Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parky a rozmanité domy u nádraží. Tak by mohla vypadat nová čtvrť Brna

Parky, kavárny, bydlení v zeleni, okolo moderního nádraží nákupní střediska a podél břehu řeky Svratky cyklostezka a odpočinková zóna. Tak by mohlo vypadat brněnské Jižní centrum, pokud se pro tuto variantu umístění nádraží město a stát rozhodnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P25e49t35r 91Š20i76n41d41e32l21á71ř64p87e87t79r 8609746145944

Parky, kavárny a bydlení v zeleni - a v tom všem v té kráse nesmírné se budou s krabičáky povalovat i nadále hezky česky naši staří známí smradlaví bezdomovci.

0/0
31.5.2016 8:04

P37a31v43e33l 30K54o82l71á17č54e41k 9144864712321

By mě zajímalo, jak toto chtějí vybudovat na starém náspu trati, navíc umístěném na zásypech hradeb. A kde je prosím to podzemní nádraží pod Petrovem, neb oficiální varianta Petrov počítá s podzemní VRT stanicí před Malou Amerikou (dnešní křižovatka).

0/0
12.5.2016 19:08

P91e89t33r 88V13o98p59i74č29k61a 5682487887316

nedavno tu byl clanek o lžích v líbivých nereálných vizualizacích. Toto je přesně ten případ. Je to krásné, ale úplná blbost.

0/0
12.5.2016 7:48

H90a86n62a 32P20r34o46c80h26á15z47k37o15v34á 9868903162843

Hlavně všude nacpat cyklostezky, pokud možno i do centra. Žiju teď v zemi, kde je toto hodně podporováno, pruhy pro cyklisty vytvořené na chodnících atd, takže pro chodce zůstal minimální prostor. Mnohdy navic "logicky" v poradi silnice, mini pruh pro chodce, kde neprojdou dva lidi vedle sebe, pruh pro kola - takže jít tam z kočárkem nebo s dítětem je o ústa. Nerada bych se toho dočkala i v mém rodném Brně.

+1/0
11.5.2016 21:56

M92a64r94t88i36n 84K10r95u76p56i24c70a 8603169925497

Z té vizošky mi přijde vyplývá, že nádr bude zase v zatáčce, nahňácanej do centra co to jde, nevím, nejsem odborník, ale nějak se mi to nezdá ...

+4/0
11.5.2016 11:19

M66i77r81o76s46l85a21v 73V28y51k75o93u35p86i37l 3550836543345

Já bych se toho nebál.

Je to jen vizualizace a bůh ví jak to všechno bude a hlavně kdy to bude !!

Zatím bych přivítal, kdyby alespoň občas město hadicí postříkalo to pomočené a poblinkané nádraží, kde se člověk štítí i přejít....Takže mně by stačil ten pověstný vrabec v hrsti....:-)

0/0
11.5.2016 11:40

T36o11m60a76s 31N23o56v88o66t55n53y 1401444646185

Má být (zase) nějaké zbytečné referendum ohledně nádraží, co si prosadili aktivisti, když asi na desátý pokud konečně byli schopni posbírat platné podpisy asi od 4% obyvatel Brna. Je lepší se referenda neúčastnit a sázet tak na to, že opět nebude platné pro malou účast (i když stejně bude Patočka a spol. řvát, že to platit má, když to vyjde jak oni chtějí) nebo hlasovat pro nádraží u řeky, ale riskovat, že přijde dost voličů a zmobilizovaných zfanatizovaných zastánců nesmyslné varianty Pod Petrovem (o které neznámo proč aktivisti pořád tvrdí, že to je zachování nádraží v centru v současné poloze)?

+3/−7
11.5.2016 10:43
Foto

B30r22o34n17i56s78l83a25v 18G43a34b12r51y69š 6855254760

Vy jste vážně jelito. Dostanu mínus za to, že se mi něco líbí... ;-D

Nádraží u řeky je nesmysl. Ale to Vy nemůžete vědět, když jezdíte autem.

+5/−1
11.5.2016 10:53

T60o68m23a23s 16N11o59v62o88t95n54y 1271734206415

Samozřejmě že to nesmysl není, z mnoha důvodů. Nesmysl je "Pod Petrovem" což je paskvil mezi současným a plánovaným. Proč to Patočka a spol. tlačí se ptejte tam.

Povídejte, v čem je nádraží u řeky nesmysl. Neberu kecy typu "je to daleko" protože mantra aktivistů, že všichni jedou do centra je nesmysl. Naopak u řeky mnoha lidem cestování zrychlí. O porovnání hnusu v centru vs nově postavené nádraží se ani bavit nemusíme.

Jinak ano jezdím autem, no a co? Taky jezdím (a poměrně často) tím vlakem nebo autobusem. I na kole, ale ne po městě.

+1/−5
11.5.2016 11:53
Foto

B38r26o65n25i30s75l97a54v 51G84a51b42r96y21š 6155294790

Že jezdíte autem a párkrát se svezete veřejnou dopravou, neznamená, že se vyznáte v technologii a dokážete přesně vědět, kde má stát jaké nádraží nebo zastávka. Do hry vstupuje mnohem více faktorů, než si nezasvěcený laik jako Vy dokáže představit. Nechte si svoje rady na domácí debatu. To poslední, co nádraží potřebuje, je názor zaujatého autíčkáře.

Nemůžete čekat, že odsunutá poloha bude výhodnější než současná. Budete tahat lidi i dopravu do uměle vytvořeného centra místo toho, abyste se postaral o to dnešní. A to nemluvím o urbanistických překážkách. DPMB by se musel starat o více tratí, zbytečně by narostly provozní náklady, které jsou vykoupeny levnější variantou u řeky...

Problém toho současného nádraží je především s kapacitou. Zásah by nemusel být tak brutální, stačilo by přidat jedno nástupiště a dvě koleje do míst, kde jsou teď stánkaři. Problém je taky v zabezpečovacím zařízení, což by vyřešila jeho modernizace. To úzké hrdlo je jen kvůli němu, tam musí být mezera v řádu několika minut, protože rychlejší to s tím současným nebude.

0/−1
11.5.2016 13:34

M40a75r78t74i50n 93K24o21ž73í54n 1665816391970

Nádraží pod Petrovem je nesmysl už jen z důvodu frekventované křižovatky na Nových Sadech. V případě nádraží u řeky dojde k narovnání kolejí (zvýšení příjezdových rychlostí k nádraží), nástupiště nebudou do S, zmizí otřesný viadukt dělící centrum (který je současně tím úzkým hrdlem jak píšete). Bude to mnohem lepší poloha pro zamýšlené VRT - toto jsou hlavní problémy, které jedno nástupiště navíc nevyřeší.

Většina lidí v tom centru přesedne jen na tramvaj a jede dál. Nádraží v převážné míře využívají lidé dojíždějící ráno za prací a ti pokračují, v centru moc firem není.

Navíc tyhle studie nedělají odborníci na železniční dopravu, ale jsou to architektonické exhibice - viz ta nábřeží. Běžte se podívat do těch míst na Svratku v dnešní době. Vody po kotníky a koryto totálně zarostlé vodními rostlinami, vypadá to jak hnojiště a ne řeka.

Píšu to jako člověk, který nádraží minimálně dvakrát denné využívá.

+2/−1
11.5.2016 15:29
Foto

B43r33o92n72i34s13l70a93v 10G62a23b70r37y63š 6675624500

Máte pravdu, že jsem zapomněl na budoucí VRT. Abych se přiznal, hodila by se mi už teď. :-)

Tohle už jsem taky někde psal: kdyby se o dopravu starali odborníci na dopravní inženýrství a nikoliv zvrácené a sobecké zájmy politiků, už dávno máme dopravu na úrovni Švýcarska.

0/0
11.5.2016 15:50

I83v75o 73P86e97r40n65i87c31a 8516133558310

Jedno nástupiště bohužel dlouhodobě nic nevyřeší. Do pěti let nebude stačit ani to. A kam pak rozšířit nádraží? Pod zem - což už je dosti drahé. Ale nástupiště ještě nejsou největším problémem stávajícího nádraží, tím je propustnost tratě směrem na Židenice - při vyšším počtu spojů to dvě koleje nezvládnou. Mě by zajímalo, jak by se řešila stavba nádraží v centru za provozu - to je myslím to nejhorší na této variantě. Malý test uvidíme teď o prázdninách, když zavřou jedno nástupiště a podchod.

+3/0
11.5.2016 15:35

T65o33m91a40s 59N95o97v75o55t88n97y 1681674956625

Tak hlavně že šotoušek jako vy ví všechno líp R^

0/−1
11.5.2016 17:29
Foto

B67r69o80n14i66s65l85a75v 36G87a46b49r28y14š 6115234170

To jste si mě spletl, do šotouše mám hodně daleko. ;-D

0/0
11.5.2016 17:51

I50v90o 40P46e84r13n19i29c68a 8906703678790

Pro nádraží u řeky ani hlasovat nepude, protože ta možnost tam prostě není. V referendu jsou podivně formulovaný otázky, navíc se otázky vlastně vylučují. Mluví o poloze na ulici Nádražní, což ale může znamenat i 500 m, protože jedna ze zpracovaných variant je až úplně na konci Nádražní Problém je, že do formulace otázek nemůžou úředníci nijak zasáhnout a výsledek referenda bude jen nádraží zůstane v centru (ale kde to centrum je to nikde není).

+1/0
11.5.2016 12:56

P82a63v11e20l 68B68o23u17c43n27í17k 4112631903825

Včera jsem se vernisáže a vyhlašování výsledků zůčastnil. Doporučuji k návštěvě. Více než o architektonické řešení Jižního centra se ale autoři snažili vyřešit umístění nové odbavovací haly a kolejiště nového nádraží Pod Petrovem. Někdy hodně násilně.Návrhy vypadají vizualně krásně, bylo by hezké, kdyby toto v Brně bylo ale:

1) součásti nádraží v centru msí být i druhá podzemní stanice a navazující tunely pod centrem Brna a mostem přes Žabovřesky pro směr Jihlava, Praha. Problémem tunelů pod centrem je ale písčito-jílovité podloží a malá hloubka ražených tunelů. Například přes Nové Sady bude stanice hloubena z povrchu.Osobně si nedokáži představit, že by se tato varianta dokázala prosadit přes odpor majitelů domů v centru a v žabovřeskách.

2) Návrhy umisťují na jižní centrum park, vodní plochu, malou zástavbu. Problémem Jižního centra je nutnost odvést tranzitní automobilovou dopravu. Návrhy však počítají s křížením těchto silnic dalšími silnicemi, popřípadě tratí šaliny, čímž se pohyb aut ještě více zpomalí. Relaxovat či žít u takto frekventovaných silnic nebude asi příliš cool. Jižní část městského okruhu není řešena a kříží se současným vedením tratí.

3) návrhy zachovávají současné tratě křižující a rozdělující město Brno, všechny návrhy rozšiřují stávající kolejiště. Některé návrhy přidávají i další trať a to jižní napojení hlavního nádraží na trať přes Dolní nádraží.

4) U většiny návrhů je nová odbavovací hala na Nových sadech – tedy co nejblíže současnému uzlu MHD. Druhá podzemní stanice je umístěna pod Malu Amerikou (1. a 2.místo v soutěži). Vzniká tak dvojice oddělených nádraží: horní a dolní. Jiné návrhy počítají jen s jednou halou umístěnou v místě Malé Ameriky (3.místo). Soutěžní návrhy nepočítají se zapojením současné odbavovací haly, které přestává sloužit svému účelu a ocitá se obklopena kolejištěm: z jedné strany prvními výhybkami nového nádraží v centru, z druhé strany přeplněného uzlu šalin.

+5/0
11.5.2016 10:36

P31a63v72e94l 44K31o19l78á23č70e16k 9454964722621

Trefně popsáno. A těch tunelů, kolik by se muselo vybudovat.

0/0
12.5.2016 19:11

P81e94t43r22a 77N66o36v80á98k71o98v52á 7698386134878

No hlavně ať už jsou ta nástupiště rovná a ne do zatáčky.

0/0
11.5.2016 9:26

T45o50m63a37s 40N28o31v96o93t72n84y 1871494616325

To ve variantě "Pod Petrovem" nehrozí.

0/0
11.5.2016 10:29

P26e44t80r 44K22o67v50a22ř25í94k 1811723339457

Vůbec není jasné, jak je počítáno s auty. Na každém obrázku vidím cyklostezu, a nerozumím, proč je jimi protkané právě hlavní nádraží. To jako cyklista přijede na kole, hodí ho přes rameno a nastoupí do vlaku? A naopak se dá předpokládá, že spostu lidí přiveze/odveze někdo autem (protože šalinou se s kufrem dost obtížně cestuje), ale nevidím žádnou pořádnou silnici ani parkoviště, dokonce to u Tesca je zrušené! Hmm ...

+6/0
11.5.2016 9:04

T78o49m50a19s 82N69o93v42o44t31n62y 1721454286145

Nová móda - na kole se nejezdí, ale překáží v MHD.

0/0
11.5.2016 10:30
Foto

M81a48r40t46i48n 81L17ö87w 8924905307942

Take by me zajimalo i celkove napojeni vlaku a MHD ne jen poloha nadrazi. Predpokladam ze pokud nekdo vyvedeva z vlaku autem bude lepsi jine nadrazi nez halvni v centru mesta.

0/0
11.5.2016 12:57

P37e48t42r 57V54o97p61i24č33k43a 5772667907376

nove vedeni radnice jsou ekocykloteroristi, takze kolo je potreba propagovat vsude a za vsech okolnosti. Sam na kole jezdim rad, ale z tohodle pristupu radnice bych se poblinkal ...

0/0
12.5.2016 7:53

R83o98b59e80r48t 31L32a18u42e56r 5504360836620

Trocha toho domácího snění určitě neuškodí....

Co takhle vzít si příklad z Curychu, který má velmi rozlehlé nádraží také v centru města? - Nádraží částečně dostat pod zem, vybudovat okolo něj nákupní zónu spojenou s nástupišti (viz. ShopVille), kromě rychlíků by na nádraží stavěly lokální vlaky, které by nejen po Brně, ale po celém celém kraji jezdily v krátkých časových odstupech a částečně plnily funkci tramvají - ve městě na některých úsecích zahloubené pod zem aby příliš nerušily - jakýsi hybrid vlaku,tramvaje,metra... Dokázaly by realizovat rychlé a pohodlné spojení mezi okrajovými částmi Brna a středem a také v rámci širšího okolí Brna, příp. celého kraje.

Pro toho, kdo se chce na chvilku zasnít, moc pěkné video jsem našel např. zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Y7tiisEYeWI

:-P:-P

+6/0
11.5.2016 9:02

I70v60o 57P27e61r74n66i92c12a 8726183748830

To by bylo ideální řešení. Zakopat koleje pod zem je ale dost nákladný a nevím kde by se na to vzali peníze, když ani na tunel pro okruhu nejsou peníze.

0/0
11.5.2016 13:01
Foto

B13r80o47n69i73s54l20a97v 18G38a21b51r98y71š 6295154840

Hezký návrh, za mě dobrý. Jsem rád, že zůstane využitá přednádražní tramvajová čtyřkolejka.

Ono je hlavně fakt štěstí, že hlavním nádražím neprojíždějí žádné nákladní vlaky. Jinak by se tam nevešlo vůbec nic. Ale nevím, jak je řešená IAD. Určitě by to chtělo někde poblíž záchytné parkoviště, ať už P+R nebo K+R, nejlépe obojí. Auta se nemusí courat před nádražím jako teď.

+1/−1
11.5.2016 8:33

M16a28r24t98i53n 71K85o60ž14í26n 1705896951850

No nevím. Opět koleje na nástupištích do S, zachovaný viadukt, který nesmyslně půlí střed města.

+3/0
10.5.2016 23:55

M72i73c46h29a36l 93B85r76ň80á72k 6634624317458

Přičtěte k tomu několik let stavby za plného provozu v již teď zahlcené části centra, kde se motají desetitisíce lidí, auta, šaliny, autobusy Student Agency... jak by se to dotklo navíc komunikací na druhé straně? Jmenovitě Koliště, Úzká, Nové Sady? Řeší tohle někdo vůbec, nebo se zase jen řekne, že se v Brně sníží počet aut o 20%, neb si to páni ze zelených spolků napsali na nástěnku a nazvali to plánem mobility? Celá hysterie kolem odsunu je jen hraní na city a v horším případě účelové lhaní lidem ze strany odpůrců. Plus hraní na nejnižší pudy s tím, jak se kdo bůhví nenapakuje na pozemcích v Jižním centru, když se ten odsun uskuteční. Na těch stějných pozemcích, které i tato vizualizace ukazuje jako zastavené úplně tím stejným, co je v plánech v případě odsunu. ;-D

+7/−1
11.5.2016 0:28

T74o62m13a46s 86N27o65v88o60t84n58y 1181614196695

R^

0/0
11.5.2016 10:31
Foto

M38a48r18t21i52n 47L77ö61w 8524925217972

Verim ze 80% aut v centru tam vubec nemusi byt, je to jen pohodlnost. A dlouhodobe neudrzitelna pokud chceme zastavit utek lidi z centra na periferii za snesitelnym bydlenim ktery jen generuje dalsi zbytecnou dopravu. Odsunout nadrasi skoro o kilometr od dopravniho uzlu a propjit ho tramvajovou smyckou jak vypadal prvni navrh odsunuteho nadrazi je vysmech vsem kteri ho pouzivaji. Proto vznikla tahle "hysterie". Diky ni se veci zacaly delat tak jak by se delat mely - zpracovat studie obou variant v nekolika moznostech, predlozit verejnosti a dohodnout se na te nejlepsi variante, zapracovat pripominky...

+3/−1
11.5.2016 11:02

M39i47r50o44s89l49a50v 84V50y23k34o12u78p29i83l 3230616693275

Na ul. Masarykové byla také jakási "pěší zóna" jenže časem dostali všichni od MMB nějakou výjimku a nakonec to tam je spíše jak na Masarykově okruhu, tedy GP se vším všudy. Než dolížete zmrzlinu 3x Vás přejede auto a když se zvedáte otřesen ze země dorazí Vás šílený cyklista. Pěší zóna v Brně je velmi specifická a adrenalinová :-)

+3/0
11.5.2016 11:50
Foto

M42a76r16t52i33n 55L51ö78w 8964965117602

Resenim asi nebude tu pesi zonu zrusit.

+1/0
11.5.2016 12:01

T52o75m28a36s 51N19o49v68o68t21n33y 1291254246155

Ano, řešením bude zakázat lidem jezdit autem a nutit je k pomalejším a horším alternativám.

0/−1
11.5.2016 12:02

T41o33m63a64s 98N81o74v77o30t33n94y 1261884476705

Tak laskavě se starejte o svou dopravu a neplánujte život ostatním, kteří jezdí třeba autem. Většinu lidí nijak netěší jezdit autem, ale pořád je to nejvýhodnější možnost.

0/0
11.5.2016 11:55
Foto

M52a87r49t62i80n 35L60ö92w 8414135227102

Presne to delam. Staram se o sve zdravi. Pokud nekdo jezdi starym dieslem nebo i novym s vykuchanym DPF pres mesto protoze je to pro nej nejvyhodnejsi moznost planuje zivot on me, protoze mi smrdi pod nosem. Pak je otazka jestli mesto ma byt pro lidi nebo pro auta.

0/−1
11.5.2016 11:59

T58o31m52a86s 36N19o49v20o55t43n41y 1111774776975

Aha, město pro lidi ne pro auta ;-D;-D;-D Ona ta auta si jezdí sama jak chtějí, nikoho a nic nevozí. Jak píšu, zbytečná debata.

+2/0
11.5.2016 12:01
Foto

M96a12r56t91i60n 31L96ö67w 8454785627422

Cloveka a auto lze oddelit. To nevite?

0/0
11.5.2016 12:03

T78o79m39a31s 60N86o80v26o56t77n45y 1671174486365

Souvislost s oblíbenou větou zelených fanatiků "město pro lidi ne pro auta" je jaká? Že lidem ve městě zakážeme jezdit autem? Povídejte, mě zajímá ta vize, jak se budou dopravovat ti lidi, co dneska jezdí autem. Přecpanou MHD, která je dražší než v Praze?

+2/0
11.5.2016 12:08

I25v19o 55P47e83r13n37i63c89a 8846213608780

Návrh okolí vypadá dobře, ale nějak na vlakovým nádraží chybí odbavovací hala, leda by to celý bylo v podzemí, když už tam bude polovina kolejí. Taky nemůžu nikde najít, kam dali autobusový nádraží o parkovišti nemluvě. Nová trasa šaliny se mi zamlouvá, ta smyčka kolem nádraží by mohla být velkým přínosem. Zavést dopravu pod zem pro město výhodou, ale nevím kde se na to vezmou peníze.

+1/0
10.5.2016 23:44

M60i62c17h17a73l 76B69r40ň25á21k 6794244957618

Hlavně všude narvěte cyklostezky. Představa, že po Nádražní nebudou jezdit auta, je velice komická. Představa, že za plného provozu postavíme nové nádraží, navíc v současné dopravní situaci v Brně, kterou ještě Ander a jeho kamarádi z Žít Brno dále komplikují, je... tragická. A že zase kamarádi z novin pomáhají účelově mást veřejnost, to již není vůbec nic, čemu by se člověk divil. Odsunuté nádraží má být cca 750 metrů jinde, než současné. I toto pod Petrovem je vlastně nějakých 250 metrů jinde. Tady se dělá deset let téma z toho, jestli bude ve městě, které má 25x20 km rozlohu něco o pár set metrů posunuto. A notoričtí lháři jako Patočka z toho mají dobré živobytí. A nejkomičtější na tom je, že pokud si Ander a spol prosadí tuto variantu, tak se za deset, patnáct let bude muset podtunelovat za desítky miliard půl města, včetně Svoboďáku, až se začne konečně řešit vysokorychlostní spojení Praha-Brno. To jsem zvědav, kdo to zaplatí a jak budou spokojeny desítky tisíc lidí, kterých se to dotkne.

+12/−1
10.5.2016 23:32

I51v29o 66P88e83r22n93i81c58a 8896413778390

Nevíte jestli ty varianty, které hodnotí kam dát nádraží, jsou jen dvě (u ÚAN a Malé Ameriky) nebo všechny tři (i ta hned vedle pošty)? Varianta u Malé Ameriky mě přijde jako nejhorší. Vzdálenostně se blíží tomu u ÚAN a náklady budou mnohem větší. A co víc, zůstane bariéra kolejiště.

+2/0
11.5.2016 0:20

M51i26c49h46a49l 35B12r64ň92á69k 6384924407778

Pokud vím, tak technicky vůbec možné jsou jen varianta řeka (tzn dnešní dolní nádraží u Zvonařky) a varianta Petrov, což je vlastně přesun nádraží do oblastí dnešních "kusých" kolejí plus případně z kapacitních důvodů dál právě k té Malé Americe. Třetí flek v téhle soutěži vyhrála právě varianta, kdy nástupiště byly protaženy až někam do úrovně, kde je dnes komplex Titanium. Což už máte nějakých 400-500 metrů od současné hlavní budovy. Varianta řeka má být max nějakých 750-800 metrů. Přijde mi směšné, že ve městě o 400 tisících obyvatelích řešíme takovéto vzdálenosti namísto toho, aby se debata vedla o tom, co bude pro město nejen teď, ale i v dalších třeba 100 letech to nejlepší.

+7/0
11.5.2016 0:37

I95v10o 97P74e32r87n50i85c44a 8336953368480

Děkuji :-). Plně souhlasím. Já právě někde viděl ty koleje až k Titatniu. No jestli by to bylo v podstatě "dlouhý nástupiště", tak to by byla výhra, šlapat z odbavovací haly až k Titaniu ;-D. Já si dokonce počítal, jak by mě vYšla časově cesta do různejch částí Brna podle konceptu u řeky. Všechno mě vyšlo cca nastejno - někde víc, někde míň. Třeba z Židenic na Soboďák vyjde šalinou úplně stejně jako když jedu vlakem z Židenic až na hlavas. A od Petrova by to bylo dál.

+2/0
11.5.2016 1:24
Foto

B84r78o14n27i75s95l47a28v 24G74a73b40r88y93š 6965574580

Dlouhá nástupiště jsou i v Praze. Když to vyjde, nastoupím na tramvaj na Nových Sadech, jinak na Hlavním nádraží. Jaký je problém v dlouhých nástupištích? Ty vlaky se přece musí někde odbavit.

0/0
11.5.2016 8:37

M37i94c53h44a96l 81B60r24ň19á89k 6874654807268

Na Hlavním nádraží nenastoupíte. Buď Nové Sady nebo Soukenická. Úplně přesně na stejném místě to prostě být technicky nemůže. Kapacitně se to tam jednoduše nevleze.

+1/0
11.5.2016 10:07
Foto

B50r22o85n26i84s88l52a62v 96G91a58b81r34y33š 6435424920

To jste špatně pochopil. Já jsem nekomentoval situaci budoucí, nýbrž současnou. Proto píšu, že když teď vystoupím z vlaku, mám to někdy blíž na Nové Sady nebo na Hlavní nádraží.

+1/0
11.5.2016 10:51

I53v37o 84P94e10r81n14i86c96a 8536123658150

Sám využívám možnosti vstupu z Nových sadů, pro přestup na šalinu v ranní špičce je to mnohem pohodlnější než Hlavas. Nevidím problém v dlouhým nástupišti obecně, ale konkrétně zde. Hala bude na okraji u nových sadů, ale když vlak zastaví v druhé části u Titania, tak z haly je to pěkná štreka na to jít pěšky. Samozřejmě asi půjde využít zastávku Soukenická, ale do té haly stejně spousta lidí musí. Když je dlouhý nástupiště, musí být hala uprostřed nebo musí být alespoň dvě, což tady s tím nikdo nepočítá. Jde o to, že když jde člověk na nádraží a neví odkud to jede, tak de prostě naslepo, a buď to vyjde a nemusí šlapat a nebo se projde, protože vystoupil o zastávku jinde.

+1/0
11.5.2016 13:34
Foto

B59r62o42n58i33s27l13a76v 21G68a16b74r97y60š 6845244560

Já Vám rozumím. Podobný problém mám v Praze, když vylezu z metra a na tabuli zjistím, že mi vlak do Strančic jede ze 6. nástupiště. Když se v chůzi neflákám, zabere mi to 4 minuty od tabule až do vlaku.

Praha má sice kapacitní nádraží, ale to je taky náročné na prostor i jeho překonání.

0/0
11.5.2016 14:26

I37v79o 75P95e43r37n95i30c49a 8406803388870

Kdyby 100 let. Ale ono i za takovejch 30 let bude doprava úplně někde jinde. Jen za 10 let na naší trase jezdí 4x víc spojů. O hustotě dopravy na silnicích ani mluvit netřeba. Ale to se asi vůbec neřeší, protože kdo by jezdil na nádraží autem, že?

+4/0
11.5.2016 1:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.