Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sdílená auta, pohřby v lese. Nápady studentů bodují i v reálném životě

Až umřu, zasaďte na mně jabloň. Tak se jmenovala diplomová práce studentky Masarykovy univerzity Blanky Dobešové. Z její myšlenky časem vyklíčil skutečný projekt a k přírodě šetrné formy pohřebnictví pronikají do různých koutů republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13i74ř47i36n63a 76B11r29a70d51á23č22o83v29á 2672770779779

Nápad s přírodním hřbitovem se mi líbí,člověk není svázán ponurou atmosférou hřbitovů a těžkými náhrobními kameny,může se projít,vzpomínat a les kolem něj mu dá víc než jakkoliv nazdobený hrob.

+1/0
20.5.2016 14:13

V38l82a23d54i46m52í43r 68N25o77v37á43k 3582704556881

No,na Slavkovském návrší je úrodná půda díky bitvě tří císařů.

0/0
20.5.2016 10:09

J53a19k67u71b 79K89a44m45e92n76i97c72k73ý 4809722487896

vazne, to nejaka skola vazne dokaze rozdat magistersky titul za vec - az umru zasadte na me strom?

+1/0
20.5.2016 9:25

B88o28h35u21s57l37a94v 91B94i61n33k91a 1369926518650

Četl jste tu práci? Nebo myslíte, že výzkum nesmí mít poetický název? Pokud ano proč? Hodnotím několik diplomek každý rok a zkušenost je, že práce nazvaná "Komparativní analýza abruptivních změn v postojích veřejnosti k migraci" bývá často velmi nudná a "prázdná" zatímco práce Až umřu zasaďte na mě strom bývá podložená velmi dobrým výzkumem a navíc je napsaná přístupně i čtivě. Chce to trochu přemýšlet, než člověk něco napíše.

+1/0
20.5.2016 11:06

P94e75t58r 20K15o96n47í47č77e61k 8694542705935

Zase to, milí kolegové v diskusi, neprecenujte. Carsharing je prostě půjčovna, stejně jako byl dvd-sharing porna, aby to chlapi kvůli 15 vterinam nemuseli kupovat celé.

+3/0
20.5.2016 7:48

J43i14ř88í 53T68e52p30r 4777940805725

Jinak casrsharing existuje už léta a pravidla jsou za tu dobu celkem vymakaná. Říká se tomu "autopůjčovna".

+5/−1
20.5.2016 6:37

R78o83b38e21r52t 66M82o55t17k78a 4156247389835

Ovšem termín sdílení zní lépe.

0/−1
20.5.2016 7:34

J91i79ř87í 43T95e67p50r 4317110275295

Co budou sluníčkáři sdílet dále? Domovy? Manželky? Děti?

Proč míst vlastní když si to nemůžu dovolit? Raději to znárodním sousedovi. nejdřív ho ale musím přesvědčit, že je to úžasnej nápad.

+6/0
20.5.2016 6:34

J13a82k33u97b 45K26a79m77e47n36i23c19k36ý 4349942857976

ano, ale zasadne cizi, protoze podle jejich nazoru to musi delat kazdej

0/0
20.5.2016 9:26

J63á24n 38K88o59t68ú76č 2716424448986

WTF? Čo má zdieľanie áut spoločné so znárodnením? Ide o to, že vlastniť auto (alebo aj 2-3 autá) sa nemusí každému vyplatiť. To je čisto ekonomická záležitosť.

0/0
23.5.2016 13:07
Foto

B23o31h57u82m20i90l 49P82r59o56c70h61á34z46k90a 2573771693611

My mame carsharing se zenou a castecne jejim bratrem. A az si koupim druhe auto, budeme mit dvojnasobny carsharing.

+7/−1
19.5.2016 23:32

M18a11r80t52i67n85a 87N39o52v23o55t36n13á 4817797648252

perfektní nápad. když vidím, kolik aut jen překáží před domem a zabírá parkovací místa lidem, kteří jezdí denně do práce.... každý, kdo auto použije jako předraženou nákupní tašku dvakrát do měsíce na nákup do kauflandu, musí sdílení aut ocenit.

+3/−3
19.5.2016 23:09

P77e39t98r 44B83á21č36a 8505916615145

Sdileni aut je hrozna hloupost, to muze praktikovat fakt jen malo kdo.

Ja svyho mazlika nepucim ani nikomu z rodiny :-)

+9/−6
19.5.2016 20:48

M52a68r20t97i12n 80N35o97v41o78t88n96ý 8319614967684

Pro někoho je jeho auto "mazlík" a středobod vesmíru, pro většinu lidí je to prostě spotřební věc, prostředek jak se pohodlně dostat z bodu A do bodu B.

+2/0
20.5.2016 13:59

R13o30m67a79n 53J81e74s79c48h70k26e 9348885547115

Kolik máte v rodině aut ? Já Vám to nezavidím. Bohužel se všichni na naše silnice a parkoviště nevlezeme. Bral bych japonský model. auto si může koupit, kdo má svou garáž nebo své místo. Když vidím rodiny u nás v ulici 2-3 auta a přecpaná parkoviště, tak to není pokrok. Auta jezdí třeba 1 krát za týden, mnohdy ani ne. Ano budu stavět přístřešek pro dvě auta. Přesto budu mít pouze 1 auto + dřevo na topení. Já možná na podzim zruším auto - končí technická. Vlak mne jede ve špičce každou púlhodinu a jinak po hodině včetně nedělí a svátků.

V klidu vlaku si přečtu knížku. Silnice jsou hodně přecpané, naše R43 na Blanensku je hrůza. ZLATÝ VLAK

0/0
21.5.2016 7:07

P75a33v83e85l 82F13o56l33t32á56n 4810322454

"nahradíme až 400 aut, která se nemusela vyrobit"

A co dělníci v automobilkách – budou mít co žrát? :-)

+13/−1
19.5.2016 20:19

R88o42m76a81n 85J51e32s29c33h81k59e 9708925407595

Na silnice se všichni nevlezou. Dělnici v automobilkách mají nadprůměrné platy. Dělají přesčasy a soboty. Když se vyrobí méně aut, dostanou méně. Hladem určitě neumřou.

0/0
21.5.2016 6:57

R40o63m11a18n 86L77i23p72s47k74ý 2249653559

Trošku to připomíná hippies, trošku komunismus - nikdo nic nevlastní a všichni mají všechno, dále pak návrat k přírodě, pohrdání hmotnými statky a jejich odmítání atd. A většinou jsou tvůrci a šířítelé těchto ideí potomci úspěšných a bohatých rodičů. Takže děti si hrají a pokud nebudou chtít další světovou socialistickou revoluci ani nezlobí.

+17/−1
19.5.2016 19:56

P95a45v32e71l 58Ř39a89p16e93k 7442476469315

Individuální vlastnictví automobilu pro všechny je jeden z největších socialistických paskvilů. Ano, socialistických. Většina aut totiž překáží na veřejném pozemku. To se nikdy nemělo stát, ale je to dílo lobby automobilek. Kdyby se za odložení každého auta platila tržní cena, pak by carsharing už dávno přirozeně existoval a lidé by paradoxně byli svobodnější.

0/−16
19.5.2016 19:38

T80o51m51a34s 25N88o71v96o92t67n55y 1721454676745

Až budeš platit "tržní cenu" za všechno, co se dneska používá ve "veřejném" prostoru netržně, tak se můžeš jít rovnou zastřelit, pokud tedy nejsi Babiš nebo Kellner

+4/−1
20.5.2016 1:14

P69e39t17r 71B85ř75é32ť87a 58N87o21v63á49k 8530463286620

Ssakra není tu článek o psech tak hurá na automobily tam se taky dobře trolí co ...

0/0
20.5.2016 8:49

R70o64b95e71r30t 23M59á34s92l58o 1131761767977

Sdílená ekonomika by byla celkem fajn. Chtělo by to jen dvě důležité věci: 1. Zrušit zákon o diskriminaci. 2. Snížit daně a regulace.

K diskriminaci - určitě nechci sdílet auto s rómskou rodinou (bordel v autě) a ani s se skupinou muslimských teroristů (bomba v kufru). Pokud chci s někým něco sdílet tak prostě musím mít právo si zvolit členy této skupiny. Právo zvolit si tyto členy zcela podle mých subjektivních hledisek, nezávisle na nějakých státních blábolech.

K daním - taková spolujízda, kdy spolujezdec přispěje na benzín a existuje aplikace pro snadné vyhledání řidiče a spolujezdce vypadá dobře. Ale jen do okamžiku, kdy do prostřdí této aplikace, kvůli přeregulovanému prostředí a daňovým únikům přemigrují taxikáři.

+8/−2
19.5.2016 19:12

J23á70n 25B45a63d37i75o60v55s58k63ý 2919454136346

Lidem jako vy opravdu nedochází co je ZAKLAD teto civilizace a to je ROVNOST. jaky zakon o diskriminaci mate na mysli? Ústavní zakon? Listinu základních prav a svobod? A kam by to malo dojit? Institucionální apartheid? Něco jako v USA pred 150 lety? Budeme mit záchodky jen pro cikány? Fakt chcete v tomto žít?

+2/−11
19.5.2016 19:50

P32a53v55e48l 91F12o80l71t13á48n 4260562464

a co třeba heslo – kdo nepracuje, nepotřebuje záchodek

+8/0
19.5.2016 20:26

R91o27b28e20r80t 89M97á91s34l17o 1811901867197

Mám na mysli ten zákon antidiskriminační zákon podle kterého byla odsouzena realitní makléřka za to, že nenabídla prohlídku pronajímaného bytu rómské provokatérce (figurantce) viz: http://usti.idnes.cz/ceka-se-rozsudek-v-kauze-romske-figurantky-f2r-/usti-zpravy.aspx?c=A150814_085123_usti-zpravy_hrk

Pokud bude stát chtít regulovat s kým a jak sdílet (a z tohoto realitního případu je jasně vidět, že to chtít bude) tak já se žádného sdílení určitě účastnit nebudu a dle signálů z okolí určitě nebudu sám.

Rovnost práv to nijak neomezuje, nikde nevím o tom, že by v ústavě bylo zaručeno právo sdílet.

Ano pokud vlastníte záchodky tak máte právo si na ně pouštět jen koho chcete, což se třeba v případě feťáků co si tam chodí píchat drogy docela hodí.

+16/0
19.5.2016 20:29

R18u47d17o38l76f 55P98e70k14á57r37e84k 9942411989213

Základem této civilizace je to, že "silnější pes m..." Nemusí se vám to líbit, ale tak to prostě je. Pohleďte jen na vetřelce deroucí se do Evropy. Jejich víra a pocit nadřazenosti jim patrně umožní nás kompletně zničit...;-O

0/0
20.5.2016 12:12

T96o47m79a39s 68N38o39v52o20t55n15y 1411964466725

Pokud jezdíte jen občas, carsharing může být řešením. Jinak je úplně na houby a jediný kdo na něm vydělává je provozovatel

+11/0
19.5.2016 18:47

M57a15r91t71i34n 94N19o48v11o46t30n22ý 8709814957934

Samozřejmě, že na tom provozovatel vydělá, proč by to taky jinak dělal, že? Ale pokud někdo jezdí opravdu málo, vyjde ho levněji si auto půjčovat než koupit, protože fixní náklady jsou stejné, ať jezdím nebo ne, a čím méně jezdím, tím dráž mi vyjde cena za ujetý km. Takže i zákazník může vydělat.

+1/0
20.5.2016 14:04

J65á92n 23K19o44t21ú57č 2506794178646

Jasné, ale to je tak so všetkým. Keď potrebujem každý deň niečo vŕtať príklepovou vŕtačkou, tak si ju kúpim. Ak to potrebujem 3x za život, tak si to požičiam v nejakom hobby markete. Na tom nie je nič zlé.

0/0
23.5.2016 13:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.