Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Číňané zaplatí miliardy, se svým nákladem chtějí plout na Moravu

Miliardu eur potřebují investoři na vybudování vodní cesty z Dunaje do Hodonína a na vytvoření velkého překladiště mezi Hodonínem a slovenskou Holíčí. Projekt, kterému se ještě před rokem mnozí vysmívali, získal reálné základy – své peníze do něj vloží Číňané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e42t88r 46Š54i77m96e85k 2679567316638

Přírodu Máme chránit, zbytecne stavby bourat a ne stavět.

0/0
12.4.2016 6:45

Š47t41ě34p91á43n 61F76r60a81n37c84l 8524509664340

No, zdá se, že si zase někdo z Milošových přátel lízne... jako již po několikáté.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1572602-vystavba-obriho-pristavu-v-hodonine-znasobila-cenu-pozemku-exministra-fencla

0/0
11.4.2016 20:55

L73u35b38o43š 97U52l66r66i10c58h 5571710848914

Dúfam že tá trasa nepovedie slovenským štátnym územím, že hraničná rieka Morava sa rozšíri iba na západnej časti. Takisto celý prístav + otoč pre cca 200 metrové lode sa zaplaví na území ČR. Pre Slovensko projekt nemá žiadny zmysel.

0/0
11.4.2016 20:55

Š67t82ě21p92á36n 30F61r97a57n74c15l 8924469314760

No, on ho nemá ani pro ČR. Smysl má jen pro lidi, co mají u Hodonína nakoupené pozemky. "Shodou náhod" jsou to lidi z blízkého okolí Miloše Zemana, ale to je jen taková drobná zajímavost, že...

+1/0
11.4.2016 20:57

L57u46b95o86š 52U32l60r39i22c33h 5211800738334

:-/

0/0
11.4.2016 21:00

O43l84d88ř90i67c23h 53J73a58n24e46č71e75k 8769636383151

tak ta fotka bezdomovecké ubytovny kotvící na Vltavě je fakt vtipná - to fakt nemáte lepší foto? 8-o;-D

jinak proč ne - určitě lepší než vozit to přes celou Evropu kamiony. jen jsem docela zvědav, jak ty 190-metrové lodě dostanou po Moravě až do Hodonína?

+1/0
11.4.2016 15:59

F15r44a89n52t21a 61J84í42v69a 9178536977

mají v plánu rozšířit koryta.......a to je ten problém ......

0/0
11.4.2016 18:29

J69a24n 49N87o73v24á88k 7255114788177

a co když bude sucho jako letos?

0/0
11.4.2016 22:53

M32i82c86h81a50l 80S56l82a75v82í27č15e45k 1839808312329

Jen malá reminiscence. Ke konci C. K. monarchie měl přístav v Ústí nad Labem větší objem překládaného zboží než Terst (největší námořní přístav monarchie). Tento trend pokračoval i za prvé republiky (stavba střekovských Masarykových zdymadel). Ještě v roce 84, kdy jsme se do Ústí přistěhovali, byla plavba velice živá. Vidět dnes nákladní (ale i osobní) loď je málem kuriozita, plavba po Labi je u nás skoro mrtva.

O její oživení a nutné úpravy toku nemají zájem ani Němci. U nás je stále jen předmětem sporů. Prognózy pro vodní hospodaření jsou obecně nepříznivé, vody ubývá. Za této situace mi nepřijde nápad stavět monstrózní plavební koryta jako moudrý.

+1/0
11.4.2016 12:29

M14a58r97t16i10n 74Š88i98m96e83k 4120624738225

Tak kde jsou ti, co se Zemanovi smáli? Evidentně zájem o takovou stavbu je

+5/−3
11.4.2016 11:55

J14a36n 37P66a68ř34í79z44e61k 9236340767246

Myslím, že vybudování překladiště kousek od Dunaje na řece, která do něj ústí je v trochu jiném měřítku, než rozkopat kanály celou republiku, aby se propojily Labe, Odra a Morava

+1/0
11.4.2016 12:54

O51l19d14ř13i92c91h 66J21a51n79e11č32e17k 8969816523951

přesně tak, i když i tak jsem zvědav, jak ty 190-metrové lodě z Bratislavy do Hodonína dotáhnou

0/0
11.4.2016 16:00

J54a29n 12Č70e23k78a17l 7269215964524

To, že něco chce financovat podnik z totalitního státu, ještě neznamená, že to dává smysl... Nebo Vám přijde normální vrazit miliardu EUR na rozkopání vodní cesty k novému kontejnerovému překladišti, když je už jedno hotové hned vedle? Plus pořád nikdo neřekl jak chtějí obejít nesouhlas Rakušanů s kopáním do hraniční řeky...

0/0
11.4.2016 13:00

T69o96m84a81s 32C60e47n89e92k 6797184700173

Vzpomeňte jak číňani stavěli polákům dálnice před MS ve fotbale. Slíbili všechno a po rozestavění přišli za vládou s tím, že to předem platit nebudou a ať to poláci zalepí. Po půl roce nestavění jim to vláda sebrala a dostavěl to někdo jiný za jiný prachy. Vidím to na stejný model.

+2/0
11.4.2016 11:46

M11a61r55t35i44n 60Š36i97m90e64k 4680144748535

To může být reálný strašák a měli by jsme se z toho poučit. Zde je však situace lehce jiná, jelikož Čínské firmy mají o dokončený a fungující překladiště zájem. Ale obezřetnost je na místě

+2/0
11.4.2016 11:58

O37l39d95ř86i81c94h 24J51a54n94e29č98e56k 8599916593251

on je poněkud rozdíl když něco staví firma ze státu X za peníze státu Y a ve prospěch státu Y - a když to staví nějaká zatím asi nevybraná firma odkudkoliv za peníze státu X ve prospěch firem ze státu X, byť ve státě Y

0/0
11.4.2016 16:03

J45i58ř94í 69S61m32e81t80a59n69a 7535779412268

Co si pamatuji, tak Zeman už stavěl s Izraelci dálnici Praha - Ostrava. A my to zase tvrdě zapaltíme. Rv!!!!

0/0
11.4.2016 11:31
Foto

P76ř57e17m19y59s96l 92Č36e75c91h 3586161603167

Ten projekt se nikdy nerealizoval.. Kdo ví, jak by dopadl, kdyby to ti Izraelci stavěli. Možná by ta dálnice byla dřív a nebyla tak zvlněná a s mosty na spadnutí..

+3/0
11.4.2016 11:35

A45n14n75a 16V41e49s32e55l79á 3839750171240

Prosím vás a kdo zaplatí zbývajících 399 miliard ? Česko ?

0/0
11.4.2016 11:21

J15i32ř34í 69P72e23r78n51i51c49a 6492410614324

Aničko, vy jste ale veselá kopa :-)

0/0
11.4.2016 13:48

M18a82r12e20k 54G70a74j45d54a 4933474466912

To budou v Budapešti, Bělehradě a Bratislavě rádi, že jim přes cestrum pojedou kontajnerové lodě. ;-D;-D;-D

0/0
11.4.2016 11:14

E92v31ž76e32n 43H51u82m87l 7149504325

Aha takže to současné kontejnerové překladiště v Blave patrně nepřekládá kontejnery a Budapest ty lodě objizdi patrně po tom stále nedobudovanym městským okruhu ��

+8/0
11.4.2016 11:31

J84a92n 81Č63e93k64a35l 7739785264234

Hlavně k čemu má být překladiště v Hodoníně, když už je v Blavě i Vídni?

+1/0
11.4.2016 13:01

J71a77r72o30s45l48a69v 76M40i31k36u30š 4842303

Přesně tohle by mě taky zajímalo. Proč když to má být tak výhodné již dávno nedochází k překládce na kamiony v Bratislavě, když cesta po dálnici by byla k hranicím ČR a tomu uvažovanému překladišti u Hodonína jen asi 60km a půl hodiny jízdy navíc (stačí se podívat na mapu).

0/0
11.4.2016 14:12

J73a26n 16Š88m78í43d14a 7415788349612

... řekl bych, že těch nebezpečných 40tunových kamiónů je (z různých lobby důvodů) na dálnicích již nyní neúměrně mnoho; pokud se nabízí využítí i jiných možnosti velkopřepravy zboží mimo silniční síť, tak proč toho nevyužít? Mělo by být v našem zájmu preferovat bezpečnou přepravu nákladů s co nejnižšími dopady na naše životní prostředí.

0/0
11.4.2016 16:47

Š88t21ě51p89á67n 73F67r74a78n58c98l 8594229154440

Ale tím neodpovídáte na původní otázku - když ty lodě nejezdí do Bratislavy, proč by měly najednou začít jezdit o 60 km dál do Hodonína?

0/0
11.4.2016 20:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.