Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vlakovém spojení Znojmo - Brno volí ministerstvo nejpomalejší variantu

Přestože na trase mezi Znojmem a Brnem nejsou vlaky časově konkurenceschopné autobusům, ministerstvo dopravy zavrhlo přímé železniční spojení. Prosazuje spěšné vlaky s přestupem v Břeclavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L24i10b15o92r 42S49k43ý84p29a53l75a 7128783142690

Znojmo je pro lidi, kteří mají pracovně a technologicky co nabídnout, mrtvé. Umocněno je to ještě tím, že neexistuje přímý vlakový spoj mezi těmito dvěma největšími městy JMK. Jsem bývalý Znojmák, nyní na Brňák. Jako student jsem jezdíval vlakem mezi těmito městy běžně - ale to bude už třicet let.

0/0
29.3.2016 1:37

K96a97r47e44l 66C17v97e64t61l12e89r 3432742142518

Poslední spěšné vlaky, co mezi Znojmem a Brnem jezdily, dokázaly při zastavování v M. Krumlově, Miroslavi, Hrušovanech a Hodonicích na neopravené štrece a se starými kraksnami vyjezdit cestovní dobu 95 - 100 minut! Optimalizace trati podle studie SUDOPu z roku 2010 realisticky zkracuje tuto jízdní dobu na 65 až 70 minut za předpokladu, že spěšné vlaky dostanou na jednokolejné trati prioritu před všemi osobními vlaky, to dá rozum. Nutností je autoblok, Siemens Desiro atd.

0/0
25.3.2016 9:44

H72o65n88z12a 45K48a55r23á93s54e89k 1595611162498

Autoblok na jednokolejce znamená přínos spíše pro nákladní dopravu, ne pro osobní. Přednost před osobními vlaky jistě Sp vlaky dostanou, ale budou se muset vykřižovat vzájemně - a to příliš dobře nevychází, v tom hodinovém taktu.

0/0
25.3.2016 11:54

H73o81n41z77a 66K26a49r46á81s30e17k 1125491412408

Nutno dodat, že i trať č. 244 je trasována dost nevhodně - míjí Ivančice; do M. Krumlova a Miroslavi je to z nádraží také několik kilometrů... A těch 52 minut cestovní doby autobusů (viz údaj v článku) je dost zavádějících, protože tento údaj platí jen pro bezzastávkové přímé spoje, kterých však jede jen několik za den. Obvyklá cestovní doba autobusů mezi Brnem a Znojmem je 1 h 15 min., viz http://idsjmk.cz/jrady/108.pdf?date=28.02.2016.

+3/0
24.3.2016 14:19
Foto

D59a10n20i24e11l 12P45a89w12l34i58k 6524342501213

Tak nevím kde jste sebral informaci o tom že trať mi ji ivancice. A z nádraží v Krumlove funguje navazna aut. Doprava

0/0
26.3.2016 9:53

H26o47n13z54a 62K26a60r42á35s84e56k 1265511292258

Samozřejmě byla myšlena hlavní trať míjející Ivančice.

Ovšem, M. Krumlov (a donedávna i Miroslav) mají zajištěnou návaznou autobusovou dopravu, která jakž takž řeší spojení DO Brna (případně z Brna dál). Neřeší však spojení z M. Krumlova/Miroslavi do Znojma (s přestupem z busu na vlak půjde o značnou zajížďku + navíc by bylo nutné mít autobusové přípoje z Krumlova/Miroslavi "dublované" - jak na vlak do Brna, tak i na vlak do Znojma) a úskalím je i dojížďka z blízkých obcí do těchto měst (těžko budou chtít lidé jezdit pár kilometrů vlakem s tím, že pak přestoupí na autobus, který je sveze pár dalších kilometrů do samotného města).

0/0
26.3.2016 14:20

K40a52r73e62l 24C40v59e50t90l47e70r 3462512752428

Ivančice jsou napojeny odbočnou drahou, takže do Brna mají komfortní spojení. Krumlov měl vždy obstojné autobusové spojení s nádražím a není problém zde vybudovat větší parkoviště pro P+R, u miroslavského nádraží zase JmK vybudoval přestupní terminál pro autobusy, parkoviště pro auta, takže zde také není problém...

0/0
26.3.2016 12:07

T67o96m22a41s 18N90o64v46o85t76n43y 1481764876265

Tak ono kdyby se konečně něco udělal se silnicí na Znojmo od Pohořelic, tak by ten bus mohl být ještě rychlejší a nemuselo by se vůbec řešit jestli vlak pojede přes Břeclav nebo Krumlov.

+2/−1
24.3.2016 13:54

R55o29m48a81n 18Š27e98s60t86á96k 5844879613633

Znojmu by nejvíc pomohlo dálniční spojení s Brnem a Jihlavou.

+3/0
24.3.2016 13:41

P25a54v24e90l 59B51o88u28c38n86í17k 4492871363765

Trať Znojmo - Hrušovany - Mikulov - Břeclav má zajisté velký potenciál. Samozřejmě po zryhlení a hlavně při lepším křížení vlaků. Dnešní hodinový, resp. 2hodinový takt o víkendu je vskutku tragédie. Za zvážení by stálo zdvojkolejnění v úseku Valtice - Břeclav a potom změna trasování tak, aby se železnice přiblížila k městu Hrušovany nad jevišovkou.

Jestli by v budoucnu byla poptávka i po trati Střelice - M. Krumlov - Znojmo, pak asi jen za předpokladu změny stopy v úseku Miroslav - Znojmo.

A ještě zajimavost: na Pařížské mírové konferenci argumentovala Československá delegace tratí Břeclav - Znojmo - Praha jako rychlíkovou tratí pro spojení Slovenska a Prahy. Proto město Valtice po 1.světové válce připadly Českolovensku, nikoliv Rakousku.

+2/0
24.3.2016 12:45

R46o96m20a73n 13J30e24s27c13h92k34e 9498975617545

Právě kvůli kolejím posunuli hranice. Valtice nejsou Morava ale Nieder O"sterreich - Dolní Rakousko. V prosinci 1918 tam poslali vojáky a jelikož jsme měli ostřejší lokty, tak nám to prošlo.

0/0
25.3.2016 21:50

K20a15r76e83l 31V61a87c34h85u37t 9733662109193

Vůči Znojmu a Znojmákům je to už celá desetiletí už skoro něco jako spiknutí... :-/

Nikdo jim neulehčuje v odloučenosti. Kdo ví, zda-li to může být k něčemu dobré...

+1/0
24.3.2016 12:44

I94v11o 77H20e33b19e59l87k76a 8865600932390

Jezdil jsem jako student autobusem nebo vlakem cestu Brno-Znojmo kolik let.

Vždycky to dopadlo tak, že pokud jsem si mohl do autobusu sednout, jel jsem autobusem. Pokud bylo plno a musel bych stát a nespěchal bych, šel jsem na vlak.

Při porovnatelné době jízdy, bych volil kvůli pohodlí vlak. Dnes když jezdím pracovně, prostě do vlaku nemůžu sednout, protože bych nic nestihl.

+5/0
24.3.2016 11:08
Foto

D95a87n66i27e48l 30P76a42w95l43i21k 6514542831183

Trat pře Krumlov má výhodu, že nikdy nebyla stavěna jako lokálka ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní. Tomu odpovídají oblouky, tunely mosty...Zcela logické je pro spojení mezi Brnem a Znojmem využít trat přes Moravsky Krumlov.:-) Jezdit vlakem z Brna do Znojma pře Břeclav je stejný jako jezdit z Prahy do Ostravy přes Jindřichův Hradec. Nesmysl!!!

+5/−1
24.3.2016 10:53

I85v87a74n 56H57o26l92a96s 5327717868377

> ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní

Ne tak docela. Primárně byla pro rychlíková dálkové spoje stavěna trať Vídeň-Hrušovany-Znojmo-Okříšky-Jhlava ... a to pro spojení s Prahou. Z Hrušovan do Znojma byla vedena pouze odbočka (jako konkurence pro vlaky na "Ferdinandce") a rozhodně ani v tom roce 1870 neměla úplně všude parametry rychlíkové trati. .

Vytvořit dnes na této trati konkurenceschopné spojení Znojma s Brnem znamená minimálně o jeden řád vyšší investice, než volit v první fázi kilometricky delší, ale zdaleka ne o tolik pomalejší (protože značnou část tvoří koridor s TR 160 km/hod.) trasu přes Břeclav.

+2/−1
24.3.2016 11:01

T44o60m26á98š 95T70a67t58í37č96e70k 5550272790418

Ale Ťok nemluví o žádné první fázi. On to spojení přes Krumlov tímto pohřbívá.

+2/0
24.3.2016 12:37

K61a14r43e98l 80C64v75e79t89l98e84r 3472812792938

Trať Vídeň - Hrušovany n.J. - M.Krumlov - Střelice - Brno byla opravdu dálková rychlíková trať pro Společnost státní dráhy (StEG), aby nemusela platit peáž konkureční Ferdinandce přes Břeclav. Celé její spodní těleso, hlavy mostů, tunely jsou stavěny na položení dvou kolejí vyjma mostu přes údolí Jihlavy (ten je taky dnes už jiný).

Důležité je, že spěšný vlak Znojmo - Krumlov - Brno za 65 minut pobere cestující z Hrušovan, Miroslavi a Krumlova a zajistí i konkurenceschopné spojení těchto největších měst Znojemska mezi sebou!

0/0
25.3.2016 9:37

R68o93m76a42n 48J97e45s27c21h54k82e 9268595587895

Stejně se nakonec Šteg dělil s rychlíky, jezdilo se hlavně přes Břeclav. 4 rychlíky přes Břeclav a 2 přes Laa. Jízdní doba přes Břeclav do roku 1918 2,5 hodiny, přes Laa přes 3 hodiny. Směrově a výškově špatná trať.

0/0
25.3.2016 18:46

R14o10m39a46n 60J44e28s37c86h56k78e 9848465197965

V roce 1870 tam žádné rychlíky nejezdily. Kolik lidí pojede z Krumlova, Miroslavi a Hrušovan když na nádraží je to 4 km. Bohužel vítězí auto.

Já jezdil z Brno do Znojma před 30 lety stopem. A bylo to rychlejší než vlakem. Tehdy jezdila třetina aut co dnes.

0/0
25.3.2016 19:08
Foto

D84a29n75i56e13l 11P60a50w46l92i63k 6684262861353

Ce spicce jezdi z Krumlova kolem 100 lidi a nekdy i vice

0/0
26.3.2016 9:58

R80o58m29a40n 19J80e46s51c42h42k33e 9758485547915

Máte to popletené. Rakouská severozápadní O"NWB trať Wien - Retz-Šatov-Znojmo-Jihlava- Velký Osek-Děčín. Trať Štégu Wien-Hrušovany-Brno byla hlavně spojka mezi uherskou a předlitavskou částí. Nebyla směrově ani výškově dobrá - tudíž pomalá. Před rokem 1918 tam jezdily 2 rychlíky zatímco po Ferdinandce Wien-Břeclav-Brno jezdily 4 rychlíky. Tam byla jízdní doba asi 2,5 hodiny, přes Hrušovany-Šanov přes 3 hodiny.

Ač fanda vlaků, smysl má rychlá trať Břeclav- Znojmo.

0/0
25.3.2016 18:42

J28a60n 79Č12e57k97a95l 7829115864124

"Rychlíková" v tehdejších mezích, dnes je už jedno, jestli budete stavět přeložky kvůli oblouku o poloměru 150m nebo 200m...

0/0
24.3.2016 14:52

R48o88m98a67n 80Š58e21s10t30á97k 5354269773863

Brno – Znojmo, přímý autobus: 78 Kč.

Brno – Znojmo, vlakem přes Břeclav: 86 Kč.

Je to o dost delší, ale za to o něco dražší. ;-D

+1/0
24.3.2016 10:48

H13a81n34a 24U69l76r84y11c91h11o44v18á 9450843768828

Tedy mě IDOS našel jízdné s IN kartou 135,- a bez průkazu za 180,-. To je docela síla.

+2/0
24.3.2016 11:21

N61i46k39o32l78a97j 62M43a73l52í26k 5374543700291

Ceny, co napsal pán jsou ceny v rámci tarifu IDS Jmk (a ten se vyplatí snad pro všechny cesty po Jmk).

+2/0
24.3.2016 11:58

M34a63r34t69i93n 23I57r86e26i35n 5630862170662

Ministr zjevně z Brna do Znojma nikdy vlakem nejel

+7/0
24.3.2016 10:31

H45a50n74a 24U53l25r73y79c48h64o34v83á 9700803948348

Řekla bych, že ministr žádným vlakem nejel ;-) Jinak mi to přijde podobné, jako kdybych z HK jela do Brna přes Prahu.

+4/−1
24.3.2016 11:16

R67o73m46a39n 25J82e81s60c16h87k47e 9878515157535

Opticky trať je přes Hrušovany -Šanov kratší ale není. A trať přes Břeclav je o hodně rychlejší. Štégovácká trať Wien - Hrušovany - Brno je směrově i výškově hodně špatná. Je více kratších ale zároveň pomalejších tratí.

Také města na trati jsou daleko. Kounice, Moravský Krumlov, Miroslav a Hrušovany jsou lehce z ruky. Trať byla stavěna za účelem spojení uherské části Štégu s jeho Předlitavskou částí Brno - Praha- Podmokly. V roce 1870 byl kvůli tomu ve Vídni skandál, protože byla porušena císařská dohoda o výsadním spojení Brna s Vídní. Společnost dostala konceci na trať Wien- Střelice. Trať Brno - Boží Požehnání-dnes Zastávka u Brna koupil strýček

jako figurka - dnes bilý kůň jako dcery pana Babiše.

0/0
25.3.2016 22:04

H44o75n35z17a 16K74a61r40á27s14e60k 1835841152688

CIT ON "Například linky z Brna do Laa nebo Mikulova jsou brány jako páteřní a železnice se jim musí přizpůsobit. V praxi to vypadá tak, že se jízdní doba uměle prodlužuje. Vlak tak sice na zmodernizovaných úsecích čas uspoří, cestující jej pak ale pročekají v přestupních uzlech." CIT OFF

Není pravda. Koncept dopravy na trati č. 246 počítá s kombinací křižování v Hrušovanech nad Jevišovkou + v nové výhybně Sedlec u Mikulova. Takže žádné umělé prodloužování kvůli "pročekání v přestupních uzlech". A v případě Hrušovan nad Jevišovkou nejde ani tak o "páteřnost" autobusové linky č. 104, ale o to, že sjíždění vlaků a autobusů v jeden shodný čas (= křižování vlaků probíhající zde) je vhodné z hlediska obousměrného zajištění krátkých přípojů od vlaku do města Hrušovan (vzdáleného od nádraží několik kilometrů), popřípadě opačným směrem do Hevlína.

+4/0
24.3.2016 9:53

H39o86n16z30a 11K94a22r69á37s30e67k 1925621462368

Ta studie Sudopu Brno z roku 2010 je velmi tendenční a optimistická, mj. u těch jízdních dob nepočítá s reálnými provozními aspekty jako např. křižování vlaků v taktové dopravě na jednokolejné trati. Ve skutečnosti by i po optimalizaci tratě byla cestovní doba delší než proklamovaných 65 minut.

Na druhou stranu, tvrdit, že řešením spojení Brna se Znojmem je jízda šílenou oklikou přes Břeclav (mj. by mě zajímala tarifní opatření, protože z kilometrického i zónového hlediska by jízdné bylo dost drahé oproti autobusu) je alibismus.

0/−1
24.3.2016 9:49

M35a90r95e59k 80T49o94p54i87č 4275919227163

Brno - Znojmo přímo přes Pohořelice: 10 zón, cena 78 Kč

Brno - Břeclav - Znojmo: neomezený počet zón, cena 86 Kč

Cenový rozdíl je tedy zanedbatelný. Ovšem je otázka, zda ty přípojné vlaky na štrece 250 budou do IDS zaintegrovány. V opravdu rychlých vlacích kategorie EC/ railjet dnes IDS jízdenky neplatí.

+1/0
24.3.2016 18:00

L22u20k32a97s 74P11r29i18k11r45y83l 9511485628648

nejhorsi je, ze pokud budu chtet z brna s bajkem na jednodenni vylet do podyji (vytrazil bych hned), mam proste smulu. 2,5 hodiny se s kolem pres breclav nepotahnu :-/

+3/0
24.3.2016 9:45

M79a85r17e67k 76T80o76p35i91č 4885559867883

Můžete vyrazit hned zítra, kdy poprvé pojede přímý spěšňák VELO-PODYJÍ. Pravda, z Brna do Znojma to jede 2:12, ale v případě výletu zase není nezbytné hledět na každou minutu.

+1/0
24.3.2016 17:55

L90u60k42a83s 13P10r63i24k19r45y94l 9871445178278

Ocihnu, ale i tak je to peklo:)

0/0
24.3.2016 18:43

J89a59n 74Č38e11k42a88l 7189405844534

Chápu, že se to pánovi z M.Krumlova nelíbí, ale podíval se někdy na mapu, na délku trati, kterou bude nutné opravit? Při variantě přes Krumlov je to 63km oproti 43km do Břeclavi, a na trase je Mikulov, který je, při vší úctě k M.Krumlovu, známější...

+2/−5
24.3.2016 9:40

H39o41n42z95a 15K85a55r41á28s19e83k 1515671452618

Ze Střelic do Hrušovan n/J. je to jen 50 km. Těch zbylých 13 km se "opraví" (zmodernizuje) buď tak jako tak (Brno-Horní Heršpice - Zastávka a i kdyby ne, tak mezi Střelicemi a Horními Heršpicemi mohou vlaky jet 90 km/h, tzn. žádná tragédie), resp. zřejmě se "neopraví" (brněnský uzel), ale pokud náhodou ano, pak to bude zdaleka nejen kvůli vlakům od/do Znojma.

0/0
24.3.2016 14:21

P11a64v75e71l 72Ř87a45p69e18k 7122386799585

To je tak, když o veřejné dopravě rozhodují ti, kteří nevytáhnou zadek z auta a jediné, co v celé věci vidí, jsou peníze z veřejných zdrojů, které nakonec skončí v soukromých kapsách.

+8/−3
24.3.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.