Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané zaplatí miliardy, se svým nákladem chtějí plout na Moravu

Miliardu eur potřebují investoři na vybudování vodní cesty z Dunaje do Hodonína a na vytvoření velkého překladiště mezi Hodonínem a slovenskou Holíčí. Projekt, kterému se ještě před rokem mnozí vysmívali, získal reálné základy – své peníze do něj vloží Číňané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e37t87r 45Š41i69m49e34k 2209927626948

Přírodu Máme chránit, zbytecne stavby bourat a ne stavět.

0/0
12.4.2016 6:45

Š47t82ě50p85á48n 20F13r97a62n46c48l 8414329944830

No, zdá se, že si zase někdo z Milošových přátel lízne... jako již po několikáté.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1572602-vystavba-obriho-pristavu-v-hodonine-znasobila-cenu-pozemku-exministra-fencla

0/0
11.4.2016 20:55

L80u35b49o96š 74U54l92r95i89c41h 5211930978554

Dúfam že tá trasa nepovedie slovenským štátnym územím, že hraničná rieka Morava sa rozšíri iba na západnej časti. Takisto celý prístav + otoč pre cca 200 metrové lode sa zaplaví na území ČR. Pre Slovensko projekt nemá žiadny zmysel.

0/0
11.4.2016 20:55

Š79t38ě21p41á56n 71F98r39a28n33c41l 8894559694390

No, on ho nemá ani pro ČR. Smysl má jen pro lidi, co mají u Hodonína nakoupené pozemky. "Shodou náhod" jsou to lidi z blízkého okolí Miloše Zemana, ale to je jen taková drobná zajímavost, že...

+1/0
11.4.2016 20:57

L34u89b82o94š 30U17l11r25i19c80h 5691960848754

:-/

0/0
11.4.2016 21:00

O40l54d23ř23i65c50h 51J50a85n52e65č72e49k 8789776973441

tak ta fotka bezdomovecké ubytovny kotvící na Vltavě je fakt vtipná - to fakt nemáte lepší foto? 8-o;-D

jinak proč ne - určitě lepší než vozit to přes celou Evropu kamiony. jen jsem docela zvědav, jak ty 190-metrové lodě dostanou po Moravě až do Hodonína?

+1/0
11.4.2016 15:59

F36r69a64n98t85a 51J64í72v65a 9968436897

mají v plánu rozšířit koryta.......a to je ten problém ......

0/0
11.4.2016 18:29

J33a54n 55N88o58v58á35k 7555244248247

a co když bude sucho jako letos?

0/0
11.4.2016 22:53

M25i21c33h41a52l 78S31l58a58v46í40č89e29k 1869408142849

Jen malá reminiscence. Ke konci C. K. monarchie měl přístav v Ústí nad Labem větší objem překládaného zboží než Terst (největší námořní přístav monarchie). Tento trend pokračoval i za prvé republiky (stavba střekovských Masarykových zdymadel). Ještě v roce 84, kdy jsme se do Ústí přistěhovali, byla plavba velice živá. Vidět dnes nákladní (ale i osobní) loď je málem kuriozita, plavba po Labi je u nás skoro mrtva.

O její oživení a nutné úpravy toku nemají zájem ani Němci. U nás je stále jen předmětem sporů. Prognózy pro vodní hospodaření jsou obecně nepříznivé, vody ubývá. Za této situace mi nepřijde nápad stavět monstrózní plavební koryta jako moudrý.

+1/0
11.4.2016 12:29

M58a23r79t98i86n 77Š29i54m31e81k 4260334318185

Tak kde jsou ti, co se Zemanovi smáli? Evidentně zájem o takovou stavbu je

+5/−3
11.4.2016 11:55

J85a76n 43P18a83ř70í36z48e60k 9426650907206

Myslím, že vybudování překladiště kousek od Dunaje na řece, která do něj ústí je v trochu jiném měřítku, než rozkopat kanály celou republiku, aby se propojily Labe, Odra a Morava

+1/0
11.4.2016 12:54

O11l95d96ř52i27c67h 16J68a82n19e39č65e96k 8529416653111

přesně tak, i když i tak jsem zvědav, jak ty 190-metrové lodě z Bratislavy do Hodonína dotáhnou

0/0
11.4.2016 16:00

J11a13n 36Č63e24k65a96l 7789545364504

To, že něco chce financovat podnik z totalitního státu, ještě neznamená, že to dává smysl... Nebo Vám přijde normální vrazit miliardu EUR na rozkopání vodní cesty k novému kontejnerovému překladišti, když je už jedno hotové hned vedle? Plus pořád nikdo neřekl jak chtějí obejít nesouhlas Rakušanů s kopáním do hraniční řeky...

0/0
11.4.2016 13:00

T50o38m18a72s 47C26e86n88e40k 6707244370343

Vzpomeňte jak číňani stavěli polákům dálnice před MS ve fotbale. Slíbili všechno a po rozestavění přišli za vládou s tím, že to předem platit nebudou a ať to poláci zalepí. Po půl roce nestavění jim to vláda sebrala a dostavěl to někdo jiný za jiný prachy. Vidím to na stejný model.

+2/0
11.4.2016 11:46

M64a67r18t37i49n 11Š61i95m82e62k 4880334348195

To může být reálný strašák a měli by jsme se z toho poučit. Zde je však situace lehce jiná, jelikož Čínské firmy mají o dokončený a fungující překladiště zájem. Ale obezřetnost je na místě

+2/0
11.4.2016 11:58

O10l91d69ř87i13c12h 19J88a38n81e88č25e67k 8449686283831

on je poněkud rozdíl když něco staví firma ze státu X za peníze státu Y a ve prospěch státu Y - a když to staví nějaká zatím asi nevybraná firma odkudkoliv za peníze státu X ve prospěch firem ze státu X, byť ve státě Y

0/0
11.4.2016 16:03

J37i71ř23í 85S28m22e10t37a56n75a 7645629972658

Co si pamatuji, tak Zeman už stavěl s Izraelci dálnici Praha - Ostrava. A my to zase tvrdě zapaltíme. Rv!!!!

0/0
11.4.2016 11:31
Foto

P60ř24e45m64y76s64l 16Č27e59c71h 3786171663937

Ten projekt se nikdy nerealizoval.. Kdo ví, jak by dopadl, kdyby to ti Izraelci stavěli. Možná by ta dálnice byla dřív a nebyla tak zvlněná a s mosty na spadnutí..

+3/0
11.4.2016 11:35

A54n63n16a 35V85e77s73e94l13á 3739460751510

Prosím vás a kdo zaplatí zbývajících 399 miliard ? Česko ?

0/0
11.4.2016 11:21

J63i75ř25í 40P86e91r63n30i25c57a 6882410844904

Aničko, vy jste ale veselá kopa :-)

0/0
11.4.2016 13:48

M17a46r31e21k 94G50a65j76d68a 4973674536112

To budou v Budapešti, Bělehradě a Bratislavě rádi, že jim přes cestrum pojedou kontajnerové lodě. ;-D;-D;-D

0/0
11.4.2016 11:14

E35v38ž67e89n 80H60u41m80l 7829304245

Aha takže to současné kontejnerové překladiště v Blave patrně nepřekládá kontejnery a Budapest ty lodě objizdi patrně po tom stále nedobudovanym městským okruhu ��

+8/0
11.4.2016 11:31

J40a51n 63Č66e71k51a14l 7699295844624

Hlavně k čemu má být překladiště v Hodoníně, když už je v Blavě i Vídni?

+1/0
11.4.2016 13:01

J27a81r39o39s29l52a80v 73M73i20k33u65š 4612713

Přesně tohle by mě taky zajímalo. Proč když to má být tak výhodné již dávno nedochází k překládce na kamiony v Bratislavě, když cesta po dálnici by byla k hranicím ČR a tomu uvažovanému překladišti u Hodonína jen asi 60km a půl hodiny jízdy navíc (stačí se podívat na mapu).

0/0
11.4.2016 14:12

J56a88n 16Š56m33í26d64a 7695798239662

... řekl bych, že těch nebezpečných 40tunových kamiónů je (z různých lobby důvodů) na dálnicích již nyní neúměrně mnoho; pokud se nabízí využítí i jiných možnosti velkopřepravy zboží mimo silniční síť, tak proč toho nevyužít? Mělo by být v našem zájmu preferovat bezpečnou přepravu nákladů s co nejnižšími dopady na naše životní prostředí.

0/0
11.4.2016 16:47

Š44t62ě37p55á14n 85F39r57a30n67c48l 8154289434580

Ale tím neodpovídáte na původní otázku - když ty lodě nejezdí do Bratislavy, proč by měly najednou začít jezdit o 60 km dál do Hodonína?

0/0
11.4.2016 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.