Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odsun brněnského nádraží je blíž, z jeho budov mají být památky

Do nekonečných debat o přesunu vlakového nádraží v Brně vstoupil další hráč - památkáři. Areál kolem hlavní nádražní budovy včetně známého prostoru Malá Amerika chtějí prohlásit za kulturní památku. V budoucnu by to mohlo upřednostnit variantu u řeky Svratky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e36t46r 43K28o26v66á75ř 6563641138572

Já su z Brna, vlakem jezdím sem tam do té velké levotočivé zatáčky mezi Brnem a Plzni , ale brněnské má drazí je opravdu hnus a je mi úplně jedno kde stojí. Uvítal bych když by se vedle něj dalo zaparkovat a jestli je o 800 metrů jindeurest je asi všem úplně fuk

+1/−1
5.5.2016 6:54

V76á92c75l64a43v 89S80v37o91b95o30d60a 5676818739

Kolik let už se o tom mluví?

+2/0
4.5.2016 23:19

V85á50c41l68a53v 68K96a17p79l42a93n 2311420591781

Přibližně 110

0/0
11.5.2016 11:44

V44á12c64l74a31v 30S42v30o51b37o82d25a 5506178159

;-D!

0/0
11.5.2016 13:49

P85a74v46e52l 79M34o24r95a59v87e79c 3842959312498

Takže o osudu poloze brněnského nádraží nebudou rozhodovat brňané, dojíždějící, dopravní odborníci, architekti, ale ministr kultury?

LOL.

(je to trochu nadnesené, ale pořád..8-o)

+4/0
4.5.2016 22:42
Foto

K68a47m77i23l 61A27l95b92r59e53c52h29t 2895415694527

Z nádraží udělat technické muzeum - konečně by se vrátilo zpět do centra a vrátila by se mu prestiž ... areál citlivě zrekonstruovat a vytvořit kvalitní veřejný prostor v centru města, a těleso využít pro šalinu k Spilberk Office centru a AZ.

+2/−2
4.5.2016 22:20

I56v10o 73P56e28r84n89i78c53a 8296163148850

Něco podobného je vlastně myšlenka celého přesunu nádraží, ale s tím že budova bude využita komerčně a bude to něco jako pasáž. Na místo tělesa bylo v plánu vybudovat park s cyklostezkou. Aby se vyhovělo zastáncům nádraží v centru bylo navrženo, že z jednoho ze současných nástupišť bude zavedena mostní rychlospojka velkokapacitní šalinou na nové nádraží (most by vedl nad novým bulvárem, po kterém má jezdit i klasická šalina). Potom se to zvrátilo tak, že se zachovají dvě koleje od Židenic a propojí se železničním mostem s novým nádražím, což ale úplně smetlo původní záměr otevření prostoru, a rozdělení kolejištěm by zůstalo, dokonce by ještě vzniklo další.

+1/0
5.5.2016 16:12

M50i44c46h98a11e68l 44M47e37n55s87i88k 8811856970362

Jestli té logice dobře rozumím,

tak v Národním divadle by se mělo přestat hrát a u svatého Víta sloužit mše :-/

+5/0
4.5.2016 21:58

I15v34o 63P88e45r33n83i31c73a 8316833568970

Já dojíždím denně (někdy jezdím i dvakrát tam a zpět) a celý koncept přesunu vlakového nádraží pro mě vychází časově stejně jako v současnosti, v některých případech i lépe, protože do některých částí Brna bude existovat rychlejší varianta vlakem a bude zajištěna lepší návaznost. A to že nebudu muset přestupovat jen na hlavním nádraží (což je pro mě v současnosti jediná možnost až na jednu výjimku) mě vyhovuje z hlediska komfortu. Už dneska přestupovat na přecpaným hlavasu do šaliny je otřes, radši chodím vždy o zastávku dál pěšky, kde teprve nastoupím. Nedovedu si představit, jak bude hlavas (šaliny) vypadat když tam bude třeba jen o čtvrtinu víc cestujících.

+6/−4
4.5.2016 16:23

R68o41b21e91r17t 18M18o16t30k87a 4726347149295

Hlavně lidi nebudou muset ze Zvonařky šlapat daleko na šalinu.

+3/−1
4.5.2016 16:54

P54a85v67e45l 97M91o51r47a93v51e24c 3492279592248

Tak toto se vyřeší přesunem šaliny na Plotní..

+3/0
4.5.2016 22:43

P34a79v83e86l 49S67t23a75v96j74a76n88í30k 6848455907641

Konečně někdo dostal rozum, protože co je zeleného na tom, že se v Brně zničí poslední železniční památky mi hlava nebere. Varianta pod Petrovem je podobná, jak kdybychom se rozhodli chovat ryby a přitom vypustili rybník.

+9/0
4.5.2016 14:19

P40a14v39e44l 16B84o84u64c55n30í47k 4692761663905

Předmětem památkové peče už dnes na brněnském nádraží je:

- výpravní budova žst. Brno hl.n.,

- nosná konstrukce peronních přístřešků na 1 – IV. nástupišti,

- litinové zábradlí na nástupiště II – IV. z odjezdového podchodu,

- mosty přes ulici Křenovou, Hybešovu,

- budova klempírny a knihaře,

- budova skladiště VI a VII Brno hl.n. (tzv. „Malá Amerika“)

- 14 oblouků původního viaduktu trati Vídeň – Brno,

- ostatní oblouky viaduktu původní trati Vídeň – Brno.

Ve studii z roku 2014 porovnávající variantu nového nádraží je uvedeno, že výstavbou nového nádraží v centru / Pod Petrovem je "přímo dotčenou nemovitou kulturní památkou jednak výpravní budova hlavního nádraží, ale především objekt bývalého železničního skladiště Malá Amerika spolu částmi bývalého viaduktu původní vídeňské tratě, které se nachází přímo nad podzemní stanicí." a dále "Most přes ulici Hybešovu nelze zachovat."

Více se dozvíte ve studii "Dopracování variant žel. uzlu Brno" z roku 2014 porovnávající obě varinaty: U Řeky & Pod Petrovem. Studie (600 MB ZIP) ja dostupná na adrese: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

+4/0
4.5.2016 13:58

T58o91m94á18š 87M46a64c60e40j19k70a 6701302127317

100let se to řeší a furt se nic neděje. Hlavas je jedna velká ostuda. A příjezd tam je jak z postapokalyptického filmu. Jak směrem od Slatiny tak přez Židenice. A když si člověk myslí, že škaredých věcí viděl dost, tak pak vyleze na Hlavasu...

Tak čas plyne dál a za dalších 100 se třeba konrčně rozhodne, než rozhodnutí někdo napadne...

+8/0
4.5.2016 13:57

L59i19b23o29r 78U28r94b98a32n93i46e75c 5156293189

Ale nádraží má přece neopakovatelnou atmosféru, obrovskou výhodu, že je v centru, takže ti, kdo jdou na Masaryčku, to mají kousek (a ti, co jedou třeba do Spielberg centra, ať si trhnou nohou) a hlavně bylo vždycky tam, kde je. Samé naprosto neprůstřelné argumenty pro to, aby se nedělalo nic, jen se "citlivě opravovalo a modernizovalo".

+2/−4
4.5.2016 14:32

M85i40r37o88s36l13a27v 75V52y98k35o45u23p64i62l 3330676873205

Toto, téměř Shakespearovské téma, stejně jako slavná spisovatelova díla a jeho slavné: " Být či nebýt ? " nikdy nezestárne.

Ještě děti našich dětí budou řešit zásadní "životní" otázku : " Ponechat či odsunout?".

+3/0
4.5.2016 12:31

V26í56t 76G38a22b76r23i88e24l 5694243646147

Sice nejsem z Brna, ale na nádraží v Brně jsem párkrát byl, a podle mého názoru je úplně jedno, jestli ho přesunou nebo nechají, kde je, ale ať už s tím něco udělají. Vždyť je to humus. Toto má být vstupní brána do města? Vždyť to tam vypadá jak někde v Africe.

+12/−2
4.5.2016 12:26

Z50d61e43ň71k93a 73V31e55s42e43l70á 8309535817800

Je fakt, že je to nějaký vstup do města, takže by to mělo vypadat reprezentativně.

ALE: zeptejte se někoho, kdo dojíždí denně, jestli víc vyhovuje současná poloha s návazností na nějakých 10 linek MHD, nebo se mu víc líbí navrhovaná odsunutá poloha, kde je návaznost na MHD ještě poměrně dost nejasně "objasněná"...

+6/−1
4.5.2016 14:48

L43i69b70o78r 86M94o12h60o19u11t 3256227238242

Radši citlivě opravit a modernizovat než odsouvat kamkoliv.Odsunout lze lidi co stále myslí na zbytečné a zbytečně drahé varianty řešení.

+5/−7
4.5.2016 12:18

T12o15m37a43s 30N94o61v31o89t39n92y 1651634836235

Nejdražší bude ta "citlivá rekonstrukce a oprava" zvláště když to všechno bude "památka". I když s tou památkou souhlasím - věčná připomínka toho, jak aktivisti a zelení ničí celé město a zcela blokují další rozvoj. A ještě vymyslí třetí variantu "Pod Petrovem" což je už naprostý paskvil...

+6/−1
4.5.2016 12:40

M16a17r68t93i41n 54S54l98e45z76á18č47e11k 6349693778605

Ono vlastně z těch tří návrhů je reálný pouze ten "nultý". Protože odsun odmítnou lidi v referendu, pod Petrovem nepůjde kvůli památkám, takže nám zbyde jediné - nedělat vůbec nic. To je hezký výsledek po desítkách let plánování a handrkování ;-D;-D

+15/0
4.5.2016 11:44

M18a40r39t37i42n 85S32l86e29z22á78č41e84k 6319403288475

Pokud vše kolem bude památka, kterou nejde zbourat, tak nevím, kam to nové nádraží chtějí postavit. Snad už jedině pod zem.

+2/−1
4.5.2016 11:40

V13í93t 56G28a80b69r56i15e91l 5664223566597

Třeba jak v Praze?

+1/−1
4.5.2016 12:27

P96a30v60e42l 57H32o53u84s72k31a 3451165220428

Ale to je jednoduché, o pár set metrů se posune.

+2/0
4.5.2016 12:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.