Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Někteří cestující jsou blázni, ale je jich menšina, říká dopravní šéf

Občas si říkám, že je div, že mě ještě neklepla pepka, odpovídá Miloš Havránek na otázku, jakých bylo uplynulých pět let. Tedy těch, kdy je ředitelem Dopravního podniku města Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T90o44m95á12š 43K29u25č25e77r97a 6469537914798

Jezdím mhd v Brně denne pres 12 let. Musím pochválit ze jezdi v rámci moznosti spolehlivě a včas. Souhlasím ze nové vozy by měli byt klimatizovane, staré nemá cenu předělávat. Argument ze to v mhd nemá cenu neberu, jel sem mhd v Římě, Athénách, Barceloně a tam by to bez klimatizace vůbec nešlo a přesto v těch vedrech funguje :) V Brně by se mělo uvažovat nad nějakou rychlou linkou která přepraví lidi pres cely město rychle. Dneska to třeba trvá z Krpole do Modřic přes hodinu coz je ostuda když autem se to da za 15min i. Metro je asi utopie, využil bych radši současné železniční sítě a tu i rozšířil. Další problem je hlavas. Pomalu skoro ten milion cestujících musí vystoupit/nastoupit tam protože ostatní nádraží jsou hrozně nepřístupná. Např ja jezdím z hlavasu do modříc 2, místo toho abych jel vlakem do modříc, protože nádraží v modřících se musí na vídeňskou kilometr obcházet a ještě to je jina zóna navíc....

+1/0
3.6.2016 5:20

P23a44t85r84i66k 36S27v89o32b58o67d69a 3679431906925

Já myslím, že dělá svou práci dobře.Díky....

0/0
30.5.2016 12:18

Z68d37e15ň92k81a 29V80e81s41e33l53á 8159635557670

Je fakt, že je poněkud divné, že v Brně je dražší roční šalinkarta než v Praze. Ale pokud na tom Praha prodělává...

Autobusy na plyn jsou jistě obrovský krok vpřed, třeba v Prostějově je to běžná záležitost.

Co se klimatizace týká - kolikrát je to za trest jet MHD už teďka, když je venku ještě relativně přijatelně. Vějíř se tak stává nejlepším kamarádem...

Brněnská MHD mi přijde, že je velmi dobře promyšlená - centrum je protkáno trasami busů, trolejbusů i šalin, ale není až tak velkým problémem dostat se i do okrajových částí (třeba Žebětín).

A co nám - obyvatelům Brna - může závidět zbytek republiky, jsou rozjezdy! Takže jestli někdo uvažuje o nějaké změně na jakési noční šaliny, tak doufám, že tenn nápad hodně rychle opustí!!! Btw - nesouhlasím úplně s tím, že jet rozjezdem znamená poměrně hodně předtím požít... ;-)

+1/0
29.5.2016 15:22

N86i80k77o16l36a19j 37M48a47l77í10k 5224463440731

Souhlas - organizace mhd v Brně je snad nejlepší v republice. Ta síť je hodně promyšlená a zatímco v Praze do toho furt vrtají, jsem rád, že tady v Brně se to teďka dobře ustálilo.

A taky souhlas s rozjezdy - stačí jít hodně brzo do práce, nebo naopak jít večer do kina... a rozjezdem se dostanu domů vždy lépe než během dne ;-D ale tak to je taková náhoda jen.

0/0
3.6.2016 21:25

P60a80v33e84l 39N18o47v97á97k 7921627149529

Dlouho sem si kupoval salinkartu na 4 zony, takze ted po prestehovani do Brna mi prijde i rocni salinkarta fakt levna a problem s tim nemam. Krom smradlavejch lidi (bezdomovci a podobne - se zpocenejma lidma je to tezky, tam staci nastoupit do plne saliny v lete nebo po desti a smrdi skoro kazdej behem par zastavek) me nejvic stve prave papirova salinkarta. A pak obcas prestupy v sobotu/nedeli, kdy jedu treba padesatkou a v Herspicich bylo pet minut na prestup. Nevim proc, ale bus mel zpozdeni 7 minut a bus do Modric proste ujel. Pak sem musel cekat pul hodiny na dalsi. Kdyz to jezdi celkem casto, tak to chapu, ale v sobotu/nedeli by ten bus na prestupnim uzlu mohl pockat (koordinace s centralu, kde maji prehled jaky maji vozy zpozdeni a zda ma cenu cekat nebo ne).

+4/0
29.5.2016 7:24

J43i81ř21í 36J76o89z79a 3878893370641

Nechci Brnakum mluvit do toho co si chteji poridit, ale klimatizace ve vozech MHD je fakt na nic... z vlastni zkusenosti vim, kdy jsem mel moznost cestovat narvanym autobusem Solaris na lince 17 v Tabore, to bylo skoro stejne jako kdyby v nem zadna klimatizace nebyla... vydychany vzduch, kazdy se stejne potil a na kazde zastavce se do vnitr vozu dostaval horky vzduch ulice, takze efekt klimatizace opravdu minimalni...

Napad s CNG vozy neni spatny, skoda jen, ze se autor clanku nezeptal pana reditele, kdy konecne dojde k vystavbe tramvajove trate z Cernych Poli (Stefanikova ctvrt) na Lesnou...

0/−3
29.5.2016 5:28

N83i40k87o67l25a80j 17M44a47l67í71k 5724803770251

Ředitel dopravního podniku, který dvakrát do měsíce taky řídí? Ok, toho si vážím a takových lidí není mnoho.

+15/0
28.5.2016 20:04

M59i49c81h78a23l 72K14o83l15á65ř 9650721450

Tak jen doufejme, že ředitel řídí na plný úvazek a ne jen dvakrát do měsíce. Ono to slovo "ředitel" není od slova "ředit"... :-)

0/0
30.5.2016 9:13

N55i63k84o70l52a68j 10M97a29l78í82k 5274853280661

No, nevím, co jste chtěl svým příspěvkem mi sdělit, ale budiž...

Samozřejmě, že řídí "svůj" podnik na plný úvazek. Řekl, že šalinu řídí jen někdy v sobotu.

+1/0
3.6.2016 21:27

R84o71m18a40n 57L60i40p40s16k20ý 2249903799

Klimatizace ve vozech MHD je zbytečná. Nejenom, že se na každé zastávce otevírají na poměrně dlouhou dobu (vzhledem ke klimatizaci) všechny dveře, ale navíc většina lidí neví, jak klimatizace funguje a ve vedrech ještě otevírají okna.

A neví to ani spousta řidičů. Je docela legrační sledovat, když vedle vás zastaví auto s klimatizací jedoucí na plné kule, všechna okna dokořán a za volantem zpocený, uřícený řidič.;-D

0/−7
28.5.2016 18:55

N56i82k12o58l17a70j 87M82a81l11í29k 5214773270391

Zlín: klimatizace je cca v 15 trolejbusech a 8 autobusech. Věřte mi - když lidi nastoupí na vychlazeného vozu, nikdo nemá potřebu to okno otevírat + ty okna jdou uzamknout, což řidič může na konečné udělat. A řeknu vám, že si v létě na klimatizovaný vůz rád počkám, protože přijet někam naprosto promočený nebo zcela suchý a příjemně ochlazený je fakt rozdíl. A kvalitní klimatizaci nevadí otevírání dveří.

Takže předpokládám, že klimatizaci v MHD jste nikdy nezkusil, ale raději to odsoudíte.

+8/0
28.5.2016 20:02

J69o98s61e36f 53C46h97o42d56o35u25n84s25k33ý 4771596389770

No já Vám nevim, ale když se pohybuji venku, tedy vně mimo klimatizované území, tak se spotím jako pes a pak celej mokrej lezu do toho mrazáku. Nevím, kde berete, že tam musíte zákonitě uschnout...Efektní je a to souhlasím, když doopravdy jdete z klimatizovaného do klimatizovaného a ten přechod je jen velmi kraťoučký, aby to tělo nestačilo zaregistrovat, ale to si nemyslím, že by vůbec v ČR bylo reálné.

+1/0
3.6.2016 20:50

N30i50k45o76l33a19j 24M40a82l12í70k 5874283790421

Tak já bydlím cca 3 minuty od zastávky... pokud neutíkám, tak se samozřejmě nespotím... Klima je tady nastavena tak cca o 5 stupňů méně, nez je venku, takže žádný mrazak, ale něco příjemného.

Během dne se pak samozřejmě spotím, to je jasné v létě, ale ve vydýchaném voze bez klimatizace s okny "dle evropských směrnic" bývá teplota ještě klidně +10, +20 stupnu vyšší než venku, takže nastoupím trochu spocený do vozu a vystoupím, jak kdyby mě polili horkou vodou. Nehledě na to, jak se v takové teplotě rozkládá smrad z některých cestujících.

+1/0
3.6.2016 21:22

L10u69k17a57s 86N46e42m57e50c 7549330912844

Ano, zrovna ty budeš učit odborníky celého světa. Klimatizace je ve světě v MHD běžná.

+3/0
28.5.2016 20:25

K72a59r13e50l 90H43a57v75l93a91s 6741520226237

Pan ředitel vypadá jako rozumný člověk, ale vidím před ním velký kus práce. Co nejvíce nechápu tak jsou šaliny snad z roku 1970, které v Brně jezdí na nejvytíženější lince 1. Je to ostuda, dále papírová šalinkarta v době smartphonů, ale to už se snad brzy změní. Klimatizace je potřeba určitě, už včera bylo pozdě. Nikomu se nelíbí potit jako prase a v Brně bývají snad největší vedra, stačí si vzpomenout na minulý rok. Sleva na kupony je politický krok a je to ostuda, pokud se jezdí v Brně dráž než v Praze. Myslím si, že by to bylo dobře investovaných 150 miliónů a třeba i lepší vzduch pro všechny.

+5/−1
28.5.2016 15:28

K63a95t71k67a 16Č44e51c24h62o70v11á 9500400879921

...ne všichni mají a chtějí smartphoun....

+3/0
28.5.2016 16:17

T94o31m10a26s 39N67o33v97o29t95n84y 1321664166765

+ Předražené jednorázové jízdenky. Co se týká té roční, pokud město chce nějak motivovat lidi, aby jezdili MHD a ne autem, měla by právě ta roční být dost výhodná oproti jiným druhům jízdného. Ale ona už je taková tradice, že jakmile někdo slibuje lepší nebo levnější MHD, tak jsou to jen prázdné předvolební sliby (ČSSD, teď Zelená klika s Hollanem)

+2/0
28.5.2016 18:17

F42i15l74i33p 78V61ý77m86o27l56a 1434570968

Roční jízdenka na dvě zóny stojí 4750 Kč. V roce 2016 je 252 dnů pracovních. Když odečtu 25 dnů dovolené je to nějakých 227 pracovních dní. 4750 / 227 = to je cca 21 Kč na cestu do práce a zpět. Za tolik to autem neodjedete.

Takže nevidím důvod ke zlevňování. Naopak bych řekl, že je to velmi výhodné. A to jsem tam nezapočítal ostatní jízdy třeba večer, o víkendech, svátcích atd...

+1/−1
29.5.2016 9:26

M42i48c50h13a68l 82K98o70l73á35ř 9810541390

Já věřím, že si to lidi spočítat umí.

Ale někdo třeba jezdí taky nakupovat a tahání tašek přecpanou šalinou není moc žůžo.

Někomu může chybět pohodlí osobního automobilu. Třebas právě klimatizovaného.

Někomu vadí zpoždění spojů kvůli kolonám, opravám vozovek, přípojným spojům.

Někdo zase může mít strach z některých spoluobčanů. Jiným vadí řvoucí děcka.

Další zase ocení, že je doma za 20 minut místo 1 hodiny - můj případ. A má víc času na rodinu.

Všechno se penězi vyjádřit nedá.

0/0
30.5.2016 9:18

P96e52t70r 30F22i84l17i84p38o95v74i16č 1195407261440

Jsem denně v MHD Brno,pro mne naprosto perfektní(je mi 70let)-výborné propojení linek.R^

+8/0
28.5.2016 14:38
Foto

E82v69a 95V19i35n65k79l55e81r62o83v17á 8166675792913

Paráda, díky za rozhovor!

+7/0
28.5.2016 13:34

M77i48c64h35a25l 95H43u57s50e22k 9134523740954

R^

+12/0
28.5.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.