Diskuze
Široké ulice, spousta zeleně. Nádraží u řeky se vyrovná tomu pod Petrovem
Děkujeme za pochopení.
J66a41n 97S30k88u31l33a
vlakem jsem v ČR nejel přibližně 25 let, neb jsem na to chud, abych koupil rodině sadu jízdenek a pak měl na trati Hodonín-Brno 45 minut zpoždění. za dobu zpoždění a cenu jízdenek to dám autem a vím kdy přijedu...
M45i28c35h79a31l 63K54i24e41s33e36l
Jak ti kempující lidé ale oklepou ta hovínka z piknikové deky? A neměl by tam být spíše narkoman s jehlou zabodlou v ruce, abychom lépe vystihli situaci okolo všech mi známých nádraží velkých měst?
J31a36n 57S28k21u54l37a
všechno bude, hovínka, drogi(y)sta, opálený gang častých uživatelů parku, jen ta vizualizace by pak nelákala ale spíš děsila
J40a87n 50A15d86a20m75e52c
Brňané by si měli hlavně uvědomit, že příznivci osobního nádraží ve variantě Řeka i Petrov jsou v podstatě na stejné straně a to proti Patočkovi, který svým referendem ohrožuje přestavbu železničního uzlu - a to v obou variantách. Pokud bude referendum neplatné, tak v Brně se může začít stavět cca za 10 - 15 let. Pokud bude platné, posuneme se o sto let zpět na začátek tohoto sporu...
M90a74r83t13i94n 81L83ö68w
Jaky vliv ma eferendum na termin vystavby?
P35e65t39r 32V89o61p77i56č37k16a
projekt s vizualizacemi bez jedineho kola nema šanci. Ale ty bazeny pro bezdomovce, to je prima napad
T79o30m70a17s 45N12o45v55o48t85n55y
Patočka už by se měl jít léčit. Takže pro to, co chce on a jeho kamarádi, se může vše, ale opačně je to zakázáno. To je takové, aktivistické. Buď to bude po našem nebo vůbec...
M77i79r82o36s85l75a89v 31V88y22k70o29u88p14i94l
Já si myslím, že většina lidí podporujících přestavbu současného nádraží je humanitního vzdělání a zaměření, a tudíž nemá absolutně potuchy co by taková "přestavba z gruntu" obnášela pro všechny zúčastněné, tedy pro město (život ve městě), pro MHD, pro železnici a její cestující, kteří by tímto byli na mnoho let odkázání k nekonečným provizoriím v podobě přestupu na okraji Brna.
Do toho všeho by se tam určitě dělaly archeologické průzkumy, které by to všechno zdržovaly...a v neposlední řadě by přestavba byla daleko dražší o nečekané vícepráce, které především u starých objektů (a toto je megaobjekt) vždy zákonitě nastoupí a posunou projekt rekonstrukce úplně jinam než jak byl technicky a ekonomicky zamýšlen. Kdo si zkusil opravu bytu/domu..atd. ví jak je najednou všechno jinak, než bylo "elegantně" na papíře (projektu) jasné, srozumitelné a za přijatelnou cenu. Takže tady ty rady technických laiků, kteří se mnohdy při každém "tom domácím" malování pokojů téměř rozvádí z důvodu přesunu skříní o metr od zdi na dva dny, opravdu nejsou tím, kdo by měli rozhodovat.
T89o33m19a25s 68N65o26v96o42t36n17y
Pozor, ono nejde o přestavbu současného nádraží, tato varianta už v podstatě není ve hře. Jde o (menší) přesun pod Petrov a to NENÍ současné nádraží. Sami aktivisti se kvůli tomu rozhádali a někteří proto Petrov neprosazují i když jsou proti přesunu k řece.
M21i84l50o55s87l84a61v 86S84e36d28l54á23č30e50k
Současné nádraží nestačí už kapacitně. Byl se tam někdo podívat ve špičce. když odjíždí lidé domů z práce? Děs. Nával jak o vánocích. Toto nádraží bylo stavěno pro provoz před sto lety a dnešnímu provozu fakt nestačí.. Nebo ho teda zachovat jen pro mezinárodní a dálkové spoje. A místní dopravu převést na předměstská nádraží, jako Krpole , Židenice Černovice
M51i47c49h11a38l 73H12u60s15e97k
Černovice??? Tam je jen jedna kolej, muselo by se to upravit. Jinak souhlas.
M71i56c65h90a53l 27B11r15ň53á50k
- Zrušení hradby kolejí, která dusí rozvoj města přes 100 let
- Konečně využití řeky a její zapojení do veřejného prostoru
- Dle mého unikátní možnost pěšího a cyklistického "bulváru" po opraveném a odhaleném viaduktu
- Napojení izolovaného byznys parku v Heršpické na normální městskou uliční síť
- Žádné problémy s VRT v budoucnosti
- Prostor pro bytovou a administrativní výstavbu v centru, ne na periferiích města (zahušťování namísto expanze na úkor orné půdy v okolí)
- Impuls k rychlejšímu rozvoji MHD (není to snad ekologické?)
A oblíbení argumenty oponentů (které bohužel papouškují i zdejší novináři):
- "až kilometr" - 800 metrů od současné budovy, která TAK JAKO TAK NEBUDE DÁLE sloužit jako nádražní budova! Varianta Petrov počítá v některých návrzích s nástupišti na úrovni Malé Ameriky. Tedy cca 400 metrů od současných. Rozdíl kosmických proporcí tak činí mezi variantami Petrov a Řeka celých gigantických 400 metrů
- "odstěhování do polí a pastvin za městem" - U Zvonařky jsou pole a pasou se tam snad stáda krav?
M96i38c60h35a79l 67B10r26ň70á78k
- "politici se napakují na pozemcích" - jakákoliv varianta počítá s tím, že se ty pozemky zastaví TÍM STEJNÝM! Vždyť to píší i tady: byty a kanceláře.
- "VRT pod Petrov je možná" - ano, je to možné. Ale musíte za těch 15-20 let, kdy se to stavět bude, postavit tunel od Kohoutovic až pod Petrov. Náklady pány Andery či Patočky nezajímají. Já si spíš myslím, že to sami ví a sami počítají s tím, že po nádraží budou mít další téma, na kterém se budou moci politicky a ekonomicky realizovat.
P28a24v77e56l 40B97o43u18c33n45í56k
Včerejší veřejná autorská prezentace byla velmi zajímavá:
- Základem je vyřešení silniční dopravy, tj. jižní části městského okruhu
- Ve variantě nádraží U řeky dojde ke zrušení současného odstavného nádraží u Heršpické ulice (ve variantě Pod Petrovem dojde naopak k jeho rozšíření). Díky tomu se přes toto území může vést jižní část MO (s napojením na Heršpickou přes Hornbach, který je dočasnou stavbou) a celé území zastavět, resp. propojit administrativní části Holandská - Heršpická s plochou u řeky.
- Ve městě má být zástavba, ne nový velký "centrální" park (jak se objevuje v
mnohých návrzích varianty Pod Petrovem). Zeleň má být kolem řeky. Velký městský park může tvořit bariéru, zejména po setmění. Navíc, v našich klimatických podmínkách, je jeho celoroční využití problematické. Zelený pás má být kolem řeky.
- Mají vzniknout tři nová městská centra: a) Komárov (obnova a dostavba území, silnice, šalina), b) na území po zrušeném odstavném nádraží (ulice Pražákova, Štýřické nábřeží, Vodařská) + silnice MO, c) nová čtvrť kolem ulice Opuštěná
- Důraz na veřejnu dopravu: vzdálenost uzlu Česká - Nádražní je stejná jako vzdálenost Nádražní - nový uzel MHD U řeky.
- Železnice nesmí tvořit městskou hradbu / bariéru. Důraz na prostupnost nového nádraží na jihu jako nutný rozvoj zanedbaného území Komárova.
- Zklidnit současný uzel MHD u nádraží. Podobně jako dnes uzel Česká, byť i zde je "zásobovacích" aut až moc.
Návrhy jsou vystaveny v Domě umění na Maliňáku. Doporučuji k návštěvě. Od vchodu vpravo návrhy pro Nové nádraží U řeky, vlevo pak Pod Petrovem.
Text (v závorkách) jsou mým doplněním.
M20a22r15t30i93n 81L11ö52w
S tim parkem bych uplne nesouhlasil. Vyuzit se da celorocne. Luzanecky park je pozehnanim pro siroke okoli.
To ze na nadrazi to bude od dopravniho uzlu Nadrazni stejne daleko jako na Ceskou bych rozhodne jako duraz na HD neprezentoval... spis naopak. Ale tady bych rad videl nejakou komplexnejsi studii - co se tyce samotneho nadrazi pod Petrovem vs u Reky prohrava reka na plne care (tramvajova smycka k uzlu pod petrovem - zbytecny prestup navic).
Nadrazi je v centrech spousty mest a barieru netvori, pokud je dobre postavene. Atraktivitu uzemi za nadrazim snizuje zanedbany a zchatrale industrialni raz toho uzemi, vhodna bytova zastavba s velkym parkem ji promeni k prvotridni adresu bez ohledu na to z ktere strany bude mit nadrazi.
M28i80c76h37a51e22l 95C85h13a71r44v26á60t
Má to jen jednu malinkatou chybičku. Působí takovým, jak to říci... nakresleným dojmem?
M60i18r81o53s38l31a63v 43V38y37k58o52u20p76i95l
Navíc tam chodí jen samí mladí a pěkní lidé a holky s krásnýma nohama. Takže.... kde jsou důchodci ??
Soud zprostil Ukrajince viny za zabití Roma v Brně, šlo o nutnou sebeobranu
Krajský soud v Brně zprostil viny sedmatřicetiletého Romana Rohozina, který byl původně obžalován z...
Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod
Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál
Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...
Hazardér jel kanálem jako na tobogánu. Mohl se utopit i otrávit, varují vodárny
Do útrob brněnské kanalizace nechal nahlédnout autor videa, které se nedávno objevilo na internetu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích
Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...
Čeští zákazníci občas zírají, k zákuskům po francouzsku je třeba se projíst
Říká, že dorty je tak trošku posedlá a k pečení tíhla ještě předtím, než si sama dokázala přečíst...
Opilci v Brně děsili lidi v parku airsoftovou pistolí a puškou
Obyvatele brněnských Řečkovic pořádně vyděsili dva opilci. V maskáčových oděvech totiž ohrožovali...
Prvoligoví bezdomovci. Drnovické zastupitelstvo řeklo Vyškovu ne
Třetím rokem jsou fotbalisté Vyškova mezi profesionály, nikdy však nehráli doma. Přesto bojují o...
Rozepře i chybějící lékaři. Problémovou nemocnici bude křísit další šéf
V dlouhodobé krizi se zmítá městská nemocnice v Boskovicích. Jde přitom o významné zařízení, které...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!