Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Někteří cestující jsou blázni, ale je jich menšina, říká dopravní šéf

Občas si říkám, že je div, že mě ještě neklepla pepka, odpovídá Miloš Havránek na otázku, jakých bylo uplynulých pět let. Tedy těch, kdy je ředitelem Dopravního podniku města Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o35m28á76š 86K38u12č68e34r97a 6849697564568

Jezdím mhd v Brně denne pres 12 let. Musím pochválit ze jezdi v rámci moznosti spolehlivě a včas. Souhlasím ze nové vozy by měli byt klimatizovane, staré nemá cenu předělávat. Argument ze to v mhd nemá cenu neberu, jel sem mhd v Římě, Athénách, Barceloně a tam by to bez klimatizace vůbec nešlo a přesto v těch vedrech funguje :) V Brně by se mělo uvažovat nad nějakou rychlou linkou která přepraví lidi pres cely město rychle. Dneska to třeba trvá z Krpole do Modřic přes hodinu coz je ostuda když autem se to da za 15min i. Metro je asi utopie, využil bych radši současné železniční sítě a tu i rozšířil. Další problem je hlavas. Pomalu skoro ten milion cestujících musí vystoupit/nastoupit tam protože ostatní nádraží jsou hrozně nepřístupná. Např ja jezdím z hlavasu do modříc 2, místo toho abych jel vlakem do modříc, protože nádraží v modřících se musí na vídeňskou kilometr obcházet a ještě to je jina zóna navíc....

+1/0
3.6.2016 5:20

P57a94t51r19i92k 90S43v44o63b74o47d23a 3919401736365

Já myslím, že dělá svou práci dobře.Díky....

0/0
30.5.2016 12:18

Z66d93e68ň48k56a 12V29e80s48e79l17á 8819445207120

Je fakt, že je poněkud divné, že v Brně je dražší roční šalinkarta než v Praze. Ale pokud na tom Praha prodělává...

Autobusy na plyn jsou jistě obrovský krok vpřed, třeba v Prostějově je to běžná záležitost.

Co se klimatizace týká - kolikrát je to za trest jet MHD už teďka, když je venku ještě relativně přijatelně. Vějíř se tak stává nejlepším kamarádem...

Brněnská MHD mi přijde, že je velmi dobře promyšlená - centrum je protkáno trasami busů, trolejbusů i šalin, ale není až tak velkým problémem dostat se i do okrajových částí (třeba Žebětín).

A co nám - obyvatelům Brna - může závidět zbytek republiky, jsou rozjezdy! Takže jestli někdo uvažuje o nějaké změně na jakési noční šaliny, tak doufám, že tenn nápad hodně rychle opustí!!! Btw - nesouhlasím úplně s tím, že jet rozjezdem znamená poměrně hodně předtím požít... ;-)

+1/0
29.5.2016 15:22

N47i18k87o15l81a53j 90M86a78l21í94k 5714533380731

Souhlas - organizace mhd v Brně je snad nejlepší v republice. Ta síť je hodně promyšlená a zatímco v Praze do toho furt vrtají, jsem rád, že tady v Brně se to teďka dobře ustálilo.

A taky souhlas s rozjezdy - stačí jít hodně brzo do práce, nebo naopak jít večer do kina... a rozjezdem se dostanu domů vždy lépe než během dne ;-D ale tak to je taková náhoda jen.

0/0
3.6.2016 21:25

P46a71v94e97l 41N90o11v18á10k 7541747699699

Dlouho sem si kupoval salinkartu na 4 zony, takze ted po prestehovani do Brna mi prijde i rocni salinkarta fakt levna a problem s tim nemam. Krom smradlavejch lidi (bezdomovci a podobne - se zpocenejma lidma je to tezky, tam staci nastoupit do plne saliny v lete nebo po desti a smrdi skoro kazdej behem par zastavek) me nejvic stve prave papirova salinkarta. A pak obcas prestupy v sobotu/nedeli, kdy jedu treba padesatkou a v Herspicich bylo pet minut na prestup. Nevim proc, ale bus mel zpozdeni 7 minut a bus do Modric proste ujel. Pak sem musel cekat pul hodiny na dalsi. Kdyz to jezdi celkem casto, tak to chapu, ale v sobotu/nedeli by ten bus na prestupnim uzlu mohl pockat (koordinace s centralu, kde maji prehled jaky maji vozy zpozdeni a zda ma cenu cekat nebo ne).

+4/0
29.5.2016 7:24

J22i82ř60í 10J53o71z10a 3158133340901

Nechci Brnakum mluvit do toho co si chteji poridit, ale klimatizace ve vozech MHD je fakt na nic... z vlastni zkusenosti vim, kdy jsem mel moznost cestovat narvanym autobusem Solaris na lince 17 v Tabore, to bylo skoro stejne jako kdyby v nem zadna klimatizace nebyla... vydychany vzduch, kazdy se stejne potil a na kazde zastavce se do vnitr vozu dostaval horky vzduch ulice, takze efekt klimatizace opravdu minimalni...

Napad s CNG vozy neni spatny, skoda jen, ze se autor clanku nezeptal pana reditele, kdy konecne dojde k vystavbe tramvajove trate z Cernych Poli (Stefanikova ctvrt) na Lesnou...

0/−3
29.5.2016 5:28

N81i74k16o88l37a61j 40M75a51l74í43k 5454853460771

Ředitel dopravního podniku, který dvakrát do měsíce taky řídí? Ok, toho si vážím a takových lidí není mnoho.

+15/0
28.5.2016 20:04

M21i46c10h87a59l 16K82o30l74á94ř 9590941270

Tak jen doufejme, že ředitel řídí na plný úvazek a ne jen dvakrát do měsíce. Ono to slovo "ředitel" není od slova "ředit"... :-)

0/0
30.5.2016 9:13

N80i38k68o42l46a13j 25M65a83l21í79k 5484243980281

No, nevím, co jste chtěl svým příspěvkem mi sdělit, ale budiž...

Samozřejmě, že řídí "svůj" podnik na plný úvazek. Řekl, že šalinu řídí jen někdy v sobotu.

+1/0
3.6.2016 21:27

R94o78m46a73n 62L74i59p62s14k25ý 2739833989

Klimatizace ve vozech MHD je zbytečná. Nejenom, že se na každé zastávce otevírají na poměrně dlouhou dobu (vzhledem ke klimatizaci) všechny dveře, ale navíc většina lidí neví, jak klimatizace funguje a ve vedrech ještě otevírají okna.

A neví to ani spousta řidičů. Je docela legrační sledovat, když vedle vás zastaví auto s klimatizací jedoucí na plné kule, všechna okna dokořán a za volantem zpocený, uřícený řidič.;-D

0/−7
28.5.2016 18:55

N54i41k93o76l65a22j 94M23a16l10í98k 5824313210371

Zlín: klimatizace je cca v 15 trolejbusech a 8 autobusech. Věřte mi - když lidi nastoupí na vychlazeného vozu, nikdo nemá potřebu to okno otevírat + ty okna jdou uzamknout, což řidič může na konečné udělat. A řeknu vám, že si v létě na klimatizovaný vůz rád počkám, protože přijet někam naprosto promočený nebo zcela suchý a příjemně ochlazený je fakt rozdíl. A kvalitní klimatizaci nevadí otevírání dveří.

Takže předpokládám, že klimatizaci v MHD jste nikdy nezkusil, ale raději to odsoudíte.

+8/0
28.5.2016 20:02

J35o29s48e45f 17C64h35o95d58o84u41n51s30k75ý 4631276719280

No já Vám nevim, ale když se pohybuji venku, tedy vně mimo klimatizované území, tak se spotím jako pes a pak celej mokrej lezu do toho mrazáku. Nevím, kde berete, že tam musíte zákonitě uschnout...Efektní je a to souhlasím, když doopravdy jdete z klimatizovaného do klimatizovaného a ten přechod je jen velmi kraťoučký, aby to tělo nestačilo zaregistrovat, ale to si nemyslím, že by vůbec v ČR bylo reálné.

+1/0
3.6.2016 20:50

N26i21k52o27l13a81j 11M13a14l87í77k 5474903410631

Tak já bydlím cca 3 minuty od zastávky... pokud neutíkám, tak se samozřejmě nespotím... Klima je tady nastavena tak cca o 5 stupňů méně, nez je venku, takže žádný mrazak, ale něco příjemného.

Během dne se pak samozřejmě spotím, to je jasné v létě, ale ve vydýchaném voze bez klimatizace s okny "dle evropských směrnic" bývá teplota ještě klidně +10, +20 stupnu vyšší než venku, takže nastoupím trochu spocený do vozu a vystoupím, jak kdyby mě polili horkou vodou. Nehledě na to, jak se v takové teplotě rozkládá smrad z některých cestujících.

+1/0
3.6.2016 21:22

L32u36k84a75s 38N76e43m28e44c 7459900332704

Ano, zrovna ty budeš učit odborníky celého světa. Klimatizace je ve světě v MHD běžná.

+3/0
28.5.2016 20:25

K73a47r52e81l 37H63a14v10l84a18s 6261650446147

Pan ředitel vypadá jako rozumný člověk, ale vidím před ním velký kus práce. Co nejvíce nechápu tak jsou šaliny snad z roku 1970, které v Brně jezdí na nejvytíženější lince 1. Je to ostuda, dále papírová šalinkarta v době smartphonů, ale to už se snad brzy změní. Klimatizace je potřeba určitě, už včera bylo pozdě. Nikomu se nelíbí potit jako prase a v Brně bývají snad největší vedra, stačí si vzpomenout na minulý rok. Sleva na kupony je politický krok a je to ostuda, pokud se jezdí v Brně dráž než v Praze. Myslím si, že by to bylo dobře investovaných 150 miliónů a třeba i lepší vzduch pro všechny.

+5/−1
28.5.2016 15:28

K59a46t27k21a 93Č10e87c97h48o78v51á 9430510819921

...ne všichni mají a chtějí smartphoun....

+3/0
28.5.2016 16:17

T33o96m33a81s 75N98o73v40o93t21n32y 1161774366145

+ Předražené jednorázové jízdenky. Co se týká té roční, pokud město chce nějak motivovat lidi, aby jezdili MHD a ne autem, měla by právě ta roční být dost výhodná oproti jiným druhům jízdného. Ale ona už je taková tradice, že jakmile někdo slibuje lepší nebo levnější MHD, tak jsou to jen prázdné předvolební sliby (ČSSD, teď Zelená klika s Hollanem)

+2/0
28.5.2016 18:17

F18i14l74i92p 11V30ý11m66o73l34a 1604290208

Roční jízdenka na dvě zóny stojí 4750 Kč. V roce 2016 je 252 dnů pracovních. Když odečtu 25 dnů dovolené je to nějakých 227 pracovních dní. 4750 / 227 = to je cca 21 Kč na cestu do práce a zpět. Za tolik to autem neodjedete.

Takže nevidím důvod ke zlevňování. Naopak bych řekl, že je to velmi výhodné. A to jsem tam nezapočítal ostatní jízdy třeba večer, o víkendech, svátcích atd...

+1/−1
29.5.2016 9:26

M41i49c78h97a21l 88K57o24l34á57ř 9620671700

Já věřím, že si to lidi spočítat umí.

Ale někdo třeba jezdí taky nakupovat a tahání tašek přecpanou šalinou není moc žůžo.

Někomu může chybět pohodlí osobního automobilu. Třebas právě klimatizovaného.

Někomu vadí zpoždění spojů kvůli kolonám, opravám vozovek, přípojným spojům.

Někdo zase může mít strach z některých spoluobčanů. Jiným vadí řvoucí děcka.

Další zase ocení, že je doma za 20 minut místo 1 hodiny - můj případ. A má víc času na rodinu.

Všechno se penězi vyjádřit nedá.

0/0
30.5.2016 9:18

P65e25t25r 13F56i69l91i63p11o88v97i89č 1785957321400

Jsem denně v MHD Brno,pro mne naprosto perfektní(je mi 70let)-výborné propojení linek.R^

+8/0
28.5.2016 14:38
Foto

E59v57a 25V78i63n97k53l42e33r94o87v78á 8896825562213

Paráda, díky za rozhovor!

+7/0
28.5.2016 13:34

M35i39c64h84a50l 69H77u90s37e55k 9404603800184

R^

+12/0
28.5.2016 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.