- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Před volbami jedna strana nevím už která slibovala MHD v Brně zdarma a skutek utek.Předvolební sliby! Já jezdím na papírové jízdenky, protože jsem důchodce a jezdím jen občas! Až se dožiju 70, budu to mít zadarmo, pokud to politici zase nezmění!
A čížci s vytunelovanou Opencard opět zuří...
Myslím že jim je to úplně někde jak budeme v MHD v Brně platit za jízdenky. Spíš zuřím já, že oni tam mají roční kartu levnější než v Brně a že sliby o levnější šalinkartě nikdo nesplnil.
Dnes už se rozšiřuje novější způsob a jak je psáno v článku. Až večer se mně odečtou peníze z karty, dle toho, kam jsem jezdil. Pokud mne chytne revizor, že nemám "pípnuto", ani on by to neměl poznat, ale večer se vše spáruje a rovnou mně odečtou jízdné+přirážku.
Pokud pípnu v čase jízdy a při výstupu jsem kontrolován, tak je vše OK, systém už automaticky bere, že výstupní je ta další. Budete se divit, ale ono to je napojeno i na dveře a pozná, že vozidlo jede, takže nemůžete vystoupit a bere za výstup až nejbližší možné další místo. Ovšem, jak pojedete dál, tak na vlastní riziko...
Mohl by někdo napsat, jak systém pozná, odkud-kam jedete? Článek pořád dokola omýlá, že vám to spočítá nejvýhodnější jízdné, ale chybí informace, z jakých údajů.
Volíte tam nástupní a cílovou stanici, nebo co?
Možná by bylo rozumnější si cílovou stanici vybrat hned při vstupu do MHD a prvotním pípnutí na displeji přístroje. Systém by pak věděl odkud kam chci jet a stejně tak to revizoři můžou v pohodě zkontrolovat. Cena by se pak snadno spočítala podle času v jízdním řádu. Nebo mi něco uniklo? :)
Jak byste si to představoval? Víte, kolik je v IDS JMK zastávek? Víte, jak dlouho by trvalo, než byste našel svoji zastávku (vyťukat název? najít na mapě?). Ne že by to nebyl dobrý nápad, ale určitě se nedá realizovat ve vozidle během nástupu.
Kolikpak si za to budou asi uctovat banky ?
Výrazně méně než ochranka pancéřovaného vozu za převoz hotovosti.
Standardně 2%.
Už vidím ve špičce ty tlačenice u těch žlutejch krabiček. No hlavně aby to nebylo jak v 90. letech kdy DPMB chtěl nahradit papírové šalinkarty plastovými, které budou revizoři ověřovat na palmtopech. Nakonec to skončilo krachem a hrdí majitelé plastových karet si na ně pak mohli leda lepit papírový známky jako dřív. Fůra utracených peněz a výsledek nulový.
Skoro všichni mají šalinkartu - ani ve špičkách neslyším nejinak zvlášť zuřivý cvakot papírových jízdenek.
Nevíte jak je to s kompatibilitou karet? Někde jsem slyšel, že to funguje jen s některými kartami, ne všemi bezkontaktními.
Počítá se do budoucna i s něčím třeba na bázi iBeacon, kde by to samo poznalo podle mobilu, že jsem nastoupil a vystoupil s nemusel bych se tak o nic starat?
Nevím, jak v Brně, ale většinou je podpora karet VISA a MasterCard, takže v podstatě všech.
Jsem nadsen, jako samozrejme by se mi libylo, kdyby vyvinuli aplikaci do mobilu, ktera by podle nejakych ibeaconu spozorovala, ze jsem v dopravnim prostredku hodila by me notifikaci na potvrzeni a po vystupu by se proste sledovani ukoncilo. V pripade kontroly bych jen ukazal neco na mobilu a v pripade nicke kapacity v zarizeni by v mhd byli usb, ci dobijeci kabliky na oziveni mobilu. Tak asi v dalsi generaci. :)
Je pravdou, že integrovaný dopravní systém v Jihomoravském kraji je nejpropracovanější v celé ČR.
Už jsem to psal níže, před IDS přímý spoj na Zvonařku 37 minut. S IDS 2x přestup, každý s cca 10 min čekáním, takže když vše klapne, tak cesta přes hodinu, jenže to většinou neklapne, protože nám místo busu vnutili vlak, který běžně odpoledne stojí ve Střelicích desítky minut, zřejmě čeká na uvolnění jednokolejky (to není dočasný problém, ten problém ve Střelicích je co pamatuji).
Manželka tak občas cestuje z práce a běžně pak pro ni musím autem, protože bus tak dlouho na vlak nečeká.
Někdo možná na IDS vydělal, pro nás se to ale stalo na dojíždění nepoužitelné. Ráno nemohu chodit do práce jak do holubníku a odpoledne bych rád ještě viděl svoje děti, a ne že přijedu až pozdě večer.