Diskuze

Nádraží pod Petrovem, nebo u řeky? Hnutí ANO navrhlo novou variantu

Hnutí ANO v pondělí představilo nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Nyní chce návrh předložit investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Takže pokud někdo z Blanska přijede rychlíkem z Prahy do Brna, udělá si přejezd z rychlíkového na lokální nádraží (1 km) a tam nasedne na další vlak. To ti lidi fakt ocení.

A kolik bude stát vybudování dostatečné infrastruktury pro převoz cestujících mezi těmito nádraží??? Kolem stávajícího nádraží je plnohodnotný dopravní uzel (nezapomeňte na MHD autobusy u starého Prioru/Tesca) a Zvonařku v docházkové vzdálenosti.

Uvědomují si zastánci vzdáleného odsunu, kolik vozidel MHD je potřeba k odvozu cestujících z jednoho vlaku??? Tady vazba 1:1 fakt nefunguje.

0 0
možnosti

To přece nejde, proti čemu by pak mnozí protestovali? Nemůžete jim jen tak vzít chleba, co je živí!!!

2 1
možnosti

Tam bych rád u Hornbachu a Bauhausu zastávku. Tento stát však nefunguje.

0 0
možnosti

Ta nekonečná diskuze o poloze brněnského nádraží je už k pláči. Nádraží přece může být pouze tam, kde jej lze připojit k vysokorychlostnímu železničnímu koridoru, kde bude společně s autobusovým nádražím a další infrastrukturou. Mělo by se jednat o kompletní dopravní uzel odpovídající parametrů, 21. století. Takže jednoznačně odsunutá poloha.

7 2
možnosti
Foto

Jakou rychlostí vjíždí do města vlaky vysokorychlostní železnice? A jakou do nádraží?

Pokud nějaký vlak Brnem projíždí, vůbec nemusí jet přes hlavní nádraží.

Takže nádraží v esíčku vysokorychlostním vlakům vůbec nevadí, protože stejně zastavují.

0 5
možnosti

.Když se podíváte z AZ Toweru , tak se to přímo nabízí. Kolikrát jsem si říkal že kdyby tam nebyli ty administrativní budovy a Hornbach tak tam mohlo být moderní velké nádraží odpovídající 21 století. Současné nádraží vzniklo v 19 století a absolutně už nevyhovuje dnešním potřebám

4 0
možnosti

Podle vizualizace a popisu to vypadá, že pro všechny rychlíky, a dále pro osobáky od Břeclavy, popř. od Vyškova (co jedou přes Slatinu a přes Černovice) a od Třebíče, bude sloužit nové nádraží na současném nákladním průtahu, postavené ale na pravém břehu řeky Svratky. Zatímco osobáky ve směru Blansko - Křenovice pojedou přes stávající nádraží a pak obloukem kolmo pod novým nádražím. Protože, když se dobře podíváte na vizaulizaci, koleje ze současného nádraží na jih, na Modřice nevedou.

Osobně si nemyslím, že je to dobrý nápad oddělovat vlaky z různých směrů do dvoj-úrovňového nádraží. I rychlíky dojíždějí do Brna davy lidí ze všech směrů. Rychlíky jsou regionálními vlaky. Návrh ANO sice řeší sice nutnost tunelů pod Brnem, které díky využití současného nákladního průtahu nejsou potřeba, ale zachovává spletitou železniční síť v Brně, dále ji rozšiřuje, navíc neřeší jižní odstavné nádraží, jižní část silničního městského okruhu, která má vést právě v místě navrhovaného nádraží.

Osobně bych řadši využil stávající násep a viadukt pro novou trasu šaliny od nového Židenického nádraží (odb. ze Stará Osady) - současné nádraží - AZ Tower (Heršpice), popř.odb. Jižní větev do komárova.

2 1
možnosti

som za. Ako Brňákovi sa mi to bude páčiť.

3 3
možnosti

T58o83m81a47s 19C37e27n93e53k

30. 5. 2016 19:24

Ono to nakonec nevypadá tak špatně. A dává to i smysl. A když uvážíme, že v Brně opravdu dvě takové nádraží nepotřebujeme, časem by se mohlo staré nádraží utlumit a většina vlaků opravdu zajíždět na to nové.

2 4
možnosti

Základní myšlenka této varianty "velkého a malého bratra" mi nepřijde špatná.

Současná budova je historická a stejně by se opravovala, tudíž by mohla plnit roli lokálního nádraží pro bližší spoje s rychle navazující MHD.

Stejně tak historické dopravní stavby okolo nádraží, které nejsou škaredé.

Takže tohle bych považoval jako obyvatel Brna jako dobré řešení.

ALE hlavně už začít, zapojit odborníky a rozjet stavbu a přestavbu.

Takovéto stavby (investiční stavby) zaměstnají mraky lidí, což je dobře. Protože se bude jednat o velké toky peněz se vším všudy.

3 2
možnosti

Doufám, že pokud budu žít, zůstane nádraží tam, kde je teď. Až umřu, tak si je přesuňte třeba do Tramtárie.

7 6
možnosti

T58o96m36a75s 91C20e98n15e60k

30. 5. 2016 19:14

To máte před sebou, Václave, ještě dlouhý život.

11 0
možnosti