Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vlakovém spojení Znojmo - Brno volí ministerstvo nejpomalejší variantu

Přestože na trase mezi Znojmem a Brnem nejsou vlaky časově konkurenceschopné autobusům, ministerstvo dopravy zavrhlo přímé železniční spojení. Prosazuje spěšné vlaky s přestupem v Břeclavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37i94b18o28r 95S41k94ý42p57a50l39a 7468253672890

Znojmo je pro lidi, kteří mají pracovně a technologicky co nabídnout, mrtvé. Umocněno je to ještě tím, že neexistuje přímý vlakový spoj mezi těmito dvěma největšími městy JMK. Jsem bývalý Znojmák, nyní na Brňák. Jako student jsem jezdíval vlakem mezi těmito městy běžně - ale to bude už třicet let.

0/0
29.3.2016 1:37

K93a71r76e69l 86C40v13e57t14l31e18r 3952102812868

Poslední spěšné vlaky, co mezi Znojmem a Brnem jezdily, dokázaly při zastavování v M. Krumlově, Miroslavi, Hrušovanech a Hodonicích na neopravené štrece a se starými kraksnami vyjezdit cestovní dobu 95 - 100 minut! Optimalizace trati podle studie SUDOPu z roku 2010 realisticky zkracuje tuto jízdní dobu na 65 až 70 minut za předpokladu, že spěšné vlaky dostanou na jednokolejné trati prioritu před všemi osobními vlaky, to dá rozum. Nutností je autoblok, Siemens Desiro atd.

0/0
25.3.2016 9:44

H31o44n50z95a 16K71a53r47á34s23e97k 1985491222258

Autoblok na jednokolejce znamená přínos spíše pro nákladní dopravu, ne pro osobní. Přednost před osobními vlaky jistě Sp vlaky dostanou, ale budou se muset vykřižovat vzájemně - a to příliš dobře nevychází, v tom hodinovém taktu.

0/0
25.3.2016 11:54

H51o61n17z92a 40K30a89r31á91s37e33k 1475141952878

Nutno dodat, že i trať č. 244 je trasována dost nevhodně - míjí Ivančice; do M. Krumlova a Miroslavi je to z nádraží také několik kilometrů... A těch 52 minut cestovní doby autobusů (viz údaj v článku) je dost zavádějících, protože tento údaj platí jen pro bezzastávkové přímé spoje, kterých však jede jen několik za den. Obvyklá cestovní doba autobusů mezi Brnem a Znojmem je 1 h 15 min., viz http://idsjmk.cz/jrady/108.pdf?date=28.02.2016.

+3/0
24.3.2016 14:19
Foto

D44a93n59i69e28l 94P95a29w60l28i50k 6334522551873

Tak nevím kde jste sebral informaci o tom že trať mi ji ivancice. A z nádraží v Krumlove funguje navazna aut. Doprava

0/0
26.3.2016 9:53

H40o63n45z87a 79K55a87r17á50s66e40k 1225571672818

Samozřejmě byla myšlena hlavní trať míjející Ivančice.

Ovšem, M. Krumlov (a donedávna i Miroslav) mají zajištěnou návaznou autobusovou dopravu, která jakž takž řeší spojení DO Brna (případně z Brna dál). Neřeší však spojení z M. Krumlova/Miroslavi do Znojma (s přestupem z busu na vlak půjde o značnou zajížďku + navíc by bylo nutné mít autobusové přípoje z Krumlova/Miroslavi "dublované" - jak na vlak do Brna, tak i na vlak do Znojma) a úskalím je i dojížďka z blízkých obcí do těchto měst (těžko budou chtít lidé jezdit pár kilometrů vlakem s tím, že pak přestoupí na autobus, který je sveze pár dalších kilometrů do samotného města).

0/0
26.3.2016 14:20

K33a49r51e45l 77C13v48e78t93l30e54r 3422562742898

Ivančice jsou napojeny odbočnou drahou, takže do Brna mají komfortní spojení. Krumlov měl vždy obstojné autobusové spojení s nádražím a není problém zde vybudovat větší parkoviště pro P+R, u miroslavského nádraží zase JmK vybudoval přestupní terminál pro autobusy, parkoviště pro auta, takže zde také není problém...

0/0
26.3.2016 12:07

T95o47m75a13s 96N69o11v26o25t41n56y 1851184136865

Tak ono kdyby se konečně něco udělal se silnicí na Znojmo od Pohořelic, tak by ten bus mohl být ještě rychlejší a nemuselo by se vůbec řešit jestli vlak pojede přes Břeclav nebo Krumlov.

+2/−1
24.3.2016 13:54

R82o48m61a77n 93Š11e81s16t76á84k 5904839513663

Znojmu by nejvíc pomohlo dálniční spojení s Brnem a Jihlavou.

+3/0
24.3.2016 13:41

P35a22v41e42l 60B69o92u46c54n70í22k 4322321353135

Trať Znojmo - Hrušovany - Mikulov - Břeclav má zajisté velký potenciál. Samozřejmě po zryhlení a hlavně při lepším křížení vlaků. Dnešní hodinový, resp. 2hodinový takt o víkendu je vskutku tragédie. Za zvážení by stálo zdvojkolejnění v úseku Valtice - Břeclav a potom změna trasování tak, aby se železnice přiblížila k městu Hrušovany nad jevišovkou.

Jestli by v budoucnu byla poptávka i po trati Střelice - M. Krumlov - Znojmo, pak asi jen za předpokladu změny stopy v úseku Miroslav - Znojmo.

A ještě zajimavost: na Pařížské mírové konferenci argumentovala Československá delegace tratí Břeclav - Znojmo - Praha jako rychlíkovou tratí pro spojení Slovenska a Prahy. Proto město Valtice po 1.světové válce připadly Českolovensku, nikoliv Rakousku.

+2/0
24.3.2016 12:45

R31o26m40a75n 16J47e16s80c78h79k87e 9238415977285

Právě kvůli kolejím posunuli hranice. Valtice nejsou Morava ale Nieder O"sterreich - Dolní Rakousko. V prosinci 1918 tam poslali vojáky a jelikož jsme měli ostřejší lokty, tak nám to prošlo.

0/0
25.3.2016 21:50

K15a85r59e58l 89V28a25c53h57u42t 9933462929893

Vůči Znojmu a Znojmákům je to už celá desetiletí už skoro něco jako spiknutí... :-/

Nikdo jim neulehčuje v odloučenosti. Kdo ví, zda-li to může být k něčemu dobré...

+1/0
24.3.2016 12:44

I64v71o 77H56e12b54e67l60k18a 8445290282410

Jezdil jsem jako student autobusem nebo vlakem cestu Brno-Znojmo kolik let.

Vždycky to dopadlo tak, že pokud jsem si mohl do autobusu sednout, jel jsem autobusem. Pokud bylo plno a musel bych stát a nespěchal bych, šel jsem na vlak.

Při porovnatelné době jízdy, bych volil kvůli pohodlí vlak. Dnes když jezdím pracovně, prostě do vlaku nemůžu sednout, protože bych nic nestihl.

+5/0
24.3.2016 11:08
Foto

D61a61n71i56e60l 47P36a64w35l71i73k 6444832161723

Trat pře Krumlov má výhodu, že nikdy nebyla stavěna jako lokálka ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní. Tomu odpovídají oblouky, tunely mosty...Zcela logické je pro spojení mezi Brnem a Znojmem využít trat přes Moravsky Krumlov.:-) Jezdit vlakem z Brna do Znojma pře Břeclav je stejný jako jezdit z Prahy do Ostravy přes Jindřichův Hradec. Nesmysl!!!

+5/−1
24.3.2016 10:53

I81v42a22n 11H22o89l23a18s 5207667398527

> ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní

Ne tak docela. Primárně byla pro rychlíková dálkové spoje stavěna trať Vídeň-Hrušovany-Znojmo-Okříšky-Jhlava ... a to pro spojení s Prahou. Z Hrušovan do Znojma byla vedena pouze odbočka (jako konkurence pro vlaky na "Ferdinandce") a rozhodně ani v tom roce 1870 neměla úplně všude parametry rychlíkové trati. .

Vytvořit dnes na této trati konkurenceschopné spojení Znojma s Brnem znamená minimálně o jeden řád vyšší investice, než volit v první fázi kilometricky delší, ale zdaleka ne o tolik pomalejší (protože značnou část tvoří koridor s TR 160 km/hod.) trasu přes Břeclav.

+2/−1
24.3.2016 11:01

T60o54m77á24š 38T71a86t62í90č84e85k 5420972660358

Ale Ťok nemluví o žádné první fázi. On to spojení přes Krumlov tímto pohřbívá.

+2/0
24.3.2016 12:37

K39a98r14e21l 27C48v93e77t74l32e28r 3152502472538

Trať Vídeň - Hrušovany n.J. - M.Krumlov - Střelice - Brno byla opravdu dálková rychlíková trať pro Společnost státní dráhy (StEG), aby nemusela platit peáž konkureční Ferdinandce přes Břeclav. Celé její spodní těleso, hlavy mostů, tunely jsou stavěny na položení dvou kolejí vyjma mostu přes údolí Jihlavy (ten je taky dnes už jiný).

Důležité je, že spěšný vlak Znojmo - Krumlov - Brno za 65 minut pobere cestující z Hrušovan, Miroslavi a Krumlova a zajistí i konkurenceschopné spojení těchto největších měst Znojemska mezi sebou!

0/0
25.3.2016 9:37

R61o88m31a94n 74J20e57s56c44h72k96e 9538805967565

Stejně se nakonec Šteg dělil s rychlíky, jezdilo se hlavně přes Břeclav. 4 rychlíky přes Břeclav a 2 přes Laa. Jízdní doba přes Břeclav do roku 1918 2,5 hodiny, přes Laa přes 3 hodiny. Směrově a výškově špatná trať.

0/0
25.3.2016 18:46

R78o12m55a64n 83J18e15s54c21h14k65e 9758125917205

V roce 1870 tam žádné rychlíky nejezdily. Kolik lidí pojede z Krumlova, Miroslavi a Hrušovan když na nádraží je to 4 km. Bohužel vítězí auto.

Já jezdil z Brno do Znojma před 30 lety stopem. A bylo to rychlejší než vlakem. Tehdy jezdila třetina aut co dnes.

0/0
25.3.2016 19:08
Foto

D45a24n47i33e95l 21P12a90w24l80i52k 6694482291933

Ce spicce jezdi z Krumlova kolem 100 lidi a nekdy i vice

0/0
26.3.2016 9:58

R22o80m28a53n 25J59e85s63c44h55k44e 9198905197445

Máte to popletené. Rakouská severozápadní O"NWB trať Wien - Retz-Šatov-Znojmo-Jihlava- Velký Osek-Děčín. Trať Štégu Wien-Hrušovany-Brno byla hlavně spojka mezi uherskou a předlitavskou částí. Nebyla směrově ani výškově dobrá - tudíž pomalá. Před rokem 1918 tam jezdily 2 rychlíky zatímco po Ferdinandce Wien-Břeclav-Brno jezdily 4 rychlíky. Tam byla jízdní doba asi 2,5 hodiny, přes Hrušovany-Šanov přes 3 hodiny.

Ač fanda vlaků, smysl má rychlá trať Břeclav- Znojmo.

0/0
25.3.2016 18:42

J55a64n 34Č17e61k38a42l 7739595664104

"Rychlíková" v tehdejších mezích, dnes je už jedno, jestli budete stavět přeložky kvůli oblouku o poloměru 150m nebo 200m...

0/0
24.3.2016 14:52

R63o50m13a65n 45Š15e90s19t52á94k 5834479933153

Brno – Znojmo, přímý autobus: 78 Kč.

Brno – Znojmo, vlakem přes Břeclav: 86 Kč.

Je to o dost delší, ale za to o něco dražší. ;-D

+1/0
24.3.2016 10:48

H59a60n13a 76U61l11r21y81c79h35o86v44á 9410673648788

Tedy mě IDOS našel jízdné s IN kartou 135,- a bez průkazu za 180,-. To je docela síla.

+2/0
24.3.2016 11:21

N16i68k85o25l95a45j 60M77a19l38í27k 5804653480701

Ceny, co napsal pán jsou ceny v rámci tarifu IDS Jmk (a ten se vyplatí snad pro všechny cesty po Jmk).

+2/0
24.3.2016 11:58

M27a39r11t11i77n 39I95r96e65i88n 5810692770782

Ministr zjevně z Brna do Znojma nikdy vlakem nejel

+7/0
24.3.2016 10:31

H10a73n32a 53U72l87r25y60c77h19o24v98á 9350673338828

Řekla bych, že ministr žádným vlakem nejel ;-) Jinak mi to přijde podobné, jako kdybych z HK jela do Brna přes Prahu.

+4/−1
24.3.2016 11:16

R39o25m40a63n 69J14e39s66c86h49k20e 9708305367245

Opticky trať je přes Hrušovany -Šanov kratší ale není. A trať přes Břeclav je o hodně rychlejší. Štégovácká trať Wien - Hrušovany - Brno je směrově i výškově hodně špatná. Je více kratších ale zároveň pomalejších tratí.

Také města na trati jsou daleko. Kounice, Moravský Krumlov, Miroslav a Hrušovany jsou lehce z ruky. Trať byla stavěna za účelem spojení uherské části Štégu s jeho Předlitavskou částí Brno - Praha- Podmokly. V roce 1870 byl kvůli tomu ve Vídni skandál, protože byla porušena císařská dohoda o výsadním spojení Brna s Vídní. Společnost dostala konceci na trať Wien- Střelice. Trať Brno - Boží Požehnání-dnes Zastávka u Brna koupil strýček

jako figurka - dnes bilý kůň jako dcery pana Babiše.

0/0
25.3.2016 22:04

H74o82n98z18a 63K94a37r92á60s55e65k 1615911862778

CIT ON "Například linky z Brna do Laa nebo Mikulova jsou brány jako páteřní a železnice se jim musí přizpůsobit. V praxi to vypadá tak, že se jízdní doba uměle prodlužuje. Vlak tak sice na zmodernizovaných úsecích čas uspoří, cestující jej pak ale pročekají v přestupních uzlech." CIT OFF

Není pravda. Koncept dopravy na trati č. 246 počítá s kombinací křižování v Hrušovanech nad Jevišovkou + v nové výhybně Sedlec u Mikulova. Takže žádné umělé prodloužování kvůli "pročekání v přestupních uzlech". A v případě Hrušovan nad Jevišovkou nejde ani tak o "páteřnost" autobusové linky č. 104, ale o to, že sjíždění vlaků a autobusů v jeden shodný čas (= křižování vlaků probíhající zde) je vhodné z hlediska obousměrného zajištění krátkých přípojů od vlaku do města Hrušovan (vzdáleného od nádraží několik kilometrů), popřípadě opačným směrem do Hevlína.

+4/0
24.3.2016 9:53

H14o37n73z81a 58K65a39r23á19s94e43k 1655661332768

Ta studie Sudopu Brno z roku 2010 je velmi tendenční a optimistická, mj. u těch jízdních dob nepočítá s reálnými provozními aspekty jako např. křižování vlaků v taktové dopravě na jednokolejné trati. Ve skutečnosti by i po optimalizaci tratě byla cestovní doba delší než proklamovaných 65 minut.

Na druhou stranu, tvrdit, že řešením spojení Brna se Znojmem je jízda šílenou oklikou přes Břeclav (mj. by mě zajímala tarifní opatření, protože z kilometrického i zónového hlediska by jízdné bylo dost drahé oproti autobusu) je alibismus.

0/−1
24.3.2016 9:49

M53a40r51e94k 48T26o35p58i68č 4875129327793

Brno - Znojmo přímo přes Pohořelice: 10 zón, cena 78 Kč

Brno - Břeclav - Znojmo: neomezený počet zón, cena 86 Kč

Cenový rozdíl je tedy zanedbatelný. Ovšem je otázka, zda ty přípojné vlaky na štrece 250 budou do IDS zaintegrovány. V opravdu rychlých vlacích kategorie EC/ railjet dnes IDS jízdenky neplatí.

+1/0
24.3.2016 18:00

L17u14k52a47s 78P18r44i82k95r47y76l 9571455688888

nejhorsi je, ze pokud budu chtet z brna s bajkem na jednodenni vylet do podyji (vytrazil bych hned), mam proste smulu. 2,5 hodiny se s kolem pres breclav nepotahnu :-/

+3/0
24.3.2016 9:45

M22a30r38e69k 69T82o12p34i19č 4965489607773

Můžete vyrazit hned zítra, kdy poprvé pojede přímý spěšňák VELO-PODYJÍ. Pravda, z Brna do Znojma to jede 2:12, ale v případě výletu zase není nezbytné hledět na každou minutu.

+1/0
24.3.2016 17:55

L77u15k92a56s 43P59r16i15k52r95y86l 9581875938568

Ocihnu, ale i tak je to peklo:)

0/0
24.3.2016 18:43

J91a74n 46Č13e57k46a46l 7489595414624

Chápu, že se to pánovi z M.Krumlova nelíbí, ale podíval se někdy na mapu, na délku trati, kterou bude nutné opravit? Při variantě přes Krumlov je to 63km oproti 43km do Břeclavi, a na trase je Mikulov, který je, při vší úctě k M.Krumlovu, známější...

+2/−5
24.3.2016 9:40

H95o15n78z43a 49K40a56r66á14s90e53k 1305231852618

Ze Střelic do Hrušovan n/J. je to jen 50 km. Těch zbylých 13 km se "opraví" (zmodernizuje) buď tak jako tak (Brno-Horní Heršpice - Zastávka a i kdyby ne, tak mezi Střelicemi a Horními Heršpicemi mohou vlaky jet 90 km/h, tzn. žádná tragédie), resp. zřejmě se "neopraví" (brněnský uzel), ale pokud náhodou ano, pak to bude zdaleka nejen kvůli vlakům od/do Znojma.

0/0
24.3.2016 14:21

P83a69v33e50l 21Ř80a88p54e41k 7442596449125

To je tak, když o veřejné dopravě rozhodují ti, kteří nevytáhnou zadek z auta a jediné, co v celé věci vidí, jsou peníze z veřejných zdrojů, které nakonec skončí v soukromých kapsách.

+8/−3
24.3.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.