Diskuze

Na vlakovém spojení Znojmo - Brno volí ministerstvo nejpomalejší variantu

Přestože na trase mezi Znojmem a Brnem nejsou vlaky časově konkurenceschopné autobusům, ministerstvo dopravy zavrhlo přímé železniční spojení. Prosazuje spěšné vlaky s přestupem v Břeclavi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Poslední spěšné vlaky, co mezi Znojmem a Brnem jezdily, dokázaly při zastavování v M. Krumlově, Miroslavi, Hrušovanech a Hodonicích na neopravené štrece a se starými kraksnami vyjezdit cestovní dobu 95 - 100 minut! Optimalizace trati podle studie SUDOPu z roku 2010 realisticky zkracuje tuto jízdní dobu na 65 až 70 minut za předpokladu, že spěšné vlaky dostanou na jednokolejné trati prioritu před všemi osobními vlaky, to dá rozum. Nutností je autoblok, Siemens Desiro atd.

0 0
možnosti

Autoblok na jednokolejce znamená přínos spíše pro nákladní dopravu, ne pro osobní. Přednost před osobními vlaky jistě Sp vlaky dostanou, ale budou se muset vykřižovat vzájemně - a to příliš dobře nevychází, v tom hodinovém taktu.

0 0
možnosti

Nutno dodat, že i trať č. 244 je trasována dost nevhodně - míjí Ivančice; do M. Krumlova a Miroslavi je to z nádraží také několik kilometrů... A těch 52 minut cestovní doby autobusů (viz údaj v článku) je dost zavádějících, protože tento údaj platí jen pro bezzastávkové přímé spoje, kterých však jede jen několik za den. Obvyklá cestovní doba autobusů mezi Brnem a Znojmem je 1 h 15 min., viz http://idsjmk.cz/jrady/108.pdf?date=28.02.2016.

3 0
možnosti
Foto

Tak nevím kde jste sebral informaci o tom že trať mi ji ivancice. A z nádraží v Krumlove funguje navazna aut. Doprava

0 0
možnosti

Tak ono kdyby se konečně něco udělal se silnicí na Znojmo od Pohořelic, tak by ten bus mohl být ještě rychlejší a nemuselo by se vůbec řešit jestli vlak pojede přes Břeclav nebo Krumlov.

2 1
možnosti

Znojmu by nejvíc pomohlo dálniční spojení s Brnem a Jihlavou.

3 0
možnosti

Trať Znojmo - Hrušovany - Mikulov - Břeclav má zajisté velký potenciál. Samozřejmě po zryhlení a hlavně při lepším křížení vlaků. Dnešní hodinový, resp. 2hodinový takt o víkendu je vskutku tragédie. Za zvážení by stálo zdvojkolejnění v úseku Valtice - Břeclav a potom změna trasování tak, aby se železnice přiblížila k městu Hrušovany nad jevišovkou.

Jestli by v budoucnu byla poptávka i po trati Střelice - M. Krumlov - Znojmo, pak asi jen za předpokladu změny stopy v úseku Miroslav - Znojmo.

A ještě zajimavost: na Pařížské mírové konferenci argumentovala Československá delegace tratí Břeclav - Znojmo - Praha jako rychlíkovou tratí pro spojení Slovenska a Prahy. Proto město Valtice po 1.světové válce připadly Českolovensku, nikoliv Rakousku.

2 0
možnosti

Právě kvůli kolejím posunuli hranice. Valtice nejsou Morava ale Nieder O"sterreich - Dolní Rakousko. V prosinci 1918 tam poslali vojáky a jelikož jsme měli ostřejší lokty, tak nám to prošlo.

0 0
možnosti

Vůči Znojmu a Znojmákům je to už celá desetiletí už skoro něco jako spiknutí... :-/

Nikdo jim neulehčuje v odloučenosti. Kdo ví, zda-li to může být k něčemu dobré...

1 0
možnosti

I58v66o 45H65e34b67e64l85k89a

24. 3. 2016 11:08

Jezdil jsem jako student autobusem nebo vlakem cestu Brno-Znojmo kolik let.

Vždycky to dopadlo tak, že pokud jsem si mohl do autobusu sednout, jel jsem autobusem. Pokud bylo plno a musel bych stát a nespěchal bych, šel jsem na vlak.

Při porovnatelné době jízdy, bych volil kvůli pohodlí vlak. Dnes když jezdím pracovně, prostě do vlaku nemůžu sednout, protože bych nic nestihl.

5 0
možnosti
Foto

Trat pře Krumlov má výhodu, že nikdy nebyla stavěna jako lokálka ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní. Tomu odpovídají oblouky, tunely mosty...Zcela logické je pro spojení mezi Brnem a Znojmem využít trat přes Moravsky Krumlov.:-) Jezdit vlakem z Brna do Znojma pře Břeclav je stejný jako jezdit z Prahy do Ostravy přes Jindřichův Hradec. Nesmysl!!!

5 1
možnosti

I94v50a26n 80H56o22l84a17s

24. 3. 2016 11:01

> ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní

Ne tak docela. Primárně byla pro rychlíková dálkové spoje stavěna trať Vídeň-Hrušovany-Znojmo-Okříšky-Jhlava ... a to pro spojení s Prahou. Z Hrušovan do Znojma byla vedena pouze odbočka (jako konkurence pro vlaky na "Ferdinandce") a rozhodně ani v tom roce 1870 neměla úplně všude parametry rychlíkové trati. .

Vytvořit dnes na této trati konkurenceschopné spojení Znojma s Brnem znamená minimálně o jeden řád vyšší investice, než volit v první fázi kilometricky delší, ale zdaleka ne o tolik pomalejší (protože značnou část tvoří koridor s TR 160 km/hod.) trasu přes Břeclav.

2 1
možnosti

Brno – Znojmo, přímý autobus: 78 Kč.

Brno – Znojmo, vlakem přes Břeclav: 86 Kč.

Je to o dost delší, ale za to o něco dražší. ;-D

1 0
možnosti

Tedy mě IDOS našel jízdné s IN kartou 135,- a bez průkazu za 180,-. To je docela síla.

2 0
možnosti