Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lékař objevil nové použití konopí. Pacienti už nemusí vařit čokoládu

Nemocní lidé s dlouhodobými bolestmi už sice mohou užívat konopí, jeho chuť je ale nepříjemná. Lékař z Fakultní nemocnice u svaté Anny přišel na nové řešení - dal látku do tobolek a také tím prodloužil její účinky. Nemocnice k tomu začala používat levnější české konopí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H83o52n36z62a 49P90r60o13v79a10z52n68í74k 8908261187667

Nedalo by se to třeba hulit?

0/0
2.5.2016 19:09
Foto

J62a82n 72B70r80a84u54n 1198258223655

Se žaludečním vředem moc nenahulíš.

+1/0
2.5.2016 23:04

P43a77v88e44l 89Š60m89í92d 5232815948304

Aneb jak ze zahradního plevele udělat vědu a byznys najednou.

0/−1
2.5.2016 16:04

J23a28n 77Z82e94m47a65n 6286957641901

Tak Slušovice nám teď pěstujou trávu.:-P

+1/0
2.5.2016 15:02

J63a86n80a 14N13o67v81á52k34o77v93á 7697120219178

Slušovice vždy byly podnikem budoucnosti, snad je tomu tak i tentokrát. :-P

+2/−1
2.5.2016 15:57

M78a24r11e32k 94J83a66n62e58č51k13a 1117586703581

Kdyby raději farmacie začala ofiko vyrábět tzv. fénixovy slzy, ale obávám se, že by cena dosahovala závratných výšin a taky spoustu chemických rádoby léčiv přestalo jít na odbyt, tak raději budou okrádat lidi předraženým prodejem na gramy sušené byliny a dělat z objevu tobolek pomalu objev století, asi proto, že to byl lékař, který ale jinak netuší, co je hlavní účinnou látkou a jak je potřeba ji z byliny uvolnit. Jinak na zlepšení chuti funguje celkem spolehlivě i máta a nebo v případě nedostatku hořčin stačí užívat hořké byliny nejlépe právě v oněch tobolkách, protože čaj z nich vypije jen málokdo. Represe je u nás kolem konopí až hysterická a přitom dnes není vůbec problém narazit hlavně na mládež, která si v klidu vykračuje po ulici a hulí o stošest, jenom se za nima line specifický pro někoho zápach a pro někoho vůně :-)

+7/0
2.5.2016 14:12

J93a69n 77B85e34n57d19a 7568857351405

tak za to nemůže farmacie. ta by ráda. ptejte se v poslanecké sněmovně

0/−1
2.5.2016 14:17

F39r70a52n28t58i74š71e86k 68Š51e26n72k 2690172964333

Nedá mi to :-) vypadá, že o problematice konopí něco víte, proto mi tento příspěvek připadá buď jako úmyslná lež nebo se ve Vás mýlím. Vy si opravdu myslíte, že farmaceutické firmy se můžou přetrhnout, aby touhle zázračnou bylinkou léčily? Od konce 60 let že by se nedařilo a nedařilo něco vykoumat? Teď nemluvím o FS nebo masti z techniky, to je úlet sám o sobě.

+1/0
2.5.2016 14:40

J31a61n 98B65e33n81d74a 7828347911255

to už je trošku stihomam s těma farmafirmama,ne? chápete, že základní výzkum je dělaný v drtivé většině mimo farmafirmy? Dělají to výzkumné týmy např. v rámci fakult. Pokud by někdo na nějaký průlom přišel tak mě věřte, že si klidně kvůli tomu založí farma firmu - viz. přípravky pana profesora Holého. Sám jsem ve výzkumu dělal. To, že někde slyšíte, že tým objevil lék na rakovinu opravdu neznamená, že tomu tak je a že je to použitelné. V některých z fází klinických studií se přijde na to, že nežádoucí účinku převáží nad benefitem a lék se používat nebude. Do poslední fáze se dostala vakcína na AD - skončila úmrtím všech pacientů. Na kanabinoidech dělá hodně týmů. Věřím, že se něco uchytí. Minimálně v paliativní léčbě nevidím důvod proč tyto přípravky pacientům neposkytnout a mít na ně úhradu

+1/0
2.5.2016 15:06

F85r59a69n66t24i96š63e54k 94Š20e39n92k 2370392714123

Článek je o konopí. Jediné, co je ve Vašem příspěvku trochu k věci, je to, že na kanabinoidech dělá hodně týmů. Ovšem shrnout všechny možnosti, které konopí nabízí, do paliativní léčby, je prostě mimo mísu. Stejně tak snažit se nás přesvědčit, že na bolest kloubů je lepší (a bezpečnější ;-D) Ibalgin krém než poctivě uvařená konopná mast ;-D

+1/0
2.5.2016 20:04

M17a76r95e17k 77J37a34n86e93č86k68a 1177566953681

Jako vtip to bylo dobré, fakt jsem se zasmál ;-D Zkuste si o tom něco zjistit, někteří vědci jsou totiž v oblasti výzkumu účinných látek v konopí, což není pouze THC dosti daleko, ale není zatím zájem chemické léky nahrazovat.

0/0
2.5.2016 14:47

J93a65n 59B84e37n98d83a 7118757161615

můžete mi říct co víte o původu "chemických" léčiv?

0/0
2.5.2016 14:57

T11o22m90á68š 70T36a60t79í66č16e38k 5830462580348

To teda musel být lékař, který předepsal vyvařování konopí ve vodě. Účinná látka je ve vodě prakticky nerozpustná. :-/

+5/0
2.5.2016 13:30

S81t72a37n38i55s96l98a51v 45B36u77r53i43a13n 5323744304117

Všechno tady moc dlouho trvá. A proč se mají registrovat lékaři. Neměli by spíše být registrováni pacienti, kteří budou brát konopí ? A samozřejmě potom plně hrazené ze zdravotního pojištění.

+1/0
2.5.2016 13:19

V26i35k21t95o35r 25S41v55o76b38o61d65a 8812228352126

".. Vymyslel jednoduchý, přitom revoluční a hlavně šetrný způsob, jak marihuanu nemocným podávat. Jednoduše ji „nacpal“ do běžné průhledné kapsle ..."

Výborně, tak konečně někdo vynalezl tablety. Teď už zbývá jen kolo a oheň.

+13/0
2.5.2016 13:04

T26o21m73á47š 59Z64e12m70á54n41e92k 5820278766446

Pořád vymýšlí kdejaké ptákoviny. THC se musí užívat v plynné formě.

0/−1
2.5.2016 13:02

T40o18m81á30š 33T23a85t47í22č95e98k 5290702880798

Nemusí. Orální aplikace (nebo i rektální) je zrovna tak možná.

0/0
2.5.2016 13:32

J54a64n 28B41e85n21d11a 7818517601325

Jest otázkou proč rovnou není HVLP (kapky, čípky). Finance? Legislativa? Nedostatek pacientů? Exspirace?

0/0
2.5.2016 14:05

R49o50b92e31r58t 38P10e93l31n57á10ř 3908111874

tuk nebo alkohol. Jinak je to plejtvani. V clanku jsem nenasel informaci v jake podobe to konopi v tech tobolkach je. Samotna tobolka podle me nic neudela, krom toho ze castecne ochrani obsah pred zaludecnimi kyselinami.

+3/0
2.5.2016 12:06

R39o72z61á50r59k44a 41N80o74v86á37k63o85v89á 2325383351

To jsou teda vyhozený peníze, vařit drahý legální konopí ve vodě8-o

+11/0
2.5.2016 10:48

J40a69n 10B72e45n53d89a 7468707291765

evidentně se pan doktor neoptal farmaceuta :) čokoláda, mléko ...

0/0
2.5.2016 11:53

M66a32r54t73i26n 52P55o47s49p40í91š26i90l 1681746154930

To je mi novina ... znám osobu, která takto léčivou bylinu na své zdravotní problémy užívá už desítky let.

+2/0
2.5.2016 10:46
Foto

M93a52r20t70i92n 31V68y31s11t25r93č29i70l 1149887258

to ja taky, i vice....ale ted se o tom uz muze psat :DDD

0/0
2.5.2016 11:11

J64a24n 52L42u63k47á42š 7437843883932

Mam takovej pocit, ze doktor zuzitkoval zkusenosti z mladi.

BTW. ten odvar z konopi by nemel temer ucinkovat, ucinna latka se ve vode nerozpousti, na pana zrejme fungovalo placebo.

+8/0
2.5.2016 10:43

H47a53n19a 14P69a48c95u51l27o18v15á 2736106849516

Ano, účinná látka se rozpouští v tuku, což vědí už od pradávna v Indii. ;-)

0/0
2.5.2016 11:29

R25i37c61h28a77r36d 13B10u35š53e32k 6729396566197

A alkoholu...

0/0
2.5.2016 12:05

J75a85n 14B37e31n77d90a 7208347801745

kanabinoidy jsou látky lipofilní, takže v alkoholu opravdu ne

0/0
2.5.2016 13:09

T61o70m16á58š 49T51a57t21í32č15e81k 5650202660448

Ale ano. THC je dobře rozpustný v alkoholu nebo třeba taky acetonu, které se používají na extrahování - získá se tak tzv. olej, který je hodně silný, tedy obsahuje vysoké procento THC.

+2/0
2.5.2016 13:43

J52a82n 59B46e74n65d94a 7188417291695

jj. máte pravdu. Obsah THC je pak poněkud zrádný

0/0
2.5.2016 13:53

K72a62r73e33l 26N36e47d12o74p41i92l 7768146809244

Pacienti si dají raději koláčky.

+3/0
2.5.2016 10:01

P28a33v14e93l 29M92o69r85a34v18e60c 3872159192658

Konopí je vynikající přírodní medicína, na dost věcí mnohem lepší než násobně dražší uměle vyrobené prášky.

Jen proto farmakoprůmysl účinně blokuje používání konopí ve velkém měřítku - přišel by o zisky z vlastních léků.

Je fakt s podivem, že konopí - přírodní bylinu bez větších vedlejších účinků - je téměř nemožné si předepsat, ale kdejakou sr..ku plnou chemie, s horší účinností, s nežádoucími efekty, řádově dražší, takový lék vám předepíše i obvoďák a vyzvednete si jej v každé lékárně.

+36/0
2.5.2016 9:29
Foto

J62a73n 38H79a77v93e46l97k88a 3541286171915

Bohužel přesné.

+2/0
2.5.2016 10:09

J12a58n 16B55e64n59d46a 7708137471105

další co se sežral šalamounův výkal i se Šalamounem. šměvný argument o farmalobby - kdyby bylo konopí legislativně povolené tak už ho na lékárnách máte v několika podobách. Bez vedlejších účinků??? Je viděl, že ste trávu nikdy neměl. To, že nevíte jak se připravuje ta vaše chemie je také vcelku jasné.

0/−10
2.5.2016 11:52

P75a13v76e48l 25M65o48r42a91v18e78c 3282479332128

Nějaký nehejterský faktický argument do diskuze byste neměl?

+2/0
2.5.2016 11:55

J30a80n 35B25e48n11d84a 7768827751125

reaguju na nesmysly, které píšete. chcete nějaký probrat podrobně?

0/−5
2.5.2016 12:02

P14a32v54e71l 94M58o36r38a14v74e26c 3972829322168

Ano.

0/0
2.5.2016 12:04

J85a24n 83B33e40n67d32a 7628397641455

který bod?

0/0
2.5.2016 12:06

F87r97a98n89t36i93š72e23k 60Š25e86n30k 2220302914183

Mě by zajímaly ty vedlejší účinky. Několik mých známých bere na své zdravotní potíže dlouhodobě (roky) Fénixovy slzy v nízké koncentraci a žádné vedlejší účinky na sobě nepozorují. Z Vašeho příspěvku vyplývá, že je konopí nebezpečná, na zdraví negativně působící věc a chemie je mňamka, jen kdybysme viděli jak se ty léky připravují ;-D Díky za odpověď

+2/0
2.5.2016 12:23

J28a37n 13B82e52n91d41a 7258697911595

Fenixovy slzy jsou z var. technika takže obsah THC a dalších kanabinoidů zodpověných za účinek je tam oproti var. indica prakticky nulový. Nežádoucí účinky marihuany (bereme té na předpis) jsou od narušení psychomotorických funkcí, krátkodobé paměti či prodloužení reakční doby až po narušení kognitivních funkcí. Dlouhodobější úžívání pak způsobuje chronickou bronchitidu, narušení krátkodobé paměti a schopnosti organizovat a integrovat komplexní informace. Nic takového že je konopí nebezpečné jsem neřekl. Reagoval jsem na pána který tvrdí, že konopí je ok bez nežádoucích účinků a chemie je zlá a evidentně nemá základní informace. Chemická léčivá vychází z přírodních. Běžná bylinka obsahuje XY látek, které mohou způsobovat různé žadoucí či nežádoucí účinky. Z těch XY se veme jen ta, která způsobuje žádoucí. Buď se používá přímo tato látka nebo se chemicky upravuje k odstranění nežadoucích účinků, prodloužení účinku, ke zvrácení účinku, k lepší možnosti zpracování atd. Chápeme?

+1/0
2.5.2016 12:59

J44a43n 81B69e24n17d59a 7708377391235

a mohu vás uklidnit, že na kanabinoidech dělá velké množství výzkumných skupin. Pokud nepopíšete cesty (vstřebávaní, mechanismus působení, nežadoucí učinky, způsob odbourávání) všech látek, které chcete podat jako léčivo tak se prostě na trh nedostane. Legalizace konopí je samozřejmě variantou jak tento způsob léčby dostat k pacientům pro které je určena. Já pro legalizaci rozhodně jsem

0/0
2.5.2016 13:04

F48r32a34n68t71i90š97e93k 71Š12e47n58k 2130342354813

Dobře jste se odkopal ;-D Fénixovy slzy z techniky ;-D Chronická bronchitida z naředěného výtažku ;-D Vy jste úplně mimo, akorát jsem čekal, čím nám to dokážete. Ale toto jsem nečekal ;-D

0/−1
2.5.2016 13:10

J91a94n 66B83e29n43d44a 7378797771555

tak si to přečtěte ještě jednou. Nic o bronchitidě z výtažku jsem nepsal. a ano fénixovy slzy jak je u výrobce psáno jsou z legálně pěstovaného konopí v ČR - což je cannabis sativa var. technica - to jest prakticky bez THC. I z toho základního popisku na stránkách výrobce je to jasné. Takže opět nemáte informace

0/0
2.5.2016 13:16

F71r22a62n58t63i78š14e87k 80Š58e82n30k 2500262744293

Když už něco kopírujete z internetu, máte si z toho vybírat. Všechno, co se u nás prodává z konopí, má ten problém, že je z techniky. Takže účinek minimální (což je účel) a můžou ukázat "jak to myslí vážně, vždyť výrobky z konopí si může každý koupit v lékárně". Že se fungující FS vyrábějí z techniky si fakt může myslet jen ten, kdo to narychlo dohledá v e-shopu. Možná jsem na Vás v předchozím příspěvku trochu vyjel, ale je evidentní, že s léčením konopím žádné zkušenosti nemáte, proto byste neměl psát jen abyste něco napsal. Jedině tak si vysvětluju ten Váš mix informací, kde jste splácal páté přes deváté včetně potíží chronických uživatelů pro zábavu a vyzdvihnutí chemky ;-D

+1/−2
2.5.2016 13:26

J56a96n 83B77e44n88d34a 7668747701555

takže ste mi to jen potvrdil. pokud máte "fungující" FS tak jedinně z var indica. Výrobci z indica vzrábět nemohou jinak už tam dávno je. O léčebném konopí mě prosím nepoučujete. Dostupné ODBORNÉ literatury k nežádoucím a žádoucím účinkům je dosti. Zajímavé jsou např. homo a heterodimerické sloučeniny na léčbu AD, ale ani z těch asi nic nebude. Mohu přeposlat

0/0
2.5.2016 13:45

F93r14a86n95t88i92š44e35k 80Š18e53n83k 2790972464543

Ono to vypadá, že z ničeho nic nebude. Ale ne z důvodu obavy z nežádoucích účinků. Jsou v tom prachy. A nezaměňujte prosím technické konopí s varietou sativa. Sativa může mít obsah THC 20%, stejně jako indica. Konkrétně tyto FS jsou ze dvou odrůd a co se týče poměru tak 1:1 sativa/indica. Obsah látek v obou podobný, takže žádná technika. Čistou I nebo S sežene člověk jen těžko, vše jsou hybridy. Rozumím Vám, až na ty prášky vs příroda a nežádoucí vedlejší účinky léčebného konopí. Viz dvě A4 textu u každé pilulky - od vyrážky po smrt.

0/0
2.5.2016 14:33

J32a18n 74B25e66n53d24a 7878407941985

1. prosím přečtěte si něco o taxonomii cannabis než toto vypustíte

2. ty A4 jsou tam kvůli tomu, že existuje přesně popsáno co která látka v těle dělá (vstřebávání, mech. účinku, metabolismus, vylučování) a jsou dlouhodobě sledována veškerá hlášení o nežádoucích účincích (ve většině případů nesouvisejích s daným léčivem) - napište si na oddělení farmakovigilance (SUKL příp. Zentiva). To, že přírodní léky fungují je jasné a stejně tak je jasné, že lépe popsáno máte chemické léčivo a bude rovněž bezpečnější. Vy byste dal na deprese předpokládám třezalku nebo nejlépe homeopatika. Dal byste si kyselinu salicylovou nebo acetylsalicylovou? Když vám řeknu, že ASA (kdyby byla objevana až dnes) by nynějšíma klinickýma studiema neprošla z důvodů nežádoucích účinků tak mě řeknete co?

0/0
2.5.2016 14:54

F20r82a87n94t82i92š33e20k 83Š92e61n93k 2360152904923

Taxonomie cannabis? Když už kopírujete z netu, tak rostlina cannabis se dle polytypického konceptu dělí na dva druhy - Cannabis sativa a Cannabis indica, podle toho odkud pochází. Klidně dál dělte konopí na sativa - bez THC, indica - s THC, no, vlastně radši ještě zagooglujte. O bodu dvě se s Vámi bavit nebudu, vy tomu asi fakt věříte (chemické léčivo je bezpečnější než přírodní - asi jak které, ne? ;-D) A k ASA Vám mám říct co? Že neochota farmaceutických firem počítat s konopím je způsobena jeho nebezpečností? Že to "dneska klinickýma studiema neprojde"?

0/0
2.5.2016 19:55

P21a13v22e14l 79M97o43r11a57v10e54c 3872499892988

Kterýkoliv. Já napsal co jsem napsal, vy to chcete rozporovat, tak šup šup s argumenty co konkrétně píšu špatně.

0/0
2.5.2016 12:59

J65a92n 92B34e51n92d22a 7698907551875

něco máte o příspěvek výše. Chcete něco více do detailu?

0/0
2.5.2016 13:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.