Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Široké ulice, spousta zeleně. Nádraží u řeky se vyrovná tomu pod Petrovem

Bydlení v zeleni a přístupné nábřeží řeky Svratky pro rekreaci. Také druhá soutěž pořádaná brněnským magistrátem, takzvané paralelní zadání, ukázala, že se architektonická studia přiklánějí k tomu, aby v Jižním centru vyrostly bytové domy a administrativní budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a25n 95S12k88u93l21a 4731733195672

vlakem jsem v ČR nejel přibližně 25 let, neb jsem na to chud, abych koupil rodině sadu jízdenek a pak měl na trati Hodonín-Brno 45 minut zpoždění. za dobu zpoždění a cenu jízdenek to dám autem a vím kdy přijedu... ;-D

+1/−1
25.5.2016 20:55

M69i39c78h22a32l 71K32i51e27s85e92l 7379218667166

Jak ti kempující lidé ale oklepou ta hovínka z piknikové deky? A neměl by tam být spíše narkoman s jehlou zabodlou v ruce, abychom lépe vystihli situaci okolo všech mi známých nádraží velkých měst?

+7/−1
25.5.2016 15:52

J96a29n 52S51k64u23l59a 4191703285712

všechno bude, hovínka, drogi(y)sta, opálený gang častých uživatelů parku, jen ta vizualizace by pak nelákala ale spíš děsila ;-)

+2/0
25.5.2016 20:49
Foto

J69a69n 38A69d33a97m18e11c 5675947528560

Brňané by si měli hlavně uvědomit, že příznivci osobního nádraží ve variantě Řeka i Petrov jsou v podstatě na stejné straně a to proti Patočkovi, který svým referendem ohrožuje přestavbu železničního uzlu - a to v obou variantách. Pokud bude referendum neplatné, tak v Brně se může začít stavět cca za 10 - 15 let. Pokud bude platné, posuneme se o sto let zpět na začátek tohoto sporu...

+5/−5
25.5.2016 15:23
Foto

M50a84r25t65i87n 43L32ö86w 8834455817962

Jaky vliv ma eferendum na termin vystavby?

+3/0
25.5.2016 15:46

T90o31m31a53s 54N20o30v17o92t60n12y 1621224576615

Tak ono aktivisti v Brně jsou kapitola sama pro sebe. Škodí vždy a všude.

+2/−4
25.5.2016 17:40

M93a29r19t97i21n 53N72o11v66o49t56n70ý 3756486401864

Štástka s Onderkou by nebyli rádi, že je označuješ jako aktivisty ...

+1/0
25.5.2016 19:47

P34a86v41e77l 12K76o64l56á56č74e45k 9624894822621

Bingo!

0/0
25.5.2016 21:21

P52e40t80r 37V67o73p47i70č52k28a 5292637147976

projekt s vizualizacemi bez jedineho kola nema šanci. Ale ty bazeny pro bezdomovce, to je prima napad R^

+4/0
25.5.2016 15:16

T49o54m68a61s 72N77o75v80o78t59n26y 1631624506465

Patočka už by se měl jít léčit. Takže pro to, co chce on a jeho kamarádi, se může vše, ale opačně je to zakázáno. To je takové, aktivistické. Buď to bude po našem nebo vůbec...Rv

+13/0
25.5.2016 14:21

M18i19r21o82s86l13a39v 93V20y72k22o85u25p87i58l 3810226603575

Já si myslím, že většina lidí podporujících přestavbu současného nádraží je humanitního vzdělání a zaměření, a tudíž nemá absolutně potuchy co by taková "přestavba z gruntu" obnášela pro všechny zúčastněné, tedy pro město (život ve městě), pro MHD, pro železnici a její cestující, kteří by tímto byli na mnoho let odkázání k nekonečným provizoriím v podobě přestupu na okraji Brna.

Do toho všeho by se tam určitě dělaly archeologické průzkumy, které by to všechno zdržovaly...a v neposlední řadě by přestavba byla daleko dražší o nečekané vícepráce, které především u starých objektů (a toto je megaobjekt) vždy zákonitě nastoupí a posunou projekt rekonstrukce úplně jinam než jak byl technicky a ekonomicky zamýšlen. Kdo si zkusil opravu bytu/domu..atd. ví jak je najednou všechno jinak, než bylo "elegantně" na papíře (projektu) jasné, srozumitelné a za přijatelnou cenu. Takže tady ty rady technických laiků, kteří se mnohdy při každém "tom domácím" malování pokojů téměř rozvádí z důvodu přesunu skříní o metr od zdi na dva dny, opravdu nejsou tím, kdo by měli rozhodovat.

+8/−4
25.5.2016 14:18

T17o30m75a10s 26N15o85v71o60t31n20y 1141214966345

Pozor, ono nejde o přestavbu současného nádraží, tato varianta už v podstatě není ve hře. Jde o (menší) přesun pod Petrov a to NENÍ současné nádraží. Sami aktivisti se kvůli tomu rozhádali a někteří proto Petrov neprosazují i když jsou proti přesunu k řece.

+5/−1
25.5.2016 14:22

P44a18v17e80l 27S93t19a59v57j88a60n90í59k 6918305767141

Nádraží pod Petrovem už je snad mrtvé, protože takovou hovadinu nemůže nikdo myslet vážně. Tu studii dělal magor. Nehledě k tomu, že by měla padnout Malá Amerika, to je něco zcela mimo chápání.

+4/0
25.5.2016 21:17

M12i14l43o25s41l19a94v 77S10e40d78l72á98č67e11k 6884904524491

Současné nádraží nestačí už kapacitně. Byl se tam někdo podívat ve špičce. když odjíždí lidé domů z práce? Děs. Nával jak o vánocích. Toto nádraží bylo stavěno pro provoz před sto lety a dnešnímu provozu fakt nestačí.. Nebo ho teda zachovat jen pro mezinárodní a dálkové spoje. A místní dopravu převést na předměstská nádraží, jako Krpole , Židenice Černovice

+4/−1
25.5.2016 13:37

M74i41c43h63a96l 69H27u20s65e23k 9354793400534

Černovice??? Tam je jen jedna kolej, muselo by se to upravit. Jinak souhlas.

0/0
25.5.2016 16:49

R16a11d16o62s18l13a98v 21M12o26l63á40k 6868573304586

Tam bude přestupní uzel /Olomoucká) a 3 koleje směrem na Slatinu.

0/0
30.5.2016 16:43

M12i68c48h79a12l 71H68u50s45e55k 9234973390634

Pěkný plán no.

0/0
30.5.2016 17:07

M73i60c48h28a92l 66B94r35ň81á49k 6504624387268

- Zrušení hradby kolejí, která dusí rozvoj města přes 100 let

- Konečně využití řeky a její zapojení do veřejného prostoru

- Dle mého unikátní možnost pěšího a cyklistického "bulváru" po opraveném a odhaleném viaduktu

- Napojení izolovaného byznys parku v Heršpické na normální městskou uliční síť

- Žádné problémy s VRT v budoucnosti

- Prostor pro bytovou a administrativní výstavbu v centru, ne na periferiích města (zahušťování namísto expanze na úkor orné půdy v okolí)

- Impuls k rychlejšímu rozvoji MHD (není to snad ekologické?)

A oblíbení argumenty oponentů (které bohužel papouškují i zdejší novináři):

- "až kilometr" - 800 metrů od současné budovy, která TAK JAKO TAK NEBUDE DÁLE sloužit jako nádražní budova! Varianta Petrov počítá v některých návrzích s nástupišti na úrovni Malé Ameriky. Tedy cca 400 metrů od současných. Rozdíl kosmických proporcí tak činí mezi variantami Petrov a Řeka celých gigantických 400 metrů;-D

- "odstěhování do polí a pastvin za městem" - U Zvonařky jsou pole a pasou se tam snad stáda krav?

+18/−6
25.5.2016 13:28

M98i65c81h68a88l 16B21r66ň40á59k 6504444427648

- "politici se napakují na pozemcích" - jakákoliv varianta počítá s tím, že se ty pozemky zastaví TÍM STEJNÝM! Vždyť to píší i tady: byty a kanceláře.

- "VRT pod Petrov je možná" - ano, je to možné. Ale musíte za těch 15-20 let, kdy se to stavět bude, postavit tunel od Kohoutovic až pod Petrov. Náklady pány Andery či Patočky nezajímají. Já si spíš myslím, že to sami ví a sami počítají s tím, že po nádraží budou mít další téma, na kterém se budou moci politicky a ekonomicky realizovat.

+11/−3
25.5.2016 13:34

P27a62v88e10l 80K47o52l12á91č67e64k 9634624752851

Varianta Petrov s těmi tunely prostě nemůže vyjít ekonomicky lépe, než ta u řeky. O složité geologii masivu Petrova (četné zvodně) a nutnosti přeložky bývalého svrateckého náhonu nemluvě.

+1/0
25.5.2016 21:59
Foto

M98a38r48t42i51n 51L79ö72w 8534195337522

Co se tyce rozvoje lokality za nadrazim zalezi jen na provedeni te ci one varianty - muze to dopadnout skvele i desne bez ohledu na to kde bude nadrazi.

Jedina moje vytka k variante u reky je jeji napojeni na stavajici MHD. Uzel MHD po Petrovem zustava, nadrazi se s nim spoji tramvajovou smyckou - zbytecny prestup navic. Plus samozrejme pesi vzdalenost od centra - v zahranici jsme vlakem cestoval a moct dojet vlakem primo do centra je mnohem lepsi nez vystoupit nekde kilometr daleko a zkoumat jak se tam dostat MHD.

Pro dojizdejici se zminuje neco o moznosti prestoupit uz v Zidenicich ci Kralove poli - ta moznost tu je pro obe varianty.

Proste nevidim zadny duvod proc nadrazi odsouvat krome toho ze "tvori barieru" kvuli ktere je uzemi za nim zanedbane. Coz si myslim neni vina nadrazi a jeho prestavba pruchod i prujezd jeste usnadni.

+2/−3
25.5.2016 14:29

M16i30c87h77a58l 34B39r18ň28á59k 6494804897738

Pro mě je prostě velkou otázkou to budoucí napojení na vysokorychlostní železnici. Protože ta bude, ČR se mimojiné zavázala, že do roku 2030 se začne budovat Praha-Brno. Což není tak za dlouho, když si vezmeme, že odsun je teď aktuální téma vlastně podobně dlouhou dobu. A mlžení Andera právě v tomhle případě, kdy pořád jen mele, že to je technicky možné, mi moc klidu nedává. VRT je pro budoucnost města naprosto klíčová věc, vedle tu dneska už byl článek o ekonomice města, sázce na IT a moderní technologie, že bychom se jako město měli pokusit specializovat i na letecký, kosmický průmysl atd. Ale ke všemu tomuto potřebujeme udržet a přivést vzdělané lidi a odborníky. Toto všechno vyžaduje kvalitní infrastrukturu. Nedělám si iluze, že letiště někdy nabídne možnost pohodového cestování všude po světě, ale minimálně by se kraj a město mělo snažit, aby bylo Brno rychle napojeno na Vídeň, odkud už se dostanete kamkoliv. VRT by měla být hlavní priorita. A pokud je to tak, jak jsem i viděl, že Petrov znamená podkopat půl města za šílené náklady finanční a pro mě dost dobře nepředstavitelného ovlivnění života desetitisícovek lidí, tak mi vedle toho fakt přijde nějakých 400 metrů sem či tam na nástupiště jako směšný problém.

+9/0
25.5.2016 14:42
Foto

M95a73r24t14i35n 52L45ö79w 8404315117112

Neco jsem vygooglil ale stejne - hlavni nadrazi je klicovy dopravni uzel a soucasne diskuse o tom kde ma byt postradaji jasne klady a zapory ktere prinesou obe varianty z hlediska jeho funkce. Pro VRT je zrejme jizni varianta nejlevnejsi, ale zase je otazka jestli je lepsi vyjit vstric lidem co do Brna obcas prijedou VRT nebo lidem kteri denne dojizdeji do prace IDS. Nebo oddelit nadrazi VRT a nadrazi pro regionalni dopravu a spojit nejakou smyckou pouze VRT nastupiste - rychlovlaky asi nikdy nebudou prijizdet v mene nez 10min intervalech...

+3/0
25.5.2016 15:27

T89o23m46a89s 44N90o57v94o45t81n14y 1891164386335

Zajímavé je, že když Kordis ve velkém stěhoval autobusové linky pro ty denně dojíždějící na okraje Brna, tak aktivisti neřvali, že to bude daleko do centra a bude nutné přesedat. A u vlaků se můžou zbláznit, že by to bylo o 400m dál než slavný "Petrov". Pokrytectví, nic jiného.

+3/−1
25.5.2016 17:45
Foto

M66a66r48t87i67n 51L76ö54w 8154585497822

Dieselove autobusy ve meste nejsou nic moc. Vlaky nesmrdi.

+2/0
25.5.2016 20:12

P79a16v36e88l 65S75t56a43v26j70a38n24í58k 6328945387241

Jde o to, kolik lidí skutečně potřebuje dojet do středu města. Mám pocit, že jich tam většina zdaleka nepracuje a stejně se mačkají na přetíženém uzlu, aby se přesunuli jinam. Navíc ani všechny vlaky nejezdí z Hbf, protože se tam zkrátka nevejdou.

0/0
25.5.2016 21:27

P69a33v97e95l 29K77o22l90á42č43e59k 9234684412411

Pane Brňáku, perfektně jste to napsal, naprosto výstižné.

0/0
25.5.2016 21:47

P94a18v77e87l 19B92o47u24c58n94í16k 4952381343395

Včerejší veřejná autorská prezentace byla velmi zajímavá:

- Základem je vyřešení silniční dopravy, tj. jižní části městského okruhu

- Ve variantě nádraží U řeky dojde ke zrušení současného odstavného nádraží u Heršpické ulice (ve variantě Pod Petrovem dojde naopak k jeho rozšíření). Díky tomu se přes toto území může vést jižní část MO (s napojením na Heršpickou přes Hornbach, který je dočasnou stavbou) a celé území zastavět, resp. propojit administrativní části Holandská - Heršpická s plochou u řeky.

- Ve městě má být zástavba, ne nový velký "centrální" park (jak se objevuje v

mnohých návrzích varianty Pod Petrovem). Zeleň má být kolem řeky. Velký městský park může tvořit bariéru, zejména po setmění. Navíc, v našich klimatických podmínkách, je jeho celoroční využití problematické. Zelený pás má být kolem řeky.

- Mají vzniknout tři nová městská centra: a) Komárov (obnova a dostavba území, silnice, šalina), b) na území po zrušeném odstavném nádraží (ulice Pražákova, Štýřické nábřeží, Vodařská) + silnice MO, c) nová čtvrť kolem ulice Opuštěná

- Důraz na veřejnu dopravu: vzdálenost uzlu Česká - Nádražní je stejná jako vzdálenost Nádražní - nový uzel MHD U řeky.

- Železnice nesmí tvořit městskou hradbu / bariéru. Důraz na prostupnost nového nádraží na jihu jako nutný rozvoj zanedbaného území Komárova.

- Zklidnit současný uzel MHD u nádraží. Podobně jako dnes uzel Česká, byť i zde je "zásobovacích" aut až moc.

Návrhy jsou vystaveny v Domě umění na Maliňáku. Doporučuji k návštěvě. Od vchodu vpravo návrhy pro Nové nádraží U řeky, vlevo pak Pod Petrovem.

Text (v závorkách) jsou mým doplněním.

+10/−1
25.5.2016 12:56
Foto

M44a56r47t39i45n 34L51ö85w 8594385237962

S tim parkem bych uplne nesouhlasil. Vyuzit se da celorocne. Luzanecky park je pozehnanim pro siroke okoli.

To ze na nadrazi to bude od dopravniho uzlu Nadrazni stejne daleko jako na Ceskou bych rozhodne jako duraz na HD neprezentoval... spis naopak. Ale tady bych rad videl nejakou komplexnejsi studii - co se tyce samotneho nadrazi pod Petrovem vs u Reky prohrava reka na plne care (tramvajova smycka k uzlu pod petrovem - zbytecny prestup navic).

Nadrazi je v centrech spousty mest a barieru netvori, pokud je dobre postavene. Atraktivitu uzemi za nadrazim snizuje zanedbany a zchatrale industrialni raz toho uzemi, vhodna bytova zastavba s velkym parkem ji promeni k prvotridni adresu bez ohledu na to z ktere strany bude mit nadrazi.

+2/−2
25.5.2016 14:21

T33o41m96a29s 57N39o96v29o50t54n16y 1291304316185

Lužánecký park je požehnáním tak pro čoklaře a okolní "přizpůsobivé". Plus se tam prohání cyklisti i když tam nemají co dělat. Ale chápu, že zeleným fanatikům je to jedno, ti si stejně dělají co chtějí a na to, aby se ty Lužánky dali využít i jinak než psí wc kašlou.

+1/−10
25.5.2016 14:25

M48i11c23h81a83e66l 12C98h12a74r38v94á16t 9529318273592

A jak by jste je využil jinak? Jako další obchoďák, nebo jako parkoviště?8-o

+4/−2
25.5.2016 14:51

T94o94m23a81s 60N74o58v65o41t14n88y 1891504276195

Asi moc nechápete psaný text, co? Mně by stačilo, kdyby to byl park pro lidi a ne že to je psí wc a na chodnících aby člověk pořád uskakoval před pumpičkami.

+3/−3
25.5.2016 17:42
Foto

M23a25r12t84i46n 56L38ö40w 8304425947532

Kdy jste byl naposled v Luzankach? Ja o vikendu. Asi zijete v jinem svete...

+5/−2
25.5.2016 15:28

T28o44m89a75s 29N36o55v33o35t18n35y 1861354636255

Bydlím naproti. Poslední dobou si říkám, že bohužel.

+1/−3
25.5.2016 17:43

M52a62r23t19i61n 57N29o80v89o49t45n80ý 3126666641914

Nebydlíš, jinak bys takovou blbost nenapsal.

+2/−1
25.5.2016 19:51

L49i65b30o39r 30Z50a37v68ř62e93l 8939826151892

A ty ano?? Jinak bys takovou blbost nenapsal! Je to jen jeden z nejhorších parků v Brně kde je strach jí po setmění. Verbež a lůza se tam schází dennodenně!!

0/0
28.5.2016 13:58

M25i59c81h40a85e76l 17C33h42a95r98v62á98t 9369828553522

Má to jen jednu malinkatou chybičku. Působí takovým, jak to říci... nakresleným dojmem?8-o

0/0
25.5.2016 12:49

M66i69r25o85s30l14a34v 93V11y34k53o55u66p62i45l 3740106343845

Navíc tam chodí jen samí mladí a pěkní lidé a holky s krásnýma nohama. Takže.... kde jsou důchodci ??

0/0
25.5.2016 13:52

M97i71c80h86a84l 26B33r33ň39á67k 6504114847178

Vy jste ještě nikdy neviděli vizualizace čehokoliv, co se na této planetě staví? Nebo proč se zrovna tomuto tak divíte?

+2/−3
25.5.2016 14:15

M50i36c22h89a13e93l 54C57h45a83r51v62á76t 9749428633872

Asi pro Vás bude problém pochopit pojem ironie. Už jste se s něčím podobným ve svém životě setkal?

P.s. za dobu, kdy se odsun nádraží plánuje, vzniklo tolik projektů, že cena za ně vynaložená by bohatě zaplatila celý přesun včetně vybudování celé infrastruktury. A možná by vyšlo i na nereálné sny architektů.

+1/0
25.5.2016 14:36

M98i11r97o57s80l84a82v 39V68y96k79o93u36p60i33l 3680486263365

..byl to pokus o vtip, spíše jsem chtěl napsat, že mi tam chybí celá ta klasická sestava od "role" tedy bezdomáči se psama, smažky....atd.:-), (kdyby se tam nějaký válel na lavičce, nebo na trávě...hned bychom poznali, co má to místo představovat, prostě nebyl by to takový šok jak z vizualizace 22. století., takže by to vypadalo jako vizualizace tak z roku 2053, kdy očekávám realizaci nějakého nápadu po 157. referendu.............teda pokud v té době bude už jasno, co Brno chce. Toť otázka...

0/0
25.5.2016 18:41

M32a84r95t40i40n 49H35o96c44h32m49a57n 7893757784513

Přímo tady http://brno.idnes.cz/rozhovor-predseda-ceske-komory-architektu-plicka-fvq-/brno-zpravy.aspx?c=A160516_2246541_brno-zpravy_krut je jasně a srozumitelně popsáno proč ne. Myslím, že zdůvodnění ve výše uvedeném článku je dostatečně srozumitelné. Postavit nádraží mimo centrum a pak okolo něho něco možná jednou v budoucnu postavit je pěkná kravina....

+6/−6
25.5.2016 11:56

M10i86l58a69n 51H39o60š44e95k 3733629185335

Chybí tam, že tento architekt kope zase za druhou skupinu, takže ta objektivita docela schází.

+3/0
25.5.2016 13:15

T28o92m38a58s 16N40o12v12o69t66n17y 1541874476165

Pan architekt je zcela mimo. 400m pod Petrov je pro něj nic a pohoda, 800m k řece je cesta přes louky a pole. Ve Vídni je hlavní nádraží několik km od samotného centra a nikomu to nevadí.

+3/−4
25.5.2016 14:26

M29a49r89t28i57n 18N33o80v88o56t84n91ý 3336616441654

Alespoň hloupě nelži a podívej se na mapu. Je to tak 1,5 km, což je vzhledem k velikosti Vídně prakticky uprostřed. A hlavně - nikdo ve Vídni není tak pitomý, aby si nádraží odstěhoval z centra do polí za město.

+2/0
25.5.2016 19:58

M85a27r73t26i38n 20N98o82v44o75t48n39ý 3306516241624

Přesně tak.

+1/0
25.5.2016 19:52

M91a53r24e56k 83F44l60e24k94a22č 1496125314478

stěhování nádraží? Ne děkuji, nehodlám žít dalších 20 let na staveništi. A stejně to nic nevyřeší, pouze se ta hranice posune dál na jih! Udělejte odpočinkovou zonu u řeky i bez přesunu... Prostor mezi zvonařkou a železničním mostem se k tomu přímo nabízí

+7/−2
25.5.2016 11:49

M77i50c35h11a31l 37B24r30ň76á18k 6494164827808

Pane, proboha! Varianta u řeky má tu velkou výhodu, že právě na staveništi žít nebudeme. Pokud se bude provádět varianta Petrov, tak mimo šílených dopravních komplikací budeme právě mít přímo v centru města roky a roky staveniště.

+12/−2
25.5.2016 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.