Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sdílená auta, pohřby v lese. Nápady studentů bodují i v reálném životě

Až umřu, zasaďte na mně jabloň. Tak se jmenovala diplomová práce studentky Masarykovy univerzity Blanky Dobešové. Z její myšlenky časem vyklíčil skutečný projekt a k přírodě šetrné formy pohřebnictví pronikají do různých koutů republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i47ř43i50n71a 85B10r90a24d85á12č46o40v30á 2842400489399

Nápad s přírodním hřbitovem se mi líbí,člověk není svázán ponurou atmosférou hřbitovů a těžkými náhrobními kameny,může se projít,vzpomínat a les kolem něj mu dá víc než jakkoliv nazdobený hrob.

+1/0
20.5.2016 14:13

V70l14a34d20i81m64í60r 40N15o48v76á89k 3202374516681

No,na Slavkovském návrší je úrodná půda díky bitvě tří císařů.

0/0
20.5.2016 10:09

J90a50k17u86b 15K42a27m63e15n45i34c36k83ý 4869562797126

vazne, to nejaka skola vazne dokaze rozdat magistersky titul za vec - az umru zasadte na me strom?

+1/0
20.5.2016 9:25

B26o83h12u21s50l37a16v 97B12i94n59k83a 1369796688280

Četl jste tu práci? Nebo myslíte, že výzkum nesmí mít poetický název? Pokud ano proč? Hodnotím několik diplomek každý rok a zkušenost je, že práce nazvaná "Komparativní analýza abruptivních změn v postojích veřejnosti k migraci" bývá často velmi nudná a "prázdná" zatímco práce Až umřu zasaďte na mě strom bývá podložená velmi dobrým výzkumem a navíc je napsaná přístupně i čtivě. Chce to trochu přemýšlet, než člověk něco napíše.

+1/0
20.5.2016 11:06

P76e25t49r 16K21o54n82í57č54e18k 8644792575285

Zase to, milí kolegové v diskusi, neprecenujte. Carsharing je prostě půjčovna, stejně jako byl dvd-sharing porna, aby to chlapi kvůli 15 vterinam nemuseli kupovat celé.

+3/0
20.5.2016 7:48

J63i21ř70í 90T18e42p90r 4847630695475

Jinak casrsharing existuje už léta a pravidla jsou za tu dobu celkem vymakaná. Říká se tomu "autopůjčovna".

+5/−1
20.5.2016 6:37

R68o38b27e77r57t 93M90o50t78k39a 4786907989545

Ovšem termín sdílení zní lépe.

0/−1
20.5.2016 7:34

J96i30ř89í 50T58e28p73r 4177260405895

Co budou sluníčkáři sdílet dále? Domovy? Manželky? Děti?

Proč míst vlastní když si to nemůžu dovolit? Raději to znárodním sousedovi. nejdřív ho ale musím přesvědčit, že je to úžasnej nápad.

+6/0
20.5.2016 6:34

J46a67k51u51b 49K29a30m57e64n42i25c13k66ý 4549622677596

ano, ale zasadne cizi, protoze podle jejich nazoru to musi delat kazdej

0/0
20.5.2016 9:26

J66á77n 15K92o96t83ú90č 2116114488956

WTF? Čo má zdieľanie áut spoločné so znárodnením? Ide o to, že vlastniť auto (alebo aj 2-3 autá) sa nemusí každému vyplatiť. To je čisto ekonomická záležitosť.

0/0
23.5.2016 13:07
Foto

B27o95h28u18m95i29l 92P61r74o47c21h84á25z32k49a 2863291253961

My mame carsharing se zenou a castecne jejim bratrem. A az si koupim druhe auto, budeme mit dvojnasobny carsharing.

+7/−1
19.5.2016 23:32

M53a74r36t71i15n77a 43N71o49v49o42t54n29á 4357687828272

perfektní nápad. když vidím, kolik aut jen překáží před domem a zabírá parkovací místa lidem, kteří jezdí denně do práce.... každý, kdo auto použije jako předraženou nákupní tašku dvakrát do měsíce na nákup do kauflandu, musí sdílení aut ocenit.

+3/−3
19.5.2016 23:09

P30e40t87r 43B15á75č48a 8445696345395

Sdileni aut je hrozna hloupost, to muze praktikovat fakt jen malo kdo.

Ja svyho mazlika nepucim ani nikomu z rodiny :-)

+9/−6
19.5.2016 20:48

M65a35r77t23i67n 38N97o56v84o50t97n82ý 8379464757414

Pro někoho je jeho auto "mazlík" a středobod vesmíru, pro většinu lidí je to prostě spotřební věc, prostředek jak se pohodlně dostat z bodu A do bodu B.

+2/0
20.5.2016 13:59

R44o58m77a78n 49J83e14s27c94h84k41e 9288955237145

Kolik máte v rodině aut ? Já Vám to nezavidím. Bohužel se všichni na naše silnice a parkoviště nevlezeme. Bral bych japonský model. auto si může koupit, kdo má svou garáž nebo své místo. Když vidím rodiny u nás v ulici 2-3 auta a přecpaná parkoviště, tak to není pokrok. Auta jezdí třeba 1 krát za týden, mnohdy ani ne. Ano budu stavět přístřešek pro dvě auta. Přesto budu mít pouze 1 auto + dřevo na topení. Já možná na podzim zruším auto - končí technická. Vlak mne jede ve špičce každou púlhodinu a jinak po hodině včetně nedělí a svátků.

V klidu vlaku si přečtu knížku. Silnice jsou hodně přecpané, naše R43 na Blanensku je hrůza. ZLATÝ VLAK

0/0
21.5.2016 7:07

P76a78v86e86l 98F50o59l26t81á59n 4360472674

"nahradíme až 400 aut, která se nemusela vyrobit"

A co dělníci v automobilkách – budou mít co žrát? :-)

+13/−1
19.5.2016 20:19

R51o60m47a59n 10J58e53s59c37h16k43e 9518315117435

Na silnice se všichni nevlezou. Dělnici v automobilkách mají nadprůměrné platy. Dělají přesčasy a soboty. Když se vyrobí méně aut, dostanou méně. Hladem určitě neumřou.

0/0
21.5.2016 6:57

R79o51m98a15n 34L33i25p32s10k98ý 2179883839

Trošku to připomíná hippies, trošku komunismus - nikdo nic nevlastní a všichni mají všechno, dále pak návrat k přírodě, pohrdání hmotnými statky a jejich odmítání atd. A většinou jsou tvůrci a šířítelé těchto ideí potomci úspěšných a bohatých rodičů. Takže děti si hrají a pokud nebudou chtít další světovou socialistickou revoluci ani nezlobí.

+17/−1
19.5.2016 19:56

P21a28v78e89l 40Ř54a88p88e50k 7892956939795

Individuální vlastnictví automobilu pro všechny je jeden z největších socialistických paskvilů. Ano, socialistických. Většina aut totiž překáží na veřejném pozemku. To se nikdy nemělo stát, ale je to dílo lobby automobilek. Kdyby se za odložení každého auta platila tržní cena, pak by carsharing už dávno přirozeně existoval a lidé by paradoxně byli svobodnější.

0/−16
19.5.2016 19:38

T33o34m79a80s 61N74o34v37o26t82n51y 1471634556335

Až budeš platit "tržní cenu" za všechno, co se dneska používá ve "veřejném" prostoru netržně, tak se můžeš jít rovnou zastřelit, pokud tedy nejsi Babiš nebo Kellner

+4/−1
20.5.2016 1:14

P80e56t28r 54B68ř64é18ť47a 19N48o70v96á76k 8620973896340

Ssakra není tu článek o psech tak hurá na automobily tam se taky dobře trolí co ...

0/0
20.5.2016 8:49

R80o96b17e42r79t 62M45á61s64l12o 1631981347317

Sdílená ekonomika by byla celkem fajn. Chtělo by to jen dvě důležité věci: 1. Zrušit zákon o diskriminaci. 2. Snížit daně a regulace.

K diskriminaci - určitě nechci sdílet auto s rómskou rodinou (bordel v autě) a ani s se skupinou muslimských teroristů (bomba v kufru). Pokud chci s někým něco sdílet tak prostě musím mít právo si zvolit členy této skupiny. Právo zvolit si tyto členy zcela podle mých subjektivních hledisek, nezávisle na nějakých státních blábolech.

K daním - taková spolujízda, kdy spolujezdec přispěje na benzín a existuje aplikace pro snadné vyhledání řidiče a spolujezdce vypadá dobře. Ale jen do okamžiku, kdy do prostřdí této aplikace, kvůli přeregulovanému prostředí a daňovým únikům přemigrují taxikáři.

+8/−2
19.5.2016 19:12

J75á45n 51B78a11d28i98o27v26s34k43ý 2559104636666

Lidem jako vy opravdu nedochází co je ZAKLAD teto civilizace a to je ROVNOST. jaky zakon o diskriminaci mate na mysli? Ústavní zakon? Listinu základních prav a svobod? A kam by to malo dojit? Institucionální apartheid? Něco jako v USA pred 150 lety? Budeme mit záchodky jen pro cikány? Fakt chcete v tomto žít?

+2/−11
19.5.2016 19:50

P91a57v63e46l 89F81o60l91t34á56n 4350522184

a co třeba heslo – kdo nepracuje, nepotřebuje záchodek

+8/0
19.5.2016 20:26

R26o84b17e28r19t 31M54á72s42l17o 1971361667877

Mám na mysli ten zákon antidiskriminační zákon podle kterého byla odsouzena realitní makléřka za to, že nenabídla prohlídku pronajímaného bytu rómské provokatérce (figurantce) viz: http://usti.idnes.cz/ceka-se-rozsudek-v-kauze-romske-figurantky-f2r-/usti-zpravy.aspx?c=A150814_085123_usti-zpravy_hrk

Pokud bude stát chtít regulovat s kým a jak sdílet (a z tohoto realitního případu je jasně vidět, že to chtít bude) tak já se žádného sdílení určitě účastnit nebudu a dle signálů z okolí určitě nebudu sám.

Rovnost práv to nijak neomezuje, nikde nevím o tom, že by v ústavě bylo zaručeno právo sdílet.

Ano pokud vlastníte záchodky tak máte právo si na ně pouštět jen koho chcete, což se třeba v případě feťáků co si tam chodí píchat drogy docela hodí.

+16/0
19.5.2016 20:29

R49u53d94o88l79f 84P68e40k55á37r55e25k 9142891389323

Základem této civilizace je to, že "silnější pes m..." Nemusí se vám to líbit, ale tak to prostě je. Pohleďte jen na vetřelce deroucí se do Evropy. Jejich víra a pocit nadřazenosti jim patrně umožní nás kompletně zničit...;-O

0/0
20.5.2016 12:12

T79o73m36a83s 19N36o17v88o21t24n23y 1951674836615

Pokud jezdíte jen občas, carsharing může být řešením. Jinak je úplně na houby a jediný kdo na něm vydělává je provozovatel

+11/0
19.5.2016 18:47

M31a51r14t63i77n 40N31o61v78o92t25n37ý 8549824467444

Samozřejmě, že na tom provozovatel vydělá, proč by to taky jinak dělal, že? Ale pokud někdo jezdí opravdu málo, vyjde ho levněji si auto půjčovat než koupit, protože fixní náklady jsou stejné, ať jezdím nebo ne, a čím méně jezdím, tím dráž mi vyjde cena za ujetý km. Takže i zákazník může vydělat.

+1/0
20.5.2016 14:04

J46á34n 27K85o21t52ú91č 2806694428676

Jasné, ale to je tak so všetkým. Keď potrebujem každý deň niečo vŕtať príklepovou vŕtačkou, tak si ju kúpim. Ak to potrebujem 3x za život, tak si to požičiam v nejakom hobby markete. Na tom nie je nič zlé.

0/0
23.5.2016 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.