do běžné školy a ve výsledku se ukázalo, že má pravdu. No a navíc i soud potvrdil, že v té první škole chybovali.

+5/0
18.3.2016 0:07

R52o96l15a45n64d98o 79A13r10i62a62s 7878809497710

Souhlas, ale nejsem spokojený s výrokem soudu, který to posoudil jako "diskriminaci", pochopil bych, pokud by na základě znaleckého posudku rozhodl, tak jak rozhodl. Ale "Diskriminace" je všeobjímající pojem.

+4/−1
18.3.2016 0:10

K25a17m73i16l 65S75c75h36w72a25g93e73r 3793516165416

No je, ale zas těžko říct na základě čeho všeho soud rozhodoval, nějak si nedělám iluze o článcích zde.

+6/0
18.3.2016 0:12

R38o87l11a29n79d57o 47A46r82i78a25s 7628379287780

Předpokládal jsem , že článek popisuje realitu.. :-D

+1/0
18.3.2016 0:24

E17v35a 32S41e44h28n39a76l94o26v34á 2891511896298

Přecházel ze spec. školy /4.tř/ do běžné ZŠ, navíc dvojtřídky.Odmítnutí ve 14 školách! Žaluje ale vesnickou malotřídku - finance hl.role?!

Úroveň ZŠ, kam nyní dochází /podle samých kladů s hvězdičkou/,má asi nedostatek žáků. Má ale pedagogy s aprobací speciální pedagogiky./reklama/;-)

0/0
18.3.2016 11:56

R38o95l68a34n73d85o 60A68r24i76a70s 7908379507220

Souhlas, inkluze musí být přínosná a je vhodná hlavně pro děti s tělesným postižením, a jen velice limitovaně pro děti s mentálním postižením. Rozhodnutí soudu je čistě "lidskoprávní". A to je chyba. Ve finále je inkluze vhodná pro malou část autistických dětí a ideálně jen pro ty s lehkým, nebo žádným postižením intelektu. Problém je ale v tom, že se an autismus kašlalo a speciálních škol pro autisty příliš není, no a tak místo abychom podpořili speciální školy pro autisty a velice individuální inkluzi tam, kde je to vhodné poručíme ála "lidský práva" inkluzi kdykoli a kdekoli. Každý extrém je špatný.

+4/0
18.3.2016 0:08

K48a17m93i18l 67S51c48h16w87a12g60e92r 3843946895166

To ano. Mě jenom z článku (bez ohledu na realitu) vyplynulo, že nějakého specialistu na vzdělávání autistů v tomto případě nahradil hlas lidu (rodičů), což mě docela irituje. A lehce mi to připomíná moje jednání na zastupitelstvu jedné nejmenované obce, kde jsem řešil pro ně neznámou technologii a najednou jsem před sebou měl 10 expertů, kde většina z nich zastávala i názor (i když poněkud zkratovitý).

Ale osobně bych v tomto případě bych si dovolil tipnout, že hlavním problémem byla komunikace s maminkou. A neochota cokoli řešit. Protože s většinou lidí se dá rozumně domluvit, pokud jsou jim nabídnuta adekvátní možnosti a jsou dostatečně zainteresováni do situace. Z článku vyplývá, že paní dostala rozhodnutí dopisem. To sice nevylučuje osobní jednání a možná je to jen dramatizace článku. Ale pokud by to byla hlavní komunikace, tak mi to přijde jako nedostatečné.

+3/0
18.3.2016 0:33

R57o27l53a81n55d38o 62A41r27i47a20s 7558709527890

Cítím to podobně jako Vy

0/0
18.3.2016 0:44

K87a63m56i18l 40S80c82h47w79a31g17e65r 3723806115656

A ještě kdyby vás to zajímalo, tak docela zajímavé mi přišlo tohle https://youtu.be/M65yE3oRg7I

Samozřejmě člověk vidí, že se chovají "jinak", ale to podle mě není důvod k nějaké separaci, nakonec autismus není infekční. Samozřejmě to není vhodné pro každého, ale to si myslím, že každý pochopí, když na to mrkne.

+1/0
18.3.2016 0:11

D78a18n28a 52B47o54č93k83o84v75á 7759701576947

Jj, Dušek a jeho dva, tři oblíbení besední savanti, z nichž dva patrně ani autisti nejsou a nebyli. :-D Hezky se na to kouká, ale doporučuji vám udělat si spíš exkurzi do reálného světa do centra pro autisty nebo na dětskou psychiatrii, asi budete zklamán. ČT kdysi dávala moc hezký pořad o autismu ve spolupráci s APLA sdružením pro autisty http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10315080042-tep-24/211411058130007/

+3/0
18.3.2016 0:23

R77o63l96a24n95d45o 75A64r18i33a19s 7468319747890

Tentokrát s Vámi Dano souhlasím z 90%.

0/0
18.3.2016 0:31

R64o80l40a61n68d12o 36A27r15i45a92s 7798719427630

Nicméně na dětských psychiatriích je autistů jako šafránu..Nepočítáme li specializované centrum v Motole při oddělení dětské psychiatrie

+1/0
18.3.2016 0:54

K20a34m52i11l 67S20c51h75w45a34g10e69r 3843186165256

No myslím, že nebudu. Je jasné, že většina by v běžné škole byla naprosto zbytečně a bylo by to trápení pro všechny strany. Ale jde o to, aby to slovo nesloužilo místo diagnózy nebo speciálního posudku. Nezáleží přece kolik jich je. I kdyby jich jenom 0,1% bylo schopno navštěvovat běžné školy, tak mi přijde škoda je házet do jednoho pytle s 99,9% ostatních.

+4/0
18.3.2016 0:47

R79o14l29a13n45d24o 11A54r68i60a57s 7618319267730

Skvěle napsáno!

+1/0
18.3.2016 0:52

K43a11m97i97l 66S44c62h64w48a87g45e15r 3603976275286

:-) ehm,dík

0/0
18.3.2016 1:09

R21o89l64a87n60d67o 96A48r18i79a82s 7508209577290

Já myslím, že i zde platí "Noli nocere" - nikdy neškodˇ , u těžších a těžkých autistů je ideální speciálka, je jich podstatně méně ve třídě, mají své "únikové prostory", personál s nimi "umí" ale co je hlavní, je jim lépe, než ve škole , která toto vše postrádá. I speciálky mají málo personálu, vzhledem k počtu dětí, ideální je jeden pedagog na jedno -dvě děti, běžné jsou počty okolo 6 dětí. Osobně jsem přítelem (u autistů) integrace jen těch vysoce funkčních a těch, kteří mají intelekt tangovaný pouze málo, nebo vůbec. Jinak primárně trápíte hlavně je.

+4/0
18.3.2016 0:29

K59a70m90i98l 71S85c50h70w61a25g65e40r 3673396635136

No já se mezi nimi nijak moc nepohybuji (i když v každé větší IT firmě se nějaké to "autistické spektrum" občas objeví :D), ale i ti, kteří v těchto besedách (myslím, že natočili 3 nebo 4) vystupovali by mohli mát v běžné škole problém.

+2/0
18.3.2016 0:41

R37o50l49a67n95d42o 65A16r46i62a88s 7288839937520

Naprostý souhlas, většinou se jedná o aspergy. za bolševika často končili ve zvláštních školách a často u lopaty, třebaže byli často i intelektově nadprůměrní. je fajn, pokud se třeba této skupině postižených pomůže, jednak to co je limitovalo v dětství je už tolik nelimituje v dospělosti a mohou se živit hlavou, třebaže někteří z nich nikdy nemají (například) stejně vyvinutý sociální intelekt. Ale dokáží se adaptovat na konkrétní situace. Bohužel těchto autistů není mezi těmito lidmi většina.

+4/0
18.3.2016 0:51

V16l28a38d73a24n 61Č36e40r76n49í37č49e32k 8302106663840

Někteří mají sociální chování tak naučené, že, díky intelektu, dokáží, v nějaké situaci, reagovat sociálněji než běžné dítě.

+2/0
18.3.2016 1:09

Z15b51y42n11ě52k 60H86o93l64í53k 1457817675660

dokud budou "odborníci" definovat autistické poruchy, ADHD syndromy a podobné záležitosti takhle široce a vágně, tak prostě pedagogové budou mít problém rozlišit, co je ještě v pohodě, a co už omezuje nebo nedejbože ohrožuje většinu ve třídě. a v takových situacích vynášet plošné rozsudky je prostě prasárna soudu.

+4/−1
17.3.2016 23:07

R76o18l19a46n11d92o 25A11r75i95a72s 7988399567190

Nesouhlas, nesouhlas, nesouhlas, souhlas. Poruchy nejsou definované vágně o problematice netušíte ani zbla. Jinak souhlas že soud rozhodl jen podle pravidel politické korektnosti ála "diškriminácia", soud by mělo zajímat nikoli blábolení lidskoprávních aktivistů, ale fakt, zda škola pochybila, či nepochybila odmítnutím dítěte , vzhledem k jeho možnostem. BTW: Novinářům se moc věřit nedá, ale pokud by byla informace o tom, že se jiné škole dítě zapojilo bez problémů, pak jeho odmítnutí mohlo být chybou. Zvláště pokud by bylo jen na základě toho "ostaní si to nepřejí", dalo by se ale pochopit, pokud by na to škola, která odmítla prostě nebyla vybavená a dítě by například nemělo asistenta

+1/−1
17.3.2016 23:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.