Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odsun brněnského nádraží je blíž, z jeho budov mají být památky

Do nekonečných debat o přesunu vlakového nádraží v Brně vstoupil další hráč - památkáři. Areál kolem hlavní nádražní budovy včetně známého prostoru Malá Amerika chtějí prohlásit za kulturní památku. V budoucnu by to mohlo upřednostnit variantu u řeky Svratky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e49t16r 16K70o30v38á50ř 6473541318872

Já su z Brna, vlakem jezdím sem tam do té velké levotočivé zatáčky mezi Brnem a Plzni , ale brněnské má drazí je opravdu hnus a je mi úplně jedno kde stojí. Uvítal bych když by se vedle něj dalo zaparkovat a jestli je o 800 metrů jindeurest je asi všem úplně fuk

+1/−1
5.5.2016 6:54

V73á51c71l57a89v 48S49v59o19b43o77d23a 5606578609

Kolik let už se o tom mluví?

+2/0
4.5.2016 23:19

V71á72c39l15a89v 30K45a34p70l58a68n 2291280251911

Přibližně 110

0/0
11.5.2016 11:44

V64á16c17l30a31v 29S65v93o53b30o42d49a 5966928429

;-D!

0/0
11.5.2016 13:49

P12a81v89e59l 74M96o15r42a57v22e45c 3782849712848

Takže o osudu poloze brněnského nádraží nebudou rozhodovat brňané, dojíždějící, dopravní odborníci, architekti, ale ministr kultury?

LOL.

(je to trochu nadnesené, ale pořád..8-o)

+4/0
4.5.2016 22:42
Foto

K98a96m59i98l 11A68l76b18r55e90c64h79t 2655555364387

Z nádraží udělat technické muzeum - konečně by se vrátilo zpět do centra a vrátila by se mu prestiž ... areál citlivě zrekonstruovat a vytvořit kvalitní veřejný prostor v centru města, a těleso využít pro šalinu k Spilberk Office centru a AZ.

+2/−2
4.5.2016 22:20

I25v34o 89P27e40r54n26i68c78a 8596723598180

Něco podobného je vlastně myšlenka celého přesunu nádraží, ale s tím že budova bude využita komerčně a bude to něco jako pasáž. Na místo tělesa bylo v plánu vybudovat park s cyklostezkou. Aby se vyhovělo zastáncům nádraží v centru bylo navrženo, že z jednoho ze současných nástupišť bude zavedena mostní rychlospojka velkokapacitní šalinou na nové nádraží (most by vedl nad novým bulvárem, po kterém má jezdit i klasická šalina). Potom se to zvrátilo tak, že se zachovají dvě koleje od Židenic a propojí se železničním mostem s novým nádražím, což ale úplně smetlo původní záměr otevření prostoru, a rozdělení kolejištěm by zůstalo, dokonce by ještě vzniklo další.

+1/0
5.5.2016 16:12

M84i49c80h31a68e30l 45M89e96n91s73i34k 8721436680202

Jestli té logice dobře rozumím,

tak v Národním divadle by se mělo přestat hrát a u svatého Víta sloužit mše :-/

+5/0
4.5.2016 21:58

I26v49o 86P30e83r30n54i94c54a 8546543798900

Já dojíždím denně (někdy jezdím i dvakrát tam a zpět) a celý koncept přesunu vlakového nádraží pro mě vychází časově stejně jako v současnosti, v některých případech i lépe, protože do některých částí Brna bude existovat rychlejší varianta vlakem a bude zajištěna lepší návaznost. A to že nebudu muset přestupovat jen na hlavním nádraží (což je pro mě v současnosti jediná možnost až na jednu výjimku) mě vyhovuje z hlediska komfortu. Už dneska přestupovat na přecpaným hlavasu do šaliny je otřes, radši chodím vždy o zastávku dál pěšky, kde teprve nastoupím. Nedovedu si představit, jak bude hlavas (šaliny) vypadat když tam bude třeba jen o čtvrtinu víc cestujících.

+6/−4
4.5.2016 16:23

R30o51b94e27r10t 70M50o83t58k95a 4346907489285

Hlavně lidi nebudou muset ze Zvonařky šlapat daleko na šalinu.

+3/−1
4.5.2016 16:54

P42a25v91e67l 21M56o57r61a19v84e38c 3332639942848

Tak toto se vyřeší přesunem šaliny na Plotní..

+3/0
4.5.2016 22:43

P75a23v75e64l 98S75t50a78v16j71a72n27í35k 6668525627381

Konečně někdo dostal rozum, protože co je zeleného na tom, že se v Brně zničí poslední železniční památky mi hlava nebere. Varianta pod Petrovem je podobná, jak kdybychom se rozhodli chovat ryby a přitom vypustili rybník.

+9/0
4.5.2016 14:19

P45a12v21e78l 62B86o42u32c42n68í41k 4192881753165

Předmětem památkové peče už dnes na brněnském nádraží je:

- výpravní budova žst. Brno hl.n.,

- nosná konstrukce peronních přístřešků na 1 – IV. nástupišti,

- litinové zábradlí na nástupiště II – IV. z odjezdového podchodu,

- mosty přes ulici Křenovou, Hybešovu,

- budova klempírny a knihaře,

- budova skladiště VI a VII Brno hl.n. (tzv. „Malá Amerika“)

- 14 oblouků původního viaduktu trati Vídeň – Brno,

- ostatní oblouky viaduktu původní trati Vídeň – Brno.

Ve studii z roku 2014 porovnávající variantu nového nádraží je uvedeno, že výstavbou nového nádraží v centru / Pod Petrovem je "přímo dotčenou nemovitou kulturní památkou jednak výpravní budova hlavního nádraží, ale především objekt bývalého železničního skladiště Malá Amerika spolu částmi bývalého viaduktu původní vídeňské tratě, které se nachází přímo nad podzemní stanicí." a dále "Most přes ulici Hybešovu nelze zachovat."

Více se dozvíte ve studii "Dopracování variant žel. uzlu Brno" z roku 2014 porovnávající obě varinaty: U Řeky & Pod Petrovem. Studie (600 MB ZIP) ja dostupná na adrese: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

+4/0
4.5.2016 13:58

T55o98m81á82š 57M36a49c51e91j46k84a 6941472397327

100let se to řeší a furt se nic neděje. Hlavas je jedna velká ostuda. A příjezd tam je jak z postapokalyptického filmu. Jak směrem od Slatiny tak přez Židenice. A když si člověk myslí, že škaredých věcí viděl dost, tak pak vyleze na Hlavasu...

Tak čas plyne dál a za dalších 100 se třeba konrčně rozhodne, než rozhodnutí někdo napadne...

+8/0
4.5.2016 13:57

L93i66b32o98r 87U61r82b15a23n36i42e41c 5656173199

Ale nádraží má přece neopakovatelnou atmosféru, obrovskou výhodu, že je v centru, takže ti, kdo jdou na Masaryčku, to mají kousek (a ti, co jedou třeba do Spielberg centra, ať si trhnou nohou) a hlavně bylo vždycky tam, kde je. Samé naprosto neprůstřelné argumenty pro to, aby se nedělalo nic, jen se "citlivě opravovalo a modernizovalo".

+2/−4
4.5.2016 14:32

M68i27r94o65s70l36a84v 69V15y12k95o59u29p42i76l 3910946923205

Toto, téměř Shakespearovské téma, stejně jako slavná spisovatelova díla a jeho slavné: " Být či nebýt ? " nikdy nezestárne.

Ještě děti našich dětí budou řešit zásadní "životní" otázku : " Ponechat či odsunout?".

+3/0
4.5.2016 12:31

V73í73t 85G88a87b53r71i92e68l 5554243946827

Sice nejsem z Brna, ale na nádraží v Brně jsem párkrát byl, a podle mého názoru je úplně jedno, jestli ho přesunou nebo nechají, kde je, ale ať už s tím něco udělají. Vždyť je to humus. Toto má být vstupní brána do města? Vždyť to tam vypadá jak někde v Africe.

+12/−2
4.5.2016 12:26

Z44d82e76ň67k98a 81V67e94s19e96l27á 8969915117630

Je fakt, že je to nějaký vstup do města, takže by to mělo vypadat reprezentativně.

ALE: zeptejte se někoho, kdo dojíždí denně, jestli víc vyhovuje současná poloha s návazností na nějakých 10 linek MHD, nebo se mu víc líbí navrhovaná odsunutá poloha, kde je návaznost na MHD ještě poměrně dost nejasně "objasněná"...

+6/−1
4.5.2016 14:48

L72i46b44o47r 47M55o42h44o81u37t 3176217978432

Radši citlivě opravit a modernizovat než odsouvat kamkoliv.Odsunout lze lidi co stále myslí na zbytečné a zbytečně drahé varianty řešení.

+5/−7
4.5.2016 12:18

T25o23m89a16s 22N25o46v64o18t92n22y 1341244636765

Nejdražší bude ta "citlivá rekonstrukce a oprava" zvláště když to všechno bude "památka". I když s tou památkou souhlasím - věčná připomínka toho, jak aktivisti a zelení ničí celé město a zcela blokují další rozvoj. A ještě vymyslí třetí variantu "Pod Petrovem" což je už naprostý paskvil...

+6/−1
4.5.2016 12:40

M68a91r94t52i18n 30S32l21e75z56á36č11e47k 6939403908695

Ono vlastně z těch tří návrhů je reálný pouze ten "nultý". Protože odsun odmítnou lidi v referendu, pod Petrovem nepůjde kvůli památkám, takže nám zbyde jediné - nedělat vůbec nic. To je hezký výsledek po desítkách let plánování a handrkování ;-D;-D

+15/0
4.5.2016 11:44

M68a61r92t83i37n 89S78l85e26z17á37č51e34k 6239413788665

Pokud vše kolem bude památka, kterou nejde zbourat, tak nevím, kam to nové nádraží chtějí postavit. Snad už jedině pod zem.

+2/−1
4.5.2016 11:40

V23í45t 21G68a88b22r92i11e23l 5594843236977

Třeba jak v Praze?

+1/−1
4.5.2016 12:27

P70a77v11e52l 64H61o69u92s41k11a 3251655910238

Ale to je jednoduché, o pár set metrů se posune.

+2/0
4.5.2016 12:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.