Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Široké ulice, spousta zeleně. Nádraží u řeky se vyrovná tomu pod Petrovem

Bydlení v zeleni a přístupné nábřeží řeky Svratky pro rekreaci. Také druhá soutěž pořádaná brněnským magistrátem, takzvané paralelní zadání, ukázala, že se architektonická studia přiklánějí k tomu, aby v Jižním centru vyrostly bytové domy a administrativní budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a52n 77S95k54u53l44a 4331563155622

vlakem jsem v ČR nejel přibližně 25 let, neb jsem na to chud, abych koupil rodině sadu jízdenek a pak měl na trati Hodonín-Brno 45 minut zpoždění. za dobu zpoždění a cenu jízdenek to dám autem a vím kdy přijedu... ;-D

+1/−1
25.5.2016 20:55

M52i23c83h53a93l 57K70i83e85s37e97l 7399218467616

Jak ti kempující lidé ale oklepou ta hovínka z piknikové deky? A neměl by tam být spíše narkoman s jehlou zabodlou v ruce, abychom lépe vystihli situaci okolo všech mi známých nádraží velkých měst?

+7/−1
25.5.2016 15:52

J80a33n 98S47k73u52l53a 4521103965182

všechno bude, hovínka, drogi(y)sta, opálený gang častých uživatelů parku, jen ta vizualizace by pak nelákala ale spíš děsila ;-)

+2/0
25.5.2016 20:49
Foto

J96a96n 39A57d76a83m13e47c 5575367398390

Brňané by si měli hlavně uvědomit, že příznivci osobního nádraží ve variantě Řeka i Petrov jsou v podstatě na stejné straně a to proti Patočkovi, který svým referendem ohrožuje přestavbu železničního uzlu - a to v obou variantách. Pokud bude referendum neplatné, tak v Brně se může začít stavět cca za 10 - 15 let. Pokud bude platné, posuneme se o sto let zpět na začátek tohoto sporu...

+5/−5
25.5.2016 15:23
Foto

M35a57r17t66i54n 31L37ö23w 8664595927712

Jaky vliv ma eferendum na termin vystavby?

+3/0
25.5.2016 15:46

T21o33m19a41s 20N98o70v82o56t84n60y 1731544376605

Tak ono aktivisti v Brně jsou kapitola sama pro sebe. Škodí vždy a všude.

+2/−4
25.5.2016 17:40

M23a35r72t87i34n 51N92o73v88o66t84n98ý 3306726831514

Štástka s Onderkou by nebyli rádi, že je označuješ jako aktivisty ...

+1/0
25.5.2016 19:47

P47a14v66e46l 53K74o71l37á58č65e55k 9824504952421

Bingo!

0/0
25.5.2016 21:21

P22e27t69r 23V86o92p70i67č30k27a 5582307737346

projekt s vizualizacemi bez jedineho kola nema šanci. Ale ty bazeny pro bezdomovce, to je prima napad R^

+4/0
25.5.2016 15:16

T98o49m20a71s 42N23o69v86o89t17n48y 1631454396675

Patočka už by se měl jít léčit. Takže pro to, co chce on a jeho kamarádi, se může vše, ale opačně je to zakázáno. To je takové, aktivistické. Buď to bude po našem nebo vůbec...Rv

+13/0
25.5.2016 14:21

M94i20r33o91s33l72a81v 60V58y96k58o75u45p45i29l 3930546963125

Já si myslím, že většina lidí podporujících přestavbu současného nádraží je humanitního vzdělání a zaměření, a tudíž nemá absolutně potuchy co by taková "přestavba z gruntu" obnášela pro všechny zúčastněné, tedy pro město (život ve městě), pro MHD, pro železnici a její cestující, kteří by tímto byli na mnoho let odkázání k nekonečným provizoriím v podobě přestupu na okraji Brna.

Do toho všeho by se tam určitě dělaly archeologické průzkumy, které by to všechno zdržovaly...a v neposlední řadě by přestavba byla daleko dražší o nečekané vícepráce, které především u starých objektů (a toto je megaobjekt) vždy zákonitě nastoupí a posunou projekt rekonstrukce úplně jinam než jak byl technicky a ekonomicky zamýšlen. Kdo si zkusil opravu bytu/domu..atd. ví jak je najednou všechno jinak, než bylo "elegantně" na papíře (projektu) jasné, srozumitelné a za přijatelnou cenu. Takže tady ty rady technických laiků, kteří se mnohdy při každém "tom domácím" malování pokojů téměř rozvádí z důvodu přesunu skříní o metr od zdi na dva dny, opravdu nejsou tím, kdo by měli rozhodovat.

+8/−4
25.5.2016 14:18

T58o26m44a20s 17N82o72v34o36t62n73y 1321574416105

Pozor, ono nejde o přestavbu současného nádraží, tato varianta už v podstatě není ve hře. Jde o (menší) přesun pod Petrov a to NENÍ současné nádraží. Sami aktivisti se kvůli tomu rozhádali a někteří proto Petrov neprosazují i když jsou proti přesunu k řece.

+5/−1
25.5.2016 14:22

P34a16v35e37l 50S61t27a88v60j74a83n46í34k 6518695237931

Nádraží pod Petrovem už je snad mrtvé, protože takovou hovadinu nemůže nikdo myslet vážně. Tu studii dělal magor. Nehledě k tomu, že by měla padnout Malá Amerika, to je něco zcela mimo chápání.

+4/0
25.5.2016 21:17

M65i42l79o51s59l10a26v 19S59e47d54l97á84č73e11k 6444454204231

Současné nádraží nestačí už kapacitně. Byl se tam někdo podívat ve špičce. když odjíždí lidé domů z práce? Děs. Nával jak o vánocích. Toto nádraží bylo stavěno pro provoz před sto lety a dnešnímu provozu fakt nestačí.. Nebo ho teda zachovat jen pro mezinárodní a dálkové spoje. A místní dopravu převést na předměstská nádraží, jako Krpole , Židenice Černovice

+4/−1
25.5.2016 13:37

M49i41c36h83a45l 32H45u48s82e66k 9484793650244

Černovice??? Tam je jen jedna kolej, muselo by se to upravit. Jinak souhlas.

0/0
25.5.2016 16:49

R89a24d71o90s75l10a82v 12M87o40l55á54k 6768203914476

Tam bude přestupní uzel /Olomoucká) a 3 koleje směrem na Slatinu.

0/0
30.5.2016 16:43

M24i75c64h92a72l 21H63u87s58e14k 9174853820864

Pěkný plán no.

0/0
30.5.2016 17:07

M45i17c58h97a65l 35B68r45ň17á44k 6484434597518

- Zrušení hradby kolejí, která dusí rozvoj města přes 100 let

- Konečně využití řeky a její zapojení do veřejného prostoru

- Dle mého unikátní možnost pěšího a cyklistického "bulváru" po opraveném a odhaleném viaduktu

- Napojení izolovaného byznys parku v Heršpické na normální městskou uliční síť

- Žádné problémy s VRT v budoucnosti

- Prostor pro bytovou a administrativní výstavbu v centru, ne na periferiích města (zahušťování namísto expanze na úkor orné půdy v okolí)

- Impuls k rychlejšímu rozvoji MHD (není to snad ekologické?)

A oblíbení argumenty oponentů (které bohužel papouškují i zdejší novináři):

- "až kilometr" - 800 metrů od současné budovy, která TAK JAKO TAK NEBUDE DÁLE sloužit jako nádražní budova! Varianta Petrov počítá v některých návrzích s nástupišti na úrovni Malé Ameriky. Tedy cca 400 metrů od současných. Rozdíl kosmických proporcí tak činí mezi variantami Petrov a Řeka celých gigantických 400 metrů;-D

- "odstěhování do polí a pastvin za městem" - U Zvonařky jsou pole a pasou se tam snad stáda krav?

+18/−6
25.5.2016 13:28

M20i92c12h55a31l 23B43r97ň50á25k 6544784597828

- "politici se napakují na pozemcích" - jakákoliv varianta počítá s tím, že se ty pozemky zastaví TÍM STEJNÝM! Vždyť to píší i tady: byty a kanceláře.

- "VRT pod Petrov je možná" - ano, je to možné. Ale musíte za těch 15-20 let, kdy se to stavět bude, postavit tunel od Kohoutovic až pod Petrov. Náklady pány Andery či Patočky nezajímají. Já si spíš myslím, že to sami ví a sami počítají s tím, že po nádraží budou mít další téma, na kterém se budou moci politicky a ekonomicky realizovat.

+11/−3
25.5.2016 13:34

P41a70v92e96l 28K11o94l48á95č78e53k 9664774772671

Varianta Petrov s těmi tunely prostě nemůže vyjít ekonomicky lépe, než ta u řeky. O složité geologii masivu Petrova (četné zvodně) a nutnosti přeložky bývalého svrateckého náhonu nemluvě.

+1/0
25.5.2016 21:59
Foto

M30a54r39t61i22n 77L64ö12w 8614635687532

Co se tyce rozvoje lokality za nadrazim zalezi jen na provedeni te ci one varianty - muze to dopadnout skvele i desne bez ohledu na to kde bude nadrazi.

Jedina moje vytka k variante u reky je jeji napojeni na stavajici MHD. Uzel MHD po Petrovem zustava, nadrazi se s nim spoji tramvajovou smyckou - zbytecny prestup navic. Plus samozrejme pesi vzdalenost od centra - v zahranici jsme vlakem cestoval a moct dojet vlakem primo do centra je mnohem lepsi nez vystoupit nekde kilometr daleko a zkoumat jak se tam dostat MHD.

Pro dojizdejici se zminuje neco o moznosti prestoupit uz v Zidenicich ci Kralove poli - ta moznost tu je pro obe varianty.

Proste nevidim zadny duvod proc nadrazi odsouvat krome toho ze "tvori barieru" kvuli ktere je uzemi za nim zanedbane. Coz si myslim neni vina nadrazi a jeho prestavba pruchod i prujezd jeste usnadni.

+2/−3
25.5.2016 14:29

M52i86c74h85a13l 46B51r51ň24á58k 6564704967338

Pro mě je prostě velkou otázkou to budoucí napojení na vysokorychlostní železnici. Protože ta bude, ČR se mimojiné zavázala, že do roku 2030 se začne budovat Praha-Brno. Což není tak za dlouho, když si vezmeme, že odsun je teď aktuální téma vlastně podobně dlouhou dobu. A mlžení Andera právě v tomhle případě, kdy pořád jen mele, že to je technicky možné, mi moc klidu nedává. VRT je pro budoucnost města naprosto klíčová věc, vedle tu dneska už byl článek o ekonomice města, sázce na IT a moderní technologie, že bychom se jako město měli pokusit specializovat i na letecký, kosmický průmysl atd. Ale ke všemu tomuto potřebujeme udržet a přivést vzdělané lidi a odborníky. Toto všechno vyžaduje kvalitní infrastrukturu. Nedělám si iluze, že letiště někdy nabídne možnost pohodového cestování všude po světě, ale minimálně by se kraj a město mělo snažit, aby bylo Brno rychle napojeno na Vídeň, odkud už se dostanete kamkoliv. VRT by měla být hlavní priorita. A pokud je to tak, jak jsem i viděl, že Petrov znamená podkopat půl města za šílené náklady finanční a pro mě dost dobře nepředstavitelného ovlivnění života desetitisícovek lidí, tak mi vedle toho fakt přijde nějakých 400 metrů sem či tam na nástupiště jako směšný problém.

+9/0
25.5.2016 14:42
Foto

M11a64r44t64i39n 30L70ö25w 8264475157762

Neco jsem vygooglil ale stejne - hlavni nadrazi je klicovy dopravni uzel a soucasne diskuse o tom kde ma byt postradaji jasne klady a zapory ktere prinesou obe varianty z hlediska jeho funkce. Pro VRT je zrejme jizni varianta nejlevnejsi, ale zase je otazka jestli je lepsi vyjit vstric lidem co do Brna obcas prijedou VRT nebo lidem kteri denne dojizdeji do prace IDS. Nebo oddelit nadrazi VRT a nadrazi pro regionalni dopravu a spojit nejakou smyckou pouze VRT nastupiste - rychlovlaky asi nikdy nebudou prijizdet v mene nez 10min intervalech...

+3/0
25.5.2016 15:27

T67o41m42a59s 56N56o81v62o35t66n90y 1911734316775

Zajímavé je, že když Kordis ve velkém stěhoval autobusové linky pro ty denně dojíždějící na okraje Brna, tak aktivisti neřvali, že to bude daleko do centra a bude nutné přesedat. A u vlaků se můžou zbláznit, že by to bylo o 400m dál než slavný "Petrov". Pokrytectví, nic jiného.

+3/−1
25.5.2016 17:45
Foto

M12a24r13t64i16n 67L78ö59w 8974345887172

Dieselove autobusy ve meste nejsou nic moc. Vlaky nesmrdi.

+2/0
25.5.2016 20:12

P45a71v37e69l 37S79t36a77v20j18a64n11í98k 6888435967441

Jde o to, kolik lidí skutečně potřebuje dojet do středu města. Mám pocit, že jich tam většina zdaleka nepracuje a stejně se mačkají na přetíženém uzlu, aby se přesunuli jinam. Navíc ani všechny vlaky nejezdí z Hbf, protože se tam zkrátka nevejdou.

0/0
25.5.2016 21:27

P73a51v89e18l 51K67o10l23á81č97e18k 9884804432341

Pane Brňáku, perfektně jste to napsal, naprosto výstižné.

0/0
25.5.2016 21:47

P67a48v45e89l 97B96o62u21c47n52í67k 4932591113655

Včerejší veřejná autorská prezentace byla velmi zajímavá:

- Základem je vyřešení silniční dopravy, tj. jižní části městského okruhu

- Ve variantě nádraží U řeky dojde ke zrušení současného odstavného nádraží u Heršpické ulice (ve variantě Pod Petrovem dojde naopak k jeho rozšíření). Díky tomu se přes toto území může vést jižní část MO (s napojením na Heršpickou přes Hornbach, který je dočasnou stavbou) a celé území zastavět, resp. propojit administrativní části Holandská - Heršpická s plochou u řeky.

- Ve městě má být zástavba, ne nový velký "centrální" park (jak se objevuje v

mnohých návrzích varianty Pod Petrovem). Zeleň má být kolem řeky. Velký městský park může tvořit bariéru, zejména po setmění. Navíc, v našich klimatických podmínkách, je jeho celoroční využití problematické. Zelený pás má být kolem řeky.

- Mají vzniknout tři nová městská centra: a) Komárov (obnova a dostavba území, silnice, šalina), b) na území po zrušeném odstavném nádraží (ulice Pražákova, Štýřické nábřeží, Vodařská) + silnice MO, c) nová čtvrť kolem ulice Opuštěná

- Důraz na veřejnu dopravu: vzdálenost uzlu Česká - Nádražní je stejná jako vzdálenost Nádražní - nový uzel MHD U řeky.

- Železnice nesmí tvořit městskou hradbu / bariéru. Důraz na prostupnost nového nádraží na jihu jako nutný rozvoj zanedbaného území Komárova.

- Zklidnit současný uzel MHD u nádraží. Podobně jako dnes uzel Česká, byť i zde je "zásobovacích" aut až moc.

Návrhy jsou vystaveny v Domě umění na Maliňáku. Doporučuji k návštěvě. Od vchodu vpravo návrhy pro Nové nádraží U řeky, vlevo pak Pod Petrovem.

Text (v závorkách) jsou mým doplněním.

+10/−1
25.5.2016 12:56
Foto

M26a33r80t25i34n 81L97ö98w 8924145367552

S tim parkem bych uplne nesouhlasil. Vyuzit se da celorocne. Luzanecky park je pozehnanim pro siroke okoli.

To ze na nadrazi to bude od dopravniho uzlu Nadrazni stejne daleko jako na Ceskou bych rozhodne jako duraz na HD neprezentoval... spis naopak. Ale tady bych rad videl nejakou komplexnejsi studii - co se tyce samotneho nadrazi pod Petrovem vs u Reky prohrava reka na plne care (tramvajova smycka k uzlu pod petrovem - zbytecny prestup navic).

Nadrazi je v centrech spousty mest a barieru netvori, pokud je dobre postavene. Atraktivitu uzemi za nadrazim snizuje zanedbany a zchatrale industrialni raz toho uzemi, vhodna bytova zastavba s velkym parkem ji promeni k prvotridni adresu bez ohledu na to z ktere strany bude mit nadrazi.

+2/−2
25.5.2016 14:21

T55o81m27a88s 38N74o39v42o59t53n53y 1981464206395

Lužánecký park je požehnáním tak pro čoklaře a okolní "přizpůsobivé". Plus se tam prohání cyklisti i když tam nemají co dělat. Ale chápu, že zeleným fanatikům je to jedno, ti si stejně dělají co chtějí a na to, aby se ty Lužánky dali využít i jinak než psí wc kašlou.

+1/−10
25.5.2016 14:25

M52i64c82h73a50e21l 26C80h84a17r65v19á52t 9689498513852

A jak by jste je využil jinak? Jako další obchoďák, nebo jako parkoviště?8-o

+4/−2
25.5.2016 14:51

T70o50m17a39s 29N63o39v28o30t68n15y 1721794816775

Asi moc nechápete psaný text, co? Mně by stačilo, kdyby to byl park pro lidi a ne že to je psí wc a na chodnících aby člověk pořád uskakoval před pumpičkami.

+3/−3
25.5.2016 17:42
Foto

M23a51r55t44i19n 39L85ö44w 8384105427802

Kdy jste byl naposled v Luzankach? Ja o vikendu. Asi zijete v jinem svete...

+5/−2
25.5.2016 15:28

T71o64m85a73s 20N11o66v38o95t13n10y 1331114536545

Bydlím naproti. Poslední dobou si říkám, že bohužel.

+1/−3
25.5.2016 17:43

M29a52r20t17i15n 34N87o94v10o22t15n42ý 3556836151774

Nebydlíš, jinak bys takovou blbost nenapsal.

+2/−1
25.5.2016 19:51

L39i86b81o66r 62Z43a93v94ř71e22l 8539806201512

A ty ano?? Jinak bys takovou blbost nenapsal! Je to jen jeden z nejhorších parků v Brně kde je strach jí po setmění. Verbež a lůza se tam schází dennodenně!!

0/0
28.5.2016 13:58

M32i42c65h84a65e90l 28C91h36a56r82v68á85t 9609158683202

Má to jen jednu malinkatou chybičku. Působí takovým, jak to říci... nakresleným dojmem?8-o

0/0
25.5.2016 12:49

M53i89r34o70s45l29a85v 90V85y57k25o44u91p80i17l 3840586893715

Navíc tam chodí jen samí mladí a pěkní lidé a holky s krásnýma nohama. Takže.... kde jsou důchodci ??

0/0
25.5.2016 13:52

M75i70c27h24a59l 46B59r35ň82á93k 6574434887138

Vy jste ještě nikdy neviděli vizualizace čehokoliv, co se na této planetě staví? Nebo proč se zrovna tomuto tak divíte?

+2/−3
25.5.2016 14:15

M12i10c89h84a80e85l 23C79h92a79r42v12á57t 9439748753832

Asi pro Vás bude problém pochopit pojem ironie. Už jste se s něčím podobným ve svém životě setkal?

P.s. za dobu, kdy se odsun nádraží plánuje, vzniklo tolik projektů, že cena za ně vynaložená by bohatě zaplatila celý přesun včetně vybudování celé infrastruktury. A možná by vyšlo i na nereálné sny architektů.

+1/0
25.5.2016 14:36

M36i70r43o91s48l35a75v 73V33y85k92o12u96p38i24l 3360416893805

..byl to pokus o vtip, spíše jsem chtěl napsat, že mi tam chybí celá ta klasická sestava od "role" tedy bezdomáči se psama, smažky....atd.:-), (kdyby se tam nějaký válel na lavičce, nebo na trávě...hned bychom poznali, co má to místo představovat, prostě nebyl by to takový šok jak z vizualizace 22. století., takže by to vypadalo jako vizualizace tak z roku 2053, kdy očekávám realizaci nějakého nápadu po 157. referendu.............teda pokud v té době bude už jasno, co Brno chce. Toť otázka...

0/0
25.5.2016 18:41

M26a98r77t13i57n 95H77o47c80h57m88a25n 7593177194303

Přímo tady http://brno.idnes.cz/rozhovor-predseda-ceske-komory-architektu-plicka-fvq-/brno-zpravy.aspx?c=A160516_2246541_brno-zpravy_krut je jasně a srozumitelně popsáno proč ne. Myslím, že zdůvodnění ve výše uvedeném článku je dostatečně srozumitelné. Postavit nádraží mimo centrum a pak okolo něho něco možná jednou v budoucnu postavit je pěkná kravina....

+6/−6
25.5.2016 11:56

M71i55l21a62n 73H23o21š56e10k 3293769945505

Chybí tam, že tento architekt kope zase za druhou skupinu, takže ta objektivita docela schází.

+3/0
25.5.2016 13:15

T27o75m26a52s 93N58o83v58o66t84n95y 1701864946255

Pan architekt je zcela mimo. 400m pod Petrov je pro něj nic a pohoda, 800m k řece je cesta přes louky a pole. Ve Vídni je hlavní nádraží několik km od samotného centra a nikomu to nevadí.

+3/−4
25.5.2016 14:26

M44a69r43t93i86n 17N52o79v29o37t16n12ý 3876306131374

Alespoň hloupě nelži a podívej se na mapu. Je to tak 1,5 km, což je vzhledem k velikosti Vídně prakticky uprostřed. A hlavně - nikdo ve Vídni není tak pitomý, aby si nádraží odstěhoval z centra do polí za město.

+2/0
25.5.2016 19:58

M72a71r65t57i35n 71N15o69v24o90t86n28ý 3946216391854

Přesně tak.

+1/0
25.5.2016 19:52

M81a18r42e74k 94F95l25e86k55a94č 1376625564778

stěhování nádraží? Ne děkuji, nehodlám žít dalších 20 let na staveništi. A stejně to nic nevyřeší, pouze se ta hranice posune dál na jih! Udělejte odpočinkovou zonu u řeky i bez přesunu... Prostor mezi zvonařkou a železničním mostem se k tomu přímo nabízí

+7/−2
25.5.2016 11:49

M88i89c42h43a71l 96B76r46ň61á45k 6464194157468

Pane, proboha! Varianta u řeky má tu velkou výhodu, že právě na staveništi žít nebudeme. Pokud se bude provádět varianta Petrov, tak mimo šílených dopravních komplikací budeme právě mít přímo v centru města roky a roky staveniště.

+12/−2
25.5.2016 13:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.