Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Široké ulice, spousta zeleně. Nádraží u řeky se vyrovná tomu pod Petrovem

Bydlení v zeleni a přístupné nábřeží řeky Svratky pro rekreaci. Také druhá soutěž pořádaná brněnským magistrátem, takzvané paralelní zadání, ukázala, že se architektonická studia přiklánějí k tomu, aby v Jižním centru vyrostly bytové domy a administrativní budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a25n 29S41k52u10l45a 4891283825442

vlakem jsem v ČR nejel přibližně 25 let, neb jsem na to chud, abych koupil rodině sadu jízdenek a pak měl na trati Hodonín-Brno 45 minut zpoždění. za dobu zpoždění a cenu jízdenek to dám autem a vím kdy přijedu... ;-D

+1/−1
25.5.2016 20:55

M84i43c65h55a98l 72K97i50e25s32e68l 7429698107706

Jak ti kempující lidé ale oklepou ta hovínka z piknikové deky? A neměl by tam být spíše narkoman s jehlou zabodlou v ruce, abychom lépe vystihli situaci okolo všech mi známých nádraží velkých měst?

+7/−1
25.5.2016 15:52

J71a10n 13S60k21u26l49a 4561663525112

všechno bude, hovínka, drogi(y)sta, opálený gang častých uživatelů parku, jen ta vizualizace by pak nelákala ale spíš děsila ;-)

+2/0
25.5.2016 20:49
Foto

J52a21n 43A51d64a76m71e62c 5745297848940

Brňané by si měli hlavně uvědomit, že příznivci osobního nádraží ve variantě Řeka i Petrov jsou v podstatě na stejné straně a to proti Patočkovi, který svým referendem ohrožuje přestavbu železničního uzlu - a to v obou variantách. Pokud bude referendum neplatné, tak v Brně se může začít stavět cca za 10 - 15 let. Pokud bude platné, posuneme se o sto let zpět na začátek tohoto sporu...

+5/−5
25.5.2016 15:23
Foto

M87a10r94t44i28n 47L40ö54w 8294695807982

Jaky vliv ma eferendum na termin vystavby?

+3/0
25.5.2016 15:46

T42o39m16a65s 93N38o75v22o54t55n61y 1631974606545

Tak ono aktivisti v Brně jsou kapitola sama pro sebe. Škodí vždy a všude.

+2/−4
25.5.2016 17:40

M95a78r94t80i85n 75N22o13v64o76t97n12ý 3256226331404

Štástka s Onderkou by nebyli rádi, že je označuješ jako aktivisty ...

+1/0
25.5.2016 19:47

P71a22v11e22l 57K21o76l34á97č16e39k 9494364452951

Bingo!

0/0
25.5.2016 21:21

P82e72t50r 61V58o47p82i14č85k39a 5732397667916

projekt s vizualizacemi bez jedineho kola nema šanci. Ale ty bazeny pro bezdomovce, to je prima napad R^

+4/0
25.5.2016 15:16

T23o63m88a23s 82N49o62v85o12t43n29y 1531964736555

Patočka už by se měl jít léčit. Takže pro to, co chce on a jeho kamarádi, se může vše, ale opačně je to zakázáno. To je takové, aktivistické. Buď to bude po našem nebo vůbec...Rv

+13/0
25.5.2016 14:21

M36i84r66o68s92l35a60v 63V62y84k57o67u35p71i47l 3280536843215

Já si myslím, že většina lidí podporujících přestavbu současného nádraží je humanitního vzdělání a zaměření, a tudíž nemá absolutně potuchy co by taková "přestavba z gruntu" obnášela pro všechny zúčastněné, tedy pro město (život ve městě), pro MHD, pro železnici a její cestující, kteří by tímto byli na mnoho let odkázání k nekonečným provizoriím v podobě přestupu na okraji Brna.

Do toho všeho by se tam určitě dělaly archeologické průzkumy, které by to všechno zdržovaly...a v neposlední řadě by přestavba byla daleko dražší o nečekané vícepráce, které především u starých objektů (a toto je megaobjekt) vždy zákonitě nastoupí a posunou projekt rekonstrukce úplně jinam než jak byl technicky a ekonomicky zamýšlen. Kdo si zkusil opravu bytu/domu..atd. ví jak je najednou všechno jinak, než bylo "elegantně" na papíře (projektu) jasné, srozumitelné a za přijatelnou cenu. Takže tady ty rady technických laiků, kteří se mnohdy při každém "tom domácím" malování pokojů téměř rozvádí z důvodu přesunu skříní o metr od zdi na dva dny, opravdu nejsou tím, kdo by měli rozhodovat.

+8/−4
25.5.2016 14:18

T43o26m25a65s 86N82o19v80o38t31n17y 1601724366765

Pozor, ono nejde o přestavbu současného nádraží, tato varianta už v podstatě není ve hře. Jde o (menší) přesun pod Petrov a to NENÍ současné nádraží. Sami aktivisti se kvůli tomu rozhádali a někteří proto Petrov neprosazují i když jsou proti přesunu k řece.

+5/−1
25.5.2016 14:22

P10a71v14e45l 41S40t58a11v14j65a25n23í90k 6488835897441

Nádraží pod Petrovem už je snad mrtvé, protože takovou hovadinu nemůže nikdo myslet vážně. Tu studii dělal magor. Nehledě k tomu, že by měla padnout Malá Amerika, to je něco zcela mimo chápání.

+4/0
25.5.2016 21:17

M42i63l57o40s70l97a83v 59S22e95d39l55á11č21e30k 6894344984421

Současné nádraží nestačí už kapacitně. Byl se tam někdo podívat ve špičce. když odjíždí lidé domů z práce? Děs. Nával jak o vánocích. Toto nádraží bylo stavěno pro provoz před sto lety a dnešnímu provozu fakt nestačí.. Nebo ho teda zachovat jen pro mezinárodní a dálkové spoje. A místní dopravu převést na předměstská nádraží, jako Krpole , Židenice Černovice

+4/−1
25.5.2016 13:37

M81i21c53h61a42l 22H59u50s72e90k 9704963480864

Černovice??? Tam je jen jedna kolej, muselo by se to upravit. Jinak souhlas.

0/0
25.5.2016 16:49

R74a96d25o95s16l12a86v 54M33o45l11á13k 6988923454346

Tam bude přestupní uzel /Olomoucká) a 3 koleje směrem na Slatinu.

0/0
30.5.2016 16:43

M90i15c11h77a90l 79H30u44s80e29k 9354923870254

Pěkný plán no.

0/0
30.5.2016 17:07

M56i52c80h13a94l 33B83r32ň22á86k 6574754517588

- Zrušení hradby kolejí, která dusí rozvoj města přes 100 let

- Konečně využití řeky a její zapojení do veřejného prostoru

- Dle mého unikátní možnost pěšího a cyklistického "bulváru" po opraveném a odhaleném viaduktu

- Napojení izolovaného byznys parku v Heršpické na normální městskou uliční síť

- Žádné problémy s VRT v budoucnosti

- Prostor pro bytovou a administrativní výstavbu v centru, ne na periferiích města (zahušťování namísto expanze na úkor orné půdy v okolí)

- Impuls k rychlejšímu rozvoji MHD (není to snad ekologické?)

A oblíbení argumenty oponentů (které bohužel papouškují i zdejší novináři):

- "až kilometr" - 800 metrů od současné budovy, která TAK JAKO TAK NEBUDE DÁLE sloužit jako nádražní budova! Varianta Petrov počítá v některých návrzích s nástupišti na úrovni Malé Ameriky. Tedy cca 400 metrů od současných. Rozdíl kosmických proporcí tak činí mezi variantami Petrov a Řeka celých gigantických 400 metrů;-D

- "odstěhování do polí a pastvin za městem" - U Zvonařky jsou pole a pasou se tam snad stáda krav?

+18/−6
25.5.2016 13:28

M42i29c23h26a83l 10B64r94ň70á94k 6934754807258

- "politici se napakují na pozemcích" - jakákoliv varianta počítá s tím, že se ty pozemky zastaví TÍM STEJNÝM! Vždyť to píší i tady: byty a kanceláře.

- "VRT pod Petrov je možná" - ano, je to možné. Ale musíte za těch 15-20 let, kdy se to stavět bude, postavit tunel od Kohoutovic až pod Petrov. Náklady pány Andery či Patočky nezajímají. Já si spíš myslím, že to sami ví a sami počítají s tím, že po nádraží budou mít další téma, na kterém se budou moci politicky a ekonomicky realizovat.

+11/−3
25.5.2016 13:34

P85a76v93e66l 18K87o58l31á94č96e22k 9494654782271

Varianta Petrov s těmi tunely prostě nemůže vyjít ekonomicky lépe, než ta u řeky. O složité geologii masivu Petrova (četné zvodně) a nutnosti přeložky bývalého svrateckého náhonu nemluvě.

+1/0
25.5.2016 21:59
Foto

M53a11r48t31i86n 25L66ö13w 8504925327292

Co se tyce rozvoje lokality za nadrazim zalezi jen na provedeni te ci one varianty - muze to dopadnout skvele i desne bez ohledu na to kde bude nadrazi.

Jedina moje vytka k variante u reky je jeji napojeni na stavajici MHD. Uzel MHD po Petrovem zustava, nadrazi se s nim spoji tramvajovou smyckou - zbytecny prestup navic. Plus samozrejme pesi vzdalenost od centra - v zahranici jsme vlakem cestoval a moct dojet vlakem primo do centra je mnohem lepsi nez vystoupit nekde kilometr daleko a zkoumat jak se tam dostat MHD.

Pro dojizdejici se zminuje neco o moznosti prestoupit uz v Zidenicich ci Kralove poli - ta moznost tu je pro obe varianty.

Proste nevidim zadny duvod proc nadrazi odsouvat krome toho ze "tvori barieru" kvuli ktere je uzemi za nim zanedbane. Coz si myslim neni vina nadrazi a jeho prestavba pruchod i prujezd jeste usnadni.

+2/−3
25.5.2016 14:29

M85i56c86h37a24l 17B97r55ň27á30k 6484874917368

Pro mě je prostě velkou otázkou to budoucí napojení na vysokorychlostní železnici. Protože ta bude, ČR se mimojiné zavázala, že do roku 2030 se začne budovat Praha-Brno. Což není tak za dlouho, když si vezmeme, že odsun je teď aktuální téma vlastně podobně dlouhou dobu. A mlžení Andera právě v tomhle případě, kdy pořád jen mele, že to je technicky možné, mi moc klidu nedává. VRT je pro budoucnost města naprosto klíčová věc, vedle tu dneska už byl článek o ekonomice města, sázce na IT a moderní technologie, že bychom se jako město měli pokusit specializovat i na letecký, kosmický průmysl atd. Ale ke všemu tomuto potřebujeme udržet a přivést vzdělané lidi a odborníky. Toto všechno vyžaduje kvalitní infrastrukturu. Nedělám si iluze, že letiště někdy nabídne možnost pohodového cestování všude po světě, ale minimálně by se kraj a město mělo snažit, aby bylo Brno rychle napojeno na Vídeň, odkud už se dostanete kamkoliv. VRT by měla být hlavní priorita. A pokud je to tak, jak jsem i viděl, že Petrov znamená podkopat půl města za šílené náklady finanční a pro mě dost dobře nepředstavitelného ovlivnění života desetitisícovek lidí, tak mi vedle toho fakt přijde nějakých 400 metrů sem či tam na nástupiště jako směšný problém.

+9/0
25.5.2016 14:42
Foto

M47a32r11t75i28n 30L47ö51w 8684565717882

Neco jsem vygooglil ale stejne - hlavni nadrazi je klicovy dopravni uzel a soucasne diskuse o tom kde ma byt postradaji jasne klady a zapory ktere prinesou obe varianty z hlediska jeho funkce. Pro VRT je zrejme jizni varianta nejlevnejsi, ale zase je otazka jestli je lepsi vyjit vstric lidem co do Brna obcas prijedou VRT nebo lidem kteri denne dojizdeji do prace IDS. Nebo oddelit nadrazi VRT a nadrazi pro regionalni dopravu a spojit nejakou smyckou pouze VRT nastupiste - rychlovlaky asi nikdy nebudou prijizdet v mene nez 10min intervalech...

+3/0
25.5.2016 15:27

T64o58m81a35s 11N43o88v11o12t43n67y 1811144516205

Zajímavé je, že když Kordis ve velkém stěhoval autobusové linky pro ty denně dojíždějící na okraje Brna, tak aktivisti neřvali, že to bude daleko do centra a bude nutné přesedat. A u vlaků se můžou zbláznit, že by to bylo o 400m dál než slavný "Petrov". Pokrytectví, nic jiného.

+3/−1
25.5.2016 17:45
Foto

M60a95r14t23i55n 93L49ö92w 8654375327712

Dieselove autobusy ve meste nejsou nic moc. Vlaky nesmrdi.

+2/0
25.5.2016 20:12

P84a77v27e10l 25S47t58a58v25j29a26n86í59k 6858895927791

Jde o to, kolik lidí skutečně potřebuje dojet do středu města. Mám pocit, že jich tam většina zdaleka nepracuje a stejně se mačkají na přetíženém uzlu, aby se přesunuli jinam. Navíc ani všechny vlaky nejezdí z Hbf, protože se tam zkrátka nevejdou.

0/0
25.5.2016 21:27

P49a95v34e17l 68K50o47l54á10č76e48k 9714924542131

Pane Brňáku, perfektně jste to napsal, naprosto výstižné.

0/0
25.5.2016 21:47

P38a57v20e83l 12B28o29u32c55n35í89k 4442191533375

Včerejší veřejná autorská prezentace byla velmi zajímavá:

- Základem je vyřešení silniční dopravy, tj. jižní části městského okruhu

- Ve variantě nádraží U řeky dojde ke zrušení současného odstavného nádraží u Heršpické ulice (ve variantě Pod Petrovem dojde naopak k jeho rozšíření). Díky tomu se přes toto území může vést jižní část MO (s napojením na Heršpickou přes Hornbach, který je dočasnou stavbou) a celé území zastavět, resp. propojit administrativní části Holandská - Heršpická s plochou u řeky.

- Ve městě má být zástavba, ne nový velký "centrální" park (jak se objevuje v

mnohých návrzích varianty Pod Petrovem). Zeleň má být kolem řeky. Velký městský park může tvořit bariéru, zejména po setmění. Navíc, v našich klimatických podmínkách, je jeho celoroční využití problematické. Zelený pás má být kolem řeky.

- Mají vzniknout tři nová městská centra: a) Komárov (obnova a dostavba území, silnice, šalina), b) na území po zrušeném odstavném nádraží (ulice Pražákova, Štýřické nábřeží, Vodařská) + silnice MO, c) nová čtvrť kolem ulice Opuštěná

- Důraz na veřejnu dopravu: vzdálenost uzlu Česká - Nádražní je stejná jako vzdálenost Nádražní - nový uzel MHD U řeky.

- Železnice nesmí tvořit městskou hradbu / bariéru. Důraz na prostupnost nového nádraží na jihu jako nutný rozvoj zanedbaného území Komárova.

- Zklidnit současný uzel MHD u nádraží. Podobně jako dnes uzel Česká, byť i zde je "zásobovacích" aut až moc.

Návrhy jsou vystaveny v Domě umění na Maliňáku. Doporučuji k návštěvě. Od vchodu vpravo návrhy pro Nové nádraží U řeky, vlevo pak Pod Petrovem.

Text (v závorkách) jsou mým doplněním.

+10/−1
25.5.2016 12:56
Foto

M64a11r68t52i68n 12L24ö13w 8444405717982

S tim parkem bych uplne nesouhlasil. Vyuzit se da celorocne. Luzanecky park je pozehnanim pro siroke okoli.

To ze na nadrazi to bude od dopravniho uzlu Nadrazni stejne daleko jako na Ceskou bych rozhodne jako duraz na HD neprezentoval... spis naopak. Ale tady bych rad videl nejakou komplexnejsi studii - co se tyce samotneho nadrazi pod Petrovem vs u Reky prohrava reka na plne care (tramvajova smycka k uzlu pod petrovem - zbytecny prestup navic).

Nadrazi je v centrech spousty mest a barieru netvori, pokud je dobre postavene. Atraktivitu uzemi za nadrazim snizuje zanedbany a zchatrale industrialni raz toho uzemi, vhodna bytova zastavba s velkym parkem ji promeni k prvotridni adresu bez ohledu na to z ktere strany bude mit nadrazi.

+2/−2
25.5.2016 14:21

T47o98m86a64s 69N25o86v39o49t12n87y 1731594266495

Lužánecký park je požehnáním tak pro čoklaře a okolní "přizpůsobivé". Plus se tam prohání cyklisti i když tam nemají co dělat. Ale chápu, že zeleným fanatikům je to jedno, ti si stejně dělají co chtějí a na to, aby se ty Lužánky dali využít i jinak než psí wc kašlou.

+1/−10
25.5.2016 14:25

M97i26c33h40a92e27l 44C75h78a28r33v51á87t 9359228793212

A jak by jste je využil jinak? Jako další obchoďák, nebo jako parkoviště?8-o

+4/−2
25.5.2016 14:51

T12o80m30a45s 90N65o73v57o79t13n34y 1761374196365

Asi moc nechápete psaný text, co? Mně by stačilo, kdyby to byl park pro lidi a ne že to je psí wc a na chodnících aby člověk pořád uskakoval před pumpičkami.

+3/−3
25.5.2016 17:42
Foto

M28a14r97t78i13n 46L54ö63w 8704295677402

Kdy jste byl naposled v Luzankach? Ja o vikendu. Asi zijete v jinem svete...

+5/−2
25.5.2016 15:28

T28o37m60a26s 69N89o85v91o39t80n58y 1421514746605

Bydlím naproti. Poslední dobou si říkám, že bohužel.

+1/−3
25.5.2016 17:43

M89a91r67t48i69n 91N15o47v89o56t18n42ý 3656476201104

Nebydlíš, jinak bys takovou blbost nenapsal.

+2/−1
25.5.2016 19:51

L76i59b47o46r 96Z62a43v43ř90e44l 8789546681712

A ty ano?? Jinak bys takovou blbost nenapsal! Je to jen jeden z nejhorších parků v Brně kde je strach jí po setmění. Verbež a lůza se tam schází dennodenně!!

0/0
28.5.2016 13:58

M13i51c56h61a95e32l 58C75h35a79r46v13á17t 9369338473812

Má to jen jednu malinkatou chybičku. Působí takovým, jak to říci... nakresleným dojmem?8-o

0/0
25.5.2016 12:49

M38i14r98o94s14l76a97v 55V57y76k14o90u46p45i75l 3440526663845

Navíc tam chodí jen samí mladí a pěkní lidé a holky s krásnýma nohama. Takže.... kde jsou důchodci ??

0/0
25.5.2016 13:52

M14i50c86h51a10l 34B66r10ň93á54k 6164194527618

Vy jste ještě nikdy neviděli vizualizace čehokoliv, co se na této planetě staví? Nebo proč se zrovna tomuto tak divíte?

+2/−3
25.5.2016 14:15

M49i50c68h75a50e36l 53C10h13a29r28v67á38t 9889148123592

Asi pro Vás bude problém pochopit pojem ironie. Už jste se s něčím podobným ve svém životě setkal?

P.s. za dobu, kdy se odsun nádraží plánuje, vzniklo tolik projektů, že cena za ně vynaložená by bohatě zaplatila celý přesun včetně vybudování celé infrastruktury. A možná by vyšlo i na nereálné sny architektů.

+1/0
25.5.2016 14:36

M50i50r29o95s93l86a13v 74V37y14k82o52u49p47i33l 3510516953755

..byl to pokus o vtip, spíše jsem chtěl napsat, že mi tam chybí celá ta klasická sestava od "role" tedy bezdomáči se psama, smažky....atd.:-), (kdyby se tam nějaký válel na lavičce, nebo na trávě...hned bychom poznali, co má to místo představovat, prostě nebyl by to takový šok jak z vizualizace 22. století., takže by to vypadalo jako vizualizace tak z roku 2053, kdy očekávám realizaci nějakého nápadu po 157. referendu.............teda pokud v té době bude už jasno, co Brno chce. Toť otázka...

0/0
25.5.2016 18:41

M92a26r22t84i10n 31H68o83c71h44m62a97n 7433147644893

Přímo tady http://brno.idnes.cz/rozhovor-predseda-ceske-komory-architektu-plicka-fvq-/brno-zpravy.aspx?c=A160516_2246541_brno-zpravy_krut je jasně a srozumitelně popsáno proč ne. Myslím, že zdůvodnění ve výše uvedeném článku je dostatečně srozumitelné. Postavit nádraží mimo centrum a pak okolo něho něco možná jednou v budoucnu postavit je pěkná kravina....

+6/−6
25.5.2016 11:56

M55i67l61a46n 93H48o45š52e11k 3603649945755

Chybí tam, že tento architekt kope zase za druhou skupinu, takže ta objektivita docela schází.

+3/0
25.5.2016 13:15

T25o42m22a14s 18N43o38v65o29t74n34y 1131414396745

Pan architekt je zcela mimo. 400m pod Petrov je pro něj nic a pohoda, 800m k řece je cesta přes louky a pole. Ve Vídni je hlavní nádraží několik km od samotného centra a nikomu to nevadí.

+3/−4
25.5.2016 14:26

M16a48r48t83i57n 76N83o88v59o81t60n57ý 3726216331444

Alespoň hloupě nelži a podívej se na mapu. Je to tak 1,5 km, což je vzhledem k velikosti Vídně prakticky uprostřed. A hlavně - nikdo ve Vídni není tak pitomý, aby si nádraží odstěhoval z centra do polí za město.

+2/0
25.5.2016 19:58

M35a92r67t38i32n 57N89o10v75o97t70n80ý 3426586141634

Přesně tak.

+1/0
25.5.2016 19:52

M72a39r14e62k 76F17l27e91k36a82č 1406535604698

stěhování nádraží? Ne děkuji, nehodlám žít dalších 20 let na staveništi. A stejně to nic nevyřeší, pouze se ta hranice posune dál na jih! Udělejte odpočinkovou zonu u řeky i bez přesunu... Prostor mezi zvonařkou a železničním mostem se k tomu přímo nabízí

+7/−2
25.5.2016 11:49

M26i42c83h48a41l 45B12r17ň27á26k 6484714847868

Pane, proboha! Varianta u řeky má tu velkou výhodu, že právě na staveništi žít nebudeme. Pokud se bude provádět varianta Petrov, tak mimo šílených dopravních komplikací budeme právě mít přímo v centru města roky a roky staveniště.

+12/−2
25.5.2016 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.