Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží pod Petrovem, nebo u řeky? Hnutí ANO navrhlo novou variantu

Hnutí ANO v pondělí představilo nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Nyní chce návrh předložit investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T19o11m90á91š 17H49a96v53e12t94t53a 5703964400211

Takže pokud někdo z Blanska přijede rychlíkem z Prahy do Brna, udělá si přejezd z rychlíkového na lokální nádraží (1 km) a tam nasedne na další vlak. To ti lidi fakt ocení.

A kolik bude stát vybudování dostatečné infrastruktury pro převoz cestujících mezi těmito nádraží??? Kolem stávajícího nádraží je plnohodnotný dopravní uzel (nezapomeňte na MHD autobusy u starého Prioru/Tesca) a Zvonařku v docházkové vzdálenosti.

Uvědomují si zastánci vzdáleného odsunu, kolik vozidel MHD je potřeba k odvozu cestujících z jednoho vlaku??? Tady vazba 1:1 fakt nefunguje.

0/0
1.6.2016 12:54

A96l43e29š 21L85i95s30o73v20s70k27ý 9969898312652

To přece nejde, proti čemu by pak mnozí protestovali? Nemůžete jim jen tak vzít chleba, co je živí!!!

+2/−1
31.5.2016 22:51

R39o81m91a64n 18J38e34s57c97h45k13e 9318685277945

Tam bych rád u Hornbachu a Bauhausu zastávku. Tento stát však nefunguje.

0/0
31.5.2016 16:00

K46a87r50e57l 50S32t31e16h31l68í22k 6804271803453

Ta nekonečná diskuze o poloze brněnského nádraží je už k pláči. Nádraží přece může být pouze tam, kde jej lze připojit k vysokorychlostnímu železničnímu koridoru, kde bude společně s autobusovým nádražím a další infrastrukturou. Mělo by se jednat o kompletní dopravní uzel odpovídající parametrů, 21. století. Takže jednoznačně odsunutá poloha.

+7/−2
31.5.2016 13:17

B31o98h62u79m38i24l 87M14i74c13h67a19l 3705224505921

Jakou rychlostí vjíždí do města vlaky vysokorychlostní železnice? A jakou do nádraží?

Pokud nějaký vlak Brnem projíždí, vůbec nemusí jet přes hlavní nádraží.

Takže nádraží v esíčku vysokorychlostním vlakům vůbec nevadí, protože stejně zastavují.

0/−5
31.5.2016 20:47

T97o14m92a74s 80N18o49v72o25t16n60y 1851434496265

Zkusil sis někdy v tom "esíčku" vystupovat / nastupovat třeba s dětmi a zavazadly z Railjetu nebo podobného vlaku?

0/0
1.6.2016 17:17

M53i40l26o10s80l31a15v 46S66e32d10l45á82č46e63k 6224444184271

.Když se podíváte z AZ Toweru , tak se to přímo nabízí. Kolikrát jsem si říkal že kdyby tam nebyli ty administrativní budovy a Hornbach tak tam mohlo být moderní velké nádraží odpovídající 21 století. Současné nádraží vzniklo v 19 století a absolutně už nevyhovuje dnešním potřebám

+4/0
31.5.2016 13:02

P29a82v23e87l 69B50o90u23c16n22í17k 4372281403635

Podle vizualizace a popisu to vypadá, že pro všechny rychlíky, a dále pro osobáky od Břeclavy, popř. od Vyškova (co jedou přes Slatinu a přes Černovice) a od Třebíče, bude sloužit nové nádraží na současném nákladním průtahu, postavené ale na pravém břehu řeky Svratky. Zatímco osobáky ve směru Blansko - Křenovice pojedou přes stávající nádraží a pak obloukem kolmo pod novým nádražím. Protože, když se dobře podíváte na vizaulizaci, koleje ze současného nádraží na jih, na Modřice nevedou.

Osobně si nemyslím, že je to dobrý nápad oddělovat vlaky z různých směrů do dvoj-úrovňového nádraží. I rychlíky dojíždějí do Brna davy lidí ze všech směrů. Rychlíky jsou regionálními vlaky. Návrh ANO sice řeší sice nutnost tunelů pod Brnem, které díky využití současného nákladního průtahu nejsou potřeba, ale zachovává spletitou železniční síť v Brně, dále ji rozšiřuje, navíc neřeší jižní odstavné nádraží, jižní část silničního městského okruhu, která má vést právě v místě navrhovaného nádraží.

Osobně bych řadši využil stávající násep a viadukt pro novou trasu šaliny od nového Židenického nádraží (odb. ze Stará Osady) - současné nádraží - AZ Tower (Heršpice), popř.odb. Jižní větev do komárova.

+2/−1
31.5.2016 8:50

P51a64t40r95i50k 21S75v97o55b18o58d18a 3139891786515

som za. Ako Brňákovi sa mi to bude páčiť.

+3/−3
30.5.2016 20:00

R47o50m35a31n 96L70i27p38s39k40ý 2409913409

;-D;-D;-D

+1/0
30.5.2016 20:55

R53o24m71a27n 52M82r22á56z 2132216761173

;-D;-D;-D

0/0
30.5.2016 21:04

P16e24t42r 60S91t81r20n26a43d 6646897769155

Nějak se nám ten hantec dokurvil či co..:-/

+7/0
31.5.2016 9:18

P41a54t93r23i67k 20S80v44o16b25o64d43a 3469841476945

a čo my s tým? Však hovorte ako vám zobák narástol....

+1/0
31.5.2016 10:07

P39a90v47e23l 53M88o63r12a94v77e48c 3582809232198

To je ta invaze uprchlíků!

Migranty v Brně nechceme, kujví nám hantec a na ten nám nikdo nesmí šahat! :-)

+2/0
31.5.2016 11:10

T58o81m49a47s 50C66e61n89e53k 6657354700183

Ono to nakonec nevypadá tak špatně. A dává to i smysl. A když uvážíme, že v Brně opravdu dvě takové nádraží nepotřebujeme, časem by se mohlo staré nádraží utlumit a většina vlaků opravdu zajíždět na to nové.

+2/−4
30.5.2016 19:24

M26i95r57o44s34l78a48v 35V98y39k90o87u64p40i21l 3710426423855

Základní myšlenka této varianty "velkého a malého bratra" mi nepřijde špatná.

Současná budova je historická a stejně by se opravovala, tudíž by mohla plnit roli lokálního nádraží pro bližší spoje s rychle navazující MHD.

Stejně tak historické dopravní stavby okolo nádraží, které nejsou škaredé.

Takže tohle bych považoval jako obyvatel Brna jako dobré řešení.

ALE hlavně už začít, zapojit odborníky a rozjet stavbu a přestavbu.

Takovéto stavby (investiční stavby) zaměstnají mraky lidí, což je dobře. Protože se bude jednat o velké toky peněz se vším všudy.

+3/−2
30.5.2016 19:19

V34á11c55l84a64v 45P10o53l71á38š56e68k 9876630911927

Doufám, že pokud budu žít, zůstane nádraží tam, kde je teď. Až umřu, tak si je přesuňte třeba do Tramtárie.

+7/−6
30.5.2016 18:26

T78o81m90a23s 56C44e70n33e81k 6197554620123

To máte před sebou, Václave, ještě dlouhý život.

+11/0
30.5.2016 19:14

P31a77t81r33i92k 84S83v25o50b71o79d88a 3789931626695

vela zdravia, Vávlav.....

0/0
31.5.2016 10:05

K81a31m98i11l 47D27o92l59e50z71e76l 6662836604812

nekdy si staci pocket na kolejisti na ten spravny vlak a muzem zacit stavet

0/0
31.5.2016 0:57

P35a53v89e69l 16K78o86l63á69č17e19k 9634414282431

Problém je, že celá problematika přestavby železničního uzlu se zpolitizovala a redukovala toliko pouze na vlastní nádraží a už se vůbec nepřipomíná, že smyslem bylo i zjednodušit a redukovat celou síť kolejišť, která celý prostor jižně od centra rozbíjejí a jsou dědictvím toho, že celý železniční uzel se vyvíjel živelně a byl v průběhu 19. století budován více soukromými společnostmi. Nikdy nedošlo k ucelenému řešení a toto je dnes výsledkem. Navíc celý jih dodnes funguje jako jeden obrovský brownfiled, coby dědictví zániku textilního průmyslu v Brně. Ta obrovská disproporce územního rozvoje jak kvantitativní, tak zejména kvalitativní, mezi územím města severně od historického jádra a územím jižně od něj, je do očí bijící. Toto už dlouhá desetiletí představuje a generuje prostorový konflikt se všemi negativními důsledky pro ucelený územní rozvoj města. Polarizuje město v severojižním gradientu i ve vztahu k harmonizaci dopravy ve městě. Brno se musí vyvíjet zejména jižním směrem a je to pochopitelně obtížné to koncepčně zvládnout.

+13/0
30.5.2016 18:10
Foto

A67n64t75o69n22í37n 33B62r10z83o60b88o72h51a22t16ý 9575653209965

Jediné dobré řešení. Cestující vlakem jsou dvojí _ dálkoví rychlíkoví a denní do práce. Toto řešení bere ohled na obě skupiny. U mě palec nahoru!

+7/−7
30.5.2016 17:33

R62o34m13a91n 63N13o44v44a41k 6399171392286

taky si myslim, ze jde o zajimavy a konecne realisticky napad...tzn, nema sanci projit:-/

+6/−6
30.5.2016 17:56
Foto

M32i37l19o11s18l89a69v 97Z29í36t68k32a 8270964907270

Ja si to nemyslím, nutit dálkové cestující prestupovat na jiny aby je dovezl do centra je paskvil. Nadrazi musí zustat v centru tak jak ho maji moderní Evropská města

+9/−3
30.5.2016 18:29

T93o13m15a74s 17N46o14v40o71t77n58y 1331884286685

Kde berete to přesvědčení ba přímo jistotu, jako většina zelených nepřesunovačů, že všichni jedou do těch pár ulic v centru?

+3/−3
30.5.2016 19:39

P53a52v59e54l 29M84o95r55a56v29e36c 3642149752328

Nikoliv. Oni jednou na základní uzel MHD odkud se dopraví rychle do celého města.

U obou variant odsunutého nádraží by bylo jen pár linek MHD, celková jízdní doba z domu až do domu by byla větší.

(čímž nechci říct, že tato varianta má jen zápory, pouze rozporuji váš černobílý neplatný argument)

+3/−1
30.5.2016 22:34

J40u85r46a53j 23R44i14č33á52n24y 4901158706457

Mozna by stalo za zvazeni a pruzkum, kampak se vlastne ti lide dojizdejici do Brna prepravuji pak ve meste.

Pokud vim, tak vetsina prumyslnych parku se nachazi zejmena na jihu. Tudiz nadrazi jizneji by nemuselo byt zrovna ta nejvetsi neprijemnost, naopak, mohla by zkratit dostupnost. Nicmene, zadnou studii, cisla jsem na toto nevidel, ale myslim, ze by to mohl byt zajimavy argument.

+2/0
31.5.2016 10:06

P22a21v73e40l 18M10o77r73a47v46e97c 3192169582288

Jo to souhlasím. DPMB by mohl mít přepravní data která by k tomuto mohla napomoct. (schválně se zeptám uvnitř DPMB, mám tam nějaký kontakt..)

Kromě prům parků nesmíte zapomínat na kanceláře, úřady, školy atd. - ty na jihu moc nejsou.

+1/0
31.5.2016 11:09

J86u19r49a35j 94R54i27č47á51n73y 4551198486357

Pravda, je tam toho víc no. Koncepce MHD kolem nového nádraží a přepravní kapacity a trendy jak současné, tak předpokládané budoucí budou rozhodující pro mne třeba.

Upřímně řečeno s tím, že většina Brnaku dle mého to nádraží používá mnohem méně než dojíždějící mimobrnensti. Takže bych spíš přihlížel na požadavky tam, kde je větší poptávka, než u nějakého sic místního co si jednou za týden/mesiv vyrazí vlakem na výlet

+1/0
31.5.2016 11:15

P11a14v92e90l 84M20o17r25a89v73e67c 3322629212978

Jj vlakové nádraží používají více přespolní než místní - ti spíše využívají tramvajový uzel než vlak.

Blbý je, že přespolních se na názor nikdo oficiálně neptá. Referendum je jen místní protože stavba je v Brně.:-/

+1/0
31.5.2016 12:15

J17u25r34a96j 73R34i37č80á65n45y 4501678936367

Prave :/ ja jsem sice "mistni", ale uprimne receno, jestli to nadrazi bude od 5 minut a prestup dal, je mi uplne suma fuk.

Navic, je pravdepodobne, ze se pri re-organizaci MHD stane, ze tam stejne bude zajizdet velka cast linek takze to zas tolik lidi neimpaktuje vic nez temi 5 minutami.

Ale jak rikam, bohuzel jsem zadna relevantni cisla v tomto smyslu nevidel :/

+2/0
31.5.2016 12:44

T87o44m54a68s 34N22o44v92o26t25n73y 1171794936585

Minimálně pro několik městských částí by byla doprava z odsunutého nádraží rychlejší než dnes a to neřeším automobilovou dopravu nebo dálkové autobusy, kterým to taky pomůže.

0/0
1.6.2016 17:20

P60a37v32e63l 35M53o66r39a83v51e60c 3762769222358

Ano, do několika. Do většiny by byla pomalejší.

0/0
1.6.2016 20:23

P49a69t49r30i63k 84S32v76o93b85o85d71a 3319181806105

boha jeho...

0/0
31.5.2016 10:04

P26a56v85e16l 83M22o44r39a11v44e76c 3242839812608

Takže když dojedu rychlíkem na velké vzdálené nádraží, musím přestoupit na lokálku na malé přisunuté nádraží, a pak teprve šalinou dál?

V tomto je tato varianta horší.

(ale jak jsem psal jinde, díky za každou další variantu)

0/−1
30.5.2016 22:32

J67a26k13u89b 34K47a40m73e94n75i14c54k69ý 4489662947186

uvedomite si, ze hodne lidi muze prestupovat z regionalni na rychliky a proc by kvuli tomu meli jeste prejizdet z jednoho nadrazi na druhe?

+2/−1
31.5.2016 7:05

T74o70m60a59s 29N35o28v64o56t14n89y 1621494556625

Babiš už pořídil stavební firmu? Nebo to je soukromá akce Vokřála s těmi Landovými firmičkami?

+13/−1
30.5.2016 16:45

M19i14c34h13a15l 15B90r74ň78á26k 6224214187188

To je milé. ;-D Tak U řeky to být nemůže, protože je to dle Anderů a Patočků a) 800 metrů od současného (hrozně úděsná záležitost) a b) Na pozemcích se napakují spekulanti (ač se na nich napakují tak jako tak). A teď jim jejich koaliční partner to nádraží odsune ještě o dalších 200 metrů dál a zvětší plochu, která může jít na rozvoj (fuj, to sprosté neaktivistické a neekologické slovo). No těm asi praskne žilka ;-D Jinak jen ať to posoudí a hlavně ať už se to konečně rozsekne a začne se stavět. Mně je opravdu jedno, jestli to bude kdekoliv v tom okruhu cca jednoho hloupého kilometru. Nicméně vzhledem k tomu, že si nedokážu dost dobře prakticky představit, jak by vypadal střed města a oblast Nádražní-Úzka-Koliště v případě, že by se tak gigantická stavba dělala za plného provozu, tak bych preferoval řeku. Ať už na pravém, či levém břehu.

+12/−2
30.5.2016 16:41

T89o69m61a76s 81N16o19v21o10t17n96y 1771704686895

;-DR^R^

+2/−1
30.5.2016 16:45

T36o82m42a35s 58C90e59n44e42k 6907134690793

Já bych pro jistotu vybudoval umělý ostrov a na něm to postavil. Nádraží na řece, to zní poeticky.

0/−1
30.5.2016 19:13

P84a80t12r23i16k 56S48v23o29b10o71d72a 3559981916345

alebo metro pri Punkve.....

0/−1
31.5.2016 10:08

J95o17s36e29f 15O88m89á38č78k81a 5587971192265

Kilometr rozdíl ve vzdálenosti, to dělá pro cestující rozdíl 2km každý den, což pokud si třeba v Brně nakoupíte není úplně zanedbatelné. To může napsat jen člověk, co vlakem nejezdí, nebo jezdí minimálně.

+1/−2
31.5.2016 12:03

J44o90s13e49f 41O24m36á93č64k63a 5227501222625

Nehledě na to, že kilometr jde průměrný člověk cca 15 minut, a to už máte sakra rozdíl..

+1/−2
31.5.2016 12:05
Foto

J41a62n 84A45d60a51m18e94c 5945427598790

Tak teď trumfli toho blázna Patočku :D

+6/0
30.5.2016 16:28

R90a22d83o37s73l88a24v 20M82o37l81á52k 6598603194686

Já bych ho chtěl o kilometr na západ, třeba u výstaviště. Ne, na východ, u Olomoucké. /irony off Je milé, že je zde nové řešení. Oproti variantě "U řeky" nic nového. Spíš větší technické obtíže.

0/−1
30.5.2016 16:19

P23a71v64e92l 47M76o75r46a29v73e62c 3582749362948

No nevím.. Varianta vypadá na první pohled kompromisně mezi odsunutým a podPetrovským nádražím - ale jen dokud se nepodívám do mapy a nezjistím, že nádraží by bylo ještě dále od centra než to v odsunuté poloze. Navíc, směr Přerov by ústil kolmo na nádraží, nevím jak by tam chtěli dovést šaliny, kde udělat parkoviště atd. - na to tam moc není místo..

Ale nechci odsuzovat nápad jako takový, každá další možná varianta je fajn (aspoň do doby než se ukáže jako zejvně nevýhodná).

+4/−1
30.5.2016 16:18
Foto

T18o17m80a44s 44C80a79b36a47k 8605975524579

Pod Petrovem, nebo u reky ? To mi pripomina slavne rozhodovani... "se sipkovou ? Nebo se zelim ?" V mnoha ohledech je to hodne podobne :)

+13/−2
30.5.2016 16:12
Foto

M35a12r91t10i89n 97L36ö80w 8694945857532

Je to obrovsky zasah do mesta a obrovsky drahy. Cim dele se v tom budem vrtat a hledat nove varianty tim vetsi sance ze to dopadne nejlepe jak muze. Me osobne pripada nejlepsi mit nadrazi co nejlepe napojene na MHD - ted je uzel v centru. Zajimalo by me celkove nepojeni tech variant na MHD aby si kazdy kdo bydli v Bohunicich, Lisni ci Kralove poli mohl zjistit co proo nej jednotlive varianty znamenaji pokud treba bude chtit jet VRT do Prahy. A co znamenaji pro lidi treba ve Slavkove nebo i dalkteri denne dojizdi do prace treba do Krpole... O integraci technologii na obzoru (autonomni elektromobilni taxi predevsim - odvoz i se zavazadly od domu az na VRT, prestup na vlak, dalsi odvoz az na misto urceni) nemluve - to by treba v centru byl docela problem.

+3/−1
31.5.2016 8:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.