Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Někteří cestující jsou blázni, ale je jich menšina, říká dopravní šéf

Občas si říkám, že je div, že mě ještě neklepla pepka, odpovídá Miloš Havránek na otázku, jakých bylo uplynulých pět let. Tedy těch, kdy je ředitelem Dopravního podniku města Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o78m19á77š 34K42u13č87e58r95a 6269277614468

Jezdím mhd v Brně denne pres 12 let. Musím pochválit ze jezdi v rámci moznosti spolehlivě a včas. Souhlasím ze nové vozy by měli byt klimatizovane, staré nemá cenu předělávat. Argument ze to v mhd nemá cenu neberu, jel sem mhd v Římě, Athénách, Barceloně a tam by to bez klimatizace vůbec nešlo a přesto v těch vedrech funguje :) V Brně by se mělo uvažovat nad nějakou rychlou linkou která přepraví lidi pres cely město rychle. Dneska to třeba trvá z Krpole do Modřic přes hodinu coz je ostuda když autem se to da za 15min i. Metro je asi utopie, využil bych radši současné železniční sítě a tu i rozšířil. Další problem je hlavas. Pomalu skoro ten milion cestujících musí vystoupit/nastoupit tam protože ostatní nádraží jsou hrozně nepřístupná. Např ja jezdím z hlavasu do modříc 2, místo toho abych jel vlakem do modříc, protože nádraží v modřících se musí na vídeňskou kilometr obcházet a ještě to je jina zóna navíc....

+1/0
3.6.2016 5:20

P49a22t14r20i65k 31S42v17o50b64o98d63a 3279431256735

Já myslím, že dělá svou práci dobře.Díky....

0/0
30.5.2016 12:18

Z72d61e82ň65k12a 59V57e48s65e85l50á 8279215987910

Je fakt, že je poněkud divné, že v Brně je dražší roční šalinkarta než v Praze. Ale pokud na tom Praha prodělává...

Autobusy na plyn jsou jistě obrovský krok vpřed, třeba v Prostějově je to běžná záležitost.

Co se klimatizace týká - kolikrát je to za trest jet MHD už teďka, když je venku ještě relativně přijatelně. Vějíř se tak stává nejlepším kamarádem...

Brněnská MHD mi přijde, že je velmi dobře promyšlená - centrum je protkáno trasami busů, trolejbusů i šalin, ale není až tak velkým problémem dostat se i do okrajových částí (třeba Žebětín).

A co nám - obyvatelům Brna - může závidět zbytek republiky, jsou rozjezdy! Takže jestli někdo uvažuje o nějaké změně na jakési noční šaliny, tak doufám, že tenn nápad hodně rychle opustí!!! Btw - nesouhlasím úplně s tím, že jet rozjezdem znamená poměrně hodně předtím požít... ;-)

+1/0
29.5.2016 15:22

N91i47k26o12l14a70j 59M21a88l77í37k 5674213390401

Souhlas - organizace mhd v Brně je snad nejlepší v republice. Ta síť je hodně promyšlená a zatímco v Praze do toho furt vrtají, jsem rád, že tady v Brně se to teďka dobře ustálilo.

A taky souhlas s rozjezdy - stačí jít hodně brzo do práce, nebo naopak jít večer do kina... a rozjezdem se dostanu domů vždy lépe než během dne ;-D ale tak to je taková náhoda jen.

0/0
3.6.2016 21:25

P12a55v76e26l 53N31o32v28á50k 7551477689699

Dlouho sem si kupoval salinkartu na 4 zony, takze ted po prestehovani do Brna mi prijde i rocni salinkarta fakt levna a problem s tim nemam. Krom smradlavejch lidi (bezdomovci a podobne - se zpocenejma lidma je to tezky, tam staci nastoupit do plne saliny v lete nebo po desti a smrdi skoro kazdej behem par zastavek) me nejvic stve prave papirova salinkarta. A pak obcas prestupy v sobotu/nedeli, kdy jedu treba padesatkou a v Herspicich bylo pet minut na prestup. Nevim proc, ale bus mel zpozdeni 7 minut a bus do Modric proste ujel. Pak sem musel cekat pul hodiny na dalsi. Kdyz to jezdi celkem casto, tak to chapu, ale v sobotu/nedeli by ten bus na prestupnim uzlu mohl pockat (koordinace s centralu, kde maji prehled jaky maji vozy zpozdeni a zda ma cenu cekat nebo ne).

+4/0
29.5.2016 7:24

J23i71ř77í 50J73o25z86a 3688453670721

Nechci Brnakum mluvit do toho co si chteji poridit, ale klimatizace ve vozech MHD je fakt na nic... z vlastni zkusenosti vim, kdy jsem mel moznost cestovat narvanym autobusem Solaris na lince 17 v Tabore, to bylo skoro stejne jako kdyby v nem zadna klimatizace nebyla... vydychany vzduch, kazdy se stejne potil a na kazde zastavce se do vnitr vozu dostaval horky vzduch ulice, takze efekt klimatizace opravdu minimalni...

Napad s CNG vozy neni spatny, skoda jen, ze se autor clanku nezeptal pana reditele, kdy konecne dojde k vystavbe tramvajove trate z Cernych Poli (Stefanikova ctvrt) na Lesnou...

0/−3
29.5.2016 5:28

N32i36k95o25l54a32j 53M35a22l79í77k 5694293340271

Ředitel dopravního podniku, který dvakrát do měsíce taky řídí? Ok, toho si vážím a takových lidí není mnoho.

+15/0
28.5.2016 20:04

M70i24c96h61a57l 32K89o50l74á15ř 9580271460

Tak jen doufejme, že ředitel řídí na plný úvazek a ne jen dvakrát do měsíce. Ono to slovo "ředitel" není od slova "ředit"... :-)

0/0
30.5.2016 9:13

N24i53k40o65l87a13j 92M27a35l16í72k 5274123220561

No, nevím, co jste chtěl svým příspěvkem mi sdělit, ale budiž...

Samozřejmě, že řídí "svůj" podnik na plný úvazek. Řekl, že šalinu řídí jen někdy v sobotu.

+1/0
3.6.2016 21:27

R89o45m12a58n 25L56i54p72s70k83ý 2199493429

Klimatizace ve vozech MHD je zbytečná. Nejenom, že se na každé zastávce otevírají na poměrně dlouhou dobu (vzhledem ke klimatizaci) všechny dveře, ale navíc většina lidí neví, jak klimatizace funguje a ve vedrech ještě otevírají okna.

A neví to ani spousta řidičů. Je docela legrační sledovat, když vedle vás zastaví auto s klimatizací jedoucí na plné kule, všechna okna dokořán a za volantem zpocený, uřícený řidič.;-D

0/−7
28.5.2016 18:55

N85i30k20o94l15a17j 20M68a48l22í81k 5254403100441

Zlín: klimatizace je cca v 15 trolejbusech a 8 autobusech. Věřte mi - když lidi nastoupí na vychlazeného vozu, nikdo nemá potřebu to okno otevírat + ty okna jdou uzamknout, což řidič může na konečné udělat. A řeknu vám, že si v létě na klimatizovaný vůz rád počkám, protože přijet někam naprosto promočený nebo zcela suchý a příjemně ochlazený je fakt rozdíl. A kvalitní klimatizaci nevadí otevírání dveří.

Takže předpokládám, že klimatizaci v MHD jste nikdy nezkusil, ale raději to odsoudíte.

+8/0
28.5.2016 20:02

J17o33s43e55f 20C43h59o39d12o10u11n88s69k79ý 4681806779620

No já Vám nevim, ale když se pohybuji venku, tedy vně mimo klimatizované území, tak se spotím jako pes a pak celej mokrej lezu do toho mrazáku. Nevím, kde berete, že tam musíte zákonitě uschnout...Efektní je a to souhlasím, když doopravdy jdete z klimatizovaného do klimatizovaného a ten přechod je jen velmi kraťoučký, aby to tělo nestačilo zaregistrovat, ale to si nemyslím, že by vůbec v ČR bylo reálné.

+1/0
3.6.2016 20:50

N60i41k14o95l77a21j 93M11a86l51í32k 5304433840561

Tak já bydlím cca 3 minuty od zastávky... pokud neutíkám, tak se samozřejmě nespotím... Klima je tady nastavena tak cca o 5 stupňů méně, nez je venku, takže žádný mrazak, ale něco příjemného.

Během dne se pak samozřejmě spotím, to je jasné v létě, ale ve vydýchaném voze bez klimatizace s okny "dle evropských směrnic" bývá teplota ještě klidně +10, +20 stupnu vyšší než venku, takže nastoupím trochu spocený do vozu a vystoupím, jak kdyby mě polili horkou vodou. Nehledě na to, jak se v takové teplotě rozkládá smrad z některých cestujících.

+1/0
3.6.2016 21:22

L19u64k46a49s 63N39e98m35e90c 7179940142274

Ano, zrovna ty budeš učit odborníky celého světa. Klimatizace je ve světě v MHD běžná.

+3/0
28.5.2016 20:25

K50a87r78e40l 14H61a78v67l39a20s 6551320606197

Pan ředitel vypadá jako rozumný člověk, ale vidím před ním velký kus práce. Co nejvíce nechápu tak jsou šaliny snad z roku 1970, které v Brně jezdí na nejvytíženější lince 1. Je to ostuda, dále papírová šalinkarta v době smartphonů, ale to už se snad brzy změní. Klimatizace je potřeba určitě, už včera bylo pozdě. Nikomu se nelíbí potit jako prase a v Brně bývají snad největší vedra, stačí si vzpomenout na minulý rok. Sleva na kupony je politický krok a je to ostuda, pokud se jezdí v Brně dráž než v Praze. Myslím si, že by to bylo dobře investovaných 150 miliónů a třeba i lepší vzduch pro všechny.

+5/−1
28.5.2016 15:28

K55a18t16k81a 65Č26e42c59h25o32v41á 9230330619151

...ne všichni mají a chtějí smartphoun....

+3/0
28.5.2016 16:17

T23o88m81a17s 75N59o97v71o91t26n80y 1151874786535

+ Předražené jednorázové jízdenky. Co se týká té roční, pokud město chce nějak motivovat lidi, aby jezdili MHD a ne autem, měla by právě ta roční být dost výhodná oproti jiným druhům jízdného. Ale ona už je taková tradice, že jakmile někdo slibuje lepší nebo levnější MHD, tak jsou to jen prázdné předvolební sliby (ČSSD, teď Zelená klika s Hollanem)

+2/0
28.5.2016 18:17

F89i27l13i29p 52V27ý84m34o38l87a 1844900728

Roční jízdenka na dvě zóny stojí 4750 Kč. V roce 2016 je 252 dnů pracovních. Když odečtu 25 dnů dovolené je to nějakých 227 pracovních dní. 4750 / 227 = to je cca 21 Kč na cestu do práce a zpět. Za tolik to autem neodjedete.

Takže nevidím důvod ke zlevňování. Naopak bych řekl, že je to velmi výhodné. A to jsem tam nezapočítal ostatní jízdy třeba večer, o víkendech, svátcích atd...

+1/−1
29.5.2016 9:26

M56i98c89h37a27l 62K26o31l73á24ř 9830581560

Já věřím, že si to lidi spočítat umí.

Ale někdo třeba jezdí taky nakupovat a tahání tašek přecpanou šalinou není moc žůžo.

Někomu může chybět pohodlí osobního automobilu. Třebas právě klimatizovaného.

Někomu vadí zpoždění spojů kvůli kolonám, opravám vozovek, přípojným spojům.

Někdo zase může mít strach z některých spoluobčanů. Jiným vadí řvoucí děcka.

Další zase ocení, že je doma za 20 minut místo 1 hodiny - můj případ. A má víc času na rodinu.

Všechno se penězi vyjádřit nedá.

0/0
30.5.2016 9:18

P45e23t65r 84F20i54l79i70p41o23v20i14č 1185877371640

Jsem denně v MHD Brno,pro mne naprosto perfektní(je mi 70let)-výborné propojení linek.R^

+8/0
28.5.2016 14:38
Foto

E68v35a 25V91i35n52k86l34e61r32o25v12á 8286695952803

Paráda, díky za rozhovor!

+7/0
28.5.2016 13:34

M70i68c53h76a40l 20H11u24s84e79k 9334193740884

R^

+12/0
28.5.2016 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.