Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jako na pavlači. Žena se o smrti bratra dozvěděla v diskuzi na Facebooku

V souvislosti s dopravními nehodami se mezi členy dopravních skupin na Facebooku objevují osobní data postižených, jejich fotky, registrační značky. Kdo je na síť napíše, může se prohřešit proti zákonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O64l27d31ř42i22c59h 53Š34t12ě29p10á59n71e42k 7442276676424

„Takové to ‚jedu kolem nehody, vyfotím to a sdílím na internetu‘ může být nebezpečné. Může jít o neposkytnutí pomoci, šíření poplašné zprávy, urážku na cti i trestný činu. Někdy to je ‚jen‘ krajně neetické

Nebezpečné??Šíření poplašné zprávy?....Ten kdo tohle vyplodil, by si měl zajít k lékaři.

Nehledě na to, že je asi jedno od koho se dozvíte, že někdo vám blízký se například zranil. Asi je úplně jedno, jestli si to někde přečtu a nebo mi u dveří zazvoní policista.

A pokud to tu ženu pobuřuje. Nemá celý den viset na fejsbůku a čumět na kraviny.Rv

0/0
30.5.2016 21:48

J75a71k23u83b 20R12o35u52s 3633840334362

Jak se ta skupina jmenuje?

0/0
30.5.2016 2:03

J57o25z33e84f 77D48u80h95a55c65e48k 7821840703750

Dufam ze zazalovala aj vsetky noviny a spravodajske portaly, ak zverejnili info o nehode.

0/0
28.5.2016 15:09

M97i23c28h12a76e25l 29M62e87n43s79i17k 8291176680942

"Respekt k soukromí a bolesti by se... měl zastavit na citlivé a decentní hranici. Pokud to společnost neumí, pohybuje se na hranici mezi voyerismem a buranstvím.“

To, prosím pěkně, víme docela přesně: nejméně 2717405 členů naší společnosti už hranici k buranství překročilo.

Já raději zůstanu tím voyerem;-)

+1/−2
27.5.2016 22:31

M67i11r74o70s83l36a85v 64B95e46d70n86á20ř 6337409974481

Právě tímto příspěvkem ze sebe ale burana děláte.

+1/−1
27.5.2016 22:56

B35o36h39u44s82l55a21v 37K62r44á51l96í40k 2611880859696

Tak to je opravdu alarmující, že se žena o smrti bratra dozvěděla v diskuzi na Facebooku. Ovšem není to ostuda toho Facebooku - spíš jeho zásluhou.

+2/−4
27.5.2016 12:41

M79i80r19o10s90l71a36v 63B15e40d53n42á52ř 6647139804671

Přijde mně nenormální, nahrávat taková videa někam, kde se na ně může každý kdykoliv podívat. Nemusí člověk hned zemřít, může být zraněný, být v nedůstojné pozici, znečištěný, naříkat u toho. Upřímně - kdo ze zastánců sdílení a veřejného vystavování podobných videí by chtěl být hlavním hrdinou podobného díla? Normální člověk asi žádný. A nemusí jít jen o zranění nebo smrt. Co záznamů, kdy někoho postihl epileptický záchvat je na youtube. A není to kolikrát pěkná podívná. Pamatuji, že na youtube bylo video z nějakého atletického závodu na dráze, kde se během závodu v běhu jedna účastnice závodu podělala. Doběhla - stehna hnědá, dres hnědý, trenér ji přinášel ručník a odváděl kamsi do šaten. Kdo ví, jak se takový člověk potom cítí, když ví, že se na takové video může kdykoli kdokoli ze známých podívat... V tomto směru je dnes divná doba.

+8/0
27.5.2016 11:58

L92u80k39á60š 84B54e63d42n31á91r44e66k 3640832810112

Souhlasím, lidská důstojnost nemá být pošlapána. Ale dovolím si příměr s prostitucí: kde je poptávka bude i nabídka. Kdyby prostitutka neměla zákazníky tak jde třeba prodávat na kasu do Tesca. A kdybychom nebažili po senzačních fotkách, videích a článcích tak ubude senzacechtivých "novinářů" (lidí). Každý by měl začít u sebe.

0/0
27.5.2016 12:42

M49i52c58h88a48e44l 63M12e79n76s25i66k 8941196790472

A kolikrát sis to video přetočil tam a zpět a zvětšil na celou obrazovku? ;-)

0/0
27.5.2016 22:20

M26i72r68o17s55l18a94v 36B54e66d69n79á91ř 6967509554701

Podle sebe soudím tebe? Nebo jak myslíte svůj příspěvek?

0/0
27.5.2016 22:54

M40a12r21t54i91n 28K58a26d37l79e17c 5391955463214

prosimvás, pusťte dětem někdy bestgore a nikdy jezdit nebezpečně nebudou. Taky si budou čistit zuby až jim ukážete jak někomu rostou z pusy červi. Takový videa se sdílet právě maj, aby všichni nežili v pohádce. Paní už nemůže bejt víc pokrytecká, když tu stránku sama sledovala a bavila se cizim neštěstim, a teď bude brečet že jí ublížila.

0/0
28.5.2016 23:39

J22a95n 50P90u25l73e54c 4418567311435

Češi nic jiného než burani nejsou. 40 let nás to bolševici učili.

+7/−9
27.5.2016 11:16

A81n73t83o19n82í36n 68Z95e64l16e67n92ý 2334533201906

Vy jste byl premiantem.

+3/0
27.5.2016 12:13

J28i38ř87í 95F58r29a57n67k95l 9563581400950

Burane,podobných záběrů na YT je mraky z celého ́světa,nejenom od nás!

+1/0
27.5.2016 12:15

M84a70r64e32k 57Z46a83h42r27a95d79i69l 6104819145531

Máte pravdu, i zdejší diskuse je toho mnohdy důkazem. Kultivovanost, empatie a korektnost se ve společnosti stávají sprostými slovy, ačkoliv značí jen slušnost...

+2/−2
27.5.2016 13:42

A13l26e46š 15J82a35v12ů68r35e84k 2612269260230

to opravdu přijde někomu normální, fotit si nehody, a dávat to na net ? A to, že někdo fotí, natáčí na mobil, na místo toho aby pomohl, to je opravdu neuvěřitelné.

A kvůli takovým, je kolikrát kolona aut, jedoucí kolem nehod kde již zasahují hasiči, lékaři ..., dvojnásobně dlouhá, protože ti jelimani jedou pomalu aby si to mohlio vyfotit, očumovat ... .

+12/−1
27.5.2016 11:11

M36a76r38t98i78n 45S13e70d75o17n35a 5587113410179

Nevim zda normalni ale bezne rozhodne. Tragedie, smrt, sex, prirodni pohromy, neobvykle ukazy ci bohatsvi lidi pritahuji odjakziva a jsou tahakem na ctenare co existuje novinarska profese.

Spis mi pripadne silene, ze lide jsou schopni si fotit ci tocit smrt cloveka a nijak mu pomoci, aby pak svuj ulovek dali na web.

+1/0
27.5.2016 11:33

A36l57e47š 52J23a91v39ů21r34e23k 2582679940960

bohužel to běžné je, černé kronika, lidské tragédie živí novináře :-(

0/0
27.5.2016 13:45

A72n84t67o25n13í69n 13Z41e11l12e68n50ý 2414503391786

Standardní novinařina.

0/0
27.5.2016 12:14

L34e34n70k60a 98Č36e23r72n12á 2300958648131

A nejde v článku náhodou o to, jak se lidí dnes chovají? V té rovině, že když vidí nehodu, tak místo toho, aby pomohli, tak to fotí, jen aby to rychle dali na facebook?

+5/−1
27.5.2016 11:04

A84l29e76š 17J73a12v31ů67r42e97k 2702139930560

je to obojím. O čumilství a i o tom, že zveřejňují citlivé informace, které mohou někomu ublížit

+3/0
27.5.2016 11:12

L44u82k71á60š 88B81e54d87n34á96r43e97k 3460702930222

Kontroverzní téma. Ale svoboda by měla být zachována.

+1/0
27.5.2016 11:03

M81i72r48o37s25l82a91v 43B67e47d17n21á91ř 6367989564141

Ne svoboda tohoto druhu. Kdy jde o důstojnost člověka.

+1/0
27.5.2016 11:59

M78a78r88e40k 69Z17a82h58r96a93d78i72l 6754659605721

Svoboda nemůže být postavena nade vše, zvlášt, když citelně zasahuje do svobody druhého...

0/0
27.5.2016 13:43

P29e25t97r 64H66o41r61v90á37t 1913516734437

Postavil jsem si hospodu na mítince. A sakra, musím pracovat, začali mě tam chodit lidé.

Asi tak nějak.

Proč paní leze na stránky s nehodama a pak se diví, když je na straně obětí.

Proto tam asi lezla, ne? Nebo co ji k tomu vede. úchylka na střeva na silnici?

+6/−1
27.5.2016 10:56

A95l97e96š 85J92a66v90ů15r81e22k 2652659780280

protože někde na netu zahlédla info té nehodě, a věděla, že tam někde, ve stejném autě jel její bratr. Ten jí nezvedal telefon, tak začalla hledat info ... . Předpokládám, že doufala v ujištění, že se to jejího bratra netýká ...

+1/0
27.5.2016 13:47

J87i22r69k91a 81K56o48c72h 7214114913475

tak moment. budu vychzet z clanku: "Podle popisu aut, osádky i místa nehody". Takze nekdo napsal "dva mladi kluci ve fordu mondeo se zabili pri narazu do hrusky o znojma" a protoze tam zrovna projizdel mlady bratr stezovatelky s kamaradem ve fordu mondeo, tak ona z toho mela trauma, protoze podle popisu by to mohli byt oni? tak at si ustrihne internet a televizi. to je pekna pakarna. pokud tam nenapsali ze se na silnici po narazu doi hrusky zabil venda vopiska ve fordu s RZ 8B8 8888, tak o zadne citlive udaje nejde!

+2/−1
27.5.2016 10:44
Foto

H47o27n97z12a 76P64r18o25v10a95z80n85í81k 8978681677467

Do paní stěžovatelky bych se nenavážel.

+7/−1
27.5.2016 10:47

A12l41e98š 86J23a72v77ů66r10e69k 2262939330860

no, kolik mondeí, s dvěma kluky jede u Znojma ve stejnou dobu jako její bratr ? Asi to nebudou stovky ....

0/0
27.5.2016 13:50

R95o93m55a29n 73D17o79r44s10k56ý 1636274910408

Tak ona leze na stranky, kde lidi pisou o nehodach a pak se divi, ze se dozvedela o nehode ??? Trochu divna ne ?

+17/−1
27.5.2016 10:35
Foto

H83o19n82z86a 79P35r18o69v91a59z34n54í29k 8448751947907

Na idnes jsou zprávy o autonehodách pořád a člověk je vidí, i když se jde jenom podívat, jak dopadl fotbal. Do takové skupiny na facebooku musí člověk jít cíleně, aby něco takového zjistil, takže to moralizování od vás mi přijde přinejlepším pokrytecké.

+9/0
27.5.2016 10:28

L30e76o18š 84E91x35n78e94r 6606668673407

Dneska je tak pošahaná doba, že bl*ečci si dělají selfies s lidmi umírajícími ve zdemolivaných i plápolájících autech jen proto, aby se měli čím "pochlubit" na xichtknize svým stejně postiženým "přátelům", ale že by měli v první řadě zavolat záchranku a snažit se těm lidem nějak pomoci, to je ani nenapadne. :-/

+10/−1
27.5.2016 10:23

H52o33n94z80a 47B82o89b85u39l24a 9976789363119

Jestliže na takové stránky lezu, musím počítat s tím, že mohu jednou být "na druhé straně".

+11/0
27.5.2016 10:22

Z95d93e29n86e44k 67B15e64d43n49a82r 7547906827139

Co je na formě sdělení o úmrtí příbuzného důležité? Dozvědět se to z FB nebo z neomaleného hovoru od Policie je jedno. Na věci to nic nemění. Je vtipné, že to vrušuje bulvární novináře z idnes, kteří jdou ještě dál a informace šíří po daleko širším spektru.

A stěžující si paní se do skupiny sama přihlásila, takže si stěžovat na to jak se to dozvěděla je extrémně hloupoučké.

+2/−4
27.5.2016 10:13

J90i29t67k50a 38K49u36l38h73á81n60k85o18v61á 7167781391584

Já nevím, jaký je rozdíl mezi tím, když někdo napíše o nehodě na FB a o pár hodin později ve zprávách na idnes. Samozřejmě pokud se na tom FB lidi nevyjadřují ve stylu "ten se ale rozmázl, jel jak šílenec a zaslouží si to". V článku se píše, že žena z popisu nehody dostala tušení a začala zjišťovat informace. Nikdo tam nenapsal Ančo, zařval ti brácha. Tak o co jde? Kdyby se nedejbože něco stalo mému manželovi , tak mě nijak neurazí ani neponíží, když se to dovím z popisu nehody na FB, nebo o delší dobu později od policie. Mně připadá, že poslední dobou je móda kydat hnůj na lidi, kteří sí všímají svého okollí. Potom si ale nestěžujme, že nikdo nepomůže člověku v nesnázích, že si nikdo nevšímá ztraceného dítěte a odvrací oči od nestandardních událostí na ulici, popř nedá podnět k prošetření podezření na týrání.

+27/0
27.5.2016 10:12

R89e39n83á75t72a 32P98o35s86p88í54š96i91l90o16v82á 9472930392384

Líp to napsat nejdeR^

0/0
27.5.2016 14:50

P96e61t68r 65K55o15n82í81č95e13k 8374702525955

To je ten paradox FB ;-D Když dám fotku manželky v plavkách na FB, už podle té smlouvy psané mikropísmem patří Facebooku, takže s fotkou nehody je to stejné. Pokud má advokát dojem o tom či onom porušení zákona, může kontaktovat FB, jehož servery jsou v zahraničí atd. Tam nějaké právní kličky určitě budou, kvůli kterým neuspěje. A pokud jde o vyjádření policie, policie má řešit ZÁKON, ne nějakou etiku ve stylu "jak se asi cítí chudáci příbuzní".

+3/0
27.5.2016 10:04

P11a53v28e25l 56V45e50r13n61e46r 1823753882687

klasicky problem, na ktery musi byt dva. jeden, co to sdili, druhy, co to cte. oba to delaji dobrovolne, pak se nesmi divit.

+21/0
27.5.2016 9:45

T78o35m23á21š 49B11a60š38a70n28d30a 2662489262380

Na druhou stranu, pokud se jako příbuzný dozvím o nehodě ze sociální sítě, můžu okamžitě zareagovat, zatímco policie mi to sdělí až po prošetření s několikahodinovým zpožděním a to už může být pozdě třeba na rozloučení s člověkem, který mezitím v nemocnici zemře.

Každá strana má dvě mince, ale nemyslím si, že by vzniklo větší trauma tím, odkud ta informace přijde.

Samozřejmě určitý etický kodex by měl platit vždy a všude.

+12/0
27.5.2016 9:40

M83a61r83i53u94s 89J62o63r32d47á93n86e93k 7982322816785

Několik hodin po se to nedozvíte, od začátku se pracuje na vyrozumění příbuzných...

+1/−1
27.5.2016 9:42

P25a24v13e69l 88N25o31v51á44k 7711826989943

Když nám v práci zemřel kolega (boural) policisté tu byli nejdřív za manzelkou, že měl nehodu a vážně zraněný v nemocnici. (Bylo to tak 2 hodiny po nehodě) bohužel ještě než opustili areál firmy vraceli se zpět s tim, že to nepřežil.

+1/0
27.5.2016 9:47

T88o95m34á73š 76B83a98š31a93n78d25a 2712909732540

Přesto si tou rychlostí nejsem tak jistý. Záchrana života má vždy prioritu. Může se stát, že záchranka odveze zraněné dříve, než dorazí policie a pak je ztotožnění o to složitější.

+1/0
27.5.2016 9:49

A24n66t38o47n46í50n 50Z34e23l68e94n46ý 2624123601276

Pracuje, a za jakou dobu se dopracuje?

0/0
27.5.2016 12:17

J79a63n 37C57h96o62b29o31t 5472814568311

A je bratr nějak méně mrtvý, když se o jeho smrti dozví o 5 hodin (nebo o týden) později od nějakého nezúčastněného úředníka?

Silně pochybuji.

Takže pokud ti diskutující odšedší výslovně neurážejí, nebo nezveřejňují fotky utržených hlav s vykulenýma očima, nevím, z jakých objektivních důvodů si kdo stěžuje.

+11/0
27.5.2016 9:38

M44a86r96i97u51s 75J37o76r43d44á62n53e47k 7712202146815

No určitě je lepší když se to dozví osobním kontaktem případně to bývá i za přítomnosti psychologa jak na facebooku z profilu např. "jezdim jako mamlas". Pokud by se to nedejbože stalo vám tak byste asi nebyl nadšený...

+1/−2
27.5.2016 9:41

J47a46n 29C42h60o44b18o63t 5252574618471

Asi nebyl, ale nejdůležitější by na tom bylo, že je někdo mrtvý a ne kdo mi to řekl.

+3/0
27.5.2016 9:48

M17a98r63e92k 28T88ů35m70a 4952938856742

RvNěkteří jsou zkrátka hyeny, které nemají úctu ani k lidskému životu, pokud se něco stane, tak místo toho, aby se snažili pomoci jak jen to jde, tak místo toho hloupě čumí v lepším případě, v horším případě si to natočí, a v nejhorším případě to pošle na Novu, kde mu za to rádi zaplatí...

+1/−6
27.5.2016 9:34

P82e83t45r 10T82y19č34k51a 6245482109452

Žena je pěkný pokrytec. Proč v té skupině teda je?

+42/−2
27.5.2016 9:28

J37a87n 83M51i88n44a35ř28í74k 1394355446973

Vtip je v tom, že ona členem té skupiny být nemusí. Stačí, aby na nějaký příspěvek z té skupiny reagoval (komentoval, lajknul) někdo z jejích přátel. Pak se to klidně může zobrazit i v jejích doporučených příspěvcích na hlavní stránce.

+3/−2
27.5.2016 9:32

L59u28k81á84š 43N84e52d59v53ě59d 2752986178794

Až na to, že právě ta zmiňovaná je closed group, takže pokud nejsi členem nic nevidíš.

+6/−1
27.5.2016 9:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.