Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Kamioňáka probralo až houkání. Prorazil závoru a vlaku těsně ujel

Pouhé vteřiny scházely k tragédii na železničním přejezdu v Moravském Písku. Řidič kamionu na něm zůstal stát mezi závorami a k činnosti jej probralo až houkání přijíždějícího vlaku. Nakonec prorazil závoru a hrozícímu střetu těsně unikl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T57o31m97á83š 84K79r88a56i24n26a 7164550644808

Nedávno jsem byl v Polsku a trochu možná pochopil toho Poláka s kamionem ve Studénce. Jedu k přejezdu, který vypadá, že tudy už roky žádný vlak neprojel - všechno rezivé, vysoká tráva i mezi kolejemi, světla žádná, jen staré oprýskané šraňky. A najednou jdou závory dolů! Prvně šly dolů ty před přejezdem, pak, asi za minutu, ty za ním (+/- za minutu po spuštění těch prvních závor by už to Pendolino ve Studénce bylo na přejezdu) a pak... No, myslel jsem, že se ten vlak ještě vyrábí!!! Po 20 - 30 minutách čekání se konečně za dlouhého houkání objevil vlak...no vláček a rychlostí líné chůze projel přejezdem. Za přejezdem tak 30 lidí a pětikilometrová fronta aut...

0/0
24.6.2016 14:45

J72o42s54e60f 49T66r67n21k57a 9319162667859

To je tak když se auto rozjede na přejezd hned po zvednutí závor a nepočká, až přestane blikat červená....takových volů v ČR je, a nejsou to pouze řidiči kamiónů.

+5/0
28.4.2016 9:59

J28a33k38u32b 93P55r92o22k20e70š 6433208812273

Proč se vůbec něco takového děje? To tu logiku navrhoval někdo kdo v životě neviděl člověka? Je to naprosto pochopitelná chyba, ty závory jsou mnohem výraznější a signál, než blikající světlo. Je zcela pochopitelné, že na něj někdo zapomene.

Už nejsme ve století páry, proč přejezd nemůže být signalizovaný stejně, jako jakákoliv jiná křižovatka?

0/−5
30.4.2016 13:47

J81a88k76u88b 42P23r59o62k95e41š 6463808612153

Pro pana Šímu, technika tu má být pro lidi, ne lidé pro techniku. Taková věc má být jasná i člověku v polospánku.

0/−1
30.4.2016 17:23

B29ř67e95t63i94s38l73a86v 75Š80í10m68a 9344181782

Pane Prokeši:

1) Chcete-li mi neco sdelit, mel byste to udelat tak, abych si vás vzkaz mohl precíst, jako diskutér to snad znáte. Príspevku jsem si povsiml jen náhodou.

2) Kazdý clovek, který dostal ridicský prukaz, musí ovládat dopravní predpisy, ve kterých je uvedeno, ze závory jsou pouhé doplnkové zarízení a on musí respektovat cervené svetlo.... a pokud takovou základní vec neví, mel by mu být ridicák odebrán!Zajisté, ze je technika pro lidi, ale zatím lidstvo nedospelo tak daleko, aby technika ohlídala chování kazdého cloveka, i takové lemply, které vjízdejí na prejezd na cervenou.

Vase myslení mi pripomíná pacienty, kterí nechtejí pochopit, ze pri urcitých diagnózách musejí jizcelý zivot dodrzovat dietu, a vztekají se, ze je doktor musí vylécit ..... a zdravotnictví tu má být pro lidi, ne lidé pro zdravotnictví.

Taková věc má být jasná i člověku v polospánku.;-D

+2/0
3.5.2016 21:48

J29a43k89u15b 56P84r92o75k41e39š 6763528142723

Já ale nemluvím o tom co člověk ví, nebo by měl vědět, ale o tom, jak funguje lidský mozek. I vy můžete být třeba unavený, zastavíte vprostřed polí a půjdete pěšky? Asi ne, že? Když si vezmu, jaké množství informací, se zpracovává, na hloupé internetové stránky, aby jejich používání bylo co nejintuitivnější, zkoumá se, na jaké části uživatelé koukají jak dlouho, kde v tu dobu mají kurzor myši, na co se snaží/klikají. Jak pracuje marketing v obchodech, kde zpracovává umístění zboží, tak aby to motivovalo zákazníka nakoupit co nejvíce.

Doprava je v tomhle ohledu tak strašlivě pozadu, používá se několik profláklých triků, jako je zužování silnice, nebo optické zrychlování změnou vzdálenosti pruhů, ale třeba zabezpečení okolo železnice mi přijde jak z dob krále klacka. Proč existují tři druhy semaforů, proč proboha ten semafor zastavuje provoz 3 dny před tím, než se někdo rozmyslí, že ten vlak pojede? Proč ještě na polovině přejezdů trvá další století, než je spuštěn provoz, po tom co projel poslední vagon? Atd., atd.

Dnes máme podstatně lepší informace, o tom jak se lidé chovají v podvědomí, než jsme měli v 19. stol, když se ty železnice stavěli, proč v marketingu, ale i v designu automobilů to dokázali do svých produktů zapracovat, kdežto na železnici jsme s umělým zabezpečovačem, krok zpět od manuální obsluhy přejezdu?

0/−1
4.5.2016 16:11

J75a35n 62P18r21i60b14y51l 5750245287327

A ty naši pitomci jako Ťok tohodle využijí a zase budou plácat, jak je třeba zvednou pokuty na x-násobek, že jsou řidiči neponaučitelní.

Jistě že jsou neponaučitelní. A co jako čeká? Ťok chybně předpokládá, že exemplární tresty a likvidační pokuty něco změní, ale nezmění. Už teď mají na frekventovaných přejezdech kamery a řidiče co jezdí přes přejezdy na červenu pokutují, ale je jedno, zda takový řidič dostane pokutu 10.000, nebo 50.000.

Předpoklad, že čím vyšší represe dopadne na řidiče, kteří vjeli na přejezd na červenou, tím nižší bude počet dalších řidičů, kteří na něj vjedou v budoucnosti je mylná.

Jak tento případ krásně ukazuje, tak řidiče ze Srbska (tuším že to byl Srb) od jeho činu nijak neodradil fakt, že se tady udál tragický případ Polského řidiče s Pendolinem. A proč? Protože o tom pravděpodobně vůbec nevěděl. Srb prostě neví, co udělal jeden Polák kdesi v Čechách, stejně jako já nevím co spáchal například nějaký Ital ve Španělsku a tedy nemůže to na mě mít žádný výchovný účinek. Nezáleží, zda tady tomu Polákovi dáme pokutu 10.000, nebo ho za to popravíme. Srb to prostě NEVÍ a tedy to na jeho budoucí chování nebude mít vliv. On neví ani jaké tady za to máme tresty.

Ťok je v tomto jen populista. Prohlásit, že zvedne pokuty na x-násobek a případně to i udělat nic nestojí a část populace mu na to skočí. Příjemný vedlejší účinek pak bude vyšší zisk z pokut do rozpočtu. Na situaci to ovšem vůbec nic nezmění a stane se to znovu. Jediné co by fungovalo jsou konstrukční změny přejezdů. Nejspíš nadjezdy atd. Jenže to stojí peníze a práci a ani do jednoho se mu zjevně nechce.

+5/−3
28.4.2016 9:41

T25o89m22á61š 23K90l38í86m61a 4264477713103

jedinne co pomuze jsou ty retardery pevne prekazky uz jsem to prakrat videl padaji zavory zveda se retarder a pres nej se nikdo nedostane :D

a resit mosty ci podjezdy na prejezdech v mnozstvi prejezdu je to mimo nase $$$ moznosti

+1/−1
28.4.2016 10:00

J71o82s12e86f 63T98r96n44k70a 9179342427709

Takže náklaďák pak zůstane na koleji bez možnosti prorazit závoru? :-)

+1/−1
28.4.2016 10:04

J98a67n 68P38r47i39b42y66l 5700325267497

Taky mě napadly nějaké dvouúrovňové zábrany/signalizace. Např. druhá červená/závory o 50m dřív, které půjdou dolů o chvilku dřív. Aspoň pro ty nejfrekventovanější přejezdy, kde jede vlak chvilku po stažení závor. Mít ve věznicích pár desítek Poláků atd., zavřené až po tom co to udělali taky něco stojí a nic neřeší.

Nebo nějaké krátké a výstižné cedule ve více jazycích s nějakým textem ve smyslu "V případě uvíznutí máte 30s na proražení závor" atd. Účinnost by byla samozřejmě mnohem nižší, než nadjezd, ale taky za pakatel a třeba by to někdy pomohlo.

Zkrátka výše trestu pro někoho kdo už je "po činu" tomu činu nezabrání. Tady víc než kdekoliv jinde v našem represivním dopravním systému je vidět, že prevence přestupku je mnohem vhodnější, než represe pachatele po přestupku. Už i proto, že jde často o pachatele ze zahraničí, kteří nemají povědomí a represích, které dopadli na předchozí pachatele a taková represe na ně nemá účinek.

0/−3
28.4.2016 10:15

J64a89r90o81s46l47a10v 90M73a88c14h78a91i21n 6403680538272

Tak snad by asi stačilo aby nejdřív šla nájezdová závora a za minutu teprve odjezdová ne? Co je na tom k vymýšlení? Ať si jezdí na červenou která je ještě před závorami jak chtějí. Jediná daň za to pak bude, že všeci budou déle čekat. Pokud se bavíte o tom že pokuty za vjetí na červenou nic neřeší máte pravdu, eliminovat řidiče pokutou až po najetí na přejezd nic neřeší. Nicméně si myslím že jako hovádka jezdí stále ti stejní. Kdyby byli pořádné flastry na všechno, tak by takový řidič k tomu přejezdu ani nedojel. To je ovšem záležitost volebního práva, vzhledem k tomu že něco překračuje většina národa toto nikdy nemůže projít.

0/−3
28.4.2016 10:12

J55a50n 53P87r57i66b87y93l 5570185337697

Jenže například tyto případy zjevně spáchali cizinci. Nevíme kolikrát už v ČR byli. Jsou z jiného prostředí a ikdyž tady budeme mít likvidační represivní systém, tak může přijet někdo, kdo tu nikdy nebyl a neví o tom a bude se zase chovat takto. Nemůžeme tady pozavírat všechny špatné řidiče kamionů z celé Evropy. Jenom řešení, které bude na bázi prevence a bude ušité na vstupní podmínky, jaké jsou bude funkční. Represe, která by ráda změnila vstupní podmínky fungovat nebude. Je lepší si říct - řidiči jsou pitomci a nerespektují nám červenou a závory, tak vymyslíme řešení, které tu situaci eliminuje, než si říct řidiči jsou pitomci, nerespektují červenou a závory, tak jim za to budeme dávat likvidační flastry, zavírat je a oni se jednoho dne díky tomu změní.

Prevence situaci předchází.

Represe je jen pomsta za něco, co už se stalo.

+2/−3
28.4.2016 10:24

B39ř26e40t64i47s59l42a53v 79Š35í86m93a 9704181922

Jan Pribyl

Dobre se to poucuje od stolu, kdyz nemáte nejmensí predstavu, kolik by to stálo miliard udelat v nasí republice s tak hustou zeleznicí sítí vsude nadjezdy!Neco takového není v zádném státe Evropy.

Na to v nasí republice nikdy nebudou peníze, nemáme ani na porádné vozíky pro handicapované lidi, a meli bychom stavet neco jen kvuli nezodpovedným lemplum. A i kdybychom zili o chlebu a vode a vse cpali do tech nadjezdu, co by se melo dít do té doby, nez se vse postaví?Kde bychom brali miliony, které se nalejou do obetí nehod?

Nerespektovat cervenou na prejezdu muze jen jedinec - témer retardovaný, anebo clovek s poruchou osobnosti, který si myslí, ze on urcuje chod sveta.

+2/−1
28.4.2016 14:13

V79í34t 68B46r30z35o12b78o97h92a23t45ý 7130332793591

Možná by stačilo vystavět roky rokoucí plánovanou dálnici D55 (R55), která měla vést právě kolem inkriminovaného Moravského Písku.

0/0
28.4.2016 14:23

B15ř43e64t64i43s49l75a80v 74Š31í93m84a 9114701282

Ta by pomohla u Moravského Písku, jenze nezodpovední ridici jsou vsude, jízda pres prejezd na cervenou na oblíbenou zábavou psychopatu.

0/0
28.4.2016 14:38

V10í62t 95B78r11z76o83b64o33h18a89t38ý 7850482653281

Drtivá většina řidičů co jedou přes přejezd na červenou nejsou psychopati ... výše o tom i píšu, zkrátka jsou u nás silnice přetížené, navíc plné uzavírek a mnohdy zbytečných omezení, profesním řidičům to natolik komplikuje už tak komplikovaný život, že se pak častěji dopouštějí hrubých chyb, samozřejmě, pokud to nezvládají neměli by to dělat, nicméně toto pravidlo zrovna dvakrát nepomůže těm co jsou těmito nezodpovědnými řidiči ohroženi - jako například cestující v onom vlaku. Hustější síť tranzitních silnic může za jedno pomoct jak těmto chybám, tak se na jejím základě dá například v mnoha případech zabránit tranzitní dopravě vjezd do měst, což sice primárně nepomůže na přejezdech, ale zejména uleví občanům ve městech

0/0
28.4.2016 14:47

J17a75n 11P17r44i64b73y37l 5240895297707

1) Neřekl jsem všude nadjezdy. To lžete. Problém je na frekventovaných přejezdech, obvykle s koridory a těch moc není. Jde o to, že tyto přejezdy není možné uzavřít třeba už 2-3 minuty před vlakem, protože tudy těch vlaků jezdí tolik, že by byl přejezd uzavřený několik hodin denně, takže se závory stahují jen desítky vteřin před vlakem a když se tam pak vyskytne nějaký trouba co to tam zapíchne s náklaďákem, tak není čas na reakci. Jen u toho Pendolina byla škoda na vlaku za 150 milionu. Dale poškozeny přejezd, nádraží a ztráty na životech a léčebné výlohy. Za to by už možná nějaký nadjezd byl.

2) Nějak jsem z vašeho příspěvku nepochopil, co tím chcete říct. Postěžoval jste si jak je všechno na h***, ale jaksi ani náznak toho, co by se podle vás mělo udělat. Je to jen takový prázdný výkřik bez obsahu.

0/−2
28.4.2016 14:29

B49ř59e79t84i22s90l52a27v 12Š69í82m79a 9144651802

1) Napsal jste ....."Ťok je v tomto jen populista. Prohlásit, že zvedne pokuty na x-násobek ...... Jediné co by fungovalo jsou konstrukční změny přejezdů. Nejspíš nadjezdy atd. Jenže to stojí peníze a práci a ani do jednoho se mu zjevně nechce" .......... Kde je z toho poznat, že se vám jedná pouze o koridory, abyste si mohl dovolit mne urázet?

A vase dalsí tvrzení, ze na koridorech není moc frekventovaných prejezdu, není pravdivé.

2) Nesnazte se o projekci svého chování do mého. Pouze jsem uvedl konkrétní, vseobecne známá fakta, proc jsou vase nápady nerealizovatelné. Pouziju-li vás slovník, tak lžete, protoze jsem si ..... "nepostěžoval jak je všechno na h*** " !

Tohle je bezná laická diskuze, nehodlám radit vsem, jako to delávají zneuznaní vynálezci.;-D Verím odborníkum, ze zabezpecení nasich prejezdu odpovídá evropským standardum. Dál je potreba dodrzovat dopravní predpisy.

0/0
29.4.2016 11:33

J10a20n 40P84r51i88b81y37l 5660925937267

Hezky jsem ti to tady sepsal včetně dohledaných dat ze správy železnic, kde je jasně uvedeno, že z 8000 přejezdů je jen pár desítek na koridoru, ale protože jsem ti tam napsal i jakej jsi blb**, idi** a trou**, tak to redakční systém zřejmě neschválil. Asi mají filtr na slova. Znova to psát nebudu, protože při tvém IQ to tady můžu nahučet do zdi a bude to stejné.

0/0
29.4.2016 12:00

J92a28n 40P14r72i62b92y45l 5610685397577

Už tu je ten předchozí...

0/0
29.4.2016 12:01

B11ř35e73t75i89s73l41a33v 63Š59í18m56a 9244781872

Ztratil se příspěvek, kterým jsem odpovídal na spoustu tvých nadávek.

Dodatečnými výklady nic nezměníš na tom, že lžeš ty, nikde jsi předtím nepsal, že se ti jedná pouze o situace, kde jsou na koridoru přejezdy silnic 1. třídy. Právě Moravského Písku by se to netýkalo.

Nezodpovědné chování v dopravním provozu vykazuje mnoho lidí s podprůměrnou inteligencí a lidí s psychopatickými rysy, všichni jsou plně zodpovědní za své činy. V něčem se projevují různě, ale mají společné to, že hledí především na sebe a vždy jsou schopni použít množství výmluv za jakékoliv své jednání, i za trestné činy.

Tvé úsilovné snahy o mlžení a převádění pozornosti k nadjezdům od nezodpovědných řidičů, směšné neumětelské návrhy na údajně lepší zabezpečení přejezdů, používání sprostých nadávek a urážek, o tobě něco významného signalizují.

0/0
30.4.2016 12:20

J84a97n 69P97r56i55b97y57l 5100195507527

Kazdej, kdo neni trouba by pochopil, ze nemluvim o budovani nadjezdu na polnich cestach a nefrekventovanych silnickach. Obzvlast, kdyz je to pod clankem o prejezdu ka koridoru.

Ty argumentujes, ze jsem vyslovne neuvedl, ze nemyslim na vsech silnicich a tudiz jsem logicky myslel vsechny.

Ty jako cekas, kdyz jde tvoje stara do kramu a ty ji reknes "kup piva", ze ti prinese vsech 3425 kusu lahvacu co tam zrovna maj? Asi ne. Tak se tu uz neztrapnuj a mlc, nebo se zesmesnis znovu.

0/−1
30.4.2016 16:17

B75ř41e13t86i64s58l71a54v 92Š87í55m63a 9904131302

Kazdej, kdo neni trouba, by pochopil, ze závazné nehody i prerazené závory nebyly na zeleznicních prejezdech se silnicemi 1. trídy.....

Zbytecne se predvádís, ty prisprostlé eko.... a mne se tvé kecy a predvádení nedotknou.;-D

0/0
3.5.2016 21:38

J84a68k64u79b 95P26r48o24k56e75š 6693698592533

A opravdu potřebujeme železnici do každých Kotěhůlek? Stojí to obrovské množství peněz na dotacích nevytížených vlaků, komplikuje to dopravu. Proč nenechat železnici jen na delší vzdálenosti a dopravu mezi vesnicemi vyřešit (mini)busy.

0/−2
28.4.2016 17:32

B79ř75e27t88i63s89l80a87v 28Š14í68m58a 9304251402

A opravdu potrebujeme, aby se provoz na silnicích jeste rozsíril?

Do nekterých míst, napr. na Sumave, by se v zime autobusy nedostaly. Naopak by se cást dálkové prepravy mela presunout ze silnice zpet na zeleznici. Jako to mají treba ve Svýcarsku, protoze je to bezpecnejsí a ekologictejsí doprava. Mnohé trate byly zrekonstruovány a nove zabezpeceny, nyní by to prislo v nivec jen proto, ze nekterí ridici se chovají nezodpovedne.

Ale nechal bych to na konkrétních odbornících, na lidech, kterí v tech Kotěhůlkách bydlí a na politicích.

0/0
30.4.2016 10:05

J14a81k51u92b 63P93r37o25k50e85š 6713788252643

Je nesmysl aby pro pár lidí jezdil vlak s kapacitou stovky, takže pokud si budou provoz obyvatelé Kotěhůlek platit sami, tak s tím nemám problém. Jeden mikrobus ráno a jeden večer nám provoz nijak nezahustí. O proti tomu, investovat peníze které se utápí v nevyužitých lokálkách, k tomu, aby koridory byly bez přejezdů a fungovala dálková doprava. Když bude vlak z Prahy do Brna/Ostravy jezdit za +- hodinu, bude tam možnost dobít si notebook/telefon, vagony budou čisté, člověk nebude potřebovat speciální školu na to aby se vyznal v tarifech a jízdních řádech, nepotřebuje 2 slevové karty a permanentní lístek na milion kilometrů, aby dostal nějakou rozumnou cenu, ve vlaku bude maximálně tolik lidí, kolik je tam míst k sezení a ne, že v případě, kdy potřebujete na toaletu, tak nemáte šanci, protože ulička je narvaná lidmi, to jsou důvody proč lidé nejezdí vlakem.

Když potřebuju jet z Brna do Prahy, tak raději jedu autobusem, protože i mírně stísněné podmínky v autobuse jsou 10x pohodlnější než vlak, nemluvě o tom, že mám asi extra smůlu, protože ČD ohlašuje jaké na trať nasadila moderní vozy, ale já zatím žádný nepotkal, pořád to vypadá stejně jak před 25 lety. To i ty příměstské elefanty, které jezdí u Prahy a vypadají, jak z 80. let jsou proti tomu výkřikem pokroku.

Mám dojem, že železnice je v současnosti takový anachronismus, ustrnula někde v romatických parních lokomotivách a funguje spíš pro nadšence, než běžný provoz. Na to, že by to měla být primárně konkurence letecké dopravě, tak je to slabota. Fungování a samotná existence železničních přejezdů, minimálně na hlavních tratích celou parodii jen dokresluje, naprosto nerespektuje, že čas je to nejvzácnější co máme a proto ho chce na cestě každý strávit co nejméně, to platí jak pro cestující ve vlaku, tak pro řidiče, čekající 10 - 15 minut zbytečně na přejezdu.

0/−1
30.4.2016 13:40

B72ř17e81t11i84s42l44a74v 86Š72í23m65a 9934861762

Už jste asi dlouho rychlíkem nejel, na hlavních tazích jezdí řadu let vlaky ve stejný čas po hodině a na koridorech častěji, bez problémů koupím jízdenku s místenkou, přes internet je kromě Pendolína místenka zdarma. Nacpané chodbičky jsem viděl jen vyjímečně. Také se dá jezdit povinně místenkovými vlaky, tam návaly v chodbičkách být nemohou.

Na regionální tratě si samozřejmě přispívají kraje, pokud jste z Brna, nemusíte se zajímat o to, co a jak často jezdí ve Středočeském kraji.

Chcete-li jezdit autobusem, jezděte si, já tak někdy jedu z Prahy do Plzně - na krátkou trasu, na dlouhé trasy mi autobus nevyhovuje, z Prahy do Brna jezdím vždy jen rychlíkem, a do Ostravy většinou Pendolínem, objednám si jídlo v jídelním voze, lépe si natáhnu nohy. Vlaky jsou pro mne pohodlnější než autobus, i než letadlo do Vídně nebo Berlína.

Zkuste se podívat do Švýcarska, že železnice není anachronismus, naopak. Tam se běžně jezdí na dovolenou lůžkovým vlakem, který veze i vagony, kam si cestují dají svá auta.

+1/0
30.4.2016 14:13

J61a90k56u88b 92P41r45o65k86e17š 6603258802893

Vlakem jsem jel naposledy asi v polovině února, právě pod dojmem toho, že je stále prezentováno, jak jsou nasazovány nové vozy, z Brna do Jihlavy, prozřetelnost mi napověděla a vzal jsem 1. třídu, ne že by to byla první třída, ale alespoň tam bylo ticho, protože jsem byl v celém vagonu sám.

Moderního tam nebylo zhola nic, klasická konstrukce, nevím jak se to jmenuje, zelený hnusný vagon s kupé, ušmudlané sedačky, stejná konstrukce, jak v klasickém koženkovém, jen tady to byl hadr. Pod oknem pidistoleček na tlačenku, žádná možnost po cestě pracovat, nebo dělat cokoliv produktivnějšího než spát nebo čučet z okna. Před tím, jsem jel asi před rokem a půl, Brno-Praha, místenka do tichého oddílu, dojem z vozu úplně stejný, jen popisky byly v maďarštině, navíc ještě hluk a průvodčí, který nedokázal usměrnit jednoho opilce a bandu puberťáků, aby mi alespoň nepřeřvávali sluchátka.

Před pár lety jsem byl v Belgii, kde jsem jezdil vlakem, dojem z cestování naprosto jiný byly to jen obyčejné velkokapacitní vozy, ale ke každému sedadlu byl stoleček, všechno čisté a nikdo nikde nestál v uličce.

Železnice u nás je anachronismus, možná jsem to tak nezdůraznil. Souprava vážící desítky tun, jede do každé dědiny aby tam vyzvedla jednu babičku. Místo toho, aby babička dojela do nějakého uzlu a tam přestoupila. Týká se to samozřejmě i autobusů, kdy autobus objede okolní vesnice a pravidelně v něm jezdí 3 lidé včetně řidiče. Při tom by bylo podstatně jednodušší, kdyby si místní Venca z kravína, místo vytuněné Octavky koupil třeba Ford Galaxy a ty babky k tomu doktorovi dovezl na ŽL. On by si přivydělal, po tom co ráno nakrmí, a vykydá, stejně nemá do čeho píchnout a do práce jde zase až na večer. Bylo by to levnější i ekologičtější.

Co se týče Švýcarů, ti mnohdy nemají jinou možnost, protože jiný než železniční tunel pod horami nevede. Švýcarskou veřejnou dopravu jsem zatím nepoužil, ale věřím, že bud na úrovni třeba té Belgické.

0/0
30.4.2016 15:44

R73o23b14e19r18t 13V49a94l50e47n23t54a 6706479757154

Další kamion na přejezdu....za srážku s Pendolinem mohl řidič z Polska, na stejném přejezdu pár dní poté zase další kamion s řidičem z Polska....není tento taky z Polska?

0/0
28.4.2016 9:19

P89e80t70r 30S62p18a20t87z67i74e79r75e46r 7454962355824

je to marný, je to marný, je to marný....k tomu už ani není co říct. Ale pak jsem viděl situaci, kdy řidič náklaďáku vjel na přejezd a nešlo mu přeřadit a zůstal na něm stát. Měl štěstí, že vlak je až za dlouho, takže se odsud dostal. Proto nevím jestli to je někde v předpisech nebo to je nepsané pravidlo..s náklaďákem, autobusem, traktorem...vždy řadit až když jsem celou délkou za přejezdem.

0/−1
28.4.2016 8:24

I58v16a82n 49H52o89l77a68s 5577517618487

V předpisech to samozřejmě zakázáno je. Právě proto, aby tam ta převodovka nevyplivla.

+1/0
29.4.2016 9:21

M54i27r89o93s49l41a54v 35V10y29k52o60u94p98i30l 3440736253735

Tyto pip neodradí ani trest smrti. On nemůže počkat. Okamžitě zavřít.

+4/0
28.4.2016 6:52

J11a77n 56J45e63m26e98l17k41a 1285400

A mohlo být zase o lokomotivu za 150 milionů míň.

+1/0
27.4.2016 23:34

P49e61t45r 16F36i34a57l56a 9503576923383

A hlavně šlo o životy lidí!

Strojvedoucí začal brzdit a pak měl jistě pořádné dilema, troubit stále na toho blba anebo utéct dozadu do lokomotivy.....

V televizi říkali, že ten kamioňák není ve vazbě. Jak mohli pustit podvodníka, který od těch přeražených závor ještě ujel.

+1/−2
28.4.2016 0:03

J33i16ř63í 96O90u94k78r47o23p76e45c 5730538493429

Pochopitelně, že není ve vazbě. Bylo by nesmyslné mu dávat vazbu. Není důvod.

+6/−2
28.4.2016 0:50

J58a85r24o55s27l68a11v 22D75u54n46d83a 1383472896260

A proč tedy šel do vazby Rumun (také cizinec), který to s kamiónem u Plzně namastil do auta plného jeho spoluobčanů?

Protože, jak zdůvodnila policie, se báli útěku. Tady, u flastru až za 8 let, se útěku nebojí?

+3/0
28.4.2016 7:24

V54í36t 98B51r34z92o92b53o43h36a44t16ý 7120482683691

Vidíte ten rozdíl, kdy někdo sice poruší předpis, ale zachová se duchaplně a prorazí závoru, aby zabránil střetu a mezi tím, kdy někdo narve do auta plného lidí? To je právě ten rozdíl mezi vazbou a uložením pokuty na svobodě.

+1/−3
28.4.2016 9:05

P62e80t17r 23F91i70a78l82a 9163466623843

Jistě, je to rozdíl, jen jiný než tvrdíte, to by chtělo znát skutečné okolnosti, než začnete vykládat své teorie.

Rumun to napálil do auta, protože to těžko mohl ubrzdit, když nějaký primitiv náhle zastavil na dálnici a začal couvat!

Ale kamioňák se choval jako naprosto nezodpovědný blb a podvodník!

+2/0
28.4.2016 9:27

V25í50t 41B63r83z39o54b57o98h23a42t16ý 7600312613731

Jenomže zákon nerozlišuje míru idiocismu různých řidičů, ale skutečné skutky. Případ na dálnici neznám, nedokážu to posuzovat lépe, než co jsem se dočetl z příspěvku na který reaguju. Nicméně nezodpovědného řidiče, který ujel po poškození drážního zabezpeční skutečně není třeba zavírat, chtít po něm (po jeho pojišťovně) úhradu škod, potrestat jej pokutou na horní hranici klidně, ale i když se neustále snažíte podsouvat, za co všechno může, tak díky souhře událostí (byť zapříčiněných ostatními zůčastněnými) k nehodě zkrátka nedošlo.

+1/−3
28.4.2016 9:35

P34e73t76r 69F52i97a25l67a 9833196183403

K nehodě došlo, to je i to přeražení závor, a ohrožení bezpečnosti je také trestný čin!

I pokus o krádež, vraždu apod. je trestný čin, nemůže se říkat, že se nic nestalo.

A dokud primitivové, jako je ten řidič kamionu, nebudou trestáni nejvyšší možnou sazbou a nepůjdou na tvrdo sedět, k nápravě nedojde!

+2/0
28.4.2016 9:44

J44o38s71e51f 85T55r89n58k20a 9939732477639

Nedojde k nápravě...jedná se o zkratovité jednání...zvedne se závora, tak jedu...a na červenou už se nedívají....tohle nějaká represe nezastaví....tohle se musí řešit už v autoškolách a u přezkoušení.

0/0
28.4.2016 10:01

B38ř24e14t80i93s80l84a20v 57Š30í41m22a 9874171552

Josef Trnka

Nerespektování cervené na prejezdu není zkratkovité jednání, je to nezodpovednost a flákarina!

Tak se chovají lidé se znacne podprumernou inteligencí anebo lidé s poruchou osobnosti. Bohuzel u lidí s prumernou inteligencí jsou v klidovém stavu psychopatické sklony tezko odhalitelné. Ale znacne podprumerné IQ se zjistí lehce, a takoví lidé by nemeli být profesionálními ridici. Strojvedoucí má maturitu a jeste musí slozit psychotechnické zkousky (napr. Gross je nemel), ale papíry na silnici dostane kdejaký .....Rv

Portugalský ridic byl ve vazbe a tento ne!

+1/0
28.4.2016 14:10

V96í42t 47B26r54z45o48b68o78h14a44t18ý 7440162823741

předně pletete si přestupek a trestný čin ... pokus o přestupek jaksi neexistuje, proražení závor je prokazatelně čin který zabránil nehodě .... navíc jsem nikde neřekl, že se nic nestalo - stalo, ale k nehodě nedošlo. K nápravě nedojde i kdyby jim za to sekali hlavy, ve středověku za krádež sekali ruce a taky se vesele kradlo dál. Jde spíš o to, že policisté tak nějak u přejezdů řidiče nepokutují, takže i kdyby byl zaveden mnou zmíněný trest hrdelní tak drtivá většina přestupců tomu stejně unikne.

+1/−2
28.4.2016 11:31

B62ř82e94t14i43s85l52a79v 38Š23í58m58a 9284231312

Vít Brzobohatý

To si pak plete ..."přestupek a trestný čin" ... mnoho lidí, média, policie atd., a jak by za ..."přestupek" ... mohlo ridici hrozit az osm let vezení?

Kdyby za prímé ohrození bezpecnosti a lidských zivotu byl pouhý prestupek, je to v nasem státe se soudnictvím hodne spatné!

+2/0
28.4.2016 14:26

V54í42t 12B50r64z95o40b98o47h83a78t64ý 7220252763501

obecné ohrožení je trestný čin, projetí na červenou stejně jako vjetí na přejezd, když bliká červená je přestupek, já reagoval na to, že pán to vše míchal dohromady, přičemž oboje vychází uplně z jiného zákona

0/−1
28.4.2016 14:51

F11i23l23i57p 46S34i34r59o92t98e61k 9722749162351

A co takhle obecné ohrožení z nedbalosti?

+3/0
28.4.2016 10:11

V19í29t 85B30r85z88o72b80o33h97a85t63ý 7140952123731

Moc právu nerozumíte, viďte? Soud v takovýchto případech, zkoumá, jak vinník případné ohrožení způsobil (ono je taky docela možné, že ony závory šli nahoru, a hned padly dolů, což mohlo řidiče uvést v omyl - nedávno se podobný případ stal na stejné trati ve Spytihněvy) a potom taky, zda se snažil vinník zmírnit následky svého činnu, což prokazatelně udělal proražením závory. Samozřejmě přitěžující bude to ujetí. Každopádně se ale nedá na právo dívat jediným paragrafem, který Vás napadne. Lidé dělají chyby téměř pořád a ruku na srdce, Vy určitě taky, nikdo není neomylný - bohužel zákon o silničním provozu toto nereflektuje a chová se k lidem jako k neomylným počítačům, kteří jsou pak natolik vystresováni, že dělají chyb ještě více a například vjíždějí pod vlak. Pokud by došlo k zavírání řidičů za každé ohrožení silničního provozu, tak by jaksi za chvíli neměl kdo jezdit......tak to prostě je - tomuto řidiči patří vysoký trest, ale odnětí svobody do doby řádného odsouzení je trest přemrštěný, už jen proto, že narozdíl od onoho Poláka ze studénky nevyskočil z kabiny a nesnažil se utéct.

0/−3
28.4.2016 11:46

B24ř25e97t81i18s26l10a17v 95Š94í77m26a 9144131412

Vít Brzobohatý

Patríte mezi podobné ridice, ze toho cizince tolik bráníte?;-D

Kde berete drzost vycítat tady diskutérovi ....... "i když se neustále snažíte podsouvat, za co všechno může",..... cemu ríkáte podsouvání, kdyz nikdo jiný vinu nemá, on ten ridic nemuze za své provinení?

Mel by líbat ruce strojvedoucímu vlaku, do srázky chybely asi 4 sec!

Ve vazbe byl i portugalský ridic, který se nakonec sám zachoval duchaprítomne a závoru prerazil, nepotreboval k tomu zádné houkání, ale tohoto nezodpovedného flákace propustili.Rv

+1/0
28.4.2016 13:57

V47í74t 18B71r39z13o94b90o30h24a34t50ý 7760232363471

Já jsem člověk pragmatický a rozhodně se na problematiku nedívám očima davu, který chce někoho lynčovat. Nesnižuji jeho vinu - několikrát jsem tu psal, že řidiči patří trest třeba i na horní hranici, jeho zavinění musí nicméně posoudit někdo k tomu určený, třeba soud, nebo správní orgán. Vazba je tak nějak krajní prostředek a měl by se užívat s mírou, v dnešní době se však tak nějak používá účelově a mnohdy bezdůvodně.

Mimochodem kde Vy berete tu drzost mne stavět na úroveň tohoto řidiče?

0/0
28.4.2016 14:21

B94ř87e12t59i98s60l90a36v 36Š21í68m29a 9784921762

Vase reci o lyncování jsou trapné. Lidé mají delat svou práci porádne, a práve dav se casto snazí provinilce a zlocince omlouvat.

Z vaseho príspevku: ".... (ono je taky docela možné,že ony závory šli nahoru, a hned padly dolů, což mohlo řidiče uvést v omyl - nedávno se podobný případ stal na stejné trati ve Spytihněvy) a potom taky, zda se snažil vinník zmírnit následky svého činnu, což prokazatelně udělal proražením závory....... narozdíl od onoho Polákaze studénky nevyskočil z kabiny a nesnažil se utéct." ..............

Pokud ridice muze privést v omyl, ze jdou závory nahoru a pak hned spadnou dolu, znamená to, ze nezná dopravní predpisy a nemá na silnici co delat, protoze ohrozuje bezpecnost!

Polák ve Studénce neutekl z kabíny, a tento ridic zustal stál na prejezdu jako on, a sám by nic nenapravil, probralo ho az houkání vlaku. Je to jasne uvedeno jiz v nadpisu clánku.

Mimochodem, v diskuzi je dobrým zvykem hovorit s diskutéry jejich recí a vzhledem k tomu, jakým stylem písete príspevky, mohl jsem vám dát takový dotaz. Nehlede k tomu, ze oproti vasemu napadání a výmyslum - jsem pouze polozil otázku.:-)

+1/0
29.4.2016 11:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.