Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemocnice odmítly přijmout pacienta. Po půl hodině v sanitce zemřel

Brněnské nemocnice odmítly přijmout pacienta. Nevěděly prý, že je v akutním ohrožení života. Muž po půl hodině v sanitce zemřel. Nemocnice tvrdí, že postupovaly správně. Záchranáři zase, že udělali maximum. Co se stalo, vyšetřuje komise sestavená ministerstvem zdravotnictví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P53a32v31e47l 93J79a82n15c32i23k 9152603871339

Lide, pojistka, at uz standartni ci nadstandatni, vam zivot nakonec nezachrani. A pak je treba ptat se, co se deje po smrti. Jezis rika toto:

"Každý, kdo žije a věří ve mě, nezemře navěky."

0/0
18.5.2016 4:33

K57a20r13e23l 21L64a21n27a 77I16n80g24. 9536491192

Holt tam na vesnici jsou lékaři - odborníci... Zuby vyvrtat zvládnou ? Jak já jsem rád, že bydlím v Praze !

0/0
24.3.2016 16:42
Foto

M93a79r39t28i74n 95V65o83z48k46a 5630173569848

Asi na něj bylo vybráno málo víček od PET lahví... Jinak si to vysvětlit neumím.

+1/0
23.3.2016 14:34

J34i30n12d17ř26i21c77h 40T29ů65m11a 1264422157538

Tady někteří stále opakují věty o nedostatku lékařů, lůžek atd. Přitom v porovnání s jinými evropskými státy máme na počet obyvatel nadprůměrně lékařů, nadprůměrně policistů, hodně nadprůměrně soudců, nadprůměrně úředníků. Ale když tyto služby (a nic jiného to není) nefungují srovnatelně jako v těch ostatních státech, může za to vždy nedostatek lidí a peněz (na platy). NIkdy ne lékaři, policisté, soudci a úředníci.:-(

+4/−2
23.3.2016 7:51

J40a22r64o38m65í23r 29Š35r30á68m57e61k 3537296737742

Jistě. To ale asi víte víc než např. Eurostat. Po přepočtených full-time úvazcích (a ty jsou podhodnocené velkým objemem ilegální přesčasové práce) přepočtených na sto tisíc obyvatel jsme na tom např. v sektoru nemocničních lékařů stejně jako Německo, Francie nebo Island, trochu lépe než např. Slovensko a podstatně zaostáváme např. za Rakouskem, Dánskem, Norskem nebo Švýcarskem. U ambulantních lékařů nejsou data.

Co se týče srovnání, tak to je docela zavádějící, protože to ignoruje rozdíly mezi organizací. Např. Belgie nebo Lichtenštejnsko má výraznou komunitní medicínu (a využívá sousedy), takže skutečně nemocničních je jen málo lékařů. Naopak v zemích bývalého východního bloku jsou počty lékařů zaměstnaných v nemocnicích nadhodnocené tím, že nemocnice mají poměrně výrazné ambulantní trakty a tak dělají papírově nemocniční lékaři ambulantní práci.

Ale klidně si věřte demagogickému ujišťování, že je lékařů dost. Varován jste byl.

+2/−2
23.3.2016 9:12

J10i13n69d91ř81i59c21h 46T32ů96m26a 1494202617738

Takže relevantní srovnání je pouze v počtu všech lékařů na počet obyvatel a v tom , pokud vím, jsme nadprůměrní. Moc by mne zajímalo, co je to "dost" lékařů. Zkuste to definovat. Potom můžete tvrdit, že jich není dost.

+1/−3
23.3.2016 10:39

J78a32r78o94m15í50r 51Š28r29á20m11e76k 3867566637252

Víte špatně. Opět je to o srovnání jablek a hrušek. U nás je poměrně dost lékařů mimo obvyklé medicínské profese (např. hygienická služba) a dále je u nás poměrně hodně pracujících důchodců, kteří ve skutečnosti vůbec nepracují, pouze pronajímají své jméno a svoji atestaci nemocnici, která by jinak nesplňovala pro příslušný obor ani minimální kritéria. A ještě jedna "drobnost", do našich statistik se promítají někteří lékaři několikrát, protože pracují v několika nemocnicích, případně v nemocnici a ve vlastní praxi. Proto také když bylo Děkujeme, odcházíme, mohl Heger mávat vysokými údaji, ačkoliv faktické počty jsou podstatně nižší.

A ještě jedna věc. EU jsou i země jako Bulharsko nebo Rumunsko, tedy země s ekonomickou situací horší než má ČR. Srovnávat prostý průměr - i kdyby byl vypočítán z kvalitních dat - jde jen obtížně, interpretace "jsme lehce nad průměrem, tedy máme lékařů nadbytek" je cifršpionážní zhovadilost.

Dostatek lékařů je takový počet, aby byli schopni poskytnout péči v takovém rozsahu a v takové kvalitě, v jaké je požadována. Protože jsou lékaři v klinických oborech nuceni personální devastací sloužit dalece nad rámec povolených přesčasů, je evidentní diskrepance. Je na státu, aby si s tím poradil: Buď tím, že zajistí přísun nových lékařů (tedy přiláká je podstatným navýšením platů), nebo tím, že razantně omezí rozsah a dostupnost zdravotní péče hrazené z pojištění. Mně je to jedno, péči o své blízké si dokážu zajistit a poptávka po lékařích je na západ od Aše vysoká. Ale vy budete velmi nepříjemným způsobem překvapen, až zjistíte, že máte zdravotní péči na ukrajinské úrovni za německé ceny.

+2/0
23.3.2016 11:59

J85i10n91d36ř25i38c44h 61T57ů62m53a 1914422267138

Jak víte, že v jiných státech nejsou lékaři v hygienické službě a nejsou také započítáni do počtu? Kromě toho se jedná o bezvýznamná čísla.

Dále jinými slovy potvrzujete, že dost velká část platů jde na konta mrtvých duší!!!

Pokud má lékař sjednán odpovídající úvazek nemůže se do statistiky promítnout vícekrát. Pokud ne, podvádí a mělo by být zájmem ostatních lékařů, aby se to nedělo.

Ta "zhovadilost" je jediný způsob jak srovnat přiměřenost počtu lékařů a úrovní péče..

Jaká péče je požadována? Nemohu žádat ubytování v pětihvězdičkovém hotelu, když na něj nemám. To zavání komunistickou představou "Každému podle jeho potřeb".

Jenže to nikdy nefungovalo a fungovat nebude.

Musí být přímá úměra mezi cenou služeb a její úrovní. Vy chcete neustále zvyšovat cenu, nikdo ale nemůže garantovat, že to zvýší úroveň. A i kdyby snad nepatrně ano, prostě si nemůžeme žít nad poměry.

0/−3
23.3.2016 12:33

J84i20n16d82ř81i31c50h 77T68ů59m60a 1504712717588

Mimochodem, tou ilegální přesčasovou prací bych se neoháněl. Ta totiž jen zvyšuje počet "lékař/hodin" na počet obyvatel. Takže by její započtení ještě zvyšilo ty počty lékařů na počet obyvatel.

0/−1
23.3.2016 11:09

J44a58r75o43m10í63r 19Š69r47á62m92e43k 3437576877972

Nemáte pravdu.

+1/0
23.3.2016 12:00

J86i93n97d90ř75i49c79h 42T64ů59m24a 1674652777938

Ne??? Tak mi to vyvraťte. Je to jen základní matematika.

0/−1
23.3.2016 12:19

J88a85r13o18m42í66r 81Š12r31á11m46e45k 3297376177442

Nemáte pravdu v tom, že bych se tím neměl ohánět. Ono to totiž naopak dokazuje to, co vy popíráte: Totiž že údaje o počtu lékařů v ČR jsou značně nadhodnoceny. Ale chápu, že je pro vás obtížné si připustit, že realita je trochu jiná než to, čemu chcete věřit.

+1/0
23.3.2016 12:24

J20i70n62d24ř84i76c59h 52T82ů35m62a 1664982597558

Takže neevidovaná práce po započítání snižuje počty odpracovaných hodin? Jakou známku jste měl z matematiky?

0/−1
23.3.2016 12:38

J79a95r25o48m53í71r 83Š89r93á30m21e94k 3697746137442

Člověče nešťastná, vážně jste tak mimo, nebo jen chcete, abych vás poslal to toho otvoru, kterým v úterý odchází z těla nedělní oběd? To byla jen řečnická otázka, howgh!

+1/0
23.3.2016 12:40

J23i36n52d78ř56i94c24h 79T14ů18m53a 1644582407288

Ať hledám jak hledám, otazník ve vašem příspěvku nevidím. Takže kde je ta řečnická otázka? Kdo je asi mimo? Když se nezmůžete na argumenty, tak aspoň na nadávky, že?

0/−2
23.3.2016 12:48
Foto

J44i32ř50í 90D65v32o21ř67á89č48e86k 5724303644643

V tom máte jistě pravdu, ale zapomněl jste na důležitý faktor, máme třetinovou produktivitu práce proti ostatním, proto potřebujeme jednou více lidí, jak jinde.

+2/−3
23.3.2016 11:06

J64i82n17d32ř28i53c71h 17T75ů32m11a 1104682497628

Správně. Proto je třeba lékaře s třetinovou produktivitou zaplatit stejným platem jako tam, kde mají stoprocentní produktivitu.:-(

0/−3
23.3.2016 11:14

J40a34r44o88m92í59r 47Š33r21á78m89e24k 3837886177172

A jéje, někdo si zase vykládá údaje po svém a ještě vychází ze špatných čísel. Fakt je ten, že máme "produktivitu práce" zhruba na úrovni 2/3 průměru EU. Kdybyste se ale obtěžoval si nevymýšlet a našel si, co to vlastně ta "produktivita práce" je, nepůsobil byste přinejmenším neinformovaně...

Ukazatel "produktivita práce" totiž neříká, jak moc jsou jednotliví pracovníci efefktivní, jaké mají pracovní nasazení,... Když se srovnávají ekvivalentní profese, tak jsme v tomto v některých oborech dosti výrazně nad průměrem EU (např. právě ve zdravotnictví nebo ve školství, podobně i některé dělnické profese). Ukazatel říká, velmi zhruba řečeno, jak velké hodnoty v průměru vytvoří ekonomicky aktivní jedinec za jednotku času. Zdaleka největším determinantem je přidaná hodnota z výroby. Např. pokud někde dominuje aplikovaný výzkum bezprostředně spojený se specializovanou výrobou, je produktivita práce vysoká i v případě, že je toto prováděno jen tak ležérně; naopak ani intenzivně makající dělníci motající drátky a kompletující jednoduché díly pro průmysl jinde moc hodnotě ukazatele nepřispějí.

+2/−1
23.3.2016 12:11

J51i59n49d52ř87i80c50h 18T98ů90m59a 1434252427318

Za prvé, já s tou třetinovou produktivitou nepřišel.

Za druhé plácáte. Pletete produktivitu, efektivitu a intenzitu práce dohromady. Produktivita je o tom, že ty cívky nebudou motat dělníci.

+1/0
23.3.2016 12:43

V21l97a50d85a 55M47u84s74i71l 9140456838213

Dle sdelenych informaci/ vcerejsi rovnost Brno v tomto poctu je i Dva tisive neprfacijicich duchodcu no a dale clenove Leek. komory, kteri pracuji traba v Nemecku...

Takove MUDr v politice nepocitam

+3/−1
23.3.2016 11:19

J49i62n57d32ř85i24c92h 58T19ů98m19a 1514522927808

Dva tisíce proti zhruba šedesáti je na úrovni statistické chyby. Samozřejmě by byla žádoucí reálná studie s validním srovnáním. I tak se dá ale najít zajímavé informace. Např. jedna studie "Riziko odlivu kvalifikovaných odborníků z ČR do zahraničí" (bohužel z roku 2006) uvádí, že v Německu je plat lékaře 1,7 násobek průměru. V té stejné době v Česku 2,1 násobek. A čeští lékaři chtějí trojnásobek.

+1/0
23.3.2016 11:44

J92o68s86e89f 94Ř45i68m13n85á47č 1315610135731

Podle reakce ministerstva zdravotnictví to odhaduji tak,že vydá novou směrnici. Ke každému případu ,kromě sanitky RZ a doprovodného vozu s lékařem pojede až do areálu nemocnice také vůz pohřební služby. Jen taková pojistka pro případ,že se záchranka nedohodne se žádným špitálem. To je tedy úroveň pane ministře ! Nebyla to sanitka,co sváží pacienty na kontroly ale byla to proboha ZÁCHRANKA ! Tak proč se vymlouvají,že jim neřekli,že tomu chlápkovi je fakt blbě ? Dokud tohle nezačne někdo nekompromisně trestat asi se nic k lepšímu nezmění. Klidně a rád bych pozůstalým poslal příspěvek na právníky, ať se s tím dostanou třeba až k Evropskému soudu.

+3/0
22.3.2016 22:57
Foto

V73á79c83l45a66v 96C59h38u11c21h38m27a 6375611888506

Bylo by na čase zrušit povinné zdravotní pojištění a tzv. zdravotnictví zdarma, které vlastně negarantuje nic. Tady zemřel člověk, který byl v akutním ohrožení života, ale podle úředníků nikdo nepochybil.

+5/−1
22.3.2016 19:14

K75a14r94e91l 93N78e44č57a93s 5253139930530

Pane Chuchmo,kdybyste na takový život bez pojištění/jako např.v Egyptě,Hondurasu etc/ měl,tak se neučastníte s takovými pošetilostmi diskuse.;-D

+2/−4
22.3.2016 19:50

M35a39r66t17i35n 82K42r40č85i77l 6650288418509

Zemřel v sanitce v areálu nemocnice.A oni mají tu drzost,tvrdit,že nic nezanedbali.....

+6/0
22.3.2016 21:03

P96e55t56r 18F81i78a11l48a 9863726803553

Nechtěl byste raději počkat na vyšetření případu, vy víte, že s sanitce nebyl pacient na přístrojích?

A pokud skutečně nebylo v Brně volné lůžko na ARO, měli by s tím již konečně něco dělat politici, nešetřit na nesprávných místech !

+5/0
22.3.2016 21:58

J43i56n74d90ř34i94c16h 53T25ů46m46a 1874652207458

Poprvé v životě slyším, že o počtu lůžek na ARU rozhodují politici. Já si naivně myslel, že vedení nemocnice.:-/

+1/−3
23.3.2016 7:58

V14l64a16d15i45m40i25r 28S48e47f96l 6607152815161

A v cem by pv tomto pripade pomohl americky system bez pojisteni?? Tam by prvne zkoumali, jestli vubec pojisteni ma. Tady je to o selhani lekaru nezavisle na systemu pojisteni.

+2/−1
22.3.2016 22:26

K76a13r67e90l 82N48e23č86a20s 5593679490580

Myslím si,že se často sbíhá více faktorů:Věk klienta svádí k ležérnosti a mávnutí rukou/je stejně stár/.

Nekompetentnost profesionálů.

Přetížený personál,který prostě není schopen kvalitně se rozhodovat. Zdravotnictví nejsou jenom zázraky transplantací a špičková pracoviště/která ukazují média/ ,ale i cynický nezájem,lidé naložení v moči,podviživení starci/nikdo je nekrmí-není čas/ a vlastně jakási tombola:Budu mít kliku? Přijede někdo kompetentní?Na koho narazím?:-/:-/

+5/0
22.3.2016 18:13

P46e40t47r 57F70i10a52l45a 9433766613833

Myslím si, že v tomto případě šlo o něco jiného, než píšete - a to o šetření na nesprávném místě, a proto na odděleních ARO je málo lůžek a málo personálu.

Nejedná se o první případ, kdy záchranka neměla kam předat pacienta, který potřeboval umístit na přístroje, a musel být jen na přístrojích v sanitce.

+2/0
22.3.2016 21:53

K43a53r93e69l 83N95e24č11a24s 5303509440100

V sousedním Rakousku rozhoduje v takových případech dispečink,který má všechny volné kapacity a přímo už sanitku směřuje tam,kde je očekáván klient.Dohady neexistují.:-)

+1/0
23.3.2016 10:36

T60o51m93á73š 49S72v36o98b62o64d82a 7636661907409

Je dobře, že se tento případ prošetří a zjistí se, jestli se stala chyba, a pokud ano, na čí straně. Ale vyjádření pana Olejára je velmi slušně řečeno nevhodné :-(. Pokud nemá ani ponětí, jak to na záchrance chodí, a jak to chodí na urgentních příjmech a jak to chodí na ambulantních příjmech, a jak to chodí na lůžkových, tak by měl raději mlčet, než hloupě urážet. RZS bývá často zneužívána jako taxi, lidé si pletou bolestivé zranění se zraněním ohrožující život, velmi často bývají RZS a následně nemocnice zaneprázdněné díky ožralcům, kterým ve většině případech není vůbec nic, ale jsme tak lidští, že jim poskytneme veškerou péči, aby se náhodou něco nezanedbalo.

Ať se lidé naučí rozlišovat, kdy je potřeba volat rychlou, aby rychlá nebyla nucena snažit se umísťovat do nemocnic více pacientů než je třeba, a nemocnice nebudou nuceny nepřijímat pacienty z kapacitních důvodů.

+3/−5
22.3.2016 18:04

T69o90m39á98š 49S92v49o76b16o73d79a 7746501257459

Pravda se nelíbí, co :)

Podotýkám, že se vyjadřuji ke komentáři pana Olejára.

To, že se má tento případ úmrtí prošetřit, je naprosto v pořádku, a jsem zvědav na výsledek.

+3/0
22.3.2016 19:49

J42i50n59d17ř45i82c35h 67T20ů57m56a 1204442907388

Pane Svobodo, napsal jste správně "jak to chodí". Ale "chodí" to správně?

Já mám čím dál více pocit, že místo aby zde bylo zdravotnictví pro společnost, je tu společnost pro zdravotnictví. Přitom podle výjimek (výborná zkušenost např. z brněnského "Žluťáku") to prostě dělat jinak lze.

+1/0
23.3.2016 7:38

T86o30m38á32š 69S54v39o21b44o59d66a 7116261667759

Ano - jak to chodí - kolik opilců a škrabnutých prstíčků si volá RZS, by se někteří asi divili. Nic není černobílé. Nejsou jen protivní a unavení zdravotníci, kteří dělají svou práci jen proto, že jim nic jiného nezbývá - i to je samozřejmě špatně.

Ale nelíbí se mi, když se bezhlavě kope - ať už do zdravotníků, nebo do bezbranných pacientů.

Viděl jsem a stále občas vidím i tu špatnou stránku zdravotnictví, zanedbaná oddělení s hrubým personálem, hlavně ta pro dlouhodobou léčbu starých lidí, to je doslova nechutnost jak vedení tak personálu, který se ani nesnaží vnést aspoň trochu lidskosti do takových prostor. Ale jedná se i relativně komfortní oddělení, kde by člověk čekal jinou péči a odbornost...to je ale jiná kapitola a na dlouhé povídání. A věřte, že se nebojím takovým lidem říct, co si myslím, a ať si najdou třeba aspoň jiné umístění dočasně, pokud se cítí vyhořelí. A popravdě ty kecy o vyhoření taky moc rád nemám - člověk si musí ujasnit, co dělá a proč, a pokud není schopen takovou práci zvládat, ať jde k pásu, tam se s lidmi bavit nemusí.

0/0
23.3.2016 20:05

D92a61n57i46e29l 49Ř22e17h83á94č86e65k 5707883901457

Tady to mají. Nechtějí jim přidat, tak se nikdo nestrhne na záchranu života. Kdo nemaže, ten nejede. Rv

+2/−4
22.3.2016 16:46

J39a42n 24H44e92l53l21e91r 9748875216

kdo se nestrhne, může být taky zavřený ...

+1/0
22.3.2016 17:03

A48n71t84o25n33í50n 52M81a63c57k 1858531191464

To asi těžko. Vždyť každý takový nebo podobný případ se krásně zamete pod koberec. A co na to pan ministr? Rv!!

0/0
23.3.2016 11:51

A17n31t48o74n67í72n 49M55a67c30k 1718831521404

Zapomněl jsem se přihlásit k reakcím spoluobčanů.

0/0
23.3.2016 11:53

K98a18r46e53l 53N61e11č68a21s 5193709420300

Nedostatek lékařů?

Myslím si,že by měla fungovat povinnost po vystudování nějaké roky setrvat nebo studium zaplatit.:-/

+10/0
22.3.2016 16:31

J46o19s81e80f 55V70l35t55a46v89s53k10y 3295475971263

Ale, to by se soudruhum tuze nelibilo, to je cira amerikanizace, aby nekdo platil za vzdelani. At dopredu a nebo dozadu.

0/0
22.3.2016 17:23

P26e93t60r 66F98i51a63l49a 9493106653833

To víte, pane Vltavský, ono zde také studuje zadarmo několik tisíc vašich ukrajinských soudruhů a nějak to nejde udělat, aby jiní platili, jen ti vaši ne.

+1/0
22.3.2016 21:37
Foto

R16o62b36e64r95t 40I29n18n58e48m89a37n 6807153537710

To jsem zvědavý, jak tohle odůvodní pan Kubek. Za tohle chtějí lékaři přidat peníze?

+6/−2
22.3.2016 16:29

J55a10r53o41m62í69r 94Š91r76á80m62e46k 3667286417162

Ano, správně. Když nejsou, tak ty zbývající chytit pod krkem, aby se jim chtělo zůstat. Teda pane vachmajstr, voni sou hlava... ;-D

0/−1
22.3.2016 17:56

M69a69r70t39i37n 26K44r32č17i78l 6170678558709

Brno začíná přidělovat byty bezdomovcům. ....

Nebylo by důležitější se starat o nemocné a bezmocné,než o tyto pochybné projekty?

:-(

+6/0
22.3.2016 16:29

K38a28r46e20l 77N92e98č21a51s 5523919410710

Rozmáhá se v akutních situacích otálení/určitě i podle věku klienta/.Za to by měly padat tvrdé tresty,jinak se to stane normou.:-/

+6/−1
22.3.2016 16:25

J29o59s65e71f 90V30l57t30a20v44s81k41y 3285835191183

Zatim je to tak, ze obyvatele se musi bat vic vlastniho zdravotnictvi nez zavleceneho islamu.

+4/−3
22.3.2016 16:25

F55r90a86n34t30i20š34e28k 30H17a63l23š70k57a 8285861448834

Ambulance v nemocnici přece musí pacienta přijmout za jakýchkoli okolností a následně pak rozhodnout o dalším postupu (hospitalizaci, překladu nebo jen ambulantním ošetření). Rozhodně se jedná o pochybení příjmu nemocnice!

Na druhou stranu je pravdou, že omezené kapacity zapříčiněné poddimenzovaným zdravotnictvím už nebude nic neobvyklého, ale to nikoho nezajímá...

Je třeba veřejnosti oznámit, že stav českého zdravotnictví se pod aktuální správou a vedením bude jen nadále zhoršovat až k úplnému kolapsu...

"Naštěstí" se toho mnoho z nás očividně ani nedožije... :-)

+6/−1
22.3.2016 16:18

P71e13t56r 22P45r75a35c22h17a17ř 9111383452738

Upřímnou soustrast pozůstalým.

Doporučuji so obrátit na některého právníka a podat žalobu na obě nemocnice.

Sice to život nevrátí, ale bez takovýchto soudních sporů se ve zdravotnictví nic nezmění.

+7/0
22.3.2016 15:12

J24i12ř42í 95D11o53h47n97a48l 5415520695225

Sam jsem zazil, kdyz do UVN privezli zachranari pacienta v ohrozeni zivota a cekali tam nim pres 20 minut. Za u dobu byli nekolikrat na recepci a dozadovali se lekare, ze jim clovek v sanitce umre... Recepcni je odmitala s tim, ze se nemuze na nikoho z lekaru dovolat... :-(:-(:-(

+2/0
22.3.2016 14:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.