Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na vlakovém spojení Znojmo - Brno volí ministerstvo nejpomalejší variantu

Přestože na trase mezi Znojmem a Brnem nejsou vlaky časově konkurenceschopné autobusům, ministerstvo dopravy zavrhlo přímé železniční spojení. Prosazuje spěšné vlaky s přestupem v Břeclavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60i87b36o33r 86S31k47ý11p68a61l52a 7408293972940

Znojmo je pro lidi, kteří mají pracovně a technologicky co nabídnout, mrtvé. Umocněno je to ještě tím, že neexistuje přímý vlakový spoj mezi těmito dvěma největšími městy JMK. Jsem bývalý Znojmák, nyní na Brňák. Jako student jsem jezdíval vlakem mezi těmito městy běžně - ale to bude už třicet let.

0/0
29.3.2016 1:37

K68a83r97e41l 23C66v51e76t75l26e39r 3802302442248

Poslední spěšné vlaky, co mezi Znojmem a Brnem jezdily, dokázaly při zastavování v M. Krumlově, Miroslavi, Hrušovanech a Hodonicích na neopravené štrece a se starými kraksnami vyjezdit cestovní dobu 95 - 100 minut! Optimalizace trati podle studie SUDOPu z roku 2010 realisticky zkracuje tuto jízdní dobu na 65 až 70 minut za předpokladu, že spěšné vlaky dostanou na jednokolejné trati prioritu před všemi osobními vlaky, to dá rozum. Nutností je autoblok, Siemens Desiro atd.

0/0
25.3.2016 9:44

H32o47n54z76a 89K78a29r30á92s87e66k 1635661672958

Autoblok na jednokolejce znamená přínos spíše pro nákladní dopravu, ne pro osobní. Přednost před osobními vlaky jistě Sp vlaky dostanou, ale budou se muset vykřižovat vzájemně - a to příliš dobře nevychází, v tom hodinovém taktu.

0/0
25.3.2016 11:54

H51o26n34z53a 41K90a44r84á28s74e68k 1815201542308

Nutno dodat, že i trať č. 244 je trasována dost nevhodně - míjí Ivančice; do M. Krumlova a Miroslavi je to z nádraží také několik kilometrů... A těch 52 minut cestovní doby autobusů (viz údaj v článku) je dost zavádějících, protože tento údaj platí jen pro bezzastávkové přímé spoje, kterých však jede jen několik za den. Obvyklá cestovní doba autobusů mezi Brnem a Znojmem je 1 h 15 min., viz http://idsjmk.cz/jrady/108.pdf?date=28.02.2016.

+3/0
24.3.2016 14:19
Foto

D70a86n40i18e26l 96P59a50w90l92i28k 6224922731623

Tak nevím kde jste sebral informaci o tom že trať mi ji ivancice. A z nádraží v Krumlove funguje navazna aut. Doprava

0/0
26.3.2016 9:53

H71o84n31z88a 71K15a23r10á45s98e44k 1435111282298

Samozřejmě byla myšlena hlavní trať míjející Ivančice.

Ovšem, M. Krumlov (a donedávna i Miroslav) mají zajištěnou návaznou autobusovou dopravu, která jakž takž řeší spojení DO Brna (případně z Brna dál). Neřeší však spojení z M. Krumlova/Miroslavi do Znojma (s přestupem z busu na vlak půjde o značnou zajížďku + navíc by bylo nutné mít autobusové přípoje z Krumlova/Miroslavi "dublované" - jak na vlak do Brna, tak i na vlak do Znojma) a úskalím je i dojížďka z blízkých obcí do těchto měst (těžko budou chtít lidé jezdit pár kilometrů vlakem s tím, že pak přestoupí na autobus, který je sveze pár dalších kilometrů do samotného města).

0/0
26.3.2016 14:20

K84a52r21e46l 34C22v23e43t10l36e92r 3892982502668

Ivančice jsou napojeny odbočnou drahou, takže do Brna mají komfortní spojení. Krumlov měl vždy obstojné autobusové spojení s nádražím a není problém zde vybudovat větší parkoviště pro P+R, u miroslavského nádraží zase JmK vybudoval přestupní terminál pro autobusy, parkoviště pro auta, takže zde také není problém...

0/0
26.3.2016 12:07

T16o80m94a29s 11N42o70v98o12t19n28y 1531904466495

Tak ono kdyby se konečně něco udělal se silnicí na Znojmo od Pohořelic, tak by ten bus mohl být ještě rychlejší a nemuselo by se vůbec řešit jestli vlak pojede přes Břeclav nebo Krumlov.

+2/−1
24.3.2016 13:54

R55o92m83a78n 91Š55e43s34t68á47k 5344599193743

Znojmu by nejvíc pomohlo dálniční spojení s Brnem a Jihlavou.

+3/0
24.3.2016 13:41

P37a15v85e17l 54B10o92u76c94n46í34k 4642511783755

Trať Znojmo - Hrušovany - Mikulov - Břeclav má zajisté velký potenciál. Samozřejmě po zryhlení a hlavně při lepším křížení vlaků. Dnešní hodinový, resp. 2hodinový takt o víkendu je vskutku tragédie. Za zvážení by stálo zdvojkolejnění v úseku Valtice - Břeclav a potom změna trasování tak, aby se železnice přiblížila k městu Hrušovany nad jevišovkou.

Jestli by v budoucnu byla poptávka i po trati Střelice - M. Krumlov - Znojmo, pak asi jen za předpokladu změny stopy v úseku Miroslav - Znojmo.

A ještě zajimavost: na Pařížské mírové konferenci argumentovala Československá delegace tratí Břeclav - Znojmo - Praha jako rychlíkovou tratí pro spojení Slovenska a Prahy. Proto město Valtice po 1.světové válce připadly Českolovensku, nikoliv Rakousku.

+2/0
24.3.2016 12:45

R35o19m14a24n 55J44e56s50c53h56k81e 9368885487855

Právě kvůli kolejím posunuli hranice. Valtice nejsou Morava ale Nieder O"sterreich - Dolní Rakousko. V prosinci 1918 tam poslali vojáky a jelikož jsme měli ostřejší lokty, tak nám to prošlo.

0/0
25.3.2016 21:50

K76a73r32e73l 52V10a53c26h85u59t 9423102929893

Vůči Znojmu a Znojmákům je to už celá desetiletí už skoro něco jako spiknutí... :-/

Nikdo jim neulehčuje v odloučenosti. Kdo ví, zda-li to může být k něčemu dobré...

+1/0
24.3.2016 12:44

I12v95o 18H19e68b26e68l58k33a 8985700232580

Jezdil jsem jako student autobusem nebo vlakem cestu Brno-Znojmo kolik let.

Vždycky to dopadlo tak, že pokud jsem si mohl do autobusu sednout, jel jsem autobusem. Pokud bylo plno a musel bych stát a nespěchal bych, šel jsem na vlak.

Při porovnatelné době jízdy, bych volil kvůli pohodlí vlak. Dnes když jezdím pracovně, prostě do vlaku nemůžu sednout, protože bych nic nestihl.

+5/0
24.3.2016 11:08
Foto

D50a59n14i55e45l 93P67a56w84l78i74k 6144522601663

Trat pře Krumlov má výhodu, že nikdy nebyla stavěna jako lokálka ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní. Tomu odpovídají oblouky, tunely mosty...Zcela logické je pro spojení mezi Brnem a Znojmem využít trat přes Moravsky Krumlov.:-) Jezdit vlakem z Brna do Znojma pře Břeclav je stejný jako jezdit z Prahy do Ostravy přes Jindřichův Hradec. Nesmysl!!!

+5/−1
24.3.2016 10:53

I13v70a39n 58H95o17l53a62s 5907347918397

> ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní

Ne tak docela. Primárně byla pro rychlíková dálkové spoje stavěna trať Vídeň-Hrušovany-Znojmo-Okříšky-Jhlava ... a to pro spojení s Prahou. Z Hrušovan do Znojma byla vedena pouze odbočka (jako konkurence pro vlaky na "Ferdinandce") a rozhodně ani v tom roce 1870 neměla úplně všude parametry rychlíkové trati. .

Vytvořit dnes na této trati konkurenceschopné spojení Znojma s Brnem znamená minimálně o jeden řád vyšší investice, než volit v první fázi kilometricky delší, ale zdaleka ne o tolik pomalejší (protože značnou část tvoří koridor s TR 160 km/hod.) trasu přes Břeclav.

+2/−1
24.3.2016 11:01

T75o17m56á63š 25T28a11t82í12č36e18k 5810942470548

Ale Ťok nemluví o žádné první fázi. On to spojení přes Krumlov tímto pohřbívá.

+2/0
24.3.2016 12:37

K17a38r61e34l 89C51v63e15t72l42e67r 3522292912638

Trať Vídeň - Hrušovany n.J. - M.Krumlov - Střelice - Brno byla opravdu dálková rychlíková trať pro Společnost státní dráhy (StEG), aby nemusela platit peáž konkureční Ferdinandce přes Břeclav. Celé její spodní těleso, hlavy mostů, tunely jsou stavěny na položení dvou kolejí vyjma mostu přes údolí Jihlavy (ten je taky dnes už jiný).

Důležité je, že spěšný vlak Znojmo - Krumlov - Brno za 65 minut pobere cestující z Hrušovan, Miroslavi a Krumlova a zajistí i konkurenceschopné spojení těchto největších měst Znojemska mezi sebou!

0/0
25.3.2016 9:37

R95o12m81a12n 42J63e54s12c66h57k88e 9448485117865

Stejně se nakonec Šteg dělil s rychlíky, jezdilo se hlavně přes Břeclav. 4 rychlíky přes Břeclav a 2 přes Laa. Jízdní doba přes Břeclav do roku 1918 2,5 hodiny, přes Laa přes 3 hodiny. Směrově a výškově špatná trať.

0/0
25.3.2016 18:46

R36o32m86a35n 57J25e46s26c63h77k51e 9278145987205

V roce 1870 tam žádné rychlíky nejezdily. Kolik lidí pojede z Krumlova, Miroslavi a Hrušovan když na nádraží je to 4 km. Bohužel vítězí auto.

Já jezdil z Brno do Znojma před 30 lety stopem. A bylo to rychlejší než vlakem. Tehdy jezdila třetina aut co dnes.

0/0
25.3.2016 19:08
Foto

D54a68n25i59e16l 26P28a97w44l71i15k 6944962781863

Ce spicce jezdi z Krumlova kolem 100 lidi a nekdy i vice

0/0
26.3.2016 9:58

R83o16m25a37n 92J65e64s91c68h75k70e 9538655647265

Máte to popletené. Rakouská severozápadní O"NWB trať Wien - Retz-Šatov-Znojmo-Jihlava- Velký Osek-Děčín. Trať Štégu Wien-Hrušovany-Brno byla hlavně spojka mezi uherskou a předlitavskou částí. Nebyla směrově ani výškově dobrá - tudíž pomalá. Před rokem 1918 tam jezdily 2 rychlíky zatímco po Ferdinandce Wien-Břeclav-Brno jezdily 4 rychlíky. Tam byla jízdní doba asi 2,5 hodiny, přes Hrušovany-Šanov přes 3 hodiny.

Ač fanda vlaků, smysl má rychlá trať Břeclav- Znojmo.

0/0
25.3.2016 18:42

J10a76n 60Č49e52k89a34l 7929425714754

"Rychlíková" v tehdejších mezích, dnes je už jedno, jestli budete stavět přeložky kvůli oblouku o poloměru 150m nebo 200m...

0/0
24.3.2016 14:52

R25o70m16a58n 79Š74e21s67t79á72k 5404309923933

Brno – Znojmo, přímý autobus: 78 Kč.

Brno – Znojmo, vlakem přes Břeclav: 86 Kč.

Je to o dost delší, ale za to o něco dražší. ;-D

+1/0
24.3.2016 10:48

H26a74n58a 94U23l56r52y37c90h15o49v78á 9950123368438

Tedy mě IDOS našel jízdné s IN kartou 135,- a bez průkazu za 180,-. To je docela síla.

+2/0
24.3.2016 11:21

N24i63k31o88l69a70j 88M82a70l14í85k 5404683230731

Ceny, co napsal pán jsou ceny v rámci tarifu IDS Jmk (a ten se vyplatí snad pro všechny cesty po Jmk).

+2/0
24.3.2016 11:58

M35a12r96t13i47n 72I95r29e59i73n 5630152480342

Ministr zjevně z Brna do Znojma nikdy vlakem nejel

+7/0
24.3.2016 10:31

H39a38n72a 34U64l79r44y51c89h11o72v95á 9290433528228

Řekla bych, že ministr žádným vlakem nejel ;-) Jinak mi to přijde podobné, jako kdybych z HK jela do Brna přes Prahu.

+4/−1
24.3.2016 11:16

R26o15m45a66n 71J61e91s85c78h14k21e 9258585917505

Opticky trať je přes Hrušovany -Šanov kratší ale není. A trať přes Břeclav je o hodně rychlejší. Štégovácká trať Wien - Hrušovany - Brno je směrově i výškově hodně špatná. Je více kratších ale zároveň pomalejších tratí.

Také města na trati jsou daleko. Kounice, Moravský Krumlov, Miroslav a Hrušovany jsou lehce z ruky. Trať byla stavěna za účelem spojení uherské části Štégu s jeho Předlitavskou částí Brno - Praha- Podmokly. V roce 1870 byl kvůli tomu ve Vídni skandál, protože byla porušena císařská dohoda o výsadním spojení Brna s Vídní. Společnost dostala konceci na trať Wien- Střelice. Trať Brno - Boží Požehnání-dnes Zastávka u Brna koupil strýček

jako figurka - dnes bilý kůň jako dcery pana Babiše.

0/0
25.3.2016 22:04

H20o24n29z64a 64K60a10r39á50s49e70k 1325611602578

CIT ON "Například linky z Brna do Laa nebo Mikulova jsou brány jako páteřní a železnice se jim musí přizpůsobit. V praxi to vypadá tak, že se jízdní doba uměle prodlužuje. Vlak tak sice na zmodernizovaných úsecích čas uspoří, cestující jej pak ale pročekají v přestupních uzlech." CIT OFF

Není pravda. Koncept dopravy na trati č. 246 počítá s kombinací křižování v Hrušovanech nad Jevišovkou + v nové výhybně Sedlec u Mikulova. Takže žádné umělé prodloužování kvůli "pročekání v přestupních uzlech". A v případě Hrušovan nad Jevišovkou nejde ani tak o "páteřnost" autobusové linky č. 104, ale o to, že sjíždění vlaků a autobusů v jeden shodný čas (= křižování vlaků probíhající zde) je vhodné z hlediska obousměrného zajištění krátkých přípojů od vlaku do města Hrušovan (vzdáleného od nádraží několik kilometrů), popřípadě opačným směrem do Hevlína.

+4/0
24.3.2016 9:53

H71o33n32z40a 39K21a92r31á29s93e71k 1105711712928

Ta studie Sudopu Brno z roku 2010 je velmi tendenční a optimistická, mj. u těch jízdních dob nepočítá s reálnými provozními aspekty jako např. křižování vlaků v taktové dopravě na jednokolejné trati. Ve skutečnosti by i po optimalizaci tratě byla cestovní doba delší než proklamovaných 65 minut.

Na druhou stranu, tvrdit, že řešením spojení Brna se Znojmem je jízda šílenou oklikou přes Břeclav (mj. by mě zajímala tarifní opatření, protože z kilometrického i zónového hlediska by jízdné bylo dost drahé oproti autobusu) je alibismus.

0/−1
24.3.2016 9:49

M65a46r77e84k 23T13o78p33i38č 4925619497833

Brno - Znojmo přímo přes Pohořelice: 10 zón, cena 78 Kč

Brno - Břeclav - Znojmo: neomezený počet zón, cena 86 Kč

Cenový rozdíl je tedy zanedbatelný. Ovšem je otázka, zda ty přípojné vlaky na štrece 250 budou do IDS zaintegrovány. V opravdu rychlých vlacích kategorie EC/ railjet dnes IDS jízdenky neplatí.

+1/0
24.3.2016 18:00

L65u41k20a52s 25P55r51i59k66r86y68l 9271785838178

nejhorsi je, ze pokud budu chtet z brna s bajkem na jednodenni vylet do podyji (vytrazil bych hned), mam proste smulu. 2,5 hodiny se s kolem pres breclav nepotahnu :-/

+3/0
24.3.2016 9:45

M70a43r41e15k 67T49o77p97i38č 4955239787853

Můžete vyrazit hned zítra, kdy poprvé pojede přímý spěšňák VELO-PODYJÍ. Pravda, z Brna do Znojma to jede 2:12, ale v případě výletu zase není nezbytné hledět na každou minutu.

+1/0
24.3.2016 17:55

L20u28k60a16s 81P10r68i79k19r15y68l 9601295768198

Ocihnu, ale i tak je to peklo:)

0/0
24.3.2016 18:43

J94a28n 28Č35e44k60a53l 7539845904154

Chápu, že se to pánovi z M.Krumlova nelíbí, ale podíval se někdy na mapu, na délku trati, kterou bude nutné opravit? Při variantě přes Krumlov je to 63km oproti 43km do Břeclavi, a na trase je Mikulov, který je, při vší úctě k M.Krumlovu, známější...

+2/−5
24.3.2016 9:40

H52o60n72z70a 73K27a27r55á45s86e11k 1585971282778

Ze Střelic do Hrušovan n/J. je to jen 50 km. Těch zbylých 13 km se "opraví" (zmodernizuje) buď tak jako tak (Brno-Horní Heršpice - Zastávka a i kdyby ne, tak mezi Střelicemi a Horními Heršpicemi mohou vlaky jet 90 km/h, tzn. žádná tragédie), resp. zřejmě se "neopraví" (brněnský uzel), ale pokud náhodou ano, pak to bude zdaleka nejen kvůli vlakům od/do Znojma.

0/0
24.3.2016 14:21

P35a69v73e61l 95Ř62a80p27e77k 7602856289605

To je tak, když o veřejné dopravě rozhodují ti, kteří nevytáhnou zadek z auta a jediné, co v celé věci vidí, jsou peníze z veřejných zdrojů, které nakonec skončí v soukromých kapsách.

+8/−3
24.3.2016 9:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.