Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Parky a rozmanité domy u nádraží. Tak by mohla vypadat nová čtvrť Brna

Parky, kavárny, bydlení v zeleni, okolo moderního nádraží nákupní střediska a podél břehu řeky Svratky cyklostezka a odpočinková zóna. Tak by mohlo vypadat brněnské Jižní centrum, pokud se pro tuto variantu umístění nádraží město a stát rozhodnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P94e74t48r 51Š47i87n18d98e54l53á72ř 8639556715684

Parky, kavárny a bydlení v zeleni - a v tom všem v té kráse nesmírné se budou s krabičáky povalovat i nadále hezky česky naši staří známí smradlaví bezdomovci.

0/0
31.5.2016 8:04

P18a80v15e38l 96K12o43l16á36č20e82k 9654694862571

By mě zajímalo, jak toto chtějí vybudovat na starém náspu trati, navíc umístěném na zásypech hradeb. A kde je prosím to podzemní nádraží pod Petrovem, neb oficiální varianta Petrov počítá s podzemní VRT stanicí před Malou Amerikou (dnešní křižovatka).

0/0
12.5.2016 19:08

P28e57t75r 83V12o48p74i37č15k25a 5512887517346

nedavno tu byl clanek o lžích v líbivých nereálných vizualizacích. Toto je přesně ten případ. Je to krásné, ale úplná blbost.

0/0
12.5.2016 7:48

H17a91n11a 26P55r98o60c40h55á52z74k97o72v14á 9458213772353

Hlavně všude nacpat cyklostezky, pokud možno i do centra. Žiju teď v zemi, kde je toto hodně podporováno, pruhy pro cyklisty vytvořené na chodnících atd, takže pro chodce zůstal minimální prostor. Mnohdy navic "logicky" v poradi silnice, mini pruh pro chodce, kde neprojdou dva lidi vedle sebe, pruh pro kola - takže jít tam z kočárkem nebo s dítětem je o ústa. Nerada bych se toho dočkala i v mém rodném Brně.

+1/0
11.5.2016 21:56

M43a83r65t24i44n 96K94r84u16p41i39c10a 8903859915267

Z té vizošky mi přijde vyplývá, že nádr bude zase v zatáčce, nahňácanej do centra co to jde, nevím, nejsem odborník, ale nějak se mi to nezdá ...

+4/0
11.5.2016 11:19

M83i84r75o72s68l69a11v 29V96y45k38o59u72p76i64l 3110786403205

Já bych se toho nebál.

Je to jen vizualizace a bůh ví jak to všechno bude a hlavně kdy to bude !!

Zatím bych přivítal, kdyby alespoň občas město hadicí postříkalo to pomočené a poblinkané nádraží, kde se člověk štítí i přejít....Takže mně by stačil ten pověstný vrabec v hrsti....:-)

0/0
11.5.2016 11:40

T26o90m33a36s 85N80o57v14o75t33n23y 1221744176865

Má být (zase) nějaké zbytečné referendum ohledně nádraží, co si prosadili aktivisti, když asi na desátý pokud konečně byli schopni posbírat platné podpisy asi od 4% obyvatel Brna. Je lepší se referenda neúčastnit a sázet tak na to, že opět nebude platné pro malou účast (i když stejně bude Patočka a spol. řvát, že to platit má, když to vyjde jak oni chtějí) nebo hlasovat pro nádraží u řeky, ale riskovat, že přijde dost voličů a zmobilizovaných zfanatizovaných zastánců nesmyslné varianty Pod Petrovem (o které neznámo proč aktivisti pořád tvrdí, že to je zachování nádraží v centru v současné poloze)?

+3/−7
11.5.2016 10:43
Foto

B22r28o36n91i59s69l24a94v 22G25a10b58r56y56š 2682629451

Vy jste vážně jelito. Dostanu mínus za to, že se mi něco líbí... ;-D

Nádraží u řeky je nesmysl. Ale to Vy nemůžete vědět, když jezdíte autem.

+5/−1
11.5.2016 10:53

T89o16m61a15s 67N93o51v46o82t88n52y 1241304216245

Samozřejmě že to nesmysl není, z mnoha důvodů. Nesmysl je "Pod Petrovem" což je paskvil mezi současným a plánovaným. Proč to Patočka a spol. tlačí se ptejte tam.

Povídejte, v čem je nádraží u řeky nesmysl. Neberu kecy typu "je to daleko" protože mantra aktivistů, že všichni jedou do centra je nesmysl. Naopak u řeky mnoha lidem cestování zrychlí. O porovnání hnusu v centru vs nově postavené nádraží se ani bavit nemusíme.

Jinak ano jezdím autem, no a co? Taky jezdím (a poměrně často) tím vlakem nebo autobusem. I na kole, ale ne po městě.

+1/−5
11.5.2016 11:53
Foto

B46r97o68n76i87s60l13a27v 66G30a18b40r72y65š 2572549291

Že jezdíte autem a párkrát se svezete veřejnou dopravou, neznamená, že se vyznáte v technologii a dokážete přesně vědět, kde má stát jaké nádraží nebo zastávka. Do hry vstupuje mnohem více faktorů, než si nezasvěcený laik jako Vy dokáže představit. Nechte si svoje rady na domácí debatu. To poslední, co nádraží potřebuje, je názor zaujatého autíčkáře.

Nemůžete čekat, že odsunutá poloha bude výhodnější než současná. Budete tahat lidi i dopravu do uměle vytvořeného centra místo toho, abyste se postaral o to dnešní. A to nemluvím o urbanistických překážkách. DPMB by se musel starat o více tratí, zbytečně by narostly provozní náklady, které jsou vykoupeny levnější variantou u řeky...

Problém toho současného nádraží je především s kapacitou. Zásah by nemusel být tak brutální, stačilo by přidat jedno nástupiště a dvě koleje do míst, kde jsou teď stánkaři. Problém je taky v zabezpečovacím zařízení, což by vyřešila jeho modernizace. To úzké hrdlo je jen kvůli němu, tam musí být mezera v řádu několika minut, protože rychlejší to s tím současným nebude.

0/−1
11.5.2016 13:34

M76a54r59t38i27n 79K60o22ž68í97n 1175336401160

Nádraží pod Petrovem je nesmysl už jen z důvodu frekventované křižovatky na Nových Sadech. V případě nádraží u řeky dojde k narovnání kolejí (zvýšení příjezdových rychlostí k nádraží), nástupiště nebudou do S, zmizí otřesný viadukt dělící centrum (který je současně tím úzkým hrdlem jak píšete). Bude to mnohem lepší poloha pro zamýšlené VRT - toto jsou hlavní problémy, které jedno nástupiště navíc nevyřeší.

Většina lidí v tom centru přesedne jen na tramvaj a jede dál. Nádraží v převážné míře využívají lidé dojíždějící ráno za prací a ti pokračují, v centru moc firem není.

Navíc tyhle studie nedělají odborníci na železniční dopravu, ale jsou to architektonické exhibice - viz ta nábřeží. Běžte se podívat do těch míst na Svratku v dnešní době. Vody po kotníky a koryto totálně zarostlé vodními rostlinami, vypadá to jak hnojiště a ne řeka.

Píšu to jako člověk, který nádraží minimálně dvakrát denné využívá.

+2/−1
11.5.2016 15:29
Foto

B69r10o79n46i41s19l69a92v 67G11a55b57r86y11š 2722439151

Máte pravdu, že jsem zapomněl na budoucí VRT. Abych se přiznal, hodila by se mi už teď. :-)

Tohle už jsem taky někde psal: kdyby se o dopravu starali odborníci na dopravní inženýrství a nikoliv zvrácené a sobecké zájmy politiků, už dávno máme dopravu na úrovni Švýcarska.

0/0
11.5.2016 15:50

I20v32o 94P69e11r44n69i85c68a 8516963378470

Jedno nástupiště bohužel dlouhodobě nic nevyřeší. Do pěti let nebude stačit ani to. A kam pak rozšířit nádraží? Pod zem - což už je dosti drahé. Ale nástupiště ještě nejsou největším problémem stávajícího nádraží, tím je propustnost tratě směrem na Židenice - při vyšším počtu spojů to dvě koleje nezvládnou. Mě by zajímalo, jak by se řešila stavba nádraží v centru za provozu - to je myslím to nejhorší na této variantě. Malý test uvidíme teď o prázdninách, když zavřou jedno nástupiště a podchod.

+3/0
11.5.2016 15:35

T44o29m59a96s 77N34o13v64o76t18n86y 1661834666705

Tak hlavně že šotoušek jako vy ví všechno líp R^

0/−1
11.5.2016 17:29
Foto

B25r33o12n34i66s34l73a27v 30G82a73b40r78y12š 2712339101

To jste si mě spletl, do šotouše mám hodně daleko. ;-D

0/0
11.5.2016 17:51

I50v70o 72P18e23r67n51i75c64a 8806173668280

Pro nádraží u řeky ani hlasovat nepude, protože ta možnost tam prostě není. V referendu jsou podivně formulovaný otázky, navíc se otázky vlastně vylučují. Mluví o poloze na ulici Nádražní, což ale může znamenat i 500 m, protože jedna ze zpracovaných variant je až úplně na konci Nádražní Problém je, že do formulace otázek nemůžou úředníci nijak zasáhnout a výsledek referenda bude jen nádraží zůstane v centru (ale kde to centrum je to nikde není).

+1/0
11.5.2016 12:56

P61a23v77e84l 29B97o35u72c35n22í76k 4942851783565

Včera jsem se vernisáže a vyhlašování výsledků zůčastnil. Doporučuji k návštěvě. Více než o architektonické řešení Jižního centra se ale autoři snažili vyřešit umístění nové odbavovací haly a kolejiště nového nádraží Pod Petrovem. Někdy hodně násilně.Návrhy vypadají vizualně krásně, bylo by hezké, kdyby toto v Brně bylo ale:

1) součásti nádraží v centru msí být i druhá podzemní stanice a navazující tunely pod centrem Brna a mostem přes Žabovřesky pro směr Jihlava, Praha. Problémem tunelů pod centrem je ale písčito-jílovité podloží a malá hloubka ražených tunelů. Například přes Nové Sady bude stanice hloubena z povrchu.Osobně si nedokáži představit, že by se tato varianta dokázala prosadit přes odpor majitelů domů v centru a v žabovřeskách.

2) Návrhy umisťují na jižní centrum park, vodní plochu, malou zástavbu. Problémem Jižního centra je nutnost odvést tranzitní automobilovou dopravu. Návrhy však počítají s křížením těchto silnic dalšími silnicemi, popřípadě tratí šaliny, čímž se pohyb aut ještě více zpomalí. Relaxovat či žít u takto frekventovaných silnic nebude asi příliš cool. Jižní část městského okruhu není řešena a kříží se současným vedením tratí.

3) návrhy zachovávají současné tratě křižující a rozdělující město Brno, všechny návrhy rozšiřují stávající kolejiště. Některé návrhy přidávají i další trať a to jižní napojení hlavního nádraží na trať přes Dolní nádraží.

4) U většiny návrhů je nová odbavovací hala na Nových sadech – tedy co nejblíže současnému uzlu MHD. Druhá podzemní stanice je umístěna pod Malu Amerikou (1. a 2.místo v soutěži). Vzniká tak dvojice oddělených nádraží: horní a dolní. Jiné návrhy počítají jen s jednou halou umístěnou v místě Malé Ameriky (3.místo). Soutěžní návrhy nepočítají se zapojením současné odbavovací haly, které přestává sloužit svému účelu a ocitá se obklopena kolejištěm: z jedné strany prvními výhybkami nového nádraží v centru, z druhé strany přeplněného uzlu šalin.

+5/0
11.5.2016 10:36

P50a39v34e97l 15K25o43l83á25č10e52k 9254884662251

Trefně popsáno. A těch tunelů, kolik by se muselo vybudovat.

0/0
12.5.2016 19:11

P57e18t46r23a 25N55o78v65á33k85o13v12á 7258966474948

No hlavně ať už jsou ta nástupiště rovná a ne do zatáčky.

0/0
11.5.2016 9:26

T45o71m65a96s 17N39o77v42o29t55n96y 1441114136975

To ve variantě "Pod Petrovem" nehrozí.

0/0
11.5.2016 10:29

P82e56t46r 54K60o46v76a41ř43í34k 1831553429817

Vůbec není jasné, jak je počítáno s auty. Na každém obrázku vidím cyklostezu, a nerozumím, proč je jimi protkané právě hlavní nádraží. To jako cyklista přijede na kole, hodí ho přes rameno a nastoupí do vlaku? A naopak se dá předpokládá, že spostu lidí přiveze/odveze někdo autem (protože šalinou se s kufrem dost obtížně cestuje), ale nevidím žádnou pořádnou silnici ani parkoviště, dokonce to u Tesca je zrušené! Hmm ...

+6/0
11.5.2016 9:04

T39o39m81a10s 12N15o30v52o93t59n60y 1101174456825

Nová móda - na kole se nejezdí, ale překáží v MHD.

0/0
11.5.2016 10:30
Foto

M35a33r67t88i84n 98L13ö41w 8494115497832

Take by me zajimalo i celkove napojeni vlaku a MHD ne jen poloha nadrazi. Predpokladam ze pokud nekdo vyvedeva z vlaku autem bude lepsi jine nadrazi nez halvni v centru mesta.

0/0
11.5.2016 12:57

P35e87t64r 73V14o93p86i86č73k67a 5142297137946

nove vedeni radnice jsou ekocykloteroristi, takze kolo je potreba propagovat vsude a za vsech okolnosti. Sam na kole jezdim rad, ale z tohodle pristupu radnice bych se poblinkal ...

0/0
12.5.2016 7:53

R77o36b92e59r10t 85L76a34u97e51r 5574310736910

Trocha toho domácího snění určitě neuškodí....

Co takhle vzít si příklad z Curychu, který má velmi rozlehlé nádraží také v centru města? - Nádraží částečně dostat pod zem, vybudovat okolo něj nákupní zónu spojenou s nástupišti (viz. ShopVille), kromě rychlíků by na nádraží stavěly lokální vlaky, které by nejen po Brně, ale po celém celém kraji jezdily v krátkých časových odstupech a částečně plnily funkci tramvají - ve městě na některých úsecích zahloubené pod zem aby příliš nerušily - jakýsi hybrid vlaku,tramvaje,metra... Dokázaly by realizovat rychlé a pohodlné spojení mezi okrajovými částmi Brna a středem a také v rámci širšího okolí Brna, příp. celého kraje.

Pro toho, kdo se chce na chvilku zasnít, moc pěkné video jsem našel např. zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Y7tiisEYeWI

:-P:-P

+6/0
11.5.2016 9:02

I53v39o 77P67e62r14n79i67c68a 8716953368120

To by bylo ideální řešení. Zakopat koleje pod zem je ale dost nákladný a nevím kde by se na to vzali peníze, když ani na tunel pro okruhu nejsou peníze.

0/0
11.5.2016 13:01
Foto

B50r94o47n58i10s84l65a95v 17G63a23b17r88y82š 2492209391

Hezký návrh, za mě dobrý. Jsem rád, že zůstane využitá přednádražní tramvajová čtyřkolejka.

Ono je hlavně fakt štěstí, že hlavním nádražím neprojíždějí žádné nákladní vlaky. Jinak by se tam nevešlo vůbec nic. Ale nevím, jak je řešená IAD. Určitě by to chtělo někde poblíž záchytné parkoviště, ať už P+R nebo K+R, nejlépe obojí. Auta se nemusí courat před nádražím jako teď.

+1/−1
11.5.2016 8:33

M74a61r45t64i23n 81K23o74ž50í44n 1425726561340

No nevím. Opět koleje na nástupištích do S, zachovaný viadukt, který nesmyslně půlí střed města.

+3/0
10.5.2016 23:55

M90i38c88h50a31l 56B56r20ň72á72k 6164874427698

Přičtěte k tomu několik let stavby za plného provozu v již teď zahlcené části centra, kde se motají desetitisíce lidí, auta, šaliny, autobusy Student Agency... jak by se to dotklo navíc komunikací na druhé straně? Jmenovitě Koliště, Úzká, Nové Sady? Řeší tohle někdo vůbec, nebo se zase jen řekne, že se v Brně sníží počet aut o 20%, neb si to páni ze zelených spolků napsali na nástěnku a nazvali to plánem mobility? Celá hysterie kolem odsunu je jen hraní na city a v horším případě účelové lhaní lidem ze strany odpůrců. Plus hraní na nejnižší pudy s tím, jak se kdo bůhví nenapakuje na pozemcích v Jižním centru, když se ten odsun uskuteční. Na těch stějných pozemcích, které i tato vizualizace ukazuje jako zastavené úplně tím stejným, co je v plánech v případě odsunu. ;-D

+7/−1
11.5.2016 0:28

T14o49m95a89s 83N29o61v65o60t50n15y 1401344766865

R^

0/0
11.5.2016 10:31
Foto

M19a24r60t73i89n 65L81ö97w 8544595687172

Verim ze 80% aut v centru tam vubec nemusi byt, je to jen pohodlnost. A dlouhodobe neudrzitelna pokud chceme zastavit utek lidi z centra na periferii za snesitelnym bydlenim ktery jen generuje dalsi zbytecnou dopravu. Odsunout nadrasi skoro o kilometr od dopravniho uzlu a propjit ho tramvajovou smyckou jak vypadal prvni navrh odsunuteho nadrazi je vysmech vsem kteri ho pouzivaji. Proto vznikla tahle "hysterie". Diky ni se veci zacaly delat tak jak by se delat mely - zpracovat studie obou variant v nekolika moznostech, predlozit verejnosti a dohodnout se na te nejlepsi variante, zapracovat pripominky...

+3/−1
11.5.2016 11:02

M27i15r35o91s49l74a34v 41V80y40k92o76u65p49i70l 3760326883805

Na ul. Masarykové byla také jakási "pěší zóna" jenže časem dostali všichni od MMB nějakou výjimku a nakonec to tam je spíše jak na Masarykově okruhu, tedy GP se vším všudy. Než dolížete zmrzlinu 3x Vás přejede auto a když se zvedáte otřesen ze země dorazí Vás šílený cyklista. Pěší zóna v Brně je velmi specifická a adrenalinová :-)

+3/0
11.5.2016 11:50
Foto

M51a25r84t94i85n 95L73ö81w 8944235827232

Resenim asi nebude tu pesi zonu zrusit.

+1/0
11.5.2016 12:01

T91o39m69a91s 57N43o44v79o47t84n12y 1611774436305

Ano, řešením bude zakázat lidem jezdit autem a nutit je k pomalejším a horším alternativám.

0/−1
11.5.2016 12:02

T80o23m10a42s 37N77o36v79o36t74n88y 1491964626775

Tak laskavě se starejte o svou dopravu a neplánujte život ostatním, kteří jezdí třeba autem. Většinu lidí nijak netěší jezdit autem, ale pořád je to nejvýhodnější možnost.

0/0
11.5.2016 11:55
Foto

M60a59r84t27i20n 62L73ö20w 8104835747542

Presne to delam. Staram se o sve zdravi. Pokud nekdo jezdi starym dieslem nebo i novym s vykuchanym DPF pres mesto protoze je to pro nej nejvyhodnejsi moznost planuje zivot on me, protoze mi smrdi pod nosem. Pak je otazka jestli mesto ma byt pro lidi nebo pro auta.

0/−1
11.5.2016 11:59

T46o70m77a10s 91N34o28v40o61t24n98y 1811804636605

Aha, město pro lidi ne pro auta ;-D;-D;-D Ona ta auta si jezdí sama jak chtějí, nikoho a nic nevozí. Jak píšu, zbytečná debata.

+2/0
11.5.2016 12:01
Foto

M42a22r31t67i54n 39L50ö31w 8344105287572

Cloveka a auto lze oddelit. To nevite?

0/0
11.5.2016 12:03

T12o69m59a36s 31N36o93v61o34t88n13y 1211494156375

Souvislost s oblíbenou větou zelených fanatiků "město pro lidi ne pro auta" je jaká? Že lidem ve městě zakážeme jezdit autem? Povídejte, mě zajímá ta vize, jak se budou dopravovat ti lidi, co dneska jezdí autem. Přecpanou MHD, která je dražší než v Praze?

+2/0
11.5.2016 12:08

I58v30o 96P69e27r38n81i19c59a 8676713528850

Návrh okolí vypadá dobře, ale nějak na vlakovým nádraží chybí odbavovací hala, leda by to celý bylo v podzemí, když už tam bude polovina kolejí. Taky nemůžu nikde najít, kam dali autobusový nádraží o parkovišti nemluvě. Nová trasa šaliny se mi zamlouvá, ta smyčka kolem nádraží by mohla být velkým přínosem. Zavést dopravu pod zem pro město výhodou, ale nevím kde se na to vezmou peníze.

+1/0
10.5.2016 23:44

M91i41c37h77a66l 33B98r81ň58á53k 6484544587378

Hlavně všude narvěte cyklostezky. Představa, že po Nádražní nebudou jezdit auta, je velice komická. Představa, že za plného provozu postavíme nové nádraží, navíc v současné dopravní situaci v Brně, kterou ještě Ander a jeho kamarádi z Žít Brno dále komplikují, je... tragická. A že zase kamarádi z novin pomáhají účelově mást veřejnost, to již není vůbec nic, čemu by se člověk divil. Odsunuté nádraží má být cca 750 metrů jinde, než současné. I toto pod Petrovem je vlastně nějakých 250 metrů jinde. Tady se dělá deset let téma z toho, jestli bude ve městě, které má 25x20 km rozlohu něco o pár set metrů posunuto. A notoričtí lháři jako Patočka z toho mají dobré živobytí. A nejkomičtější na tom je, že pokud si Ander a spol prosadí tuto variantu, tak se za deset, patnáct let bude muset podtunelovat za desítky miliard půl města, včetně Svoboďáku, až se začne konečně řešit vysokorychlostní spojení Praha-Brno. To jsem zvědav, kdo to zaplatí a jak budou spokojeny desítky tisíc lidí, kterých se to dotkne.

+12/−1
10.5.2016 23:32

I66v80o 86P41e63r42n89i44c93a 8746793308870

Nevíte jestli ty varianty, které hodnotí kam dát nádraží, jsou jen dvě (u ÚAN a Malé Ameriky) nebo všechny tři (i ta hned vedle pošty)? Varianta u Malé Ameriky mě přijde jako nejhorší. Vzdálenostně se blíží tomu u ÚAN a náklady budou mnohem větší. A co víc, zůstane bariéra kolejiště.

+2/0
11.5.2016 0:20

M83i41c77h26a71l 68B31r19ň47á96k 6714834717478

Pokud vím, tak technicky vůbec možné jsou jen varianta řeka (tzn dnešní dolní nádraží u Zvonařky) a varianta Petrov, což je vlastně přesun nádraží do oblastí dnešních "kusých" kolejí plus případně z kapacitních důvodů dál právě k té Malé Americe. Třetí flek v téhle soutěži vyhrála právě varianta, kdy nástupiště byly protaženy až někam do úrovně, kde je dnes komplex Titanium. Což už máte nějakých 400-500 metrů od současné hlavní budovy. Varianta řeka má být max nějakých 750-800 metrů. Přijde mi směšné, že ve městě o 400 tisících obyvatelích řešíme takovéto vzdálenosti namísto toho, aby se debata vedla o tom, co bude pro město nejen teď, ale i v dalších třeba 100 letech to nejlepší.

+7/0
11.5.2016 0:37

I14v59o 47P48e25r77n82i32c81a 8926853838200

Děkuji :-). Plně souhlasím. Já právě někde viděl ty koleje až k Titatniu. No jestli by to bylo v podstatě "dlouhý nástupiště", tak to by byla výhra, šlapat z odbavovací haly až k Titaniu ;-D. Já si dokonce počítal, jak by mě vYšla časově cesta do různejch částí Brna podle konceptu u řeky. Všechno mě vyšlo cca nastejno - někde víc, někde míň. Třeba z Židenic na Soboďák vyjde šalinou úplně stejně jako když jedu vlakem z Židenic až na hlavas. A od Petrova by to bylo dál.

+2/0
11.5.2016 1:24
Foto

B31r58o51n91i83s90l52a77v 93G73a22b69r38y86š 2672449711

Dlouhá nástupiště jsou i v Praze. Když to vyjde, nastoupím na tramvaj na Nových Sadech, jinak na Hlavním nádraží. Jaký je problém v dlouhých nástupištích? Ty vlaky se přece musí někde odbavit.

0/0
11.5.2016 8:37

M49i43c91h58a27l 96B88r25ň41á81k 6714154587558

Na Hlavním nádraží nenastoupíte. Buď Nové Sady nebo Soukenická. Úplně přesně na stejném místě to prostě být technicky nemůže. Kapacitně se to tam jednoduše nevleze.

+1/0
11.5.2016 10:07
Foto

B44r78o81n47i97s25l48a30v 91G87a55b60r80y53š 2732139181

To jste špatně pochopil. Já jsem nekomentoval situaci budoucí, nýbrž současnou. Proto píšu, že když teď vystoupím z vlaku, mám to někdy blíž na Nové Sady nebo na Hlavní nádraží.

+1/0
11.5.2016 10:51

I54v44o 23P57e24r43n75i39c98a 8336933938750

Sám využívám možnosti vstupu z Nových sadů, pro přestup na šalinu v ranní špičce je to mnohem pohodlnější než Hlavas. Nevidím problém v dlouhým nástupišti obecně, ale konkrétně zde. Hala bude na okraji u nových sadů, ale když vlak zastaví v druhé části u Titania, tak z haly je to pěkná štreka na to jít pěšky. Samozřejmě asi půjde využít zastávku Soukenická, ale do té haly stejně spousta lidí musí. Když je dlouhý nástupiště, musí být hala uprostřed nebo musí být alespoň dvě, což tady s tím nikdo nepočítá. Jde o to, že když jde člověk na nádraží a neví odkud to jede, tak de prostě naslepo, a buď to vyjde a nemusí šlapat a nebo se projde, protože vystoupil o zastávku jinde.

+1/0
11.5.2016 13:34
Foto

B20r95o31n67i63s24l92a18v 85G95a72b34r94y70š 2662399501

Já Vám rozumím. Podobný problém mám v Praze, když vylezu z metra a na tabuli zjistím, že mi vlak do Strančic jede ze 6. nástupiště. Když se v chůzi neflákám, zabere mi to 4 minuty od tabule až do vlaku.

Praha má sice kapacitní nádraží, ale to je taky náročné na prostor i jeho překonání.

0/0
11.5.2016 14:26

I37v44o 87P17e67r96n14i20c30a 8306673138310

Kdyby 100 let. Ale ono i za takovejch 30 let bude doprava úplně někde jinde. Jen za 10 let na naší trase jezdí 4x víc spojů. O hustotě dopravy na silnicích ani mluvit netřeba. Ale to se asi vůbec neřeší, protože kdo by jezdil na nádraží autem, že?

+4/0
11.5.2016 1:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.