Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Parky a rozmanité domy u nádraží. Tak by mohla vypadat nová čtvrť Brna

Parky, kavárny, bydlení v zeleni, okolo moderního nádraží nákupní střediska a podél břehu řeky Svratky cyklostezka a odpočinková zóna. Tak by mohlo vypadat brněnské Jižní centrum, pokud se pro tuto variantu umístění nádraží město a stát rozhodnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P17e69t70r 10Š16i10n61d14e98l61á55ř 8549366135284

Parky, kavárny a bydlení v zeleni - a v tom všem v té kráse nesmírné se budou s krabičáky povalovat i nadále hezky česky naši staří známí smradlaví bezdomovci.

0/0
31.5.2016 8:04

P84a39v79e35l 16K85o59l87á22č49e72k 9494644312671

By mě zajímalo, jak toto chtějí vybudovat na starém náspu trati, navíc umístěném na zásypech hradeb. A kde je prosím to podzemní nádraží pod Petrovem, neb oficiální varianta Petrov počítá s podzemní VRT stanicí před Malou Amerikou (dnešní křižovatka).

0/0
12.5.2016 19:08

P11e66t46r 89V23o18p83i28č85k38a 5882597847966

nedavno tu byl clanek o lžích v líbivých nereálných vizualizacích. Toto je přesně ten případ. Je to krásné, ale úplná blbost.

0/0
12.5.2016 7:48

H38a11n29a 34P86r10o83c54h82á76z79k57o81v57á 9608433602953

Hlavně všude nacpat cyklostezky, pokud možno i do centra. Žiju teď v zemi, kde je toto hodně podporováno, pruhy pro cyklisty vytvořené na chodnících atd, takže pro chodce zůstal minimální prostor. Mnohdy navic "logicky" v poradi silnice, mini pruh pro chodce, kde neprojdou dva lidi vedle sebe, pruh pro kola - takže jít tam z kočárkem nebo s dítětem je o ústa. Nerada bych se toho dočkala i v mém rodném Brně.

+1/0
11.5.2016 21:56

M81a41r59t88i18n 45K89r20u11p20i92c96a 8263369735907

Z té vizošky mi přijde vyplývá, že nádr bude zase v zatáčce, nahňácanej do centra co to jde, nevím, nejsem odborník, ale nějak se mi to nezdá ...

+4/0
11.5.2016 11:19

M83i47r53o24s76l30a82v 56V82y69k20o64u36p35i67l 3520766913765

Já bych se toho nebál.

Je to jen vizualizace a bůh ví jak to všechno bude a hlavně kdy to bude !!

Zatím bych přivítal, kdyby alespoň občas město hadicí postříkalo to pomočené a poblinkané nádraží, kde se člověk štítí i přejít....Takže mně by stačil ten pověstný vrabec v hrsti....:-)

0/0
11.5.2016 11:40

T53o46m49a92s 82N44o76v98o72t60n85y 1591534826905

Má být (zase) nějaké zbytečné referendum ohledně nádraží, co si prosadili aktivisti, když asi na desátý pokud konečně byli schopni posbírat platné podpisy asi od 4% obyvatel Brna. Je lepší se referenda neúčastnit a sázet tak na to, že opět nebude platné pro malou účast (i když stejně bude Patočka a spol. řvát, že to platit má, když to vyjde jak oni chtějí) nebo hlasovat pro nádraží u řeky, ale riskovat, že přijde dost voličů a zmobilizovaných zfanatizovaných zastánců nesmyslné varianty Pod Petrovem (o které neznámo proč aktivisti pořád tvrdí, že to je zachování nádraží v centru v současné poloze)?

+3/−7
11.5.2016 10:43
Foto

B73r22o88n45i29s61l57a13v 16G48a35b34r82y74š 2522509291

Vy jste vážně jelito. Dostanu mínus za to, že se mi něco líbí... ;-D

Nádraží u řeky je nesmysl. Ale to Vy nemůžete vědět, když jezdíte autem.

+5/−1
11.5.2016 10:53

T34o58m30a53s 43N54o70v79o10t30n19y 1951954196655

Samozřejmě že to nesmysl není, z mnoha důvodů. Nesmysl je "Pod Petrovem" což je paskvil mezi současným a plánovaným. Proč to Patočka a spol. tlačí se ptejte tam.

Povídejte, v čem je nádraží u řeky nesmysl. Neberu kecy typu "je to daleko" protože mantra aktivistů, že všichni jedou do centra je nesmysl. Naopak u řeky mnoha lidem cestování zrychlí. O porovnání hnusu v centru vs nově postavené nádraží se ani bavit nemusíme.

Jinak ano jezdím autem, no a co? Taky jezdím (a poměrně často) tím vlakem nebo autobusem. I na kole, ale ne po městě.

+1/−5
11.5.2016 11:53
Foto

B81r45o60n54i63s41l72a24v 94G43a43b53r56y19š 2922349301

Že jezdíte autem a párkrát se svezete veřejnou dopravou, neznamená, že se vyznáte v technologii a dokážete přesně vědět, kde má stát jaké nádraží nebo zastávka. Do hry vstupuje mnohem více faktorů, než si nezasvěcený laik jako Vy dokáže představit. Nechte si svoje rady na domácí debatu. To poslední, co nádraží potřebuje, je názor zaujatého autíčkáře.

Nemůžete čekat, že odsunutá poloha bude výhodnější než současná. Budete tahat lidi i dopravu do uměle vytvořeného centra místo toho, abyste se postaral o to dnešní. A to nemluvím o urbanistických překážkách. DPMB by se musel starat o více tratí, zbytečně by narostly provozní náklady, které jsou vykoupeny levnější variantou u řeky...

Problém toho současného nádraží je především s kapacitou. Zásah by nemusel být tak brutální, stačilo by přidat jedno nástupiště a dvě koleje do míst, kde jsou teď stánkaři. Problém je taky v zabezpečovacím zařízení, což by vyřešila jeho modernizace. To úzké hrdlo je jen kvůli němu, tam musí být mezera v řádu několika minut, protože rychlejší to s tím současným nebude.

0/−1
11.5.2016 13:34

M20a66r35t93i62n 46K40o67ž28í64n 1285416471160

Nádraží pod Petrovem je nesmysl už jen z důvodu frekventované křižovatky na Nových Sadech. V případě nádraží u řeky dojde k narovnání kolejí (zvýšení příjezdových rychlostí k nádraží), nástupiště nebudou do S, zmizí otřesný viadukt dělící centrum (který je současně tím úzkým hrdlem jak píšete). Bude to mnohem lepší poloha pro zamýšlené VRT - toto jsou hlavní problémy, které jedno nástupiště navíc nevyřeší.

Většina lidí v tom centru přesedne jen na tramvaj a jede dál. Nádraží v převážné míře využívají lidé dojíždějící ráno za prací a ti pokračují, v centru moc firem není.

Navíc tyhle studie nedělají odborníci na železniční dopravu, ale jsou to architektonické exhibice - viz ta nábřeží. Běžte se podívat do těch míst na Svratku v dnešní době. Vody po kotníky a koryto totálně zarostlé vodními rostlinami, vypadá to jak hnojiště a ne řeka.

Píšu to jako člověk, který nádraží minimálně dvakrát denné využívá.

+2/−1
11.5.2016 15:29
Foto

B19r38o68n51i47s23l96a86v 86G60a44b34r20y10š 2102239701

Máte pravdu, že jsem zapomněl na budoucí VRT. Abych se přiznal, hodila by se mi už teď. :-)

Tohle už jsem taky někde psal: kdyby se o dopravu starali odborníci na dopravní inženýrství a nikoliv zvrácené a sobecké zájmy politiků, už dávno máme dopravu na úrovni Švýcarska.

0/0
11.5.2016 15:50

I16v95o 88P85e38r83n71i29c97a 8306863448750

Jedno nástupiště bohužel dlouhodobě nic nevyřeší. Do pěti let nebude stačit ani to. A kam pak rozšířit nádraží? Pod zem - což už je dosti drahé. Ale nástupiště ještě nejsou největším problémem stávajícího nádraží, tím je propustnost tratě směrem na Židenice - při vyšším počtu spojů to dvě koleje nezvládnou. Mě by zajímalo, jak by se řešila stavba nádraží v centru za provozu - to je myslím to nejhorší na této variantě. Malý test uvidíme teď o prázdninách, když zavřou jedno nástupiště a podchod.

+3/0
11.5.2016 15:35

T53o82m57a36s 33N25o87v66o54t20n32y 1331784736595

Tak hlavně že šotoušek jako vy ví všechno líp R^

0/−1
11.5.2016 17:29
Foto

B37r36o39n66i15s93l22a45v 58G30a79b54r96y32š 2492919201

To jste si mě spletl, do šotouše mám hodně daleko. ;-D

0/0
11.5.2016 17:51

I51v21o 17P60e76r82n75i84c34a 8136603848650

Pro nádraží u řeky ani hlasovat nepude, protože ta možnost tam prostě není. V referendu jsou podivně formulovaný otázky, navíc se otázky vlastně vylučují. Mluví o poloze na ulici Nádražní, což ale může znamenat i 500 m, protože jedna ze zpracovaných variant je až úplně na konci Nádražní Problém je, že do formulace otázek nemůžou úředníci nijak zasáhnout a výsledek referenda bude jen nádraží zůstane v centru (ale kde to centrum je to nikde není).

+1/0
11.5.2016 12:56

P62a59v20e22l 90B71o90u30c39n80í41k 4472981153535

Včera jsem se vernisáže a vyhlašování výsledků zůčastnil. Doporučuji k návštěvě. Více než o architektonické řešení Jižního centra se ale autoři snažili vyřešit umístění nové odbavovací haly a kolejiště nového nádraží Pod Petrovem. Někdy hodně násilně.Návrhy vypadají vizualně krásně, bylo by hezké, kdyby toto v Brně bylo ale:

1) součásti nádraží v centru msí být i druhá podzemní stanice a navazující tunely pod centrem Brna a mostem přes Žabovřesky pro směr Jihlava, Praha. Problémem tunelů pod centrem je ale písčito-jílovité podloží a malá hloubka ražených tunelů. Například přes Nové Sady bude stanice hloubena z povrchu.Osobně si nedokáži představit, že by se tato varianta dokázala prosadit přes odpor majitelů domů v centru a v žabovřeskách.

2) Návrhy umisťují na jižní centrum park, vodní plochu, malou zástavbu. Problémem Jižního centra je nutnost odvést tranzitní automobilovou dopravu. Návrhy však počítají s křížením těchto silnic dalšími silnicemi, popřípadě tratí šaliny, čímž se pohyb aut ještě více zpomalí. Relaxovat či žít u takto frekventovaných silnic nebude asi příliš cool. Jižní část městského okruhu není řešena a kříží se současným vedením tratí.

3) návrhy zachovávají současné tratě křižující a rozdělující město Brno, všechny návrhy rozšiřují stávající kolejiště. Některé návrhy přidávají i další trať a to jižní napojení hlavního nádraží na trať přes Dolní nádraží.

4) U většiny návrhů je nová odbavovací hala na Nových sadech – tedy co nejblíže současnému uzlu MHD. Druhá podzemní stanice je umístěna pod Malu Amerikou (1. a 2.místo v soutěži). Vzniká tak dvojice oddělených nádraží: horní a dolní. Jiné návrhy počítají jen s jednou halou umístěnou v místě Malé Ameriky (3.místo). Soutěžní návrhy nepočítají se zapojením současné odbavovací haly, které přestává sloužit svému účelu a ocitá se obklopena kolejištěm: z jedné strany prvními výhybkami nového nádraží v centru, z druhé strany přeplněného uzlu šalin.

+5/0
11.5.2016 10:36

P69a89v43e15l 28K22o80l67á66č97e59k 9524634802791

Trefně popsáno. A těch tunelů, kolik by se muselo vybudovat.

0/0
12.5.2016 19:11

P90e60t60r91a 67N30o44v84á40k76o11v89á 7228396744238

No hlavně ať už jsou ta nástupiště rovná a ne do zatáčky.

0/0
11.5.2016 9:26

T77o77m32a25s 43N68o55v65o53t80n90y 1531234416295

To ve variantě "Pod Petrovem" nehrozí.

0/0
11.5.2016 10:29

P37e48t58r 89K80o86v16a47ř32í35k 1151133389267

Vůbec není jasné, jak je počítáno s auty. Na každém obrázku vidím cyklostezu, a nerozumím, proč je jimi protkané právě hlavní nádraží. To jako cyklista přijede na kole, hodí ho přes rameno a nastoupí do vlaku? A naopak se dá předpokládá, že spostu lidí přiveze/odveze někdo autem (protože šalinou se s kufrem dost obtížně cestuje), ale nevidím žádnou pořádnou silnici ani parkoviště, dokonce to u Tesca je zrušené! Hmm ...

+6/0
11.5.2016 9:04

T31o68m37a90s 83N80o73v40o65t45n32y 1151934476865

Nová móda - na kole se nejezdí, ale překáží v MHD.

0/0
11.5.2016 10:30
Foto

M38a89r70t98i56n 73L51ö62w 8494935367702

Take by me zajimalo i celkove napojeni vlaku a MHD ne jen poloha nadrazi. Predpokladam ze pokud nekdo vyvedeva z vlaku autem bude lepsi jine nadrazi nez halvni v centru mesta.

0/0
11.5.2016 12:57

P39e98t88r 37V65o26p49i32č21k63a 5612387597546

nove vedeni radnice jsou ekocykloteroristi, takze kolo je potreba propagovat vsude a za vsech okolnosti. Sam na kole jezdim rad, ale z tohodle pristupu radnice bych se poblinkal ...

0/0
12.5.2016 7:53

R95o81b22e67r74t 91L68a60u93e44r 5444130806520

Trocha toho domácího snění určitě neuškodí....

Co takhle vzít si příklad z Curychu, který má velmi rozlehlé nádraží také v centru města? - Nádraží částečně dostat pod zem, vybudovat okolo něj nákupní zónu spojenou s nástupišti (viz. ShopVille), kromě rychlíků by na nádraží stavěly lokální vlaky, které by nejen po Brně, ale po celém celém kraji jezdily v krátkých časových odstupech a částečně plnily funkci tramvají - ve městě na některých úsecích zahloubené pod zem aby příliš nerušily - jakýsi hybrid vlaku,tramvaje,metra... Dokázaly by realizovat rychlé a pohodlné spojení mezi okrajovými částmi Brna a středem a také v rámci širšího okolí Brna, příp. celého kraje.

Pro toho, kdo se chce na chvilku zasnít, moc pěkné video jsem našel např. zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Y7tiisEYeWI

:-P:-P

+6/0
11.5.2016 9:02

I79v15o 87P95e57r20n44i41c76a 8176653878540

To by bylo ideální řešení. Zakopat koleje pod zem je ale dost nákladný a nevím kde by se na to vzali peníze, když ani na tunel pro okruhu nejsou peníze.

0/0
11.5.2016 13:01
Foto

B24r74o74n37i41s49l12a77v 68G49a80b28r43y11š 2782159531

Hezký návrh, za mě dobrý. Jsem rád, že zůstane využitá přednádražní tramvajová čtyřkolejka.

Ono je hlavně fakt štěstí, že hlavním nádražím neprojíždějí žádné nákladní vlaky. Jinak by se tam nevešlo vůbec nic. Ale nevím, jak je řešená IAD. Určitě by to chtělo někde poblíž záchytné parkoviště, ať už P+R nebo K+R, nejlépe obojí. Auta se nemusí courat před nádražím jako teď.

+1/−1
11.5.2016 8:33

M92a61r45t95i51n 15K75o65ž79í49n 1205646151150

No nevím. Opět koleje na nástupištích do S, zachovaný viadukt, který nesmyslně půlí střed města.

+3/0
10.5.2016 23:55

M11i85c47h53a84l 29B16r13ň63á78k 6744214657168

Přičtěte k tomu několik let stavby za plného provozu v již teď zahlcené části centra, kde se motají desetitisíce lidí, auta, šaliny, autobusy Student Agency... jak by se to dotklo navíc komunikací na druhé straně? Jmenovitě Koliště, Úzká, Nové Sady? Řeší tohle někdo vůbec, nebo se zase jen řekne, že se v Brně sníží počet aut o 20%, neb si to páni ze zelených spolků napsali na nástěnku a nazvali to plánem mobility? Celá hysterie kolem odsunu je jen hraní na city a v horším případě účelové lhaní lidem ze strany odpůrců. Plus hraní na nejnižší pudy s tím, jak se kdo bůhví nenapakuje na pozemcích v Jižním centru, když se ten odsun uskuteční. Na těch stějných pozemcích, které i tato vizualizace ukazuje jako zastavené úplně tím stejným, co je v plánech v případě odsunu. ;-D

+7/−1
11.5.2016 0:28

T76o24m18a64s 35N32o24v14o52t57n72y 1681974716605

R^

0/0
11.5.2016 10:31
Foto

M10a90r22t62i44n 79L42ö94w 8574925857462

Verim ze 80% aut v centru tam vubec nemusi byt, je to jen pohodlnost. A dlouhodobe neudrzitelna pokud chceme zastavit utek lidi z centra na periferii za snesitelnym bydlenim ktery jen generuje dalsi zbytecnou dopravu. Odsunout nadrasi skoro o kilometr od dopravniho uzlu a propjit ho tramvajovou smyckou jak vypadal prvni navrh odsunuteho nadrazi je vysmech vsem kteri ho pouzivaji. Proto vznikla tahle "hysterie". Diky ni se veci zacaly delat tak jak by se delat mely - zpracovat studie obou variant v nekolika moznostech, predlozit verejnosti a dohodnout se na te nejlepsi variante, zapracovat pripominky...

+3/−1
11.5.2016 11:02

M88i97r65o31s40l49a68v 87V65y40k55o38u82p89i96l 3430896803265

Na ul. Masarykové byla také jakási "pěší zóna" jenže časem dostali všichni od MMB nějakou výjimku a nakonec to tam je spíše jak na Masarykově okruhu, tedy GP se vším všudy. Než dolížete zmrzlinu 3x Vás přejede auto a když se zvedáte otřesen ze země dorazí Vás šílený cyklista. Pěší zóna v Brně je velmi specifická a adrenalinová :-)

+3/0
11.5.2016 11:50
Foto

M30a43r52t63i87n 61L57ö30w 8364445297602

Resenim asi nebude tu pesi zonu zrusit.

+1/0
11.5.2016 12:01

T70o49m84a34s 15N86o35v41o28t39n83y 1941684456835

Ano, řešením bude zakázat lidem jezdit autem a nutit je k pomalejším a horším alternativám.

0/−1
11.5.2016 12:02

T79o53m81a97s 15N75o76v65o12t46n44y 1771694816285

Tak laskavě se starejte o svou dopravu a neplánujte život ostatním, kteří jezdí třeba autem. Většinu lidí nijak netěší jezdit autem, ale pořád je to nejvýhodnější možnost.

0/0
11.5.2016 11:55
Foto

M42a52r45t79i83n 88L96ö64w 8904555637492

Presne to delam. Staram se o sve zdravi. Pokud nekdo jezdi starym dieslem nebo i novym s vykuchanym DPF pres mesto protoze je to pro nej nejvyhodnejsi moznost planuje zivot on me, protoze mi smrdi pod nosem. Pak je otazka jestli mesto ma byt pro lidi nebo pro auta.

0/−1
11.5.2016 11:59

T89o59m57a94s 51N76o77v75o53t45n23y 1831934836815

Aha, město pro lidi ne pro auta ;-D;-D;-D Ona ta auta si jezdí sama jak chtějí, nikoho a nic nevozí. Jak píšu, zbytečná debata.

+2/0
11.5.2016 12:01
Foto

M87a70r19t64i58n 10L95ö40w 8584875617932

Cloveka a auto lze oddelit. To nevite?

0/0
11.5.2016 12:03

T81o88m89a52s 50N35o79v74o52t88n49y 1351914146525

Souvislost s oblíbenou větou zelených fanatiků "město pro lidi ne pro auta" je jaká? Že lidem ve městě zakážeme jezdit autem? Povídejte, mě zajímá ta vize, jak se budou dopravovat ti lidi, co dneska jezdí autem. Přecpanou MHD, která je dražší než v Praze?

+2/0
11.5.2016 12:08

I87v16o 31P94e89r15n25i76c30a 8466973898960

Návrh okolí vypadá dobře, ale nějak na vlakovým nádraží chybí odbavovací hala, leda by to celý bylo v podzemí, když už tam bude polovina kolejí. Taky nemůžu nikde najít, kam dali autobusový nádraží o parkovišti nemluvě. Nová trasa šaliny se mi zamlouvá, ta smyčka kolem nádraží by mohla být velkým přínosem. Zavést dopravu pod zem pro město výhodou, ale nevím kde se na to vezmou peníze.

+1/0
10.5.2016 23:44

M92i28c97h16a89l 81B94r86ň62á92k 6724574237188

Hlavně všude narvěte cyklostezky. Představa, že po Nádražní nebudou jezdit auta, je velice komická. Představa, že za plného provozu postavíme nové nádraží, navíc v současné dopravní situaci v Brně, kterou ještě Ander a jeho kamarádi z Žít Brno dále komplikují, je... tragická. A že zase kamarádi z novin pomáhají účelově mást veřejnost, to již není vůbec nic, čemu by se člověk divil. Odsunuté nádraží má být cca 750 metrů jinde, než současné. I toto pod Petrovem je vlastně nějakých 250 metrů jinde. Tady se dělá deset let téma z toho, jestli bude ve městě, které má 25x20 km rozlohu něco o pár set metrů posunuto. A notoričtí lháři jako Patočka z toho mají dobré živobytí. A nejkomičtější na tom je, že pokud si Ander a spol prosadí tuto variantu, tak se za deset, patnáct let bude muset podtunelovat za desítky miliard půl města, včetně Svoboďáku, až se začne konečně řešit vysokorychlostní spojení Praha-Brno. To jsem zvědav, kdo to zaplatí a jak budou spokojeny desítky tisíc lidí, kterých se to dotkne.

+12/−1
10.5.2016 23:32

I38v98o 31P82e71r54n56i18c34a 8366913708880

Nevíte jestli ty varianty, které hodnotí kam dát nádraží, jsou jen dvě (u ÚAN a Malé Ameriky) nebo všechny tři (i ta hned vedle pošty)? Varianta u Malé Ameriky mě přijde jako nejhorší. Vzdálenostně se blíží tomu u ÚAN a náklady budou mnohem větší. A co víc, zůstane bariéra kolejiště.

+2/0
11.5.2016 0:20

M66i22c69h15a52l 45B82r80ň34á89k 6424444197188

Pokud vím, tak technicky vůbec možné jsou jen varianta řeka (tzn dnešní dolní nádraží u Zvonařky) a varianta Petrov, což je vlastně přesun nádraží do oblastí dnešních "kusých" kolejí plus případně z kapacitních důvodů dál právě k té Malé Americe. Třetí flek v téhle soutěži vyhrála právě varianta, kdy nástupiště byly protaženy až někam do úrovně, kde je dnes komplex Titanium. Což už máte nějakých 400-500 metrů od současné hlavní budovy. Varianta řeka má být max nějakých 750-800 metrů. Přijde mi směšné, že ve městě o 400 tisících obyvatelích řešíme takovéto vzdálenosti namísto toho, aby se debata vedla o tom, co bude pro město nejen teď, ale i v dalších třeba 100 letech to nejlepší.

+7/0
11.5.2016 0:37

I64v34o 23P58e46r75n95i85c76a 8986633358450

Děkuji :-). Plně souhlasím. Já právě někde viděl ty koleje až k Titatniu. No jestli by to bylo v podstatě "dlouhý nástupiště", tak to by byla výhra, šlapat z odbavovací haly až k Titaniu ;-D. Já si dokonce počítal, jak by mě vYšla časově cesta do různejch částí Brna podle konceptu u řeky. Všechno mě vyšlo cca nastejno - někde víc, někde míň. Třeba z Židenic na Soboďák vyjde šalinou úplně stejně jako když jedu vlakem z Židenic až na hlavas. A od Petrova by to bylo dál.

+2/0
11.5.2016 1:24
Foto

B49r84o93n71i24s28l92a38v 74G92a87b29r22y40š 2372149191

Dlouhá nástupiště jsou i v Praze. Když to vyjde, nastoupím na tramvaj na Nových Sadech, jinak na Hlavním nádraží. Jaký je problém v dlouhých nástupištích? Ty vlaky se přece musí někde odbavit.

0/0
11.5.2016 8:37

M87i47c61h45a90l 82B21r76ň54á93k 6914804447698

Na Hlavním nádraží nenastoupíte. Buď Nové Sady nebo Soukenická. Úplně přesně na stejném místě to prostě být technicky nemůže. Kapacitně se to tam jednoduše nevleze.

+1/0
11.5.2016 10:07
Foto

B51r26o98n42i94s40l27a28v 25G26a79b89r41y34š 2382339451

To jste špatně pochopil. Já jsem nekomentoval situaci budoucí, nýbrž současnou. Proto píšu, že když teď vystoupím z vlaku, mám to někdy blíž na Nové Sady nebo na Hlavní nádraží.

+1/0
11.5.2016 10:51

I67v20o 25P72e98r57n12i82c94a 8686343118560

Sám využívám možnosti vstupu z Nových sadů, pro přestup na šalinu v ranní špičce je to mnohem pohodlnější než Hlavas. Nevidím problém v dlouhým nástupišti obecně, ale konkrétně zde. Hala bude na okraji u nových sadů, ale když vlak zastaví v druhé části u Titania, tak z haly je to pěkná štreka na to jít pěšky. Samozřejmě asi půjde využít zastávku Soukenická, ale do té haly stejně spousta lidí musí. Když je dlouhý nástupiště, musí být hala uprostřed nebo musí být alespoň dvě, což tady s tím nikdo nepočítá. Jde o to, že když jde člověk na nádraží a neví odkud to jede, tak de prostě naslepo, a buď to vyjde a nemusí šlapat a nebo se projde, protože vystoupil o zastávku jinde.

+1/0
11.5.2016 13:34
Foto

B33r45o13n23i96s41l73a90v 69G32a45b65r11y51š 2852479301

Já Vám rozumím. Podobný problém mám v Praze, když vylezu z metra a na tabuli zjistím, že mi vlak do Strančic jede ze 6. nástupiště. Když se v chůzi neflákám, zabere mi to 4 minuty od tabule až do vlaku.

Praha má sice kapacitní nádraží, ale to je taky náročné na prostor i jeho překonání.

0/0
11.5.2016 14:26

I58v33o 10P75e58r36n52i98c84a 8926563328580

Kdyby 100 let. Ale ono i za takovejch 30 let bude doprava úplně někde jinde. Jen za 10 let na naší trase jezdí 4x víc spojů. O hustotě dopravy na silnicích ani mluvit netřeba. Ale to se asi vůbec neřeší, protože kdo by jezdil na nádraží autem, že?

+4/0
11.5.2016 1:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.