Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jako v Číně a Londýně: na ivančickém viaduktu přibude skleněná podlaha

Říkalo se mu Eiffelův most, protože na první pohled připomíná konstrukci slavné věže v Paříži. V budoucnu má však viadukt v Ivančicích na Brněnsku opět sloužit lidem. Místní radnice plánuje modernizaci, jejíž součástí bude pravděpodobně turistická paráda: skleněná podlaha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R13a65d93e83k 32V72o57j28á36č55e62k 5193279373854

Wow:-/

0/0
18.5.2016 0:56

J39a19n 89K57ö19r16n40e86r 9886591134170

Hlavně by měla přibýt nějaká přístupová cesta, zatím se tam nedá "legálně" dostat. Myslím, že ty davy, co se přijedou podívat shora dolů ("Mámo, divej, jako v Londýně!"), budou jen těžko klopýtat po kolejích nebo se prodírat akátovou džunglí.

Jinak most byl jistě úctyhodná stavba, ale v podpěrami hlavně na krumlovské straně byly problémy již od doby výstavby. Celková varchlatost mostu pak způsobila, že ještě v sedmdesátých letech zůstávaly na trati v provozu staré rakouské lokomotivy, protože nic modernějšího (těžšího) na most nesmělo.

+1/0
16.5.2016 8:10

S97t38a59n25i59s49l59a66v 78D72o59l72e59ž84a45l 5891508379530

Vachrlatost mostu? Co já si pamatuji, tak pánové z údržby tvrdili, že po 5 letech provozu nového mostu je s ním víc problémů než bylo s tím starým v době uzavření a že starý most mohl klidně ještě sloužit. Tak nevím, Váš názor jsem zaznamenal poprvé.

+1/0
16.5.2016 8:37

J75a51n 64K22ö51r29n31e11r 9326711784140

Se starým nastaly problémy pár let po výstavbě - nevhodné založení podpěr do písku, o něco později musely být vyměněny původní pilíře (litina vyplněná betonem, šílenost...), záhy byla snížena rychlost vlaků na 15/25 km/h. Problémy byly s teplotní dilatací, koneckonců na krumlovské straně se dodnes dochovala kovárna, kde držel nonstop pohotovost kovář určený k udržení sjízdnosti mostu. Prakticky od konce 19. století se už uvažovalo o novostavbě mostu nebo přeložce tratě blíž k Ivančicím.

Já zas nevím o problémech nového (netvrdím, že nejsou, případnou (ne)kvalitu normalizačních staveb celkem znám), ale ten starý fakt žádný zázrak nebyl. Poklona chlapům z údržby (StEG,kkStb,ČSD,BMB,ČSD), že ho různým flikováním udrželi v provozu 100 let.

+2/0
16.5.2016 14:08

J33a28n 65M59a88r75t40i12n 6682660699

takze sa do Ivancic pohrnu turisti ako do Londyna? to by mozno chcelo opravit tu zalatanu okresku :-)

+1/0
15.5.2016 19:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.