- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Biflování....to je otázka, já už vidím, jak si někdo odvozuje integrálem povrch koule nebo obvod elipsy. Na to už je třeba znát něco víc a hlavně tu potřebnou látku mít řádně osvojenou.
Určitě není třeba se učit nazpamět obvod čtverce.
Prostě biflování patří do všeho, do jakéhokoliv učení, pokud chcete něčeho dosáhnout.
A jen tak na okraj, odpověď typu - to znát nepotřebuji, to si najdu na internetu - neobstojí v okamžité konverzaci, než to najdete, řeč je už dávno o něčem jiném.
Nicméně osobně nechám na každém, co si zvolí.
Učitel nejsem.
Obvod elipsy? Nechtěl jste napsat něco jiného?
Rád bych napsal, že s bodem "a)" souhlasím ne na 100 ale na 1000 %. To bych ale u zde přítomných matematiků asi narazil...
Určitě se bude vyučovat moderními metodami po vzoru "anglicky za čtrnáct dní a plynně". Naše školství opět zaboduje, po inkluzi a začleňování nezačleňovatelných konečně dotáhne základní vzdělání pro všechny na stejnou úroveň. A o to přece jde, ne? Dopadne to jako technologická revoluce a technologický náskok států východního bloku před zastaralými technologiemi západu před rokem 1989.
Matematika, to je pár základních pravidel, které je třeba znát nazpaměť. Zbytek je dril. To znamená kolik příkladů spočítáš, tak budeš v matice dobrý. Malůvky a zábavička v učebnicích nepomůže, spíš rozptyluje.
Jak vidno, tak vy zrovna nejste matematik?
K diskuzi o drilu je třeba trochu vyjasnit, co kdo tím drilem rozumí. Čemu říkáte dril?
Já říkám třeba dril procesu, při kterém se naučíte úpravu algebraických výrazů. Počítáte jeden příklad za druhým. A díky tomu se to naučíte tak, že to vůbec jste schopni dělat, neděláte v tom moc chyb a netrvá vám každá úprava hodinu. A bez toho drilu se neobejdete.
Na VŠ jsme měli předmět Pružnost a pevnost, který byl zejména o výpočtech. Řadě lidem, mě nevyjímaje, to vůbec nešlo. Rozhodli jsme se to naučit a počítat společně. Sešlo se 5 lidí, jasně se definoval pracovní postup (jednotky, vzorce atp) a pokaždé každému vyšel jiný (špatný) výsledek. Počítali-li poté tentýž příklad 2 lidé, s původně rozdílnými výsledky, vyšel nový - špatný výsledek. V matematice (vyučovaném předmětu) je cosi nepochopitelného.
Podotýkám, že školu jsme všichni udělali a podobné matematické zhovadilosti (ani z dalších předmětů) už jsem ve vystudované profesi, které se stále věnuji, NIKDY nevyužil.
Proto záměr těchto tří lidí (i jim podobných) vítám a držím jim palce - snad dosáhnou toho, že se žáci a studenti nebudou cítit na hodinách jako oběti terorismu.
Přijde mi to jako blábol. A je moderní dnes připustit, že každého prostě baví něco jiného? Někoho baví matika, někdo hraje na kytaru, někdo sportuje....ale že by od teď všechny začala bavit matematika?
Je to jen další z mozaiky projektů sociálních inženýrů - všichni budou šťastní, úspěšní....všichni mají právo na úspěch, všem půjde všechno.
Nejde o to, ze by to vsechny nutne muselo bavit. Jde o to naucit se to, co je schopen se naucit kazdy takovou formou, aby to pochopili a zapamatovali
Jde o nedůvěryhodnou pitominku. V matematice se musí biflovat pouze násobilka a názvy číslovek, nic jiného. Matematika je založena především na tréninku. Matematické výkony jsou závislé výhradně na tom, kolik času jste strávili řešením úloh. Matematika baví každého, kdo si najde čas na počítání. Je to stejné jako ve sportu a nelze to ošidit. Existují výjimky z řad některých autistů, kteří dobře počítají zpaměti. Jinak, matematika je jeden z předmětů, do kterého nepatří kalkulačky. Lidé s logickým myšlením napadne řešení slovních úloh dříve, než ty, kteří příliš nesvedou logicky myslet.
Vyrůstal jsem v éře kdy kalkulačka nebyla běžná a vím o čem píšete.
A ještě bych přidal když už někdo má kalkulačku tak umět ji používat - zažil jsem tolikrát že výsledek byl špatně a ovlivněn jen špatnou manipulací s kalkulačkou (ne všichni výrobci používají stejné postupy)
Biflování v matice? Jediné, co je třeba nabiflovat jsou definice, předpoklady vět a schémata důkazů.
Pokud se musíte biflovat předpoklady vět a přitom umíte jejich důkazy, tak je něco špatně.
matematika je jednoducha a krasna, ale bez snahy nepomuze ani sebelepsi ucebnice. skola hrou, snadne vyhledani postupu jsou sice hezke fraze, ale pokud nejste 0,0001% bohem obdarenych jedincu, tak bez biflovani nemate v matematice sanci a je jedno zda se jedna o zkladni, nebo vysokou skolu a jelikoz je matematika zaklad pro vsechno, tak by podle toho mel vypadat pristup zaku a ucitelu, protoze kazda snaha zjednodusovani, vyhnuti se uceni matematiky v plosnem meritku se nam dvojnasobne vymsti
souhlasil bych s vámi, ale zkuste mi dát příklad toho, co je nutné se biflovat :)
Pořád tu slyším o nutnosti drilu.
Na MFF je jeden jediný předmět, kde je z historických důvodů početní dril pořád potřeba. Jeden jediný. Jinak nikde.
Od vynálezu počítačů již prostě není tolik potřeba rychle a přesně počítat. To udělá počítač. Na člověka zbývá to pochopení.
Rovněž myšlenka, že "napřed znát fakta, pak až s nimi pracovat" jde zcela proti neurologickým poznatkům o fungování mozku. Člověk si řádově snáze zapamatuje věci, které potřebuje. Opačný postup - snažit se pochopit a průběžně dohledávat fakta - tak znamená násobně menší náklady (snahu, čas) na stejný objem učiva.
Máte zcela pravdu ale chybí jedna zásadní věc a to je umět počítač nakrmit relevantníma datama aby výsledek byl použitelný.
desetinná čárka sem tam, jednotky sem tam a výsledek je ouplně out ...