Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sdílená auta, pohřby v lese. Nápady studentů bodují i v reálném životě

Až umřu, zasaďte na mně jabloň. Tak se jmenovala diplomová práce studentky Masarykovy univerzity Blanky Dobešové. Z její myšlenky časem vyklíčil skutečný projekt a k přírodě šetrné formy pohřebnictví pronikají do různých koutů republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i18ř77i93n63a 35B54r64a25d19á19č67o56v53á 2432840859449

Nápad s přírodním hřbitovem se mi líbí,člověk není svázán ponurou atmosférou hřbitovů a těžkými náhrobními kameny,může se projít,vzpomínat a les kolem něj mu dá víc než jakkoliv nazdobený hrob.

+1/0
20.5.2016 14:13

V56l34a36d61i38m49í98r 91N27o86v76á74k 3142124676401

No,na Slavkovském návrší je úrodná půda díky bitvě tří císařů.

0/0
20.5.2016 10:09

J50a70k33u26b 35K93a16m13e37n92i27c32k36ý 4779882887296

vazne, to nejaka skola vazne dokaze rozdat magistersky titul za vec - az umru zasadte na me strom?

+1/0
20.5.2016 9:25

B95o71h16u49s47l14a75v 35B32i83n82k41a 1979826258610

Četl jste tu práci? Nebo myslíte, že výzkum nesmí mít poetický název? Pokud ano proč? Hodnotím několik diplomek každý rok a zkušenost je, že práce nazvaná "Komparativní analýza abruptivních změn v postojích veřejnosti k migraci" bývá často velmi nudná a "prázdná" zatímco práce Až umřu zasaďte na mě strom bývá podložená velmi dobrým výzkumem a navíc je napsaná přístupně i čtivě. Chce to trochu přemýšlet, než člověk něco napíše.

+1/0
20.5.2016 11:06

P53e26t49r 66K62o18n77í45č47e42k 8414772915525

Zase to, milí kolegové v diskusi, neprecenujte. Carsharing je prostě půjčovna, stejně jako byl dvd-sharing porna, aby to chlapi kvůli 15 vterinam nemuseli kupovat celé.

+3/0
20.5.2016 7:48

J78i81ř11í 48T81e27p84r 4987510875185

Jinak casrsharing existuje už léta a pravidla jsou za tu dobu celkem vymakaná. Říká se tomu "autopůjčovna".

+5/−1
20.5.2016 6:37

R64o81b77e65r45t 73M83o48t86k88a 4456567219365

Ovšem termín sdílení zní lépe.

0/−1
20.5.2016 7:34

J53i91ř33í 48T98e32p57r 4507330415945

Co budou sluníčkáři sdílet dále? Domovy? Manželky? Děti?

Proč míst vlastní když si to nemůžu dovolit? Raději to znárodním sousedovi. nejdřív ho ale musím přesvědčit, že je to úžasnej nápad.

+6/0
20.5.2016 6:34

J33a43k11u46b 95K17a51m64e27n75i29c42k87ý 4369162877846

ano, ale zasadne cizi, protoze podle jejich nazoru to musi delat kazdej

0/0
20.5.2016 9:26

J68á14n 79K59o52t96ú57č 2846884748186

WTF? Čo má zdieľanie áut spoločné so znárodnením? Ide o to, že vlastniť auto (alebo aj 2-3 autá) sa nemusí každému vyplatiť. To je čisto ekonomická záležitosť.

0/0
23.5.2016 13:07
Foto

B85o70h68u73m35i10l 27P97r64o16c97h61á39z68k35a 2663491213721

My mame carsharing se zenou a castecne jejim bratrem. A az si koupim druhe auto, budeme mit dvojnasobny carsharing.

+7/−1
19.5.2016 23:32

M94a11r73t72i61n57a 33N19o62v74o37t21n94á 4897537108212

perfektní nápad. když vidím, kolik aut jen překáží před domem a zabírá parkovací místa lidem, kteří jezdí denně do práce.... každý, kdo auto použije jako předraženou nákupní tašku dvakrát do měsíce na nákup do kauflandu, musí sdílení aut ocenit.

+3/−3
19.5.2016 23:09

P76e66t13r 29B10á48č48a 8725956185785

Sdileni aut je hrozna hloupost, to muze praktikovat fakt jen malo kdo.

Ja svyho mazlika nepucim ani nikomu z rodiny :-)

+9/−6
19.5.2016 20:48

M85a79r44t10i60n 78N22o42v58o59t72n82ý 8819104157304

Pro někoho je jeho auto "mazlík" a středobod vesmíru, pro většinu lidí je to prostě spotřební věc, prostředek jak se pohodlně dostat z bodu A do bodu B.

+2/0
20.5.2016 13:59

R96o12m78a60n 89J30e61s70c40h42k86e 9258655727215

Kolik máte v rodině aut ? Já Vám to nezavidím. Bohužel se všichni na naše silnice a parkoviště nevlezeme. Bral bych japonský model. auto si může koupit, kdo má svou garáž nebo své místo. Když vidím rodiny u nás v ulici 2-3 auta a přecpaná parkoviště, tak to není pokrok. Auta jezdí třeba 1 krát za týden, mnohdy ani ne. Ano budu stavět přístřešek pro dvě auta. Přesto budu mít pouze 1 auto + dřevo na topení. Já možná na podzim zruším auto - končí technická. Vlak mne jede ve špičce každou púlhodinu a jinak po hodině včetně nedělí a svátků.

V klidu vlaku si přečtu knížku. Silnice jsou hodně přecpané, naše R43 na Blanensku je hrůza. ZLATÝ VLAK

0/0
21.5.2016 7:07

P81a44v90e60l 12F12o53l39t94á83n 4330122184

"nahradíme až 400 aut, která se nemusela vyrobit"

A co dělníci v automobilkách – budou mít co žrát? :-)

+13/−1
19.5.2016 20:19

R97o15m23a98n 47J77e17s40c19h91k23e 9228685627645

Na silnice se všichni nevlezou. Dělnici v automobilkách mají nadprůměrné platy. Dělají přesčasy a soboty. Když se vyrobí méně aut, dostanou méně. Hladem určitě neumřou.

0/0
21.5.2016 6:57

R69o28m19a40n 14L30i77p98s58k96ý 2969313909

Trošku to připomíná hippies, trošku komunismus - nikdo nic nevlastní a všichni mají všechno, dále pak návrat k přírodě, pohrdání hmotnými statky a jejich odmítání atd. A většinou jsou tvůrci a šířítelé těchto ideí potomci úspěšných a bohatých rodičů. Takže děti si hrají a pokud nebudou chtít další světovou socialistickou revoluci ani nezlobí.

+17/−1
19.5.2016 19:56

P88a79v23e22l 22Ř31a61p47e29k 7732566139175

Individuální vlastnictví automobilu pro všechny je jeden z největších socialistických paskvilů. Ano, socialistických. Většina aut totiž překáží na veřejném pozemku. To se nikdy nemělo stát, ale je to dílo lobby automobilek. Kdyby se za odložení každého auta platila tržní cena, pak by carsharing už dávno přirozeně existoval a lidé by paradoxně byli svobodnější.

0/−16
19.5.2016 19:38

T50o63m34a59s 55N81o33v53o79t96n86y 1111204286285

Až budeš platit "tržní cenu" za všechno, co se dneska používá ve "veřejném" prostoru netržně, tak se můžeš jít rovnou zastřelit, pokud tedy nejsi Babiš nebo Kellner

+4/−1
20.5.2016 1:14

P91e10t85r 26B25ř68é21ť44a 45N19o14v27á97k 8390193726360

Ssakra není tu článek o psech tak hurá na automobily tam se taky dobře trolí co ...

0/0
20.5.2016 8:49

R16o59b49e79r22t 56M85á77s13l97o 1881921957957

Sdílená ekonomika by byla celkem fajn. Chtělo by to jen dvě důležité věci: 1. Zrušit zákon o diskriminaci. 2. Snížit daně a regulace.

K diskriminaci - určitě nechci sdílet auto s rómskou rodinou (bordel v autě) a ani s se skupinou muslimských teroristů (bomba v kufru). Pokud chci s někým něco sdílet tak prostě musím mít právo si zvolit členy této skupiny. Právo zvolit si tyto členy zcela podle mých subjektivních hledisek, nezávisle na nějakých státních blábolech.

K daním - taková spolujízda, kdy spolujezdec přispěje na benzín a existuje aplikace pro snadné vyhledání řidiče a spolujezdce vypadá dobře. Ale jen do okamžiku, kdy do prostřdí této aplikace, kvůli přeregulovanému prostředí a daňovým únikům přemigrují taxikáři.

+8/−2
19.5.2016 19:12

J53á20n 26B12a19d68i38o14v76s40k90ý 2969534946426

Lidem jako vy opravdu nedochází co je ZAKLAD teto civilizace a to je ROVNOST. jaky zakon o diskriminaci mate na mysli? Ústavní zakon? Listinu základních prav a svobod? A kam by to malo dojit? Institucionální apartheid? Něco jako v USA pred 150 lety? Budeme mit záchodky jen pro cikány? Fakt chcete v tomto žít?

+2/−11
19.5.2016 19:50

P53a41v33e20l 18F96o21l39t34á95n 4140412154

a co třeba heslo – kdo nepracuje, nepotřebuje záchodek

+8/0
19.5.2016 20:26

R97o66b11e74r17t 15M36á86s17l42o 1651761937627

Mám na mysli ten zákon antidiskriminační zákon podle kterého byla odsouzena realitní makléřka za to, že nenabídla prohlídku pronajímaného bytu rómské provokatérce (figurantce) viz: http://usti.idnes.cz/ceka-se-rozsudek-v-kauze-romske-figurantky-f2r-/usti-zpravy.aspx?c=A150814_085123_usti-zpravy_hrk

Pokud bude stát chtít regulovat s kým a jak sdílet (a z tohoto realitního případu je jasně vidět, že to chtít bude) tak já se žádného sdílení určitě účastnit nebudu a dle signálů z okolí určitě nebudu sám.

Rovnost práv to nijak neomezuje, nikde nevím o tom, že by v ústavě bylo zaručeno právo sdílet.

Ano pokud vlastníte záchodky tak máte právo si na ně pouštět jen koho chcete, což se třeba v případě feťáků co si tam chodí píchat drogy docela hodí.

+16/0
19.5.2016 20:29

R28u26d69o13l59f 74P47e77k12á83r60e89k 9962861189513

Základem této civilizace je to, že "silnější pes m..." Nemusí se vám to líbit, ale tak to prostě je. Pohleďte jen na vetřelce deroucí se do Evropy. Jejich víra a pocit nadřazenosti jim patrně umožní nás kompletně zničit...;-O

0/0
20.5.2016 12:12

T93o14m42a51s 95N44o74v23o13t89n76y 1261824386725

Pokud jezdíte jen občas, carsharing může být řešením. Jinak je úplně na houby a jediný kdo na něm vydělává je provozovatel

+11/0
19.5.2016 18:47

M45a69r28t18i54n 72N15o16v54o95t56n71ý 8969424647184

Samozřejmě, že na tom provozovatel vydělá, proč by to taky jinak dělal, že? Ale pokud někdo jezdí opravdu málo, vyjde ho levněji si auto půjčovat než koupit, protože fixní náklady jsou stejné, ať jezdím nebo ne, a čím méně jezdím, tím dráž mi vyjde cena za ujetý km. Takže i zákazník může vydělat.

+1/0
20.5.2016 14:04

J90á21n 93K38o74t10ú76č 2786894528336

Jasné, ale to je tak so všetkým. Keď potrebujem každý deň niečo vŕtať príklepovou vŕtačkou, tak si ju kúpim. Ak to potrebujem 3x za život, tak si to požičiam v nejakom hobby markete. Na tom nie je nič zlé.

0/0
23.5.2016 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.