Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží pod Petrovem, nebo u řeky? Hnutí ANO navrhlo novou variantu

Hnutí ANO v pondělí představilo nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Nyní chce návrh předložit investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T67o37m16á18š 23H52a39v11e86t10t78a 5713854580981

Takže pokud někdo z Blanska přijede rychlíkem z Prahy do Brna, udělá si přejezd z rychlíkového na lokální nádraží (1 km) a tam nasedne na další vlak. To ti lidi fakt ocení.

A kolik bude stát vybudování dostatečné infrastruktury pro převoz cestujících mezi těmito nádraží??? Kolem stávajícího nádraží je plnohodnotný dopravní uzel (nezapomeňte na MHD autobusy u starého Prioru/Tesca) a Zvonařku v docházkové vzdálenosti.

Uvědomují si zastánci vzdáleného odsunu, kolik vozidel MHD je potřeba k odvozu cestujících z jednoho vlaku??? Tady vazba 1:1 fakt nefunguje.

0/0
1.6.2016 12:54

A29l23e97š 49L49i15s40o36v39s96k19ý 9759928622812

To přece nejde, proti čemu by pak mnozí protestovali? Nemůžete jim jen tak vzít chleba, co je živí!!!

+2/−1
31.5.2016 22:51

R12o92m52a58n 67J26e14s33c34h40k29e 9758205557555

Tam bych rád u Hornbachu a Bauhausu zastávku. Tento stát však nefunguje.

0/0
31.5.2016 16:00

K16a75r51e65l 86S85t56e11h33l97í27k 6874101763853

Ta nekonečná diskuze o poloze brněnského nádraží je už k pláči. Nádraží přece může být pouze tam, kde jej lze připojit k vysokorychlostnímu železničnímu koridoru, kde bude společně s autobusovým nádražím a další infrastrukturou. Mělo by se jednat o kompletní dopravní uzel odpovídající parametrů, 21. století. Takže jednoznačně odsunutá poloha.

+7/−2
31.5.2016 13:17

B22o42h91u21m16i25l 89M83i64c55h70a55l 3805444255791

Jakou rychlostí vjíždí do města vlaky vysokorychlostní železnice? A jakou do nádraží?

Pokud nějaký vlak Brnem projíždí, vůbec nemusí jet přes hlavní nádraží.

Takže nádraží v esíčku vysokorychlostním vlakům vůbec nevadí, protože stejně zastavují.

0/−5
31.5.2016 20:47

T10o16m62a85s 62N30o86v85o39t45n16y 1661124656925

Zkusil sis někdy v tom "esíčku" vystupovat / nastupovat třeba s dětmi a zavazadly z Railjetu nebo podobného vlaku?

0/0
1.6.2016 17:17

M16i15l46o39s52l89a97v 23S62e94d69l35á74č13e30k 6104404764261

.Když se podíváte z AZ Toweru , tak se to přímo nabízí. Kolikrát jsem si říkal že kdyby tam nebyli ty administrativní budovy a Hornbach tak tam mohlo být moderní velké nádraží odpovídající 21 století. Současné nádraží vzniklo v 19 století a absolutně už nevyhovuje dnešním potřebám

+4/0
31.5.2016 13:02

P81a71v30e76l 78B59o56u38c90n29í38k 4602471583885

Podle vizualizace a popisu to vypadá, že pro všechny rychlíky, a dále pro osobáky od Břeclavy, popř. od Vyškova (co jedou přes Slatinu a přes Černovice) a od Třebíče, bude sloužit nové nádraží na současném nákladním průtahu, postavené ale na pravém břehu řeky Svratky. Zatímco osobáky ve směru Blansko - Křenovice pojedou přes stávající nádraží a pak obloukem kolmo pod novým nádražím. Protože, když se dobře podíváte na vizaulizaci, koleje ze současného nádraží na jih, na Modřice nevedou.

Osobně si nemyslím, že je to dobrý nápad oddělovat vlaky z různých směrů do dvoj-úrovňového nádraží. I rychlíky dojíždějí do Brna davy lidí ze všech směrů. Rychlíky jsou regionálními vlaky. Návrh ANO sice řeší sice nutnost tunelů pod Brnem, které díky využití současného nákladního průtahu nejsou potřeba, ale zachovává spletitou železniční síť v Brně, dále ji rozšiřuje, navíc neřeší jižní odstavné nádraží, jižní část silničního městského okruhu, která má vést právě v místě navrhovaného nádraží.

Osobně bych řadši využil stávající násep a viadukt pro novou trasu šaliny od nového Židenického nádraží (odb. ze Stará Osady) - současné nádraží - AZ Tower (Heršpice), popř.odb. Jižní větev do komárova.

+2/−1
31.5.2016 8:50

P67a88t87r38i20k 43S69v63o72b87o49d66a 3909261136705

som za. Ako Brňákovi sa mi to bude páčiť.

+3/−3
30.5.2016 20:00

R13o45m11a35n 25L88i33p73s19k75ý 2209473669

;-D;-D;-D

+1/0
30.5.2016 20:55

R33o14m50a95n 24M64r70á21z 2712876381533

;-D;-D;-D

0/0
30.5.2016 21:04

P61e85t16r 25S85t67r88n33a37d 6226567769555

Nějak se nám ten hantec dokurvil či co..:-/

+7/0
31.5.2016 9:18

P52a66t63r71i49k 86S68v60o87b62o49d81a 3439861756165

a čo my s tým? Však hovorte ako vám zobák narástol....

+1/0
31.5.2016 10:07

P55a47v74e89l 62M37o59r78a21v32e68c 3942619972438

To je ta invaze uprchlíků!

Migranty v Brně nechceme, kujví nám hantec a na ten nám nikdo nesmí šahat! :-)

+2/0
31.5.2016 11:10

T79o22m83a66s 87C25e68n15e33k 6657134740263

Ono to nakonec nevypadá tak špatně. A dává to i smysl. A když uvážíme, že v Brně opravdu dvě takové nádraží nepotřebujeme, časem by se mohlo staré nádraží utlumit a většina vlaků opravdu zajíždět na to nové.

+2/−4
30.5.2016 19:24

M54i36r33o28s16l89a50v 46V49y30k18o77u76p11i44l 3880176573375

Základní myšlenka této varianty "velkého a malého bratra" mi nepřijde špatná.

Současná budova je historická a stejně by se opravovala, tudíž by mohla plnit roli lokálního nádraží pro bližší spoje s rychle navazující MHD.

Stejně tak historické dopravní stavby okolo nádraží, které nejsou škaredé.

Takže tohle bych považoval jako obyvatel Brna jako dobré řešení.

ALE hlavně už začít, zapojit odborníky a rozjet stavbu a přestavbu.

Takovéto stavby (investiční stavby) zaměstnají mraky lidí, což je dobře. Protože se bude jednat o velké toky peněz se vším všudy.

+3/−2
30.5.2016 19:19

V28á66c86l83a98v 16P62o32l87á58š58e31k 9576130921757

Doufám, že pokud budu žít, zůstane nádraží tam, kde je teď. Až umřu, tak si je přesuňte třeba do Tramtárie.

+7/−6
30.5.2016 18:26

T46o15m23a67s 37C78e36n89e71k 6467264670173

To máte před sebou, Václave, ještě dlouhý život.

+11/0
30.5.2016 19:14

P90a38t32r31i23k 67S68v27o17b65o40d32a 3909431836275

vela zdravia, Vávlav.....

0/0
31.5.2016 10:05

K41a58m28i54l 53D40o94l40e21z32e15l 6982596154712

nekdy si staci pocket na kolejisti na ten spravny vlak a muzem zacit stavet

0/0
31.5.2016 0:57

P26a89v84e70l 89K51o40l28á80č71e61k 9774464952591

Problém je, že celá problematika přestavby železničního uzlu se zpolitizovala a redukovala toliko pouze na vlastní nádraží a už se vůbec nepřipomíná, že smyslem bylo i zjednodušit a redukovat celou síť kolejišť, která celý prostor jižně od centra rozbíjejí a jsou dědictvím toho, že celý železniční uzel se vyvíjel živelně a byl v průběhu 19. století budován více soukromými společnostmi. Nikdy nedošlo k ucelenému řešení a toto je dnes výsledkem. Navíc celý jih dodnes funguje jako jeden obrovský brownfiled, coby dědictví zániku textilního průmyslu v Brně. Ta obrovská disproporce územního rozvoje jak kvantitativní, tak zejména kvalitativní, mezi územím města severně od historického jádra a územím jižně od něj, je do očí bijící. Toto už dlouhá desetiletí představuje a generuje prostorový konflikt se všemi negativními důsledky pro ucelený územní rozvoj města. Polarizuje město v severojižním gradientu i ve vztahu k harmonizaci dopravy ve městě. Brno se musí vyvíjet zejména jižním směrem a je to pochopitelně obtížné to koncepčně zvládnout.

+13/0
30.5.2016 18:10
Foto

A70n47t14o97n38í62n 98B35r57z71o82b77o89h28a36t57ý 9935123669805

Jediné dobré řešení. Cestující vlakem jsou dvojí _ dálkoví rychlíkoví a denní do práce. Toto řešení bere ohled na obě skupiny. U mě palec nahoru!

+7/−7
30.5.2016 17:33

R26o29m26a92n 42N69o67v76a24k 6349581332786

taky si myslim, ze jde o zajimavy a konecne realisticky napad...tzn, nema sanci projit:-/

+6/−6
30.5.2016 17:56
Foto

M42i84l18o48s87l66a66v 27Z61í31t71k64a 8920674457120

Ja si to nemyslím, nutit dálkové cestující prestupovat na jiny aby je dovezl do centra je paskvil. Nadrazi musí zustat v centru tak jak ho maji moderní Evropská města

+9/−3
30.5.2016 18:29

T80o43m50a88s 11N57o14v65o86t78n21y 1681664656895

Kde berete to přesvědčení ba přímo jistotu, jako většina zelených nepřesunovačů, že všichni jedou do těch pár ulic v centru?

+3/−3
30.5.2016 19:39

P94a67v53e41l 93M57o24r19a93v28e91c 3592619982418

Nikoliv. Oni jednou na základní uzel MHD odkud se dopraví rychle do celého města.

U obou variant odsunutého nádraží by bylo jen pár linek MHD, celková jízdní doba z domu až do domu by byla větší.

(čímž nechci říct, že tato varianta má jen zápory, pouze rozporuji váš černobílý neplatný argument)

+3/−1
30.5.2016 22:34

J20u97r13a82j 56R88i55č51á44n91y 4951168896837

Mozna by stalo za zvazeni a pruzkum, kampak se vlastne ti lide dojizdejici do Brna prepravuji pak ve meste.

Pokud vim, tak vetsina prumyslnych parku se nachazi zejmena na jihu. Tudiz nadrazi jizneji by nemuselo byt zrovna ta nejvetsi neprijemnost, naopak, mohla by zkratit dostupnost. Nicmene, zadnou studii, cisla jsem na toto nevidel, ale myslim, ze by to mohl byt zajimavy argument.

+2/0
31.5.2016 10:06

P10a78v48e49l 62M15o98r13a71v76e58c 3492489912738

Jo to souhlasím. DPMB by mohl mít přepravní data která by k tomuto mohla napomoct. (schválně se zeptám uvnitř DPMB, mám tam nějaký kontakt..)

Kromě prům parků nesmíte zapomínat na kanceláře, úřady, školy atd. - ty na jihu moc nejsou.

+1/0
31.5.2016 11:09

J91u63r84a73j 37R26i22č36á55n66y 4851218206637

Pravda, je tam toho víc no. Koncepce MHD kolem nového nádraží a přepravní kapacity a trendy jak současné, tak předpokládané budoucí budou rozhodující pro mne třeba.

Upřímně řečeno s tím, že většina Brnaku dle mého to nádraží používá mnohem méně než dojíždějící mimobrnensti. Takže bych spíš přihlížel na požadavky tam, kde je větší poptávka, než u nějakého sic místního co si jednou za týden/mesiv vyrazí vlakem na výlet

+1/0
31.5.2016 11:15

P84a52v22e31l 22M86o37r18a58v82e60c 3902569922148

Jj vlakové nádraží používají více přespolní než místní - ti spíše využívají tramvajový uzel než vlak.

Blbý je, že přespolních se na názor nikdo oficiálně neptá. Referendum je jen místní protože stavba je v Brně.:-/

+1/0
31.5.2016 12:15

J79u83r21a96j 11R95i98č32á24n36y 4971368506317

Prave :/ ja jsem sice "mistni", ale uprimne receno, jestli to nadrazi bude od 5 minut a prestup dal, je mi uplne suma fuk.

Navic, je pravdepodobne, ze se pri re-organizaci MHD stane, ze tam stejne bude zajizdet velka cast linek takze to zas tolik lidi neimpaktuje vic nez temi 5 minutami.

Ale jak rikam, bohuzel jsem zadna relevantni cisla v tomto smyslu nevidel :/

+2/0
31.5.2016 12:44

T37o35m58a41s 26N60o65v93o64t94n78y 1511794756575

Minimálně pro několik městských částí by byla doprava z odsunutého nádraží rychlejší než dnes a to neřeším automobilovou dopravu nebo dálkové autobusy, kterým to taky pomůže.

0/0
1.6.2016 17:20

P64a78v43e61l 44M98o73r81a40v36e52c 3862509262328

Ano, do několika. Do většiny by byla pomalejší.

0/0
1.6.2016 20:23

P89a72t10r19i31k 41S38v63o31b43o71d63a 3339541126455

boha jeho...

0/0
31.5.2016 10:04

P10a29v79e44l 60M50o71r71a86v75e89c 3592669432298

Takže když dojedu rychlíkem na velké vzdálené nádraží, musím přestoupit na lokálku na malé přisunuté nádraží, a pak teprve šalinou dál?

V tomto je tato varianta horší.

(ale jak jsem psal jinde, díky za každou další variantu)

0/−1
30.5.2016 22:32

J39a51k76u54b 62K29a88m12e56n55i56c12k32ý 4809762397196

uvedomite si, ze hodne lidi muze prestupovat z regionalni na rychliky a proc by kvuli tomu meli jeste prejizdet z jednoho nadrazi na druhe?

+2/−1
31.5.2016 7:05

T76o12m96a84s 14N26o12v20o38t48n67y 1591684516865

Babiš už pořídil stavební firmu? Nebo to je soukromá akce Vokřála s těmi Landovými firmičkami?

+13/−1
30.5.2016 16:45

M40i83c14h29a14l 24B60r68ň55á66k 6594544577928

To je milé. ;-D Tak U řeky to být nemůže, protože je to dle Anderů a Patočků a) 800 metrů od současného (hrozně úděsná záležitost) a b) Na pozemcích se napakují spekulanti (ač se na nich napakují tak jako tak). A teď jim jejich koaliční partner to nádraží odsune ještě o dalších 200 metrů dál a zvětší plochu, která může jít na rozvoj (fuj, to sprosté neaktivistické a neekologické slovo). No těm asi praskne žilka ;-D Jinak jen ať to posoudí a hlavně ať už se to konečně rozsekne a začne se stavět. Mně je opravdu jedno, jestli to bude kdekoliv v tom okruhu cca jednoho hloupého kilometru. Nicméně vzhledem k tomu, že si nedokážu dost dobře prakticky představit, jak by vypadal střed města a oblast Nádražní-Úzka-Koliště v případě, že by se tak gigantická stavba dělala za plného provozu, tak bych preferoval řeku. Ať už na pravém, či levém břehu.

+12/−2
30.5.2016 16:41

T25o25m83a53s 19N81o37v34o51t36n53y 1911494466275

;-DR^R^

+2/−1
30.5.2016 16:45

T78o73m17a86s 95C43e79n93e46k 6557144560973

Já bych pro jistotu vybudoval umělý ostrov a na něm to postavil. Nádraží na řece, to zní poeticky.

0/−1
30.5.2016 19:13

P81a34t45r70i45k 59S82v90o73b44o52d67a 3429311116765

alebo metro pri Punkve.....

0/−1
31.5.2016 10:08

J94o61s87e16f 75O16m30á42č74k83a 5857381292495

Kilometr rozdíl ve vzdálenosti, to dělá pro cestující rozdíl 2km každý den, což pokud si třeba v Brně nakoupíte není úplně zanedbatelné. To může napsat jen člověk, co vlakem nejezdí, nebo jezdí minimálně.

+1/−2
31.5.2016 12:03

J73o25s45e81f 29O94m38á70č67k13a 5757811282895

Nehledě na to, že kilometr jde průměrný člověk cca 15 minut, a to už máte sakra rozdíl..

+1/−2
31.5.2016 12:05
Foto

J26a23n 61A90d21a60m25e53c 5375617468930

Tak teď trumfli toho blázna Patočku :D

+6/0
30.5.2016 16:28

R27a68d63o24s27l18a17v 87M16o32l27á68k 6158653944756

Já bych ho chtěl o kilometr na západ, třeba u výstaviště. Ne, na východ, u Olomoucké. /irony off Je milé, že je zde nové řešení. Oproti variantě "U řeky" nic nového. Spíš větší technické obtíže.

0/−1
30.5.2016 16:19

P66a59v44e18l 12M54o60r56a92v68e24c 3672589612638

No nevím.. Varianta vypadá na první pohled kompromisně mezi odsunutým a podPetrovským nádražím - ale jen dokud se nepodívám do mapy a nezjistím, že nádraží by bylo ještě dále od centra než to v odsunuté poloze. Navíc, směr Přerov by ústil kolmo na nádraží, nevím jak by tam chtěli dovést šaliny, kde udělat parkoviště atd. - na to tam moc není místo..

Ale nechci odsuzovat nápad jako takový, každá další možná varianta je fajn (aspoň do doby než se ukáže jako zejvně nevýhodná).

+4/−1
30.5.2016 16:18
Foto

T29o37m91a42s 90C76a49b43a21k 8665115814199

Pod Petrovem, nebo u reky ? To mi pripomina slavne rozhodovani... "se sipkovou ? Nebo se zelim ?" V mnoha ohledech je to hodne podobne :)

+13/−2
30.5.2016 16:12
Foto

M34a54r67t93i91n 19L86ö41w 8844795447822

Je to obrovsky zasah do mesta a obrovsky drahy. Cim dele se v tom budem vrtat a hledat nove varianty tim vetsi sance ze to dopadne nejlepe jak muze. Me osobne pripada nejlepsi mit nadrazi co nejlepe napojene na MHD - ted je uzel v centru. Zajimalo by me celkove nepojeni tech variant na MHD aby si kazdy kdo bydli v Bohunicich, Lisni ci Kralove poli mohl zjistit co proo nej jednotlive varianty znamenaji pokud treba bude chtit jet VRT do Prahy. A co znamenaji pro lidi treba ve Slavkove nebo i dalkteri denne dojizdi do prace treba do Krpole... O integraci technologii na obzoru (autonomni elektromobilni taxi predevsim - odvoz i se zavazadly od domu az na VRT, prestup na vlak, dalsi odvoz az na misto urceni) nemluve - to by treba v centru byl docela problem.

+3/−1
31.5.2016 8:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.