Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odsun brněnského nádraží je blíž, z jeho budov mají být památky

Do nekonečných debat o přesunu vlakového nádraží v Brně vstoupil další hráč - památkáři. Areál kolem hlavní nádražní budovy včetně známého prostoru Malá Amerika chtějí prohlásit za kulturní památku. V budoucnu by to mohlo upřednostnit variantu u řeky Svratky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e12t45r 21K62o56v46á87ř 6373851808342

Já su z Brna, vlakem jezdím sem tam do té velké levotočivé zatáčky mezi Brnem a Plzni , ale brněnské má drazí je opravdu hnus a je mi úplně jedno kde stojí. Uvítal bych když by se vedle něj dalo zaparkovat a jestli je o 800 metrů jindeurest je asi všem úplně fuk

+1/−1
5.5.2016 6:54

V34á77c12l22a46v 39S77v46o21b17o30d41a 5836438509

Kolik let už se o tom mluví?

+2/0
4.5.2016 23:19

V48á77c94l97a18v 88K43a47p14l32a94n 2331210711941

Přibližně 110

0/0
11.5.2016 11:44

V31á13c26l15a63v 49S85v26o75b82o70d31a 5786948249

;-D!

0/0
11.5.2016 13:49

P79a77v22e94l 48M58o90r81a26v82e90c 3402979882518

Takže o osudu poloze brněnského nádraží nebudou rozhodovat brňané, dojíždějící, dopravní odborníci, architekti, ale ministr kultury?

LOL.

(je to trochu nadnesené, ale pořád..8-o)

+4/0
4.5.2016 22:42
Foto

K16a65m73i25l 85A27l25b77r78e10c61h61t 2285255464667

Z nádraží udělat technické muzeum - konečně by se vrátilo zpět do centra a vrátila by se mu prestiž ... areál citlivě zrekonstruovat a vytvořit kvalitní veřejný prostor v centru města, a těleso využít pro šalinu k Spilberk Office centru a AZ.

+2/−2
4.5.2016 22:20

I64v51o 88P52e26r20n25i32c45a 8406303988320

Něco podobného je vlastně myšlenka celého přesunu nádraží, ale s tím že budova bude využita komerčně a bude to něco jako pasáž. Na místo tělesa bylo v plánu vybudovat park s cyklostezkou. Aby se vyhovělo zastáncům nádraží v centru bylo navrženo, že z jednoho ze současných nástupišť bude zavedena mostní rychlospojka velkokapacitní šalinou na nové nádraží (most by vedl nad novým bulvárem, po kterém má jezdit i klasická šalina). Potom se to zvrátilo tak, že se zachovají dvě koleje od Židenic a propojí se železničním mostem s novým nádražím, což ale úplně smetlo původní záměr otevření prostoru, a rozdělení kolejištěm by zůstalo, dokonce by ještě vzniklo další.

+1/0
5.5.2016 16:12

M72i19c87h36a34e75l 15M56e63n19s96i64k 8101436940862

Jestli té logice dobře rozumím,

tak v Národním divadle by se mělo přestat hrát a u svatého Víta sloužit mše :-/

+5/0
4.5.2016 21:58

I96v71o 66P79e25r35n87i18c46a 8346953498510

Já dojíždím denně (někdy jezdím i dvakrát tam a zpět) a celý koncept přesunu vlakového nádraží pro mě vychází časově stejně jako v současnosti, v některých případech i lépe, protože do některých částí Brna bude existovat rychlejší varianta vlakem a bude zajištěna lepší návaznost. A to že nebudu muset přestupovat jen na hlavním nádraží (což je pro mě v současnosti jediná možnost až na jednu výjimku) mě vyhovuje z hlediska komfortu. Už dneska přestupovat na přecpaným hlavasu do šaliny je otřes, radši chodím vždy o zastávku dál pěšky, kde teprve nastoupím. Nedovedu si představit, jak bude hlavas (šaliny) vypadat když tam bude třeba jen o čtvrtinu víc cestujících.

+6/−4
4.5.2016 16:23

R78o54b95e25r55t 15M89o73t34k93a 4486417209115

Hlavně lidi nebudou muset ze Zvonařky šlapat daleko na šalinu.

+3/−1
4.5.2016 16:54

P42a91v87e26l 75M30o44r47a67v63e29c 3172469312788

Tak toto se vyřeší přesunem šaliny na Plotní..

+3/0
4.5.2016 22:43

P89a98v79e64l 14S83t63a11v48j54a38n14í23k 6728765287471

Konečně někdo dostal rozum, protože co je zeleného na tom, že se v Brně zničí poslední železniční památky mi hlava nebere. Varianta pod Petrovem je podobná, jak kdybychom se rozhodli chovat ryby a přitom vypustili rybník.

+9/0
4.5.2016 14:19

P14a34v54e26l 58B17o30u29c16n41í86k 4422941473675

Předmětem památkové peče už dnes na brněnském nádraží je:

- výpravní budova žst. Brno hl.n.,

- nosná konstrukce peronních přístřešků na 1 – IV. nástupišti,

- litinové zábradlí na nástupiště II – IV. z odjezdového podchodu,

- mosty přes ulici Křenovou, Hybešovu,

- budova klempírny a knihaře,

- budova skladiště VI a VII Brno hl.n. (tzv. „Malá Amerika“)

- 14 oblouků původního viaduktu trati Vídeň – Brno,

- ostatní oblouky viaduktu původní trati Vídeň – Brno.

Ve studii z roku 2014 porovnávající variantu nového nádraží je uvedeno, že výstavbou nového nádraží v centru / Pod Petrovem je "přímo dotčenou nemovitou kulturní památkou jednak výpravní budova hlavního nádraží, ale především objekt bývalého železničního skladiště Malá Amerika spolu částmi bývalého viaduktu původní vídeňské tratě, které se nachází přímo nad podzemní stanicí." a dále "Most přes ulici Hybešovu nelze zachovat."

Více se dozvíte ve studii "Dopracování variant žel. uzlu Brno" z roku 2014 porovnávající obě varinaty: U Řeky & Pod Petrovem. Studie (600 MB ZIP) ja dostupná na adrese: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

+4/0
4.5.2016 13:58

T68o93m44á94š 67M75a16c27e78j90k48a 6711472267317

100let se to řeší a furt se nic neděje. Hlavas je jedna velká ostuda. A příjezd tam je jak z postapokalyptického filmu. Jak směrem od Slatiny tak přez Židenice. A když si člověk myslí, že škaredých věcí viděl dost, tak pak vyleze na Hlavasu...

Tak čas plyne dál a za dalších 100 se třeba konrčně rozhodne, než rozhodnutí někdo napadne...

+8/0
4.5.2016 13:57

L74i90b44o80r 12U21r76b62a40n90i59e44c 5966523769

Ale nádraží má přece neopakovatelnou atmosféru, obrovskou výhodu, že je v centru, takže ti, kdo jdou na Masaryčku, to mají kousek (a ti, co jedou třeba do Spielberg centra, ať si trhnou nohou) a hlavně bylo vždycky tam, kde je. Samé naprosto neprůstřelné argumenty pro to, aby se nedělalo nic, jen se "citlivě opravovalo a modernizovalo".

+2/−4
4.5.2016 14:32

M67i52r16o69s45l28a38v 81V59y70k97o17u74p35i19l 3450816133845

Toto, téměř Shakespearovské téma, stejně jako slavná spisovatelova díla a jeho slavné: " Být či nebýt ? " nikdy nezestárne.

Ještě děti našich dětí budou řešit zásadní "životní" otázku : " Ponechat či odsunout?".

+3/0
4.5.2016 12:31

V65í94t 96G23a45b55r91i41e13l 5134183416187

Sice nejsem z Brna, ale na nádraží v Brně jsem párkrát byl, a podle mého názoru je úplně jedno, jestli ho přesunou nebo nechají, kde je, ale ať už s tím něco udělají. Vždyť je to humus. Toto má být vstupní brána do města? Vždyť to tam vypadá jak někde v Africe.

+12/−2
4.5.2016 12:26

Z73d12e32ň94k64a 77V79e12s46e19l83á 8199145147110

Je fakt, že je to nějaký vstup do města, takže by to mělo vypadat reprezentativně.

ALE: zeptejte se někoho, kdo dojíždí denně, jestli víc vyhovuje současná poloha s návazností na nějakých 10 linek MHD, nebo se mu víc líbí navrhovaná odsunutá poloha, kde je návaznost na MHD ještě poměrně dost nejasně "objasněná"...

+6/−1
4.5.2016 14:48

L37i31b54o76r 41M22o85h80o70u38t 3706237528862

Radši citlivě opravit a modernizovat než odsouvat kamkoliv.Odsunout lze lidi co stále myslí na zbytečné a zbytečně drahé varianty řešení.

+5/−7
4.5.2016 12:18

T34o77m51a39s 89N42o72v12o23t79n14y 1321814286855

Nejdražší bude ta "citlivá rekonstrukce a oprava" zvláště když to všechno bude "památka". I když s tou památkou souhlasím - věčná připomínka toho, jak aktivisti a zelení ničí celé město a zcela blokují další rozvoj. A ještě vymyslí třetí variantu "Pod Petrovem" což je už naprostý paskvil...

+6/−1
4.5.2016 12:40

M22a14r40t51i90n 13S81l57e40z98á94č87e30k 6619663938635

Ono vlastně z těch tří návrhů je reálný pouze ten "nultý". Protože odsun odmítnou lidi v referendu, pod Petrovem nepůjde kvůli památkám, takže nám zbyde jediné - nedělat vůbec nic. To je hezký výsledek po desítkách let plánování a handrkování ;-D;-D

+15/0
4.5.2016 11:44

M37a24r21t40i42n 78S24l70e37z34á17č74e71k 6189403668935

Pokud vše kolem bude památka, kterou nejde zbourat, tak nevím, kam to nové nádraží chtějí postavit. Snad už jedině pod zem.

+2/−1
4.5.2016 11:40

V57í34t 39G70a61b82r52i30e20l 5404933546517

Třeba jak v Praze?

+1/−1
4.5.2016 12:27

P50a56v85e50l 94H67o17u55s79k34a 3261805620788

Ale to je jednoduché, o pár set metrů se posune.

+2/0
4.5.2016 12:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.