Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Někteří cestující jsou blázni, ale je jich menšina, říká dopravní šéf

Občas si říkám, že je div, že mě ještě neklepla pepka, odpovídá Miloš Havránek na otázku, jakých bylo uplynulých pět let. Tedy těch, kdy je ředitelem Dopravního podniku města Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T25o98m96á23š 42K53u88č18e96r59a 6929127444818

Jezdím mhd v Brně denne pres 12 let. Musím pochválit ze jezdi v rámci moznosti spolehlivě a včas. Souhlasím ze nové vozy by měli byt klimatizovane, staré nemá cenu předělávat. Argument ze to v mhd nemá cenu neberu, jel sem mhd v Římě, Athénách, Barceloně a tam by to bez klimatizace vůbec nešlo a přesto v těch vedrech funguje :) V Brně by se mělo uvažovat nad nějakou rychlou linkou která přepraví lidi pres cely město rychle. Dneska to třeba trvá z Krpole do Modřic přes hodinu coz je ostuda když autem se to da za 15min i. Metro je asi utopie, využil bych radši současné železniční sítě a tu i rozšířil. Další problem je hlavas. Pomalu skoro ten milion cestujících musí vystoupit/nastoupit tam protože ostatní nádraží jsou hrozně nepřístupná. Např ja jezdím z hlavasu do modříc 2, místo toho abych jel vlakem do modříc, protože nádraží v modřících se musí na vídeňskou kilometr obcházet a ještě to je jina zóna navíc....

+1/0
3.6.2016 5:20

P44a75t88r95i77k 25S55v69o55b78o55d39a 3839191796545

Já myslím, že dělá svou práci dobře.Díky....

0/0
30.5.2016 12:18

Z67d44e25ň32k15a 38V49e23s40e53l49á 8939385507970

Je fakt, že je poněkud divné, že v Brně je dražší roční šalinkarta než v Praze. Ale pokud na tom Praha prodělává...

Autobusy na plyn jsou jistě obrovský krok vpřed, třeba v Prostějově je to běžná záležitost.

Co se klimatizace týká - kolikrát je to za trest jet MHD už teďka, když je venku ještě relativně přijatelně. Vějíř se tak stává nejlepším kamarádem...

Brněnská MHD mi přijde, že je velmi dobře promyšlená - centrum je protkáno trasami busů, trolejbusů i šalin, ale není až tak velkým problémem dostat se i do okrajových částí (třeba Žebětín).

A co nám - obyvatelům Brna - může závidět zbytek republiky, jsou rozjezdy! Takže jestli někdo uvažuje o nějaké změně na jakési noční šaliny, tak doufám, že tenn nápad hodně rychle opustí!!! Btw - nesouhlasím úplně s tím, že jet rozjezdem znamená poměrně hodně předtím požít... ;-)

+1/0
29.5.2016 15:22

N49i61k15o71l26a54j 59M40a27l65í28k 5314803660711

Souhlas - organizace mhd v Brně je snad nejlepší v republice. Ta síť je hodně promyšlená a zatímco v Praze do toho furt vrtají, jsem rád, že tady v Brně se to teďka dobře ustálilo.

A taky souhlas s rozjezdy - stačí jít hodně brzo do práce, nebo naopak jít večer do kina... a rozjezdem se dostanu domů vždy lépe než během dne ;-D ale tak to je taková náhoda jen.

0/0
3.6.2016 21:25

P97a19v62e66l 74N82o31v89á23k 7101597659899

Dlouho sem si kupoval salinkartu na 4 zony, takze ted po prestehovani do Brna mi prijde i rocni salinkarta fakt levna a problem s tim nemam. Krom smradlavejch lidi (bezdomovci a podobne - se zpocenejma lidma je to tezky, tam staci nastoupit do plne saliny v lete nebo po desti a smrdi skoro kazdej behem par zastavek) me nejvic stve prave papirova salinkarta. A pak obcas prestupy v sobotu/nedeli, kdy jedu treba padesatkou a v Herspicich bylo pet minut na prestup. Nevim proc, ale bus mel zpozdeni 7 minut a bus do Modric proste ujel. Pak sem musel cekat pul hodiny na dalsi. Kdyz to jezdi celkem casto, tak to chapu, ale v sobotu/nedeli by ten bus na prestupnim uzlu mohl pockat (koordinace s centralu, kde maji prehled jaky maji vozy zpozdeni a zda ma cenu cekat nebo ne).

+4/0
29.5.2016 7:24

J49i75ř42í 39J11o39z61a 3108433210401

Nechci Brnakum mluvit do toho co si chteji poridit, ale klimatizace ve vozech MHD je fakt na nic... z vlastni zkusenosti vim, kdy jsem mel moznost cestovat narvanym autobusem Solaris na lince 17 v Tabore, to bylo skoro stejne jako kdyby v nem zadna klimatizace nebyla... vydychany vzduch, kazdy se stejne potil a na kazde zastavce se do vnitr vozu dostaval horky vzduch ulice, takze efekt klimatizace opravdu minimalni...

Napad s CNG vozy neni spatny, skoda jen, ze se autor clanku nezeptal pana reditele, kdy konecne dojde k vystavbe tramvajove trate z Cernych Poli (Stefanikova ctvrt) na Lesnou...

0/−3
29.5.2016 5:28

N91i62k72o97l76a55j 97M31a56l21í32k 5674363660511

Ředitel dopravního podniku, který dvakrát do měsíce taky řídí? Ok, toho si vážím a takových lidí není mnoho.

+15/0
28.5.2016 20:04

M87i86c93h40a87l 94K64o46l40á66ř 9100381800

Tak jen doufejme, že ředitel řídí na plný úvazek a ne jen dvakrát do měsíce. Ono to slovo "ředitel" není od slova "ředit"... :-)

0/0
30.5.2016 9:13

N15i34k42o96l79a10j 66M41a70l90í97k 5604363600871

No, nevím, co jste chtěl svým příspěvkem mi sdělit, ale budiž...

Samozřejmě, že řídí "svůj" podnik na plný úvazek. Řekl, že šalinu řídí jen někdy v sobotu.

+1/0
3.6.2016 21:27

R44o51m53a84n 27L77i70p34s43k90ý 2329533969

Klimatizace ve vozech MHD je zbytečná. Nejenom, že se na každé zastávce otevírají na poměrně dlouhou dobu (vzhledem ke klimatizaci) všechny dveře, ale navíc většina lidí neví, jak klimatizace funguje a ve vedrech ještě otevírají okna.

A neví to ani spousta řidičů. Je docela legrační sledovat, když vedle vás zastaví auto s klimatizací jedoucí na plné kule, všechna okna dokořán a za volantem zpocený, uřícený řidič.;-D

0/−7
28.5.2016 18:55

N32i83k13o22l18a67j 63M55a81l51í62k 5114343540181

Zlín: klimatizace je cca v 15 trolejbusech a 8 autobusech. Věřte mi - když lidi nastoupí na vychlazeného vozu, nikdo nemá potřebu to okno otevírat + ty okna jdou uzamknout, což řidič může na konečné udělat. A řeknu vám, že si v létě na klimatizovaný vůz rád počkám, protože přijet někam naprosto promočený nebo zcela suchý a příjemně ochlazený je fakt rozdíl. A kvalitní klimatizaci nevadí otevírání dveří.

Takže předpokládám, že klimatizaci v MHD jste nikdy nezkusil, ale raději to odsoudíte.

+8/0
28.5.2016 20:02

J85o37s97e26f 13C66h85o13d16o21u93n39s60k48ý 4241286199750

No já Vám nevim, ale když se pohybuji venku, tedy vně mimo klimatizované území, tak se spotím jako pes a pak celej mokrej lezu do toho mrazáku. Nevím, kde berete, že tam musíte zákonitě uschnout...Efektní je a to souhlasím, když doopravdy jdete z klimatizovaného do klimatizovaného a ten přechod je jen velmi kraťoučký, aby to tělo nestačilo zaregistrovat, ale to si nemyslím, že by vůbec v ČR bylo reálné.

+1/0
3.6.2016 20:50

N32i49k48o47l10a38j 51M56a75l35í82k 5884383450361

Tak já bydlím cca 3 minuty od zastávky... pokud neutíkám, tak se samozřejmě nespotím... Klima je tady nastavena tak cca o 5 stupňů méně, nez je venku, takže žádný mrazak, ale něco příjemného.

Během dne se pak samozřejmě spotím, to je jasné v létě, ale ve vydýchaném voze bez klimatizace s okny "dle evropských směrnic" bývá teplota ještě klidně +10, +20 stupnu vyšší než venku, takže nastoupím trochu spocený do vozu a vystoupím, jak kdyby mě polili horkou vodou. Nehledě na to, jak se v takové teplotě rozkládá smrad z některých cestujících.

+1/0
3.6.2016 21:22

L17u33k19a46s 23N66e68m33e66c 7109550322634

Ano, zrovna ty budeš učit odborníky celého světa. Klimatizace je ve světě v MHD běžná.

+3/0
28.5.2016 20:25

K57a44r87e21l 12H61a20v35l98a19s 6151570776647

Pan ředitel vypadá jako rozumný člověk, ale vidím před ním velký kus práce. Co nejvíce nechápu tak jsou šaliny snad z roku 1970, které v Brně jezdí na nejvytíženější lince 1. Je to ostuda, dále papírová šalinkarta v době smartphonů, ale to už se snad brzy změní. Klimatizace je potřeba určitě, už včera bylo pozdě. Nikomu se nelíbí potit jako prase a v Brně bývají snad největší vedra, stačí si vzpomenout na minulý rok. Sleva na kupony je politický krok a je to ostuda, pokud se jezdí v Brně dráž než v Praze. Myslím si, že by to bylo dobře investovaných 150 miliónů a třeba i lepší vzduch pro všechny.

+5/−1
28.5.2016 15:28

K65a57t60k58a 45Č67e55c70h19o78v91á 9110520239131

...ne všichni mají a chtějí smartphoun....

+3/0
28.5.2016 16:17

T34o80m41a14s 83N56o29v13o29t41n93y 1561244156705

+ Předražené jednorázové jízdenky. Co se týká té roční, pokud město chce nějak motivovat lidi, aby jezdili MHD a ne autem, měla by právě ta roční být dost výhodná oproti jiným druhům jízdného. Ale ona už je taková tradice, že jakmile někdo slibuje lepší nebo levnější MHD, tak jsou to jen prázdné předvolební sliby (ČSSD, teď Zelená klika s Hollanem)

+2/0
28.5.2016 18:17

F98i21l24i57p 63V75ý88m45o88l73a 1124980978

Roční jízdenka na dvě zóny stojí 4750 Kč. V roce 2016 je 252 dnů pracovních. Když odečtu 25 dnů dovolené je to nějakých 227 pracovních dní. 4750 / 227 = to je cca 21 Kč na cestu do práce a zpět. Za tolik to autem neodjedete.

Takže nevidím důvod ke zlevňování. Naopak bych řekl, že je to velmi výhodné. A to jsem tam nezapočítal ostatní jízdy třeba večer, o víkendech, svátcích atd...

+1/−1
29.5.2016 9:26

M29i64c40h52a40l 42K97o66l90á53ř 9520831340

Já věřím, že si to lidi spočítat umí.

Ale někdo třeba jezdí taky nakupovat a tahání tašek přecpanou šalinou není moc žůžo.

Někomu může chybět pohodlí osobního automobilu. Třebas právě klimatizovaného.

Někomu vadí zpoždění spojů kvůli kolonám, opravám vozovek, přípojným spojům.

Někdo zase může mít strach z některých spoluobčanů. Jiným vadí řvoucí děcka.

Další zase ocení, že je doma za 20 minut místo 1 hodiny - můj případ. A má víc času na rodinu.

Všechno se penězi vyjádřit nedá.

0/0
30.5.2016 9:18

P52e76t12r 25F64i36l39i25p31o76v94i81č 1245917201320

Jsem denně v MHD Brno,pro mne naprosto perfektní(je mi 70let)-výborné propojení linek.R^

+8/0
28.5.2016 14:38
Foto

E76v38a 94V20i40n38k26l41e95r37o59v74á 8286675772263

Paráda, díky za rozhovor!

+7/0
28.5.2016 13:34

M89i71c31h46a61l 64H30u35s96e82k 9644383100374

R^

+12/0
28.5.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.