Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Někteří cestující jsou blázni, ale je jich menšina, říká dopravní šéf

Občas si říkám, že je div, že mě ještě neklepla pepka, odpovídá Miloš Havránek na otázku, jakých bylo uplynulých pět let. Tedy těch, kdy je ředitelem Dopravního podniku města Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T38o60m56á51š 60K66u65č38e49r14a 6389387434908

Jezdím mhd v Brně denne pres 12 let. Musím pochválit ze jezdi v rámci moznosti spolehlivě a včas. Souhlasím ze nové vozy by měli byt klimatizovane, staré nemá cenu předělávat. Argument ze to v mhd nemá cenu neberu, jel sem mhd v Římě, Athénách, Barceloně a tam by to bez klimatizace vůbec nešlo a přesto v těch vedrech funguje :) V Brně by se mělo uvažovat nad nějakou rychlou linkou která přepraví lidi pres cely město rychle. Dneska to třeba trvá z Krpole do Modřic přes hodinu coz je ostuda když autem se to da za 15min i. Metro je asi utopie, využil bych radši současné železniční sítě a tu i rozšířil. Další problem je hlavas. Pomalu skoro ten milion cestujících musí vystoupit/nastoupit tam protože ostatní nádraží jsou hrozně nepřístupná. Např ja jezdím z hlavasu do modříc 2, místo toho abych jel vlakem do modříc, protože nádraží v modřících se musí na vídeňskou kilometr obcházet a ještě to je jina zóna navíc....

+1/0
3.6.2016 5:20

P28a62t25r72i15k 52S71v79o86b39o26d48a 3599361656615

Já myslím, že dělá svou práci dobře.Díky....

0/0
30.5.2016 12:18

Z87d90e39ň57k69a 58V43e52s45e80l10á 8989945637780

Je fakt, že je poněkud divné, že v Brně je dražší roční šalinkarta než v Praze. Ale pokud na tom Praha prodělává...

Autobusy na plyn jsou jistě obrovský krok vpřed, třeba v Prostějově je to běžná záležitost.

Co se klimatizace týká - kolikrát je to za trest jet MHD už teďka, když je venku ještě relativně přijatelně. Vějíř se tak stává nejlepším kamarádem...

Brněnská MHD mi přijde, že je velmi dobře promyšlená - centrum je protkáno trasami busů, trolejbusů i šalin, ale není až tak velkým problémem dostat se i do okrajových částí (třeba Žebětín).

A co nám - obyvatelům Brna - může závidět zbytek republiky, jsou rozjezdy! Takže jestli někdo uvažuje o nějaké změně na jakési noční šaliny, tak doufám, že tenn nápad hodně rychle opustí!!! Btw - nesouhlasím úplně s tím, že jet rozjezdem znamená poměrně hodně předtím požít... ;-)

+1/0
29.5.2016 15:22

N29i12k59o62l27a28j 87M28a79l32í84k 5884763640301

Souhlas - organizace mhd v Brně je snad nejlepší v republice. Ta síť je hodně promyšlená a zatímco v Praze do toho furt vrtají, jsem rád, že tady v Brně se to teďka dobře ustálilo.

A taky souhlas s rozjezdy - stačí jít hodně brzo do práce, nebo naopak jít večer do kina... a rozjezdem se dostanu domů vždy lépe než během dne ;-D ale tak to je taková náhoda jen.

0/0
3.6.2016 21:25

P50a27v77e22l 47N76o50v51á61k 7701927659389

Dlouho sem si kupoval salinkartu na 4 zony, takze ted po prestehovani do Brna mi prijde i rocni salinkarta fakt levna a problem s tim nemam. Krom smradlavejch lidi (bezdomovci a podobne - se zpocenejma lidma je to tezky, tam staci nastoupit do plne saliny v lete nebo po desti a smrdi skoro kazdej behem par zastavek) me nejvic stve prave papirova salinkarta. A pak obcas prestupy v sobotu/nedeli, kdy jedu treba padesatkou a v Herspicich bylo pet minut na prestup. Nevim proc, ale bus mel zpozdeni 7 minut a bus do Modric proste ujel. Pak sem musel cekat pul hodiny na dalsi. Kdyz to jezdi celkem casto, tak to chapu, ale v sobotu/nedeli by ten bus na prestupnim uzlu mohl pockat (koordinace s centralu, kde maji prehled jaky maji vozy zpozdeni a zda ma cenu cekat nebo ne).

+4/0
29.5.2016 7:24

J61i16ř90í 79J87o44z62a 3698403340161

Nechci Brnakum mluvit do toho co si chteji poridit, ale klimatizace ve vozech MHD je fakt na nic... z vlastni zkusenosti vim, kdy jsem mel moznost cestovat narvanym autobusem Solaris na lince 17 v Tabore, to bylo skoro stejne jako kdyby v nem zadna klimatizace nebyla... vydychany vzduch, kazdy se stejne potil a na kazde zastavce se do vnitr vozu dostaval horky vzduch ulice, takze efekt klimatizace opravdu minimalni...

Napad s CNG vozy neni spatny, skoda jen, ze se autor clanku nezeptal pana reditele, kdy konecne dojde k vystavbe tramvajove trate z Cernych Poli (Stefanikova ctvrt) na Lesnou...

0/−3
29.5.2016 5:28

N98i69k71o50l38a89j 35M57a63l68í26k 5784573760851

Ředitel dopravního podniku, který dvakrát do měsíce taky řídí? Ok, toho si vážím a takových lidí není mnoho.

+15/0
28.5.2016 20:04

M65i81c34h19a20l 65K57o94l61á50ř 9690781970

Tak jen doufejme, že ředitel řídí na plný úvazek a ne jen dvakrát do měsíce. Ono to slovo "ředitel" není od slova "ředit"... :-)

0/0
30.5.2016 9:13

N96i75k85o87l56a46j 87M40a77l79í79k 5204413130391

No, nevím, co jste chtěl svým příspěvkem mi sdělit, ale budiž...

Samozřejmě, že řídí "svůj" podnik na plný úvazek. Řekl, že šalinu řídí jen někdy v sobotu.

+1/0
3.6.2016 21:27

R79o97m47a73n 10L39i66p75s13k58ý 2989953879

Klimatizace ve vozech MHD je zbytečná. Nejenom, že se na každé zastávce otevírají na poměrně dlouhou dobu (vzhledem ke klimatizaci) všechny dveře, ale navíc většina lidí neví, jak klimatizace funguje a ve vedrech ještě otevírají okna.

A neví to ani spousta řidičů. Je docela legrační sledovat, když vedle vás zastaví auto s klimatizací jedoucí na plné kule, všechna okna dokořán a za volantem zpocený, uřícený řidič.;-D

0/−7
28.5.2016 18:55

N14i24k54o75l48a64j 78M64a71l49í92k 5694303480761

Zlín: klimatizace je cca v 15 trolejbusech a 8 autobusech. Věřte mi - když lidi nastoupí na vychlazeného vozu, nikdo nemá potřebu to okno otevírat + ty okna jdou uzamknout, což řidič může na konečné udělat. A řeknu vám, že si v létě na klimatizovaný vůz rád počkám, protože přijet někam naprosto promočený nebo zcela suchý a příjemně ochlazený je fakt rozdíl. A kvalitní klimatizaci nevadí otevírání dveří.

Takže předpokládám, že klimatizaci v MHD jste nikdy nezkusil, ale raději to odsoudíte.

+8/0
28.5.2016 20:02

J50o56s39e40f 54C26h91o32d69o71u40n33s95k45ý 4291216529870

No já Vám nevim, ale když se pohybuji venku, tedy vně mimo klimatizované území, tak se spotím jako pes a pak celej mokrej lezu do toho mrazáku. Nevím, kde berete, že tam musíte zákonitě uschnout...Efektní je a to souhlasím, když doopravdy jdete z klimatizovaného do klimatizovaného a ten přechod je jen velmi kraťoučký, aby to tělo nestačilo zaregistrovat, ale to si nemyslím, že by vůbec v ČR bylo reálné.

+1/0
3.6.2016 20:50

N87i44k88o74l65a64j 64M63a73l11í42k 5754343170681

Tak já bydlím cca 3 minuty od zastávky... pokud neutíkám, tak se samozřejmě nespotím... Klima je tady nastavena tak cca o 5 stupňů méně, nez je venku, takže žádný mrazak, ale něco příjemného.

Během dne se pak samozřejmě spotím, to je jasné v létě, ale ve vydýchaném voze bez klimatizace s okny "dle evropských směrnic" bývá teplota ještě klidně +10, +20 stupnu vyšší než venku, takže nastoupím trochu spocený do vozu a vystoupím, jak kdyby mě polili horkou vodou. Nehledě na to, jak se v takové teplotě rozkládá smrad z některých cestujících.

+1/0
3.6.2016 21:22

L45u37k36a18s 51N65e57m58e96c 7629530772924

Ano, zrovna ty budeš učit odborníky celého světa. Klimatizace je ve světě v MHD běžná.

+3/0
28.5.2016 20:25

K48a41r74e13l 72H58a76v60l87a15s 6671630746897

Pan ředitel vypadá jako rozumný člověk, ale vidím před ním velký kus práce. Co nejvíce nechápu tak jsou šaliny snad z roku 1970, které v Brně jezdí na nejvytíženější lince 1. Je to ostuda, dále papírová šalinkarta v době smartphonů, ale to už se snad brzy změní. Klimatizace je potřeba určitě, už včera bylo pozdě. Nikomu se nelíbí potit jako prase a v Brně bývají snad největší vedra, stačí si vzpomenout na minulý rok. Sleva na kupony je politický krok a je to ostuda, pokud se jezdí v Brně dráž než v Praze. Myslím si, že by to bylo dobře investovaných 150 miliónů a třeba i lepší vzduch pro všechny.

+5/−1
28.5.2016 15:28

K60a38t57k68a 38Č64e97c88h75o82v82á 9260780459771

...ne všichni mají a chtějí smartphoun....

+3/0
28.5.2016 16:17

T40o26m67a12s 21N84o80v61o10t10n30y 1431204686755

+ Předražené jednorázové jízdenky. Co se týká té roční, pokud město chce nějak motivovat lidi, aby jezdili MHD a ne autem, měla by právě ta roční být dost výhodná oproti jiným druhům jízdného. Ale ona už je taková tradice, že jakmile někdo slibuje lepší nebo levnější MHD, tak jsou to jen prázdné předvolební sliby (ČSSD, teď Zelená klika s Hollanem)

+2/0
28.5.2016 18:17

F47i12l83i12p 82V68ý46m33o95l19a 1634830428

Roční jízdenka na dvě zóny stojí 4750 Kč. V roce 2016 je 252 dnů pracovních. Když odečtu 25 dnů dovolené je to nějakých 227 pracovních dní. 4750 / 227 = to je cca 21 Kč na cestu do práce a zpět. Za tolik to autem neodjedete.

Takže nevidím důvod ke zlevňování. Naopak bych řekl, že je to velmi výhodné. A to jsem tam nezapočítal ostatní jízdy třeba večer, o víkendech, svátcích atd...

+1/−1
29.5.2016 9:26

M84i36c88h74a59l 80K52o37l36á47ř 9160861480

Já věřím, že si to lidi spočítat umí.

Ale někdo třeba jezdí taky nakupovat a tahání tašek přecpanou šalinou není moc žůžo.

Někomu může chybět pohodlí osobního automobilu. Třebas právě klimatizovaného.

Někomu vadí zpoždění spojů kvůli kolonám, opravám vozovek, přípojným spojům.

Někdo zase může mít strach z některých spoluobčanů. Jiným vadí řvoucí děcka.

Další zase ocení, že je doma za 20 minut místo 1 hodiny - můj případ. A má víc času na rodinu.

Všechno se penězi vyjádřit nedá.

0/0
30.5.2016 9:18

P52e75t16r 37F63i77l54i65p23o17v78i76č 1615757571560

Jsem denně v MHD Brno,pro mne naprosto perfektní(je mi 70let)-výborné propojení linek.R^

+8/0
28.5.2016 14:38
Foto

E30v77a 25V75i26n77k67l25e92r54o44v19á 8936945742573

Paráda, díky za rozhovor!

+7/0
28.5.2016 13:34

M63i75c81h96a79l 29H12u35s30e64k 9404703740674

R^

+12/0
28.5.2016 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.