Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané zaplatí miliardy, se svým nákladem chtějí plout na Moravu

Miliardu eur potřebují investoři na vybudování vodní cesty z Dunaje do Hodonína a na vytvoření velkého překladiště mezi Hodonínem a slovenskou Holíčí. Projekt, kterému se ještě před rokem mnozí vysmívali, získal reálné základy – své peníze do něj vloží Číňané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e86t71r 92Š86i38m61e93k 2779967166538

Přírodu Máme chránit, zbytecne stavby bourat a ne stavět.

0/0
12.4.2016 6:45

Š12t57ě25p17á68n 32F50r36a68n71c77l 8664539914290

No, zdá se, že si zase někdo z Milošových přátel lízne... jako již po několikáté.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1572602-vystavba-obriho-pristavu-v-hodonine-znasobila-cenu-pozemku-exministra-fencla

0/0
11.4.2016 20:55

L69u66b76o12š 48U85l48r54i31c40h 5111790238354

Dúfam že tá trasa nepovedie slovenským štátnym územím, že hraničná rieka Morava sa rozšíri iba na západnej časti. Takisto celý prístav + otoč pre cca 200 metrové lode sa zaplaví na území ČR. Pre Slovensko projekt nemá žiadny zmysel.

0/0
11.4.2016 20:55

Š95t25ě27p78á39n 18F54r75a42n17c19l 8644819574100

No, on ho nemá ani pro ČR. Smysl má jen pro lidi, co mají u Hodonína nakoupené pozemky. "Shodou náhod" jsou to lidi z blízkého okolí Miloše Zemana, ale to je jen taková drobná zajímavost, že...

+1/0
11.4.2016 20:57

L25u93b35o42š 45U42l33r21i30c13h 5141260188694

:-/

0/0
11.4.2016 21:00

O84l37d31ř70i23c42h 75J62a49n74e62č21e25k 8899436933381

tak ta fotka bezdomovecké ubytovny kotvící na Vltavě je fakt vtipná - to fakt nemáte lepší foto? 8-o;-D

jinak proč ne - určitě lepší než vozit to přes celou Evropu kamiony. jen jsem docela zvědav, jak ty 190-metrové lodě dostanou po Moravě až do Hodonína?

+1/0
11.4.2016 15:59

F30r65a96n30t25a 17J54í79v88a 9638906167

mají v plánu rozšířit koryta.......a to je ten problém ......

0/0
11.4.2016 18:29

J58a35n 13N38o67v72á31k 7815434218447

a co když bude sucho jako letos?

0/0
11.4.2016 22:53

M66i49c40h85a67l 82S30l18a30v85í19č74e94k 1519728642229

Jen malá reminiscence. Ke konci C. K. monarchie měl přístav v Ústí nad Labem větší objem překládaného zboží než Terst (největší námořní přístav monarchie). Tento trend pokračoval i za prvé republiky (stavba střekovských Masarykových zdymadel). Ještě v roce 84, kdy jsme se do Ústí přistěhovali, byla plavba velice živá. Vidět dnes nákladní (ale i osobní) loď je málem kuriozita, plavba po Labi je u nás skoro mrtva.

O její oživení a nutné úpravy toku nemají zájem ani Němci. U nás je stále jen předmětem sporů. Prognózy pro vodní hospodaření jsou obecně nepříznivé, vody ubývá. Za této situace mi nepřijde nápad stavět monstrózní plavební koryta jako moudrý.

+1/0
11.4.2016 12:29

M24a25r42t53i22n 70Š43i25m36e18k 4860324708715

Tak kde jsou ti, co se Zemanovi smáli? Evidentně zájem o takovou stavbu je

+5/−3
11.4.2016 11:55

J56a86n 53P62a63ř74í75z67e21k 9156420827846

Myslím, že vybudování překladiště kousek od Dunaje na řece, která do něj ústí je v trochu jiném měřítku, než rozkopat kanály celou republiku, aby se propojily Labe, Odra a Morava

+1/0
11.4.2016 12:54

O71l26d37ř42i25c98h 66J68a29n94e11č23e37k 8699526513561

přesně tak, i když i tak jsem zvědav, jak ty 190-metrové lodě z Bratislavy do Hodonína dotáhnou

0/0
11.4.2016 16:00

J22a30n 97Č25e46k28a18l 7969195114464

To, že něco chce financovat podnik z totalitního státu, ještě neznamená, že to dává smysl... Nebo Vám přijde normální vrazit miliardu EUR na rozkopání vodní cesty k novému kontejnerovému překladišti, když je už jedno hotové hned vedle? Plus pořád nikdo neřekl jak chtějí obejít nesouhlas Rakušanů s kopáním do hraniční řeky...

0/0
11.4.2016 13:00

T47o57m30a48s 78C86e58n53e19k 6797544170703

Vzpomeňte jak číňani stavěli polákům dálnice před MS ve fotbale. Slíbili všechno a po rozestavění přišli za vládou s tím, že to předem platit nebudou a ať to poláci zalepí. Po půl roce nestavění jim to vláda sebrala a dostavěl to někdo jiný za jiný prachy. Vidím to na stejný model.

+2/0
11.4.2016 11:46

M14a87r66t58i60n 49Š47i16m25e68k 4570304628855

To může být reálný strašák a měli by jsme se z toho poučit. Zde je však situace lehce jiná, jelikož Čínské firmy mají o dokončený a fungující překladiště zájem. Ale obezřetnost je na místě

+2/0
11.4.2016 11:58

O55l78d19ř33i27c88h 65J31a80n47e79č74e57k 8819936973471

on je poněkud rozdíl když něco staví firma ze státu X za peníze státu Y a ve prospěch státu Y - a když to staví nějaká zatím asi nevybraná firma odkudkoliv za peníze státu X ve prospěch firem ze státu X, byť ve státě Y

0/0
11.4.2016 16:03

J41i75ř90í 54S41m40e51t48a57n60a 7985419422618

Co si pamatuji, tak Zeman už stavěl s Izraelci dálnici Praha - Ostrava. A my to zase tvrdě zapaltíme. Rv!!!!

0/0
11.4.2016 11:31
Foto

P89ř57e34m71y97s39l 69Č30e89c80h 3486651843207

Ten projekt se nikdy nerealizoval.. Kdo ví, jak by dopadl, kdyby to ti Izraelci stavěli. Možná by ta dálnice byla dřív a nebyla tak zvlněná a s mosty na spadnutí..

+3/0
11.4.2016 11:35

A80n74n88a 33V31e70s20e87l85á 3949100471780

Prosím vás a kdo zaplatí zbývajících 399 miliard ? Česko ?

0/0
11.4.2016 11:21

J81i77ř40í 15P32e49r15n28i83c10a 6572310104174

Aničko, vy jste ale veselá kopa :-)

0/0
11.4.2016 13:48

M71a54r11e73k 92G73a65j38d76a 4843194186212

To budou v Budapešti, Bělehradě a Bratislavě rádi, že jim přes cestrum pojedou kontajnerové lodě. ;-D;-D;-D

0/0
11.4.2016 11:14

E89v78ž68e47n 76H96u91m89l 7489214495

Aha takže to současné kontejnerové překladiště v Blave patrně nepřekládá kontejnery a Budapest ty lodě objizdi patrně po tom stále nedobudovanym městským okruhu ��

+8/0
11.4.2016 11:31

J43a42n 45Č15e62k89a88l 7749985694134

Hlavně k čemu má být překladiště v Hodoníně, když už je v Blavě i Vídni?

+1/0
11.4.2016 13:01

J26a41r92o36s53l14a26v 48M63i29k23u40š 4932373

Přesně tohle by mě taky zajímalo. Proč když to má být tak výhodné již dávno nedochází k překládce na kamiony v Bratislavě, když cesta po dálnici by byla k hranicím ČR a tomu uvažovanému překladišti u Hodonína jen asi 60km a půl hodiny jízdy navíc (stačí se podívat na mapu).

0/0
11.4.2016 14:12

J14a40n 20Š53m13í24d81a 7165888339592

... řekl bych, že těch nebezpečných 40tunových kamiónů je (z různých lobby důvodů) na dálnicích již nyní neúměrně mnoho; pokud se nabízí využítí i jiných možnosti velkopřepravy zboží mimo silniční síť, tak proč toho nevyužít? Mělo by být v našem zájmu preferovat bezpečnou přepravu nákladů s co nejnižšími dopady na naše životní prostředí.

0/0
11.4.2016 16:47

Š40t29ě33p24á93n 29F42r21a30n75c52l 8164829694480

Ale tím neodpovídáte na původní otázku - když ty lodě nejezdí do Bratislavy, proč by měly najednou začít jezdit o 60 km dál do Hodonína?

0/0
11.4.2016 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.