Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží pod Petrovem, nebo u řeky? Hnutí ANO navrhlo novou variantu

Hnutí ANO v pondělí představilo nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Nyní chce návrh předložit investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T93o50m34á77š 89H35a17v79e45t51t68a 5803794240681

Takže pokud někdo z Blanska přijede rychlíkem z Prahy do Brna, udělá si přejezd z rychlíkového na lokální nádraží (1 km) a tam nasedne na další vlak. To ti lidi fakt ocení.

A kolik bude stát vybudování dostatečné infrastruktury pro převoz cestujících mezi těmito nádraží??? Kolem stávajícího nádraží je plnohodnotný dopravní uzel (nezapomeňte na MHD autobusy u starého Prioru/Tesca) a Zvonařku v docházkové vzdálenosti.

Uvědomují si zastánci vzdáleného odsunu, kolik vozidel MHD je potřeba k odvozu cestujících z jednoho vlaku??? Tady vazba 1:1 fakt nefunguje.

0/0
1.6.2016 12:54

A46l95e66š 42L64i62s55o58v63s30k95ý 9599928402162

To přece nejde, proti čemu by pak mnozí protestovali? Nemůžete jim jen tak vzít chleba, co je živí!!!

+2/−1
31.5.2016 22:51

R41o64m59a98n 19J76e85s19c35h16k56e 9398605937355

Tam bych rád u Hornbachu a Bauhausu zastávku. Tento stát však nefunguje.

0/0
31.5.2016 16:00

K45a65r15e39l 51S68t91e83h67l12í39k 6864781283363

Ta nekonečná diskuze o poloze brněnského nádraží je už k pláči. Nádraží přece může být pouze tam, kde jej lze připojit k vysokorychlostnímu železničnímu koridoru, kde bude společně s autobusovým nádražím a další infrastrukturou. Mělo by se jednat o kompletní dopravní uzel odpovídající parametrů, 21. století. Takže jednoznačně odsunutá poloha.

+7/−2
31.5.2016 13:17

B20o29h51u20m62i48l 24M63i69c36h28a79l 3335394565971

Jakou rychlostí vjíždí do města vlaky vysokorychlostní železnice? A jakou do nádraží?

Pokud nějaký vlak Brnem projíždí, vůbec nemusí jet přes hlavní nádraží.

Takže nádraží v esíčku vysokorychlostním vlakům vůbec nevadí, protože stejně zastavují.

0/−5
31.5.2016 20:47

T70o24m36a35s 75N88o94v66o25t51n74y 1561324566865

Zkusil sis někdy v tom "esíčku" vystupovat / nastupovat třeba s dětmi a zavazadly z Railjetu nebo podobného vlaku?

0/0
1.6.2016 17:17

M29i34l49o73s82l34a13v 65S24e87d98l65á64č86e78k 6104394794981

.Když se podíváte z AZ Toweru , tak se to přímo nabízí. Kolikrát jsem si říkal že kdyby tam nebyli ty administrativní budovy a Hornbach tak tam mohlo být moderní velké nádraží odpovídající 21 století. Současné nádraží vzniklo v 19 století a absolutně už nevyhovuje dnešním potřebám

+4/0
31.5.2016 13:02

P34a78v49e15l 24B84o85u59c29n95í53k 4832531323105

Podle vizualizace a popisu to vypadá, že pro všechny rychlíky, a dále pro osobáky od Břeclavy, popř. od Vyškova (co jedou přes Slatinu a přes Černovice) a od Třebíče, bude sloužit nové nádraží na současném nákladním průtahu, postavené ale na pravém břehu řeky Svratky. Zatímco osobáky ve směru Blansko - Křenovice pojedou přes stávající nádraží a pak obloukem kolmo pod novým nádražím. Protože, když se dobře podíváte na vizaulizaci, koleje ze současného nádraží na jih, na Modřice nevedou.

Osobně si nemyslím, že je to dobrý nápad oddělovat vlaky z různých směrů do dvoj-úrovňového nádraží. I rychlíky dojíždějí do Brna davy lidí ze všech směrů. Rychlíky jsou regionálními vlaky. Návrh ANO sice řeší sice nutnost tunelů pod Brnem, které díky využití současného nákladního průtahu nejsou potřeba, ale zachovává spletitou železniční síť v Brně, dále ji rozšiřuje, navíc neřeší jižní odstavné nádraží, jižní část silničního městského okruhu, která má vést právě v místě navrhovaného nádraží.

Osobně bych řadši využil stávající násep a viadukt pro novou trasu šaliny od nového Židenického nádraží (odb. ze Stará Osady) - současné nádraží - AZ Tower (Heršpice), popř.odb. Jižní větev do komárova.

+2/−1
31.5.2016 8:50

P82a68t77r93i61k 60S86v88o33b69o60d11a 3949111596635

som za. Ako Brňákovi sa mi to bude páčiť.

+3/−3
30.5.2016 20:00

R95o56m91a75n 87L94i55p10s68k68ý 2499263169

;-D;-D;-D

+1/0
30.5.2016 20:55

R94o90m54a80n 20M64r77á27z 2702126151713

;-D;-D;-D

0/0
30.5.2016 21:04

P27e62t26r 89S25t34r57n33a94d 6936297579755

Nějak se nám ten hantec dokurvil či co..:-/

+7/0
31.5.2016 9:18

P17a16t80r81i48k 61S91v27o48b17o63d65a 3209491296495

a čo my s tým? Však hovorte ako vám zobák narástol....

+1/0
31.5.2016 10:07

P98a27v39e31l 73M81o33r37a46v52e77c 3342909572718

To je ta invaze uprchlíků!

Migranty v Brně nechceme, kujví nám hantec a na ten nám nikdo nesmí šahat! :-)

+2/0
31.5.2016 11:10

T95o60m60a62s 88C69e20n88e29k 6667204350443

Ono to nakonec nevypadá tak špatně. A dává to i smysl. A když uvážíme, že v Brně opravdu dvě takové nádraží nepotřebujeme, časem by se mohlo staré nádraží utlumit a většina vlaků opravdu zajíždět na to nové.

+2/−4
30.5.2016 19:24

M76i82r61o68s47l82a74v 53V30y39k45o84u42p98i58l 3200246493495

Základní myšlenka této varianty "velkého a malého bratra" mi nepřijde špatná.

Současná budova je historická a stejně by se opravovala, tudíž by mohla plnit roli lokálního nádraží pro bližší spoje s rychle navazující MHD.

Stejně tak historické dopravní stavby okolo nádraží, které nejsou škaredé.

Takže tohle bych považoval jako obyvatel Brna jako dobré řešení.

ALE hlavně už začít, zapojit odborníky a rozjet stavbu a přestavbu.

Takovéto stavby (investiční stavby) zaměstnají mraky lidí, což je dobře. Protože se bude jednat o velké toky peněz se vším všudy.

+3/−2
30.5.2016 19:19

V24á25c15l92a23v 88P68o86l20á56š28e42k 9546240221127

Doufám, že pokud budu žít, zůstane nádraží tam, kde je teď. Až umřu, tak si je přesuňte třeba do Tramtárie.

+7/−6
30.5.2016 18:26

T12o75m94a72s 31C19e88n31e16k 6397324520843

To máte před sebou, Václave, ještě dlouhý život.

+11/0
30.5.2016 19:14

P77a89t69r55i94k 85S93v61o66b55o75d33a 3929151666205

vela zdravia, Vávlav.....

0/0
31.5.2016 10:05

K81a27m52i86l 83D46o18l21e73z54e50l 6932946144912

nekdy si staci pocket na kolejisti na ten spravny vlak a muzem zacit stavet

0/0
31.5.2016 0:57

P81a38v63e66l 71K50o51l83á67č27e26k 9174234372261

Problém je, že celá problematika přestavby železničního uzlu se zpolitizovala a redukovala toliko pouze na vlastní nádraží a už se vůbec nepřipomíná, že smyslem bylo i zjednodušit a redukovat celou síť kolejišť, která celý prostor jižně od centra rozbíjejí a jsou dědictvím toho, že celý železniční uzel se vyvíjel živelně a byl v průběhu 19. století budován více soukromými společnostmi. Nikdy nedošlo k ucelenému řešení a toto je dnes výsledkem. Navíc celý jih dodnes funguje jako jeden obrovský brownfiled, coby dědictví zániku textilního průmyslu v Brně. Ta obrovská disproporce územního rozvoje jak kvantitativní, tak zejména kvalitativní, mezi územím města severně od historického jádra a územím jižně od něj, je do očí bijící. Toto už dlouhá desetiletí představuje a generuje prostorový konflikt se všemi negativními důsledky pro ucelený územní rozvoj města. Polarizuje město v severojižním gradientu i ve vztahu k harmonizaci dopravy ve městě. Brno se musí vyvíjet zejména jižním směrem a je to pochopitelně obtížné to koncepčně zvládnout.

+13/0
30.5.2016 18:10
Foto

A55n84t94o25n49í29n 49B35r41z89o16b33o47h82a22t49ý 9215723599715

Jediné dobré řešení. Cestující vlakem jsou dvojí _ dálkoví rychlíkoví a denní do práce. Toto řešení bere ohled na obě skupiny. U mě palec nahoru!

+7/−7
30.5.2016 17:33

R41o21m76a13n 52N20o75v11a12k 6259281912146

taky si myslim, ze jde o zajimavy a konecne realisticky napad...tzn, nema sanci projit:-/

+6/−6
30.5.2016 17:56
Foto

M59i26l33o47s19l18a76v 41Z19í23t41k39a 8600454607300

Ja si to nemyslím, nutit dálkové cestující prestupovat na jiny aby je dovezl do centra je paskvil. Nadrazi musí zustat v centru tak jak ho maji moderní Evropská města

+9/−3
30.5.2016 18:29

T43o13m67a11s 64N66o83v53o82t48n46y 1751394586405

Kde berete to přesvědčení ba přímo jistotu, jako většina zelených nepřesunovačů, že všichni jedou do těch pár ulic v centru?

+3/−3
30.5.2016 19:39

P86a89v14e55l 78M61o33r86a35v49e62c 3642789672888

Nikoliv. Oni jednou na základní uzel MHD odkud se dopraví rychle do celého města.

U obou variant odsunutého nádraží by bylo jen pár linek MHD, celková jízdní doba z domu až do domu by byla větší.

(čímž nechci říct, že tato varianta má jen zápory, pouze rozporuji váš černobílý neplatný argument)

+3/−1
30.5.2016 22:34

J21u79r25a64j 51R94i84č87á46n58y 4611668626657

Mozna by stalo za zvazeni a pruzkum, kampak se vlastne ti lide dojizdejici do Brna prepravuji pak ve meste.

Pokud vim, tak vetsina prumyslnych parku se nachazi zejmena na jihu. Tudiz nadrazi jizneji by nemuselo byt zrovna ta nejvetsi neprijemnost, naopak, mohla by zkratit dostupnost. Nicmene, zadnou studii, cisla jsem na toto nevidel, ale myslim, ze by to mohl byt zajimavy argument.

+2/0
31.5.2016 10:06

P34a38v94e42l 83M81o98r72a54v56e74c 3632519432248

Jo to souhlasím. DPMB by mohl mít přepravní data která by k tomuto mohla napomoct. (schválně se zeptám uvnitř DPMB, mám tam nějaký kontakt..)

Kromě prům parků nesmíte zapomínat na kanceláře, úřady, školy atd. - ty na jihu moc nejsou.

+1/0
31.5.2016 11:09

J38u26r31a88j 14R79i56č64á58n43y 4741458946287

Pravda, je tam toho víc no. Koncepce MHD kolem nového nádraží a přepravní kapacity a trendy jak současné, tak předpokládané budoucí budou rozhodující pro mne třeba.

Upřímně řečeno s tím, že většina Brnaku dle mého to nádraží používá mnohem méně než dojíždějící mimobrnensti. Takže bych spíš přihlížel na požadavky tam, kde je větší poptávka, než u nějakého sic místního co si jednou za týden/mesiv vyrazí vlakem na výlet

+1/0
31.5.2016 11:15

P66a42v13e70l 29M71o83r37a35v82e34c 3142389792518

Jj vlakové nádraží používají více přespolní než místní - ti spíše využívají tramvajový uzel než vlak.

Blbý je, že přespolních se na názor nikdo oficiálně neptá. Referendum je jen místní protože stavba je v Brně.:-/

+1/0
31.5.2016 12:15

J19u93r29a30j 45R12i43č32á50n41y 4751308576487

Prave :/ ja jsem sice "mistni", ale uprimne receno, jestli to nadrazi bude od 5 minut a prestup dal, je mi uplne suma fuk.

Navic, je pravdepodobne, ze se pri re-organizaci MHD stane, ze tam stejne bude zajizdet velka cast linek takze to zas tolik lidi neimpaktuje vic nez temi 5 minutami.

Ale jak rikam, bohuzel jsem zadna relevantni cisla v tomto smyslu nevidel :/

+2/0
31.5.2016 12:44

T77o34m48a33s 37N59o37v17o31t48n72y 1931664416925

Minimálně pro několik městských částí by byla doprava z odsunutého nádraží rychlejší než dnes a to neřeším automobilovou dopravu nebo dálkové autobusy, kterým to taky pomůže.

0/0
1.6.2016 17:20

P62a30v55e51l 35M78o90r65a50v74e96c 3312409682488

Ano, do několika. Do většiny by byla pomalejší.

0/0
1.6.2016 20:23

P78a40t18r17i77k 44S55v79o88b56o24d59a 3659211986965

boha jeho...

0/0
31.5.2016 10:04

P39a48v65e18l 47M22o10r12a95v52e55c 3572679852838

Takže když dojedu rychlíkem na velké vzdálené nádraží, musím přestoupit na lokálku na malé přisunuté nádraží, a pak teprve šalinou dál?

V tomto je tato varianta horší.

(ale jak jsem psal jinde, díky za každou další variantu)

0/−1
30.5.2016 22:32

J39a85k90u78b 34K25a35m33e85n84i84c98k71ý 4459312757156

uvedomite si, ze hodne lidi muze prestupovat z regionalni na rychliky a proc by kvuli tomu meli jeste prejizdet z jednoho nadrazi na druhe?

+2/−1
31.5.2016 7:05

T83o63m97a33s 11N30o81v69o91t94n16y 1751484136335

Babiš už pořídil stavební firmu? Nebo to je soukromá akce Vokřála s těmi Landovými firmičkami?

+13/−1
30.5.2016 16:45

M41i87c37h75a36l 35B18r27ň14á32k 6394844617378

To je milé. ;-D Tak U řeky to být nemůže, protože je to dle Anderů a Patočků a) 800 metrů od současného (hrozně úděsná záležitost) a b) Na pozemcích se napakují spekulanti (ač se na nich napakují tak jako tak). A teď jim jejich koaliční partner to nádraží odsune ještě o dalších 200 metrů dál a zvětší plochu, která může jít na rozvoj (fuj, to sprosté neaktivistické a neekologické slovo). No těm asi praskne žilka ;-D Jinak jen ať to posoudí a hlavně ať už se to konečně rozsekne a začne se stavět. Mně je opravdu jedno, jestli to bude kdekoliv v tom okruhu cca jednoho hloupého kilometru. Nicméně vzhledem k tomu, že si nedokážu dost dobře prakticky představit, jak by vypadal střed města a oblast Nádražní-Úzka-Koliště v případě, že by se tak gigantická stavba dělala za plného provozu, tak bych preferoval řeku. Ať už na pravém, či levém břehu.

+12/−2
30.5.2016 16:41

T24o13m33a16s 33N80o61v12o30t41n61y 1891584516555

;-DR^R^

+2/−1
30.5.2016 16:45

T43o37m78a19s 46C94e47n14e42k 6477394570373

Já bych pro jistotu vybudoval umělý ostrov a na něm to postavil. Nádraží na řece, to zní poeticky.

0/−1
30.5.2016 19:13

P89a16t95r96i51k 83S39v66o90b71o24d96a 3109591356355

alebo metro pri Punkve.....

0/−1
31.5.2016 10:08

J54o94s72e27f 67O62m76á95č56k82a 5287771182855

Kilometr rozdíl ve vzdálenosti, to dělá pro cestující rozdíl 2km každý den, což pokud si třeba v Brně nakoupíte není úplně zanedbatelné. To může napsat jen člověk, co vlakem nejezdí, nebo jezdí minimálně.

+1/−2
31.5.2016 12:03

J11o89s42e32f 53O91m50á54č93k61a 5107701132705

Nehledě na to, že kilometr jde průměrný člověk cca 15 minut, a to už máte sakra rozdíl..

+1/−2
31.5.2016 12:05
Foto

J86a46n 32A96d47a54m16e22c 5835627648710

Tak teď trumfli toho blázna Patočku :D

+6/0
30.5.2016 16:28

R48a42d29o54s36l56a48v 23M63o38l94á19k 6268133814626

Já bych ho chtěl o kilometr na západ, třeba u výstaviště. Ne, na východ, u Olomoucké. /irony off Je milé, že je zde nové řešení. Oproti variantě "U řeky" nic nového. Spíš větší technické obtíže.

0/−1
30.5.2016 16:19

P53a27v33e16l 62M16o92r85a94v81e55c 3202479562828

No nevím.. Varianta vypadá na první pohled kompromisně mezi odsunutým a podPetrovským nádražím - ale jen dokud se nepodívám do mapy a nezjistím, že nádraží by bylo ještě dále od centra než to v odsunuté poloze. Navíc, směr Přerov by ústil kolmo na nádraží, nevím jak by tam chtěli dovést šaliny, kde udělat parkoviště atd. - na to tam moc není místo..

Ale nechci odsuzovat nápad jako takový, každá další možná varianta je fajn (aspoň do doby než se ukáže jako zejvně nevýhodná).

+4/−1
30.5.2016 16:18
Foto

T48o90m37a77s 16C60a41b54a43k 8565315734819

Pod Petrovem, nebo u reky ? To mi pripomina slavne rozhodovani... "se sipkovou ? Nebo se zelim ?" V mnoha ohledech je to hodne podobne :)

+13/−2
30.5.2016 16:12
Foto

M93a11r38t37i13n 40L30ö18w 8464475417792

Je to obrovsky zasah do mesta a obrovsky drahy. Cim dele se v tom budem vrtat a hledat nove varianty tim vetsi sance ze to dopadne nejlepe jak muze. Me osobne pripada nejlepsi mit nadrazi co nejlepe napojene na MHD - ted je uzel v centru. Zajimalo by me celkove nepojeni tech variant na MHD aby si kazdy kdo bydli v Bohunicich, Lisni ci Kralove poli mohl zjistit co proo nej jednotlive varianty znamenaji pokud treba bude chtit jet VRT do Prahy. A co znamenaji pro lidi treba ve Slavkove nebo i dalkteri denne dojizdi do prace treba do Krpole... O integraci technologii na obzoru (autonomni elektromobilni taxi predevsim - odvoz i se zavazadly od domu az na VRT, prestup na vlak, dalsi odvoz az na misto urceni) nemluve - to by treba v centru byl docela problem.

+3/−1
31.5.2016 8:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.